Keresés

Részletes keresés

aruzsi Creative Commons License 2013.10.02 0 0 16966

Na látod, ezt tapasztalom én is itt a Siemens részéről. Főleg a sorompóban, mert az jön német földről.

Előzmény: Törölt nick (16962)
aruzsi Creative Commons License 2013.10.02 0 0 16965

Én is ezekből az élményekből táplálkozom, csak pont fordítva mint te.

Te kint vagy sokat, én fordítva.

 

A bezzegvasutazást nem kifejezetten rád értettem itt és most, de az átadás körül is elhangzott itt-ott, hogy az ÖBB-nek jó volt úgy is ...

 

Vélemény szabadság van. Te is leírhatod a véleményed és én is. Pro és kontra.

Előzmény: Törölt nick (16961)
r1232 Creative Commons License 2013.10.02 0 0 16964

Nem igazán. A 30a-n, Albertfalva és Nagytétény között előbb volt ilyen, mint az 1-sen, az volt a "prototípus". De Gárdony-Ódinnyés között is sorompófüggéses már pár éve.

Amúgy szvsz ilyet még az 1-sen sem látni.

Előzmény: D F T (16953)
Törölt nick Creative Commons License 2013.10.02 0 0 16963

Bezzegvasut.

Az a vonat 40-el kavar keresztül. En 40-el közelithettem a jelzöre. Egyidöben. Meg mozogtam, mikor a foto keszült.

Itthon ezt hogyan oldjak meg? A kerdes költöi, tudjuk a valaszt.

 

Törölt nick Creative Commons License 2013.10.02 0 0 16962

- RENFE kidőlése a kanyarban.

Ez egy extra kivetel, mert itt gyakorlatilag nem is beszelhetünk biztosito berendezesröl. Ami nincs, arra nehez rahuzni a bizt.ber. "jelzöt".

 

A híres német precizitás is inkább már csak valami erőltetett "szakbarbárság", mérnöki kreativitás és leleményesség nélkül.

Nekem hatalmas csalodas a nemet vasut es az a közeg, ami ott van.

Ami le van irva, az a szent. Abbol semmit nem enged, semmit hozza nem tesz, semmi rugalmassag, semmi kreativitas. Az egesz DB tarsadalom egy bigott, szüklatokörü, kompromisszumra keptelen, begyepesedett banda.

Na ebben maximalisan egyetertunk.

Előzmény: aruzsi (16959)
Törölt nick Creative Commons License 2013.10.02 0 0 16961

Tudod, ebből is látszik, hogy mennyire nem szabad bezzeg-vasutazni.

Összehasonlítjuk az almát a körtével és kijelentjük, hogy fényesebb.

Arrol tudok nyilatkozni, amiröl tapasztalatom van. Kint dolgozom, azt tudom leirni, amit kint latok. Ha ez bezzegvasutazas, akkor legyen az. Viszont nem emlekszem semminemü jelzöre, amivel az egyiket vagy masik vallalalatot (MAV-ÖBB) illettem volna e kerdes kapcsan.

 

A felsorolas jelzi a megoldando technikai problemak komolysagat.

Előzmény: aruzsi (16958)
Vendégsín Creative Commons License 2013.10.02 0 0 16960

Hiányzik a saját, kicsit savanyú, kicsit zöldebb, de saját szájízű elektronikus berendezés, amihez akár még érthetnénk is. A gárda megvan hozzá.

 

VÖ.: ETCS - hazai vonatbefolyásoló.

Utóbbit a hazai "szakma" falazta be, hiszen az ETCS nyújt(ott) lehetőségeket külföldi utazgatásokra...(Hasonló a MIREL berendezéshez farral állás is az EVM 120 érdekében, ami "hazai gazdasági érdekek"-et szolgál - és egy csomó jármű elől a közép-európai régió egy részét elzárja.)

Előzmény: aruzsi (16959)
aruzsi Creative Commons License 2013.10.02 0 0 16959

Nem csak ezekről:

- SBB "szembemenesztések" (2 db.)

- RENFE kidőlése a kanyarban.

 

Alapvetően mindig emberi mulasztás az ok, előtte műszaki hiányossággal, meghibásodással.

 

Ha az ember tévedhetetlen lenne, akkor a bizt.berre nem lenne szükség!

 

Félreértések végett nem mondtam, hogy a Siemens sz@r. Még mindig "bizt.berebb", mint a Thales, mert látok benne vasutas logikát. Az itthoni megvalósítás viszont valami csapnivaló!

A híres német precizitás is inkább már csak valami erőltetett "szakbarbárság", mérnöki kreativitás és leleményesség nélkül.

 

A szakma véleménye egyre inkább (>15 évet figyelembe véve), hogy nem jó ez így. Hiányzik a saját, kicsit savanyú, kicsit zöldebb, de saját szájízű elektronikus berendezés, amihez akár még érthetnénk is. A gárda megvan hozzá.

Előzmény: aruzsi (16957)
aruzsi Creative Commons License 2013.10.02 0 0 16958

Tudod, ebből is látszik, hogy mennyire nem szabad bezzeg-vasutazni.

Összehasonlítjuk az almát a körtével és kijelentjük, hogy fényesebb.

 

Itt határidőre soha, semmi nem készül el.

 

Az "új" Bécs-St. Pölten pálya építésekor a sínek még sehol se voltak, de a jelzők kifordítva világítottak a helyükön.

Megjegyezném, hogy ez sem jó példa, mert a Kelenföld-Nagytétény-Tárnok részen sokkal kevesebb - általam nem is hallott - hibákkal ment a térköz, mert az új építés volt és mindent készre lehetett szerelni és a végén a takaró lemezeket leszedni.

A Tárnok-Martonvásár-Kápolnásnyék szakasz már régi nyomvonal, régi berendezéssel, ahol a vonatok zavarása nélkül nem lehet ezt megtenni ennyire egyszerűen, bár a jelzők ott is álltak, de nagyon sok mindent élesben kellett megbuherálni helyben.

Valószínűleg így lesz ez a vonal alsó részén is, téllel nehezítve.

 

A másik: mindig elkövetik azt a hibát, hogy idehoznak kint jól működő, EU kompatible berendezést és aztán elkezdik MÁV-ra gyúrni! Megváltozik minden:

- Alcatel hajtómű, a Siemens helyett

- itthoni optikák a LED-es helyett

- sorompók, amik kint más feltételek szerint működnek

- folyamatos jelfeladás, ami kint nincs (nem ETCS/LZB!)

- térköz rendszer (nekem tetszik a centralizált blokk, bár én sokkal inkább "LAN"-osítottam volna, mint a mostani állapotban van)

- illesztés a meglévő rendszerekhez (pl. vonal végek)

- jelzési rendszer

- áramellátás

- Útasítás rendszer

- oktatás, vizsgáztatás

- kezelőfelület, távvezérlés

- üzemeltetői kiképzés.

Előzmény: Törölt nick (16956)
aruzsi Creative Commons License 2013.10.02 0 0 16957

Gyakorlatilag ez az egyetlen módja az alapbatételnek kezelői felületről.

Előzmény: anemo (16954)
Törölt nick Creative Commons License 2013.10.02 0 0 16956

Nézd: a DB-nek, SBB-nek, ÖBB-nek és a többieknek jó, nem? Tehát EU kompatible. Akkor?

Én csak annyit kérdeztem, miért az éles üzemben kell belőni a rendszereket. Miért nem hagyanak időt vagy kezdik el korábban telepíteni a berendezéseket.

Kint, amikor már a sinek, váltók a helyükön vannak, de a felsővezeték még sehol, a jelzőkön már világítanak a fények. Gondolom nem bogárcsalogatásra használják őket.

 

Ja, hogy ott néha-néha összemennek a vonatok? Istenem. Biztonság-igazolt, csak nem biztosított.

Amiről te beszélsz:

- Obereggendorf

SH készülék, fszt. által elfoglalt állomás, emberi mulasztás történt. (egy zölddel ráengedték a 100km/h tehervonatot az álló munkagépekre)

 

- Penzing (2 Talent találkozása)

Nem tudom milyen berendezés van (de biztosan nem elektronikus, mert akkor az állomás távkezelt lenne), de fszt. által elfoglalt állomás és emberi mulasztás volt az ok.

 

A 2 esetnek köze nincs az EU kompatibilis cuccokhoz.

Előzmény: aruzsi (16945)
anemo Creative Commons License 2013.10.01 0 0 16955

1-2 hónap kellett volna még ...

 

Igaz.

Előzmény: aruzsi (16945)
anemo Creative Commons License 2013.10.01 0 0 16954

Irányt forgatnak vonatok előtt - ha lehet, hogy feleszméljen.

Előzmény: r1232 (16950)
D F T Creative Commons License 2013.10.01 0 0 16953

Most tanuljátok az emelt sebességú pályára megalkotott csodálatos vonali bizbert. Mi az 1-es vonalon néhány éve játszottuk ezt végig minden állomás közben ahol sorompó volt.

Előzmény: r1232 (16950)
aruzsi Creative Commons License 2013.10.01 0 0 16952

Vannak ilyen helyek, időpontok, szakaszok.

 

Összességében annyira nem rossz, mint amennyire indult.

Előzmény: r1232 (16950)
_Nyuszi Creative Commons License 2013.10.01 0 0 16951

Majd személyesen.

Előzmény: aruzsi (16949)
r1232 Creative Commons License 2013.10.01 0 0 16950

mert a két állomás között két térköz nem működik rendesen,

 

Ha jól rémlik, mindkettőben van sorompó.

 

Úgy látszik nekem szerencsém van, legutóbb is hiba mentesen sikerült végigmenni oda-vissza.

Előzmény: anemo (16939)
aruzsi Creative Commons License 2013.10.01 0 0 16949

Hanem?

 

Olyan hibák jönnek ki, amik tipikusan a tesztelés hiányát mutatják.

Előzmény: _Nyuszi (16948)
_Nyuszi Creative Commons License 2013.10.01 0 0 16948

Hogy is mondjam... Nem a tesztelés volt a kevés.

Előzmény: aruzsi (16947)
aruzsi Creative Commons License 2013.10.01 0 0 16947

És még mindig nagyon-nagyon kevés az élet szerint!

Előzmény: _Nyuszi (16946)
_Nyuszi Creative Commons License 2013.10.01 0 0 16946

Külön szimulátor is épült az ETCS teszteléséhez, az éles szoftverekkel. Sok-sok munkaóra lett beleölve a tesztelésbe is.

Előzmény: Törölt nick (16942)
aruzsi Creative Commons License 2013.10.01 0 0 16945

Volt sötét üzem.

Volt vizsgálat.

 

Van éles üzem. Van forgalom szabályozó próbaüzem.

Csak jól működő berendezés nincs.

 

A vizsgálat semmit se ér, ha a vizsgálat után ismét nekiállnak a biteket (is) kalapálni.

 

Nézd: a DB-nek, SBB-nek, ÖBB-nek és a többieknek jó, nem? Tehát EU kompatible. Akkor?

Ja, hogy ott néha-néha összemennek a vonatok? Istenem. Biztonság-igazolt, csak nem biztosított.

 

1-2 hónap kellett volna még ...

 

Holnap után készenlét ... de majd elmúlik az is. ;-)

Előzmény: Törölt nick (16941)
aruzsi Creative Commons License 2013.10.01 0 0 16944

Hiányzik az nekem, hogy más hülyeségéért becsukjanak engem?

Előzmény: Füsti-67 (16940)
aruzsi Creative Commons License 2013.10.01 0 0 16943

A bitek rejtelmei ... :-D

Előzmény: semmeringbahn1 (16938)
Törölt nick Creative Commons License 2013.10.01 0 0 16942

Ver 1.0.

Miert elesben kell gyakorolni, a rendszereket beallitani, elesiteni eleszteni?

Előzmény: Törölt nick (16941)
Törölt nick Creative Commons License 2013.10.01 0 0 16941

Nincs valami sötetüzem?

Miert elesben kell gyakorolni, a rendszereket beallitani, elesiteni?

Előzmény: anemo (16939)
Füsti-67 Creative Commons License 2013.09.30 0 0 16940

csoda lesz, ha nem lesz baleset...

Előzmény: anemo (16939)
anemo Creative Commons License 2013.09.30 0 0 16939

Szombaton még baj volt vele elég rendesen.

 

A martoniak és a nyékiek csak szidják az egészet, mert a két állomás között két térköz nem működik rendesen, vörös marad a vonat után a térközjelző, ütem leáll, a vezérek folyton hívják őket, hogy TM! lett-e nyomva, vagy mivan. Martonba például teher előtt a kijárat visszaesett, a sorompó meg felnyitott, mintha nem történt volna semmi.

 

Én ma a 903-mal utaztam, előttünk két vonat is satufék, mert kitérőben vöröst vették fel, minket már inkább hívóztak...

Előzmény: aruzsi (16936)
semmeringbahn1 Creative Commons License 2013.09.30 0 0 16938

Csak azt tudnám, hogy ez az érthetetlen maszlag minek lett itt. A szöveg olvasható felül és alul.

semmeringbahn1 Creative Commons License 2013.09.30 0 0 16937

"Lényeg, hogy át van adva, a korszerűsítést ma a rádióban is ünnepelték."

 

Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4

/* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Normál táblázat"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-ansi-language:#0400; mso-fareast-language:#0400; mso-bidi-language:#0400;}

Jaj-jaj-jaj kérem! Nem ez itt a lényeg, hanem az, hogy azért lett átadva, hogy a szalagot vágogató díszes társaság a prémcsit és a jutalmat felvehesse! Egymást megdicsérjék, pacsi, puszi, vállveregetés, kaja, pia!

Előzmény: Vendégsín (16934)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!