Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2005.05.12 0 0 12027

Na mi van még mindíg alszi ka topik úri közönsége?

 

Akkor itt van nektek:

 

424 159:  (ezúttal nem Ajkáról)

 

 

Győrben a fűtőház előtt
Törölt nick Creative Commons License 2005.05.12 0 0 12026

Egy másik:

 

424 055:

 

 

Vonattal
Törölt nick Creative Commons License 2005.05.12 0 0 12025

Íme egy gyöngyszem tegnapi gyűjtésemből:

 

328 025:

 

 

A gép valahol valamikor beosztott személyzetével.
Leopold Creative Commons License 2005.05.12 0 0 12024
Az egyetlen értelmes kérdést kerülted csak el elegánsan (persze ne válaszolj ha valamiért nem akarsz), hogy úsztad meg?
Előzmény: manhattani (12023)
manhattani Creative Commons License 2005.05.12 0 0 12023

OFFoltok itt összevissza egy ilyen komoly topicban...


>Azt lehet, csak a lábad ne érje közben a földet...:-)
Nekem általában nem éri, min. 25 cm-rel fölötte lebegek.

 

>Hát izé. Eddig úgy tudtam, hogy a "villamosmérnök" szót valahogy máshogy kell érteni :)))
A villamosmérnök mér és kipróbál. A többit az esztéták/filozófusok/újságírók meg egyéb szép(?)lelkek teszik.
Na, elég ebből...

Előzmény: BlackStar (12022)
BlackStar Creative Commons License 2005.05.11 0 0 12022

1999-ben egy pillanatra megfogtam a felsővezetéket. Határozottan több volt, mint 25 Hz.

Hát izé. Eddig úgy tudtam, hogy a "villamosmérnök" szót valahogy máshogy kell érteni :)))

Előzmény: manhattani (12020)
Leopold Creative Commons License 2005.05.11 0 0 12021
1999-ben egy pillanatra megfogtam a felsővezetéket.

Azt lehet, csak a lábad ne érje közben a földet...:-)

Ha volt benne villany is, hogy úsztad meg?
Előzmény: manhattani (12020)
manhattani Creative Commons License 2005.05.11 0 0 12020

>Errôl itt, mint írtam, áramszedô nélkül (emiatt lehet a gôzmozdonyos fórumon tárgyalni ;-))))
Mér', kémény van rajta?

 

>Úgy tudom, Keleti Folyosó nagy részén mind a mai napig 25Hz-es tápellátás van.
Én meg úgy, hogy mióta a hagyományos mozdonyok (GG1, a gáztöltésű egyenirányítósok, stb.) kihaltak, áttértek 60 Hz-re.
1999-ben egy pillanatra megfogtam a felsővezetéket. Határozottan több volt, mint 25 Hz.

 

>Emellett állítólag fordítókorong is csak kettô volt, amin meg lehetett fordítani. Plusz a delták...
Két fordítókorong elég, a vonal két végén.
Delta: Chicago, St. Louis, Orlando, New York, Chicago. A Pennsy tudott tervezni.

 

(De ez ám nem csak amerikai sajátosság. Régen a 424,009 Báttaszékről járt fel a Déliből Balatonra nosztalgiázni. Az út végén a Hámánban szolgálták ki. Másnap (ködös időjárásban) küldték a gőzöst Pest körül mindenfelé, azt sem tudta a szegény báttaszéki személyzet, hogy merre jár. Látott egy vezér egy szabad jelzést, bejárt szelvényen belülre, leszállt, és az első forgalmászt megkérdezte: "Jó napot kivánok, hol járok?" "Józsefvárosban." "Köszönöm szépen." és felszállt a mozdonyra. De azárt hazajutott Báttaszékre.)

Előzmény: rezgaras (12019)
rezgaras Creative Commons License 2005.05.11 0 0 12019
manhattani írta:

> Hol láttad? Én 97-ben, Hobokenben, akkor áramszedő volt rajta, de már csak bajnak,

Én ugyanarról beszéltem, mint etwg, amelyik az Illinois múzeumban van. Errôl itt, mint írtam, áramszedô nélkül (emiatt lehet a gôzmozdonyos fórumon tárgyalni ;-)))):

http://erojr.home.cern.ch/erojr/content/amivasut/gg1_1.htm

> áramszedő volt rajta, de már csak bajnak, mert a 60 Hz-zel ő már nem bírt.

Ezt nem értem. Úgy tudom, Keleti Folyosó nagy részén mind a mai napig 25Hz-es tápellátás van.

> Azokat végül a Milwaukee kapta, kis Joe-nak hívták őket

Nem mindet. Egy részét még szélesebb nyomtávra építették át és Braziliába kerültek.

> ezért egyetlen, Chicagoban végződő vonalon járhatott

Emellett állítólag fordítókorong is csak kettô volt, amin meg lehetett fordítani. Plusz a delták...
Előzmény: manhattani (11995)
manhattani Creative Commons License 2005.05.11 0 0 12018
Amiért jöttem (kicsit OFF, bocs):
Helyhiány miatt megválok a vasúti "... zsebkönyve" sorozatom 5 kötetétől (is). Akit érdekel, e-mailban. 
ON.
manhattani Creative Commons License 2005.05.11 0 0 12017

Kösz a kiegészitést!

 

>A gyártási időpontott azonban lehetett volna korrigálni, mivel az említett gyárak 1942-1945 években gyártották.
Ez érdekes, Ezüst könyv: 1942-44. (3x is). Megpróbálok utána nézni a gyárak dolgainál, bár nincs sok reményem, a szakirodalom nem sokat foglalkozott a külföldre készülő "játék"-mozdonyokkal...

Előzmény: OKU30 (12010)
manhattani Creative Commons License 2005.05.11 0 0 12016

OFF, de rövid lesz:

A szakmai választ olvashattad itt OKU30-tól.

A többire meg az Indóház topicban felelek. Rövid lesz :-))

ON.

Előzmény: Indóház (12008)
manhattani Creative Commons License 2005.05.11 0 0 12015

>Valami sz@rcsinálo, pardon szt@rcsinálo müsor?

Ejnye má... Elküldöm neked postán egy nagy valag pénzért, te meg igy leszólod?? :-))

(Még azt mondják, hogy csak azért küldtem el, hogy alátegyek valakinek...)

Előzmény: etwg (12012)
KutyaDeRossz Creative Commons License 2005.05.11 0 0 12014

424,247 és 490,2004. a nagyvasúti mozdony üzemzevera miatt sok szép képet ksézítettünk a KEV napján róluk együtt!Szia!

 

Ha nem dízzeles volnék, akkor talán nem felejtem el a szelep nevét ami megadta magát, és leeresztette a gőzt. Éppen Kismaros megállónál. Nem a biztonsági volt, hanem valahol a szabályzó és a gépezet között félúton. A gőzsugár a "mozdny hasa" alól bal oldalon tört elő.

 

Sajnos a provizórikus tömítés nem segített, csak a 440-es BoBo.

Biztos csak múló rosszullét volt, mert tegnap délután már vidáman szuszogott befelé a Nyugatiból a pakúrás az angol expressz továbbítása után!

 

S ha már gőzös:


Pünkösdi gőzősözés a Királyréti EV-n!
Reméljük a gőzős üzeme nem pünkösdi királyság lesz! :-)

Szombat este beszélgettünk Kettler úrral, ő a Királyréti EV üzemvezetője. Mivel a tapasztalat azt mutatta, hogy gőzös műszakilag jól viselkedett [hála gondos személyzetének], a kézifékes üzem is biztonságosan ment [:-)], vasútüzemi részről nem lesz akadálya a gyakoribb meneteknek.

Ehhez persze nem elég "csak" az, hogy szuszog a gőzös, kell megfelelő háttérmunka is, hiszen a gőzös üzeme drágább mint a dízzelé, és mint tudjuk az se nyereséges. Meg kell találni a bevételhozó közönséget!

No, hát akkor kérek mindenkit, hogy hírdesse a KEV Pünkösdi Gőzöst! Szerintem utazni is érdemes a gőzös vontatta szerelvényen! [Mennék én is. ha nem vónék KEMVen szolgálatban. Na ja, így jár aki halmozza az élvezeteket :-) ]  vonatszemélyzetként is tanúsíthatom, hogy más a hangulata mint a dízzelnek! Bár ezt itt aligha kell magyarázni! :-)

Menetrend Lugosi Csaba Albert királyréti lapján:
http://kiralyret.atw.hu/gozmozdony2005-05-16.html


Baráti üdv! Zoli

Előzmény: M41 2202 (11979)
etwg Creative Commons License 2005.05.11 0 0 12013

Szivesen!

 

Biztos van egyóebb lista is, de talán leghamarabb a jövöhéten tudok valamit ebben az ügyben tenni.

 

 

Előzmény: OKU30 (12006)
etwg Creative Commons License 2005.05.11 0 0 12012

Sztártásziendában :))  Ez meg mi?

 

Valami sz@rcsinálo, pardon szt@rcsinálo müsor?

Előzmény: BlackStar (12007)
OKU30 Creative Commons License 2005.05.11 0 0 12011
Nem biztos, de máshol sokkal húzósabb dolgok is vannak.
Előzmény: BlackStar (12004)
OKU30 Creative Commons License 2005.05.10 0 0 12010

Én a magam részéről minden gőzmozdonyos hozzászólást szívesen olvasok, sok azon túlmenően egyéb "háttér" információk is érdekelnek.

 

A Trumanokkal kapcsolatban egyet kell, hogy értsek manhattani topiktársunkkal. Ezen mozdonyokat nem az utánpótlás szállítására fejlesztették ki, hanem hadi mozdonynak, azaz az összes a háború kapcsán felmerülő vontatási feladat ellátására illetve a szövetségesek járműállagának szinten tartására. Mint hadi mozdony valóban döntő részt vett ki az utánpótlási szállításokból, de ez csak az egyik feladata volt.

 A MAV 411,118 sajnos valóban nem üzemképes, mivel a hatósági vizsgája 1987 január 28.-án lejárt és csak 1989.01.28.-ig kapott halasztást. Vizsga nélküli mozdony pedig nem vehet részt a forgalomban, azaz nem üzemképes. Speciális alkalmakra, egyedi engedéllyel felfűthető, de csak csökkentett nyomással.

 A gyártási időpontott azonban lehetett volna korrigálni, mivel az említett gyárak 1942-1945 években gyártották.

 Ezen a topikon nyugodtan lehet egy gőzmozdonyról úgy nyilatkozni, hogy Ő. (Amikor az ápolóim nem figyelnek én még tegezni is szoktam). Az Indóházban azonban ez nyilvánvalóan az Ön kompetenciája vagy a Te kompetenciád.  

Előzmény: Indóház (12008)
HOmeTrain Creative Commons License 2005.05.10 0 0 12009
Ezt a képet 2005.04.03-án 11:01-kor készítettem a 411.118-ról, a Vasúti Park évadnyitóján.
Indóház Creative Commons License 2005.05.10 0 0 12008

OFF

 

kedves manhattanitisz!

 

janusz-arcú kollégám, egykori szerzőm, belső levelezőlistánk örökös tagja! :-)

 

nem, te azt írtad, hadi célokra hozták a gőzöst európába. mivel attól tartottam, ebben a mondatban esetleg valaki félreértené a kitételt, és azt találná feltételezni, hogy a "hadi cél", mint általános meghatározás, esetleg ellenséges célpontok bombázását, vagy mélységi felderítést is jelenthet, talán szerencsésebb az általam használt megfogalmazás. utánaolvastam: sehol nem találtam arra utaló megjegyzést, hogy a szóban forgó gőzösök ne továbbítottak volna hadiutánpótlást szállító vonatokat. és én ezen jottányit sem csodálkoztam, mert talán nem is annyira természetellenes, hogy a háborúban - miután például calais-ban, vagy cherbourgban kirakodtak a hajókról -, a kétségtelenül erős, amerikai közúti szállítás tehermentesítése érdekében a helyreállított vonalakon hosszú távon tehervonatok szállították a muníciót a hátországból a nyugati front irányába. 1945 tavaszára egyrészt volt is lehetőség a megrongált vasútvonalak helyreállítására, másrészt a távolság miatt is érdemes volt az utánpótlást vonatoztatni.

 

az ominózus mondat szövegkörnyezetbe helyezett eredetije egyébként így hangzott: "A 411-es, az akkor közismert és nagyon gyakori „Truman”, amelyeket Amerikában az Alco, a Baldwin és a Lima mozdonygyár is gyártott (nem ottani felhasználásra, arra kicsi volt), 1942-44-ben. Az amerikai hadsereg hozta őket Európába hadi célokra."

 

utóbbi mondatban szerepel az "őket", amelynek használatát mozdonyra vonatkoztatva aggályosnak véltem. oké, végső esetben nem akkora bunyiság, nem suksükölés, de konzervatív lapszerkesztőként jobbnak tartottam a következő kitételt: "Ezeket a lokomotívokat..." ...és ezzel kedves manhattanitisz, tisztelt jóakarónk, örökbecsű mószerolóm, el is indítottam egy értelmezési lavinát. :-)

 

ami pedig az üzemkészséget illeti: istvántelken részesültem abban a megtiszteltetésben, hogy beszélgethettem vass andrással, "vassbandival", a parkban fellelhető 411-es istápolójával, főszerelőjével, értőjével. az adatközlőm ő volt, mint ahogy meg is jelent az indóház II. számában:

 

"...1996-ban már felvonult a 411 118, amely ma is üzemképes gőzös..." (indóház, április, 16. oldal, "A vassbandi")

 

akkor semmi kifogás nem érte a ház elejét - "hátulról" :-)

 

kedves uram, örülök, hogy személyedben egy gilt, partnereihez lojális grállovagot ismerhettem meg, aki a legutóbb azzal zárta hozzám intézett sorait: "az Indóházzal és veletek szemben soha nem leszek ellenséges, ugyan egyengetni most épp nincs módom sehol, de ha lesz, szívesen megteszem."!  :-)

 

búcsúzom, és ugyanezzel a lendülettel várom, várjuk, hogy a következőkben melyik topikban teszel alám.

 

t. hámori ferenc, a te főszerkesztőitiszed

 

*****

 

uraim, kedves topiklakók, elnézést, mivel megszólíttattam, reagálnom kellett.

 

üdvözlettel, thf, indóház

 

ON

 

 

Előzmény: manhattani (11995)
BlackStar Creative Commons License 2005.05.10 0 0 12007

Az meg micsoda?

A "Tudta ön?"

Egy rovat a Sztártásziendában :))

Előzmény: etwg (12005)
OKU30 Creative Commons License 2005.05.10 0 0 12006

Szia etwg!

Nagyon szépen köszönöm a segítséged, átírtam az új adatokat. Közben átnéztem a dizel. meg a villany listát is, de ott minden rendben van (részben azért, mert az én listámban nem szerepelt az összes mozdony, és így egy pár helyszínt most vittem fel) Keskeny nyomközű lista nincs véletlenül?, azt is szivesen egyeztetném.

Előzmény: etwg (12003)
etwg Creative Commons License 2005.05.10 0 0 12005
Az meg micsoda?
Előzmény: BlackStar (12004)
BlackStar Creative Commons License 2005.05.10 0 0 12004

Na.

Vettem én is egy ilyen Sztártásziendát :))

Van benne Trúman jól, meg Borsodnádasd, meg Ernő bácsi (akiről írják, hogy az utolsó éveibe a bohó fiatalság állandóan bácsizta - na mingyá orrba' is vágom magam :-/ :))) ).

Hát.

Grafikus bisztoss nem jutott nekik :)))

A "Tudta ön?"-ben biztos minden jó úgy, ahogy van?

etwg Creative Commons License 2005.05.10 0 0 12003

Ime a válasz:

 

310.513 pillanatnyilag Ruttkán van (Vrutky) a közeljövöben Pozsonyba viszik
331.001 nemlétezik, szétvágták

331.019 Pozsonyban van mit alkatrészraktár  a lekonzervált 331.037 számára
331.037 ez a mozdony soha nem fütött semmit mint müködökepes mozdony Pozsonyban van, eredetileg  MÁV 375.666
387.019 lekonzerválva  Pozsonyban van

399.005 lekonzerválva Pozsonyban van

 

556.0288 már nem létezik legutoljára Trenc. Teplan fütött, de valoszinüleg 2002-ben már nem, mert 2001-töl a 486.007-es fütött ott. Eléfordul ott azonban a 310.433 is meg a 475.196-os is ezután a fütést átépitették gázra

 

a 310.443 ill. 513-l igazad volt a hiba a szlovák listában van - már javitva

azaz a 443-as Ágcsernyön volt a 513-s meg Ruttkán, mint szobor

 

 

Előzmény: etwg (12000)
drdoktor Creative Commons License 2005.05.10 0 0 12002
:)))
anno decibel ~40 éve láttam moziban:)))
Előzmény: rg7 (12001)
rg7 Creative Commons License 2005.05.10 0 0 12001
Ma éjjel 3.05-kor az m2-n:
A Generális
Amerikai film (1926 – FF – 96’) Írta és rend.: Buster Keaton. Szereplôk: Buster Keaton, Marion Mack, Charles Smith, Frank Barnes Johnnie Gray mozdonyvezetô egyaránt szereti mozdonyát, a „Generális”-t és menyasszonyát, a bájos Mary Lee-t. A jövô tervezgetése legszebb idôtöltésévé válik a két szerelmes fiatalnak. A békés élet azonban egyelôre várat magára, ugyanis kitör a háború Észak és Dél között…
etwg Creative Commons License 2005.05.10 0 0 12000

Szia OKU30

 

majd eljuttatom a kérdéseid a lista szerzöjéhez, meglátjuk mit mond.

 

 

Előzmény: OKU30 (11996)
manhattani Creative Commons License 2005.05.10 0 0 11999
Szóval a dízelruhába bújt villanymozdony ügyében...
Előzmény: manhattani (11998)
manhattani Creative Commons License 2005.05.10 0 0 11998
Helyesbítés a dízelruhába bújt dízel ügyében:
Nem tudom, hogy etwg 803-as képe (11952) Great Northern mozdony-e.
1945-ben egy Great Northern Y1 villanymozdony kisiklott és lezuhant a töltésről, a vezetőfülkéje összetörött. Egy EMD-től vett FT dízel orral javították ki, és Y1a-nak keresztelték át.
Látszólag ez is úgy néz ki, mint a képen, és a Milwaukee-nek nem láttam olyan festést, mint ott, de a Great Northernnek meg nincs első korlátja meg lánca. Na, ennyit a tisztánlátáshoz...
Ez meg épp a Gőzös topikba nem passzol, de most már mindegy :-))

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!