Keresés

Részletes keresés

rezgaras Creative Commons License 2005.05.19 0 0 12102
kis59 írta:

> Ki tudnál segíteni a KsOd mozdonylistával?

Ki, de nem igérem rögtön. A lista a Slezak könyvben van (Dampfbetrieb in Alt-Österreich, ha jól emlékszem a címére) és be kellene gépelni...

Előzmény: kis59 (12100)
gumidani Creative Commons License 2005.05.19 0 0 12101
Úgy látszik, hogy ez a korabeli sajtómunkások számára általános kiváltság lehetett.
Előzmény: rezgaras (12098)
kis59 Creative Commons License 2005.05.19 0 0 12100

Kedves Rézgaras!

Ki tudnál segíteni a KsOd mozdonylistával?

Mivel tudnám meghálálni?

Üdv:

Kis Feri

rezgaras Creative Commons License 2005.05.19 0 0 12099
én írtam:

> benne kell lennie az "Ezüst Könyvben"...

Szóval az "Ezüst Könyv" tanulmányozása során arra a következtetésre jutottam, hogy a kérdéses mozdony az OMÁV eredetû késôbbi MÁV 340, esetleg a MÁV 358 sorozat tagja. Az elôbbit valószínübbnek tartom, hiszen az nagyobb és késôbbi építésû (1877) gép volt, jobban odaillett egy fôvonalra, amilyen a Vágvölgy Vasút volt.

A típus azonosítását a kémény és a mozdonysátor formájából, valamint a kémény mögött jól látható külsô gôzcsövek elhelyezésébôl következtettem ki. Ha valakinek jobb ötlete van, szóljon!
Előzmény: rezgaras (12092)
rezgaras Creative Commons License 2005.05.19 0 0 12098
gumidani írta:

> Ilyent bárki vehetett, vagy csak az egyenlőbbek?

Azt hiszem, az újságírók már akkor is az egyenlôbbek közé tartoztak...
Előzmény: gumidani (12094)
drdoktor Creative Commons License 2005.05.19 0 0 12097
> Vajjon a Nyugat vette neki és leírta a vállalkozás költségéből?

szvsz igen.

> Pontosan mit jelenthetett a "kedvezményesárú éves bérletjegy"?
feltételezve éves szinten bizonyos számú és távolságú utazást, olcsóbbnak kellett lennie, mint esetenként jegyet venni.
lásd a totálofftopik autópályamatricát, az éves személykocsira 35 000, ami egyenlő kb. 24 db négynapos nyári, 1460 ftos árával, évi 25 db nyári úttól már megéri, télinél pedig évi 32 db úttól, vegyes használatot meg számítsák ki a matek pótérettségizők:))




Előzmény: gumidani (12094)
manhattani Creative Commons License 2005.05.19 0 0 12096
OK, akkor ez nem az a lámpa, amire gondoltam, így foglmam sincs, hol szolgált, és be is fejezem az OFFolást.
Előzmény: hkv (12087)
BlackStar Creative Commons License 2005.05.18 0 0 12095

Közben itt figyel mellettem a dévédéíró, amit frankón behoztam ide melóhelyre, mert hogy itt majd tudok írni lyól. Aztán valahogy utálják egymást az itteni gépeimmel, úgyhogy vihetem vissza, és logisztikázhatok... remek lesz... :-/

(Sihuhu - hogy onabb legyen :))) )

gumidani Creative Commons License 2005.05.18 0 0 12094
Amúgy még visszatérnék az Ady szabadjegyére. Nem semmi ám! Ugyanis akkortájt 3 kocsiosztály volt még. Csak igen magas rangú vasúti vezetőknek dukált 1. osztályú jegy. Vajjon a Nyugat vette neki és leírta a vállalkozás költségéből? Avagy közpénzből fizették? Pontosan mit jelenthetett a "kedvezményesárú éves bérletjegy"? Ilyent bárki vehetett, vagy csak az egyenlőbbek?
Előzmény: drdoktor (12067)
BlackStar Creative Commons License 2005.05.18 0 0 12093

Szegény Manhattani most biztosan azon spekulál, hogy a MÁV melyik szervénél  lehetett költő az igazolvány tulajdonosa... 

Bisztossan valami pénzügyinél... azok értenek a költészethez :))))

Előzmény: gumidani (12075)
rezgaras Creative Commons License 2005.05.18 0 0 12092
drdoktor írta:

> de nagy valószínűséggel nem KsOd:))

Látod ettôl tartottam. :-((( De van még ötletem, amíg a libák kitartanak ;-)))

A galántai vonal 1891-ig OMÁV (StEG) vonal volt. Tehát szvsz. nem kizárt, hogy a zsolnai szárnyvonalán egy innét örökölt mozdony járt. Elvileg benne kell lennie az "Ezüst Könyvben"...
Előzmény: drdoktor (12088)
Szilis Creative Commons License 2005.05.18 0 0 12091

Kedves Topiklakók:

május 13-án megtette az első útját a Novati oldalban (Felsővisó), a 764-211 psz-ú O&K gőzmozdony.

Képek itt:

http://www.wassertalbahn.ch/Bilder_news/oktest1.jpg

és itt:

http://www.cffviseu.ro/Flash.htm

Bárdos Imre Creative Commons License 2005.05.18 0 0 12090

Urak!

 

Csak, hogy növeljem a balesetes topik forgalmát, feltetem oda egy egykori Déli Vasúti mozdony nem túl jelentös balesetét. Jó olvasást hozzá!

drdoktor Creative Commons License 2005.05.18 0 0 12089
másik forrás, Pallas:

Trencsén-Tepla

(Tepla), kisközség Trencsén vármegye illavai j.-ban, (1891) 1521 tót, német és magyar lak., vasúti állomással (itt ágazik a m. kir. államvasutak galánta-zsolnai vonalából a vláravölgyi vonal), posta- és táviróhivatallal és postatakarékpénztárral. T. Trencsén-Teplic fürdő vasúti állomása.
Előzmény: rezgaras (12086)
drdoktor Creative Commons License 2005.05.18 0 0 12088
Almanac and directory of the Hungarian railways 1911
Detailed organizational structure
...................
Vasutak

I) Magyar királyi államvasutak
................
Budapest-balparti üzletvezetõség [Budapest]
..............
Állomások
.................
Galánta-zsolnai vonal

Gány, Szered, Szilád-Zélle [Szilád], Lipótvár, Nagykosztolány, Põstyén, Brunócz, Vágújhely, Bogoszló, Melcsicz, Trencsén-Vághidas [Trencsén], Trencsén, Trencsénteplicz-község [Trencsénteplicz], Máriatölgyes, Illava, Lédecz, Bellus, Puhó-Kocskócz, Vágbesztercze, Vághéve-Vágváralja, Nagybicscse-Peredmér, Ricsó, Ujzsolna
..............
Hõlak-Trencsénteplicz-vlarapassi vonal

Felsõszernye, Nemsó
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~1

nem tudom mennyire hiteles a forrás, de nagy valószínűséggel nem KsOd:))
Előzmény: rezgaras (12086)
hkv Creative Commons License 2005.05.18 0 0 12087
az eladó neve: Boday Gábor
Előzmény: manhattani (12085)
rezgaras Creative Commons License 2005.05.18 0 0 12086
drdoktor írta:

> ismétlés

A helységrôl arra gondolok, hogy ott a KsOd járt. Megnézem a KsOd mozdonylistáját, hátha találok valamit, amire rá lehet húzni. A KsOd vegyesen vásárolt a MÁVAG-tól és osztrák mozdonygyáraktól, tehát ez nem zárja ki az eredetet. Az 1890-es évektôl fogva pedig _legtöbbször_ a személy- és gyorsvonati mozdonyokat osztrák gyáraktól, a tehervonati gépeket pedig a MÁVAG-tól vették... Szóval szerintem belefér (olyan szép ez a teória, ki ne derítsétek már, hogy Trencsénteplicen nem is a KsOd járt :-))))
Előzmény: drdoktor (12074)
manhattani Creative Commons License 2005.05.18 0 0 12085
Akkor már csak az eladó nevét kéne tudnom, illetve azt, hogy esetleg az Északi Járműjavítóban újitották-e fel a lámpát. Persze ha nem akarod, ne mondd meg. De ha megmondod, a jutalmad az lesz, hogy ha stimmel, megmondom, hol szolgált a pilács.
Előzmény: hkv (12081)
gumidani Creative Commons License 2005.05.18 0 0 12084

 

Ezt ismerítek?

 

Kattintsatok a "hnaci vozidla" feliratra, majd a 19.1.2004  Malletky řady 623.0 ČSD sorra!

hkv Creative Commons License 2005.05.18 0 0 12083
Zolcsi67 Creative Commons License 2005.05.18 0 0 12082
Már épp kérdezni akartam, hogy a Petőfi Irodalmi Múzeumot, vagy a Közlekedési Múzeumot fosztottad-e ki??? :-)))))))))
Előzmény: drdoktor (12072)
hkv Creative Commons License 2005.05.18 0 0 12081
Ez a lámpa egy internetes aukcióról származik.
Előzmény: manhattani (12068)
gumidani Creative Commons License 2005.05.18 0 0 12080
Én szerkocsisnak nézem.
Előzmény: rezgaras (12071)
gumidani Creative Commons License 2005.05.18 0 0 12079

Azt elfelejtettem az előbb, hogy a Vlárapass 14 km-re van Hőlaktól.

Az 1998-as szlovák autóatlaszban még szerepelnek az említett vasútvonalak.

Előzmény: gumidani (12078)
gumidani Creative Commons License 2005.05.18 0 0 12078

Hőlak-Trencsénteplic mai neve: Trenčianska Teplá.

Annakidején elágazóállomás volt. A Trencsén és Zsolna közti fővonalból DK felé ágazott el az egyik a 6 km-re levő Trencsénteplicbe. A másik vonal ÉNy felé tartott Nemsó felé, ahol ismét elágazás volt Lednicróna, illetve Vlárapass (cseh határ) felé. Mindezt azért részletezem, mert elképzelhető, hogy a képen látható mozdonyt a cseh típusok közt kell keresni.   

Előzmény: gumidani (12076)
Kazankovacs Creative Commons License 2005.05.18 0 0 12077
A Fresnel (lépcsős) lencse mikor került ezekbe a lámpákba? Én a szolnoki baleset után mértem az ottani lámpák szinét, úgy emlékszem a láng előtt sík üveg volt (jó kormos az említett esetben). A szines üvegek is síküvegek voltak, a lámpa szine meg nem is hasonlított az akkori előírás szerintire.
Előzmény: hkv (12065)
gumidani Creative Commons License 2005.05.18 0 0 12076
Az épületre Hőlak-Trencsénteplicz van felírva.
Előzmény: drdoktor (12067)
gumidani Creative Commons License 2005.05.18 0 0 12075

Te ennyire nem érted a tréfát?

Szegény Manhattani most biztosan azon spekulál, hogy a MÁV melyik szervénél  lehetett költő az igazolvány tulajdonosa... 

Előzmény: vasutTOM (12070)
drdoktor Creative Commons License 2005.05.18 0 0 12074
ismétlés a tudás annya:
Előzmény: drdoktor (12073)
drdoktor Creative Commons License 2005.05.18 0 0 12073
> Az ám, de ez milyen mozdony?

na, ezt én is szeretném tudni!
az eredeti kép se túl nagy, a részlet kissé kinagyítva:
Előzmény: rezgaras (12071)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!