Ez valószínűleg egy Fialovits kép. A szerzeményeim, viszont Pesti József mozdonyvezető fényképei. Ezeket a fényképeket nem tudom ki készítette de a fia szerint a negatívok is megvoltak anno. Tehát nyílván az ő fényképezőjével készítette valaki a képeket. Nos a negatívokhoz nem férni hozzá mert anno egy nagynevű gőzmozdony barát elvitte, hogy majd vissza hozza. Nos ...........
Éppen ezért volt nekem is viszonyleg nehéz a képeket elkérni mert egy picit bizalmatlan a család, szerencsémre jól ismerem a kollégát. Így személyem garancia lehetett, mert mégis megkaptam a képeket amiket kedden vissza is fogok adni!
Pardon, a Pendolinok (ha jól tudom) a nyugati vonalon mennek, de ha megnézed a Brit menetrendet, akkor a keleti vonalon a London-Edinburgh vonatoknak is 4.20-4.50 a menetidejük, ami hasonó átlagsebességet jelent (140 km/h körül). A HST vonatoknál a 80-as években is hasoló menetidőket találtam.
Ez persze nem zárja ki, hogy a vonat maximális sebessége 200-225 km/h (én is tudom, hogy annyi :) ), de számomra úgy tűnik, hogy az átlagsebességek ennél jóval alacsonyabbak.
>Ma, a pendolinok tudják a 90 mph körüli átlagsebességet ebben a viszonylatban. A gőzösöket a brit keleti parton a Deltic dízelmozdonyos vonatok váltották fel, ezek 100 mph-val mentek, a megállás nélküli expresszeknél az átlagsebesség sem volt sokkal kisebb.
Őket váltották a HST (High Speed Trains), másnéven 125-ös dízel motorvonatok, melyek legnagyobb menetrend szerinti engedélyezett sebessége 125 mph, azaz 200 km/h volt. Őket követte a villamosítás, és a 225-ös villany motorvonatok, melyek legnagyobb sebessége az SI jegyében 225 km/h volt. Ment is annyival, egyszer stopperrel megmértem.
Ehhez képest a Pendolino 90 mph-s (144,5 km/h-s) sebessége kicsinek tűnik. Lehet, hogy ez a kanyargósabb és meredekebb nyugati Anglia-Skócia útvonalra érvényes? Ja, hogy ez gőzös topic? Bocs az OFFért :-))
OFF: >Az egyetlen értelmes kérdést kerülted csak el elegánsan (persze ne válaszolj ha valamiért nem akarsz), hogy úsztad meg? Te mindent elhiszel? Akkor olvashatod az ... ööö... nem írom a magazin címét, mert még valaki személyeskedésnek veszi. Egyébként Amerikában a keleti parton könnyebb megúszni, mert csak 12 kV.
Egy kias adalék a nagysebesség témához: végre láttam angol expresszvonati menetrendeket, London-Skócia között a nonstop vonatok 6,5 óra körüli menetidőket mentek, így átlagsebességük 60 mph volt.
Ma, a pendolinok tudják a 90 mph körüli átlagsebességet ebben a viszonylatban.
Így a sztori ezen része már nem annyira homályos a fejemben.
de ez már nekem tul bonyolult, hogy a távolbol ilyen részletességgel kövessem az eseményeket, természetesen az Indoház nem müsor, igy arre a kitételeim nem vonatkoznak (még részben sem).
Kérem Blakit, hogy a jövöben számomra is érthetöen fejezze ki magát.
OFFoltok itt összevissza egy ilyen komoly topicban...
>Azt lehet, csak a lábad ne érje közben a földet...:-) Nekem általában nem éri, min. 25 cm-rel fölötte lebegek.
>Hát izé. Eddig úgy tudtam, hogy a "villamosmérnök" szót valahogy máshogy kell érteni :))) A villamosmérnök mér és kipróbál. A többit az esztéták/filozófusok/újságírók meg egyéb szép(?)lelkek teszik. Na, elég ebből...
>Errôl itt, mint írtam, áramszedô nélkül (emiatt lehet a gôzmozdonyos fórumon tárgyalni ;-)))) Mér', kémény van rajta?
>Úgy tudom, Keleti Folyosó nagy részén mind a mai napig 25Hz-es tápellátás van. Én meg úgy, hogy mióta a hagyományos mozdonyok (GG1, a gáztöltésű egyenirányítósok, stb.) kihaltak, áttértek 60 Hz-re. 1999-ben egy pillanatra megfogtam a felsővezetéket. Határozottan több volt, mint 25 Hz.
>Emellett állítólag fordítókorong is csak kettô volt, amin meg lehetett fordítani. Plusz a delták... Két fordítókorong elég, a vonal két végén. Delta: Chicago, St. Louis, Orlando, New York, Chicago. A Pennsy tudott tervezni.
(De ez ám nem csak amerikai sajátosság. Régen a 424,009 Báttaszékről járt fel a Déliből Balatonra nosztalgiázni. Az út végén a Hámánban szolgálták ki. Másnap (ködös időjárásban) küldték a gőzöst Pest körül mindenfelé, azt sem tudta a szegény báttaszéki személyzet, hogy merre jár. Látott egy vezér egy szabad jelzést, bejárt szelvényen belülre, leszállt, és az első forgalmászt megkérdezte: "Jó napot kivánok, hol járok?" "Józsefvárosban." "Köszönöm szépen." és felszállt a mozdonyra. De azárt hazajutott Báttaszékre.)
> Hol láttad? Én 97-ben, Hobokenben, akkor áramszedő volt rajta, de már csak bajnak,
Én ugyanarról beszéltem, mint etwg, amelyik az Illinois múzeumban van. Errôl itt, mint írtam, áramszedô nélkül (emiatt lehet a gôzmozdonyos fórumon tárgyalni ;-)))):