Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2005.05.14 0 0 12048

Ez valószínűleg egy Fialovits kép. A szerzeményeim, viszont Pesti József mozdonyvezető fényképei. Ezeket a fényképeket nem tudom ki készítette de a fia szerint a negatívok is megvoltak anno. Tehát nyílván az ő fényképezőjével készítette valaki a képeket. Nos a negatívokhoz nem férni hozzá mert anno egy nagynevű gőzmozdony barát elvitte, hogy majd vissza hozza. Nos ...........

Éppen ezért volt nekem is viszonyleg nehéz a képeket elkérni mert egy picit bizalmatlan a család, szerencsémre jól ismerem a kollégát. Így személyem garancia lehetett, mert mégis megkaptam a képeket amiket kedden vissza is fogok adni!

Előzmény: Mozdonyvezetö (12043)
bodecsabi Creative Commons License 2005.05.14 0 0 12047
Pardon, a Pendolinok (ha jól tudom) a nyugati vonalon mennek, de ha megnézed a Brit menetrendet, akkor a keleti vonalon a London-Edinburgh vonatoknak is 4.20-4.50 a menetidejük, ami hasonó átlagsebességet jelent (140 km/h körül). A HST vonatoknál a 80-as években is hasoló menetidőket találtam.

Ez persze nem zárja ki, hogy a vonat maximális sebessége 200-225 km/h (én is tudom, hogy annyi :) ), de számomra úgy tűnik, hogy az átlagsebességek ennél jóval alacsonyabbak.

Mindenkitől elnézést kérek az OFF-ért.

Csabi
Előzmény: manhattani (12046)
manhattani Creative Commons License 2005.05.14 0 0 12046

>Ma, a pendolinok tudják a 90 mph körüli átlagsebességet ebben a viszonylatban.
A gőzösöket a brit keleti parton a Deltic dízelmozdonyos vonatok váltották fel, ezek 100 mph-val mentek, a megállás nélküli expresszeknél az átlagsebesség sem volt sokkal kisebb.


Őket váltották a HST (High Speed Trains), másnéven 125-ös dízel motorvonatok, melyek legnagyobb menetrend szerinti engedélyezett sebessége 125 mph, azaz 200 km/h volt. Őket követte a villamosítás, és a 225-ös villany motorvonatok, melyek legnagyobb sebessége az SI jegyében 225 km/h volt. Ment is annyival, egyszer stopperrel megmértem.


Ehhez képest a Pendolino 90 mph-s (144,5 km/h-s) sebessége kicsinek tűnik. Lehet, hogy ez a kanyargósabb és meredekebb nyugati Anglia-Skócia útvonalra érvényes?
Ja, hogy ez gőzös topic? Bocs az OFFért :-))

Előzmény: bodecsabi (12044)
manhattani Creative Commons License 2005.05.14 0 0 12045
OFF:
>Az egyetlen értelmes kérdést kerülted csak el elegánsan (persze ne válaszolj ha valamiért nem akarsz), hogy úsztad meg?
Te mindent elhiszel? Akkor olvashatod az ... ööö... nem írom a magazin címét, mert még valaki személyeskedésnek veszi.
 Egyébként Amerikában a keleti parton könnyebb megúszni, mert csak 12 kV.
Előzmény: Leopold (12024)
bodecsabi Creative Commons License 2005.05.14 0 0 12044

Sziasztok,

 

Egy kias adalék a nagysebesség témához: végre láttam angol expresszvonati menetrendeket, London-Skócia között a nonstop vonatok 6,5 óra körüli menetidőket mentek, így átlagsebességük 60 mph volt.

 

Ma, a pendolinok tudják a 90 mph körüli átlagsebességet ebben a viszonylatban.

 

Így a sztori ezen része már nem annyira homályos a fejemben.

 

Csabi

Mozdonyvezetö Creative Commons License 2005.05.13 0 0 12043
de megmozgat...
Előzmény: Törölt nick (12028)
Törölt nick Creative Commons License 2005.05.13 0 0 12042

Na akkor most jössz vasárnap Ajkára vagy nem jössz?

 

 

Előzmény: BlackStar (12041)
BlackStar Creative Commons License 2005.05.13 0 0 12041

Kérem Blakit, hogy a jövöben számomra is érthetöen fejezze ki magát.

Hát izé. Megpróbálom :))

Előzmény: etwg (12038)
rg7 Creative Commons License 2005.05.13 0 0 12040

Jaja.

Kíváncsi vagyok a kritikákra....

:)

Előzmény: track300 (12039)
track300 Creative Commons License 2005.05.13 0 0 12039
A májusi NG 30-36.o található a 424-es képriport.
Előzmény: rg7 (12037)
etwg Creative Commons License 2005.05.13 0 0 12038

Bocs

 

 

de ez már nekem tul bonyolult, hogy a távolbol ilyen részletességgel kövessem az eseményeket, természetesen az Indoház nem müsor, igy arre a kitételeim nem vonatkoznak (még részben sem).

 

Kérem Blakit, hogy a jövöben számomra is érthetöen fejezze ki magát.

Előzmény: manhattani (12015)
rg7 Creative Commons License 2005.05.12 0 0 12037
Törölt nick Creative Commons License 2005.05.12 0 0 12036

Akkor elég lesz ha Ajkára jössz a képek még nálam lesznek.

 

Előzmény: BlackStar (12035)
BlackStar Creative Commons License 2005.05.12 0 0 12035

Holnap letudsz jönni Celldömölkre?

Hát izé. Nem. :-/

Talán vasárnap délután (akkor ugyanis állítólag nem dolgozom :))) )

Előzmény: Törölt nick (12034)
Törölt nick Creative Commons License 2005.05.12 0 0 12034
Holnap letudsz jönni Celldömölkre?
Előzmény: BlackStar (12033)
BlackStar Creative Commons License 2005.05.12 0 0 12033

Hmmmmmmm miért ne? Egyeztessünk, elkérem a képeket mégegyszer, és ha jobb a te scannered akkor ezután az enyimet nem is használom.

Megyegyeztünk :))

Az egész cuccos egy nagyobb aktatáska méretű, úgyhogy bárhol, bármikor tudok szkennelni :))

Előzmény: Törölt nick (12032)
Törölt nick Creative Commons License 2005.05.12 0 0 12032
Hmmmmmmm miért ne? Egyeztessünk, elkérem a képeket mégegyszer, és ha jobb a te scannered akkor ezután az enyimet nem is használom.
Előzmény: BlackStar (12031)
BlackStar Creative Commons License 2005.05.12 0 0 12031

Ja ezen képek zöme eleve nem nagyobb. Tudod az 50-es években még azok a mütyür képek voltak divatban.........................

Hmm... beszkennelhetem őket kb. 2000 dpi-vel :)))

Előzmény: Törölt nick (12030)
Törölt nick Creative Commons License 2005.05.12 0 0 12030
Ja ezen képek zöme eleve nem nagyobb. Tudod az 50-es években még azok a mütyür képek voltak divatban.........................
Előzmény: BlackStar (12029)
BlackStar Creative Commons License 2005.05.12 0 0 12029

Ehhhh úgylátom titeket semmi nem mozgat meg!

Király képek :)))
(Ja igen... lécci nagyobban is :))) )

Előzmény: Törölt nick (12028)
Törölt nick Creative Commons License 2005.05.12 0 0 12028
Ehhhh úgylátom titeket semmi nem mozgat meg!
Törölt nick Creative Commons License 2005.05.12 0 0 12027

Na mi van még mindíg alszi ka topik úri közönsége?

 

Akkor itt van nektek:

 

424 159:  (ezúttal nem Ajkáról)

 

 

Győrben a fűtőház előtt
Törölt nick Creative Commons License 2005.05.12 0 0 12026

Egy másik:

 

424 055:

 

 

Vonattal
Törölt nick Creative Commons License 2005.05.12 0 0 12025

Íme egy gyöngyszem tegnapi gyűjtésemből:

 

328 025:

 

 

A gép valahol valamikor beosztott személyzetével.
Leopold Creative Commons License 2005.05.12 0 0 12024
Az egyetlen értelmes kérdést kerülted csak el elegánsan (persze ne válaszolj ha valamiért nem akarsz), hogy úsztad meg?
Előzmény: manhattani (12023)
manhattani Creative Commons License 2005.05.12 0 0 12023

OFFoltok itt összevissza egy ilyen komoly topicban...


>Azt lehet, csak a lábad ne érje közben a földet...:-)
Nekem általában nem éri, min. 25 cm-rel fölötte lebegek.

 

>Hát izé. Eddig úgy tudtam, hogy a "villamosmérnök" szót valahogy máshogy kell érteni :)))
A villamosmérnök mér és kipróbál. A többit az esztéták/filozófusok/újságírók meg egyéb szép(?)lelkek teszik.
Na, elég ebből...

Előzmény: BlackStar (12022)
BlackStar Creative Commons License 2005.05.11 0 0 12022

1999-ben egy pillanatra megfogtam a felsővezetéket. Határozottan több volt, mint 25 Hz.

Hát izé. Eddig úgy tudtam, hogy a "villamosmérnök" szót valahogy máshogy kell érteni :)))

Előzmény: manhattani (12020)
Leopold Creative Commons License 2005.05.11 0 0 12021
1999-ben egy pillanatra megfogtam a felsővezetéket.

Azt lehet, csak a lábad ne érje közben a földet...:-)

Ha volt benne villany is, hogy úsztad meg?
Előzmény: manhattani (12020)
manhattani Creative Commons License 2005.05.11 0 0 12020

>Errôl itt, mint írtam, áramszedô nélkül (emiatt lehet a gôzmozdonyos fórumon tárgyalni ;-))))
Mér', kémény van rajta?

 

>Úgy tudom, Keleti Folyosó nagy részén mind a mai napig 25Hz-es tápellátás van.
Én meg úgy, hogy mióta a hagyományos mozdonyok (GG1, a gáztöltésű egyenirányítósok, stb.) kihaltak, áttértek 60 Hz-re.
1999-ben egy pillanatra megfogtam a felsővezetéket. Határozottan több volt, mint 25 Hz.

 

>Emellett állítólag fordítókorong is csak kettô volt, amin meg lehetett fordítani. Plusz a delták...
Két fordítókorong elég, a vonal két végén.
Delta: Chicago, St. Louis, Orlando, New York, Chicago. A Pennsy tudott tervezni.

 

(De ez ám nem csak amerikai sajátosság. Régen a 424,009 Báttaszékről járt fel a Déliből Balatonra nosztalgiázni. Az út végén a Hámánban szolgálták ki. Másnap (ködös időjárásban) küldték a gőzöst Pest körül mindenfelé, azt sem tudta a szegény báttaszéki személyzet, hogy merre jár. Látott egy vezér egy szabad jelzést, bejárt szelvényen belülre, leszállt, és az első forgalmászt megkérdezte: "Jó napot kivánok, hol járok?" "Józsefvárosban." "Köszönöm szépen." és felszállt a mozdonyra. De azárt hazajutott Báttaszékre.)

Előzmény: rezgaras (12019)
rezgaras Creative Commons License 2005.05.11 0 0 12019
manhattani írta:

> Hol láttad? Én 97-ben, Hobokenben, akkor áramszedő volt rajta, de már csak bajnak,

Én ugyanarról beszéltem, mint etwg, amelyik az Illinois múzeumban van. Errôl itt, mint írtam, áramszedô nélkül (emiatt lehet a gôzmozdonyos fórumon tárgyalni ;-)))):

http://erojr.home.cern.ch/erojr/content/amivasut/gg1_1.htm

> áramszedő volt rajta, de már csak bajnak, mert a 60 Hz-zel ő már nem bírt.

Ezt nem értem. Úgy tudom, Keleti Folyosó nagy részén mind a mai napig 25Hz-es tápellátás van.

> Azokat végül a Milwaukee kapta, kis Joe-nak hívták őket

Nem mindet. Egy részét még szélesebb nyomtávra építették át és Braziliába kerültek.

> ezért egyetlen, Chicagoban végződő vonalon járhatott

Emellett állítólag fordítókorong is csak kettô volt, amin meg lehetett fordítani. Plusz a delták...
Előzmény: manhattani (11995)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!