Sok esetben a kémény külső(tető feletti) része megy szét. Elég lehet azt újra rakni.
Persze így "látatlanban" nem lehet biztosat mondani.
Volt itt is téma hogy nem lehet itthon kéménytéglát (legalábbis minősítettet nem) kapni. Alapvetően a sima kisméretű tégla is megfelel.
Ha újra kell rakni a kéményt (vagy csak egy darabját), a régi tégla kuka. Használhatsz új vagy akár bontott téglát is, azonban a kéményben felhasznált már telítődött mindenféle anyaggal (kátrány és hasonlók, amitől nem tapad hozzá szinte semmi).
Béléscső...
Valójában vegyes tüzeléshez nincs értelme.
Amennyiben mégis szeretnéd bélelni, akkor csak acél jöhet szóba, az alu szétég (bár már írták)
Ha belegondol az ember, elvileg jó a vegyes fűtéshez is. Igaz a készüléktől a becsatlakozástól számítva az első 2 -3 méter tönkre megy elég, de hát a bélelésnek a funkciója pont ezután van.
A hidegebb részen.
Hogy a lecsapódó égéstermék a víz, a kátrány ne itatódjon a kémény falába.
A kémény seprők és a szabályok miatt biztos nem jó !
Addig amig a meglévő kéményed meg nem vizsgáltatod, ne kezdj új építésébe.
Lehet jó az a kémény.
Mint írtad a szerelő szerint hossszra jó, akkor csak a szelvényt kéne megnézni. Ha az megfelelő, ki kell tisztítatni ( habár ezt a kéményseprők majd mindig elszaboltáják, de némi kenő pénzzel megoldható ).
Aztán : szárazfával tüzelni, ha az nincs mindig, akkor elvileg egy saválló bélés lehet a megoldás.
És , hogy a kőmíves tud e kéményt építeni ?
Persze tud, de őket írányítani kell.
Kell terv, kell engedély, kell hozzáértő ép.vezető és az új kéményeket is bélelni kell - akkor mán miért ne a régit ?
Ja még valamit : egy kémény tud nagyon ronda lenni, de az attól még jó lehet.,
Úgyhogy az első jött -ment lehúzosnak nem bedölni !!
Mert meg lehet reparálni 15 - 25 eft -ból, de egy új lehet többszázezer is !!
Az én kéményeim 82 évesek és még 25 évig biztos működnek !!
Szerintem is nyomasztó a sok natúr fa felület egy tetőtérben és valóban igazad van, sötétít is.
Arra még nem gondoltál, hogy lefesd fehérre? Most már lehet kapni olyan alapozókat, amihez nem kell fáig lecsiszolni az előző felületet. Nagyobb munka, mint a gipszkartonozás, de szebb is!
Koszonom a valaszokat igen begyujtaskor fustol mar kiprobaltuk hogy "kiegettuk" nincs eldugulva athuzkodtunk rajta egy "seprut" lattom a kek eget :) de a kemeny tetejen kb 30cm re a fugak ki vannak kopva.Nem tudom az elozo tulaj mire hasznalta vagyis inkabb csak egy kis kalyhara nem kazanra.Ma sikerult beszelnem egy komuvessel aki eljon megnezni hogy ujra kell e rakni a kemenyt.Kb 4 meterrol van szo a tetotol nezve.Tudjatok kb mennyibe kerul az ilyen munka?Koszonom Zita
van olyan kéménybélés, ami flexibilis csőként behúznak a füstjáratba, aztán a belenyomott forró levegőtől (gőztől) megnő, kitölti a kéménycsövet, a fala habosodik (hőszigetelő lesz), megkeményedik és végül hőálló lesz.
Tanacsot szeretnek kerni mert egyaltalan nem tudom hogy megy itthon a felujitas 15ev utan koltoztem haza angol parommal egy csaladi hazat vettunk azt csinalgatjuk edesapam es a csalad segit de el kellene neha egy ket jo tanacs.Vegyes tuzeleseu Totya kazan lett beepitve radiatorokkal.A tavalyi telet kihuztuk megtanultunk begyujtani fat vagni :) de sokat fustolt vissza akazan allitolag a fa is vizes volt de a kemeny is a regi azzal nem lett csinalva semmi a futes szerelo azt mondta meretre jo .Ujat szeretnenk rakatni s ebben szeretnek tanacsot kerni egy sima komuves meg tudja ezt csinalni?kell e valami engedely?A nagymama azt mondja kemenyseproknek kell fizetni es igy van?Csak kemeny teglabol lehet rakni?S kb mennyit kerhet a komuves egy ilyen munkaert egyaltalan nem vagyok tisztaba arakkal es ahogy meglatjak a kulfoldi rendszamot a mesterek sajnos vastagabban fgo a tolluk" mar tapasztaltam .Igy megprobalok infokat szerezni elotte.Nagyon koszonom es varom a valaszokat.Szep napot Zita
Arra megy amerre tud ill. ahol kisebb a nyomás. Igyekszik kiegyenlítődni. Ahol egy kicsivel eltér a hőmérséklet , sarkokban , jó hővezetőjű anyagoknál és azok környezetében , mindíg hidegebb lesz a felület és ott a levegőben lévő pára , kicsapódik .
1 m3 levegő kb. 1 liter vizet képes felvenni ( 100 % -os páratartalom ). Ha hideg ponthoz ér , ez a ,, víz ,, megjelenik .
Szóval, hogy hol fog kicsapódni egyenlőre nem lehet biztosan tudni . Elég jól kéne ismerni a kritikus pont környezetében lévő anyagok összességét.
Amennyiben mindenképp kartont szeretnél, akkor a gerendákra 40 centinként (keresztbe) csavarozott lécre rakhatod. Két oldalról ékelve tudod egyenesbe hozni.
Bár ahogy itt többen írták kár elcsúfítani.
Olcsóbb, egyszerűbb, és jobb megoldás "felülről" rátenni még egy réteg szigetelést.
Világosodáshoz világítani kell vagy ablakot betenni. :-)
Hőszigetelni pedig jobb és olcsóbb felülről. :-)
Összehajtod U alakba, felcsavarozod és az U szárai közé teszed a tetőlecet (merőlegesen a gerendákra), itt tudod beszintezni.
Szintezés a falra körben vízszintesen felcsavarozott UD profillal indul (ebbe dugod be a léc végét is), a direktfüggesztő szárai az UD szintje alá lógjanak, ezt a léc csavarozása után visszahajtod.
Ha teljesen síkban vannak a gerendák (ez egy kétméteres vízmértékkel ellenőrizhető), akkor a gerendákra merőlegesen felfogathatod közvetlenül is a leceket 60 vagy 62,5 cm-re gyártótól függően, de akkor a padlásra ne menj, mert megrepedhet a kartonmennyezet az illesztésnél a járkálástól.
Ne sajnáld a pénzt az impregnált lécre (kb 50 ft-tal drágább métere), az nem rigófüttyös, kevésbé vetemedik.
A párazárásban valahogy bizonytalan vagyok, oldalt a lambériánál nyitott marad a szerkezet páratechnikailag...