Keresés

Részletes keresés

gumidani Creative Commons License 2005.05.19 0 0 12112

Tudod-e, hogy hol készült a két kép?

Kontra:

Előzmény: hkv (12110)
OKU30 Creative Commons License 2005.05.19 0 0 12111

Köszönjük, nagyon jó kis térkép, gyors áttekintést ad a nagy magánvasuti vonalak első államosítási hulláma utáni állapotról. Az ezzel együtt járó sok átvett mozdony borította meg a MÁV első mozdony számozási rendszerét, és 1891-ben emiatt kellett a második számrendszert bevezetni. A térkép feltehetően ezt a korszakot volt hivatott dokumentálni. Az államosítások időrendben:

1868.06.30 MEV    Magyar Északi Vasút
1878.01.01 MKV    Magyar Keleti Vasúttársaság
1880.07.23 TVV     Tiszavidéki Vaspálya Társaság
1882.03.01 ATV     Arad-Temesvári Vasúttársaság
1884.01.01 DDV     Duna-Dráva Vasút
1884.01.01 EEV     Első-Erdélyi Vasút
1884.06.01 PVHEV Piski-Vajdahunyadi HÉV
1885.01.01 AFV     Alföld-Fiumei Vasút
1889.01.01 MNyV   Magyar Nyugoti Vasút
1889.01.01 BSHEV Boba-Jánosháza HÉV (MNyV)
1889.01.01 SzPV   Szombathely-Pinkafö Vasút
1889.01.01 BPV     Budapest-Pécsi Vasút
1889.08.25 EMGV  Első Magyar Gácsországi Vasút
1890.01.01 MEKV  Magyar Északkeleti Vasút
1890.01.01 NyMV  Nyiregyháza-Mátészalka Vasút (MEKV)
1890.01.01 SzV     Szilágysági HÉV (MEKV)
1890.01.01 SzNV   Szatmár-Nagybányai HÉV (MEKV)
1890.03.07 DHHEV Debrecen-Hajdunánási HÉV
1891.          MSV     Máramarosi Sóvasút (csak a normál nyomköz)
1891.01.01 StEG    Osztrák-Magyar Államvasúttársaság
1891.06.01 VVV     Vágvölgyi Vasút Rt.

Előzmény: drdoktor (12106)
hkv Creative Commons License 2005.05.19 0 0 12110

amint látom, a régi igazolványok sokak gyűjteményébe van, de keveseknek adatik meg, hogy a saját családi gyűjteményben találjanak ilyen ritkaságokat.

 

 

A kép valamikor a 30-as évek közepe 40-es évek eleje tájékán készült.A kép valamikor a 30-as évek közepe 40-es évek eleje tájékán készült.
gumidani Creative Commons License 2005.05.19 0 0 12109

Köszönöm.

Egyébként egy 1917-es menetrendet megnézve magam is láthattam, hogy bizony Vlárapass üzemváltó állomás volt. Napi két vonatpár volt Magyarország és kettő Ausztria (Csehország) felől.

Előzmény: drdoktor (12108)
drdoktor Creative Commons License 2005.05.19 0 0 12108
1893-97 közötti
Előzmény: gumidani (12107)
gumidani Creative Commons License 2005.05.19 0 0 12107

Megírnád, hogy mikori kiadású?

 

Előzmény: drdoktor (12106)
drdoktor Creative Commons License 2005.05.19 0 0 12106
Előzmény: OKU30 (12105)
OKU30 Creative Commons License 2005.05.19 0 0 12105

Tr.Tepla = Hőlak

Tr.Teplice = Trencsénteplitz

A StEG vonalán volt található ez a bizonyos "Hőlak-Trencsénteplitz" vasútállomás. A két telepűlés kb 5 km-re van egymástól és 1909 óta a THHEV köti össze őket. (villamosított, 760mm). A VVV (Vágvölgyi Vasút) csak Trencsényig jött fel. A KsOD jó messze van ide. 1891-ben lett a StEG államosítva, az után 1920-ig az összes itt levő vonal MÁV tulajdonú, vagy MÁV územ (THHEV). 1910-ben nem volt semmiféle cseh vasút vagy mozdony (csak 1920 után). A Vlara hágó túloldalán a kkStB volt.

 Ez időben a vasúttársaságok szigorúan nem jártak át a mozdonyaikkal egymás hálózatára. A határállomásokon mozdonyt cseréltek. Rézgarasnak igaza van, szinte biztos, hogy StEG eredetű MÁV mozdony van a képen.

Előzmény: gumidani (12104)
gumidani Creative Commons License 2005.05.19 0 0 12104

A gőzdóm alakját nézve a 340-esre szavaznék. De a Hőlakon álló mozdonyon a hengerek fölött vélem látni a síktolattyúszekrényt. Ezzel szemben a 340-esnek a vezérműve a kereten belül volt???

Én nem vetném el a cseh vonalat. A határtól 14 km-re egyáltalában nem kizárt a megjelenése egy szomszédos vasút mozdonyának. Pláne, hogy a "Vlárapass" nem lehetett üzemváltó állomás.  

Előzmény: rezgaras (12099)
gumidani Creative Commons License 2005.05.19 0 0 12103
Most nézem csak, hogy az fel sem merülhetett, hogy az úr helyett hölgy kapjon ilyen igazolványt.
Előzmény: gumidani (12101)
rezgaras Creative Commons License 2005.05.19 0 0 12102
kis59 írta:

> Ki tudnál segíteni a KsOd mozdonylistával?

Ki, de nem igérem rögtön. A lista a Slezak könyvben van (Dampfbetrieb in Alt-Österreich, ha jól emlékszem a címére) és be kellene gépelni...

Előzmény: kis59 (12100)
gumidani Creative Commons License 2005.05.19 0 0 12101
Úgy látszik, hogy ez a korabeli sajtómunkások számára általános kiváltság lehetett.
Előzmény: rezgaras (12098)
kis59 Creative Commons License 2005.05.19 0 0 12100

Kedves Rézgaras!

Ki tudnál segíteni a KsOd mozdonylistával?

Mivel tudnám meghálálni?

Üdv:

Kis Feri

rezgaras Creative Commons License 2005.05.19 0 0 12099
én írtam:

> benne kell lennie az "Ezüst Könyvben"...

Szóval az "Ezüst Könyv" tanulmányozása során arra a következtetésre jutottam, hogy a kérdéses mozdony az OMÁV eredetû késôbbi MÁV 340, esetleg a MÁV 358 sorozat tagja. Az elôbbit valószínübbnek tartom, hiszen az nagyobb és késôbbi építésû (1877) gép volt, jobban odaillett egy fôvonalra, amilyen a Vágvölgy Vasút volt.

A típus azonosítását a kémény és a mozdonysátor formájából, valamint a kémény mögött jól látható külsô gôzcsövek elhelyezésébôl következtettem ki. Ha valakinek jobb ötlete van, szóljon!
Előzmény: rezgaras (12092)
rezgaras Creative Commons License 2005.05.19 0 0 12098
gumidani írta:

> Ilyent bárki vehetett, vagy csak az egyenlőbbek?

Azt hiszem, az újságírók már akkor is az egyenlôbbek közé tartoztak...
Előzmény: gumidani (12094)
drdoktor Creative Commons License 2005.05.19 0 0 12097
> Vajjon a Nyugat vette neki és leírta a vállalkozás költségéből?

szvsz igen.

> Pontosan mit jelenthetett a "kedvezményesárú éves bérletjegy"?
feltételezve éves szinten bizonyos számú és távolságú utazást, olcsóbbnak kellett lennie, mint esetenként jegyet venni.
lásd a totálofftopik autópályamatricát, az éves személykocsira 35 000, ami egyenlő kb. 24 db négynapos nyári, 1460 ftos árával, évi 25 db nyári úttól már megéri, télinél pedig évi 32 db úttól, vegyes használatot meg számítsák ki a matek pótérettségizők:))




Előzmény: gumidani (12094)
manhattani Creative Commons License 2005.05.19 0 0 12096
OK, akkor ez nem az a lámpa, amire gondoltam, így foglmam sincs, hol szolgált, és be is fejezem az OFFolást.
Előzmény: hkv (12087)
BlackStar Creative Commons License 2005.05.18 0 0 12095

Közben itt figyel mellettem a dévédéíró, amit frankón behoztam ide melóhelyre, mert hogy itt majd tudok írni lyól. Aztán valahogy utálják egymást az itteni gépeimmel, úgyhogy vihetem vissza, és logisztikázhatok... remek lesz... :-/

(Sihuhu - hogy onabb legyen :))) )

gumidani Creative Commons License 2005.05.18 0 0 12094
Amúgy még visszatérnék az Ady szabadjegyére. Nem semmi ám! Ugyanis akkortájt 3 kocsiosztály volt még. Csak igen magas rangú vasúti vezetőknek dukált 1. osztályú jegy. Vajjon a Nyugat vette neki és leírta a vállalkozás költségéből? Avagy közpénzből fizették? Pontosan mit jelenthetett a "kedvezményesárú éves bérletjegy"? Ilyent bárki vehetett, vagy csak az egyenlőbbek?
Előzmény: drdoktor (12067)
BlackStar Creative Commons License 2005.05.18 0 0 12093

Szegény Manhattani most biztosan azon spekulál, hogy a MÁV melyik szervénél  lehetett költő az igazolvány tulajdonosa... 

Bisztossan valami pénzügyinél... azok értenek a költészethez :))))

Előzmény: gumidani (12075)
rezgaras Creative Commons License 2005.05.18 0 0 12092
drdoktor írta:

> de nagy valószínűséggel nem KsOd:))

Látod ettôl tartottam. :-((( De van még ötletem, amíg a libák kitartanak ;-)))

A galántai vonal 1891-ig OMÁV (StEG) vonal volt. Tehát szvsz. nem kizárt, hogy a zsolnai szárnyvonalán egy innét örökölt mozdony járt. Elvileg benne kell lennie az "Ezüst Könyvben"...
Előzmény: drdoktor (12088)
Szilis Creative Commons License 2005.05.18 0 0 12091

Kedves Topiklakók:

május 13-án megtette az első útját a Novati oldalban (Felsővisó), a 764-211 psz-ú O&K gőzmozdony.

Képek itt:

http://www.wassertalbahn.ch/Bilder_news/oktest1.jpg

és itt:

http://www.cffviseu.ro/Flash.htm

Bárdos Imre Creative Commons License 2005.05.18 0 0 12090

Urak!

 

Csak, hogy növeljem a balesetes topik forgalmát, feltetem oda egy egykori Déli Vasúti mozdony nem túl jelentös balesetét. Jó olvasást hozzá!

drdoktor Creative Commons License 2005.05.18 0 0 12089
másik forrás, Pallas:

Trencsén-Tepla

(Tepla), kisközség Trencsén vármegye illavai j.-ban, (1891) 1521 tót, német és magyar lak., vasúti állomással (itt ágazik a m. kir. államvasutak galánta-zsolnai vonalából a vláravölgyi vonal), posta- és táviróhivatallal és postatakarékpénztárral. T. Trencsén-Teplic fürdő vasúti állomása.
Előzmény: rezgaras (12086)
drdoktor Creative Commons License 2005.05.18 0 0 12088
Almanac and directory of the Hungarian railways 1911
Detailed organizational structure
...................
Vasutak

I) Magyar királyi államvasutak
................
Budapest-balparti üzletvezetõség [Budapest]
..............
Állomások
.................
Galánta-zsolnai vonal

Gány, Szered, Szilád-Zélle [Szilád], Lipótvár, Nagykosztolány, Põstyén, Brunócz, Vágújhely, Bogoszló, Melcsicz, Trencsén-Vághidas [Trencsén], Trencsén, Trencsénteplicz-község [Trencsénteplicz], Máriatölgyes, Illava, Lédecz, Bellus, Puhó-Kocskócz, Vágbesztercze, Vághéve-Vágváralja, Nagybicscse-Peredmér, Ricsó, Ujzsolna
..............
Hõlak-Trencsénteplicz-vlarapassi vonal

Felsõszernye, Nemsó
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~1

nem tudom mennyire hiteles a forrás, de nagy valószínűséggel nem KsOd:))
Előzmény: rezgaras (12086)
hkv Creative Commons License 2005.05.18 0 0 12087
az eladó neve: Boday Gábor
Előzmény: manhattani (12085)
rezgaras Creative Commons License 2005.05.18 0 0 12086
drdoktor írta:

> ismétlés

A helységrôl arra gondolok, hogy ott a KsOd járt. Megnézem a KsOd mozdonylistáját, hátha találok valamit, amire rá lehet húzni. A KsOd vegyesen vásárolt a MÁVAG-tól és osztrák mozdonygyáraktól, tehát ez nem zárja ki az eredetet. Az 1890-es évektôl fogva pedig _legtöbbször_ a személy- és gyorsvonati mozdonyokat osztrák gyáraktól, a tehervonati gépeket pedig a MÁVAG-tól vették... Szóval szerintem belefér (olyan szép ez a teória, ki ne derítsétek már, hogy Trencsénteplicen nem is a KsOd járt :-))))
Előzmény: drdoktor (12074)
manhattani Creative Commons License 2005.05.18 0 0 12085
Akkor már csak az eladó nevét kéne tudnom, illetve azt, hogy esetleg az Északi Járműjavítóban újitották-e fel a lámpát. Persze ha nem akarod, ne mondd meg. De ha megmondod, a jutalmad az lesz, hogy ha stimmel, megmondom, hol szolgált a pilács.
Előzmény: hkv (12081)
gumidani Creative Commons License 2005.05.18 0 0 12084

 

Ezt ismerítek?

 

Kattintsatok a "hnaci vozidla" feliratra, majd a 19.1.2004  Malletky řady 623.0 ČSD sorra!

hkv Creative Commons License 2005.05.18 0 0 12083

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!