Sziasztok! Tudtok-e valamit a magyarkúti turistaházról? Meg lehet-e ott szállni? Kell-e előre foglalni helyet? (valszeg csak ketten-hárman mennénk). Ha igen, tudja-e valaki az elérhetőségét? Köszi előre is.
Üdv Topictársak!
Most beszéltem egy barátommal, aki múlt héten fejezte be az Északi Zöld végigjárását. Volt már valaki, aki előtte végigcsinálta? Ő egyébként teljes menetfelszereléssel (sátor, stb.), egy menetben, 13 nap alatt járta végig. Napi átlagban 10 órát gyalogolt. A tapasztalatai szerint a terep viszonylag nehéz, egyrészt, mert a határ vonala nem kerülgeti a hegyeket, völgyeket, hanem egyenesen neki megy. Másrészt sok helyen nem vezet út, a határsávot nem tartják már annyira karban, mint régen, emiatt nagyon sok a bozótos terület. Állítása szerint csomóhelyen kifejezetten keserves az előrejutás (úszott a bozótban). Különösen a Bánréve-Sátoraljaújhely szakasz volt nehéz. Nekem azt javasolta, hogy ha majd végigjárom ne vállaljak nagyon hosszú napi távokat és ha tehetem késő télen/kora tavasszal menjek, mert akkor még nincs nagy aljnövényzet.
Ő egyébként- fordított irányban csinálta végig.
A másik adag a keleti végekre esett. Biharugrán egy majd 4 km-es főleg belterületi szakasz lett véglegesítve a halastavak végéig (aszfalton).
A java a sokak által "megénekelt" Zsadány-Geszt szakasz végének rendberakása volt. Idén alig használták a két falu közötti utat, jórészt a csapadékos idő miatt, illetve hogy vicces traktorosok elég szépen összebarmolták Gesztnél. (mindezt egy Nemzeti Parkban)
Innen indultunk, elindítottuk a jelet Biharugra felé is, majd a Tisza-kriptához mentünk. A kripta előtti kis ösvényen kell kikanyarodni az erdő mellé, majd keresztül a szántóföldön. Itt meghagytuk az egyetlen régi jelzést, de a környékére pakoltunk 3-at.
Ezután kissé elhanyagolt rész jön, de jel van. A főirány nem változik, nagyjából mindig egyenesen kell menni. A szembe jövők a kastély melletti hidroglóbuszt látják szinte egyenesen. Több nagyobb réten kell keresztülmenni, általában a szemben lévő erdősarkot becélozva. Ez a Csillaglaposi erdő.
Nagyjából a Nemzeti park felirat első "E" betűjénél egy magasles van, majd a erdő mellett kell egyenesen menni, annak végéig. Ott jobbra, a közeli zsilipet kell becélozni (a célzást irányonként 2-2, nyílban végződő jel segíti). Itt fordultunk vissza.
A zsilipnél a tavak gátján kell menni a Kisvátyoni tanösvény kilátótornyáig, majd a tanösvényen visszafelé megy majd a jel a lila vonal szerint. Folyt köv, egy mumus szakaszt letudtam, a másik vége ehhez képest könnyebb.
A hét végén két csapattal mintegy 20 km jelzést festettünk.
Befejeztük az Ecsegfalván átvezető szakaszt, így a szolnok megyei és a múlt héten festett szakaszaink összeérnek. Befejeztük a réhelyi Túzokrezervátum és környékének jelzését, itt a kék vonallal jelzett útvonalat lehet megtalálni.
Ecsegfalva felől a zárt túzokkeltető előtt kimegy a jel az útra, ott megy 1,5 km-t, majd befordul a túzoknéző építményhez, illetve bemegy a réhelyi majorba. Ott bélyegezni kell a pénztárban (megvan a pecsét), kút, szálláslehetőség (2400 Ft/fő), múzeum van. Büfé nincs. Ha nincs a pénztár, akkor vagy a telepen dogozik mindig 1-2 ember (az istállók körül) vagy éjjeliőr van.
Az épületeknél hátra kell menni, az istállók magaságában indul észak felé a tanösvény, illetve a friss jelzés. Visza kell menni a földútig, ott jobbra a kilátótoronyhoz. A kilátó sajnos most zárva van, a lépcsője kicsit megnyekkent (feltételezem, hogy a kedves látogatók közül valakik rásegítettek).
A kilátó mellett délre kell fordulni a vasúti töltésre, de nem kell visszafordulni a tanösvénnyel együtt a telepre. Az első átjárónál érdemes lemenni a töltéssel párhuzamosan futó földútra bal kéz felé, és 1800 métert ott lent menni, mert ezen a részen a töltést nem használják. Eltévedni nehéz, a töltés bevisz Dévaványára, a templom messzire látszik.
Később egy másik régi átjárónál vissza a töltésre, innetől végig ott kell menni. A Berek-halomnál mellőzünk egy régi bakterházat, majd egy rövid erdei szakasz után lassan beér a jel Dévaványára. A főutat elérve az első nagyobb utca balra a Szeghalmi út, itt szintén most készült el a jelzés. Az utca másik végén, a város határában pedig két hete pingáltunk.
Röviden tehát az Ecsegfalva - Dévaványa - Körösladány közti jelentős nyomvonalkorrekciót végigfestettük, lehet használni. Két hete, a Simaszigeti határban, a Dévaványától és Ladánytól egyformán jó messzire eső tanyánál említette a tulaj, hogy a nyáron egy holland pár is kereste az útvonalat a semmi közepén...
Most 7végén jön a teszt, hogy a kismama hogyan bírja a távot. Ha most a RSZ-FV szakaszon minden rendben lesz, akkor valószínüleg 2 napra lesz osztva a FV-BKVAlja, ahol alig van szint.
Azért a FV-BKValja (jó ez a BKV rövidítés..) szakaszra 2-nél több napot nem szánnék, hacsak nem 2 éves totyogós kisbabával vagytok. Nincs olyan sok látnivaló arrafelé, tényleg nem nehéz szakasz, és nem kell Szarvas Matyinak lenni ahhoz, hogy 1 nap alatt végigmenj. Persze Te tudod, csak gondoltam hátha marad akkor egy másik szakaszra több időd.
Köszönöm a segítséget midenkinek! Úgy néz ki marad a miskolci szállás. És áttettük vasárnapra. Akkor van közvetlen busz rszendre. 7-kor indul 8:45-re ott van. Visszafele 1/2 4 és 1/2 5-kor van busz. Erre a 7végére úgyis csak 1 túranapot terveztünk. Még a későbbivel is, majd kocsival sikerül emberi időben Bp-re érni. Így legalább nem egyben kell szinte 3-4 órát tömegközlekedni, úgy, hogy a két település szinte gyalog áthidalható ennyi idő alatt. :)
FV-BKVA szakaszt hétköznapokon fogjuk megtenni, akkor van értelmes közlekedés. Még nem fix, hogy 2 vagy 3 nap alatt, de 3 a terv.
Nem találtam olyat, hogy dél előtt odaérjünk, csak 12:38-ra. Viszont a szállás várna. Sötétedésig csak odaértünk volna (kb.6,5-7 óra alatt). De már tárgytalan lett.
Felsővadász-Boldogkőváralja talán két napban is összehozható. Gibárt-Hernádcéce viszonylatban legalább két km-rel rövidebb az út, mint a füzetben (bár így is hosszúnak tűnik). Persze három napban biztosan pihentetőbb a kismamának. Szerencsére a közlekedés jobb, bár vasárnap Boldogkőváralja nem az igazi.
Szerintem is Miskolc a megoldás, bár így is brutális reggeli felkeléssel: Miskolc-Szalonna MÁV 4:52-5:55 Szalonna-Rakacaszend Volán 6:25-6:50 A 12:38-kor Rakacaszendre érkező busz már közlekedés és sötétedés szempontjából is neccesnek tűnik. Felsővadász-Miskolc 14:36-15:32 A 7 és fél órának elvileg elégnek kell lennie, ha mégsem, akkor még van két járat vissza. Ha meg tudnátok fordítani a haladási irányt, talán jobb lehetőség is lenne.
Tényleg, mivel felsővadászi szállást kerestél, Felsővadász-Rakacaszend viszonylatban sikerült olyan buszos kombinációt találnod, ami nem délre ér Rakacaszendre?
Sajnos még Edelény is beszűkíti a lehetőségeket:( A korai rakacaszendi busz szombaton Szalonnáról indul, addig vonattal oldható meg. Felsővadász Miskolc-Szikszó útvonalon keresztül közelíthető meg.
Igen, de Irota pont a túra közepén van (1 nap alatt akarjuk megcsinálni RSZ-FV szakaszt), a szállásra pedig kocsival mennénk szombaton, vas reggel indulás, este vissza kocsiért. És Irotáról oda majd este vissza, 2x katasztrófális közlekedés. :( Valamit kitalálok. Minden foglalt a környéken, mert 7végén szendrő rally. Edelényben sincs szállás. :(
Hát én a helyedben Irotán szállnék meg, ott van elég kulturált szállás. Valamilyen talentum vendégház, az atlaszban is benne van azt hiszem. http://irotalentum.hu/index2.html Közlekedés borzalmas, de Felsővadászra, és Rakacaszendre is az. Vagy mondjuk Edelényben aludnék, ahonnan mindkét falu elérhető azt hiszem.
Felsővadászon kevesebb római van mint Rakacaszenden.
Eltévedni 1 helyen lehet csak, mert mindenhol fel van újitva a jelzés. Azt az 1 helyet meg leírtam én is a ttt-n.
Már az utolsó kék napunk (július 29) is pocaklakós túra volt (akkor volt 5 hetes), viszont a kismama nagyon elfáradt. Akkor csak azért csináltuk meg, mert a szállás le volt foglalva, de rövidebbet csináltunk, mint a terv.
Szept 9-én voltunk a Pilisben egy kb. 7 km-es túrán, amit a Kriszti meg sem érzett, ezért már bevállalunk nagyobbat is.
Most szombatra van tervezve 13 hetes pocaklakóval a Rakacaszend-Felsővadász. Onnan tovább BKVAljáig 3 napra elosztva valamikor október elejei hétköznapok. És valamikor egy október végi 7végére (utolsónak) a Jósvafő-Bódvaszilas 2 napra bontva (amikor a szüleim jó eséllyel már hazaköltöznek a telekről és segítenek a személyszállításban).
És akkor vége egy időre a túrázásnak. Igazából nem akarjuk ezt a kevés km-t hátrahagyni, a baba születése után ki tudja mikor tudunk elszakadni túrázni.
Igen, Derenkre el lehet jutni kocsival, a derenki búcsúra is autóval, sőt, busszal mennek az emberek, Szögliget felöl az ANP Szalamandra-háza, majd Vidomájpuszta felé. Az utolsó kilométereket azonban földúton kell megtenni, esős időben nem lehet egyszerű. Viszont Derenktől nem messze (1-1,5 km, bár ezt térkép nélkül, emlékezetből írom) a Vidomájpusztára vezető aszfaltcsíkot is keresztezi a kék jelzés.
Mikor lesz aktuális? Már mint a túra(ák)?
Én 36 éves voltam, amikor elkezdtem az OKT-t, a baba ehhez képest elég korán kezdi...
Köszi a grat-ot, vigyázunk. Azért vártunk a kritikus első harmad végéig a publikálással. Szerencsére olyan részek maradtak, ahol nincs vészes szint. A jósvafő-derenk-bszilast pedig szülői segítséggel fogjuk megoldani derenki megszakítással. Gondolom derenkre el lehet jutni kocsival.
2. Van-e valami szállás a tornatermen kívül (kismamának is kényelmes)?
Hoppá-hoppá! Már értem, hogy miért csúszik az utolsó néhány tíz (?) kilométer teljesítése! Gratulálok, nagyon vigyázzon magára a kismama, és szép túrát kívánok nektek a Cserehátban!
Köszi, holnap rákeresek RSZ-re, most megyek alukálni.
Igazából azért akarunk FV-on megszállni, hogy oda érkezzünk, ne a menetrendhez kelljen alkalmazkodni. Nem tudom megítélni a kismama hogyan fogja bírni a tempót (semmiképpen sem akarunk sietni), menetrendhez menni így rizikós lehet. Viszünk kis kinyitható széket, ha sokat kell pihenni, akkor sokat csúszhatunk időben. Bár 6 órásnál nem tervezzük hosszabbra.
1. A kocsmában voltak, de nem volt problémánk. 2. A Rakacaszend-Felsővadász közlekedés tényleg katasztrofális:( Nekem is hiányzik még ez a rész, a logisztikát már néztem:( Morcsi edelényi szállása lehet megoldás, vagy Miskolc, mivel a közlekedés miatt úgyis be kell menni. 3. Keress rá a topikban pl. Rakacaszend szóra, többen problémásnak ítélnek egy Irota környéki tarvágást.