Ő egy nyugatis vasúti alkalmazott? Akkor még Nyugat-nak mondták?
Nem vasutas!!! Ő Ady Endre költő! Bizonyára tanultál róla az irodalom órákon! Nem nyugati vasút, hanem a "Nyugat" című folyóirat munkatársa. Ez tisztán olvasható a képen.
Hali mindenki! már régen tudtam képpel előrukkolni, a második kicsit off is, de mindenképpen a gőzösök hőskorával egyidős:)) 1. Trencsénteplicz 1910 körül 2. éves bérlet
Semilyenre. Ez az alakjelzők kivilágítására szolgált. Sajnos nem találok hamarjában jobb képet, A jelzőkaron levő kör alakú nyílás mögött leselkedik a lámpatest.
A szerző leírása szerint Kelenföldön ácsorgott, mikor megdöbbenésére előjött ez a gőzös. Gyorsan előkapta a gépét, lefotózta messziről - aztán meglátta, hogy mit is fotózott le, emiatt azonnal eldugta a gépét.
Na ugye, hogy nem volt hiábavaló az etácsok tiltása a vasúti fényképezés tárgyában? Itten van ez a Lothar Behlau is. Beszivárogott Kelenföldre és jól lefényképezett egy katonavonatot. Aztán meg biztosan rohant vele haza a zagresszív NATO-ba.
Nem. Gratula! Ezek 55, vagy 62 - esek? Ez egy elég rövid vonat, mert látok egy fedett teherkocsit (illetve csak a tetejét) a jelzőnél. Mintha nagyon hátul lenne egy váltóállító torony is.
Igen, valószínűleg. Egy vsz. eredeti papírlevonatom van róla, képeslap nagyságú. Egy öreg bácsitól van, aki a 80-as évek elején együtt feküdt kórházban egy ismerősömmel, ő hozott össze bennünket, a kölcsönadott képet nem tudtam már visszaadni, mert a bácsi időközben meghalt. Nem is tudom már, hogy hívták, annyira régen volt. Az biztos, hogy a háború előtt már vasutas volt.
Ez valószínűleg egy Fialovits kép. A szerzeményeim, viszont Pesti József mozdonyvezető fényképei. Ezeket a fényképeket nem tudom ki készítette de a fia szerint a negatívok is megvoltak anno. Tehát nyílván az ő fényképezőjével készítette valaki a képeket. Nos a negatívokhoz nem férni hozzá mert anno egy nagynevű gőzmozdony barát elvitte, hogy majd vissza hozza. Nos ...........
Éppen ezért volt nekem is viszonyleg nehéz a képeket elkérni mert egy picit bizalmatlan a család, szerencsémre jól ismerem a kollégát. Így személyem garancia lehetett, mert mégis megkaptam a képeket amiket kedden vissza is fogok adni!
Pardon, a Pendolinok (ha jól tudom) a nyugati vonalon mennek, de ha megnézed a Brit menetrendet, akkor a keleti vonalon a London-Edinburgh vonatoknak is 4.20-4.50 a menetidejük, ami hasonó átlagsebességet jelent (140 km/h körül). A HST vonatoknál a 80-as években is hasoló menetidőket találtam.
Ez persze nem zárja ki, hogy a vonat maximális sebessége 200-225 km/h (én is tudom, hogy annyi :) ), de számomra úgy tűnik, hogy az átlagsebességek ennél jóval alacsonyabbak.
>Ma, a pendolinok tudják a 90 mph körüli átlagsebességet ebben a viszonylatban. A gőzösöket a brit keleti parton a Deltic dízelmozdonyos vonatok váltották fel, ezek 100 mph-val mentek, a megállás nélküli expresszeknél az átlagsebesség sem volt sokkal kisebb.
Őket váltották a HST (High Speed Trains), másnéven 125-ös dízel motorvonatok, melyek legnagyobb menetrend szerinti engedélyezett sebessége 125 mph, azaz 200 km/h volt. Őket követte a villamosítás, és a 225-ös villany motorvonatok, melyek legnagyobb sebessége az SI jegyében 225 km/h volt. Ment is annyival, egyszer stopperrel megmértem.
Ehhez képest a Pendolino 90 mph-s (144,5 km/h-s) sebessége kicsinek tűnik. Lehet, hogy ez a kanyargósabb és meredekebb nyugati Anglia-Skócia útvonalra érvényes? Ja, hogy ez gőzös topic? Bocs az OFFért :-))
OFF: >Az egyetlen értelmes kérdést kerülted csak el elegánsan (persze ne válaszolj ha valamiért nem akarsz), hogy úsztad meg? Te mindent elhiszel? Akkor olvashatod az ... ööö... nem írom a magazin címét, mert még valaki személyeskedésnek veszi. Egyébként Amerikában a keleti parton könnyebb megúszni, mert csak 12 kV.
Egy kias adalék a nagysebesség témához: végre láttam angol expresszvonati menetrendeket, London-Skócia között a nonstop vonatok 6,5 óra körüli menetidőket mentek, így átlagsebességük 60 mph volt.
Ma, a pendolinok tudják a 90 mph körüli átlagsebességet ebben a viszonylatban.
Így a sztori ezen része már nem annyira homályos a fejemben.