Keresés

Részletes keresés

vasutTOM Creative Commons License 2005.05.18 0 0 12070

Ő egy nyugatis vasúti alkalmazott? Akkor még Nyugat-nak mondták?

 

 

Nem vasutas!!! Ő Ady Endre költő! Bizonyára tanultál róla az irodalom órákon! Nem nyugati vasút, hanem a "Nyugat" című folyóirat munkatársa. Ez tisztán olvasható a képen.

Szerintem ez egy nagyon értékes vasútas relikvia!

Előzmény: manhattani (12069)
manhattani Creative Commons License 2005.05.18 0 0 12069

Ő egy nyugatis vasúti alkalmazott? Akkor még Nyugat-nak mondták?

Előzmény: drdoktor (12067)
manhattani Creative Commons License 2005.05.18 0 0 12068

Megtudhatom, hogy honnan származik a "pilács"?

Ha olyan választ adsz, amire gondolok, akkor megmondom, hogy melyik állomás melyik jelzőjének volt ez a lámpája.

Előzmény: hkv (12065)
drdoktor Creative Commons License 2005.05.18 0 0 12067
Hali mindenki!
már régen tudtam képpel előrukkolni, a második kicsit off is, de mindenképpen a gőzösök hőskorával egyidős:))
1. Trencsénteplicz 1910 körül
2. éves bérlet
gumidani Creative Commons License 2005.05.18 0 0 12066
Semilyenre. Ez az alakjelzők kivilágítására szolgált. Sajnos nem találok hamarjában jobb képet, A jelzőkaron levő kör alakú nyílás mögött leselkedik a lámpatest.
Előzmény: hkv (12065)
hkv Creative Commons License 2005.05.17 0 0 12065

Az előzőleg lemaradt kép:

 

 

hkv Creative Commons License 2005.05.17 0 0 12064
Megtudná nekem valaki mondani, hogy ez a lámpa mely sorozatú gőzmozdonyokon volt jellemző?
A.Balu Creative Commons License 2005.05.17 0 0 12063

Mail ment!!!

Előzmény: Törölt nick (12062)
Törölt nick Creative Commons License 2005.05.17 0 0 12062

A.Balu jelentkezz, vétel!

 

Mail ment.

BlackStar Creative Commons License 2005.05.17 0 0 12061

Na akkor most jössz vasárnap Ajkára vagy nem jössz?

Mea maxima culpa, tegnap estig nem voltam egyáltalán sehol, se elérhető... :-/

Hát ez most nem jött össze :((

Előzmény: Törölt nick (12042)
Zolcsi67 Creative Commons License 2005.05.17 0 0 12060
Van pár OFFtopic-érdekesség is a képen, kezdve Kelenföld régi kinézetével, csíkos V43, stb, stb. :-)
Előzmény: NZA (12053)
gumidani Creative Commons License 2005.05.16 0 0 12059
Érdemes a két képet együtt megnézni. A másodikon a Fialivits-féle átalakítás után látható a 203.501.
Előzmény: Mozdonyvezetö (12043)
gumidani Creative Commons License 2005.05.16 0 0 12058
Nagyon jó kép. Örülök, hogy szerencséje volt meglátni és megúszni.
Előzmény: NZA (12057)
NZA Creative Commons License 2005.05.15 0 0 12057

A szerző leírása szerint Kelenföldön ácsorgott, mikor megdöbbenésére előjött ez a gőzös. Gyorsan előkapta a gépét, lefotózta messziről - aztán meglátta, hogy mit is fotózott le, emiatt azonnal eldugta a gépét.

 

Ezért nincs közelebbi fotó...

Előzmény: gumidani (12055)
A nyolcadik törpe Creative Commons License 2005.05.15 0 0 12056

x

Javul a dolog, itt van a kep.

Udv.

G.

 

gumidani Creative Commons License 2005.05.15 0 0 12055

Na ugye, hogy nem volt hiábavaló az etácsok tiltása a vasúti fényképezés tárgyában? Itten van ez a Lothar Behlau is. Beszivárogott Kelenföldre és jól lefényképezett egy katonavonatot. Aztán meg biztosan rohant vele haza a zagresszív NATO-ba.

Előzmény: NZA (12053)
seTTebello Creative Commons License 2005.05.15 0 0 12054
Nem. Gratula! Ezek 55, vagy 62 - esek? Ez egy elég rövid vonat, mert látok egy fedett teherkocsit (illetve csak a tetejét) a jelzőnél.
Mintha nagyon hátul lenne egy váltóállító torony is.
Előzmény: NZA (12053)
NZA Creative Commons License 2005.05.15 0 0 12053

Ez megvolt már?

 

http://img150.echo.cx/img150/2027/mv424xxxmilitrzugbudapestkelen.jpg

 

1973. Aug., Kelenföldi pu. (c) Lothar Behlau, Köln

manhattani Creative Commons License 2005.05.15 0 0 12052
Ne add fel! Feltöltés után beszúrás! :-))
Előzmény: A nyolcadik törpe (12051)
A nyolcadik törpe Creative Commons License 2005.05.14 0 0 12051

Megprobalok idebiggyeszteni egy kepet Nektek:

Ha itt van - sikerult, ha nincs akkor megint bena vagyok.

Udv.

G.

 

Mozdonyvezetö Creative Commons License 2005.05.14 0 0 12050
Igen, valószínűleg. Egy vsz. eredeti papírlevonatom van róla, képeslap nagyságú. Egy öreg bácsitól van, aki a 80-as évek elején együtt feküdt kórházban egy ismerősömmel, ő hozott össze bennünket, a kölcsönadott képet nem tudtam már visszaadni, mert a bácsi időközben meghalt. Nem is tudom már, hogy hívták, annyira régen volt. Az biztos, hogy a háború előtt már vasutas volt.
Előzmény: Törölt nick (12048)
BlackStar Creative Commons License 2005.05.14 0 0 12049

Na akkor most jössz vasárnap Ajkára vagy nem jössz?

A legújabb fejlemények szerint kevéssé valószínű :(((
De ez még azért nem biztos :))

Előzmény: Törölt nick (12042)
Törölt nick Creative Commons License 2005.05.14 0 0 12048

Ez valószínűleg egy Fialovits kép. A szerzeményeim, viszont Pesti József mozdonyvezető fényképei. Ezeket a fényképeket nem tudom ki készítette de a fia szerint a negatívok is megvoltak anno. Tehát nyílván az ő fényképezőjével készítette valaki a képeket. Nos a negatívokhoz nem férni hozzá mert anno egy nagynevű gőzmozdony barát elvitte, hogy majd vissza hozza. Nos ...........

Éppen ezért volt nekem is viszonyleg nehéz a képeket elkérni mert egy picit bizalmatlan a család, szerencsémre jól ismerem a kollégát. Így személyem garancia lehetett, mert mégis megkaptam a képeket amiket kedden vissza is fogok adni!

Előzmény: Mozdonyvezetö (12043)
bodecsabi Creative Commons License 2005.05.14 0 0 12047
Pardon, a Pendolinok (ha jól tudom) a nyugati vonalon mennek, de ha megnézed a Brit menetrendet, akkor a keleti vonalon a London-Edinburgh vonatoknak is 4.20-4.50 a menetidejük, ami hasonó átlagsebességet jelent (140 km/h körül). A HST vonatoknál a 80-as években is hasoló menetidőket találtam.

Ez persze nem zárja ki, hogy a vonat maximális sebessége 200-225 km/h (én is tudom, hogy annyi :) ), de számomra úgy tűnik, hogy az átlagsebességek ennél jóval alacsonyabbak.

Mindenkitől elnézést kérek az OFF-ért.

Csabi
Előzmény: manhattani (12046)
manhattani Creative Commons License 2005.05.14 0 0 12046

>Ma, a pendolinok tudják a 90 mph körüli átlagsebességet ebben a viszonylatban.
A gőzösöket a brit keleti parton a Deltic dízelmozdonyos vonatok váltották fel, ezek 100 mph-val mentek, a megállás nélküli expresszeknél az átlagsebesség sem volt sokkal kisebb.


Őket váltották a HST (High Speed Trains), másnéven 125-ös dízel motorvonatok, melyek legnagyobb menetrend szerinti engedélyezett sebessége 125 mph, azaz 200 km/h volt. Őket követte a villamosítás, és a 225-ös villany motorvonatok, melyek legnagyobb sebessége az SI jegyében 225 km/h volt. Ment is annyival, egyszer stopperrel megmértem.


Ehhez képest a Pendolino 90 mph-s (144,5 km/h-s) sebessége kicsinek tűnik. Lehet, hogy ez a kanyargósabb és meredekebb nyugati Anglia-Skócia útvonalra érvényes?
Ja, hogy ez gőzös topic? Bocs az OFFért :-))

Előzmény: bodecsabi (12044)
manhattani Creative Commons License 2005.05.14 0 0 12045
OFF:
>Az egyetlen értelmes kérdést kerülted csak el elegánsan (persze ne válaszolj ha valamiért nem akarsz), hogy úsztad meg?
Te mindent elhiszel? Akkor olvashatod az ... ööö... nem írom a magazin címét, mert még valaki személyeskedésnek veszi.
 Egyébként Amerikában a keleti parton könnyebb megúszni, mert csak 12 kV.
Előzmény: Leopold (12024)
bodecsabi Creative Commons License 2005.05.14 0 0 12044

Sziasztok,

 

Egy kias adalék a nagysebesség témához: végre láttam angol expresszvonati menetrendeket, London-Skócia között a nonstop vonatok 6,5 óra körüli menetidőket mentek, így átlagsebességük 60 mph volt.

 

Ma, a pendolinok tudják a 90 mph körüli átlagsebességet ebben a viszonylatban.

 

Így a sztori ezen része már nem annyira homályos a fejemben.

 

Csabi

Mozdonyvezetö Creative Commons License 2005.05.13 0 0 12043
de megmozgat...
Előzmény: Törölt nick (12028)
Törölt nick Creative Commons License 2005.05.13 0 0 12042

Na akkor most jössz vasárnap Ajkára vagy nem jössz?

 

 

Előzmény: BlackStar (12041)
BlackStar Creative Commons License 2005.05.13 0 0 12041

Kérem Blakit, hogy a jövöben számomra is érthetöen fejezze ki magát.

Hát izé. Megpróbálom :))

Előzmény: etwg (12038)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!