Nyugi, közben az orosz légierő folytatja a tesztet az AEGIS rendszer kiiktatására. Most épp másodszor sikerült becserkészniük a kanadai egységeket totális radarsüketségben :)
És mit kellene csinálni Ukrajnának? Szerintetek, hardcore moszkoviták szerint? Kérni felvételét a Szovjetúnióba?
Ukrajna egy totális katasztrófa, egy teljes kudarc az elmúlt 25 éve, ez nem is vitás - de ettől függetlenül azt mondom, hogy ha ilyen módszerekkel támadnák akár Beloruszt is az oroszok, az sem lenne tisztességes.
Románia nemcsak Daciák országa. A Vörös lobogóból ROMAN-ra átkeresztelt gyárban kapitalista modellek alapján folyt a gyártás, a tűzoltóautóktól a páncélozott katonai járművekig. Tovább »
Amire a raketa a ferde elfogasi palyan 9-10 000 meterre er mar regen kiegett a hajtomuve es lathatatlan a szemnek.
Ha 10 000 méteren már kifogyott volna a nafta, hogy tud a BUK rakétája még 15 000 méter magasan (ennyi a BUK reklámozott csúcsmagassága) is manőverezve lelőni egy ellenséges gépet? A pálya meg nem nagyon ferde, ha a csaligép pilótája ügyes és jól időzít.
DE !!! Azt is mndtak az oroszok hogy az ukran gp 3-5 km re kozelitette meg a malaj gepet. Az az nem elotte tancolt hogy elugorva a raketa elol majd a malaj gept talalja el.
Én nem ragaszkodom a Szu-25höz, csak megengedem, hogy akár az is. Nem kell előtte táncolni, 6000-7000 méteren kell előtte repülni. És nem kell utólérni, szemből-oldalról is jöhet, csak úgy egy kicsit nehezebb a megfelelő helyre kerülni. Viszont ha meg tudja közelíteni az utasszállítók sebességét, akkor szépen repülhet a légifolyosóban, alacsonyabb magasságon, várva, hogy ki éri utól. Eközben lehetett akár 3-5 km-re is.
Ismet mondom a Szu 25 miutan cca 20 perc alatt lelassulva felkapaszkodott mar manoverezni is alig bir.
Nem kell manőverezni. A légifolyosó jól ki van jelölve. Abban kell egyenesen repülni. És ha hétfőn nem jött össze, összejöhet kedden :-)
Hagyd már abba ezt az eszeveszett baromságot, bárki, aki vezetett életében repülőgépet, a fejét veri a falba... A SU utolérni-elfogni fizikálisan nem képes azt az utasszállítót, szemből meg - ha mindkettőt tolják közel 2M-el közelednek egymáshoz, miközben látni a pilóta nem lát semmit (lokátor nincs a SU-n, még egyszer, ezredszerre!!!), a háta mögött meg szó szerint egy puskagolyó sebességével jön egy BUK. Tudod mit lát a pilóta szemből a közelgő utasszállítóból? Semmit, nagy büdös semmit, lófaxot, a fizikális összeütközés előtti utolsó 3-4-5mp-ben lesz egyáltalán vizuális kontantusa...
Adolf Galland vagy Eric Hartmann is csak a fejét csóválná, ha ilyesmire kérték volna... Ez egyszerűen kivitelezhetetlen, folyamatos gyakorlással is lehetetlen - ráadásuk a BUK nem fogja éles manőver mellett sem elveszíteni a SU-t, annál már fejlettebb rakéta, követni fogja - a SU pilótája meg folyamatos földi lokátoros rávezetés nélkül gyakorlatilag vakon tapogatózna a semmiben (ne gyere a kondenzcsíkkal, nem biztos, hogy a gép húz maga után, ha van is, szemből gyakorlatilag nem látszik).
Totálisan olyanok vagytok, mint egy ötvenes évekbeli koncepciós per ügyészei, egyre erőltetettebb és nevetségesebb marhaságokkal álltok elő, hogy megmagyarázzátok a magyarázhatatlant...
A valóságban az elmúlt évszázadban polgári utasszállítót nagyon-nagyon kevés kivétellel csak tévedésből lőttek le. Szándékosan nem nagyon. Még a sokat emlegetett koreai utasszállító anno történt lelövése is félig ilyen eset, vélhető, hogy KC135-nek és kémgépnek gondolták. Az mindenképpen tény, hogy a gép olyan helyen volt, ahol nem lett volna szabad lennie. Ezt még a koreaiak sem vitatták soha, navigációs hiba történt. És azonosítási probléma volt az iráni Airbus lelövése is.
Egyértelműen ennek tűnik ez is, a szakik vagy valami másnak vélték a gépet, vagy valami másra akartak lőni - aztán elbénázták. Indítéka valójában egyik félnek sem volt a történtekre, ez a "azért csinálták, hogy a másikra kenjék utána", meg annyira, de annyira végtelenül gyerekes, hogy szót sem érdemel...
Salvor is "értelmes" aztán leírta kerek-perec (lényegében) ha Obama egyszer azt mondja, hogy zöld a fű, onnanstól nem hiszi el, mert nem HISZ el semmit, amit az amcsik mondanak, de azt TUDJA, hogy az ellenkezője az igaz.
Nem is kell gondolkodni (!!!!) egyszerűen annak az ellenkezőjét kell elhinni, amit az amerikaiak mondanak.
Vallási fanatikusok.
És még én hittem magam a nyugat főkritikusának, mert sok kilónyi tényem van a nyugati disznóságokról... Á nem, az nem számít, mert nem azt vallom, hogy MINDENBEN ők a sátán...
ha rajtatok múlna, akkor tényleg állna még 100 évig a berlini fal.
... már megválaszolták... ha "rajtunk múlott volna" akkor kérlek se berlini fal, se vasfüggöny, se III. Birodalom... csak halkan emlékeztetnélek, hogy az utóbbi osztogatott lelkesen one way ticketeket, meghatározva, hogy ki menjen, és ki maradjon... na, ha az ilyen jelenségeket csírájában fojtod el, az jól tudja tisztítani a globális áert...
(mert tudod, a berlini fal sem a semmiből nőtt ám ki, ahhoz előzőleg egy hitleráj is kellett meg egy világháború...)
De azt hiszem, ezt nem kell hosszasan ecsetelnem, tudjuk, hogy a jelen konfliktusban melyik oldal építené lelkesen a Nagy Ukrán Falat... azt meg magadtól kellene megkérdezni, hogy biztosan ott akarsz-e állni, azok mellett, a Kömíves Kelemenek mellett?... megéri az a rühes fél véka ezüst, fél véka arany???
"Megismétlem. Nem egy konkrét gépet kell lelövetni a szakikkal, két perc múlva jön a légifolyosón a következő gép. A lényeg, hogy a 9000 méter feletti, biztonságosnak deklarált légtérben jól láthatóan jelenjen meg egy a szakadárok által kilőtt rakéta. A vállalt legnagyobb kockázat, hogy a rakéta ledurrantja a csaligépet, mert nem ugrott el időben. "
A problema ott van hogy a raketa a pilcsifulkebol nem lathato ! Gyakorlatilag vizszintesen elore latsz illetve oldalra. Amire a raketa a ferde elfogasi palyan 9-10 000 meterre er mar regen kiegett a hajtomuve es lathatatlan a szemnek. A hangsebesseg cca ketszeresevel repul es alulrol jon ellaposodo palyan.
Eselye nincs azon a magassagon hogy valaki meglassa.
"Miért Szu-25? Egy Szu-27 vagy MiG-29 könnyebben eljátssza ezt a szerepet?"
Konyebben eljtszana de a tipusmeghatarozassal az oroszok jottek.
DE !!! Azt is mndtak az oroszok hogy az ukran gp 3-5 km re kozelitette meg a malaj gepet. Az az nem elotte tancolt hogy elugorva a raketa elol majd a malaj gept talalja el.
"- Pl. mert Szu-25ből több van raktáron."
Egy SZU-25 nek cca 20 percbe kerul hogy felemelkedjen 10 000 meterre ugy hogy a sebessege cca 600 km / h vagy az alatt van. Manoverezesi kepessege nulla, Ha meg raketa lenne rajta akkor az adatok megrosszabbak. Hogyan tudna egy ilyen gep elfogasi pozicioba kerulni ?
Korul belul mint amikor egy Trabantal akarsz egy Golf GTI-t beerni ugy hogy a Golf a maximalis sebessegevel donget.
"- A szakik vadásznak a Szu-25ösökre, utálják, mert a földi erők támadásában ez a főszereplő. Egy ilyenről hamarabb elhiszik, hogy az utolsó bevetés után (üres a fegyvertár, elfogyott a fölös súlyt jelentő kerozin) a magasságban keres menedéket, ott ahol a "normál" rakéták és ágyúk nem érik el."
Ismet mondom a Szu 25 miutan cca 20 perc alatt lelassulva felkapaszkodott mar manoverezni is alig bir. Ez azt jelenti hogy kanyarodni sem igen kepes csak baromi lassan. Egy kor is tobb percbe kerulne.
Megismétlem. Nem egy konkrét gépet kell lelövetni a szakikkal, két perc múlva jön a légifolyosón a következő gép. A lényeg, hogy a 9000 méter feletti, biztonságosnak deklarált légtérben jól láthatóan jelenjen meg egy a szakadárok által kilőtt rakéta. A vállalt legnagyobb kockázat, hogy a rakéta ledurrantja a csaligépet, mert nem ugrott el időben.
Miért Szu-25? Egy Szu-27 vagy MiG-29 könnyebben eljátssza ezt a szerepet?
- Pl. mert Szu-25ből több van raktáron.
- A megfelelő beavatott pilóta azon repül.
- A szakik vadásznak a Szu-25ösökre, utálják, mert a földi erők támadásában ez a főszereplő. Egy ilyenről hamarabb elhiszik, hogy az utolsó bevetés után (üres a fegyvertár, elfogyott a fölös súlyt jelentő kerozin) a magasságban keres menedéket, ott ahol a "normál" rakéták és ágyúk nem érik el.
"Vajon, mik fognak érkezni a másik oldalra, a másik oldaltól??"
Pl. ez is lehet(ne)....
A TOS-1-es egy T-72-es alvázra épített vetőcső-köteg, mely 30 darab 220 mm-es nem irányított rakétát képes az ellenségre zúdítani 400-6000 méteres távolságba kb. 15 másodperc alatt.
Rakétái 220 mm átmérőjűek, szemben pl. a BM-21-es (Grad) 122 mm-ével.
itt egy b777 pilótafülke fotó - pont egy maláj - belülről
hát én kiskutyus legyek ,ha FL330-on bármit lát egy pilóta amitől megrémül és alulról jön... ha meg még a légikisasszony is az ölében ül vagy kávézgat :-) kizárt hogy észrevesz bármit is
Hmmm kepzeljuk el hogy ott allsz egy toltott pisztolycso elott es az a terved hogy majd elugrasz ha jon a lovedek es ugy hogy mogotted eppen akkor egy masik szemely legyen.
Vajon mennyi eselyed van erre ?
Latod egyaltalan a lovedeket ai cca 250-300 m/sec el jon ( persze hogy nem )
A BUK raketaja meg ennel is gyorsabb es ha kiegett a hajtomuve akkor szinten nem latsz semmit a cca 600-900 m/sec el kozeledo raketabol.
A radaron tisztan lathato hogy egy vagy ket cel van ott illeve az hogy a cel elakar menekulni. ilyenkor a radar AUTOMATIKUSAN kovetesre all es nem masik celt keres.