Nem, mert ez a közlekedésről szólna, nem pedig az ész nélküli downhillezésről éjszaka, teliholdkor. Na azt a topicot például átrakhatjátok a sportrovatba valami telihódas menet címszóval.
Sziasztok! Előre elnézést, ha nem szakszerű a kérdés, de nem vagyok egy nagy bringaszakértő.
Egy Orbea Vectorom van, 2x8-as Shimano Claris váltóval. Nem tudom hogy sikerült, de az első lánctányér (a nagyobbik biztosan, a kicsit alaposabban meg kéne nézni) némileg elhajlott, így forgás közben pár millimétert jobbra-balra mozog. Sajna épp annyit, hogy hosszas próbálkozással se nagyon tudom beállítani az első váltót úgy, hogy bizonyos fokozatokban ne súroljon bele a lánc a kör egy adott pontján. Itt természetesen nem a teljesen blőd keresztbe váltott fokozatokról beszélek, hanem a reálisan használtakról.
Lehet ezzel bármit csinálni azon túl, hogy lecserél(tet)em a lánckereket?
Találkozó: Batthyány tér Duna felőli oldala, a HÉV feljáró mellett
Program (Classic): szokásos útvonalon fel a HHH-ra, majd vissza (a szokásos útvonal aszfaltot jelöl, mégpedig Batthyány tér - rakpart kerékpárút - Kolossy tér - Szépvölgyi út - Fenyőgyöngye - HHH). Alternatív útvonalak egyénileg választhatók.
Program (Extra): Visszaúton Pálvölgyi-barlangnál opcionális büfézés, üdítő, miazmás.
Kötelező kiegészítők: lámpa előre, hátra!!
Ajánlott kiegészítők: bukó, pulóver, bundabugyi, stb.
Mindenkit szeretettel vár a "Rendezőség"!
Értelmi szerző: robi
Szervező: esetleges, alapjáraton Pinyo(?)
258. Sijófoki Telihold Túra
Hely: Siófok
Dátum: 2025. június 11. (szerda)
Időpont: 21:10
Találkozó: a Víztorony melletti parkolóban
Program (Classic): végig aszfalton kirándulás a balatonvilágosi Panoráma kilátóhoz.
Program (Special): a balatonvilágosi Panoráma kilátó megközelítése autópályán (matrica kötelező!).
Program (Extrém): Közlekedés céljára a Balaton felületének igénybe vétele(vitorlások előnyben, de a dombra cipeléshez külső segítség nem vehető igénybe).
Ajánlott felszerelés: bicikli, bukósisak, első-hátsó lámpa, strandpapucs, fürdőlepedő, napszemüveg, strandlabda, jókedv, kacaj, hideg tea, stb.
Dehogynem, teljesen életszerűen át lehet tolni a zebrán a bringát. Akinek pedig büdös lenne azt jól meg kell ßaszni 30eFt-al és legközelebb már tolni fogja. Vagy átteker bringaátkelőn. De aki meg a bringaátkelőn tolja, mert ilyen is van ám bőven, azt is meg kell tanítani a 30eFt-al, hogy tudja hol a helye.
Ezt még elolvastam tőled. Talán hiányérzetem van néhai dr.Marcony agybajai elmaradása miatt. NEEEM! Nincs.
Téged nem ráznak a piktogramok. Miért? Kb. fél centire magasodnak ki. Nagyibringával jársz, vagy fat-bike van alattad másfél bar-ra fújt gumikkal? Mindegy, nem érdekes. Téged nem ráznak.
A reggeli, vagy délutáni harmincasokon engem sem érdekelnek nagyon, csak megszokásból utálom. De egy négyszázas Balaton kerülés végén, amikor tudom, hogy másnap elég nyomós ok lesz a nyereg hatótávon kívül helyezésére, akkor a pokolba kívánom a legkisebb repedést, a legkisebb pattogást is. De ezt nem értheted.
Amúgy, Borsószem hercegnőt nem jól citáltad ide. Ő aludni nem tudott egy bizonyos ágyban, én nem akarnék aludni a bringán.
No, talán sikerül visszatennem téged is a nem kívántak közé. Élj boldogan, b@szt@ss másokat!
A dolog mögött inkább az van, hogy a Mezőkövesdi úton leviszik a bicikli utat a Duna partra. Ami jó azoknak, akik Nagytétényre mennek, de nem jó az Auchanhoz.
Én a Rákóczi/Kossuth L. tengelyt inkább a Petőfi S. utcánál keresztezem.
Ami botrányos az a Petőfi S. utca/Bécsi u. burkolatának minősége, meg hogy nem tud az úttest kb. 30-40 cm-rel szélesebb lenni. Ez főleg a szembeforgalomnál hiányzik.
A Budafokit kerülöm. Helyette átmegyek a Szerémire. Ott a vége bosszant: igazán megcsinálhatták volna a Mezőkövesdi úttól a Kitérő útig azt a 230m-t. (utána már simán el lehet menni az Auchanig a járdán, nincs gyalogos)
Napi gyakorisággal járok erre, de még nem volt problémás helyzet.
A vonalvezetés miatt az autósok nem száguldanak és igenis van számukra figyelmeztetés: a balra kinyújtott karom.
A nyitott kerékpársávot már kibeszéltük itt. Míg nem volt, addig is úgy lehetett közlekedni, mint most, csak korábban nem ráztak az akkor még nem létező piktogramok.
Ami új "fejlesztés" és igen rázós, az a Dohány utca új kerékpársávja. Jobb oldalon megszűntették a parkolást és két vödör festék felhasználásával (csíkot húztak), megépítették a kerékpársávot. Évtizedeken át autók parkoltak ott és melegben ott is hagyták lábnyomukat az aszfalton. Ráz, mint a fene. Nem is hajtok rá, jó nekem a 74-es által kisimított keréknyom. Reggel hat táján úgysem tartok fel senkit.
Ha a Deák tér felé mész, akkor a kerékpársávból és a belső forgalmi sávból egyenesen haladókat egyidőben engedi a lámpa, de mindenki saját sávba érkezik, csak a kerékpársáv kerékpárnyomos normál forgalmi sáv lesz.
A jobbra kanyarodókat pedig a Blaha felé nem engedi a lámpa. Itt még az is bele szokott férni, hogy a lassabb bringásokat ki tudom előzni, hiszen nem csak egy kerékpársáv széles hely van, hanem egy teljes forgalmi sáv.
Itt egyedüli veszélyt azok a faszparaszt autósok jelentik, akik jobbról akarnák előzni az előttük lévőt, annyiban viszont szerencsés, hogy mindig van szinte bringás forgalom a külső sávban, így nem nagyon éri meg senkinek beragadni a bringás mögé.
A Szabadság híd felé menet pedig külön jelzőlámpa szedi szét a forgalmat, ahol elfogy a kerékpáros sáv. Hasonló - szerintem jó - megoldás van a Margit híd előtt is a pesti oldalon.
Egy ilyen hely a Római-partra kifelé menet, amikor a Gázgyár utcából át kell menni a vasúti híd alatt a Pók utcára, hogy onnan a Nánásin már ismét - legalább jelölt - kerékpáros útvonalon haladhass tovább.
Hirtelen megszűnik a nyitott kerékpársáv, és menjen mindenki amerre lát. Egyenesen tovább tragikus a burkolat, tehát az előbb említett Pók utcán keresztüli útvonal a logikus. De ott se jelölés, se autósoknak figyelmeztetés, semmi nincs.
Nekem az a kedvencem, ahol a bicikli sávnak egyszer csak vége van és bent találod magad egy forgalmi sávban, az autók között, akik nem is számítanak rád. Számos ilyen van Budapesten, de külföldön is találkoztam vele. Imádom!
Nem vagyok közlekedési szakértő, de bringásként sajnos nem lehet nem észrevenni, hogy ezek a kerékpárutak/útvonalak/sávok "elszigetelt" szakaszonként (projekt-alapon) készülnek / jelölődnek ki.
Sokszor figyelmen kívül hagyva a csatlakozásokat, más közl.útvonalak tulajdonságait (forgalom, stb.).
Budaörsön konkrétan van pénz rogyásig, meg tuti kaptak külső pénzt is, hisz BuBa szakasz. Médiaszinten jól lehet vele PR-ozni, és többedleges szempont a gyakorlati használhatósága.
Én elég szögletes vagyok a szabályalkalmazást illetően, de teljesen megértem, hogy nem gondoltad végig, és pontosan ez veti fel a szabályozó felelősségét, hogy miért teremt olyan közlekedési szituációkat, forgalmi rendeket, amelyeket a számítógép előtt ülve kényelmesen végig lehet gondolni és le lehet írni egy fórumos hozzászólásként, a valóságban pedig jóval rövidebb döntési idők vannak. A közlekedés szabályainak egyértelműeknek kell lenniük, könnyedén és paragrafusértékelés nélkül alkalmazhatónak kell lenniük és legfőképpen a forgalmi rendnek minden résztvevő számára, bármely napszakban jól felismerhetőnek kell lennie.
A kamaraerdei példánál egyértelmű a forgalmi arányok alapján, hogy a kerékpáros átvezetéses ágnál a kihajtónál is ki kell tenni az autósoknak az elsőbbségadás kötelező táblát. Opció nem a gyalogos átkelőhely mellett, hanem picit a körforgalomtól távolabb átvezetni magát a kerékpárutat, de a kis önálló kerékpárút elengedésével a kerékpáros forgalom egyébként simán mehetne a körforgalomban is, a Törökbálint felé vezető ágat pedig ki lehet vinni a körforgalom ötödik, csonka csatlakozásánál is.