Keresés

Részletes keresés

altenberger Creative Commons License 2025.06.10 -1 0 239789

"tökéletes úgy se lesz"

 

De! Akár tökéletesen is ki lehet egyengetni.

 

(Nem azt mondom, hogy biztosan, minden esetben, de egy próbát megér.)

Előzmény: főgóré (239788)
főgóré Creative Commons License 2025.06.10 0 0 239788

én is azt mondom, meg kell próbálni visszaegyengetni 

ahogyan elhajlott , úgy vissza is mehet

tökéletes úgy se lesz , de adtál neki egy esélyt

ha meg egyáltalán nem használható, akkor még mindég vehecc másikat

Előzmény: Ciszkoder (239781)
altenberger Creative Commons License 2025.06.10 -1 0 239787

"némileg elhajlott"

 

Pájszerrel megpróbálhatod óvatosan visszahajlítgatni. Fontos, hogy megfelelő célszerszámot találj! Nagyobb, erős csavarhúzó, gumiszerelő vas, stb.

Előzmény: Ciszkoder (239781)
zubidomi Creative Commons License 2025.06.10 -1 0 239786

"ész nélküli downhillezésről éjszaka, teliholdkor"

 

Amúgy voltál egyszer is telihódason?

 

Semmiféle ész nélküliséget nem tapasztaltam rajta, amikor voltam.

Előzmény: xrami (239785)
xrami Creative Commons License 2025.06.09 0 1 239785

Nem, mert ez a közlekedésről szólna, nem pedig az ész nélküli downhillezésről éjszaka, teliholdkor. Na azt a topicot például átrakhatjátok a sportrovatba valami telihódas menet címszóval.

Előzmény: altenberger (239780)
Fishtax Creative Commons License 2025.06.09 0 0 239784

Mert elírtam! :-) 21:00

 

robi

Előzmény: Pinyo (239779)
orygabor Creative Commons License 2025.06.07 0 0 239783

Ha alumínium, nem szerencsés hajlítgatni.

Előzmény: Ciszkoder (239781)
__Csuzli__ Creative Commons License 2025.06.06 0 0 239782

Nem!Hacsak neki nem esel kalapáccsal...8)))))

Előzmény: Ciszkoder (239781)
Ciszkoder Creative Commons License 2025.06.06 0 0 239781

Sziasztok! Előre elnézést, ha nem szakszerű a kérdés, de nem vagyok egy nagy bringaszakértő.

Egy Orbea Vectorom van, 2x8-as Shimano Claris váltóval. Nem tudom hogy sikerült, de az első lánctányér (a nagyobbik biztosan, a kicsit alaposabban meg kéne nézni) némileg elhajlott, így forgás közben pár millimétert jobbra-balra mozog. Sajna épp annyit, hogy hosszas próbálkozással se nagyon tudom beállítani az első váltót úgy, hogy bizonyos fokozatokban ne súroljon bele a lánc a kör egy adott pontján. Itt természetesen nem a teljesen blőd keresztbe váltott fokozatokról beszélek, hanem a reálisan használtakról.

Lehet ezzel bármit csinálni azon túl, hogy lecserél(tet)em a lánckereket?

altenberger Creative Commons License 2025.06.06 -3 0 239780

"Nagyibringával jársz?"

 

Mindig megtéveszt, hogy ez a topic a "Közlekedés" topiccsoportban van.

 

Nem kellene áthelyezni a SPORT topiccsoportokhoz?

Pinyo Creative Commons License 2025.06.06 0 0 239779

Köszi Robi!
De miért pont 21:10?

Előzmény: Fishtax (239778)
Fishtax Creative Commons License 2025.06.05 -1 0 239778

296. telehódas HHH

Hely: Budapest

Dátum: 2025. június 11. (szerda)

Időpont: 21:10

TalálkozóBatthyány tér Duna felőli oldala, a HÉV feljáró mellett

Program (Classic): szokásos útvonalon fel a HHH-ra, majd vissza (a szokásos útvonal aszfaltot jelöl, mégpedig Batthyány tér - rakpart kerékpárút  - Kolossy tér - Szépvölgyi út - Fenyőgyöngye - HHH). Alternatív útvonalak egyénileg választhatók.

Program (Extra): Visszaúton Pálvölgyi-barlangnál opcionális büfézés, üdítő, miazmás.

Kötelező kiegészítők: lámpa előre, hátra!!

Ajánlott kiegészítők: bukó, pulóver, bundabugyi, stb.

Mindenkit szeretettel vár a "Rendezőség"!

Értelmi szerző: robi

Szervező: esetleges, alapjáraton Pinyo(?)

 

258. Sijófoki Telihold Túra

Hely: Siófok

Dátum: 2025. június 11. (szerda)

Időpont: 21:10

Találkozó: a Víztorony melletti parkolóban

Program (Classic): végig aszfalton kirándulás a balatonvilágosi Panoráma kilátóhoz.

Program (Special): a balatonvilágosi Panoráma kilátó megközelítése autópályán (matrica kötelező!).

Program (Extrém): Közlekedés céljára a Balaton felületének igénybe vétele(vitorlások előnyben, de a dombra cipeléshez külső segítség nem vehető igénybe).

Ajánlott felszerelés: bicikli, bukósisak, első-hátsó lámpa, strandpapucs, fürdőlepedő, napszemüveg, strandlabda, jókedv, kacaj, hideg tea, stb.

Mindenkit szeretettel vár a "Rendezőség"!

Szervező: bátyó

 

Telehódas topiktúrák időpontjai 2025-ben:

január 13. (hétfők) 18:30

február 12. (szerda) 18:30

március 14. (péntek) 18:30

április 12. (szombat) 20:00

május 12. (hétfő) 20:30

június 11. (szerda) 21:00

július 10. (csütörtök) 21:00

augusztus 9. (szombat) 20:30

szeptember 7. (vasárnap) 19:30

október 6. (hétfő) 18:30

november 5. (szerda) 18:30

december 4. (csütörtök) 18:30

 

robi

Előzmény: Fishtax (239705)
xrami Creative Commons License 2025.06.05 -4 1 239777

Dehogynem, teljesen életszerűen át lehet tolni a zebrán a bringát.
Akinek pedig büdös lenne azt jól meg kell ßaszni 30eFt-al és legközelebb már tolni fogja. Vagy átteker bringaátkelőn.
De aki meg a bringaátkelőn tolja, mert ilyen is van ám bőven, azt is meg kell tanítani a 30eFt-al, hogy tudja hol a helye.

Előzmény: kiskosárkás tanyabájkos (239758)
SzeZo Creative Commons License 2025.06.05 -3 2 239776

Ezt még elolvastam tőled. Talán hiányérzetem van néhai dr.Marcony agybajai elmaradása miatt. NEEEM! Nincs.

Téged nem ráznak a piktogramok. Miért? Kb. fél centire magasodnak ki. Nagyibringával jársz, vagy fat-bike van alattad másfél bar-ra fújt gumikkal? Mindegy, nem érdekes. Téged nem ráznak.

A reggeli, vagy délutáni harmincasokon engem sem érdekelnek nagyon, csak megszokásból utálom. De egy négyszázas Balaton kerülés végén, amikor tudom, hogy másnap elég nyomós ok lesz a nyereg hatótávon kívül helyezésére, akkor a pokolba kívánom a legkisebb repedést, a legkisebb pattogást is. De ezt nem értheted.

Amúgy, Borsószem hercegnőt nem jól citáltad ide. Ő aludni nem tudott egy bizonyos ágyban, én nem akarnék aludni a bringán.

No, talán sikerül visszatennem téged is a nem kívántak közé. Élj boldogan, b@szt@ss másokat!

 

Előzmény: altenberger (239774)
rezgaras Creative Commons License 2025.06.05 0 0 239775

A dolog mögött inkább az van, hogy a Mezőkövesdi úton leviszik a bicikli utat a Duna partra. Ami jó azoknak, akik Nagytétényre mennek, de nem jó az Auchanhoz.

Előzmény: OMGod (239772)
altenberger Creative Commons License 2025.06.05 -3 0 239774

"Ó, te szerencsétlen!"

 

Engem nem ráznak a piktogramok.

Előzmény: SzeZo (239773)
SzeZo Creative Commons License 2025.06.05 -1 2 239773

Ó, te szerencsétlen!

El sem tudsz olyan túrát képzelni, amelyik messze van a várostól, de a városon keresztül kell haza jönni?

A hülye Index megint feloldotta a letiltott nick-eket...

Előzmény: altenberger (239770)
OMGod Creative Commons License 2025.06.05 0 0 239772

Na igen! Ez is jó példa arra, hogy projektszemléletűen, -tól-ig van kerékpárút. 

 

 

Előzmény: rezgaras (239769)
altenberger Creative Commons License 2025.06.05 -1 0 239771

"az Astoria tényleg botrányos!"

 

Botrányosnak nem mondanám, de nem túl komfortos.

 

Én a Rákóczi/Kossuth L. tengelyt inkább a Petőfi S. utcánál keresztezem.

 

Ami botrányos az a Petőfi S. utca/Bécsi u. burkolatának minősége, meg hogy nem tud az úttest kb. 30-40 cm-rel szélesebb lenni. Ez főleg a szembeforgalomnál hiányzik.

Remélem átépítik.

Előzmény: OMGod (239765)
altenberger Creative Commons License 2025.06.05 -4 0 239770

"ráznak a piktogramok."

 

Ezen mindig jót röhögök!

 

Biztosan jól választod meg a városi közlekedésre szánt kerékpárodat?

 

Javaslom a BuBi-t, Borsószem Hercegnő!

Előzmény: SzeZo (239768)
rezgaras Creative Commons License 2025.06.05 0 1 239769

A Budafokit kerülöm. Helyette átmegyek a Szerémire. Ott a vége bosszant: igazán megcsinálhatták volna a Mezőkövesdi úttól a Kitérő útig azt a 230m-t. (utána már simán el lehet menni az Auchanig a járdán, nincs gyalogos)

Előzmény: zubidomi (239766)
SzeZo Creative Commons License 2025.06.05 0 0 239768

Napi gyakorisággal járok erre, de még nem volt problémás helyzet.

A vonalvezetés miatt az autósok nem száguldanak és igenis van számukra figyelmeztetés: a balra kinyújtott karom.

A nyitott kerékpársávot már kibeszéltük itt. Míg nem volt, addig is úgy lehetett közlekedni, mint most, csak korábban nem ráztak az akkor még nem létező piktogramok.

Ami új "fejlesztés" és igen rázós, az a Dohány utca új kerékpársávja. Jobb oldalon megszűntették a parkolást és két vödör festék felhasználásával (csíkot húztak), megépítették a kerékpársávot. Évtizedeken át autók parkoltak ott és melegben ott is hagyták lábnyomukat az aszfalton. Ráz, mint a fene. Nem is hajtok rá, jó nekem a 74-es által kisimított keréknyom. Reggel hat táján úgysem tartok fel senkit.

Előzmény: OMGod (239763)
altenberger Creative Commons License 2025.06.05 -2 0 239767

Eszem ágában nem lenne nappal a Budafoki úton menni, hiszen ott a Duna-part a Dürer Kertig.

Előzmény: zubidomi (239766)
zubidomi Creative Commons License 2025.06.05 0 0 239766

Nekem az Astoriával nincs gondom.

 

Ha a Deák tér felé mész, akkor a kerékpársávból és a belső forgalmi sávból egyenesen haladókat egyidőben engedi a lámpa, de mindenki saját sávba érkezik, csak a kerékpársáv kerékpárnyomos normál forgalmi sáv lesz.

A jobbra kanyarodókat pedig a Blaha felé nem engedi a lámpa. Itt még az is bele szokott férni, hogy a lassabb bringásokat ki tudom előzni, hiszen nem csak egy kerékpársáv széles hely van, hanem egy teljes forgalmi sáv.

 

Itt egyedüli veszélyt azok a faszparaszt autósok jelentik, akik jobbról akarnák előzni az előttük lévőt, annyiban viszont szerencsés, hogy mindig van szinte bringás forgalom a külső sávban, így nem nagyon éri meg senkinek beragadni a bringás mögé.

 

A Szabadság híd felé menet pedig külön jelzőlámpa szedi szét a forgalmat, ahol elfogy a kerékpáros sáv. Hasonló - szerintem jó - megoldás van a Margit híd előtt is a pesti oldalon.

 

Az ilyen hányások sokkal jobban zavarnak, mert semmilyen forgalomtechnika nem "véd", és a forgalmi sáv + kerékpársáv pontosan egy db forgalmi sávban folytatódik:
https://www.google.com/maps/@47.4657518,19.0529963,3a,75y,163.2h,87.86t/data=!3m7!1e1!3m5!1s9GxQKq9AQVlJioK-I6A77A!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fcb_client%3Dmaps_sv.tactile%26w%3D900%26h%3D600%26pitch%3D2.1401109321469107%26panoid%3D9GxQKq9AQVlJioK-I6A77A%26yaw%3D163.20044874680417!7i16384!8i8192?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI1MDYwMi4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D

Előzmény: rezgaras (239764)
OMGod Creative Commons License 2025.06.05 0 1 239765

Igazad van, az Astoria tényleg botrányos! 

 

Azért ott a Pók u. környékén szombat-vasárnap elég nagy a forgalom. 

Előzmény: rezgaras (239764)
rezgaras Creative Commons License 2025.06.05 0 0 239764

Igen, ismerem, de ott még nem találkoztam komolyabb autós forgalommal. De pl. az Astoriánál keményebb!

Előzmény: OMGod (239763)
OMGod Creative Commons License 2025.06.05 -1 0 239763

Egy ilyen hely a Római-partra kifelé menet, amikor a Gázgyár utcából át kell menni a vasúti híd alatt a Pók utcára, hogy onnan a Nánásin már ismét - legalább jelölt - kerékpáros útvonalon haladhass tovább. 

 

https://maps.app.goo.gl/Wvepbb1pDGC3fCJx5

 

Hirtelen megszűnik a nyitott kerékpársáv, és menjen mindenki amerre lát. Egyenesen tovább tragikus a burkolat, tehát az előbb említett Pók utcán keresztüli útvonal a logikus. De ott se jelölés, se autósoknak figyelmeztetés, semmi nincs. 

Előzmény: rezgaras (239762)
rezgaras Creative Commons License 2025.06.05 0 0 239762

Nekem az a kedvencem, ahol a bicikli sávnak egyszer csak vége van és bent találod magad egy forgalmi sávban, az autók között, akik nem is számítanak rád. Számos ilyen van Budapesten, de külföldön is találkoztam vele. Imádom!

Előzmény: OMGod (239761)
OMGod Creative Commons License 2025.06.05 -1 1 239761

Nem vagyok közlekedési szakértő, de bringásként sajnos nem lehet nem észrevenni, hogy ezek a kerékpárutak/útvonalak/sávok "elszigetelt" szakaszonként (projekt-alapon) készülnek / jelölődnek ki. 

Sokszor figyelmen kívül hagyva a csatlakozásokat, más közl.útvonalak tulajdonságait (forgalom, stb.). 

Budaörsön konkrétan van pénz rogyásig, meg tuti kaptak külső pénzt is, hisz BuBa szakasz. Médiaszinten jól lehet vele PR-ozni, és többedleges szempont a gyakorlati használhatósága. 

Szerintem. :) 

Előzmény: zubidomi (239760)
zubidomi Creative Commons License 2025.06.05 -1 1 239760

Én elég szögletes vagyok a szabályalkalmazást illetően, de teljesen megértem, hogy nem gondoltad végig, és pontosan ez veti fel a szabályozó felelősségét, hogy miért teremt olyan közlekedési szituációkat, forgalmi rendeket, amelyeket a számítógép előtt ülve kényelmesen végig lehet gondolni és le lehet írni egy fórumos hozzászólásként, a valóságban pedig jóval rövidebb döntési idők vannak. A közlekedés szabályainak egyértelműeknek kell lenniük, könnyedén és paragrafusértékelés nélkül alkalmazhatónak kell lenniük és legfőképpen a forgalmi rendnek minden résztvevő számára, bármely napszakban jól felismerhetőnek kell lennie. 

 

A kamaraerdei példánál egyértelmű a forgalmi arányok alapján, hogy a kerékpáros átvezetéses ágnál a kihajtónál is ki kell tenni az autósoknak az elsőbbségadás kötelező táblát. Opció nem a gyalogos átkelőhely mellett, hanem picit a körforgalomtól távolabb átvezetni magát a kerékpárutat, de a kis önálló kerékpárút elengedésével a kerékpáros forgalom egyébként simán mehetne a körforgalomban is, a Törökbálint felé vezető ágat pedig ki lehet vinni a körforgalom ötödik, csonka csatlakozásánál is.

Előzmény: OMGod (239759)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!