Keresés

Részletes keresés

jakyg Creative Commons License 2002.10.09 0 0 7193
Hol lehetne hozzájutni ehhez a füzethez??
Én szerveznék utasokat.
Előzmény: etwg (7191)
MézgaAladár Creative Commons License 2002.10.09 0 0 7192
Tudom, hogy kicsit OFF,
de szóba került itt egyszer egy kisvasút, ami Tizesbérc környékén megy el. Tudja valaki, hogy mi lett a sorsa a tizesbérci nyaralónak? Sehol nem találok információt róla.
etwg Creative Commons License 2002.10.08 0 0 7191
Man6tani, marslako meg a többiek

tegnap megkaptam a kovasznai kis vasutrol irt füzetet. Nagyon szép lett.
Csak gratulálni lehet hozzá.

Kár hogy nincsenek a képek feliratozva (kivétel egy-két kép (de az is csak románul), igy az idegen nem tudja pontosan melyik szakaszrol vannak a képek. De ez nem fontos, igy is szép.

Zolcsi67 Creative Commons License 2002.10.08 0 0 7190
Elég régóta megy a vita a MÁV Nosztalgiás topicban erről. Többen felhívták az illetékesek figyelmét a hibára, és kérték a javítást a honlapon. A fülük botját se mozdították! Kaptunk viszont ehelyett csinos kis magyarázkodásokat. Erről ennyit.
Az M61 004 balesetéről a Gigant Club honlapján láthatsz részletes beszámolókat.
Bocs, ez "nagyvasút", tehát itt OFF.
Előzmény: jakyg (7189)
jakyg Creative Commons License 2002.10.08 0 0 7189
Jártam a Pecsában a modellkiállításon. érdekes és szép volt. A mezőnyt egyértelműen a bejáratnál kiállított nagyméretű terepasztal vezeti. Fantasztikus munka. Egyedülálló a fonott ("normál"és "keskenynyomközú") sínpár alkalmazása. A Kecskemét-Kiskunmajsai kknyomközű vonal majsai végállomása tökéletes mása az eredetinek.
Nagyvasúti kérdésem: a Közlekedési Múzeum falához tolták a balesetes M61 004 psz-ú mozdony egyik fülkéjét. A MÁV Nosztalgia viszont azt írja honlapján, hogy azt ők üzemeltetik. Ugye elírták?
v805 Creative Commons License 2002.10.08 0 0 7188
help!

milyen széles egy Bak kocsi?

BahnScorper Creative Commons License 2002.10.08 0 0 7187
Mint a rémhírek a szocializmusban...

Azt is a pártonkívüliek kitalálták, a párttagok továbbadták, a központi vezetés meg megvalósította... :-)))))))))

Előzmény: Albertus (7186)
Albertus Creative Commons License 2002.10.08 0 0 7186
Csak arra a részére reagáltam, hogy úgy adod elő magad, mintha te erőszakoltad volna ki a MÁV-nál, hogy ez a kocsi a Gyermekvasútra kerüljön. Nyugodj meg, hogy az ilyesmit a nagy házban döntik el, még csak nem is Hűvösvölgyben.
Előzmény: BahnScorper (7185)
BahnScorper Creative Commons License 2002.10.08 0 0 7185
Ne kötözködj már, az is baj, ha örülök valaminek? Nem nagyképűsködni akartam, elárulom!
Előzmény: Albertus (7184)
Albertus Creative Commons License 2002.10.08 0 0 7184
"hallattad a hangod"

Ne tedd már ennyire az agyadat!

Előzmény: BahnScorper (7183)
BahnScorper Creative Commons License 2002.10.08 0 0 7183
Majdnem. A kecskeméti eredetű négytengelyes kocsival együtt Gemencről került a MÁV-hoz. Az a kocsi állt Fenyvesen, ez meg Debrecenben. Aztán most a kecskemétit is Szombathelyen csinálják majd.

Amúgy hétvégén sikerült látnom e kocsit, és örülök, hogy végre volt foganatja annak, hogy hallattam a hangomat. Kicsit furcsa az egy lámpa, meg a falécek a háttámlában, de összességében szép lett. Remélhetőleg a négytengelyes is mielőbb kész lesz...

Előzmény: Albertus (7173)
JCSABA Creative Commons License 2002.10.08 0 0 7182
Igaz! Sajnos a hibámból lemaradt a kép mellől a képaláírás, mely valóban a csömödéri vonalon készült!
Rövidesen kijavítom!
Előzmény: Törölt nick (7180)
Váci Creative Commons License 2002.10.08 0 0 7181
"...a mozdony ütközője már nyomot hagyott a vágányzáró földkúpom, és néhány centin múlott, hogy nem volt az utolsó tengely a váltón."

Ez direkt ilyen szoros illesztéssel lett tervezve, vagy igy alakult?

Előzmény: illesf (7175)
Törölt nick Creative Commons License 2002.10.07 0 0 7180
A legérdekesebb a hegyközi cikkben a szokásos újságírói melléfogás: a cikkhez tett képen a csömödéri kisvasút 9 kilós felépítményén dolgoznak a pályamunkások.
Előzmény: JCSABA (7174)
Törölt nick Creative Commons License 2002.10.07 0 0 7179
Az mdbz által bemutatott 1958-as GV menetrendfüggelék adatai szerint (mely forrásmunka volt a KEMV és NEV gépészeti táblázataihoz is) a C-50-es Nagybörzsönyben 11 t-s vonatot továbbíthat. Egy jól rakott pedig kocsi 8 t. Az üzemindítás előtti - illesf által is hivatkozott - terhelési próbákon 14 t-s legnagyobb terheléssel közlekedtünk (az összes, aza két kocsi + a másik C-50-es volt a terhelés, utasok nélkül), így lépésben tudtunk haladni.
Valószínűsíthető, hogy a két rakott kocsiból álló vonatot is elvinné a mozdony, de:
-csak laboratóriumi tapadási körülmények között, és nem a harmatos őszi erdőben,
-olyan lassan lehetne haladni, hogy annyi idő alatt 1 kocsival is fordulna kettőt.
mdbz Creative Commons License 2002.10.07 0 0 7178
"A C-50-es gyárilag ilyen gyenge, vagy csak ezek nincsenek erejük teljében?"


mdbz

Előzmény: division by zero (7176)
illesf Creative Commons License 2002.10.07 0 0 7177
Szerintem isis.
Csömödéren a C-50-esek a legnagyobb emelkedőn (48,3‰) két rakott kocsit visznek fel (2*6 köbméter fa, kb 11t, + 1,5t/kocsi, összesen 14 tonna), Börzsönyben a legnagyobb emelkedés 40‰ (viszont ez folyamatosan, több kilométeren keresztül), a kocsi - ha jól emélkszek - 2,5 tonna, van rajta extém esetben 70 ember, 80 kilóval számolva 5,6 tonna, az 8,1 tonna. Majd a műszaki emberek megmondják, hogy mi az igazság...
Előzmény: division by zero (7176)
division by zero Creative Commons License 2002.10.07 0 0 7176
Szóval csak egy picit kell lapátolni a földkúpon...
A C-50-es gyárilag ilyen gyenge, vagy csak ezek nincsenek erejük teljében?
Előzmény: illesf (7175)
illesf Creative Commons License 2002.10.07 0 0 7175
Kérdezd meg a polgármestert... 27/378-025

Azt tudom, hogy a megnyitó előtt kipróbálták, hogy hogy megy fel két üres kocsival a vonat. Másfél óra volt, kettesben, nagyon néha hármasban tudott csak menni a cötvenes. Mindezt száraz pályán produkálta (tehát nem csúszott). Ekkor befért a kisirtási csonkába, de úgy, hogy a mozdony ütközője már nyomot hagyott a vágányzáró földkúpom, és néhány centin múlott, hogy nem volt az utolsó tengely a váltón.

Előzmény: dyz (7168)
JCSABA Creative Commons License 2002.10.07 0 0 7174
Honlapomra feltettem egy régi cikket a hegyközi kisvasút visszaépítésének terveiről (1989)

kimagol.ini.hu

Albertus Creative Commons License 2002.10.07 0 0 7173
Tudtommal nem. Balatonfenyvesen állt a susnyásban, aztán meg a Debreceni Járműjavítóban.
Előzmény: Hajtanyos (7172)
Hajtanyos Creative Commons License 2002.10.07 0 0 7172
Albertus!

Ez nem az a kocsi, ami a szombathelyi igazgatósg udvarn volt kiállítva a 490.041-es gőzössel együtt?

Előzmény: Albertus (7160)
dyz Creative Commons License 2002.10.07 0 0 7171
Furcsa. Régen a C-50 tehervonatot is vitt, és nem csak egy kocsival. Ezek meg ha jól tudom most lettek felújítva. Vagy inkább csak működőképessé téve? Mint a pálya?
Előzmény: FOMA (7170)
FOMA Creative Commons License 2002.10.07 0 0 7170
A C-50 nem tudja felvinni a két kocsit. Meg kellene hozzá némi pályamunka is, nem fér el a két kocsi.
Előzmény: dyz (7168)
division by zero Creative Commons License 2002.10.07 0 0 7169
Én két dolgot hallottam:
1) Kisirtáson nem fér be a csonkavágányra... nem hinném hogy nagy munka lett volna pár méterrel megtoldani...
2) a gép nem bírja... ilyen gyenge lenne a C-50???
Előzmény: dyz (7168)
dyz Creative Commons License 2002.10.07 0 0 7168
Tudom, hogy nagyon buta kérdés, de mégis megkérdezem, mert nagyon érdekel: miért nem lehet két kocsival közlekedni Nagybörzsönyben?
Előzmény: illesf (7164)
v805 Creative Commons License 2002.10.07 0 0 7167
Hűha!

Szerintem tök aranyos. :)

Előzmény: Albertus (7160)
Hajtanyos Creative Commons License 2002.10.07 0 0 7166
Kemencei hírek október5-6

Szombat este, ünnep nélküli talpfaledobással megkezdődött a strandi kitérővágány építésének előkészítése, másnap reggel pedig a fatelep felőli váltó összeszerelése folyt a szomszédos gyommező lekaszálásával együtt.

illesf Creative Commons License 2002.10.07 0 0 7165
Jut eszembe: a mozdonyvezető mesélte, hogy 1987 előtt, amikor még a Szobi GV-n dolgozott előfordult olyan, hogy a Nagyirtás-Márianosztra vonal leállítása után is felvittek Szobról Uba-kat fordítani a nagyirtási deltába. Ilyenkor Nosztrán átadták a kocsikat az EV-s személyzetnek, akik fölszaladtak velük a deltába, megfordultak, és jöttek is vissza. Kár, hogy nem maradt fent fénykép egy-egy ilyen menetről.
Előzmény: gGAbesz (7163)
illesf Creative Commons License 2002.10.07 0 0 7164
Tudja a fene, én is csak közvetetten halottam. Szembe biztos nem menesztenek semmit, mert látra közlekedne a két vonat (másodrész lenne az egyes járatokhoz, hogy buszosan fogalmazzak). Passz.
Előzmény: gGAbesz (7159)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!