Tudom, hogy kicsit OFF,
de szóba került itt egyszer egy kisvasút, ami Tizesbérc környékén megy el. Tudja valaki, hogy mi lett a sorsa a tizesbérci nyaralónak? Sehol nem találok információt róla.
tegnap megkaptam a kovasznai kis vasutrol irt füzetet. Nagyon szép lett.
Csak gratulálni lehet hozzá.
Kár hogy nincsenek a képek feliratozva (kivétel egy-két kép (de az is csak románul), igy az idegen nem tudja pontosan melyik szakaszrol vannak a képek. De ez nem fontos, igy is szép.
Elég régóta megy a vita a MÁV Nosztalgiás topicban erről. Többen felhívták az illetékesek figyelmét a hibára, és kérték a javítást a honlapon. A fülük botját se mozdították! Kaptunk viszont ehelyett csinos kis magyarázkodásokat. Erről ennyit.
Az M61 004 balesetéről a Gigant Club honlapján láthatsz részletes beszámolókat.
Bocs, ez "nagyvasút", tehát itt OFF.
Jártam a Pecsában a modellkiállításon. érdekes és szép volt. A mezőnyt egyértelműen a bejáratnál kiállított nagyméretű terepasztal vezeti. Fantasztikus munka. Egyedülálló a fonott ("normál"és "keskenynyomközú") sínpár alkalmazása. A Kecskemét-Kiskunmajsai kknyomközű vonal majsai végállomása tökéletes mása az eredetinek.
Nagyvasúti kérdésem: a Közlekedési Múzeum falához tolták a balesetes M61 004 psz-ú mozdony egyik fülkéjét. A MÁV Nosztalgia viszont azt írja honlapján, hogy azt ők üzemeltetik. Ugye elírták?
Csak arra a részére reagáltam, hogy úgy adod elő magad, mintha te erőszakoltad volna ki a MÁV-nál, hogy ez a kocsi a Gyermekvasútra kerüljön. Nyugodj meg, hogy az ilyesmit a nagy házban döntik el, még csak nem is Hűvösvölgyben.
Majdnem. A kecskeméti eredetű négytengelyes kocsival együtt Gemencről került a MÁV-hoz. Az a kocsi állt Fenyvesen, ez meg Debrecenben. Aztán most a kecskemétit is Szombathelyen csinálják majd.
Amúgy hétvégén sikerült látnom e kocsit, és örülök, hogy végre volt foganatja annak, hogy hallattam a hangomat. Kicsit furcsa az egy lámpa, meg a falécek a háttámlában, de összességében szép lett. Remélhetőleg a négytengelyes is mielőbb kész lesz...
A legérdekesebb a hegyközi cikkben a szokásos újságírói melléfogás: a cikkhez tett képen a csömödéri kisvasút 9 kilós felépítményén dolgoznak a pályamunkások.
Az mdbz által bemutatott 1958-as GV menetrendfüggelék adatai szerint (mely forrásmunka volt a KEMV és NEV gépészeti táblázataihoz is) a C-50-es Nagybörzsönyben 11 t-s vonatot továbbíthat. Egy jól rakott pedig kocsi 8 t. Az üzemindítás előtti - illesf által is hivatkozott - terhelési próbákon 14 t-s legnagyobb terheléssel közlekedtünk (az összes, aza két kocsi + a másik C-50-es volt a terhelés, utasok nélkül), így lépésben tudtunk haladni.
Valószínűsíthető, hogy a két rakott kocsiból álló vonatot is elvinné a mozdony, de:
-csak laboratóriumi tapadási körülmények között, és nem a harmatos őszi erdőben,
-olyan lassan lehetne haladni, hogy annyi idő alatt 1 kocsival is fordulna kettőt.
Szerintem isis.
Csömödéren a C-50-esek a legnagyobb emelkedőn (48,3‰) két rakott kocsit visznek fel (2*6 köbméter fa, kb 11t, + 1,5t/kocsi, összesen 14 tonna), Börzsönyben a legnagyobb emelkedés 40‰ (viszont ez folyamatosan, több kilométeren keresztül), a kocsi - ha jól emélkszek - 2,5 tonna, van rajta extém esetben 70 ember, 80 kilóval számolva 5,6 tonna, az 8,1 tonna. Majd a műszaki emberek megmondják, hogy mi az igazság...
Azt tudom, hogy a megnyitó előtt kipróbálták, hogy hogy megy fel két üres kocsival a vonat. Másfél óra volt, kettesben, nagyon néha hármasban tudott csak menni a cötvenes. Mindezt száraz pályán produkálta (tehát nem csúszott). Ekkor befért a kisirtási csonkába, de úgy, hogy a mozdony ütközője már nyomot hagyott a vágányzáró földkúpom, és néhány centin múlott, hogy nem volt az utolsó tengely a váltón.
Furcsa. Régen a C-50 tehervonatot is vitt, és nem csak egy kocsival. Ezek meg ha jól tudom most lettek felújítva. Vagy inkább csak működőképessé téve? Mint a pálya?
Én két dolgot hallottam:
1) Kisirtáson nem fér be a csonkavágányra... nem hinném hogy nagy munka lett volna pár méterrel megtoldani...
2) a gép nem bírja... ilyen gyenge lenne a C-50???
Szombat este, ünnep nélküli talpfaledobással megkezdődött a strandi kitérővágány építésének előkészítése, másnap reggel pedig a fatelep felőli váltó összeszerelése folyt a szomszédos gyommező lekaszálásával együtt.
Jut eszembe: a mozdonyvezető mesélte, hogy 1987 előtt, amikor még a Szobi GV-n dolgozott előfordult olyan, hogy a Nagyirtás-Márianosztra vonal leállítása után is felvittek Szobról Uba-kat fordítani a nagyirtási deltába. Ilyenkor Nosztrán átadták a kocsikat az EV-s személyzetnek, akik fölszaladtak velük a deltába, megfordultak, és jöttek is vissza. Kár, hogy nem maradt fent fénykép egy-egy ilyen menetről.
Tudja a fene, én is csak közvetetten halottam. Szembe biztos nem menesztenek semmit, mert látra közlekedne a két vonat (másodrész lenne az egyes járatokhoz, hogy buszosan fogalmazzak). Passz.