Kaptam egy listat a Szlovakiában eléfordulo keskenynyomtavu gözmozdonyokrol, (a tébbi talan meg jön).
Rozchod 600 mm Republika RIIIc 322Breitfeld a danek 166/1918 Marianka MLZ č.4II ČKD BS 80 2992/1951 Bratislava-Rača Rozchod 650mm K č.14 ČKD B 80 2140/1944 Nitra spm Rozchod 760mm U 25.001 K č.13ČKD B 80 2985/1951 Nitra spm RIIIc 368 Smoschewer 625/1918 čhz U 34.904 MÁV 1879/1906 Nitra spm U 34.901 MÁV typ 86 2282/1909 hlú U 35.901 MLZ č.2Krauss Linz 7493/1918 Nitra spm Č.3 ČKD C 90 2209/1948 Podbrezová U 37.002 P ČKD C 90 2210/1948 Vrútky-priekopa U 36.001 P ČKD C 90 2495/1949 Nitra spm U 37.006 U 41 kkStBPrvá ČeskoMoravská 285/1908 Ruomberok U 47.002 Hohenzollern 2788/1911 Preov U 17 543 ČKD C 90 2607/1948 Vigla U 17 548 ČKD C 90 2612/1948 hlú čhz č.1 ČKD C 90 2609/1948 Trenčianska Teplá čhz č.5 ČKD C 90 2611/1948 čhz čhz č.7 ČKD C 90 2610/1948 čhz č.222 Henschel 20036/1923 Kamenica n.C. č.5 Horno I Henschel 20615/1928 hlú 154 Krauss maffei 15791/1940 hlú Gontkulák ČKD D 90 1441/1928 hlú U 45.905 Orenstein a Koppel 5855/1912 Pribilina U 45.902 MÁV 85 4279/1916 Pribilina U 45.903 MÁV 85 4280/1916 Pribilina U 45.9 Zakamenné č.1a2 MÁV 85 4281-4282/1916 hlú U 46.901 MÁV 70 5277/1942 čhz U 46.902 MÁV 70 5278/1942 Pribilina U 46.003 764.407Reghin 604/1985 čhz Kč.4-199 koda 2698/1950 Pribilina Rozchod 800mm SONP 23 Krauss Linz 3806/1898 Banská tiavnica Rozchod 900mm č.373 ČKD BS 200 4023/1958 Púchov Rozchod 1000 U 36.003 Ch. Hagans 174/1883 Koice-Čermel
U 34.901 MÁV 2156/1909 čhz zničená za vojny U 35.901 P I 5185 Bohumín U 25.001 Orenstein a Koppel 7579/1917 ČSD, el. vojsko U 37.002 U 12 Krauss Linz 3814/1898 Osoblaha, Korytnica, aca, Preov U 36.001 Ch.Hagans 172/1884 Gelnica, vlečka Csepel
"Én még azt sem zárnám ki, hogy esetleg voltak 377-esek hosszabb és rövidebb füstszekrénnyel. Az elsô példányokat nem amerikai füstszekrénnyel szállították, ezek késôbb kaptak ilyeneket. Talán nem lehetetlen, hogy azok nem voltak egyformák és/vagy nem azonos méretûek mint a gyárilag is ilyennel felszerelt testvéreiké."
Szerintem igazad van! Két 377-el foglalkoztam eddi mélyrehatóbban, az egyik a 377 161 a másik a 377 164.
A MÁV XII. osztályú 5336-5343 pályaszám csoportú majd 377 sorozatú szertartányos mozdonya a jobb parti körvasút részére, Hardy-rendszerű légűrfékkel, valamint burkolt gépezettel. Gyártotta: MÁV gépgyár, Budapest, 1892. (2) Gyári száma: 472. Gyári típusjele 29-14. Az eredeti pályaszáma MÁV XII. osztály 5342 volt. Ez a mozdony rövid füstszekrénnyel lett gyártva!
A mozdony 1893. 04. 05.-én állt forgalomba, a MÁV-nál XII. osztály 5345 pályaszámon. Budapesten készült a MÁV Gépgyárban 29-18 gyári típusjel mellett 544 gyári számmal. (4;6) Szintén XII. osztályú szertartályos mozdony, és 1952-ben 377 164 szám alatt került vissza MÁV állagába. Ez a gép már amerikai az az hosszú füstszekrénnyel jött ki.
Persze közben cserélődtek a kazánok így pl. az Ajka (377 161) is volt hosszú füstszekrényes egy ideig.
> Lehet két azonos mozdony, csak lehet a kép nem jól szögből van fényképezve
Én még azt sem zárnám ki, hogy esetleg voltak 377-esek hosszabb és rövidebb füstszekrénnyel. Az elsô példányokat nem amerikai füstszekrénnyel szállították, ezek késôbb kaptak ilyeneket. Talán nem lehetetlen, hogy azok nem voltak egyformák és/vagy nem azonos méretûek mint a gyárilag is ilyennel felszerelt testvéreiké.
Apám 8mmes filmjei között találtam 2m-t, ami ON topic. Ebből ízelítőnek egy képecske. Sajnos a film kicsit megviselt, és ezt a képet a fényképezőmmel lőttem. Felvétel helye: Siófok, Fő u. 95 (jelenleg Janus hotel), valamikor a 60-as évek elején. Téma: 411 tolat
A filmet is megpróbáltam felvenni, de nem figyeltem oda eléggé, és a mozdony szívja a füstöt... Majd legközelebb megint nekifutok...
Elvileg 475-ös is lehetne, de ez nem valószínű, mert elég ritka masina volt.
Meg hát sokkal nagyobb annak a kazánja, kilátszana a víztartányok közül... meg hosszabb is, meg minden. Kár, hogy abból sem maradt, pedig tök érdekes gép volt.
Tényleg, maradt meg működőképes kompound mozdony nálunk? Ugye szerintetek sem? :(
Tehát mindkét moci 377 szerintem.
Ja, hogy a másik is?
Hm.
Tudod mit? Szerintem is.
Ki gondolta volna, hogy ekkora volt a 377-esnek a tuning amerikai füstszekrénye?
Ha megnézed az elsőét, a hátsó egyértelműen hosszabbnak tűnik.
A 475 kazánja sokkal nagyobb (uszkve 2x-ese a kistesóénak)
BlackStar!
Szerinted is Pusztaszabolcs?
Hát én azt honnan tudjam? :-O :))
De a guruk itt a topikban úgyis vágni fogják, hogy az-e :))))
Igen. Azért nem zártam ki a 358-ast, mert az osztrák vasutaknál nem volt ritka a kazáncsere. Pl. a mi 326-osunk osztrák testvérsorozatának szinte minden tagján kicserélték a kazánt a 19. és 20. szd. fordulóján. Ez nem kazánfelújítást jelent, ott ezek a mozdonyok teljesen újonnan tervezett és készített, nagyobb teljesítményû és nyomású kazánt kaptak. Viszont nem kizárt, hogy egy kazáncsere során a dóm is kevésbé cifra formájú lett.
Megnéztem az eredeti fényképet, és azon is jól szembe tünő a különbség a két mozdony között, pl ha a kémény mögötti részt megnézed,abból is jól látni azt, hogy teljesen nem egyezik a két mozdony szekrénye.
Nem tudom, mert a képekre nincs ráírva, a második képen a hátsó gőzmozdony, amely épphogy csak kikandikál, az miylen sorozatú lehet, mert a kéménye ha megfigyelitek eléggé fura.
Mivel a családodban a század elején nem is egy vasútas volt, ezért lehetnek még abból az időkből emlékek. Azt tudom, hogy a mai nap betett két képen az egyi családtagunk is rajta van, mert ő annó vasúti főtiszt volt.
Sajnos a személyazobnossági igazolójegy ki lett szedve az igazolványból, még régebben ,emrt jelenleg még az igazolvnyt nem találtam meg, de nagymamám testvérének eredeti MÁV családtagi arcképese eredetiben egybe van.
Sajbnos nem, mivel a két képre úgy bukkantam rá, hogy nagymamám régi képeinek negyedét néztem át ma és abban találtam. némelyik képre r volt írva, de a két vasútira nem. Megtaláltam nagypapám régi BKV-s igazolványát is benne 1986-os BKV eredeti bérlettel.