Keresés

Részletes keresés

gumidani Creative Commons License 2005.05.20 0 0 12141
Előzmény: bygm (12140)
bygm Creative Commons License 2005.05.20 0 0 12140

Köszönöm a gyors válaszokat és a segítséget. 

 

gumidani Creative Commons License 2005.05.20 0 0 12139
Előzmény: gumidani (12138)
gumidani Creative Commons License 2005.05.20 0 0 12138
Előzmény: bygm (12136)
etwg Creative Commons License 2005.05.20 0 0 12137

A 411-esröl nemrégen a V&M hozott anyagot, meg van egy sereg egyébb (cseh, lengyel stb. rajz is az eredeti mozdonyrol).

 

Az eset majd küldök valamit.

 

 

Előzmény: bygm (12136)
bygm Creative Commons License 2005.05.20 0 0 12136

Kedves Mindenki!

 

Kérésem lenne. A MÁV 328 és MÁV 411 jellegrajzot keresnék.

 

Köszönettel: Bedöcs György

etwg Creative Commons License 2005.05.20 0 0 12135

Kaptam egy listat a Szlovakiában eléfordulo keskenynyomtavu gözmozdonyokrol, (a tébbi talan meg jön).

 

Rozchod 600 mm Republika RIIIc 322Breitfeld a danek 166/1918 Marianka
MŠLZ č.4II ČKD BS 80 2992/1951 Bratislava-Rača
Rozchod 650mm KŽ č.14 ČKD B 80 2140/1944 Nitra spm
Rozchod 760mm U 25.001 KŽ č.13ČKD B 80 2985/1951 Nitra spm
RIIIc 368 Smoschewer 625/1918 čhz
U 34.904 MÁV 1879/1906 Nitra spm
U 34.901 MÁV typ 86 2282/1909 hlúž
U 35.901 MŠLZ č.2Krauss Linz 7493/1918 Nitra spm
Č.3 ČKD C 90 2209/1948 Podbrezová
U 37.002 ŽP ČKD C 90 2210/1948 Vrútky-priekopa
U 36.001 ŽP ČKD C 90 2495/1949 Nitra spm
U 37.006 U 41 kkStBPrvá ČeskoMoravská 285/1908 Ružomberok
U 47.002 Hohenzollern 2788/1911 Prešov
U 17 543 ČKD C 90 2607/1948 Viglaš
U 17 548 ČKD C 90 2612/1948 hlúž
čhz č.1 ČKD C 90 2609/1948 Trenčianska Teplá
čhz č.5 ČKD C 90 2611/1948 čhz
čhz č.7 ČKD C 90 2610/1948 čhz
č.222 Henschel 20036/1923 Kamenica n.C.
č.5 Horno I Henschel 20615/1928 hlúž
154 Krauss maffei 15791/1940 hlúž
Gontkulák ČKD D 90 1441/1928 hlúž
U 45.905 Orenstein a Koppel 5855/1912 Pribilina
U 45.902 MÁV 85 4279/1916 Pribilina
U 45.903 MÁV 85 4280/1916 Pribilina
U 45.9 Zakamenné č.1a2 MÁV 85 4281-4282/1916 hlúž
U 46.901 MÁV 70 5277/1942 čhz
U 46.902 MÁV 70 5278/1942 Pribilina
U 46.003 764.407Reghin 604/1985 čhz
Kč.4-199 Škoda 2698/1950 Pribilina
Rozchod 800mm SONP 23 Krauss Linz 3806/1898 Banská Štiavnica
Rozchod 900mm č.373 ČKD BS 200 4023/1958 Púchov Rozchod 1000 U 36.003 Ch. Hagans 174/1883 Košice-Čermel

U 34.901 MÁV 2156/1909 čhz zničená za vojny
U 35.901 P I 5185 Bohumín
U 25.001 Orenstein a Koppel 7579/1917 ČSD, žel. vojsko
U 37.002 U 12 Krauss Linz 3814/1898 Osoblaha, Korytnica, Šaca, Prešov
U 36.001 Ch.Hagans 172/1884 Gelnica, vlečka Csepel

 

Rozchod = nyomtáv

Törölt nick Creative Commons License 2005.05.20 0 0 12134

"Én még azt sem zárnám ki, hogy esetleg voltak 377-esek hosszabb és rövidebb füstszekrénnyel. Az elsô példányokat nem amerikai füstszekrénnyel szállították, ezek késôbb kaptak ilyeneket. Talán nem lehetetlen, hogy azok nem voltak egyformák és/vagy nem azonos méretûek mint a gyárilag is ilyennel felszerelt testvéreiké."

 

Szerintem igazad van! Két 377-el foglalkoztam eddi mélyrehatóbban, az egyik a 377 161 a másik a 377 164.

 

A MÁV XII. osztályú 5336-5343 pályaszám csoportú majd 377 sorozatú szertartányos mozdonya a jobb parti körvasút részére, Hardy-rendszerű légűrfékkel, valamint burkolt gépezettel. Gyártotta: MÁV gépgyár, Budapest, 1892. (2) Gyári száma: 472. Gyári típusjele 29-14. Az eredeti pályaszáma MÁV XII. osztály 5342 volt. Ez a mozdony rövid füstszekrénnyel lett gyártva!

 

A mozdony 1893. 04. 05.-én állt forgalomba, a MÁV-nál XII. osztály 5345 pályaszámon. Budapesten készült a MÁV Gépgyárban 29-18 gyári típusjel mellett 544 gyári számmal. (4;6) Szintén XII. osztályú szertartályos mozdony, és 1952-ben 377 164 szám alatt került vissza MÁV állagába. Ez a gép már amerikai az az hosszú füstszekrénnyel jött ki.

 

Persze közben cserélődtek a kazánok így pl. az Ajka (377 161) is volt hosszú füstszekrényes egy ideig.

 

 

Előzmény: rezgaras (12133)
rezgaras Creative Commons License 2005.05.20 0 0 12133
hkv írta:

> Lehet két azonos mozdony, csak lehet a kép nem jól szögből van fényképezve

Én még azt sem zárnám ki, hogy esetleg voltak 377-esek hosszabb és rövidebb füstszekrénnyel. Az elsô példányokat nem amerikai füstszekrénnyel szállították, ezek késôbb kaptak ilyeneket. Talán nem lehetetlen, hogy azok nem voltak egyformák és/vagy nem azonos méretûek mint a gyárilag is ilyennel felszerelt testvéreiké.


Előzmény: hkv (12131)
Gashpy Creative Commons License 2005.05.20 0 0 12132
Apám 8mmes filmjei között találtam 2m-t, ami ON topic. Ebből ízelítőnek egy képecske.
Sajnos a film kicsit megviselt, és ezt a képet a fényképezőmmel lőttem.
Felvétel helye: Siófok, Fő u. 95 (jelenleg Janus hotel), valamikor a 60-as évek elején.
Téma: 411 tolat
411 Siofok

A filmet is megpróbáltam felvenni, de nem figyeltem oda eléggé, és a mozdony szívja a füstöt... Majd legközelebb megint nekifutok...
hkv Creative Commons License 2005.05.19 0 0 12131
Lehet két azonos mozdony, csak lehet a kép nem jól szögből van fényképezve mozdony ügyileg.
Előzmény: BlackStar (12130)
BlackStar Creative Commons License 2005.05.19 0 0 12130

Elvileg 475-ös is lehetne, de ez nem valószínű, mert elég ritka masina volt.

Meg hát sokkal nagyobb annak a kazánja, kilátszana a víztartányok közül... meg hosszabb is, meg minden. Kár, hogy abból sem maradt, pedig tök érdekes gép volt.

Tényleg, maradt meg működőképes kompound mozdony nálunk? Ugye szerintetek sem? :(

 

Tehát mindkét moci 377 szerintem.

Ja, hogy a másik is?

Hm.

Tudod mit? Szerintem is.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ki gondolta volna, hogy ekkora volt a 377-esnek a tuning amerikai füstszekrénye?

Ha megnézed az elsőét, a hátsó egyértelműen hosszabbnak tűnik.

A 475 kazánja sokkal nagyobb (uszkve 2x-ese a kistesóénak)

 

BlackStar!

Szerinted is Pusztaszabolcs?

Hát én azt honnan tudjam? :-O :))

De a guruk itt a topikban úgyis vágni fogják, hogy az-e :))))

Előzmény: A.Balu (12123)
BlackStar Creative Commons License 2005.05.19 0 0 12129

Anno a vasútasok körében nagy a gőzmozdonyok nagyon közkedveltek voltak. A képek vasútas összejövetelek alkalmával készültek,

Wajeg... erről lemaradtam :(((((

Majd eccer megcsinálom 3D-ben, aztán majd virtuálisan talán :)))

Bár ahhoz szimatgenerátor is kéne... esetleg befűtünk a VR sisak alá :)))

Előzmény: hkv (12122)
A nyolcadik törpe Creative Commons License 2005.05.19 0 0 12128

Udv az uraknak!

 

Nemregiben kaptam le ezeket.

 

 

Udv.

G.

 

rezgaras Creative Commons License 2005.05.19 0 0 12127
gumidani írta:

> A gőzdóm alakját nézve a 340-esre szavaznék.

Igen. Azért nem zártam ki a 358-ast, mert az osztrák vasutaknál nem volt ritka a kazáncsere. Pl. a mi 326-osunk osztrák testvérsorozatának szinte minden tagján kicserélték a kazánt a 19. és 20. szd. fordulóján. Ez nem kazánfelújítást jelent, ott ezek a mozdonyok teljesen újonnan tervezett és készített, nagyobb teljesítményû és nyomású kazánt kaptak. Viszont nem kizárt, hogy egy kazáncsere során a dóm is kevésbé cifra formájú lett.
Előzmény: gumidani (12104)
gumidani Creative Commons License 2005.05.19 0 0 12126
Szerintem azon nem érdemes gondolkozni, hogy más-e a jobboldali. Az inkább a kérdés, hogy 326-os-e? Szerintem nem.Milyen típus ez?326.321
Előzmény: hkv (12125)
hkv Creative Commons License 2005.05.19 0 0 12125
Megnéztem az eredeti fényképet, és azon is jól szembe tünő a különbség a két mozdony között, pl ha a kémény mögötti részt megnézed,abból is jól látni azt, hogy teljesen nem egyezik a két mozdony szekrénye.
Előzmény: A.Balu (12123)
hkv Creative Commons License 2005.05.19 0 0 12124

Szerintem a két mozdony különbözik ha alaposabban megnézed.

A.Balu Creative Commons License 2005.05.19 0 0 12123

Birtos, hogy 377-es, mert látszik, hogy elkezdődik a víztartály a kép szélén!

Elvileg 475-ös is lehetne, de ez nem valószínű, mert elég ritka masina volt.

Tehát mindkét moci 377 szerintem. Egyébként ha megnézitek az első kéménye is le van ám fedve valamivel.

 

BlackStar!

Szerinted is Pusztaszabolcs?

Előzmény: BlackStar (12120)
hkv Creative Commons License 2005.05.19 0 0 12122
Anno a vasútasok körében nagy a gőzmozdonyok nagyon közkedveltek voltak. A képek vasútas összejövetelek alkalmával készültek,
Előzmény: BlackStar (12120)
BlackStar Creative Commons License 2005.05.19 0 0 12121

A második véletlenül nem Pusztaszabolcs fűtőháza előtt készült?

Ez igen :-O

Előzmény: A.Balu (12117)
BlackStar Creative Commons License 2005.05.19 0 0 12120

Sőt hogy mia második képen a hátsó mozdonnynak a kéménye fura jó volna kideriteni, hogy a képeken miylen gépek láthatóak.

Első megközelítésben: 326?

(Az első 377-es gyakoriságához meg korához illő moci :)) )

Lehet, hogy nem tuning kémény, csak lefedtél valamivel, hogy ne szívjon be vizet, ameddig kinn áll. Hm?

Vajon milyen alkalomból készültek a képek?

A bicajokat nem vágom, hogy mire fel is vannak azok a képen?

Lehet, hogy csak pimpelnek velük :))))

Előzmény: hkv (12115)
hkv Creative Commons License 2005.05.19 0 0 12119
Nem tudom, mert a képekre nincs ráírva, a második képen a hátsó gőzmozdony, amely épphogy csak kikandikál, az miylen sorozatú lehet, mert a kéménye ha megfigyelitek eléggé fura.
Előzmény: A.Balu (12117)
hkv Creative Commons License 2005.05.19 0 0 12118

Ime egy száázad eleji vasútas egyenruha:

 

 

A.Balu Creative Commons License 2005.05.19 0 0 12117

JÓ KÉPEK! A második véletlenül nem Pusztaszabolcs fűtőháza előtt készült?

Előzmény: hkv (12110)
hkv Creative Commons License 2005.05.19 0 0 12116
Mivel a családodban a század elején nem is egy vasútas volt, ezért lehetnek még abból az időkből emlékek. Azt tudom, hogy a mai nap betett két képen az egyi családtagunk is rajta van, mert ő annó vasúti főtiszt volt.
Előzmény: gumidani (12112)
hkv Creative Commons License 2005.05.19 0 0 12115
Sőt hogy mia második képen a hátsó mozdonnynak a kéménye fura jó volna kideriteni, hogy a képeken miylen gépek láthatóak.
Előzmény: gumidani (12112)
hkv Creative Commons License 2005.05.19 0 0 12114
Sajnos a személyazobnossági igazolójegy ki lett szedve az igazolványból, még régebben ,emrt jelenleg még az igazolvnyt nem találtam meg, de nagymamám testvérének eredeti MÁV családtagi arcképese eredetiben egybe van.
hkv Creative Commons License 2005.05.19 0 0 12113
Sajbnos nem, mivel a két képre úgy bukkantam rá, hogy nagymamám régi képeinek negyedét néztem át ma és abban találtam. némelyik képre r volt írva, de a két vasútira nem. Megtaláltam nagypapám régi BKV-s igazolványát is benne 1986-os BKV eredeti bérlettel.
Előzmény: gumidani (12112)
gumidani Creative Commons License 2005.05.19 0 0 12112

Tudod-e, hogy hol készült a két kép?

Kontra:

Előzmény: hkv (12110)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!