Keresés

Részletes keresés

gumidani Creative Commons License 2005.05.23 0 0 12152
Úgy tudom, hogy ebből a típusból a POHÉV, a Wöllersdorfer Munitionfabrik és a Mecseki Szénbányák (gyanítom, hogy korábban az a DDSG érdekeltségű szénszállító vasút lehetett) szerzett be újat. A hozzáértők állítólag vitatkoznak a legyártott mozdonyok számán, de az egész állomány biztosa 15 alatt lehetett. A Linzer Lokalbahn (LiLo) tulajdonában van 1-2 db. A képeken látható LiLo E 22.001 ex Wöllersdorf 3. Ezen van egy tábla, miszerint a gépezeti rész a Ganz gyártmánya.  Van még egy internetről származó képem az E 22.004-ről, amelyről azt írták, hogy szintén Ganz gyártámányú. Rémlik, hogy olvastam volna olyat, miszerint a Wöllersdorfból való elhozataluk után valami villamos felújítást, vagy átalalkítást kaptak. A képek itt  és itt láthatóak.
Előzmény: NZA (12151)
NZA Creative Commons License 2005.05.23 0 0 12151

De a POHÉV-hoz hasonló típust mintha valami ausztriai iparvállalat is vett anno (ahogy a Mecseki Szénbánya is ezt tette).

 

Utánakerestem a táblázatban - a képen látható E 22 005-ről azt írják, hogy ex Wöllersdorf 2.

Előzmény: kis59 (12150)
kis59 Creative Commons License 2005.05.23 0 0 12150

Üdv!

Persze hogy van!U.az a Ganz tipus. A linzi ex POHEV mozdony.

F.

rezgaras Creative Commons License 2005.05.23 0 0 12149
NZA írta:

> a mozdonynak vajon volt-e köze a POHÉV

Valami rémlik, hogy igen. Megpróbálok utánanézni.
Előzmény: NZA (12147)
drdoktor Creative Commons License 2005.05.23 0 0 12148
nemtudom, lehet határeset, naggyon hasonló....

Pozsonyi utca villamos vontatású vasúttal, köztéri órával, 1914.
Előzmény: NZA (12147)
NZA Creative Commons License 2005.05.23 0 0 12147

Egy offtopic kérdés (nem tudom hirtelen, hogy melyik topic-ban kellene feltenni): ennek a mozdonynak vajon volt-e köze a POHÉV vagy a mecseki szénvasút mozdonyaihoz?

 

http://www.reinhard.digitalgalleryhosting.com/albums/Linz74/0020_602.jpg

 

A kép a Linzer Lokalbahn-on készült, 1974-ben.

kis59 Creative Commons License 2005.05.23 0 0 12146

Köszi szépen, megtaláltam.

F.

Előzmény: rezgaras (12145)
rezgaras Creative Commons License 2005.05.23 0 0 12145
kis59 írta:

> Ki tudnál segíteni a KsOd mozdonylistával?

A hétvégén összeállítottam a KsOd mozdonylistát. Remélem nem hagytam benne hibát. Itt található:

http://erojr.home.cern.ch/erojr/content/phylo/KsOd_data.htm
Előzmény: kis59 (12100)
seTTebello Creative Commons License 2005.05.21 0 0 12144
Mi az a +3 dízel? Az egyik az M42, de annak benne kellene lenni a minuszban is.
Előzmény: OKU30 (12143)
OKU30 Creative Commons License 2005.05.20 0 0 12143

Összelapátoltam egy érdekes statisztikát. Megszámoltam az utóbbi 2 x 15 év MÁV mozdony állag változásait: 1975.01.01.-1990.01.01.-2005.01.01. időszakra. 1% hibahatáron belül kell lennie (mivel manuálisan számoltam, nem programmal):

 

            1975                      1990                    2005

Gőz      1026 (         -910)    116  (        -94)      22

Dizel      844 (+356 -  76)  1124  (+  3 -607)   520

Villany    280 (+249 -  32)    497  (+25 - 61)    461

--------------------------------------------------------------

Total    2150 (+605-1018) 1737  (+28 -762) 1003

 

Döbbenetes az új járművek időszakra eső beszerzése. Az első 15 évben a teljes állomány 28,1%-a, a rendszerváltás után pedig 0,2%! Az ideális érték kb 5 évente 10% lenne, azaz 15 éves időszakra 30%...

OKU30 Creative Commons License 2005.05.20 0 0 12142
Köszönöm szépen! Beleásom magam.
Előzmény: etwg (12135)
gumidani Creative Commons License 2005.05.20 0 0 12141
Előzmény: bygm (12140)
bygm Creative Commons License 2005.05.20 0 0 12140

Köszönöm a gyors válaszokat és a segítséget. 

 

gumidani Creative Commons License 2005.05.20 0 0 12139
Előzmény: gumidani (12138)
gumidani Creative Commons License 2005.05.20 0 0 12138
Előzmény: bygm (12136)
etwg Creative Commons License 2005.05.20 0 0 12137

A 411-esröl nemrégen a V&M hozott anyagot, meg van egy sereg egyébb (cseh, lengyel stb. rajz is az eredeti mozdonyrol).

 

Az eset majd küldök valamit.

 

 

Előzmény: bygm (12136)
bygm Creative Commons License 2005.05.20 0 0 12136

Kedves Mindenki!

 

Kérésem lenne. A MÁV 328 és MÁV 411 jellegrajzot keresnék.

 

Köszönettel: Bedöcs György

etwg Creative Commons License 2005.05.20 0 0 12135

Kaptam egy listat a Szlovakiában eléfordulo keskenynyomtavu gözmozdonyokrol, (a tébbi talan meg jön).

 

Rozchod 600 mm Republika RIIIc 322Breitfeld a danek 166/1918 Marianka
MŠLZ č.4II ČKD BS 80 2992/1951 Bratislava-Rača
Rozchod 650mm KŽ č.14 ČKD B 80 2140/1944 Nitra spm
Rozchod 760mm U 25.001 KŽ č.13ČKD B 80 2985/1951 Nitra spm
RIIIc 368 Smoschewer 625/1918 čhz
U 34.904 MÁV 1879/1906 Nitra spm
U 34.901 MÁV typ 86 2282/1909 hlúž
U 35.901 MŠLZ č.2Krauss Linz 7493/1918 Nitra spm
Č.3 ČKD C 90 2209/1948 Podbrezová
U 37.002 ŽP ČKD C 90 2210/1948 Vrútky-priekopa
U 36.001 ŽP ČKD C 90 2495/1949 Nitra spm
U 37.006 U 41 kkStBPrvá ČeskoMoravská 285/1908 Ružomberok
U 47.002 Hohenzollern 2788/1911 Prešov
U 17 543 ČKD C 90 2607/1948 Viglaš
U 17 548 ČKD C 90 2612/1948 hlúž
čhz č.1 ČKD C 90 2609/1948 Trenčianska Teplá
čhz č.5 ČKD C 90 2611/1948 čhz
čhz č.7 ČKD C 90 2610/1948 čhz
č.222 Henschel 20036/1923 Kamenica n.C.
č.5 Horno I Henschel 20615/1928 hlúž
154 Krauss maffei 15791/1940 hlúž
Gontkulák ČKD D 90 1441/1928 hlúž
U 45.905 Orenstein a Koppel 5855/1912 Pribilina
U 45.902 MÁV 85 4279/1916 Pribilina
U 45.903 MÁV 85 4280/1916 Pribilina
U 45.9 Zakamenné č.1a2 MÁV 85 4281-4282/1916 hlúž
U 46.901 MÁV 70 5277/1942 čhz
U 46.902 MÁV 70 5278/1942 Pribilina
U 46.003 764.407Reghin 604/1985 čhz
Kč.4-199 Škoda 2698/1950 Pribilina
Rozchod 800mm SONP 23 Krauss Linz 3806/1898 Banská Štiavnica
Rozchod 900mm č.373 ČKD BS 200 4023/1958 Púchov Rozchod 1000 U 36.003 Ch. Hagans 174/1883 Košice-Čermel

U 34.901 MÁV 2156/1909 čhz zničená za vojny
U 35.901 P I 5185 Bohumín
U 25.001 Orenstein a Koppel 7579/1917 ČSD, žel. vojsko
U 37.002 U 12 Krauss Linz 3814/1898 Osoblaha, Korytnica, Šaca, Prešov
U 36.001 Ch.Hagans 172/1884 Gelnica, vlečka Csepel

 

Rozchod = nyomtáv

Törölt nick Creative Commons License 2005.05.20 0 0 12134

"Én még azt sem zárnám ki, hogy esetleg voltak 377-esek hosszabb és rövidebb füstszekrénnyel. Az elsô példányokat nem amerikai füstszekrénnyel szállították, ezek késôbb kaptak ilyeneket. Talán nem lehetetlen, hogy azok nem voltak egyformák és/vagy nem azonos méretûek mint a gyárilag is ilyennel felszerelt testvéreiké."

 

Szerintem igazad van! Két 377-el foglalkoztam eddi mélyrehatóbban, az egyik a 377 161 a másik a 377 164.

 

A MÁV XII. osztályú 5336-5343 pályaszám csoportú majd 377 sorozatú szertartányos mozdonya a jobb parti körvasút részére, Hardy-rendszerű légűrfékkel, valamint burkolt gépezettel. Gyártotta: MÁV gépgyár, Budapest, 1892. (2) Gyári száma: 472. Gyári típusjele 29-14. Az eredeti pályaszáma MÁV XII. osztály 5342 volt. Ez a mozdony rövid füstszekrénnyel lett gyártva!

 

A mozdony 1893. 04. 05.-én állt forgalomba, a MÁV-nál XII. osztály 5345 pályaszámon. Budapesten készült a MÁV Gépgyárban 29-18 gyári típusjel mellett 544 gyári számmal. (4;6) Szintén XII. osztályú szertartályos mozdony, és 1952-ben 377 164 szám alatt került vissza MÁV állagába. Ez a gép már amerikai az az hosszú füstszekrénnyel jött ki.

 

Persze közben cserélődtek a kazánok így pl. az Ajka (377 161) is volt hosszú füstszekrényes egy ideig.

 

 

Előzmény: rezgaras (12133)
rezgaras Creative Commons License 2005.05.20 0 0 12133
hkv írta:

> Lehet két azonos mozdony, csak lehet a kép nem jól szögből van fényképezve

Én még azt sem zárnám ki, hogy esetleg voltak 377-esek hosszabb és rövidebb füstszekrénnyel. Az elsô példányokat nem amerikai füstszekrénnyel szállították, ezek késôbb kaptak ilyeneket. Talán nem lehetetlen, hogy azok nem voltak egyformák és/vagy nem azonos méretûek mint a gyárilag is ilyennel felszerelt testvéreiké.


Előzmény: hkv (12131)
Gashpy Creative Commons License 2005.05.20 0 0 12132
Apám 8mmes filmjei között találtam 2m-t, ami ON topic. Ebből ízelítőnek egy képecske.
Sajnos a film kicsit megviselt, és ezt a képet a fényképezőmmel lőttem.
Felvétel helye: Siófok, Fő u. 95 (jelenleg Janus hotel), valamikor a 60-as évek elején.
Téma: 411 tolat
411 Siofok

A filmet is megpróbáltam felvenni, de nem figyeltem oda eléggé, és a mozdony szívja a füstöt... Majd legközelebb megint nekifutok...
hkv Creative Commons License 2005.05.19 0 0 12131
Lehet két azonos mozdony, csak lehet a kép nem jól szögből van fényképezve mozdony ügyileg.
Előzmény: BlackStar (12130)
BlackStar Creative Commons License 2005.05.19 0 0 12130

Elvileg 475-ös is lehetne, de ez nem valószínű, mert elég ritka masina volt.

Meg hát sokkal nagyobb annak a kazánja, kilátszana a víztartányok közül... meg hosszabb is, meg minden. Kár, hogy abból sem maradt, pedig tök érdekes gép volt.

Tényleg, maradt meg működőképes kompound mozdony nálunk? Ugye szerintetek sem? :(

 

Tehát mindkét moci 377 szerintem.

Ja, hogy a másik is?

Hm.

Tudod mit? Szerintem is.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ki gondolta volna, hogy ekkora volt a 377-esnek a tuning amerikai füstszekrénye?

Ha megnézed az elsőét, a hátsó egyértelműen hosszabbnak tűnik.

A 475 kazánja sokkal nagyobb (uszkve 2x-ese a kistesóénak)

 

BlackStar!

Szerinted is Pusztaszabolcs?

Hát én azt honnan tudjam? :-O :))

De a guruk itt a topikban úgyis vágni fogják, hogy az-e :))))

Előzmény: A.Balu (12123)
BlackStar Creative Commons License 2005.05.19 0 0 12129

Anno a vasútasok körében nagy a gőzmozdonyok nagyon közkedveltek voltak. A képek vasútas összejövetelek alkalmával készültek,

Wajeg... erről lemaradtam :(((((

Majd eccer megcsinálom 3D-ben, aztán majd virtuálisan talán :)))

Bár ahhoz szimatgenerátor is kéne... esetleg befűtünk a VR sisak alá :)))

Előzmény: hkv (12122)
A nyolcadik törpe Creative Commons License 2005.05.19 0 0 12128

Udv az uraknak!

 

Nemregiben kaptam le ezeket.

 

 

Udv.

G.

 

rezgaras Creative Commons License 2005.05.19 0 0 12127
gumidani írta:

> A gőzdóm alakját nézve a 340-esre szavaznék.

Igen. Azért nem zártam ki a 358-ast, mert az osztrák vasutaknál nem volt ritka a kazáncsere. Pl. a mi 326-osunk osztrák testvérsorozatának szinte minden tagján kicserélték a kazánt a 19. és 20. szd. fordulóján. Ez nem kazánfelújítást jelent, ott ezek a mozdonyok teljesen újonnan tervezett és készített, nagyobb teljesítményû és nyomású kazánt kaptak. Viszont nem kizárt, hogy egy kazáncsere során a dóm is kevésbé cifra formájú lett.
Előzmény: gumidani (12104)
gumidani Creative Commons License 2005.05.19 0 0 12126
Szerintem azon nem érdemes gondolkozni, hogy más-e a jobboldali. Az inkább a kérdés, hogy 326-os-e? Szerintem nem.Milyen típus ez?326.321
Előzmény: hkv (12125)
hkv Creative Commons License 2005.05.19 0 0 12125
Megnéztem az eredeti fényképet, és azon is jól szembe tünő a különbség a két mozdony között, pl ha a kémény mögötti részt megnézed,abból is jól látni azt, hogy teljesen nem egyezik a két mozdony szekrénye.
Előzmény: A.Balu (12123)
hkv Creative Commons License 2005.05.19 0 0 12124

Szerintem a két mozdony különbözik ha alaposabban megnézed.

A.Balu Creative Commons License 2005.05.19 0 0 12123

Birtos, hogy 377-es, mert látszik, hogy elkezdődik a víztartály a kép szélén!

Elvileg 475-ös is lehetne, de ez nem valószínű, mert elég ritka masina volt.

Tehát mindkét moci 377 szerintem. Egyébként ha megnézitek az első kéménye is le van ám fedve valamivel.

 

BlackStar!

Szerinted is Pusztaszabolcs?

Előzmény: BlackStar (12120)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!