Ezekszerint rosszul gondolom. Abból indultam ki, hogy én az Alfáimnál illetve a Stilonál se találkoztam még rossz ABS-el, nem gondoltam volna, hogy ennyire problémás.
Szívócsövet textil (Tesa) szalaggal tekerd körbe, az egész jól bírja és nem nég ki olyan gányul, mint a sima szigszalag. Mellesleg a hőt is jobban bírja.
Gondolod? Már egy éve elküldtem egy embernek 4 db rossz ABS vezérlőt, azóta se jelentkezett. Pár hónapja egy másik szaki kapott még egyet, nincs kész az se.
Na de még semmi sem biztos, majd ha kiolvasom. Ma rátettem azt a kipufogót, amit az enyémről leszedtem, legalább csendben legyen. Meg kapott egy tiszta fojtószelepet, a szívócsövet behoztam elmosni, a melegben puhítani, egyelőre majd jól körbetekerem paraszt módszerrel, mert az aranytartalékomat nem teszem rá. Meg az akksit hoztam be tölteni, az állásban már eléggé lemerült. Echte BMW gyári akksi, de egy fül nincs rajta, az édesanyját... :D
Ennek a kocsinak márciusban járt le a műszakija, azóta nem használták, azért volt még a téli garnitúra rajta és nem már.
Ha egy húszéves autónak ennyi az összes nagyobb baja, akkor az szerintem parádésan jó állapotú. Ha az óra szerinti futás reális, sajnálatos lenne, ha elbontódna. Magad is évek óta mondod, elfogytak már az értelmes darabok a típusból.
Nem rossz, csak megindult a bal küszöbvégen a rozsda. Meg szarul esik a szokványosan szar ABS vezérlő meg a repedt szívócső. Amúgy csak 113 ekm, még vonóhorga is van, levehető.
Sajnos elfelejtette a távirányítómat az autó, a Fiat code-sajnos nincs meg. Ki lehet ezt vajon nyerni a BSI-ből egy VAG-KKL vagy pedig ELM327 kábellel? Google sajnos nem tudott egyértelmúen segíteni.
Avagy van nekem egy komplett BSI-ECU, kulcs packom, B tervként ott van, de ahhoz sincs meg a kód. Másrészt akkor már szervízből se tudom lekérni a kódot, mert nem a saját BSI-je lesz benne.
No, megérkezett az autó. Hát, lehetne jobb, de rosszabb is. Még egyelőre nem tudom mi lesz vele, majd egyszer kitalálom. Donornak viszont két is autóhoz tökéletes.
A Skodát 2001-ben raktam tetőre, utána jött a Scirocco MK2, volt 100-as Skoda, jött a Zastava (végülis picit majdnem olasz), majd egy barátom Alfa 33-a, ha jól emlékszem 2003-ban eladósorba került, én pedig megvettem, mert szimpatikus volt az autó. Ezután megfogott az olasz érzés, mind a külsőségekben, illetve a használatban és technikai oldalról. Innentől kezdve meg már csak olasz autók jöttek egymás után, 33/75/155/146, na meg a GTV, most pedig a Stilo. Ami bár egy német Golf, de valami mégis más benne.
A fiúnk meg a Bravo-val, már ő is elköltözött jó messzire. A lányunknak meg saját családja van, 3 éves gyerekkel, épp költözésben, az én kombim oda került és jó hasznát veszik. Az öcsémnél a kombit (St. Moritz / Silver) készülünk kivonatni végleg, már vállalhatatlan a kasztnija. Ennyi volt benne, 3 műszaki ciklus...
Akkor végülis marad nála egy szedán (még csak 140 ekm-rel, nem rozsdásan, most "megkuplungoztuk", semmi olajat nem fogyaszt) meg nálam egy, azzal járunk, egy-egy. Nem is sok az. :)
De egy-egy darab azért kihullik és ki fog a következő években. Már várom, anyósék 1.6-osával is mi lesz egyszer...a férje nem igazán nézegeti az olajszintet, ma 1 litert töltöttem rá. Egy ciklus alatt megeszi a másfél litert.
Egyrészről ez az egész csak egy mánia vagy megszállottság, de másrészről azért az érdemleges darabokra érdemes áldozni és ha van egy-két motor talonban, vagy akár egy egész autó, akkor tekinthetjük előrelátásnak is. Mert nekem egyszerűen más autó nem kell, én így jól vagyok. És csomó emberrel beszélgetek, akik ugyanúgy vallják, hogy a Tipo-platform meg a modular motorcsalád virágoztatta fel az olasz autógyártást, majd látványosan hanyatlásnak indult.
Az öthengerestől meg úgysem tudok elvonatkoztatni, még azt is rámmondhatjuk, hogy kényszerpályán vagyok. :D Belefér mint hobbi az összeset fenntartani, szervizelni, javítani, még bontogatni is. Fiatal koromban horgásztam, ahhoz nem vágyom vissza, más hobbit meg még nem találtam.
Huhh, hát akkor szurkolok, hogy olyan legyen, amilyennek szeretnéd.
Ööö... tudom, hogy semmi közöm hozzá, de egyébként mit csinálsz ennyi öthengeres Fiat autóval? Neked van már kettő, az öcsédnek is kettő, a feleséged meg Alfával jár... :p
Mi más lenne? :) Na neked jó a memóriád, linkeltem itt egy mobilés hirdetést, hogy Euro3-as 20V szedán, kíváncsi vagyok meddig lesz fent. Tavaly év elején, emlékszel?
Nem sokáig volt fent, egy srác megvette, most ő hirdette meg és akkor mondom rámegyek mert ha kívül szép és belül szép, akkor bármi más baja lehet, az úgyse fog ki rajtam.