Nekem volt szerencsém vele... igencsak jó lett volna hazarollerezni, ha éppen nincs láncbontó+patentszem nálam. A szakadás oka az első váltóval való félreváltás volt, nem kopás (csak szétnyílt az egyik szem).
Ez egy 5-ös lánc (ha van ilyen egyáltalán) a telekbringámon (Csepel Apolló talán), nagyon csúnyán megnyúlt. Az acél tányér nem is bírta lekövetni a kopással a láncot.
Helyette most egy bringaboltból kukázott 9-es láncokból összeállított lánc lett rajta, de még nem próbáltam ki hosszabb távon.
humm. akkor nem egyertelmu hogy kisebb. a peremek kozepen gondolom nem ernek ossze. ergo a keskenyebb lancban lehet kozepen kisebb a hezag es kesz, nem?
A láncbontó az az eszköz, amit évekig hurcolászok, és sosem használom, mert a lánc gondosan kivárja a szakadással azt a pillanatot, amikor még sincs velem.
Láttál Te már láncbontót közelrôl? A jobb marokszerszámokban van beépítve. De végül is a Te pénzed fogy, ha 1000 km-enként újat veszel, én ezen igazán nem akarok idegeskedni. :-)
Én három láncot rotálok, mostanra legalább 4000 km lehet mindegyikben (és darabonként legalább két patentszem), szerintem rég visszahozta már a láncbontó árát.
Hehe, ez csak később esett le. Hogy mit nem bírtam én ki? Ki szólt be kinek? Nevetséges, hogy ennyire elfogultan olvasol. Pont te, akinek ellensége - többek között - az álszentség, és az előítélet. Vagy még csak a fáradtságot sem vetted, hogy elolvasd miről ítélkezel?
Rosszul érted. Nem azért nem veszélyes, mert lehet úgy közlekedni, ahogy én szoktam, hanem azért, mert nem úgy közlekedve sem nagyon történik baleset. Másrészt a járdán vezetett kerékpárúton a gyalogosok jelenléte nyilvánvaló, az is észleli, aki először jár ilyenen az életében. Ezzel szemben a közúttal való kereszteződésben a veszély el van rejtve, aki nincs tisztában ezzel a veszéllyel, az nem is tudja kivédeni, mivel nem nyilvánvaló. Amúgy ezen okoskodás mentén akkor ugye eljuthatunk oda is, hogy miért is kell egyáltalán kerékpárutakat építeni? Az autósok és a kerékpárosok is képesek a közúti közlekedésben rejlő veszélyekre felkészülni, el tudják azokat kerülni, így semmi szükség nincs kerékpárutak építésére sem, mivel a kerékpárosok közúton való közlekedésének vélt vagy valós veszélyeit mindkét fél képes kivédeni. EKB.
A biciklijárdákkal az a legfőbb baj, hogy kerékpáros közlekedésre szinte alkalmatlan, cserébe a gyalogos közlekedést is nagy mértékben zavarja. Az egyetlen előnye, hogy eltünteti az autók útjából a kerékpárosokat, erre alkalmas, másra nem. Csakhogy ahol van járda, (tehát feltehetőleg gyalogosok által látogatott környékről van szó,) ott elméletileg a biciklis és a gyalogos közlekedést éppen hogy segíteni illene, nem pedig akadályozni, a gépjármű forgalmat meg éppen hogy kevésbé kéne ösztönözni. A biciklijárda ezzel épp ellentétes hatású.
A lánc kopásából adódó láncszakadás roppant ritka. A láncnyúlás nem abból adódik, hogy a lánc anyaga megnyúlik (szép is lenne), hanem abból, hogy a lánc csapjai kissé berágódnak. Ahhoz, hogy egy ilyen csap eltörjön, legalább a keresztmetszete felét (ha nem többet) el kéne koptatni, ennél sokkal hamarabb elkezdene ugrálni a lánc a fogsoron.
Senki sem siratja Batatányát és Egerszeget, egyelőre hát maradunk a kétvárosos verziónál.
[Telehódas Topik Túrák]
108. telehódas HHH Hely
: Budapest Dátum: 2010. február 28. (vasárnap) Időpont: 18:30 Találkozó: Batthyány tér Duna felöli oldala, a HÉV feljáró mellett Program (Classic): szokásos útvonalon fel a HHH-ra, majd vissza (a szokásos útvonal aszfaltot jelöl, mégpedig Batthyány tér - rakpart kerékpárút - Kolossy tér - Szépvölgyi út - Fenyőgyöngye - HHH). Alternatív útvonalak egyénileg választhatók. Program (Extra): Rekettyés, zsíroskenyér hagymával, üdítő, miazmás. Kötelező kiegészítők: lámpa előre, hátra!!
Ajánlott kiegészítők: bukó, pulóver, stb. Mindenkit szeretettel vár a "Rendezőség"! Értelmi szerző: robi
Szervező: esetleges, alapjáraton dhpage
75. Sijófoki Telihold Túra Hely: Siófok Dátum: 2010. február 28. (vasárnap) Időpont: 18:30 Találkozó: a Víztorony melletti parkolóban Program (Classic): végig aszfalton kirándulás a balatonvilágosi Panoráma kilátóhoz. Program (Special): a balatonvilágosi Panoráma kilátó megközelítése autópályán (matrica kötelező!). Program (Extrém): Közlekedés céljára a Balaton felületének igénybe vétele(vitorlások előnyben, de a dombra cipeléshez külső segítség nem vehető igénybe). Ajánlott felszerelés: bicikli, bukósisak, első-hátsó lámpa, strandpapucs, fürdőlepedő, napszemüveg, strandlabda, jókedv, kacaj, forró tea, stb. Mindenkit szeretettel vár a "Rendezőség"! Szervező: bátyó