Keresés

Részletes keresés

-sanci- Creative Commons License 2010.02.25 0 0 177932
Ilyenre gondoltam Hú, hogy irigyeltem haveromtól. Aztán lett egy szürke Apollóm :)
Előzmény: Nemozoli (177930)
szilkó Creative Commons License 2010.02.25 0 0 177931
Ez jó:)
Előzmény: Mr. Irdatlan (177920)
Nemozoli Creative Commons License 2010.02.25 0 0 177930
Nekem az Apollóm volt ilyen bordó, aztán átfestettem piros-bordó-piros színátmenetesre... hogy jól elüssön egymástól a két szín :-D
Előzmény: -sanci- (177928)
Nemozoli Creative Commons License 2010.02.25 0 0 177929
Nekem volt szerencsém vele... igencsak jó lett volna hazarollerezni, ha éppen nincs láncbontó+patentszem nálam. A szakadás oka az első váltóval való félreváltás volt, nem kopás (csak szétnyílt az egyik szem).
Előzmény: Butch Cassidy (177915)
-sanci- Creative Commons License 2010.02.25 0 0 177928
Szerintem ez csepel maraton, azok voltak ilyen szép bordók (meg acél kékek) :)
Előzmény: Pinyo (177927)
Pinyo Creative Commons License 2010.02.25 0 0 177927

Ez egy 5-ös lánc (ha van ilyen egyáltalán) a telekbringámon (Csepel Apolló talán), nagyon csúnyán megnyúlt. Az acél tányér nem is bírta lekövetni a kopással a láncot.

Helyette most egy bringaboltból kukázott 9-es láncokból összeállított lánc lett rajta, de még nem próbáltam ki hosszabb távon.

 

Előzmény: bátyó (177921)
hitman Creative Commons License 2010.02.25 0 0 177926


=}
kivi Creative Commons License 2010.02.24 0 0 177925
Elméletileg igen, de még sosem mértem meg. Most már érdekel, holnap megnézem. :-)
Előzmény: halaloszto (177924)
halaloszto Creative Commons License 2010.02.24 0 0 177924
humm. akkor nem egyertelmu hogy kisebb. a peremek kozepen gondolom nem ernek ossze. ergo a keskenyebb lancban lehet kozepen kisebb a hezag es kesz, nem?

vajk
Előzmény: kivi (177923)
kivi Creative Commons License 2010.02.24 0 0 177923
Majdnem: a belső lemezek vannak befelé "kiperemezve", ezeken a peremeken fekszik fel a görgő. De a felfekvőfelület valóban kisebb.
Előzmény: halaloszto (177922)
halaloszto Creative Commons License 2010.02.24 0 0 177922
"A kopásnak köze sincs a lánccsap hosszához, azaz a lánc szélességéhez"

a bringalancok szegecsesek, nem? tehat a gorgo belsejeben van egy csoszegecs, aminek a ket vege a belso lemezeken van elperemezve.

ergo a csap a cso belsejen fekszik fel.

a keskenyebb lancnal rovidebb a csap es a cso is, kisebb a felfekvo felulet, ergo gyorsabb a kopas.

vajk
Előzmény: bátyó (177921)
bátyó Creative Commons License 2010.02.24 0 0 177921

Így igaz.

 

És éppen ezért marhaság, hogy a 9-10-es lánc hamarabb kopik, mint a 7-8-as.

A kopásnak köze sincs a lánccsap hosszához, azaz a lánc szélességéhez.

Ellenben a csap anyaga meglehetősen fontos.

Előzmény: Friczy (177905)
Mr. Irdatlan Creative Commons License 2010.02.24 0 0 177920
Csak akkor vidd, mikor bringázol sífutáshoz nem kell:)

Előzmény: Butch Cassidy (177915)
maci124 Creative Commons License 2010.02.24 0 0 177919
En is cipelem, miota hatso valtot tortem....
Jo ha van.
Előzmény: Butch Cassidy (177915)
Friczy Creative Commons License 2010.02.24 0 0 177918
Hány olyan láncot láttál már, ahol a csap eltört?
Előzmény: Swennson (177916)
Swennson Creative Commons License 2010.02.24 0 0 177917
1 párat már igen...
Előzmény: Fishtax (177914)
Swennson Creative Commons License 2010.02.24 0 0 177916

Pontosan a kopott lánc az aminél nagyobb a rizikó a láncszakadásra.

Abban igazad van, hogy a láncnál a csap az ami kopik meg az "O" gyűrű.

 

Előzmény: Friczy (177905)
Butch Cassidy Creative Commons License 2010.02.24 0 0 177915
A láncbontó az az eszköz, amit évekig hurcolászok, és sosem használom, mert a lánc gondosan kivárja a szakadással azt a pillanatot, amikor még sincs velem.
Előzmény: Fishtax (177914)
Fishtax Creative Commons License 2010.02.24 0 0 177914

??

 

Láttál Te már láncbontót közelrôl? A jobb marokszerszámokban van beépítve. De végül is a Te pénzed fogy, ha 1000 km-enként újat veszel, én ezen igazán nem akarok idegeskedni. :-)

 

Én három láncot rotálok, mostanra legalább 4000 km lehet mindegyikben (és darabonként legalább két patentszem), szerintem rég visszahozta már a láncbontó árát.

 

robi

Előzmény: Swennson (177913)
Swennson Creative Commons License 2010.02.24 0 0 177913

Persze, műhelykocsit ne vigyek az erdőbe?:)

A lánc szerelés az számomra nem téma de ha lehet akkor inkább csak a pótbelsőt+ szerszámot+pumpát viszem magammal.

Az erdőben én max a belsőt akarom kicserélni....

Előzmény: Fishtax (177901)
pROF Creative Commons License 2010.02.24 0 0 177912
Erre mit is mondhatnék, azon kívül, hogy kicsit nehezen hihető. De hát ha te azt állítod, hogy nem tudod... Lelked rajta.
Előzmény: kivi (177911)
kivi Creative Commons License 2010.02.24 0 0 177911
Abban nem találtam semmi bántót, főleg hogy nem tudom kire utalt.
Előzmény: pROF (177910)
pROF Creative Commons License 2010.02.24 0 0 177910
Igen, ez az én hozzászólásom. És amire reagáltam, azt is elolvastad? És értelmezted is?
Előzmény: kivi (177909)
kivi Creative Commons License 2010.02.24 0 0 177909
Te: 177845.
Előzmény: pROF (177908)
pROF Creative Commons License 2010.02.24 0 0 177908
Hehe, ez csak később esett le. Hogy mit nem bírtam én ki? Ki szólt be kinek? Nevetséges, hogy ennyire elfogultan olvasol. Pont te, akinek ellensége - többek között - az álszentség, és az előítélet. Vagy még csak a fáradtságot sem vetted, hogy elolvasd miről ítélkezel?
Előzmény: kivi (177851)
pROF Creative Commons License 2010.02.24 0 0 177907
Rosszul érted. Nem azért nem veszélyes, mert lehet úgy közlekedni, ahogy én szoktam, hanem azért, mert nem úgy közlekedve sem nagyon történik baleset. Másrészt a járdán vezetett kerékpárúton a gyalogosok jelenléte nyilvánvaló, az is észleli, aki először jár ilyenen az életében. Ezzel szemben a közúttal való kereszteződésben a veszély el van rejtve, aki nincs tisztában ezzel a veszéllyel, az nem is tudja kivédeni, mivel nem nyilvánvaló.
Amúgy ezen okoskodás mentén akkor ugye eljuthatunk oda is, hogy miért is kell egyáltalán kerékpárutakat építeni? Az autósok és a kerékpárosok is képesek a közúti közlekedésben rejlő veszélyekre felkészülni, el tudják azokat kerülni, így semmi szükség nincs kerékpárutak építésére sem, mivel a kerékpárosok közúton való közlekedésének vélt vagy valós veszélyeit mindkét fél képes kivédeni. EKB.

A biciklijárdákkal az a legfőbb baj, hogy kerékpáros közlekedésre szinte alkalmatlan, cserébe a gyalogos közlekedést is nagy mértékben zavarja. Az egyetlen előnye, hogy eltünteti az autók útjából a kerékpárosokat, erre alkalmas, másra nem. Csakhogy ahol van járda, (tehát feltehetőleg gyalogosok által látogatott környékről van szó,) ott elméletileg a biciklis és a gyalogos közlekedést éppen hogy segíteni illene, nem pedig akadályozni, a gépjármű forgalmat meg éppen hogy kevésbé kéne ösztönözni. A biciklijárda ezzel épp ellentétes hatású.
Előzmény: Elm (177899)
SANK Creative Commons License 2010.02.24 0 0 177906
Hoppá, meg is van a megoldás miért ugrál a láncom a fogaskeréksoron. :-)
Előzmény: Friczy (177905)
Friczy Creative Commons License 2010.02.24 0 0 177905
A lánc kopásából adódó láncszakadás roppant ritka. A láncnyúlás nem abból adódik, hogy a lánc anyaga megnyúlik (szép is lenne), hanem abból, hogy a lánc csapjai kissé berágódnak. Ahhoz, hogy egy ilyen csap eltörjön, legalább a keresztmetszete felét (ha nem többet) el kéne koptatni, ennél sokkal hamarabb elkezdene ugrálni a lánc a fogsoron.
Előzmény: Swennson (177900)
hitman Creative Commons License 2010.02.24 0 0 177904
nekem is 9-es sorom van mtb-n, (sram 991 lánccal), és rendszeres brigéciolos pucolás mellett két évadot kibír (ez nálam kb 8-10 ezer km)
Előzmény: Swennson (177900)
Fishtax Creative Commons License 2010.02.24 0 0 177903

Senki sem siratja Batatányát és Egerszeget, egyelőre hát maradunk a kétvárosos verziónál.

 

[Telehódas Topik Túrák]


108. telehódas HHH
Hely
: Budapest
Dátum: 2010. február 28. (vasárnap)
Időpont: 18:30
Találkozó: Batthyány tér Duna felöli oldala, a HÉV feljáró mellett
Program (Classic): szokásos útvonalon fel a HHH-ra, majd vissza (a szokásos útvonal aszfaltot jelöl, mégpedig Batthyány tér - rakpart kerékpárút - Kolossy tér - Szépvölgyi út - Fenyőgyöngye - HHH). Alternatív útvonalak egyénileg választhatók.
Program (Extra): Rekettyés, zsíroskenyér hagymával, üdítő, miazmás.
Kötelező kiegészítők: lámpa előre, hátra!!

Ajánlott kiegészítők: bukó, pulóver, stb.
Mindenkit szeretettel vár a "Rendezőség"!
Értelmi szerző: robi

Szervező: esetleges, alapjáraton dhpage

 

75. Sijófoki Telihold Túra
Hely
: Siófok
Dátum: 2010. február 28. (vasárnap)
Időpont: 18:30
Találkozó: a Víztorony melletti parkolóban
Program (Classic): végig aszfalton kirándulás a balatonvilágosi Panoráma kilátóhoz.
Program (Special): a balatonvilágosi Panoráma kilátó megközelítése autópályán (matrica kötelező!).
Program (Extrém): Közlekedés céljára a Balaton felületének igénybe vétele(vitorlások előnyben, de a dombra cipeléshez külső segítség nem vehető igénybe).
Ajánlott felszerelés: bicikli, bukósisak,
első-hátsó lámpa
, strandpapucs, fürdőlepedő, napszemüveg, strandlabda, jókedv, kacaj, forró tea, stb.
Mindenkit szeretettel vár a "Rendezőség"!
Szervező: bátyó

 

robi

Előzmény: Fishtax (177813)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!