Keresés

Részletes keresés

Hamster Creative Commons License 2000.06.05 0 0 2578
Aha, nekünk meg fájjon a szívünk, mi? :) Hm, ha Malév gép, akkor Soma pilótáskodik rajta?

Hamster

Előzmény: rice (2576)
rice Creative Commons License 2000.06.05 0 0 2576
Ma sikerült kibulizni, hogy egy B767-es berepülésre elmenjek:-)) Igaz a dátummal kicsit bajban vagyok, mert 13-án lesz az esemény:-((
Állítólag még a sokat repült emberkék is nagyon rosszul tudnak lenni a kb. 4 órás folyamatos átstartolástól és a touch down-tól.
daunerni Creative Commons License 2000.06.05 0 0 2575
Szóba került a léghajózás!
Az Origoban elég terjedelmes cikket közöltek a jelenlegi próbálkozásokról.
Akit érdekel, nézze meg itt!
Előzmény: Újlaki (2541)
hal9000 Creative Commons License 2000.06.05 0 0 2574
Katonai repülés magyarországon:
Ne értsétek félre, nem a pilótákat akarom lebecsülni, de egy évben húsz körüli repült órával mi a .......-t lehet tudni? A képességek fejlesztéséről ne is beszéljünk! Ez a repült óra arra elegendő, hogy ne vesszen el a szakszó! Mit várhatunk egy ilyen légvédelemtől?
Szörnyülködve olvastam a MiG-en repült másfél óra esetét. Nagyon klassz, hogy a hadsereg kiképez X+10 millió forintért pilótákat, majd utána szélnek eresztik Őket!
Ha a pilóták nem tudnak repülni, akkor minek tartjuk a légierőt? Repülni meg csak repült órával lehet megtanulni, és a havi húsz sem sok, nemhogy évente! Egy Maléves átlagban 7-800 órát nyom le egy évben, és ez nem a 767-es személyzete!
hal9000 Creative Commons License 2000.06.05 0 0 2573
Valóban, a kinti levegő olyan ritka, hogy össze kell nyomni ettől meg annyira fölmelexik, hogy hűteni kell. És így már egészen fogyasztható lesz az utasok számára.
A 707-esen azt hiszem nem lehet állóhelyen klimázni, de ez csak halovány emlék. Klassz lehet a gép mondjuk úgy délután négyre, sötét festéssel.
A Concorde ami tényleg melegxik a surlódástól, ha jól tudom olyan 100 fok körülire is felhevül a gép teste. Ami azért jó, mert kiszárad, nem igazán marad benne nedvesség, mármint a gép szerkezetében. Egyébként .8M körüli sebességen kb 15-20 fokot melegít a surlódás, de így is marad -20,-25 fok.... ami azért nem túl meleg.
popeye_p Creative Commons License 2000.06.05 0 0 2572
T. Vince!
semmi gond, nem sértettél meg, csak kicsit felbosszankodtam magam. Sőt mitöbb, hogy igazad legyen, és mint mondottam, már nem vagyok pilóta (májusig voltam), mivel a repülés szeretete, és a mai Honvédség nem fér össze. Minden értelmes ember, és aki teheti, menekül. Sajnos Pápán a kilátás nulla volt, mivel még Kecsón is sok a pilóta. Úgyhogy igazad van, maradnak a tapasztalt öregek (jobb híján), akik tényleg csak törik az angolt. Bár mostanra már mindenkit átnyomtak egy fónia tanfolyamon, és jelenthetem, az angol rádiózás már elég jól megy a fijjúknak.
Popeye
Előzmény: vince (2571)
vince Creative Commons License 2000.06.05 0 0 2571
Ne haragudj popey_p, hogy megsértettelek, tényleg nem akartam. 1ször bocsánat, hogy le"pancho"ztalak, másodszor nem akartam a Te érdemeidet kissebbíteni. Én tényleg csak a pilóta ismerősök személyes tapasztalatát tolmácsoltam. Veled biztos mindenki meg lesz elégedve. (a repülés szeretete ki szerint baromság ??? :-))

Az én személyes tapasztalatom: a BME-re együt jártam 9 db főiskolát végzett aktív katonával. Ők csak az utolsó 2 évben jöttek, egyetemi diplomát szereztek. 3-om aktív pilóta volt köztük 2 helikopter egy mig 21 es, a többi "csak" műszaki. Én Őket láttam, tőlük tudom, hogy mennyire meg tanul az ember a seregben sunnyogni. A 9 ből egyiknek se volt semmilyen nyelvvizsgája pedig amúgy értelmes szorgalmas emberek voltak. Az angolt úgy törték borzalom. OK melletted nekem sincs jogom egy szót se szólni, mert nekem csak rigó közép C-m van. Még egyszer bocs, nem akartalak bántani. Veled biztos nem lesz gond, de az átlag nem Te vagy.

Előzmény: popeye_p (2567)
Hamster Creative Commons License 2000.06.05 0 0 2570
Na várjál, valami ilyesmit mondtam én is, nem arra gondoltam, hogy egy csövet lógatnak a hajtómű végére, de közben rájöttem, hogy konkrétan a Mig25-nél olvastam erről a megoldásról, és fogalmam nincs róla, hogy ezt másutt is csinálták. De legalalább papírom van róla (azaz nincs:), hogy nem kell tudnom :)

Hamster, aki most már szeretné tudni a megoldást :)

Előzmény: vince (2564)
vivijúú Creative Commons License 2000.06.05 0 0 2569
Azér az a 30-60 psi meg az emberi élvezet... de ez már csak kötözködés... :-)))
Előzmény: vince (2564)
vince Creative Commons License 2000.06.05 0 0 2568
Hát ezen a 0,78 0,8 Mach-on amin az polgári gépek (kivéve concord) röpködnek, elég sovánka a torlónyomásból származó nyomás többlet. A légkondi rendszer hőcserélőjének hűtő levegőjeként használják, de még ehhez is kicsi a nyomása, úgyhogy plusz ventillátor van a RAM-air csatornában. RAM-air = torló nyomással összeszedett külső levegő.
Előzmény: noidea (2563)
popeye_p Creative Commons License 2000.06.05 0 0 2567
Tisztelt Vince!
Vadászpilóta voltam májusig és felsőfokúm van angolból...továbbá németből és franciából is...ühüm. Belerögzült baromságok? Konkrétan mire gondolsz? Pl. a Repülés szeretetére? Sunnyogásról meg csak annyit, hogy azért mert a külvilág keveset tud meg az eseményekről, az még nem azt jelenti, hogy elsunnyogják...ügyeket mindenhol el lehet tussolni, de megnyugodhatsz, ha valaki hibázik megkapja érte a magáét. És míg a vadászok általában egyedül repülnek és döntenek, addig a közforgalmisok erre általában ketten vannak (vagy többen). A repülésben egyébként (legyen katonai vagy közforgalmi) van egy közös dolog: elég csak egyszer hibázni, és az életedbe kerülhet. Gondolod, hogy ezt van, ahol félvállról veszik?
Popeye
Előzmény: vince (2556)
vivijúú Creative Commons License 2000.06.05 0 0 2566
Már vártam, mikor mondod meg a frankót.. :-)))
Előzmény: vince (2564)
vince Creative Commons License 2000.06.05 0 0 2565
Olyan cefet hideg van oda fent, hogy az a kis napsugárzás nem számot tevő, különben is a nagy fém felületek azonnal lesugározzák a rájuk eső kis hőt. Mikor páradúsabb légtérbe ereszkedik a repcsi egy utazóról, a szárny belsejében nem fújt helyen lévő alkatrészekre (pl mozgató orsók) kilószám fagy rá a jég, mert az egész szerkezet át van hülve.
Előzmény: daunerni (2561)
vince Creative Commons License 2000.06.05 0 0 2564
Szerintem meg nagyon is igaza van hal9000 nek. A hajtómű kompresszorát csapolják meg, és mire az emberi élvezetre alkalmas nyomásúvá komprimálja, addigra a -50 ről kissé fölmelegíti a levegőt. Úgyhogy van mit hűteni rajta. Meg ha már ott vannak a hűtés folyamata után gyorsan a vizet is eltávolítják benne.
Különben már régóta vártam ezt a kérdés fölvetést, hogy valaki majd beszól: Apám milyen jó gép még légkondi is van benne :-)) Na ja a nélkül nem mehetne 3000m fölé, akkor meg minek az egész repülős balhé, mehetnék vonattal is :-))
Előzmény: Hamster (2558)
noidea Creative Commons License 2000.06.05 0 0 2563
Szerintem (nem értek hozzá) akkora nyomáson, de akkora sebességnél levegőt benyerni csak torlólevegős megoldással lehet. Az meg a nyomásnövekedés miatt melegszik...
Előzmény: hal9000 (2557)
hal9000 Creative Commons License 2000.06.05 0 0 2562
Még mindég nem...
Előzmény: daunerni (2561)
daunerni Creative Commons License 2000.06.05 0 0 2561
A nap igen közvetlenül sugároz olyan magasságban.
Átsüti a felületeket.
Gondolom valamelyest a levegő súrlódása is hevít.
Hamster Creative Commons License 2000.06.05 0 0 2560
Ja, az a Mig-25-ös volt akkor :)
Előzmény: hal9000 (2559)
hal9000 Creative Commons License 2000.06.05 0 0 2559
Negatív
Előzmény: Hamster (2558)
Hamster Creative Commons License 2000.06.05 0 0 2558
Mert a hajtóműről veszik le?

Hamster

Előzmény: hal9000 (2557)
hal9000 Creative Commons License 2000.06.05 0 0 2557
Klimaberendezés:
Furcsa dolog, de inkább hűtik a levegőt tízezer méteren, mint fűtik. Na ki tudja miért?
vince Creative Commons License 2000.06.05 0 0 2556
Szegény pancho, én is csak ellene tudok szólni :-)
Gyors körkérdés után az én is merőseim, idősebb, és fiatalabb pilóták is mind azt mondták, a seregben repült faszikkal sokkal több a gond, mint a sehol nem repültekkel. Sok a beléjük rögzült baromság, angolul nagyon nem tudnak, és a mai seregben csak azt lehet kiválóan megtanulni, hogy kell sunnyogni, dolgokat eltussolni. Ez pedig nagyon nem nyerő a polgári repülésben, ahol az lenne a jó szemlélet, hogy igen is minden emberi és tárgyi hibát jól kivesézni, nem az egyes muksit buntetni, hanem a rendszert olyanná tenni, hogy olyan hiba tobbet ne fordüljön elő. Na persze ezt Magyarországon még sokan nem látták be, és bármi van azonnal fejeket akarnak látni, amitől persze, hogy sokan sunnyogni kezdenek.

Várjuk a Pannonos beszámolót.

popeye_p Creative Commons License 2000.06.05 0 0 2555
Hi!
Kicsit lemaradtam, bocs...a vadász vs. közforgalmihoz:
Vajon miért van az, hogy világszerte átvesznek leszerelő vadászokat közforgalmi pilótának? Sőt, van, hogy aktívakat csábítanak magántársaságokhoz?
A mezőgazdasági pilóták talán jobban megfelelnek?
Mert sokkal több repül közülük a MALÉVnál. Pedig gondolom sokan láttátok már, mit tudnak ők is előadni egy-egy permetezés ürügyén.
Popeye
noidea Creative Commons License 2000.06.05 0 0 2554
Tipp a 2. kérdésre:

2. Nem. Ugyanis a legkönnyebb "gáz" elvileg a vákuum lehetne, ha kitalálnának egy nagyon nyomásálló búrát neki, de akkor sem lehet az alá a térfogat alá menni, amely megfelel a megemelni kívánt tömeggel egyenlő tömegű levegő térfogatának (Archimedes).

Ezt csak a műszaki érzékem sugallja, nem vagyok szakembrió repülésben.

Előzmény: Újlaki (2550)
graffiti Creative Commons License 2000.06.05 0 0 2553
Ó, persze, a földön ;-)))

Bár abban a szélben tényleg földön marad a kapitány, hisz már nem repülhet a ballonnal. Mondjuk a szélnyírás is sokkal finomabb dolog, hiszen az erős szelet nem szeretik a ballonosok.

S ami érdekes volt az én vitorlázórepülő lelkemnek: a termik a ballonosok egyik főellensége.

Előzmény: Újlaki (2552)
Újlaki Creative Commons License 2000.06.05 0 0 2552
Nem nyert!

Persze, hogy beugratós kérdés. Lefújhatja, de leginkább csak a földön.

Egyébként köszönöm a tényszerű adatokat, személyes élmény híján a szélnyírás nagyságrendjére vonatkozóan csak elképzeléseim voltak.

Előzmény: graffiti (2551)
graffiti Creative Commons License 2000.06.05 0 0 2551
Nem akarom lelőni az összes választ, de úgy tippelek, az 1. kérdésre szerinted nemleges a helyes válasz. Bár lehet, h ez beugratós kérdés ;-)

Elvileg nem fújhatja le a sapkát, hisz a ballon együtt repül a széllel, sodródik pontosabban. Így a kosárban állók sem érezhetik a szelet az arcukon, ezért nincs veszélyben a sapka.

Ám ha szélnyírásba kerülnek emelkedés vagy süllyedés közben, akkor mégis lefújhatja a sapkát. A szélnyírásban lehet érezni arcon a szelet, ilyenkor forgolódik a ballon, vagy problémásabb esetben esetleg elalszik az őrláng.

Előzmény: Újlaki (2550)
Újlaki Creative Commons License 2000.06.05 0 0 2550
Léghajón utazni valóban csodás lehetett. Valószínűleg majdnem néma csendben úszott a szerkezet a levegő óceánjában - a motorgondolák kellemesen messze voltak az utastértől. Még a szél sem zúgott, legfeljebb a menetszél. Más kérdés, hogy éppen a szél miatt az útvonalat igen jól meg kellett tervezni: egy erősebb ellenszél visszafújhatta a szerkezetet az indulási kikötőbe.

Egyébként még olyan tervet is láttam, hogy egy nagyobb léghajó tetején kifutópályát alakítottak volna ki kis gépek számára, így a fel- és leszállás bonyolult műveletét részben meg lehetett volna spórolni: az utasokat repülőgép vitte volna le a közbenső kikötőkben - tisztára, mint az óceánjáró hajók motorcsónakjai.

Néhány gyors kérdés:

1. Lefújhatja-e a szél a hőlégballon kapitányának a fejéről a sapkát?

2. Lehet-e csökkenteni a léghajók méretét, pl. még könnyebb gázt használva?

3. A hajó úszik, a repülőgép repül; a léghajó (hőlégballon)...?

Előzmény: Madárember (2547)
Hamster Creative Commons License 2000.06.04 0 0 2549
Hm, a Bukfencesek repkedtek rendszeresen Budaörsön, nem? Ők rajzoltak négygépes köröket az égnek arra a részére, amit a szobámból láttam gyerekkoromban, és relatív gyerekkoromban...

Hamster

Előzmény: graffiti (2548)
graffiti Creative Commons License 2000.06.04 0 0 2548
Nem fogod elhinni, mi a címük :-))

http://www.aerotriga.hu/

amugy jó poros a honlap, vagy másfél éve is így nézett ki, azóta pedig történt néhány dolog, például a szomorú csere, most már Podolcsák András az egyik kísérő

Volt egy másik magyar kötelék is néhány esztendeje, jóval kevesebbet lehetett hallani róluk. Bukfenc brigád [Looping group] névre hallgattak, Zlin-726-osokkal repültek, illetve került abba a kötelékbe 526-os is, merthogy nem sok 726-os volt, s azok is gyakran vártak a nagyjavításra pénzhiány miatt. Ebben a kötelékben repült Podolcsák András - volt még egy szegedi pilóta, Rácz Tamás, illetve két Malév kapitány, Móczán János, Gurály Béla.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!