Keresés

Részletes keresés

zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344559

Nem az IC ontása a problémás, hanem az anyag hozzá pl a szilícium egykristály.

Előzmény: szilvatövis (344555)
_Berci Creative Commons License 2019.02.28 -10 0 344558

 

A Tesla pl. ugy alakulgat, hogy megprobalnak (szinte) mindent modularizalni. A Tesla-Semi 3 db Model 3 motort fog tartalmazni, a Model Y alkatreszeinek ~75%-a lesz atveve a Model 3-bol. Az akkukban nyilvan ugyanaz (2170)  akkucella lesz, amely gyartasfelfuttatasa a mutatvany kulcseleme.

 

Es ez "csak" a hardware. A software is nyilvan modularisan keszül ... (es az adja talan a funkciok ~80%-t ... es a reprodukalasi költsege elhanyagolhato).

 

Lehet kapaszkodni. A tetszöleges meretü hagyomanyos erölködes eredmenye nyilvan az lesz, hogy a (logisztikailag)  egyszerübb szerkezet, a több elönye miatt atverexi magat (a hatotav problema valszeg 2020 körül, max. 2022-töl mexünik).

 

De ezt a magasabb emeleteken szerintem biztosan tudjak ... csak az a franya marketing egyelöre mast szuggeral ... Mind1. Az autoipar nem csupan szuggeralas ...

 

Előzmény: szilvatövis (344546)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.28 0 1 344557

Irrelevans. Az sem erdekes hogy pl. egy froccsontott integeto macska gyar hany frocsontott integeto macskat tud legyartani.

 

Egyedul az a lenyeg, hogy mennyibe kerul egy hagyomanyos es egy elektromos hajtaslanc. Utobbibol pedig nem hagyhatod ki az akkut, ami szinten sok alkatreszbol all (ha mar ezen sopankodunk hogy egy belsoegesu motor milyen sok alkatreszbol all) raadasul baromi draga. Ha fele annyiba kerulne akkor is baromi draga lenne.

Előzmény: szilvatövis (344555)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.28 0 1 344556

hat, mostanaban mar nem faragnak belole annyit.

Előzmény: szilvatövis (344554)
szilvatövis Creative Commons License 2019.02.28 -1 0 344555

És Te tisztában vagy vele, hogy milyen rettentő precíz gyártósor kell egy IC legyártásához? És milyen baromi olcsón ontja azután magából millió számra?

Előzmény: Törölt nick (344552)
szilvatövis Creative Commons License 2019.02.28 0 1 344554

Én még emlékszem, hogy néhány évvel ezelőtt, amikor egyik évről a másikra a felére esett a napelemek ára, nagyon sokan azt jósolták, ennél olcsóbb már nem lehet, sőt drágább lesz, mert ennyiért nem lehet legyártani. Azóta megint feleződött kétszer kb.

Így van ez az akkukkkal is mindig lehetetlen, hogy ennél már olcsóbb legyen soha nem lesz olcsóbb, de azért évi 10-20 %-ot mindig faragnak belőle....

Előzmény: Törölt nick (344551)
bz248 Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344553

"Állítom neked, hogy a 2 ezer alkatrész legalább fele ultra-magas precizítású"

 

Ultramagas precizitasu, ugy mint 10 cm-en 1 mikrometer formaelteres es 10 nm alatti feluleti durvasag? Mert ez az ultramagas precizitas 2019-ben... es tudod mit gyartanak ilyen turessel? Arany zuhanyrozsakat Dubaiba. Persze nem ezzel reklamozzak magukat, de ez a fo beveteli forrasuk

 

https://www.lt-ultra.com/en/

Előzmény: GPS (344542)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.28 0 1 344552

"a cellagyártás a fasorban sincs technológiai komplexitásban - egy korszerű kamion-motor alkatrészeinek (minimum a felének) a komplexitás-igénye mellett."

 

Szerintem te kurvara nem vagy tisztaban hogy mennyire komplex egy olyan gyartosor ami millioszamra fossa a cellakat.

Előzmény: GPS (344549)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.28 0 1 344551

Es meg sokaig igy is marad. 500KWh akku mai arakon ~ 75.000 dollar. A hagyomanyos meghajtas ennek a toredeke. Es valoszinuleg nem eleg 500KWh.

Előzmény: GPS (344547)
mica-r Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344550

"egyenlőre és ma még" 

Így van. De nem látszik egyáltalán, hogy a tömegtermelés negyedére csökkentené az akkuárát.

Előzmény: GPS (344547)
GPS Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344549

 

a Model 3 termelésének felfuttatása közben telepítette a Pana a palackozógépsor precizitású akkucella gyártósorokat és ontotta szükség szerint millió számra a cellákat!

 

Szerintem is, a cellagyártás a fasorban sincs technológiai komplexitásban - egy korszerű kamion-motor alkatrészeinek (minimum a felének) a komplexitás-igénye mellett.

 

Tényleg jó hasonlat az a palackozó-gépsoros - mert valójában nem sokkal nagyobb műszaki kihívás annál.

.

Előzmény: szilvatövis (344546)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.28 0 1 344548

Ugyanugy lehet telepiteni barmilyen mechanikus alkatreszt eloallito gyartosort. Nincs kulonbseg.

 

Illetve annyi, hogy az akkugyartas dragabb, az akku megbizhatatlanabb, es hamarabb tonkremegy.

Előzmény: szilvatövis (344546)
GPS Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344547

 

Ezzel együtt is többszörösen olcsóbb az akkus kamionnál

 

Engedelmeddel, leírnám a mondatodat helyesen:

 

Ezzel együtt, egyelőre és ma még többszörösen olcsóbb az akkus kamionnál.

.

Előzmény: mica-r (344545)
szilvatövis Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344546

Akkor vessük ezt össze azzal, hogy a Model 3 termelésének felfuttatása közben telepítette a Pana a palackozógépsor precizitású akkucella gyártósorokat és ontotta szükség szerint millió számra a cellákat!

Rögtön láthatóvá válik mi a különbség egy tömegtermelés és egy preciziós alkatrész előállítás között.

Előzmény: GPS (344542)
mica-r Creative Commons License 2019.02.28 0 1 344545

Ezzel együtt is többszörösen olcsóbb az akkus kamionnál

Előzmény: GPS (344542)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.28 0 1 344544

" a 2 ezer alkatrész legalább fele ultra-magas precizítású, nagyon különleges anyagból, és a mai csúcstechnológiák legjavának az alkalmazásával előállított - ipari mestermunka."

 

Valoban, de ugyanugy a tomeggyartas fossa oket millioszamra, mint az akkukat.

Előzmény: GPS (344542)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.28 0 1 344543

Szerinted.

Előzmény: szilvatövis (344540)
GPS Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344542

 

Kb. így hasonlítható össze egy akkupakk alkatrészlistája egy kamion motorjáéval.

 

Nekem most már nehéz előadni hogy miből áll egy kamion-motor - mert alkatrészenként fordítottam le minden apró szart belőle - a leírásával, szerepével, működésével, ellenőrzésével és cseréjével együtt.

 

Állítom neked, hogy a 2 ezer alkatrész legalább fele ultra-magas precizítású, nagyon különleges anyagból, és a mai csúcstechnológiák legjavának az alkalmazásával előállított - ipari mestermunka.

 

Egy mai, korszerű kamion-motor előállításához olyan roppant háttéripar kell - amit akár még 40 évvel ezelőtt sem lehetett elképzelni (volumenben meg semmiképp).

 

Elég ha azt mondom, hogy netto csak a kenési-rendszer 180 oldal volt - ábrák nélkül?

.

Előzmény: szilvatövis (344535)
szilvatövis Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344541

Tegyük hozzá, hogy maga a villanymotor rendszerint túl éli még azt is. Nemigen selejteznek le villamost motorhiba miatt.

Előzmény: GPS (344539)
szilvatövis Creative Commons License 2019.02.28 -1 0 344540

Marhaság.

Előzmény: Törölt nick (344537)
GPS Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344539

 

Ajánlom figyelmedbe bármelyik villanymozdony javító műhelyt vagy villamosszint. Tudnának mesélni a "minimális" karbantartás igényről.

 

Azért a villanymozdonyok és a villamosok futásteljesítménye teljesen elképesztő - a gumikerekes ICE járművekéhez képest.

 

Megfelelő karbantartás mellett teljesen szokványos a 30-40 éves és n-millió km-es életciklus... ami azért mondjuk a buszok esetében csak neccesen mondható el.

.

Előzmény: QuantumSingularitas (344532)
szilvatövis Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344538

Most már csak azt kellene tisztázni, mi köze a napelemparknak a villamos ajtónyitó mechanikájához.

Előzmény: QuantumSingularitas (344532)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.28 0 1 344537

dehogy. Az akkucella ugyanolyan fizikai alkatresz mint egy fogaskerek, a kulonbseg annyi hogy az elobbi dragabb, bonyolultabb es kevesbe tartosabb.

Előzmény: szilvatövis (344535)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.28 0 1 344536

"ez az egyetlen korlátozó tényező"

 

Marhasag.

 

 

Előzmény: szilvatövis (344534)
szilvatövis Creative Commons License 2019.02.28 -1 1 344535

Egy IC-ben pedig több milliárd alkatrész van. Ha azt összeszámolod, akkor egy okostelefon kb. 10 milliárdszor bolyolultabb mint egy kamion, még is pár ezer forintért legyártják.

Kb. így hasonlítható össze egy akkupakk alkatrészlistája egy kamion motorjáéval.

Előzmény: Törölt nick (344533)
szilvatövis Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344534

Én pár évvel ezelőtt a BEV+HEV-re jósoltam hasonló lefutású görbét, kb. fele BEV-el.

 

Ma már az autóipar fordulási sebességét az akkugyártás felfutása határozza meg, csupán ez az egyetlen korlátozó tényező. A többi átállítása akár egy nemzedék alatt kivitelezhető lenne.

Nem kell már semmiféle technológiai áttörés amihez korábban próbálták kötni az EV-k terjedését. A mai akkukémia tartalmazza azt a potenciált, ami elegendő az átálláshoz.

Előzmény: Auralianus (344527)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.28 0 1 344533

A Model S 100KWh-s akkujaban 8256 darab akkucella van, es ezek csak az akksik.

 

egy kamionban kell vagy 4 ilyen, akkor csak akkucellabol lesz benne 33.024 darab.

 

Ha mar az alkatreszeket szamolgatjuk.

Előzmény: GPS (344529)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2019.02.28 0 1 344532

a 0 üzemanyagköltséggel + mechanikai elhasználódással + jó automatizálhatósággal + minimális karbantartási igénnyel nem lehet versenyezni


Ajánlom figyelmedbe bármelyik villanymozdony javító műhelyt vagy villamosszint. Tudnának mesélni a "minimális" karbantartás igényről. 

Előzmény: Auralianus (344525)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344531

Az EV valójában bonyolultabb, az anyagok létrehozását nem látod. Az arany lábas is praktikusabb lenne mint a vas, de a vasedény gyártók még sem aggódnak.

Másrészt meg az a rengeteg alkatrész mint ha fán teremne, ki van alakulva a gyártó rendszere. Majd igen, az EV majd úgy nyer teret ha ezeket felgyújtják, az olaj forrásokat eldugítják és az újjá építésben már versenyképes.

Előzmény: GPS (344529)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344530

A haladó gondolkodás ma a korlátokat látja. Akik annak idején bizonygatták, hogy az a gőz ami a fazék fedelét emelgeti fel fogja váltani a lovakat, most ők azok akik azt mondják, hogy az olajat nem szorítja ki semmi, hanem elfogy.

Előzmény: szilvatövis (344520)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!