A Nagybörzsönyi EV-n elvileg lezárult az ezévi menetrendi időszak, ez idő alat 5225 utas vette igénybe a vonatokat.
Jó hír azonban mindazoknak, akik még nem tudták a kisvasutat meglátogatni, hogy 1 hétvégével meghosszabbítottuk az üzemidőt, november 1-3. között is közlekednek a vonatok. A menetrend azonban kicsit szűkebb lesz az eddiginél, az utolsó vonatpár nem közlekedik.
Tehát Nagybörzsönyből indul: 900, 1100, 1400,
Nagyirtás: 1000, 1200, 1500.
Saját szememmel láttam, hogy az utolsó előtti vonat igenigen tele volt... a fényképezőgépem meg nem vittem, pedig csinálhattam volna jó kis nyíltvonali fotókat..
Pontosan úgy van, ahogy Váci írja. A C-50 szándékosan megy lassan, azért, hogy legyen némi utazás-érzés. Egyébként az út felét mindkét irányban álló motorral is le tudná nyomni.:-)
"...Pécsen...Dömörkaputól-Állatkertig lementem a kisvasúttal, és visszafelé induláskor megeredt az es?. A nyugdíjas csiga gyorsabban ment."
A pécsi és a nagybörzsönyi kisvasút nem hasonlitható össze! A pécsi 100 %-ig séta-vasút. Nem vezet sehonnan sehová, az útvonala minden körülmények között gyalogosan kiváltható, kizárólag passzióból, érdekességként utaznak rajta. A nagybörzsönyi kisvasút nem ilyen, de erről a múlt héten már irtam részletesen.
Elvileg a 9kilós síneken is szépen, problémamentesen lehetne menni, ha nagyobb lenne a kapacitás. A csúszással szerintem nem lehet semmit sem csinálni, ha passogó eső van, vagy folyamatosan hullanak a levelek a fákról, akkor akár 4 mozdonnyal is végig lehetne menni a személyvonat előtt, akkor sem lehetne felszárítani a pályát, akkor is késne a csúszás miatt valamennyit a vonat. Egy angol vagy ír IC menetrendi prospektusba is bele van írva, hogy ?sszel, levélhullás esetén a vonatok késhetnek!
Egyébként Pécsen jártam úgy, hogy Dömörkaputól-Állatkertig lementem a kisvasúttal, és visszafelé induláskor megeredt az es?. A nyugdíjas csiga gyorsabban ment. Pedig, szerintem, az nem is olyan húzós emelked?.
A feladat most egy időre átmegy elméleti problémába: ma sikeresen lebonyolódott az ezévi menetrend szerinti utolsó üzemnap, ezzel összesen már több, mint 5000 utasunk volt.
Természetesen különvonatokat ezután is indítunk, erre egyenlőre december 31-ig van lehetőségünk.
Adott a feladat:
-van egy pálya, 9 kg/fm sínnel, 43‰ max. emelkedéssel, 35 m min. ívsugárral
-vannak járművek, a maguk tapadósúlyával, vontatási tulajdonságaikkal, tömegükkel
-vannak fizikai törvények, amit hiába igyexünk kereskedelmi szempontból lehurrogni, a mozdonyok akkor is tudják a fizikát
Ezen a pályán ezeket a járműveket fel kell vinni, az ismert fizikai lehetőségek keretein belül, lehetőleg minél több utassal.
*Lehet azt tenni, ami most van, hogy szálljon fel, ai tud, aztán lesz ami lesz, aki nem fért fel annak rossz napja lesz, aki felpréselődött, annak meg azért.
*Lehet az tenni, amire többen utaltak (mi értelme volt így elindítani?), hogy leállítjuk, és megvárjuk, amíg lesz párszáz millió arra, hogy korlátlan befogadóképességű személykocsikat korlátlan tapadósúlyú mozdony korlátlan teherbírású pályán elvigyen.
*De lehet azt is tenni, hogy - ismerve a jelenlegi kapacitáskorlátokat, ami a vonóerő miatt kisebb a kocsi faltól-falig mért térfogatánál - a rendelkezésre álló kapacitás erejéig veszünk fel utasokat. Számos olyan vasút van a világban (a MÁV sokak által oly sokat dícsért IC rendszere is közéjük tartozik), ahol utazás csak korlátozott számban előre váltható helyjeggyel lehetséges. Aki későn jött, az pedig megnézheti a vonat távolodó végét.
Elhangzott, hogy könnyíteni kéne a személykocsin: Nos, a kocsi 3,3 tonna, alaposan rakott esetben van rajta 6-7 tonna utas. E 9-10 elegytonna menettulajdonságait sajnos nem lehet a kocsiszerkezettel érdemben befolyásolni.
És mennyi utas volt a 9:00-ás vonaton és mennyi a 11:00-áson?
Akkor a 9:00-áson kb. 50, a 11:00-áson sokkal több.
És szombaton hogyan közlekedik az első vonat 5 napi szünet után?
Ezt már Te is láttad, nem? :)
Dlala:
Én csak azt nem értem (én kis buta) hogy mi a jóistennek kellett ennyi pénzből megcsináltatni (?) a pályát ha úgyis kötelezően elő van írva az átépítése? Légyszíves tegyél rendet a fejemben!
Hát ahogy én látom: nagyon be akarták indítani a kisvasutat, lett végre annyi pénz, hogy belekezdjenek a felújításba, és úgy gondolták, hogy előbb inkább Márianosztráig kell megcsinálni a vasutat, és utána elég felújítani az első részét a pályának (így legalább a börzsönyi polgármester úgy mehetett nyugdíjba, hogy hozzá köthető a kisvasút újbóli beindítása). Aztán lehet, hogy nem gondolta így senki.
Meg – tudtommal – a kötelező átépítést csak a pályahatósági bejáráson írták elő augusztus végén, amikor már – papíron – fel volt újítva a pálya.
Elvileg a 9kilós síneken is szépen, problémamentesen lehetne menni, ha nagyobb lenne a kapacitás. A csúszással szerintem nem lehet semmit sem csinálni, ha passogó eső van, vagy folyamatosan hullanak a levelek a fákról, akkor akár 4 mozdonnyal is végig lehetne menni a személyvonat előtt, akkor sem lehetne felszárítani a pályát, akkor is késne a csúszás miatt valamennyit a vonat. Kemencén már csináltam ilyet: felmentem gépmenetben a személyvonat előtt, majd vissza, és ugyanúgy csúszott a pálya a személyvonattal is…
Nagybörzsöny: az első két hónap tapasztalatszerzésre mindenképp jó volt, sőt kellett is. Megint csak Kemencével tudok példázódni: ott is jó 3 hónap volt, amíg belejött a személyzet az üzembe, ekkor jöttek ki a hibák és hiányosságok, amiknek az ismeretében lehetett javítani az üzemeltetés színvonalát. És Kemence egy jóval egyszerűbb üzem… (bár ott meg nekünk kell foglalkozni a pályával és a gépészettel is) Én bízok benne, hogy jövőre ilyenkor már nem kell senkinek sem a negatív élményeit ide írnia, merthogy ilyenek nem lesznek:)
No, nekem ez is a hír,csak szép kerek mondatba fogalmazva, kiegészítve az eddigiekkel szept.-től.
Hány utas, azok kb. véleménye az egészről, kiszolgálásról.
Úgy látszik a különvonatos javaslatommal nyitott kapukat döngettem.
De van ám megoldás a zárt kocsik hiányára is: télen az utasok egy része a vonat előtt lapátolja a havat, a többiek pedig tolják a vonatot, mert gondolom a fagyos sínen még kevésbé bírja a C-50-es :))
Így senki sem fog fázni, sőt unatkozni sem.
Az utóbbi.
Chikán Gábor mb. üzemvezető úrnál, 2002. dec. 31-ig (Idáig szól az üzemltetési szerződése az Önkormányzatnak a KBK-val), valamint a Nagybörzsöny Önkormányzatánál.
Ár: 15 000 Ft
Gondot okozhat, egy esetleges hóhelyzet, valamint az, hogy (még) nincsen zártkocsi. Bár ha a csoport vállalja...
Ki adja ki azt a rendeletet ami alapján közlekedik a vonat?
Vagy arról van szó, hogy különvonatot lehet rendelni? Ha igen, akkor kinél, hogyan, mennyiért?
Látod Váci, ha többet utaznál vonattal és kevesebbet autóznál, akkor biztos hallottad volna, tehát még a szókincsed is gazdagodna...
Mondom én, hogy sok előnye van a vonatnak :)
(Bocs, de ezt nem tudtam kihagyni)
Nos kedves Szilis köszönöm a kimeritö válaszokat.Az L60 as mint ötlet fordult meg a fejemben mert láttam kecskeméten punnyadni az egyiket és ez a gép nekem nagyon tetszett.A másik elhiszem hogy a mozdonyvezetö kollégának nagy gyakorlata van,de a helyzet akkor is az volt amit irtam, a vonat annyira lelassult sebességváltáskor hogy már nem volt értelme váltani!!!!!!!!!!C-50 es kollégának meg üzenem nem az a lényeg hány kereke van a gépnek csak mint ötletet vetettem fel.Egyébbként tólt menetben tök jól ment a C-50 csak amikor húzott akkor volt küzdelem.Végül egyetértek Váci kollégával,-a legtöbb utast,sok kisiskolást-abbszolút nem érdekli a vasut emelkedése,meg egyébb, ök Nagyirtásra,meg az Orbán fogadóba szerettek volna eljutni a legkényelmesebben és onnan kirándulni egyet,mint ahogy én is!!!!!!!!!!!