Keresés

Részletes keresés

gGAbesz Creative Commons License 2002.10.28 0 0 7333
A Metró ujség többször írta, hogy a BKV eladna 5 db. UV villamost. Ebből nem lehetne csinálni keskennyomközű motorkocsit pl. Nagybörzsönybe?
névtelen Creative Commons License 2002.10.28 0 0 7332
és arról van stasisztika, hogy mennyien maradtak le?
Más: szerinted mekkora az esély Márianosztrára, Szobra...?
Előzmény: Törölt nick (7331)
Törölt nick Creative Commons License 2002.10.28 0 0 7331
A Nagybörzsönyi EV-n elvileg lezárult az ezévi menetrendi időszak, ez idő alat 5225 utas vette igénybe a vonatokat.

Jó hír azonban mindazoknak, akik még nem tudták a kisvasutat meglátogatni, hogy 1 hétvégével meghosszabbítottuk az üzemidőt, november 1-3. között is közlekednek a vonatok. A menetrend azonban kicsit szűkebb lesz az eddiginél, az utolsó vonatpár nem közlekedik.
Tehát Nagybörzsönyből indul: 900, 1100, 1400,
Nagyirtás: 1000, 1200, 1500.

névtelen Creative Commons License 2002.10.28 0 0 7330
Saját szememmel láttam, hogy az utolsó előtti vonat igenigen tele volt... a fényképezőgépem meg nem vittem, pedig csinálhattam volna jó kis nyíltvonali fotókat..
Előzmény: Törölt nick (7324)
djt-122 Creative Commons License 2002.10.28 0 0 7329
Néztem a kemencei épitkezést.A hid betonozása is feltünt.Elképzelhetö hogyha a hid elkészül jövö tavasszal már hosszabb uton jár a vonat?
FOMA Creative Commons License 2002.10.28 0 0 7328
Pontosan úgy van, ahogy Váci írja. A C-50 szándékosan megy lassan, azért, hogy legyen némi utazás-érzés. Egyébként az út felét mindkét irányban álló motorral is le tudná nyomni.:-)
Előzmény: v_peti (7325)
Váci Creative Commons License 2002.10.28 0 0 7327
"...Pécsen...Dömörkaputól-Állatkertig lementem a kisvasúttal, és visszafelé induláskor megeredt az es?. A nyugdíjas csiga gyorsabban ment."

A pécsi és a nagybörzsönyi kisvasút nem hasonlitható össze! A pécsi 100 %-ig séta-vasút. Nem vezet sehonnan sehová, az útvonala minden körülmények között gyalogosan kiváltható, kizárólag passzióból, érdekességként utaznak rajta. A nagybörzsönyi kisvasút nem ilyen, de erről a múlt héten már irtam részletesen.

Előzmény: v_peti (7325)
Váci Creative Commons License 2002.10.28 0 0 7326
"...ha passogó eső van..."

Nahát, ez a topic egyre jobb!!!
Múlt héten a "punnyadni" ige, e héten a "passogó" jelző!

Előzmény: illesf (7322)
v_peti Creative Commons License 2002.10.28 0 0 7325
Elvileg a 9kilós síneken is szépen, problémamentesen lehetne menni, ha nagyobb lenne a kapacitás. A csúszással szerintem nem lehet semmit sem csinálni, ha passogó eső van, vagy folyamatosan hullanak a levelek a fákról, akkor akár 4 mozdonnyal is végig lehetne menni a személyvonat előtt, akkor sem lehetne felszárítani a pályát, akkor is késne a csúszás miatt valamennyit a vonat.
Egy angol vagy ír IC menetrendi prospektusba is bele van írva, hogy ?sszel, levélhullás esetén a vonatok késhetnek!
Egyébként Pécsen jártam úgy, hogy Dömörkaputól-Állatkertig lementem a kisvasúttal, és visszafelé induláskor megeredt az es?. A nyugdíjas csiga gyorsabban ment. Pedig, szerintem, az nem is olyan húzós emelked?.

Előzmény: illesf (7322)
Törölt nick Creative Commons License 2002.10.27 0 0 7324
A feladat most egy időre átmegy elméleti problémába: ma sikeresen lebonyolódott az ezévi menetrend szerinti utolsó üzemnap, ezzel összesen már több, mint 5000 utasunk volt.
Természetesen különvonatokat ezután is indítunk, erre egyenlőre december 31-ig van lehetőségünk.
Előzmény: Törölt nick (7323)
Törölt nick Creative Commons License 2002.10.26 0 0 7323
Adott a feladat:
-van egy pálya, 9 kg/fm sínnel, 43‰ max. emelkedéssel, 35 m min. ívsugárral
-vannak járművek, a maguk tapadósúlyával, vontatási tulajdonságaikkal, tömegükkel
-vannak fizikai törvények, amit hiába igyexünk kereskedelmi szempontból lehurrogni, a mozdonyok akkor is tudják a fizikát
Ezen a pályán ezeket a járműveket fel kell vinni, az ismert fizikai lehetőségek keretein belül, lehetőleg minél több utassal.

*Lehet azt tenni, ami most van, hogy szálljon fel, ai tud, aztán lesz ami lesz, aki nem fért fel annak rossz napja lesz, aki felpréselődött, annak meg azért.
*Lehet az tenni, amire többen utaltak (mi értelme volt így elindítani?), hogy leállítjuk, és megvárjuk, amíg lesz párszáz millió arra, hogy korlátlan befogadóképességű személykocsikat korlátlan tapadósúlyú mozdony korlátlan teherbírású pályán elvigyen.
*De lehet azt is tenni, hogy - ismerve a jelenlegi kapacitáskorlátokat, ami a vonóerő miatt kisebb a kocsi faltól-falig mért térfogatánál - a rendelkezésre álló kapacitás erejéig veszünk fel utasokat. Számos olyan vasút van a világban (a MÁV sokak által oly sokat dícsért IC rendszere is közéjük tartozik), ahol utazás csak korlátozott számban előre váltható helyjeggyel lehetséges. Aki későn jött, az pedig megnézheti a vonat távolodó végét.

Elhangzott, hogy könnyíteni kéne a személykocsin: Nos, a kocsi 3,3 tonna, alaposan rakott esetben van rajta 6-7 tonna utas. E 9-10 elegytonna menettulajdonságait sajnos nem lehet a kocsiszerkezettel érdemben befolyásolni.

Előzmény: illesf (7322)
illesf Creative Commons License 2002.10.25 0 0 7322
Divi:

És mennyi utas volt a 9:00-ás vonaton és mennyi a 11:00-áson?

Akkor a 9:00-áson kb. 50, a 11:00-áson sokkal több.

És szombaton hogyan közlekedik az első vonat 5 napi szünet után?

Ezt már Te is láttad, nem? :)

Dlala:

Én csak azt nem értem (én kis buta) hogy mi a jóistennek kellett ennyi pénzből megcsináltatni (?) a pályát ha úgyis kötelezően elő van írva az átépítése? Légyszíves tegyél rendet a fejemben!

Hát ahogy én látom: nagyon be akarták indítani a kisvasutat, lett végre annyi pénz, hogy belekezdjenek a felújításba, és úgy gondolták, hogy előbb inkább Márianosztráig kell megcsinálni a vasutat, és utána elég felújítani az első részét a pályának (így legalább a börzsönyi polgármester úgy mehetett nyugdíjba, hogy hozzá köthető a kisvasút újbóli beindítása). Aztán lehet, hogy nem gondolta így senki.

Meg – tudtommal – a kötelező átépítést csak a pályahatósági bejáráson írták elő augusztus végén, amikor már – papíron – fel volt újítva a pálya.

Elvileg a 9kilós síneken is szépen, problémamentesen lehetne menni, ha nagyobb lenne a kapacitás. A csúszással szerintem nem lehet semmit sem csinálni, ha passogó eső van, vagy folyamatosan hullanak a levelek a fákról, akkor akár 4 mozdonnyal is végig lehetne menni a személyvonat előtt, akkor sem lehetne felszárítani a pályát, akkor is késne a csúszás miatt valamennyit a vonat. Kemencén már csináltam ilyet: felmentem gépmenetben a személyvonat előtt, majd vissza, és ugyanúgy csúszott a pálya a személyvonattal is…

Nagybörzsöny: az első két hónap tapasztalatszerzésre mindenképp jó volt, sőt kellett is. Megint csak Kemencével tudok példázódni: ott is jó 3 hónap volt, amíg belejött a személyzet az üzembe, ekkor jöttek ki a hibák és hiányosságok, amiknek az ismeretében lehetett javítani az üzemeltetés színvonalát. És Kemence egy jóval egyszerűbb üzem… (bár ott meg nekünk kell foglalkozni a pályával és a gépészettel is) Én bízok benne, hogy jövőre ilyenkor már nem kell senkinek sem a negatív élményeit ide írnia, merthogy ilyenek nem lesznek:)

FOMA Creative Commons License 2002.10.25 0 0 7321
"mi Pécsen is punnyadunk... :)"

Dehogy punnyadunk! Itt a kisvasút még illegálisan is 15 percenként közlekedett.:-))

Előzmény: kivi000 (7310)
nyomdász Creative Commons License 2002.10.25 0 0 7320
No, nekem ez is a hír,csak szép kerek mondatba fogalmazva, kiegészítve az eddigiekkel szept.-től.
Hány utas, azok kb. véleménye az egészről, kiszolgálásról.
Előzmény: Szilis (7306)
dyz Creative Commons License 2002.10.25 0 0 7319
Úgy látszik a különvonatos javaslatommal nyitott kapukat döngettem.
De van ám megoldás a zárt kocsik hiányára is: télen az utasok egy része a vonat előtt lapátolja a havat, a többiek pedig tolják a vonatot, mert gondolom a fagyos sínen még kevésbé bírja a C-50-es :))
Így senki sem fog fázni, sőt unatkozni sem.
Előzmény: Szilis (7317)
Szilis Creative Commons License 2002.10.25 0 0 7318
Magamat visszaolvasva a félreértések elkerülése végett:
a balesetek, amiket leírtam az 1989-1992 közötti időszakban történtek.
Előzmény: Szilis (7300)
Szilis Creative Commons License 2002.10.25 0 0 7317
Az utóbbi.
Chikán Gábor mb. üzemvezető úrnál, 2002. dec. 31-ig (Idáig szól az üzemltetési szerződése az Önkormányzatnak a KBK-val), valamint a Nagybörzsöny Önkormányzatánál.
Ár: 15 000 Ft
Gondot okozhat, egy esetleges hóhelyzet, valamint az, hogy (még) nincsen zártkocsi. Bár ha a csoport vállalja...
Előzmény: division by zero (7316)
division by zero Creative Commons License 2002.10.25 0 0 7316
Ki adja ki azt a rendeletet ami alapján közlekedik a vonat?
Vagy arról van szó, hogy különvonatot lehet rendelni? Ha igen, akkor kinél, hogyan, mennyiért?
Előzmény: Szilis (7315)
Szilis Creative Commons License 2002.10.25 0 0 7315
Divi, hogy érted ezt, hogy mit jelent?
Nekem nem megy be. Lehet, hogy az egyik chip-em nem működik?
Előzmény: division by zero (7309)
division by zero Creative Commons License 2002.10.25 0 0 7314
Arra az esetre céloztam, amikor a kiadott menetrend módosításban több tucat vonat külön rendeletes lesz: magyarul megszünik...
Előzmény: Albertus (7313)
Albertus Creative Commons License 2002.10.25 0 0 7313
Nadon viccesz...! A külön rendeletes vonatok a mentesítő vonatok.
Előzmény: division by zero (7309)
dyz Creative Commons License 2002.10.25 0 0 7312
Látod Váci, ha többet utaznál vonattal és kevesebbet autóznál, akkor biztos hallottad volna, tehát még a szókincsed is gazdagodna...
Mondom én, hogy sok előnye van a vonatnak :)
(Bocs, de ezt nem tudtam kihagyni)
Előzmény: Váci (7311)
Váci Creative Commons License 2002.10.25 0 0 7311
Jól van na', nem vagyok egy punnyadós tipus...
kivi000 Creative Commons License 2002.10.25 0 0 7310
OFF

mi Pécsen is punnyadunk... :)

Előzmény: Váci (7305)
division by zero Creative Commons License 2002.10.25 0 0 7309
És ez a külön rendelet mit jelent? (MÁV-os szó használatban így hívják a megszüntetett vonatokat...)
Előzmény: Szilis (7306)
division by zero Creative Commons License 2002.10.25 0 0 7308
OFF
nem hallottad még? Pesten is használatos szó...
Előzmény: Váci (7305)
BahnScorper Creative Commons License 2002.10.25 0 0 7307
OFF

Szerintem eredetileg tájszó, de ma már mindenképp szleng. Nem hallottad? Már elég elterjedt...

Előzmény: Váci (7305)
Szilis Creative Commons License 2002.10.25 0 0 7306
Kedves Nyomdász!
Esetleg vedd fel a kapcsolatot Illésf-fel.
www.kisvasut.hu

A mostani hétvége után már csak külön rendeletre fognak járni a vonatok egészen április (vagy május 1-ig).

Előzmény: nyomdász (7302)
Váci Creative Commons License 2002.10.25 0 0 7305
OFF

"...kecskeméten punnyadni..."

Ez saját ige vagy táj-ige? Akármelyik is, azt hiszem, én is fogom használni...

Előzmény: djt-122 (7304)
djt-122 Creative Commons License 2002.10.25 0 0 7304
Nos kedves Szilis köszönöm a kimeritö válaszokat.Az L60 as mint ötlet fordult meg a fejemben mert láttam kecskeméten punnyadni az egyiket és ez a gép nekem nagyon tetszett.A másik elhiszem hogy a mozdonyvezetö kollégának nagy gyakorlata van,de a helyzet akkor is az volt amit irtam, a vonat annyira lelassult sebességváltáskor hogy már nem volt értelme váltani!!!!!!!!!!C-50 es kollégának meg üzenem nem az a lényeg hány kereke van a gépnek csak mint ötletet vetettem fel.Egyébbként tólt menetben tök jól ment a C-50 csak amikor húzott akkor volt küzdelem.Végül egyetértek Váci kollégával,-a legtöbb utast,sok kisiskolást-abbszolút nem érdekli a vasut emelkedése,meg egyébb, ök Nagyirtásra,meg az Orbán fogadóba szerettek volna eljutni a legkényelmesebben és onnan kirándulni egyet,mint ahogy én is!!!!!!!!!!!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!