Keresés

Részletes keresés

KömKel Creative Commons License 2014.08.24 0 0 20248

A főnöködnek üzenem, hogy az nem tófólia, bazzeg :DDDDD

 

Az krvadrága PVC szigetelés, egy rétegben. Amihez speckó gépek, és speciális szaktudás/gyakorlat kell, egy mezei kőműves brigád nem tudja megcsinálni (házilag meg pláne nem).

Ezért és sok minden egyéb miatt itáli a szakma még mindig jobbnak és biztosnságosnak a két rtg bitumenes lemezt.

Előzmény: LandCruiser (20247)
LandCruiser Creative Commons License 2014.08.24 0 0 20247

A betonfal semmiképp nem mozoghat külön. Gondolom ilyen megoldás nem is létezik, mármint ilyenre nincs igény semmilyen szempontból. Lehet rosszul gondolom. A szigetelés miatt sem mozoghat külön, mert az alsó koszorúból induló függőleges vasalás mindenképpen megfogja a falat. 

 

A téglafal (külső oldala) és a beton közötti rész csak addig lesz hozzáférhető, amíg nincs benne a beton, mert a téglafal lenne a belső zsalu. Esetleg még a téglafal külső oldalára előre berakott tófólia lehet megoldás. A téglát amúgy is valamivel le kell fedni, hogy ne szívja ki a betonból a vizet azonnal, mert ellenkező esetben a beton eloszlása, tömörítése esélytelen. Bádogos, tetőszigetelő szerint szoktak lapostetőket szigetelni tófóliával, és jobb, mint a GV lemez. Elhiszem neki, mert ő az egyik főnököm (ezért muszáj vagyok elhinni):) és szerintem is jobb lehet, mivel kevesebb a kényes pont, az illesztés. Még töröm a fejem a dolgon.

Előzmény: Töck Jenő (20246)
Töck Jenő Creative Commons License 2014.08.24 0 0 20246

Most olvasom, a fal helyén nem ajánlatos szigetelni az alaplemezt, csak akkor, ha azt akarjuk hogy külön mozogjon az alaplemeztől. De itt erről gondolom szó sincs. Az lehet, hogyha a betonfal előtt téglafal lesz takarásnak, hogy a betonra fölhajtani a szigetelést amit a téglafal véd a lakás/pince/garázs felől. Ebben az esetben a vb. padlót ennek megfelelően kell tervezni, főleg magasságilag.

Előzmény: LandCruiser (20243)
LandCruiser Creative Commons License 2014.08.24 0 0 20245

Nem telt el 1 óra hossza, és keresztbe vannak húzva a számításaim. :) 

A duzzadószalagot meg se nézem mennyibe kerül, mert így is 470 ft./nap-ból kell megkajálnom. :) 

Ha gond lenne, utólagosan le lehetne szigetelni Mapei szalaggal + folyékony fóliával, (aranyárba) de mivel előtte lesz a téglafal, így az is esélytelen. Lehet úszómedence lesz, és majd útólag azt mondom, hogy így akartam. :) 

 

Ezt mindenesetre elmentem: 

 

"""Sok szerencsét, de én most mondom, hogy szóltunk előre. :-)"""

Előzmény: KömKel (20244)
KömKel Creative Commons License 2014.08.24 0 0 20244

A bitumenes lemezt egy csomó helyen átszúrja a fal bekötővasalása, ami a szerelőbetonból indul. Emiatt egyébként csak cafatokban tudod a szélekre hajtani a vizszigetelő lemezt.

Használj kellene duzzadószalagot végig, de annak is szép ára van.

 

Sok szerencsét, de én most mondom, hogy szóltunk előre. :-) 

Előzmény: LandCruiser (20243)
LandCruiser Creative Commons License 2014.08.24 0 0 20243

Gondolom GV lemez leolvasztva az alaplemezre, vagy bekenve valami kenhető szigetelővel, és rá a vibrált betonfal elég lehet. Ennél többet nem tudok tenni, ha nem jó, így jártam. :)

Előzmény: Töck Jenő (20240)
Töck Jenő Creative Commons License 2014.08.23 0 0 20242

Bocsánat, a cimzés félrement.

Előzmény: KömKel (20241)
KömKel Creative Commons License 2014.08.23 0 0 20241

Én tudom, most csinálok egy mélygarázsos társasház kiviteli tervét, vizzáró fallal és lemezalappal.

Előzmény: Töck Jenő (20240)
Töck Jenő Creative Commons License 2014.08.23 0 0 20240

Vizzáró vb. alaplemeznél és falnál a falcsatlakozásnál lévő munkahézagot vizzáróan kell kialakitani. (tömitő szalag vagy munkahézag képző szalag. Ez a jobb, de ennek megfelelően kell a vasalást kialakitani)

Előzmény: KömKel (20238)
Töck Jenő Creative Commons License 2014.08.23 0 0 20239

A magyar szabvány szerint (már nincs érvényben, de a beton ezt nem biztos, hogy tudja) vizzáró betonnak megfelelő a vizzárása, ha a kezünket odatesszük és nem lesz vizes akkor sem ha a falat nedvesnek érezzük.

Előzmény: LandCruiser (20237)
KömKel Creative Commons License 2014.08.23 0 0 20238

A vizzáró betont tűvibrátorozni is kell, valamint a betonfalat rendesen statikussal kell vasaltatni, és utána ennek megfelelően vasszerelni. Belemegy kb 130 kg vas m3-ként (240e Ft/t).

 

A B30-as fal futóra rakva nagyon neccesen alkalmas csak zsaluzatnak, kellenek bele merevitő pillérek.

Ha meg rendes zsaluzatba gondolkodsz, akkor 21 napra mindenképpen bérelni kell.

 

Viszont:

Vizzáró falnál úgy tudod megoldani a vasalást, ha vizzáró lemezalapot is csinálsz, ami alsó hangon 20 cm vastag, vasalva, tűvibrózva.

 

(mint mondtam, szerintem halott ötlet családi ház szinten)

Előzmény: LandCruiser (20231)
LandCruiser Creative Commons License 2014.08.23 0 0 20237

A Zsaluzás valóban nem olcsó. 

 

Bérlendő anyagérték összesen: 11 932 586 Ft
Az ajánlat a szállító- és tároló eszközök, Bérleti díj listaáron / nap / készlet: 23 865 Ft
valamint a szállítás költségét nem tartalmazza. Súly összesen: 6 626 kg
Zsaluzott felület: 161,46 m2 Ár/m2

Bérleti díj / nap 23 865 Ft
Kezelési költség (Egyszeri, a bérlendő anyagérték 1%-a): 119 326 Ft
Megjegyzés: Befizetendő kaució: 1 000 000 Ft
Az árak az ÁFÁ-t nem tartalmazzák! Megvásárolható tételek: 0 Ft 

 

Ez egy 8,8x6,3 méteres pince egy oldalon támasztott kétoldali Frami zsaluzat ára 2,5 m. magasságban. 

A zsalu magasság gondolom nem 2,5m hanem 2,7, mert az a zsaluelem magasság. 

Nem kevés zseton.....

Előzmény: KömKel (20230)
LandCruiser Creative Commons License 2014.08.23 0 0 20236

De persze zsaluként csak úgy, hogy valamit a tégla és a beton közé rakni, hogy ne tapadjon azonnal a téglára a beton, és ne szívja ki azonnal a vizet, mert akkor a tömörítést el lehet felejteni.

Előzmény: LandCruiser (20235)
LandCruiser Creative Commons License 2014.08.23 0 0 20235

Van egy pár raklappal. Ha adok érte valamennyit, már jó. mittudomén, egy 20-ast. Évek óta ott van, de raklapon, letakarva ponyvával. Tudom, hogy sok a meló vele, meg nagy az anyagigénye (malter) de pár soronként 6-os vasat belerakva zsalunak is jó.

Előzmény: halaloszto (20234)
halaloszto Creative Commons License 2014.08.23 0 0 20234

ha 100-ert kapod darabjat, akkor is 12000 korul van m3-e, plusz habarcs, plusz melo. a beton meg max 20000.

 

Vajk

Előzmény: halaloszto (20233)
halaloszto Creative Commons License 2014.08.23 0 0 20233

mennyiert veszel 1m3 b30 teglat?

Előzmény: LandCruiser (20232)
LandCruiser Creative Commons License 2014.08.23 0 0 20232

Hogy meglegyen a megfelelő falszélesség. B30-ast meg tudok fillérekért. Ha rátehetném a 30 NF téglát 20 cm. széles betonfalra, akkor nem raknék téglát. Vagy ha a betonfal 20 cm. vasalt beton lenne, és a tetejét kiszélesíteném mondjuk 30x30 centisre az esetleg megoldás lehetne. 

 

KömKel, hivatalosan lehetne ilyen megoldás ?

Előzmény: halaloszto (20229)
LandCruiser Creative Commons License 2014.08.23 0 0 20231

A beton+tégla kombinált fal mindenképpen talajszint felett lenne legalább 30 centivel, de igazából 40-re gondoltam. 

Nem nagyon bízok a ráolvasztott szigetelésben. 

Előzmény: KömKel (20230)
KömKel Creative Commons License 2014.08.23 0 0 20230

Talajszint+30 cm magasságig NEM rakhatsz nem-fagyálló falazatot.

 

Ha jól értelmezem a szavaidból, akkor csak a pincefal fele lenne ennek megfelelő, fölötte már kerámiatégla lenne. Tehát hogy a fenti kötelező előirás teljesülhessen, a pincéd padlószintje nem lehet a talajtól 120 cm-nél mélyebben.

 

De egyébként meg hülyeség.

Családi ház viszonylatban a falzsaluzás-vasalás-vizzáró betonozás költsége fajlagosan sokkal magasabb, mint egy pincefalazós fal+vizszigetelés.

Előzmény: LandCruiser (20228)
halaloszto Creative Commons License 2014.08.23 0 0 20229

minek oda a tegla?

Előzmény: LandCruiser (20228)
LandCruiser Creative Commons License 2014.08.23 0 0 20228

KömKel, olyat lehet hivatalosan, hogy pincefal külső része épített-zsaluzott beton 20 cm, XV3-as tömörített beton, és a belső oldala pedig B30-as tégla futóra rakva ? Ez lenne 1,5 m. magasságig, aztán 1 m. 30 NF tégla, koszorú, és rá a födém. Semmi külön szigetelés a vízzáró beton miatt, csak statikailag ez hivatalosan elfogadható, 20 cm. beton + futó téglasor ?

KömKel Creative Commons License 2014.08.23 0 0 20227

1. Sajnos mindenképpen épitési engedély köteles a dolog, mert a szarufa tartószerkezetnek számit. Tehát ha ugyanezt is épitenéd vissza, akkor is kell épeng.

Ez illetékekkel és egyebekkel kb 150-200e Ft.

 

Ez sajnos magával vonzza azt is, hogy e-naplózni kell.

 

2. Kb 6 méteres a szaruhosszod 38 fokos tetőnél, tehát a tetőfelület kb 6x14x2=168 m2 körül lehet.

Mindenestől (szarufa, léc, fólia, cserép, munkadij) 10-12e Ft/m2 a komplett tető, ebből 1600 Ft a cserepezés.

Előzmény: arnoldj (20225)
Törölt nick Creative Commons License 2014.08.23 0 0 20226

Ha még nem vetted meg, azért a következőkre figyelj: nézesd meg statikussal, áccsal. Ez lesz a legkisebb költséged, és épp ezért még spórolhatsz is, ha megtudod azt, hogy mi mennyi lesz!

 

Szerintem erre a méretű tetőre - faxnik nélkül - 1 milliót mindenképp számolj! Faanyag+munkadíj. Ha tetőteret akarsz és hőszigetelnél is, gondold át jól a szarufa méreteket, hogy legalább 25 cm-es hőszigetelést tudj beletenni ( ez a minimum! ), és gondolkodj minimum egy 5 cm-es kiszellőztetésben! Ne kapkodd el! 

 

Hőszigetelésekkel, faanyaggal, munkadíjjal, gipszkartonozással, cseréppel, csatornával, bádogos munkákkal én legalább 2,5 milliót tennék félre erre a tetőcserére! Legalább, de lehet, hogy többet. 

Ezzel meg nem segítettem neked sokat, pedig a saját új házam adataiból indultam ki!

Előzmény: arnoldj (20225)
arnoldj Creative Commons License 2014.08.23 0 0 20225

Mert még csak nem is abban a megyében vagyok még egy ideig, és akivel eddig beszélni tudtam, és hajlandó lett volna látatlanban mondani valamit, az az e-mailben küldött kép hallatán vagy keresztet vetett.
Vagy a következő párbeszéd zajlott le:
- Igen van a címem: gipszjakab az a gubancos és hu
- A gubancos és a hu között még kell lennie valaminek!
- Mondom még egyszer: gipszjakab gubancos pont hu

- Ez így biztosan nem jó!
- Jó lesz az, küldje csak!

Nyílván nem ez fogja eldönteni, hogy megvesszük, vagy sem. De mielőtt kivinnénk egy szakit és odahívnánk a tuajdonost, és az ingatlan közvetítőt, jó lenne egy kb árat tudni.

 

Előzmény: Törölt nick (20224)
Törölt nick Creative Commons License 2014.08.23 0 0 20224

Miért nem kérsz árajánlatokat cégektől/ácsoktól?! Az a legegyszerűbb hidd el, és az egyetlen hiteles információ!

Előzmény: arnoldj (20223)
arnoldj Creative Commons License 2014.08.22 0 0 20223

Sziasztok!

Régebben aktív (leginkább olvasó) voltam ezen a fórumon, és mindíg csípte a szemem, ha valaki csak annyit kérdezett, hogy "Szerintetek mennyibe fog kerülni ez vagy az?".
De most úgy néz ki én is ebbe a csapdába kerültem. Ugyanis lenne egy elég nyomott árú ház amit kinéztünk, de a tető az egy az egybe kuka. Még a '80-as években építették rá a régebbi házra a tetőteret, és nagyon úgy néz ki, hogy az eredeti fanyagot rakták vissza. Van ahol kézzel tudom mozsolni a szarufát, van ahol purhabbal van kinyomva a cserepek közti hézag.
Szóval adott a kérdés, hogy kb. mibe fájna egy 9x13 m alapterületű új tető, faanyag és mundíjilag egy baranyai kisvárosban? Csak szigorúan az ácsmunka érdekelne bontás és cserepezés nélkül.
Valószínűleg az 1. képen látható "kutyaól" nem lenne vissza építve, ha ezt engedély nélkül meg lehet oldani.
Köszi a válaszokat!
ArnoldJ

VaZoLa Creative Commons License 2014.08.22 0 0 20222

Az egyik ismerősnek padlófűtése van, és mellette az ablakok alá tett egy-egy pici vékony radiátort....azt mondja, a fűtést a padló adja, a radiátorokat csak azért tette, hogy leszárítsák az ablakról a párát...mondjuk elég jó hőszigetelésű háza van, ICF falazat....

Előzmény: KömKel (20220)
LandCruiser Creative Commons License 2014.08.21 0 0 20221

Erre a konkrét házra gondoltam. Azt nem tudom milyen lehet egy passzívház 3 rétegű üvegfelülete mellett üldögélni radiátor nélkül. Nem ültem még.

Előzmény: KömKel (20220)
KömKel Creative Commons License 2014.08.21 0 0 20220

Azzal azért vitatkoznék, hogy a padlófűtés nem való főfütésnek, mert jó vezérléssel és elég alacsony hőigény esetén (<60W/m2) működhet kellően alacsony előremenővel is.

 

Tény, hogy a belinkelt ház rohadt messze van a prémiumságtól, de ezt már mondtuk neki korábban is. Ennél a háznál, ezekkel a szerkezetekkel én is kizártnak tartom a csak padlófűtés elégségét.

Előzmény: LandCruiser (20219)
LandCruiser Creative Commons License 2014.08.21 0 0 20219

Nekem erős kétségeim lennének az építő céggel kapcsolatban, már csak egy dolog miatt is. Az pedig a 4 cm. aljzathőszigetelés. Ez nem prémium, de még csak az elégségest se éri el ma már. Ezelőtt 10 évvel már nagyon sok helyen 10 cm volt. De padlófűtésnél ez a minimum, a 10 cm. Arról nem beszélve, hogy a leírásból azt veszem ki, hogy kizárólag csak padlófűtés lesz. Kizárólagos padlófűtés szerintem egy eszement baromság. A padlófűtés nem elsőszámú fűtési mód, hanem egy komfortérzetet nővelő kiegészítő, (ami persze fűt is) Ahhoz, hogy a házba megfelelő hőmérséklet legyen, a padlófűtésnek mennie kell, és olyan hőfokon, amit a ház hőmérsékle megkíván. Qrva kellemetlen is tud lenni a túl meleg padló, és személy szerint változó, hogy kinek milyen a talpa, mi esik neki jól. A padlófűtés melegvizét a visszatérő "lehűlt" vizéből szokták táplálni körönként. Az kellemes hőérzetet ad. A hőigényedet pedig ki kell számolni, és ahogy KömKel mondta nem csak légköbméter alapján, mert nem mindegy, hogy C kategóriás vagy A+-os házat fűtesz. 

Előzmény: VaZoLa (20218)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!