Tevemadár:
Kb. fél-háromnegyed óránként indul a Graz-i vasútállomásról a reptér felé vonat, a második megállónál kell leszállni (de ott már lehet látni az irányítótornyot, nem lehet eltéveszteni). Egy 2-3 perc gyaloglás (van tologatós kocsi a cuccoknak :), és ott is vagy.
A Stansted-ről a Liverpool-vasutállomásra a Stansted-expressel tudsz eljutni, a jegyet már a repülön megveheted olcsóbban (asszem 18 font volt a retur). Gondolom onnét indul Skóciába a vonat, bár ezen a területen nem vagyok ismerős.
Bár a te helyedben én Skóciába is Ryanair-géppel mennék! Pl. a Stansted-ről 2 óránként indul gép Glasgow -ba, és megnéztem, egy retur jegy illetékkel csak 18 fontba kerülne, a vonat viszont tuti hogy 2-3-szor többe (bár ha beleszámolom, hogy akkor nem kell megvenned az ugyancsak 18 fontos vonatjegyet sem a londoni vasútállomásig, akkor mégtöbbet spórolsz).
Megtudnád mondani nekem, hogy Grazban, a vasútállomásról hogy lehet kijutni a reptérre?
Illetve a Stansteadről, hogy lehet vasútra szállni?
Nekem is ingyenjegyem van, jövőre tervezek én is hasonló utat (én Skóciába szeretnék eljutni, a Stanstead -ről vonattal!)
Nagyon hálás lennék az információidért!
Előre is köszönöm!
Sziasztok,
Ma jöttem haza a Ryanairral Londonból. 20-án mentem, Graz-ig vonatoztam (Szfvár - Szombathely - Szentgotthárd - Graz). Ingyenjeggyel utaztam (összesen 11000 ft volt mindent beleszámítva). Teljesen korrektek, szinte új gépeket járatnak, tehát minden OK, csak ált. 1/2 - 3/4 órás késéssel mindig számolni kell.
Visszafelé a gépünk (barátommal voltam) 26-án indult, amit szépen lekéstünk (12:00 -kor indult, mi 11:50 -re értünk a Stansted-re). Fejenként 40 fontért átírták a köv. napra a dátumot, így egy teljes napot ott kellett töltenünk a repteren. Szörnyű volt... Másnap végre felszálltunk, de mivel 3/4 - 1 órás késéssel ért Grazba, így visszafelé csak Szombathelyig jutottunk el, és ott is el kellett töltenünk egy éjszakát (a város egyetlen non-stop kocsmájában :). Végül 1,5 napos késéssel ma hazajutottunk.
Ha valaki így fog Londonba utazni, több szerencsét kívánok neki, mint nekünk volt!
Nem kell tőlük félni. Azért ilyen olcsóak, mert egyszerűen sokkal kevesebb kiadással dolgoznak, mint mások. Nyugat-Európában (és most már Szlovákiában is) féltucat ilyen társaság van. A Ryanair tudtommal lényegesen több utast szállít, mint pl. a Malév, és teljesen rendben működnek.
Örülök,hogy úgy véled nyugaton olyan f@sza minden,biztos van igazság abban amit mondasz!
De nem az általános magyar mentalitás(milyen az?) miatt kerestem az ajánlatok hátúlütőit,hanem mert még soha nem hallottam a Ryanairről,és korábban voltak már negatív tapasztalataim mind légitársaságoknál,mind pedig utazási irodáknál!
nem kell felni toluk, hiresen korrekt tarsasag. nagyon jo helye van a koztudatban itt (Anglia). otthon annyira nem ismert, mivel nem repul MO-rol, es az altalanos magyar mentalitas szerint ha valami ilyen olcso, akkor az csak atbaszas lehet (sajnos ezt van mire alapozni...). hat ez nem az. itt, nyugaton ez kicsit maskepp megy, szerencsere :)))
rengeteg dijat meg mindetfelet nyertek mar, es mindenki csak ajanlani tudja.
de azert egyetek-igyatok az ut elott, mert egy szimpla kave tobb, mint 10euro on board :))
szivesen lemondok ezekről a szolgáltatásokról,ha ilyen olcsón utazhatok!Előszőr nem akartam hinni a szemenek amikor megnéztem a honlapon az ajánlatokat,mindenhol a "dolog" hátulütőjét kerestem
köszi ,hogy szó van róla itt a fórumon,nemsokára irány London Ryanairrel!!
Mi nov. 16-án mentünk Grazból Londonba, de Stansteden akkora volt a köd, hogy Gatwickre ment a gép (120 km-re, D felé), a Ryanair ingyenbuszt indított Stanstedre. Pedig ez is a 0,01 EUR-os jegy volt. Nekem nagyon szimpatikus a társaság, csak oda-vissza is késtünk egy órát.
Miért baj az, ha a Malévnak nem tesz jót? A Malévnak főleg az nem tesz jót, hogy nincsenek piaci viszonyok, és nem kényszerülnek rá a nyereséges gazdálkodásra.
A Ryanair egyébként sok "apróság" miatt tud olcsó lenni: nem tartanak fenn városi irodákat; nem használnak készpénzt; nem nyomtatnak ki repülőjegyet, ami hosszabb távon pénzmegtakarítás; olcsóbb repülőtereken szállnak le; gyorsítják az utasok beszállását, tehát egy gép rövidebb ideig áll a földön, tehát jobban kihasználják a gépeket; nem adnak kaját, tehát gyorsabb a gép indítása; nem adnak el átszállójegyet, tehát nem kell aparátust eltartani az elveszett csomagok követésére; soha nem fizetnek senkinek kártérítést; a személyzetnek nem fizetnek külföldön szállodát stb stb stb.
az ingyen jegy csak egy bizonyos idotartamban valo repulesre vonatkozik. karacsony meg kornyeke nincs benne. ezert a legtobb ember ugy repul, hogy az egyik jegyet ingyen kapja, a masikert meg fizet rendesen (horribilis Ł20-ot). pl en is igy csinalom. meg bizonyos napok, pl. pentek, szombat asszem nincs benne az akcioban. szoval a fizetosokbol tudjak ezt is fedezni. amugymeg nem rossz reklam (no nem mintha a ryanairnek szuksege lenne barmifele reklamra...)
hmmm, ezt mintha egy masik topicban emlitetted volna mar :)
na mindegy, a ryanair magyarorszagon problema eleg osszetett. a jogi akadalyok az euba lepessel elharulnanak, de mondjunk annyit, hogy a malevnek nem tenne tul jot, a tobbit mindenkinek a fantaziajara bizom.
biztos nagyon tudatlan vagyok, de azért félve megkérdem:
hogyan éri meg bármilyen légitársaságnak ingyen adni a jegyeket? akkor miből finanszírozza a felmerülő költségeit?
(ezt csak ugy kivancsisagbol kerdezem,mert total nem fer a fejembe...)
Mostanában megint "ingyen" vannak a repülõjegyek (www.ryanair.com), ami azt jelenti, hogy csak az illetéket kell fizetni, ami 9250 forint Londonig (Grazból).
A hírek szerint már nagyon tervezi a Ryanair, hogy Magyarországra is repül, de még semmi sem biztos.
Január 22-én (szerdán) megyek Grazba, és 27-én (hétfõn) vissza Bp-re. Két hely még van az autóban.