Jah és persze, ha valaki Ajkánál közelebb lakik és könnyebben megszervezi, nyugodtan tegye nem az a lényeg ki szervezi, hanem, hogy a gép jobb helyzetbe kerüljön akár úgy, hogy utat törünk neki a csarnok felé, akár úgy hogy egyszerűen kiírtjuk a közeeléből a dzsungelt!
Szerinted miért érdeklődöm kit híjjak fel? Nem arra kértem, hogy ő szervezze, csak tippet arra, hogy ki lehet ebben az illetékes! Ösmerek arra felé egy-nyóc embert de nem biztos, hogy köztük van akinek erre joga van rábólintani!
A természet nagyon szép, meg szeretem is, meg a kéktúra is nagyon szép, de nem szeretem ha a vadon leigázza az emberi teremtés egyik legszebb példányát....
A minap elmentem a könyvtárba és kíváncsiságból rákerestem a Gőzmozdony kifejezésre, és mit ad Isten kiadott 4 vagy 5 db könyvet. Az első amit akartam, az persze nem volt benn, de ezt ki tudtam venni. A kiadás maga 53-as, de ajánlom mindenkinek, akit érdekel komolyabban a gőzmozdony felépítése és működési elve.
Egy kis idézet Tabiczky Zoltánné: A Magyar Vagon és Gépgyár története 1. c. művéből:
"A RÁBA-Krupp tehergépkocsi alaptípusból az igényeknek megfelelően szintén kifejlesztettek néhány speciális változatot. 1931-re már elkészült a katonai célokra kialakított L3,6H típusú, 3 tonnás, magas rámás, kéttengelyes tehergépkocsi. ....
..... Az L3,6H típusú teherautókból készültek un. vegyesüzemű sinautók is, amelyeket szükség esetén országúti közlekedésre is át lehetett állítani. Ilyen "vágánygépkocsikat" 1935-ben a MÁV és a honvédség is vásárolt."
Egy másik pedig Maertens György: A "Rába" gépkocsigyártás története c. művéből:
"Az "L3,6H" katonai kocsikból készült még 15 db. ún. vegyes üzemű sinautó is. Ezek szükség szerint országúti közlekedésre is átállíthatók voltak."
Az előbbieket elolvasva, valóban feltűnik a rajzon a kormányszerkezet megléte.
Komolyan meg kellene tudakolni, hogy hogyan lehetne bevontatni fedett helyre... akár még úgy is h ki kell ásni a síneket, vagy mittom én. Csak nem tépték föl a síneket..