Keresés

Részletes keresés

popeye_p Creative Commons License 2000.06.13 0 0 2680
Hello mindenkinek!
Szolgálati úzon voltam Romániában, Malévval jöttünk mentünk. B737: katasztrófális. Először utaztam első osztályon, azt hittem azért az valami. Igaz nem volt hosszú az út, de semmi különbség nem volt szinte a két osztály közt a Ferihegyi VIP várón kívűl. Bucarestben még arra se jogosított a jegy...hmmm. A zakóm végig az ölemben figyelt, mivel azt ígérték majd összeszedik, aztán b*sztak rá...nagyon felbosszantott, hogy a semmiért elkérik az első osztály felárát...
Popeye
Utas2 Creative Commons License 2000.06.13 0 0 2679
Egy újabb Malév-élmény, kényszerleszállás Prágában (Újlakinak: Emergency landing, ugye?).

Még jó, hogy ebben a topicban lehet róla írni és nem a rep.szerencst.-ben....
Aki többet tud, tegye közzé, a hiradó szerint hibás tűzjelzés az APU-nál.

luc72,
nem én kérdeztem...

üdv.

Hamster Creative Commons License 2000.06.13 0 0 2678
Újabb élmény-féleség:
Képek az idei farkashegyi repülőnapról

Kicsit passzív vagyok ma agyilag a melegtől, ha valahol valami nagy butaságot írtam volna, szóljatok! :)

Hamster

Hamster Creative Commons License 2000.06.13 0 0 2677
Hát ha Somát irigylem valamiért, akkor az nem itt fog kezdődni, hogy hiénázott egyet! Akkor kezdtem el ilyesmin gondolkodni, amikor láttam, hogy leszáll Siófok-Kilitin, bemegy a reptér épületébe, erre két pilóta felpattan, hogy ők most mennek,és eldugják a Cmelakokat, mielőtt még nekiáll műrepülni velük :))

Hamster

Előzmény: lborli (2676)
lborli Creative Commons License 2000.06.13 0 0 2676
Irígykedsz, ugye?
Előzmény: Hamster (2675)
Hamster Creative Commons License 2000.06.13 0 0 2675
Namármost ha nem mondasz bővebbet, akkor se fogom megvásárolni az említett orgánumot, csak az oldalam fog kilyukadni, mesélj :)

Hamster

Előzmény: fakezu (2673)
Újlaki Creative Commons License 2000.06.12 0 0 2674
Ma (hétfőn) este 1/2 10 tájban (is) nem AirCommander gyakorlózott a 13R pályán? Ha ő volt, egy kicsit hirtelen (és talán későn) kapta le a gázt a siklópálya-elfogáskor.
Előzmény: Madárember (2671)
Odescalchi Creative Commons License 2000.06.12 0 0 2672
Sziasztok!

Tudnak a bennfentesek valamit a prágai kényszerleszállásról?

Madárember Creative Commons License 2000.06.12 0 0 2671
Szervusztok!

Elég régen nem jártam erre, most sincs időm sajnos végigolvasni a restanciát.

Tartozom egy köszönetnyilvánítással AirCommandernek, aki nemrég elvitt a gyakorlórepülésére Cessna 182-vel, Alsónémediben, majd a megfelelő egyeztetések után egy ferihegyi megközelítést és áthúzást repültünk. Nagyon érdekes volt a repteret így a Cessnából látni!

CSABI Creative Commons License 2000.06.11 0 0 2670
Sziasztok!

Legfrisebb repulos elmenyem: most erkeztem Kievbol. Oda is vissza is Aerosvit geppel repultunk, oda UR-GAG B737-300; vissza UR-BVY B737-200. Nekem nagyon tetszettek belulrol a gepek, kulonosen a 300-as, ami a tarsasag honlapja szerint nehany honapja kerult a ceghez. A kiszolgalas elozekeny volt, latszik, hogy figyelenek az utasra.
Visszafele majdnem lekestuk a gepet, a check-in vege elott 2 perccel erkeztunk a repuloterre. Kievrol tudni kell, hogy ott furcsa modon eloszor van vamvizsgalat, utana lehet jegyet kezelteteni. Tavaly majdnem egy orat vartam a vamaon, igy elegge aggodtam, nehogy most is ez legyen. Mindenesetre elorerohantam a jegyekkel a jegykezelopulthoz, szinte beestem oda, a jegykezelo kisasszony csak annyit mondott: Gratulalunk, sikerult :)))
Tenyleg volna egy kerdesem: oda is, vissza is 15-20 perccel hamarabb szalltunk le, mint a menetrendeben fel volt tuntetve. Hogy szamoljak ki a menetrendekeben szereplo repulesi idoket? Mit szamit repulesi idonek? Felszallastol-leszallasig, vagy mas is bele van szamolva? Mennyi tartalekidot raknak bele, es milyen szabalyok alapjan? A valaszokat elore is koszonom

Csabi

Hamster Creative Commons License 2000.06.11 0 0 2669
Miért, hiénázott? :) De nem hinném, hogy ő szervezte, ha ugyanőrá gondolunk...

Hamster

Előzmény: fakezu (2667)
easyke Creative Commons License 2000.06.11 0 0 2668
Bemasolod az egesz aeromagazint?
Előzmény: luc72 (2666)
luc72 Creative Commons License 2000.06.10 0 0 2666
Hello
Tudom, hogy erre van külön topic de érdekes lehet a WWW.CAA.HU oldalon nyilvánosságra fogják hozni a Magyarországon történt repbalesetek jegyzőkönyveit.
A MALÉVnak már nagyon hiányzik a következő 767-es, mert május elején az AIR PLUStol bérelt egy A310-324 típusú gépet, egyébként ekkor repülte a DC-10 es is a pekingi járatot.
Messer Creative Commons License 2000.06.10 0 0 2665
McAtti!

Szerintem jol gondolod.

Hat nem furcsa az hogy 1-2 hetre ra hogy kiderult hogy nem a libiai `satan` all a robbantas mogott, `veletlenul` feladja magat egy irani ugynok, szejjelkurtolve azt hogy az iraniak tettek. Es egyben `sejteti`, `el akarja hitetni` az USA kozvelemenyevel hogy Iran volt az? A keplet nagyon egyszeru: az USA-nak ellensegkep kell ami lehet mestersegesen krealt is. Egyszeruen leteleme az hogy 5 evente konfliktus legyen, azert hogy fenn tudja tartani a sereg utokepesseget es legyen megrendeles a nagy fegyvergyarto cegektol akik lobbyznak ezerrel a szenatusban.

A lelott A-300-as Airbusrol meg csak annyit hogy erdekes modon a `szabadsag harcosait` senki sem vonta felelossegre pedig gondolom lett volna ra lehetoseg. Olvastam szakcikkeket a dologrol ahol egybehangzoan allitjak azt hogy az Airbust osszeteveszteni egy vadaszgeppel olyan mintha egy elefantot bolhanak neznenek marcsak a radarkep es a radiojelek alapjan is.

De vegul is ez a torvenyszeru: az erosebbnek igaza van mindig, az igazsag relativ. Mivel az USA most monopolhelyzetben van a vilagon, azt csinal amit akar, kozben meg megy a nagy szoveg hogy ok a szabadsag harcosai. Pedig csak erdekekrol van szo.

Előzmény: McAtti (2663)
graffiti Creative Commons License 2000.06.10 0 0 2664
Szerepelt a tegnapi hirek között az Indexben ez is:

Mig-29-esek érkeznek Ferihegyre ... Belpol
június 9. 11:57

[MTI] A budapesti Ferihegyi repülőtérre érkezik pénteken délelőtt a magyar légierő négy L-34-es és négy Mig-29-es típusú repülőgépe - tudatta közleményben a Légiforgalmi és Repülőtéri Igazgatóság. A tájékoztatás szerint a fegyverzet nélküli repülőgépek kiképzési és módszertani repülést hajtanak végre a polgári és katonai repülési programok összehangolása keretében.

Mondjuk az is igaz, hogy az MTI csak pénteken adta ki ezt a hírt - nem volt előzetes tájékoztatás. Ja, és L-34-esről nem tudok, csak L-39-esről, az az Albatrosz gyakorlógép.

Előzmény: McAtti (2663)
McAtti Creative Commons License 2000.06.10 0 0 2663
Ha nem is alegnagyobb, de tegnap 11:40-kor jövök vissza a dolgozóba, és a Ferihegyre menő-jövő gépek pont itt mennek el. Mindig bámulom őket - no tegnap fura a hangja, nézem, hát nem egy Mig-29-es. Majdnem átestem a járdaszegélyen. Aztán a mai ujságban láttam, hogy valami gyakorlatra érkeztek. Az ilyet lehet előre tudni, vagy hétpöcsétes titok? Már csak azért kérdem, mert kisfiamnak megígértem, hogy ha meggyógyult, kimegyünk a reptérre, és megnézzük - de ha tudom előre, hogy valami érdekes dolog lesz, akkor úgy időzítem a dolgot.
A másik meg a Lockerbie dologgal kapcsolatos. A (rep.) szakmabeliek mennyire tudják elhinni, hogy a szagértők a robbanás helyét illetően tévedtek? (Mondjuk én, mint mérnök, bőven el tudom fogadni, mert több tonna roncs átnézése bőven ad lehetőséget találgatásokra, és az ügy politikai jelentősége miatt a szagértőknek produkálniuk kellett. Magukat. Eredményt.) (Mondjuk az érdekes, hogy tegnap hallottam először, hogy válasz volt az amerikaiak által lelőtt iráni gépre.)
(Egyébként ennek kapcsán jutott eszembe, hogy milyen érdekes, az egyik gép elpusztítói miatt egy ország ellen embargó, meg megbélyegzés, meg per, a másik gép elpusztítói pedig noha személyesen ismertek, mégsincsek a média fókuszában...)

Attila

luc72 Creative Commons License 2000.06.10 0 0 2662
Uj infot tudtam meg, végül két magyar és két ukrán tagbol áll a személyzet és télen modernebb gépre cserélik a 154-eseket.
Újlaki
Kösz a kijavítást.
Újlaki Creative Commons License 2000.06.10 0 0 2661
Elnézést az OFF-ért, ígérem, nem fog sűrűn előfordulni; de ez gyakori és tipikus hiba.

"Elnézést a helyesírási hibákért ígérem jobban oda, fogok figyelni."

"A gép kapitányát Viktornak hívták és Ukrán volt, a Magyar nem volt 60 év feletti."

Magyarul a nemzetiségek neve kis kezdőbetűvel írandó, azaz helyesen ukrán és magyar (ellenben "Hunor, Magyar, két dalia").

Előzmény: luc72 (2660)
luc72 Creative Commons License 2000.06.09 0 0 2660
Hello mindenkinek
Elnézést a helyesírási hibákért ígérem jobban oda, fogok figyelni.
Utas2
Nem a fősztyuvi volt, mert az egy hölgy volt ugyanis bemutatkoztak és átmentek a gép fedélzetén, a srácnál annyit mondtak, hogy ő ellenőrzi a fősztyuvit az ő munkáját pedig egy nagydarab hölgy ellenőrizte az ukrán légitársaságtól.
magellán
Valóban vannak maszkok a gépen.
CAEF
A gép kapitányát Viktornak hívták és Ukrán volt, a Magyar nem volt 60 év feletti.
Hamster Creative Commons License 2000.06.09 0 0 2659
(Neked nem volt olyan vidám érzésed, amikor Visegrádi vár mellett repültél, hogy Neked a vár és látogatói a látványosság, nekik meg Te?)

De, ezért is volt furcsa érzés felülről látni az a vendéglőt, ahonnan tíz hónapja megláttam azt a várat kerülgető kisgépet :)

Hamster

Előzmény: natlose2 (2658)
natlose2 Creative Commons License 2000.06.09 0 0 2658
Hamster:
Köszönjük szépen a képes beszámolót! Sok ilyet kérünk még mindenkitől! Becsepegteti a szívekbe a repülés illúzióját.

(Neked nem volt olyan vidám érzésed, amikor Visegrádi vár mellett repültél, hogy Neked a vár és látogatói a látványosság, nekik meg Te?)

Előzmény: Hamster (2655)
Hamster Creative Commons License 2000.06.09 0 0 2655
Na jó, csak hogy kicsit visszatérjünk a topic témájához:
Dunakanyargás :)

Hamster

Utas2 Creative Commons License 2000.06.09 0 0 2654
Dehát akkor a józan ég szerelmére: MIÉRT vesz a cég olyat, ami mégcsak nem is kompatibilis a meglévővel??? Érti ezt valaki?
Előzmény: vince (2652)
Bateman Creative Commons License 2000.06.09 0 0 2653
Takilaci:
Kösz hogy emberszámba vettél ebben a full szakmai brigádban.Én 1általán nem foglalkozom ilyen mélységben a repüléssel, csak érdekelt nagyságrendileg, hogy évente hány gép zuhanhat le, a légitársaságok gépeiből, amit nem az esti hírekben jelentenek be.Engem nem az Ugandai DC-10-es 2 fekája érdekelt, nyilván azzal nem fogok repülni.

Kösz mégeccer

vince Creative Commons License 2000.06.09 0 0 2652
A FADEC-nélküliség az gáz, mert ezáltal nem lehet majd a gépek között cserélgetni a hajtóműveket, és ez gazdaságilag nagyon kedvezőtlen. 2 gép valamilyen hajtóművel meg 1 gép egy másik fajtával, semmi cserélhetőség, üzemidő gazdálkodás stb. Ennek még megisszuk a levét :-(((
Előzmény: Utas2 (2647)
Fáradt Vándor Creative Commons License 2000.06.08 0 0 2650
"Ez nem azért van mert valaki el akarja titkolni, csak a világ 202 országa legalább 100 féle képpen tartja nyilván és jelenti az ilyen eseményeket..."

Egy laikus kérdés (tényleg csak kukkolni szoktam ebben a topikban, nem vagyok szakember, sőt): Mit jelent az hogy 100-féleképpen? Ha mondjuk egy MD-11 lepottyan 220 emberrel a fedélzetén akkor azt hogy regisztrálják különbözőképpen a franciák meg a spanyolok?

Előzmény: takilaci (2648)
lborli Creative Commons License 2000.06.08 0 0 2649
Ebben a topicban off lennék, ezért e-mailt küldtem inkább, ha nem haragszol meg érte.
Előzmény: EsztEr (2616)
Utas2 Creative Commons License 2000.06.08 0 0 2647
zolibá,

köszi. A FADEC-nélküliség (...) érdekesség vagy inkább hiányosság?
Utánanéztem: a Gulf valóban egyik jelentős 767-es üzemeltető.

bateman,

blőd kérdésre blőd válasz
...
hali.

Előzmény: zolibá (2640)
vince Creative Commons License 2000.06.08 0 0 2646
Bár az air cycle machine több mint egy szóló hűtőturbina, de tényleg ez tűnik a legjobbnak.

Hogy tehát miért is kell hűteni, egy mert akárki akármit mond, kompresszió során jobban melegszik a levegő, mint a földi légkörben a nyomás alapján eloszolva megtalálható. (szóval a komprimált levegő melegebb mint az azonos nyomású földi)
Másrészt meg azért kell a "kelleténél" jobban lehűteni, hogy lehessen keveréssel szabályozni.

Előzmény: Újlaki (2639)
Avia Creative Commons License 2000.06.08 0 0 2644
Azt hallottam, hogy a Y a Pannonhoz megy. A ZULU kihez?
Előzmény: Inner Circle (3590)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!