Hello mindenkinek!
Szolgálati úzon voltam Romániában, Malévval jöttünk mentünk. B737: katasztrófális. Először utaztam első osztályon, azt hittem azért az valami. Igaz nem volt hosszú az út, de semmi különbség nem volt szinte a két osztály közt a Ferihegyi VIP várón kívűl. Bucarestben még arra se jogosított a jegy...hmmm. A zakóm végig az ölemben figyelt, mivel azt ígérték majd összeszedik, aztán b*sztak rá...nagyon felbosszantott, hogy a semmiért elkérik az első osztály felárát...
Popeye
Egy újabb Malév-élmény, kényszerleszállás Prágában (Újlakinak: Emergency landing, ugye?).
Még jó, hogy ebben a topicban lehet róla írni és nem a rep.szerencst.-ben....
Aki többet tud, tegye közzé, a hiradó szerint hibás tűzjelzés az APU-nál.
Hát ha Somát irigylem valamiért, akkor az nem itt fog kezdődni, hogy hiénázott egyet! Akkor kezdtem el ilyesmin gondolkodni, amikor láttam, hogy leszáll Siófok-Kilitin, bemegy a reptér épületébe, erre két pilóta felpattan, hogy ők most mennek,és eldugják a Cmelakokat, mielőtt még nekiáll műrepülni velük :))
Ma (hétfőn) este 1/2 10 tájban (is) nem AirCommander gyakorlózott a 13R pályán? Ha ő volt, egy kicsit hirtelen (és talán későn) kapta le a gázt a siklópálya-elfogáskor.
Elég régen nem jártam erre, most sincs időm sajnos végigolvasni a restanciát.
Tartozom egy köszönetnyilvánítással AirCommandernek, aki nemrég elvitt a gyakorlórepülésére Cessna 182-vel, Alsónémediben, majd a megfelelő egyeztetések után egy ferihegyi megközelítést és áthúzást repültünk. Nagyon érdekes volt a repteret így a Cessnából látni!
Legfrisebb repulos elmenyem: most erkeztem Kievbol. Oda is vissza is Aerosvit geppel repultunk, oda UR-GAG B737-300; vissza UR-BVY B737-200. Nekem nagyon tetszettek belulrol a gepek, kulonosen a 300-as, ami a tarsasag honlapja szerint nehany honapja kerult a ceghez. A kiszolgalas elozekeny volt, latszik, hogy figyelenek az utasra.
Visszafele majdnem lekestuk a gepet, a check-in vege elott 2 perccel erkeztunk a repuloterre. Kievrol tudni kell, hogy ott furcsa modon eloszor van vamvizsgalat, utana lehet jegyet kezelteteni. Tavaly majdnem egy orat vartam a vamaon, igy elegge aggodtam, nehogy most is ez legyen. Mindenesetre elorerohantam a jegyekkel a jegykezelopulthoz, szinte beestem oda, a jegykezelo kisasszony csak annyit mondott: Gratulalunk, sikerult :)))
Tenyleg volna egy kerdesem: oda is, vissza is 15-20 perccel hamarabb szalltunk le, mint a menetrendeben fel volt tuntetve. Hogy szamoljak ki a menetrendekeben szereplo repulesi idoket? Mit szamit repulesi idonek? Felszallastol-leszallasig, vagy mas is bele van szamolva? Mennyi tartalekidot raknak bele, es milyen szabalyok alapjan? A valaszokat elore is koszonom
Hello
Tudom, hogy erre van külön topic de érdekes lehet a WWW.CAA.HU oldalon nyilvánosságra fogják hozni a Magyarországon történt repbalesetek jegyzőkönyveit.
A MALÉVnak már nagyon hiányzik a következő 767-es, mert május elején az AIR PLUStol bérelt egy A310-324 típusú gépet, egyébként ekkor repülte a DC-10 es is a pekingi járatot.
Hat nem furcsa az hogy 1-2 hetre ra hogy kiderult hogy nem a libiai `satan` all a robbantas mogott, `veletlenul` feladja magat egy irani ugynok, szejjelkurtolve azt hogy az iraniak tettek. Es egyben `sejteti`, `el akarja hitetni` az USA kozvelemenyevel hogy Iran volt az? A keplet nagyon egyszeru: az USA-nak ellensegkep kell ami lehet mestersegesen krealt is. Egyszeruen leteleme az hogy 5 evente konfliktus legyen, azert hogy fenn tudja tartani a sereg utokepesseget es legyen megrendeles a nagy fegyvergyarto cegektol akik lobbyznak ezerrel a szenatusban.
A lelott A-300-as Airbusrol meg csak annyit hogy erdekes modon a `szabadsag harcosait` senki sem vonta felelossegre pedig gondolom lett volna ra lehetoseg. Olvastam szakcikkeket a dologrol ahol egybehangzoan allitjak azt hogy az Airbust osszeteveszteni egy vadaszgeppel olyan mintha egy elefantot bolhanak neznenek marcsak a radarkep es a radiojelek alapjan is.
De vegul is ez a torvenyszeru: az erosebbnek igaza van mindig, az igazsag relativ. Mivel az USA most monopolhelyzetben van a vilagon, azt csinal amit akar, kozben meg megy a nagy szoveg hogy ok a szabadsag harcosai. Pedig csak erdekekrol van szo.
Szerepelt a tegnapi hirek között az Indexben ez is:
Mig-29-esek érkeznek Ferihegyre ... Belpol
június 9. 11:57
[MTI] A budapesti Ferihegyi repülőtérre érkezik pénteken délelőtt a magyar légierő négy L-34-es és négy Mig-29-es típusú repülőgépe - tudatta közleményben a Légiforgalmi és Repülőtéri Igazgatóság. A tájékoztatás szerint a fegyverzet nélküli repülőgépek kiképzési és módszertani repülést hajtanak végre a polgári és katonai repülési programok összehangolása keretében.
Mondjuk az is igaz, hogy az MTI csak pénteken adta ki ezt a hírt - nem volt előzetes tájékoztatás. Ja, és L-34-esről nem tudok, csak L-39-esről, az az Albatrosz gyakorlógép.
Ha nem is alegnagyobb, de tegnap 11:40-kor jövök vissza a dolgozóba, és a Ferihegyre menő-jövő gépek pont itt mennek el. Mindig bámulom őket - no tegnap fura a hangja, nézem, hát nem egy Mig-29-es. Majdnem átestem a járdaszegélyen. Aztán a mai ujságban láttam, hogy valami gyakorlatra érkeztek. Az ilyet lehet előre tudni, vagy hétpöcsétes titok? Már csak azért kérdem, mert kisfiamnak megígértem, hogy ha meggyógyult, kimegyünk a reptérre, és megnézzük - de ha tudom előre, hogy valami érdekes dolog lesz, akkor úgy időzítem a dolgot.
A másik meg a Lockerbie dologgal kapcsolatos. A (rep.) szakmabeliek mennyire tudják elhinni, hogy a szagértők a robbanás helyét illetően tévedtek? (Mondjuk én, mint mérnök, bőven el tudom fogadni, mert több tonna roncs átnézése bőven ad lehetőséget találgatásokra, és az ügy politikai jelentősége miatt a szagértőknek produkálniuk kellett. Magukat. Eredményt.) (Mondjuk az érdekes, hogy tegnap hallottam először, hogy válasz volt az amerikaiak által lelőtt iráni gépre.)
(Egyébként ennek kapcsán jutott eszembe, hogy milyen érdekes, az egyik gép elpusztítói miatt egy ország ellen embargó, meg megbélyegzés, meg per, a másik gép elpusztítói pedig noha személyesen ismertek, mégsincsek a média fókuszában...)
Hello mindenkinek
Elnézést a helyesírási hibákért ígérem jobban oda, fogok figyelni.
Utas2
Nem a fősztyuvi volt, mert az egy hölgy volt ugyanis bemutatkoztak és átmentek a gép fedélzetén, a srácnál annyit mondtak, hogy ő ellenőrzi a fősztyuvit az ő munkáját pedig egy nagydarab hölgy ellenőrizte az ukrán légitársaságtól.
magellán
Valóban vannak maszkok a gépen.
CAEF
A gép kapitányát Viktornak hívták és Ukrán volt, a Magyar nem volt 60 év feletti.
Takilaci:
Kösz hogy emberszámba vettél ebben a full szakmai brigádban.Én 1általán nem foglalkozom ilyen mélységben a repüléssel, csak érdekelt nagyságrendileg, hogy évente hány gép zuhanhat le, a légitársaságok gépeiből, amit nem az esti hírekben jelentenek be.Engem nem az Ugandai DC-10-es 2 fekája érdekelt, nyilván azzal nem fogok repülni.
A FADEC-nélküliség az gáz, mert ezáltal nem lehet majd a gépek között cserélgetni a hajtóműveket, és ez gazdaságilag nagyon kedvezőtlen. 2 gép valamilyen hajtóművel meg 1 gép egy másik fajtával, semmi cserélhetőség, üzemidő gazdálkodás stb. Ennek még megisszuk a levét :-(((
"Ez nem azért van mert valaki el akarja titkolni, csak a világ 202 országa legalább 100 féle képpen tartja nyilván és jelenti az ilyen eseményeket..."
Egy laikus kérdés (tényleg csak kukkolni szoktam ebben a topikban, nem vagyok szakember, sőt): Mit jelent az hogy 100-féleképpen? Ha mondjuk egy MD-11 lepottyan 220 emberrel a fedélzetén akkor azt hogy regisztrálják különbözőképpen a franciák meg a spanyolok?
Bár az air cycle machine több mint egy szóló hűtőturbina, de tényleg ez tűnik a legjobbnak.
Hogy tehát miért is kell hűteni, egy mert akárki akármit mond, kompresszió során jobban melegszik a levegő, mint a földi légkörben a nyomás alapján eloszolva megtalálható. (szóval a komprimált levegő melegebb mint az azonos nyomású földi)
Másrészt meg azért kell a "kelleténél" jobban lehűteni, hogy lehessen keveréssel szabályozni.