Soha, egy szóval se mondtam, hogy valaha is szeretnék játékvasúti üzemvezető lenni. Ha elhiszed, ha nem, még csak mozdonyt se vezettem soha életemben. Lehetőség számtalan adódik, de nem vonz a dolog.
Van egy szakmám, semmi köze a vasúthoz, amit szeretek. Ez csak egy hobbi, és a kettőt nem cserélném fel. Ahogy nem szeretnék se autótervező, se nyelvészprofesszor, se építész lenni. Pedig azok is érdekes dolgok.
Különben most már értem, miért vagytok annyira hepciások. Ti azt hiszitek, hogy... (ha-ha), és véditek tőlem a gyereket.
Nem tudom, Albertus, miért van mindig olyan érzésem, hogy rettentően irigy vagy CG-re, és rettentően szeretnél Te lenni az ő helyén. Talán furcsa, de én se bánnám, ha - mondjuk - 2-3 évente cserélnétek egymást. Úgy, mint a kormányok. Nagyon kiváncsi lennék ugyanis, hogy ha Te lennél ott, mit produkálnál. És azért is örülnék, mert biztos mindent elkövetnél, hogy jobban csináld, ami eddig rossz volt.
Viszont lenne egy kérdésem is:
Amikor azt irod, hogy "...jobb renoménk van, minthogy ti meg tudjátok...", itt ki a MI, és ki a TI?
És attól még, hogy a leltárban hogyan szerepelnek a dolgok (elnevezés értsd: szemantika), attól még a valódi elnevezésük megváltozik. Tehát ha én leltárban tartok két vakoló kanalat vödör címszó alatt, akkor onnéttól fogva a vakoló kanalakat vödörnek hívják?
Kedves Albertusom, ezzel a hozzáállással és észjárással sohasem fogod vinni semmire! (Bár minek is írom ezt, úgyis pusztába kiálltott szó. Vedd úgy, hogy nem is mondtam, mindig megbánom, ha leállok veled polemizálni.)
A dolgozókkal való összeugrasztásunkra tett kísérlet - mint ti is nyilván tudjátok - nem sikerült. Annál azért jobb renoménk van, minthogy ti meg tudjátok támadni ezeket a kapcsolatokat.
A stílusról is beszélgethetünk. De az, aki aljas, ne osztogasson nekünk tanácsot!
korlátlanul rendelkezésre áll oriási PÉNZMENNYISÉG
Úgy látszik, hogy a pénz valóban korlátlanul, és hatalmas mennyiségben áll rendelkezésre. Ha nem így lenne, akkor nem költenének olyan beruházásokra, amelyek nyilvánvalóan teljesen feleslegesek. Hogy mást ne említsek, az ív korrekciója százezrekért a több mint egy évtizede nem használt szakaszon. Vagy a vágánykapcsolat építése Kismaroson. Esetleg a vandalizmus ellen épített, nyitott csarnok, ami max. arra lesz jó, hogy a grafitiző huligánok ne ázzanak meg munka közben. Vagy említsük meg a gőzmozdonyt, amit nem azért hoznak, hogy utazhasson vele az utazóközönség, hanem belsőséges összejövetelek alkalmával vagy százezrekért különvonatot vigyen.
Ezzel szemben egy mozdony legfeljebb két kocsival tud csak felszenvedni a harmincvalahány ezreléken. Az útátjárókon sorba eresztenek le a környék lakóinak kocsijának kerekei a gyalázatos burkolat miatt. Van egy csomó prospektus a kisvasútról, csak menetrend és telefonszám nincsen benne. (Éljen a kisvasút népszersítése!) Nyáron égig ér a gaz. (Sebaj, majd kiszárad, ha jön a tél.)
Még a téli hétvégi menetrendben is hiába van több vonat, ha nincsen meghirdetve. A kisvasut.hu nem meghirdetés. Ez látszik abból is, hogy milyen sokan mennek oda ahhoz a vonathoz Királyréten, ami meg lett szüntetve.
És akkor az egyelőre nem publikus dolgokat, a komoly műszaki problémákat ne említsük. Úgyse lehet a gondokat az idők végezetéig a szőnyeg alá seperni, mert egy idő elteltével már nem lehet járni a szőnyegen.
Lehet, hogy nektek ez elég. Hogy nálatok ez a színvonal. Ti ezzel tökéletesen meg vagytok elégedve. Komolyan mondom, az igénytelensége miatt kifejezetten irígyelek egyeseket. Sajnos, nekem ez kevés. Sőt, kifejezetten nem tetszik.
Egy ideig volt lehetőség arra, hogy tegyünk valamit a rossz dolgok ellen. Például ingyen volt menetrendi szóróanyag, hogy mást ne mondjak. Aztán jött egy üstökös, és kijelentette, hogy ezentúl minden profi módon fog menni. Hurrá!
Én örülök, hogy kapok kenyeret a boltban, mert volt már olyan, hogy lementem, és azt mondták, hogy elfogyott. És akkor hogy örülnél, ha a boltban hozzádvágnák: hogy mit akarsz Te itt, sütöttél-e már valaha kenyeret életedben?
Na ez az, amire semmi szükség. A többi (műszaki hiba, pénzhiány stb.) rendben van.
bizonyos "traktorosok", akiknek a hivatalos elnevezése: mozdonyvezető
Ez konkrétan nem igaz. Mondhatni egyáltalán nem az. A királyréti mozdonyvezetők hivatalos megnevezése traktoros. Az Ipoly Erdő Rt. leltárában a királyréti mozdonyok pedig traktorként szerepelnek. Ennyit a jól informáltságodról.
Csak, hogy látsszon, másutt sem fenékig tejfel az élet:
10-én reggel 6 után Gilányiban leblokkolt az Mk 48 2016 egyik tengelyhajtóműve, ezzel sikerült kb. 4 és fél órára kissé összekuszálni a Nyíregyháza - Balsa fővonal forgalmát.
"Természetesen bármikor bárhol történhet rendkivüli esemény, de az épp attól rendkivüli, hogy egy évben (vagy három évben) egyszer történik meg."
Igen, pontosan erre gondoltam én is! mert szerintem nem mindennap romlik el az a mozdony (vagy traktor, egyeseknek úgy szimpatikusabb), amely reggel még müködöképes volt. Mert ugye ez történt, mert GyöBa is ezt halotta. Tehát ez egy hirtelen felmerült probléma volt. Bár én elsősorba a Kismarosi estre gondoltam, te már beleraktad Nagybörzsönyt is. A PÉNZről meg annyit, hogy az is költség, míg levonatoznak kétszer Kismarosra, egyszer a vonatot felvinni, egyszer a rossz gépet felvinni. És idő is. A mozdonyvezető mérlegelt, és úgy döntött (Ő döntette el, szerinte ez jobb megoldás volt), hogy inkább szereli a gépet. Mert ugye ez tudtommal nem is az ő dolga lett volna!! (mármint egy tökéletesen működő kisvasúton)
Örülj, hogy utazhatsz rajta! - látom ez tetszett többeknek is. Ez nem a menetrendszerűségre vonatkozott, hanem arra, hogy megvan, létezik még ez a kisvasút. Váci értette, dyz (7418) már kevésbé. Én örülök, hogy kapok kenyeret a boltban, mert volt már olyan, hogy lementem, és azt mondták, hogy elfogyott.
De ez van. Váci nagyon magára vette, igazán nem neki szólt, ő inkább tényleg építő kritikákat fogalmaz meg.
Más: Az origo kicsit le van maradva, nemsoká 121 éves a Zsuzsi
Úgy tűnik, megint, és egyre inkább nem ugyanarról beszélünk.
Ezért mégegyszer (és ha rajtam múlik, utoljára) összefoglalnám, hogy én miről ill. miről nem (!) beszélek hetek óta:
NEM "fikázom" a kisvasutak vezetőit. Nem csak azért, mert Gábor személyesen ismerősöm. Nem csak azért, mert mérnök-társként "védem a mundér becsületét". Hanem azért, mert nekem nem az ő, és nem a "többiek" munkájával van gondom. És nagyon utálom, amikor egyesek irigységből, sértődöttségből, és ki-tudja-még-milyen okokból ezt teszik.
Felemelem viszont szavam a következőkért:
- Egy vállalkozó szerződés alapján, pénzért (jelen esetben még az is mindegy, hogy százezer vagy hetven-millió forintért) elvégez egy pályaépitést, aztán 3 nap múlva szétmegy a pálya. Mondjátok azt, hogy ez rendben van igy.
- Miután ez megtörténik, ahelyett, hogy éjjel-nappal krampácsolna, ...ban hagyja az üzemeltetőt, mondván, majd "azok a jópofa KBK-s gyerekek úgyis megcsinálják". Mondjátok, ha nem igy volt!
- Egy tartalék-mozdonynak keresni kell az iratait. Mondjátok azt, hogy ez pénz kérdése!
- Egy vállalkozó úgy javitja meg a mozdonyt, hogy arról mindenki tudja (Ti irtátok) hogy úgyse működik. Mondjátok, hogy ez helyén való!
- Egy vállalkozó, aki pénzért dolgozik, "eltököli az időt" (gőzös-felújitás). Mondjátok, hogy ez normális dolog!
Ezek a dolgok sem a polgári, sem a kapitalista (mai szocialista) társadalomra/gazdaságra nem jellemzők.
Ezek a szocializmusra jellemzők. Arra a bizonyos 70-es évekbelire.
Tovább kellene ezen lépni, legalább Nektek (nekünk), (viszonylag) fiataloknak. Nem belenyugodni, nem elfogadni, esetleg még asszisztálni is hozzá.
Én ez ellen "pampogok"!
És Gábornak, meg a KBK-soknak (én is az vagyok, csak passziv módon) legfeljebb az a "bűnük", ha ezeket a viszonyokat elfogadják, elnézik, tudomásul veszik.
Bár Vaskalap kartárs (lásd. Vasútmániás topic) sokszor mondta nekem, hogy úgy beszélek, mintha nem is ebben az országban élnék.
Így utólag azt mondom - nem hivatalosan :) - hogy igazad van. Bár volt a megnyitás előtt több próbanap is, amikor nem jelentkeztek ezek a problémák, de a sors egy kicsit közbeszólt a későbbiekben.
Királyréten a múltkor egy olyan mozdonyvezető maradt fekve, aki talán a legprecízebb, egyik legtapasztaltabb kisvasúti mozdonyvezető ebben az országban, és ráadásul „mindkét oldal” (hú, de sz*r ezt leírni...) feltekint rá. Talán nem csoda, hogy esetleg rosszul esik neki, hogy rajta csattan az ostor, annak ellenére, hogy Ő minden tőle telhetőt megtett.
Igazatok van abban, hogy szolgáltatni kell, meg kell azt adni, amit elvállalt az ember. Ha teljesíti az ígéreteit az ember, akkor el fognak maradni az utasok, és nyalogathatjuk a sebeinket. Éppen ezért törekedni kell arra, hogy minden jól menjen.
Azonban vannak olyan esetek, amikor az adott üzemi lehetőségeken belül egyszerűen nem lehet mit tenni. Én úgy érzem, hogy Nagybörzsönyben minden tőlünk telhetőt megtettünk a jó üzemért, és biztos vagyok benne, hogy az idei tapasztalatok alapján jövőre már jó üzem lesz. Ha meg nem mi fogjuk csinálni, akkor vagy a leendő üzemeltető is szívni fog, vagy pedig a mi tapasztalataink alapján fogja szervezni az üzemet.
Megismétlem,hogy nem veszek részt a királyréti kisvasút üzemeltetésében,nekem sem tetszik ha utazni akarok és nem megy a vonat.De nem kezdem el fikázni az embereket és a gépeket és örülök neki hogy műszaki hibáról van szó,nem pedig vonalbezárásról.Osztom dieter véleményét,örülök hogy utazhatok ha netán elindul a vonat,mert pl. Sárospatakon már nem.És Királyréten egyszerű utas vagyok aki fizet a szolgáltatásért.
Kedves Váci barátom!
Én meg leszek Dieter advocatus diaboli-ja:
hiszen ha NB-re céloztál:
"De ha egy vasút meghirdeti magát menetrenddel, méghozzá ugyanolyan formában és ugyanott, mint bármely más vasút, az igenis gondoskodjék annak teljesitéséről."
akkor most mi a helyzet velünk? Nézzük csak: az első két hétvégén egyértelműen páyahibából következően történtek siklások, ezeket azóta kijavították, azóta 5 gondtalan hétvége (lezsámítva azt az okt-23-at, mikor elszóródott 50 kg homok felfelé, és még így is kevés volt) és számtalan különvonat bizonyította az üzemszerű (megbízható működést). Lásd: számtalan hozzászólásomat a témához. Akkor mi most értünk hozzá, vagy nem? Akkor most mennyi a tűréshatárod? Vagy esetleg kiderült, hogy mi is képesek vagyunk csodákra? És megcsináltuk?
És a legutóbbi királyréti eset tán nem ebbe a kategóriába tartozik: "Természetesen bármikor bárhol történhet rendkivüli esemény, de az épp attól rendkivüli, hogy egy évben (vagy három évben) egyszer történik meg. "
És mégvalami: szeretnénk több garatulációt a már teljesített munkákhoz! Ez is hozzá tartozik az úriemberséghez.
Örülj, hogy utazhatsz rajta! Hát ez az. Te meg örülj, ha kapsz kenyeret a boltban, vagy beengednek a moziba, ha meg akarsz nézni egy filmet.
Nem kellene sarkítani a dolgot. A (normális) utas nem fikázó szándékkal mondja el a véleményét, és a (korrekt) üzemeltető tényekkel alátámasztva elnézést kér a hibáért. A baj ott kezdődik, ha az egyik (vagy mindkét) fél végletekbe esik.
Tudjuk hogy korlátozottak a vasutak lehetőségei. Én is lesajnálóan mosolygok, hogy van olyan "vasút", ahol egy mozdony csak egy kocsit tud vontatni, azt is nehezen, és még ezalatt is szétmegy az újonnan épített pálya...
Mégis azt mondom, hogy megértem, hogy a legnagyobb igyekezet ellenére ennyire futja. Amit nem értek meg, az az, hogy ha ezt valaki szóvá meri tenni, akkor azzal hurrogják le, hogy mi köze hozzá, meg örüljön, hogy ez is van.
Mégegyszer: ha nyilvánosan meghirdetnek egy vonatot, akkor ne az utasok örüljenek, ha az el is indul, hanem az üzemeltetők kérjenek elnézést a hoppon maradt utasoktól, ha ezt mégsem tudják biztosítani! Az persze jó, ha az okokat elmagyarázzák, mert így az utasok nagy része meg fogja érteni, hogy jelenleg ennyire futja. De elégedettek ettől még nem lesznek, és ennek miért ne adhatnának hangot?
Én leszek a hivatatlan prókátor... Talán azért merem felvállalni ezt a szerepet, mert én mindkét oldalon valamilyen módon érintetnek érzem magam.
Az elmúlt napokban épp az ellen érveltünk, amit ismét leirtál:
"...bizonyos emberek azt hiszik, hogy egy 40 éves mozdony tökéletesen működik, ... olyan könnyű irányitani egy vasút minden tevékenységét, ... rendelkezésre áll oriási PÉNZMENNYISÉG"
Nem hiszi ezt senki!!! Mindenki tudja, hogy nem igy van!!! A hangsúly ott van, hogy ha valaki felvállal valamit, azt igenis csinálja meg és jól! Ha nem tudja - mert csodákra nem képes - akkor ne vállalja be! Ilyen például a menetrendszerinti közlekedés. Ha egy vasút állapota ezt nem teszi lehetővé, akkor az üzemeljen úgy, hogy hobbyvasút, és azok számára, akik kifejezetten ezt élvezik. És akkor azon a vasúton bármi megtörténhet.
De ha egy vasút meghirdeti magát menetrenddel, méghozzá ugyanolyan formában és ugyanott, mint bármely más vasút, az igenis gondoskodjék annak teljesitéséről. Természetesen bármikor bárhol történhet rendkivüli esemény, de az épp attól rendkivüli, hogy egy évben (vagy három évben) egyszer történik meg.
"Örülj, hogy utazhatsz rajta!"
Ez a mondat meg a "kedvencem"! Értem, hogy mire értetted, de attól még kegyetlenül rosszul cseng!
Bár az észrevételeket is szívesen vesszük {én csak NB és KE ügyekben nyilatkozom úgy-ahogy}, csak stílus, a stílus és a hozzállás, ezt kellene a fejekbe tölteni. Pl.: Váci-tól a kritikákat is szívesebben veszi az ember, a három brutálisabb topiclakó véleménye pedig csak ellenérzéseket szül. Pl.: bizonyos "traktorosok", akiknek a hivatalos elnevezése: mozdonyvezető, és ezt a nevet meg is szolgálják, értesültek az elmúlt napokbeli ámokfutásokról, amik ezen a topicon történtek, és ettől nem lett virágos jókedvük, hogy finoman fogalmazzak. Ez érthető is, mert normálisabb (nem merem mondani: gentlemanlike) környezetben a kritikákat is udvariasabb hangnemben fogalmazzák meg, de ha valamit nem értenek, akkor megkérdezik az arra illetékesektől, és nem mondanak véleményt addig (és olyan stílusban amilyenben), amíg a megfelelő információt meg nem kapták. Akik pedig ezt nem értik meg, azok egész életükre "páriák" maradnak.
Mindig olvasom a kisvasutak topicot, de nem szoktam irni hozzá. De ez már kezd sok lenni. Sajnálom, hogy egyes emberek csak azért járnak ide, hogy a kisvasutakat, azoknak vezetőit (főleg ha ismerik, mert ugye pl. a mesztegnyői kisvasutat nem szokták fikázni - csak a börzsönyieket)
Sajnálom, hogy ez van. Kár hogy bizonyos emberek azt hiszik, hogy egy 40 éves mozdony tökéletesen működik, és soha semmi hibája sincs, azt hiszik, hogy olyan könnyű irányitani egy vasút minden tevékenységét, és azt hiszik - ami a legfontosabb - korlátlanul rendelkezésre áll oriási PÉNZMENNYISÉG!!! Pedig nem így van.
A legprecizebb szolgáltatásba is csúszhat hiba. Szabados (nem tudom ki lehet e hirtelen feltünt és erősen anyázó ember) példáival élve (7404), a palacsintasütősnél is megromolhat az étel, úgy, hogy még észre sem veszi! Vagy a körhinta motorja is elromolhat, a gondosan fenntartott, akár teljesen új szerkezetnél.
Nem fikázni kell a vasutakat! Örülj, hogy utazhatsz rajta! Pl. Békéscsabán, Szegeden, Sárospatakon, Dombóváron, Franciavágáson, Oroszlányon, és még egy csomó helyen ezt már sajnos nem teheted meg!!! Inkább zárt szivedbe amit még ezekből megőrízhetsz! Mert lehet, hogy holnap már nem lesz (vagy ez a célotok???)
Bocs ha csöpögős voltam, de nagyon felhúztam magam. És ez csak a tényleg fikázásoknak jár! Nem az építő jellegű kritikáknak!! pl az UV pót jó ötlet lehet egy laikus számára, aki nincs tisztában az ürszelvény és hasonló méretekkel. De ezért nem kell rögtön lefikázni!! (7323) És megint ugyanazoknál az embereknél vagyok... Próbálkozzatok valami anyázós topiccal, melynek célja: ki tudja jobban szidni a másikat, és annak tevékenységét!!!
üdv. mindenkinek. És még valami. Úgy néz ki, hogy a szidalmazók többen vannak (többet írnak) ez azért van, mert az igazi vasútbarátok vasutat építenek, üzemeltetnek szerveznek....
"Megkeresi a másik mozdony okmányait, stb. Átveszi a mozdonyt. (víz, gázolaj, motorolaj szint ellenőrzése, stb). "
Milyen okmányokat kell előkeresni? Direkt átfutottam a hatályosnak mondott Utasítást és nem találtam erre vonatkozó részt.
Megnézem az üzemnaplót (elvileg a traktoron kell tartani...), aztán áldás, békesség visszadobom, mert nem volt meg a km szerinti ellenőrzése - ha már betartjuk az utasítást by gGabesz.
Egyébként nagyon röhejes, hogy a királyréti járműveknek épült mozdonyszínbe elvileg nem állhatnak be a traktorok és a kocsik, a tárolást csak szívességből (meg újabb megrendelések reményében) engedik meg.
A Szokolyai Híradóban (helyi lap) erre a szezonra ígérték a gőzmozdonyt... köszönjük.
Ha lehet, megerősíteném a Váci által leírtakat. Szabadosnak is csak a stílusával van baj...
Szóval a közforgalmú vasút elsősorban (hacsak nem kizárólag) azért van, hogy az utasoknak szolgáltatást nyújtson a menetdíj fejében. Nem ajándékot ad, hanem szolgáltat! És ez azt jelenti, hogy az igényt és a követelményeket az utasok jelentik, a kínálatot (a technikai megoldást) az üzemeltetők. Persze vannak korlátok, amit mindkét félnek figyelembe kell venni, de ettől az igény még jogos, és nem utasítható el azzal, hogy ő (az utas) nem vett részt egyetlen vasút üzemeltetésében sem. Miért tenné?
Én nagyon tisztelem azokat, akik szabadidejüket sem kímélve dolgoznak azért, hogy ezek a vasutak működjenek. De azért ne essünk át a ló túlsó oldalára! Ha valamit nem sikerül megoldani (pl. nincs másik mozdony), akkor elnézést kell kérni, nem pedig rendreutasítani a reklamáló utast!
"...úgy fikázol vasutakat és embereket,hogy a szövegedból látszik a körülmények ismeretének hiánya és úgy egyáltalán a vasútüzemé."
Pedig tényleg igaza van Szabadosnak! Onnantól kezdve, hogy egy vasút "közforgalmi", bizony lehetnek a civileknek is elvárásai. Sőt, nekik lehetnek csak igazán!!! És szerintem Ti (mert laasan már nem merem a "Mi"-t használni) is örülhetnétek, hogy a kivülállók is elmondják a véleményüket. Tovább mennék: az ő véleményük sokkal inkább elfogadható és elfogadandó, mint a bennfenteseké.
Pardon, most láttam, hogy Szabados is ugyanazt irta (mármint minek kellett a mozdonyt felvinni). Talán nem véletlen...
"Megkeresi a másik mozdony okmányait, stb. Átveszi a mozdonyt. (víz, gázolaj, motorolaj szint ellenőrzése, stb). "
Ezt miért nem tudta megtenni reggel? Tartalék mozdonyra bármikor szükség lehet. Mennyi időt vesz ez igénybe? És miért kell "megkeresni" egy mozdony okmányait? Főleg, ha összesen kettő van...
"...akkor sem tud felvinni egy mozdonyt és két kocsit..."
Miért kell a mozdonyt is felvinni? Állitsák félre, aztán majd este vagy másnap felviszik. Azért van a tartalék mozdony, hogy akkor az járjon helyette.
"...többi a műhelyt bérlő vállalkozó csinálta,ezért nem használható a mozdony..."
Ez meg már tényleg kabaré...
Ma reggel jött Kisvasút-körlevélben, hogy valamelyik gőzös felújitása bizonytalanná vált, mert "eltökölte az idot a felújító csapat, a
pénzek pedig határidohöz kötöttek...". Aztán ott volt Nagybörzsöny... Most meg itt a mozdonyjavitó, aki miatt a mozdony nem használható.
Ilyesmivel kellene nekem is foglalkoznom, nem pedig nap mint nap azon gürizni, hogy hogyan szolgáljam ki minél jobban az ügyfeleimet, hogy jövő hónapban se az ajtajuknál várakozó konkurenciát válasszák...