Szóval akkor, ha jössz a találkozóra viszem a futómat és tolunk egy versenyt hátrafelé?Akár szlalomozva is bevállalom!! Engem nem nagyon zavar a pittyegés, pedig sokat trailerezem...egy veterán autót húzkodok hosszabb távra rendszeresen! A pittyegést meg a rádió elnyomja, ha kell arra a pár percre...
Az ABS lényege,hogy fékezés közben tudj irányt változtatni. Az ABS nem feltétlen rövidebb fékutat jelent, hisz egy gyengébb minőségü gumival vagy megáldva,máris hosszabb a fékút.
„hogyan fékezzek ilyen helyen?” Megoldás: óvatosan...:-) Ha szügyig ér a sár, jobb, ha eleve és időben kézzel átkapcsolsz 4x4-re (és nem várod meg, míg az automatának leesik a tantusz – egyébként leesik...). Sokkal stabilabb lesz a haladás/kapaszkodás is, meg a fékezés is. Engem ez a módszer már elég sokszor kihúzott a sár-slamasztikából. A legneccesebb helyzet egy agyonázott keskeny töltésen/gáton történt, ahol (jó sok kilométer hosszan, mert visszafordulni persze nem lehetett), míg át nem kapcsoltam, méterenként le akart csúszni a fara valamelyik oldalra. Nagyon sáros meredek lefelé menetben azonban az a tapasztalatom, hogy még 4x4-es áttétel alkalmazása esetén is a legjobb módszer a fohászkodás az égiekhez...:-)
Azt azért megtudtam tőletek,hogy az én dusimnál is fenn áll ez a szarvashiba lehetősége,ha a szervizükben csináltatom.
Ezért én az alábbi társasághoz fogom vinni a vasat,és beszereltetek egy jó minőségű kapcsolót amivel kiiktatom a radart ha kell. Sok éve ismerem őket,szépen és nagy hozzáértéssel szerelnek bármit ami a kocsihoz kellhet.(riasztó- immó - hifi stb.
Az ABS-es autók velejárója az ilyen kattogás. Szerintem inkább barátkozz meg ezzel a mellékhatással, mintsem, hogy kikapcsold.
Egyébként elméletileg kizárólag hóban hosszabb a fékút ABS-szel, mert hiányában a kerék előtt feltorlódó hó növeli a fékerőt. Minden más esetben jobb és biztonságosabb ABS-szel autózni.
Az én S fábiámon 13 pólusú csati van gyárilag. Ezt nálunk nem tudjuk használni, mert a mi futócsatink 7 pólusú. Ezért adtak hozzá egy fordítót. (Ezt kell bédugni a kocsi csatijába) Ha bédugtuk, majd ebbe a futó csatiját, akkor nem működik a tolatóradar (ha hátramenetet kapcsolunk). Ha kihúzod belőle a futócsatit és nem veszed ki a fordítót, akkor nem is fog továbbra sem. Tehát ha nem húzol semmit, akkor ki kell húzni a fordítót és így már működni fog. Ennek így kell működni!
Még nem hallottam olyan bekötésről, ami az utánfutó csatlakoztatása esetén néma maradna, pedig ez lenne a cél. Technikailag kivitelezhető, csak találni kell hozzá egy átlagnál kreatívabb embert.
Amikor fékeztem, majdnem szívszélütést kaptam a hang hallatára és a fékpedálmozgást érezve. Rögtön hívtam a forgalmazómat, akinek első kérdése az volt, hogy vezettem-e ABS-es autót. Ilyen ,,magas szintig,, még nem jutottam.
Kérdezni szeretném a tapasztalataitokat, hogy a sárban a fékút jelentősen meg nől-e?
Mit javasoltok: hogyan fékezzek ilyen helyen ?
Szerintem itt legjobb lenne kikapcsolni. Van rá lehetőség ?
Na, mégegyszer! Szóval,ha fel van akasztva a futó, akkor még nem jelez,csak rükverc kapcsolása után kezd el csipogni, ha mögötte van a futó!Az enyém így van kötve és szerintem így teljesen jó!
Van - é köztetek olyan, akinek Dusiján , van vonóhorog és utólag szerelt tolatóradar ?
Amit tudni szeretnék ezzel kapcsolatban, hogy az utfutó csatlakoztatása után, jelez-e állandóan a radar, vagy néma csend. Az esetleges válaszokat köszönöm!
Csak kutyafuttában: szerintem másfél-kétnapos, ottalvós (de én már kinőttem a sátorozásból), szombat reggeli/délelőtti kezdéssel (nem mindenki tudna már pénteken indulni, vagy későn érne le), vasárnapi kámforrá válással, és most már maradjunk Sukorónál, majd váltunk más helyszínre később. A most vasárnapi jelentkezési határidőt tényleg jó volna betartani, hogy tudjuk, hányadán állunk.
Először beszéljünk arról, hogy ottalvós vagy reggeltől - estig. Ha ottalvós akkor sátorozós vagy rendes szállás legyen. szerintem kezdetnek 2 napos elég lehet. Este- délután érkezés mondjuk pénteken. Este egy kis táborfájör sütögetés, zsírcsepegtetés, beszélgetés. Másnap egy rövid kellemes karika, aztán könnyes szemekkel búcsúzás és megígérjük egymásnak, hogy hamarosan újra....... amúgy én sátorozós párti vagyok első alkalomra, mert nem ismerjük egymást, és a foglalás majd a váratlan események miatt esetleg kimaradók szállásdíja miatt nem kerülünk kellemetlen helyzetbe. A Duna mellett, BP-től dél felé van pár táborozásra alkalmas hely, ahol össze lehet verődni. Vélemény?
A tali táblázatába teszek egy + sort a szállásigény megjelőlésével, ott látható lesz, hogy hányan nézik a táblázatot, és mire van igény. A bejegyzési határidő legyen e hét - a 17. hét vasárnapja! Utolsó oszlop, "O" oszlop!
Örülök az írásodnak valahol rokonlelkek lehetünk én is szeretem a természetet és vadászni is járok időnkét, ha nem is annyit, mint egy erdőmérnök. A Dustert is ezért választottam, na meg a csónakomat ki tudjam húzni a sóderos-köves –homokos Duna partról.