Egyébként a probléma megoldódni látszik talán. Ma kaptam az infót, meg hozzá az új február 15től érvényes kottát. 118on +1 kocsi (amit nem tudom honnan bányásznak elő...), így lesz bőven tartózkodás Szépilonán.
Hát valóban nincs. De mondjuk ha elmegy, akkor a kövi 56-ossal a Jánosig, és ott a kövi 18-assal. Ha sietek valahová, akkor 7.5 perc késés, ha nem, akkor eggyel több átszállás. És persze fagyoskodás a 18-ason mert 10 percet áll nyitott ajtókkal a végállomásokon. Ezért is szeretem jobban a 118-at, mert mindkét végállomáson a fordulóban van hosszabb tartózkodás, így nem kell hosszabb ideig nyitvatartani az ajtót, ergo melegebb van. Mondjuk mindkét végállomásnál megoldható, hogy ne legyen nyitva. János kórháznál megáll a hurokban, és ott kivárja az indulást, majd 1 perccel indulás előtt beáll --> az utasoknak csak a várakozás ideje alatt kell fagyoskodniuk, cserébe jó meleg villamoson utazhatnak. Savoyánál meg amúgyis üresen áll be a felszállóhelyre --> 1 perccel indulás előtt nyit ajtót --> lásd János körháznál a megjegyzést a nyíl után.
(OFF: ne tessék pánikolni, ha nem küldi el elsőre... :o)))
Hát, ilyen részletes háttérinformációknak nem voltam birtokában, ezért direkt csak csodálkoztam, nem vontam kétségbe, remélvén, hogy elmagyarázod. ;o) Így már nagyjából értem, kösz.
Nem a zavarérzékenység miatt, hanem a fordulóidők miatt.
Eddig a 118nak volt 7-8 perc a Kitérőnél Budagyöngyénél 15. 18nak 7 a Jánosnál, 4 Savoyaban. A Savoyai technológia idő ha sok az utas alapból 4-5 perc. A vonalközi eltérések abból adódtak, hogy ki elé került be saját hullámjába egy másik viszonylat (erre azért elég nagy az esély).
Most Csókánál egységesen 6 perc, Jánosnál 15, Budagyöngyén 10. Ehhez jön még a Bartók szűk átbocsáltóképessége és a Moszkva - János szakasz lassújelei. Ha a Csókánál időben vissza tudsz indulni akkor már örülhetsz, a másik végén meg kevés a 10 perc a kiegyenlítésre, mert még a kocsiszínt is meg kell járni.
Nem a zavarérzékenység miatt, hanem a fordulóidők miatt.
Eddig a 118nak volt 7-8 perc a Kitérőnél Budagyöngyénél 15. 18nak 7 a Jánosnál, 4 Savoyaban. A Savoyai technológia idő ha sok az utas alapból 4-5 perc. A vonalközi eltérések abból adódtak, hogy ki elé került be saját hullámjába egy másik viszonylat (erre azért elég nagy az esély).
Most Csókánál egységesen 6 perc, Jánosnál 15, Budagyöngyén 10. Ehhez jön még a Bartók szűk átbocsáltóképessége és a Moszkva - János szakasz lassújelei. Ha a Csókánál időben vissza tudsz indulni akkor már örülhetsz, a másik végén meg kevés a 10 perc a kiegyenlítésre, mert még a kocsiszínt is meg kell járni.
Azért ez ebben a formában kicsit furcsa lenne. A délbudai végállomás módosulása, hogyhogy így megfordítja a kettőt? A kettő véleményem szerint nagyjából egyként kezelendő kissé/meglehetősen ingatag, de kétség kívül zavarérzékenyként.
És honnan tudom, hogy a busz már elment, vagy várnom kell rá? Örülni kell, ha indulásra leér az ember a Budagyöngyéhez, és éppen nem jön 56os és lehet menni.
Egyszer már voltam nagyon rendes, és indulásomkor még szépen vártam 1 percet, mert akkor érkezett meg a Budagyöngye lámpához (nem a megállóhoz) az 56os, aztán a Moszkván már volt 5 perc késésem. És hol voltam még a Bartók Béla úti forgatagtól. Jelenleg a 118as nem az a viszonylat, ahol ilyen dolgok beleférnek a menetidőbe. Mondjuk a tükörből a mellém érkező 56ost nem lehet látni, nem hogy a buszmegállót.
Meg lehet, hogy megvárom ott azt az egy utast, aztán meg 50 fog anyázni, hogy már megint késik a nyavalyás 18as.
Ha már 22-es meg 118-as. A 22GY pár perccel előb ér gyöngyéhez, mint ahogy a 118 indul. Ha a busz nem késik, kényelmesen át lehet szállni, de ha késik, akkor elmegy az orrom előtt a villamos. Nem lehetne olyat, hogy ha indulna a villamos, de késik a busz, viszont már látótávolságban van, akkor megvárja az onnan átszálló utasokat (mondjuk általában csak én szoktam átszállni, de szerintem 1 utast is érdemes megvárni)?
Azért írtam, hogy a jelenlegi körülmények között. A vágányzár előtt a 18as volt a sztochasztikus a 118as meg a determinisztikus, most ez pont megfordult.
Régebben, amikor jártam vele (reggelente, közvetlenül a létrejötte után), akkor megjegyezhető menetrendje volt, és mindig pontos indult (legfeljebb egy-két perces elétéréssel). Nekem a pontosság maradt meg a 118-asról, a gyakran 10 percenként járó 22-essel ellentétben.
Megfigyelésem szerint a Móricz feltúrása előtt a 118-asok reggel viszonylag hosszabb időt töltöttek a Szépilonánál, ezért nem lehetett gond a menetrenddel.
Azt elismerem, hogy ma már nem tudják tartani a menetrendet, de régebben a Budagyöngyénél reggelente nem volt gond (délutánról nem tudok nyilatkozni). Mindenesetre jó lenne, ha ez nem lenne így. :/
Jelen körülmények között a város legkiszámíthatatlanabb viszonylatának tartom a 118ast. Gyakorlatilag állandósult a menetrendi eltérés, a szórás +2 és +15 között van...
Szerintem igenis szükséges lenne a 118-as "meghosszabbítása", ha már úgyis eljön idáig.
Én itt lakom a Szépilona megállónál. Reggel, régebben amikor korábban mentem iskolába, sokszor nem fértem fel a buszra, annyira teli volt. A 22-es egy teljesen rendszertelen járat, főleg itt a vonal vége felé. Jól jönne egy kiszámítható villamos. Ezen kívül a Szépilona megállót használják a Képzőművészeti Egyetemre járó diákok; délután, este, mindig sokan szállnak fel itt (néha kb. megduplázódik a buszon utazók száma). A közelben lehet egy iskola is, szoktak várni a megállóban másik iskolásokra, és ha legyaloglok a Budagyöngyéhez (mert gyorsabb, mint megvárni a buszt), akkor is szoktam találkozni olyan gyerekekkel, akik a Budagyöngyétől jönnek.
Persze nem lenne rossz a pályán se javítani (a kocsiszíni kigazásnál és a Szilágyi Erszébet fasoron se), jelenleg a busz gyorsabb (vezetőtől függően 1-3 lámpával).
Ez viszont nem hülyeség! Én is folyton azon filózom, ha a cél a Moszkva tér kiüritése vill.vá-k szempontjából (4-6-ot leszámítva), akkor az 59-et is költöztetni kell a Jánoshoz. Én csak idáig merészkedtem, a 18-ason már nem gondolkodtam tovább, de nem rossz ötlet, akkor az 59 => János, 18 => Zalai út (v. SzI?), (11)8 => Hűvösvölgy.
De ha történne egy kisebb költözés ezzel egyidőben: 59-es a Szt. János kórházhoz, akkor a 18-as mehetne a Zalai útig, így ráadásul teljes üzemidőben lenne ott közelekedés.
Igazad van, nem járok a Zalai út környékére, csak a Havannáról Kökire, ahol reggelente van, h. a 3. buszra tudok felszállni, mert itt még alternatíva sem nagyon van. (Az 50es villamos nem visz be kökire, és nem mindenki metróval megy tovább.)
Ha a Zalai úthoz járnál tanulni vagy csak épp ott élnél, esetleg minden reggel a 22-esről szállnál át, hamar megváltozna a véleményed. A BKV álságos kifogásairól pedig még hallani sem szeretek, egyszer a meredekség a gond, egyszer a peron hiánya, valószínűleg ha megkapirgálnánk az ügyet, kiderülne, hogy pártízmillióból egészen a Zugligeti úton az első sarokig felvihető lenne a 118-as.
Most látom, én néztem el, te gyakorlatilag feltaláltad a leváltást. A vezérek biztos értékelnék, amikor 6-8perceket állhatnak az esetleges fagyban, h. felvigyék ilonára a villamost. Azonkívül: az elhagyott vezetőállást a szabályzat szerint zárva kell tartani. A kulcsok nem egyformák (ellentétben pl. a hannoverivel). Hogy száll be a hátsó fülkébe a másik jv? Amúgy fenntartom, h. semmi értelme azon az egy megállós szakaszon utast szállítani.
1-tel több vezető kell a szükségesnél, és akkor megoldható, hogy gyöngyén beszáll a hátuljába, Ilonán nem kell kiszállni, és a hátsó majd gyöngyén kiszáll, átsétál a szembe peronhoz és megvárja a következőt.