Miért nem akkor adtad el amikor szezonja volt.......?:) Gondolkodás nélkül kellett volna,de azóta meg nyílván kellett vennem másikat,pedig az ajánlat korrekt.
Meglett az ikarusz hangot adó feszítő görgő... Olyan randa hangja volt, hogy már szégyelltem vele járni - szerencsére most már csendes a gép.
További gondom: Nekem sem működik a CD-táram (remélem csak tisztítás, de azt hol?) valamint a navigáció olvasója is gyíkoskodik:beadom neki a lemezt, úgytesz mint aki olvassa, majd szépen kiköpi. (navihoz semmit sem konyítok)
Valamint az első tolatóradarom megadta magát (de csak egy darab, mert az összes többi recseg/csipog), hol tudnám megnézetni/megjavíttatni ezt a problémát?
Valamint egy kis eladó cucc:
Eladó négy darab gyári BMW alufelni (7,5J x 16H, ET20 5x120) felniközepekkel, szép állapotban, valamint van rajta négy darab Pirelli Winter Snowsport 210 típusú, 235/60 R16 100H méretű téligumi. Két téligumi szinte új, két darab pedig kb 50%-os. A felnik és a gumik külön is eladóak, az árról telefonon, vagy e-mailben beszélhetünk. Más típusú alufelni érdekel 7-es (E38) as BMW-re, vagy nyári gumit ebben a méretben beszámolok!
Nem rugtak az ülés alá valamit? Esetleg nincs sérülés az ülésen? (tűszúrásnyi?) Nem esketett bele valami a biztiöv csattba és bedugva benyomta valahová? Amúgy meg lehet kiolvasni és hátha közelebbit tudhatunk meg. Szakadás/zárlat...
Urak! Keresek olyan embert, aki olcsóbban tud BMW alkatrészeket beszerezni nekem, mint a szalonban. Kellene első lengőkarba szilent (ha külön van)... BMWPower, Jolet ?
Én voltam annyira stupid, hogy mikor megvettem a gépet fordítva raktam bele a CD-váltóba a CD-t. Nem nállad is csak ez a gond? A lejátszandó felület legyen felfelé.
-lcd: at kell forrasztani a paneljet, vagy lehet hogy csak feljebb kell csavarni a fenyerot. de mind a kettot erdemes megcsinalni ha mar szetszeded. -navi cd mindenkinek van, illetve bmw szerviz, vagy torrent. -cd tar optika pucolas utan lehet tovabb lepni.
Csak egy rövid történet, voltunk ma az Autoklub vezetéstechnikai pályáján néhány klubtársammal. Mivel "csak" heten voltunk a több mint három óra gyakorlóidőre elég sokfajta szituációt és elég sokat tudtunk gyakorolni. Harom nagyon jó tapasztalatot hozott a délelött: - a DTC néha a "megoldás" ellen dolgozott ( ezen mondjuk meglepődtem ) - a nyári guminak esélye sem volt a télivel szemben ( ez mondjuk nyilvánvaló, de itt nagyon szépen ki is jött a gyakorlatban ) ( többek között volt két szinte egyforma autó, egy E92 a gyári 205/55R16-os méretű téligumikon és egy E90 a szintén gyári 225/40-255/35R18-as nyárigumijain. A különbség leírhatatlan...:( ) - a kormányzás és esetleges gázadással szemben a fékezés gyakran "halálos" is lehet
Magát a tanpályát és a gyakorlást mindenkinek csak ajánlani tudom. Szinte a minimális az ára azzal szemben amit egy későbbi esetleges vészhelyzetben majd jelent.
- mi lehet a gond a középső konzollal 4:3 kijelző, menet közben kikapcsol, később bekapcsol - tud valaki E38 735i használati útmutatót - optikai elemek (diszléc, krómok, stb...) olcsó beszerzése - fa betétek javitása - navi Cd lemez - cd tár nem játszik le semmit
Most csak ennyi jut eszembe. köszi előre is mindenkinek a segitséget.
Egész decemberben csapattam a hóban, jégen, és egészen jól beletanultam a két tonna kezelésébe! Nagyon nagy tisztelettel kell bánni vele, mert ha egy pontol túlment, én már nem tudtam megfogni. Míg szerintem egy feleakkora golfkettőt simán meg lehetett volna. De az a baj, hogy sok autós életében csak egyszer csúszik meg, és az lehet, hogy végzetes is lesz. Szerintem ezért kell gyakorolni.
Más: megvettem a felnit csodaszép (gyári, persze), de azért húz rendesen a nyomvályúban. A szépség ára... :)
szerintem sem biztos hogy jobban csuszik egy nehezebb kocsi. igaz, hogy nagyobb a lendulete, de nagyobb feluletuek tapadnak az uthoz, meg nagyobb erovel nyomodnak ossze, tovabba esetenkent az elektronika is segit. szoval a tomeg az csak az egyik parameter, szerintem sincs kulonosebben gond ha jok a gumik. nyilvan a fizika az fizika, de amiatt nem mennek egy konnyebb kocsival telen sehova.
masreszrol mostanaban valaki telen lat egyaltalan havat az orszagban ? :)
Én a 17" méretre gondoltam, hogy jobb a 18-cal ellenben a magyar utakra. Szerintem.
Az átmérőnek nyilván stimmelnie kell, nem számoltam utána, elnézést a félreérthető mondatért.
Más. Most jöttem haza egy 3 napos olasz túráról. Érdekes, mindössze 3db e38-at láttam útközben. A legutolsó egy osztrák rendszámú fekete faceliftes példány egy parkolóban, gyönyörűen nézett ki, de amikor a végére értünk..., két dupla króm kipufogócső, csak az egyiken jön füst, a másik belseje fényes, hihetetlenül gagyi volt.
Én pont holnap megyek Debrecenbe, majd meglátom az utak minőségét. Találtam felnit, és most veszem meg.
A fékről én annyit mondanék, hogy egy manuális 740-ben ülve jobban fogott, mint a 750-emben. Nem csak a 200 kiló súlykülömbözet, hanem igenis a motor ellenében kell fékeznem autómatánál. Szerintem...
Én kb. 30km/h-val haladtam mikor észrevettem, hogy a busz megállt előttem. Fékeztem, elkezdett csúszni reggeli felfagyott, de nem jeges úton. Már kb. 10 métert csúsztam mikor láttam, hogy nem fogok megállni a buszig, sikerült kikerülni (majdnem :D ) csak szembe jöttek. Tag belémcsúszott előről. Eredmény: - le kellett fényeztetnem a lököst, mert a sarka karcos lett, de sztem az még a busz miatt (kicsit megkoccoltam a sarkát) - neki eltört a lökhárító, betört az egyik index, betört mellete a fényszóróüveg is (valami vectra volt)
Az a poén, hogy az én lökhárítóm még csak el sem mozdult a helyéről. Öröm az ürömben. Ha még csúsztam is a súlya miatt, legalább anyag van benne úgy tűnik.
szerintem az automataváltó vészhelyzetben sokkal jobb...
hiszen nem fullad le az autó, ha elfelejtesz kuplungot is nyomni a fék mellé a nagy gépészkedés közepette...
én is gyakorlatban tapasztaltam meg a nagy súly hátrányát, mert sikerült belecsúsznom tavaly télen egy hülyébe, aki úgy érezte neki ott és akkor blokkolnia kell...
de ha bekalkulálod a hosszabb fékutat, akkor nem lesz semmi gond...
sőt a nagyobb súly nagyobb biztonságot is adhat...
Leírtam mi kell hozzá, illetve ha ennyire félsz, nem vagy biztos magadra akkor menj el egy vezetéstechnikai tréningre ( pl arra amit most a BMW Klub szervez ) és gyakorolj.
Érdeklődni szeretnék, hogy hogyan lehet a legegyszerűbben beépíteni egy passzív mélynyomót olyan E38 -ba amiben nem advanced gyári hi-fi van, tehát nincs mélynyomó a kalaptartóban és ezért nincs erősítő a CD-váltó mögött?
Szedjem szét a középső konzolt? Onnan kell, hogy lopjak szuflát az új mélynyomó erősítőjéhez?
Ja E46 328Ci vs. A4 1,8T avant, de akkor is. Szerintem ez általában elmondható a két típusról. Volt már szerencsém jópár A8-hoz, S8-hoz, új S osztályhoz és 7er-hez is, 760Li-hez is. Azt kell mondjam, hogy az audi még mindíg csak erőlködik luxusautót gyártani. Nehéz megmagyarázni de jobbnak tűnik a másik kettő és nem sznobságból mondom. De miről beszélek én már??!!
Ha jégen megcsúszol nem áll meg, mert nehéz. Ezt tapasztaltam. Az Audimban volt vagy száz lengőkar, ebben van összesen négy, de össze nem lehet hasonlítani a két autót útfekvésben, kanyarsebességben, meg általában menettulajdonságokban. A fékerő is jóval kielégítőbb és az abs sem olyan hirtelen, mint az A4-ben volt.
a kijelentesem direkt provokaitv volt, kivancsi voltam, hogy masok hogy gondoljak a nehez bmw-k teli viselkedeset. valoszinu az en ovatossagom csupan abbol adodik, hogy: a kocsim mar nem 500eFt hanem 2millio ; valamint, hogy automata valtom van es nem erzem annyira a kocsit , nem tudok ugy ugyeskedni ha megindul, vagy epp nem indul el...
semgza!
az autopalyak nagyon jok. usaban nagyon sokat mentem mindenhol autopalyan es nagyon szaggatos dudummdudummm dudummm dudummm dudummm. a 8as eleg jo most mar. persze meg mindig vannak szar szakaszok. zalaban az utak nem jok, de nem is tulzottan rosszak, viszont sajnos nem latom eselyet se, hogya kovetkezo 10 evben javitanank rajta. amugy most zala kornyeken keresek egy bmwszerelot. de nem igen jarok sikerrel. allitolag gyenesdiason van egy fan.
Itt Debrecenben annyira nem rossz mint Pesten, de csak azért, mert jóval kisebb. Arányaiban itt is legalább annyi szar út van, és melóba magamtól meg az asszonytól is csak tetű úzon jutok el. Nekem 18-as még sosem deformálódott, igaz kerülöm a kátyút és a replikát is. Összességében siralmas a helyzet mindenhol szerintem pedig sok utat felújítottak már itt is.
budapestet ebben a mondatban helyettesitenem magyarorszaggal. vagy van olyan videk ahol jok az utak? ugy ertem olyan jok, hogy nem kell szlalomozni folyamatosan? esetleg meg 21-essel sem? komoly a kerdes.
Szerintem nincs igazad. Több telet végigcsináltam már E39-ekkel, facelift elötti és utáni limóval is, facelift utáni touringgal és soha semmi problémám nem volt sem az elindulással, sem a megállással sem a fordulásokkal. Szerintem ésszel kell vezetni és kötelező a jó téligumi, ennyi.
akkor itt a valasz. 16os ramegy. 15os nem. na mindegy, en jarok telen is a 17es kerekkel, ugyis ugy szar az egesz auto hoban ahogy van. el se indulok vele. a suly a problema, ha elindul, nem allitja meg ezt semmi.
ja es en telen nyaron 235/45R17 merettel jarok. igazandibol en szereteme zt a meretet, de budapestre erkezven szivesebben lecserelnem egy 15osre es puhara engednem a levegot...
bizony az en e39-emen ez van : 235/45R17 a 15os nem fer ra, mert ebben nagy motor van es emiatt nagyobb fek /allitolag/ . sot talan a 16os kerekbe se fer bele a fek...
Ja értem. Mert láttam, hogy E39-nél 235/45R17 is gyári méret, ami E46-nál 225 és ezért gondoltam, hogy vmivel nagyobb a kerék. Egyébként elférni elférne a 19" is, talán nem is rázna, mert az E46 M3-on 225/40R19 és 255/35R19 volt bár a sárvédők jóval szélesebbek. 18-asban is nagyobb oldalfalú. A CSL-nél viszont a 19"-os gumi már peresebb. Fene se érti. De mindegy is, a lényeg, hogy a gyári a tuti! :)
ja, de irto lecsuszott kocsik is vannak, azokat johogy nem tudjak eladni. nekem sem kellene x vagy y dolog nelkul vagy csunyan kijavitva egy hetes. mindegy. valaki hivja fel ha unatkozik :)
csak a statisztika kedveert, most nezegetek en is ujakat de nekem meg csak a regi tetszik, elol is meg hatul is. belul mondjuk inkabb az uj a tobb gomb miatt.
Ha minden igaz a ROF = run on flat, tehát defektmentes. Ilyen gumit csak akkor rakj fel ha van keréknyomás kontroll a kocsiban, különben pórul is járhatsz...
Köszönöm Nektek a válaszokat, már lebeszéltem magam a 17-ről. Tényleg lényegesen nem különbözik a 16-tól. 750 alá pedig elfér a 18 bőven, bár ismerős azt mondja, hogy a szintszabályzás miatt 245/40 R18 fér el max hátra. BMW740D? Neked hogy fért be? (Ja, beszéltünk múltkor fogyiról: hétvégén megjártam Mantovát, 1560km, és 12,1 az átlag végig 150-nel :) ) Azt mondjátok, hogy a pernegyven az már ráz, mi? És mi a véleményetek a 65-ös felniről?
Nekem 275/40 a nyári gumim, és szükségből 255/40-et tettem fel télire (1,6 centi különbség). Katasztrofális lett a rugózási komfort!!! Azóta erősen gondolkodom a 16-os téligarnitúra beszerzésén! Persze csak Styling 61 jön szóba, az meg rohadt drága.
Köszönöm a sok, és gyors választ! Énis mértem, és a mostani téligumim 235/65 R16, ami 690mm. Amit néztem 225/55 R17 pedig 660mm. Tényleg kisebb, és ezen énis aggódom. Nem akarok semmilyen komfortvesztést. Bár a perhatvanöt azért bután ballonos... Ezt is nézem
Urak! Kaptam egy ajánlatot felni+gumára, és kérdezném, hogy szerintetek milyen? Szóval 180E a garnitúra E60 / style116 / Good Year EXCELLENCE ROF 225/50 R17 Elég szép állapotban, a gumi is legalább 70% -os. Csak már holnap délutánra kellene neki válasz. Ja, és E38 -ra venném...
Az a baj,hogy a Modic sem mindenható,és egy csomó problémát nem jelez,és ilyenkor jön a "fejvakarás",meg a vég nélküli próbálkozás természetesen az ügyfél pénztárcájának kárára........ Épp a múltkor hallottam,hogy 350ezer Ft után a 730d még mindig csak 50 km/h-val ment padlógázon,viszont a jó hír az volt,hogy már voltak benne új alkatrészek! Na sajna a mi városunk pont erről híres,élen a Magisz-al pl........
Másra, de az is érdekes! :) Na nem mintha leszorítósdit akarnék játszani, csak kíváncsi vagyok rá testközelből milyen. Soxor el akartam már menni arra is, amit te hírdetsz csak ez a szombat se jó. :( De lesz még ilyen az idén ugye?
Jók ezek egyébként? Egy ismerős a Köztársasági Őrezrednél vezetéstechnikai oktató, hozzá akartunk elmenni csak idővel nincs nagyon eleresztve. Már egy éve húzódik a dolog.
Az Audit még nekem is összekulcsozták, meg virágföldet hajigáltak rá az ablakból. Szerencsére a 3er-t már csak leköpködték. Mellettem meg ott állnak az új volvo terepjárók azok nem fájnak senkinek. Érdekes, egy új swift is annyit ér mint az enyém, arra mégse allergiás senki. Nagyon korlátolt emberek vannak.
Megvan, bárdinál volt! A Sumen utcán, akit ajánlottál az vicces volt! Felhívtam (nő) mondom, hogy rézpaszta kéne. Aszondja van mindenféle autóápolási pasztájuk, krómra tudja, hogy van de rézre nemigen! :D Vollay-hoz nekem is el kell mennem egy modicra, mert nem úgy húz a szekér ahogy kéne. De nem járhatok külföldre szervizelni vazz!
"ez tipikusan mechanikai súrlódás kiváltotta hang... mintha valami szárazon fordulna.."
en is erre gondolok a hangbol es a tekereserzesebol is csak valahogy furcsalom, hogy miert akkor van ez ha bemelegedett a gep...tenyleg atmelegedik a futomu is, es meg"dagadak" a vasak?
Be lehet,nyílván nem olyan egyszerű mint egy gyárkapun begurulni,de simán megoldható...:) Nála még nem lett ezen okból egy karc sem az autón,viszont irigy emberek már négyszer végighúzták az oldalát kulccsal,már lassan nem is érdekel........:((
Kösz. Annyira nem érdekel az egész, csak kíváncsi voltam. Mondjuk nem lenne rossz ha az enyémre is rá tudnék húzni egy rolót, ne lássa boldog-boldogtalan.
Ez egy Siemens BIT II. ami ráadásul erősen hiányos is. Nekem ilyen van az e39ben, és ráadásul szar is, mint ezek nagytöbbsége. Asszem nem BT hanem rádiófrekis. Ezt el kell felejteni, inkább Bluetoothos cuccot kell bele nézni...
Nem. Vollay szervízként tevékenykedik,de konkrétan inkább busszal járnék,mint,hogy hozzá vigyek autót. Lajoska az a kis vékony kukkeres gyerek a sötétkék 4ajtós E36 M3-al. Amúgy jóban van Váriékkal.
Akkor jól gondolom,hogy ez a gumi Mályiból van....:)? Nekem ugyan ilyen van fent az autómon,csak hátul 255-ös,és sajna nem vagyok tőle elájulva. A gondom az vele,hogy már búg a jobb elsőm,pedig tavaly vadi újan lett felrakva az autóm előző gazdájánál,és Ő alig ment vele 3-4ezer km-t. Remélem neked nagyobb szerencséd lesz vele.
És magyarországi a gumi? (made in Hungary) Mert én itt dolgozom a Hankookban (külsősként), és tőlem kérdezgetik, hogy tudok-e kihozni gumit. Egyenlőre a próbaüzem idejére csak külföldre visznek, én úgy tudom...
Én Lajoskához hordom az autóimat kb. tíz éve,azt nem mondom,hogy "gépesítettségben" felveszi a versenyt a Vollay művekkel,de szakértelemben mindenképpen. A 7-ert is ő szegeli ha valami gáz van,nyugodtan rá merem bízni,pedig a dieselt nem igazán szereti,de a benzinesben nagyon otthon van,nem mindig minden a csillogó műhely meg a Modic vagy GTone,mert az alkatrészt be is kell szerelni,és azt egy gép sem tudja...:)
Borzasztó gagyin néz ki, először azt hittem, valami replika szarság, csak aztán láttam, hogy szimplán kicsi rá. E65-re tilos 19-nél kisebb kereket tenni.
Engem azért érdekelne,hogy szerinted ki az az egyetlen hozzáértő banda itt a cívisvárosban....... Lehet simán megcáfolom........:) Én két szerelőhöz járok-már ha szükség van rá-az egyik itt Debrecenben van,a másik jóval messzebb,Szarvason(Ő a komolyabb,és "gépesítettebb",tehát a nagyobb problémák orvoslója,főleg dieselben).
Teljesen átérzem a problémátokat... Alapból műszaki beállítottságú vagyok, ráadásul végzettségemet tekintettel az autóvillamosságihoz állok közelebb, bár ezt a szót valamiért nem csipázom. Szóval én beletanultam, apránként, amiben persze voltak igaz barátok akik segítettek és nem kevés szerepe volt a fórumokon kialakult tapasztalatoknak, kapcsolatokban. Ha annyit mondok (csak hogy rövidítsek) hogy azóta gyári modikom van (még ha csak MoDiC II is) és kissé piszkálóan, de ugyanakkor elismerően neveznek amper és bit gurubak az e34 fórumon. :o)
p.s.: bár a 7-ereket nem ismerem annyira, azért próbálok józan paraszti ésszel segíteni, átérezve a magyar valóságot és a bizalmatlan kiszolgáltatottságát minden egyes kék/fehér kedvelő propelleresnek. ;o)
Az a baj, hogy az, hogy egy szerelő ért-e hozzá vagy sem, lelkiismeretes-e vagy sem, normálisan dolgozik-e vagy sem, csak tapasztalati úton derül ki. Nekem meg már mocskosul nincs kedvem még fizetni is a negatív tapasztalatokért. Jó ez az egész tök felesleges, mert vagy úgy adom oda legközelebb az autót, hogy: vagy kész lesz három nap alatt vagy nem fizetem ki (és akkor már csakazért se nyúlnak hozzá :D ) vagy elviszem másik szerelőhöz, ahol vagy jobb lesz a helyzet vagy rosszabb, vagy ugyanilyen szar.
Egy köztudottan hozzáértő banda van még Debrecenben, azok még a telefont is basznak felvenni. Mondjuk egy haverom unokatesójának szerelő az apja lehet oda fogom hordani. Az biztos, hogy mostmár, amit én meg tudok csinálni, amiatt nem viszem szerelőhöz.
Igazából most már azzal is megelégednék ha odavinném a kocsit és egy három napos meló nem két hétig tartana és úgy kapnám vissza, hogy egy darabig nem kéne azon gondolkoznom mikor teszem le két hétre megint. De a szerelőváltás is olyan mint a nőknek másik nőgyógyászhoz menni.
Nekem cserélték a toronyszilenteket is hátul, elől meg ugye nincs. Elvileg nem felemelve húzták meg, hanem már a földön volt. Aszondták lehet talpas vagy vmi. Csak előtte semmi hangja nem volt. Ja és két hétig ott állt a kocsi és nem bírták megnézni nincs-e vmi gond.
- először gyujtás ráad, - 7-s pontot letesteled 6-12 mp-ig, - leveszed a testelést, - ekkor ha jó volt az időzítés, akkor már látod az 5 ződ jelet, - leszeded a gyujtást. Ellenőrzés
Most próbáltam, de nem megy! (Lenullázni az olajperiódust) A 7-est a 19-cel, aztán a testtel, de semmi. Gyújtás, 5-10 mp, semmi. Pedig jó lenne? Valaki tapasztalt már ilyet?
Olajat cseréltél? Amúgy ha leveszed a csatlakozó fedelet , akkor a középen műanyag öntvényen van egy kis rovátka, vagy nyíl. Na azzal szemben lévő aljzatot kell letesteli, de próbalámpával csináld, gyújtást rá kell adni.
Nem tudjátok, hogy mi lehet a KendTomival? Másfél hete nem lehet elérni, e-mailre nem válaszol... :( Olajperiódust kellene lenulláznom. Valakinek ötlete? (E38)
Szval megvan a hiba oka. Senki nem nyert közületek , viszont nagy kő esett le a szívemről... A következő történt: 1. A hiba egyik pillanatról a másikra jött elő - ez egy 4 literes motornál nem lehet kopásból eredő dolog 2. Csak egy henger állt le , ez is jót jelent 3. Az M60 - as motorokban a kartergázt a motor, ha túl sok gyűlik össze, akkor egy túlnyomásos szelepen keresztül visszavezeti a motorba, szerencsére ez szakadt át 4. Csak 25.000.- a javítás alkatrésszel együtt!
Hú, ha látnátok , hogy örülök!
Az autót itt láthatjátok: http://kotabla.blogspot.com/2007/11/bmbim-ii.html
A hibás hengernél a gyertyát cserélted? Anno benyaltam egyilyet katalógus szerinti gyertyákat vettem csere megvolt utánna nem indult az autó régi vissza, minden ok.
Egy V8at megbontani mindenképp nagy szívás és nagy költség...:) Az nem BMW sajátosság, hogy egy gyűrű eltörik vagy sem. Az is lehet, hogy kevesebb víz volt benne és feljebb ment a vízhőfok és az egyik dugó megszorult, akkor tört a gyűrű. A szimmering ha megkeményedik az nem egyik napról a másikra történik és nem csak egy hengerben, továbbá csak úgy leesni sem szokott a helyéről. Az is lehet, hogy kimozdult egy szelepvezető. Mindenképp bontás sajna...
Ha gyűrű lenne, akkor az nagy szívás. Mondjuk ez nem nagyon jellemző egy BMW-re, hogy egy hengerben egyszer csak elszáll a gyűrű, egyik pillanatról a másikra. Meg azt hiszem, hogy annak lenne egy csöpp hangja is....
Nagy az én gondom. 93' -as E32 V8 740i , egy hengerem nem megy, füstölök mint a fene. Arra gyanakszom, hogy egy szelepszár szimmering szállt el és a bejutó olaj beköpi a gyertyát. Mondjuk kivettük , megnéztük és bizony olajos. Ha valaki megtudná mondani, hogy le kell-e venni a hengerfejet a szimmering cseréhez vagy nem , annak örülnék! Vagy esetleg egy jó és elviselhető áron dolgozó szerelőt tudnátok-e ajánlani? Lehetséges esetleg, hogy mondjuk a trafó hagy ki és ezért nem megy egy henger? Ez okozhat füstölést?
A bmwpower.hu-n szereplő motortömeg adatok hitelesek? Hogyan értelmezendők, motor pucéron, szívótorokkal, generátorral, stb, vagy anélkül? Tudja valaki, hogy hány kiló az M73 minden alkatrészével váltó nélkül?
Váltóval minden rendben, kb két hete volt megnézve az olajszint...Az nem hiszem...gyanaxom az egyik csapágyra...mondjuk a generátor vagy a vízpupma csapágy
na majd ha kiderül, akkor megírom mi okozza az ikarusz hangot :)
en nemreg szabadultam meg a csuszo ekszij (hosszanti bordas szij vagy hogy hivjak) problematol. kerdes hogyan definialjuk a nyuszito hangot, meg hogy mikor jelentkezik.
Nekem gazadasram, es csak hideg motornal, valamint ha lekapcsoltam a lampat, akkor meg hidegen se (a generator-hidralika szija csuszott).
szerintem begurulsz egy muhelybe jo esetben fulre megmondjak mi az.
Tudom így látatlanba/hallatlanba elég nehéz, de hátha valakinek ismerős probléma:
Miután az autót beindítom (725tds), a motortérből olyan hang jön, ami nem normális, tehát ilyen folyamatosan nyüszítő hang. Gázadásra erőteljesebben szól és elég idegesítő. Esetleg találkozott már valaki ilyen gonddal? Lehet hogy a görgő lesz a bűnös?
Már más BMW-ben is hallottam ilyen hangot, de most kifejezetten zavar, hogy az enyém is ilyen visítós lett...
Akkor próba a következő: kinyitod a kocsit, rádió állás (vagy lehet gyúltás) és egyenként kinyitod/becsukod az ajtókat. Gyjtás ill. talán rádió állás alatt rögtön el kell aludnia mikor becsukod (nincs késleltetés). Ahol nem így tesz, vagy nem reagál ott a bibi. Lehet valamelyik ritkán használt ajtódat éri nyitottnak.
akkor is elalszik kicsit késöbb, hogy védje az akksit. Nekem mikor széttört a gyujtáskulcsom és hiába vettem ki a kulcsot (amit ugye csak 0 állásban lehet) rádió állásban maradt a kapcsoló része (óracsoporton is lehetett látni), Na akkor sem tudtam bezárni távirányitóval... Kulcsl igen. Ezért gondolom, hogy valamit úgy érez hogy nem fogadhat szót. Nyitni kitudod a távirányitóval?
Ez a hunyó(a hármas cső első tömitése) A vizpumpa melett folyik ki a viz egy lyukon.
Elég bizarr. Egy nyavalyás o-ring miatt a fél motort szét kell kapni...
Amennyi hájtekk dolgot kitalálnak manapság a bömösökbe (pl. motorféknél töltő generátor, tényleg tök jó - bár "csak" vezérlés), az ilyen tömítésekre is kéne figyelmet fordítani.
Amúgy nem csoda. Amilyen víz(hengerfej)hőmérsékleteken járnak ma már a motorok a kibocsátás miatt, a bevált gumi-anyagok (és kábelszigetelések) nem bírják már a strapát.
Mint pl. az M62-ben a karterlevegőztető membrán merevítése, ami miszlikre esik szét (igaz, csak ~100ekm után) a melegben, olajgőzben. De azt legalább egyszerű cserélni...
Kb. 10 éve még elég volt egy 6-8 éve a piacon levő, kiforrott, és jónak bizonyult motorkonstrukciót választani.
Mostanában már mindent átterveznek, megváltoztatnak 4-5 évente, így sose tud egy motor rendesen kiforrni, mindig jön az új, inkább abba ölik a mérnökórát...
Ezt minden autóról el lehet mondani. Én vettem egy E46-ot és már több mint egy misit költöttem rá pedig semmi egetverő gondja nem volt. Persze ebben van egy adag felni meg mindenféle egyéb dolog és én szeretem ha rendben van az autó.
Használt autónál bele lehet nyúlni meg ki lehet fogni.
Gondolom hogy van minden autonak hibája!!De olyat mondtak nekem hogy ha akarok gondot magamnak vegyek E65-öt csak ezért kérdeznék olyat akinek van ilyen!
Elvben igen. Az óra az érdekes, mert ez az óracsoport nem látott v12-t! :o) Az óracsoport úgy működik (egyszerűen) , hogy a vezérlőnek megparaméterezi a különböző kijelzőóráknak hogy milyen mérőtarományban dolgozzanak. Pl.: hogy az üa. 80l-s vagy 90l-s, a km/h az 260 vagy 320-ig skálázott és hogy 6 vagy 7 ezer 1/perc a fordulatszám vége.
Hajaj...konkrétan ilyenkor honnan folyik a víz? De ettől a hibától függetlenül ugye a vízpumpából is folyhat a víz és 2-3 vízcső is megadhatja magát, igaz? :)
A leggyakoribb hibái:eszi az olajat, lengőkarok a futóműben, folyik a víz a motorbol. (ez elég gáz, le kell venni a H.fejet, olajteknőt, majdnem az egészet szét kell boritani.Elég húzós ára van)
Értem!)) kicsit bövebben??Mennyit eszik egy ilyen auto városban?Nem egy 10000 lakusut értem ezen hanem Pest! Milyen hibái vannak? Mert elektomos hibákrol tudok,
Én ültem E36 V12-ben, azóta tetszik a gondolat! De láttam már E30-ban is (képen)!:-)
Szóval, ha EWS-es az E36, akkor csak azt kell átprogramozni modiccal, hogy felismerje a V12-t sajátjának, vagy hogy? (a 316i fordulatszámmérője hogy fog boldogulni a V12-vel?)
Kicsit kevés az infó, de... Ha a gyári megoldások híve vagy akkor nem reménytelen. Az óracsoport is programozható mit mutasson. (persze ehhez már kell némi ismeret...) e30-ban láttam már V8-t, e36 ban sem reménytelen a V12, de cipőkanál a javából a feladat. :o) Igazából szerintem akkor kell EWS modul + hozzá tartozó (transzponder (kulcs) ha amúgy az akceptor nem EWS-s! De akkor kábelezni is kell ezt-azt (nem vészes)
Beszéltem a szerelőmmel, azt mondta, az enyémben simán működik majd. Ha másik típusú autóba akarom tenni, akkor kell az EWSmodul és a kulcs. Nem kell viszont az óracsoport sem másegyéb. Te is így tudod?
Ha motort cserélsz és marad a régi motorvezérlőd akkor mennie kell. Ha ebben a tartalékban a motorvezérlő is benne volt akkor össze kell códoltatni a kocsival. De e38 97/3-tól asszem már nem ewsII van.... ?!?
vettem tartalékba egy 1995-ös M73-ast az ebayen generátorral, önindítóval, kábelköteggel, motorvezérlőkkel, légszűrőházakkal, stb kivéve klímakompresszor. Gondolom ez is EWS-es, mi kell hozzá, hogy be lehessen indítani?
Nagyon felületesen: Hideg motornál levegőt nyom a kipufogótorokba. Az oxigénfeleslegtől hamarabb felmelegszik a katalizátor,hamarabb kezd el dolgozni, tehát kevesebb káros anyag jut a levegőbe...
már a harmadik hidegindítás óta a jobb első sárvédőből durva hangok jönnek, meg remeg az egész eleje, lökhárító, stb. Csak hidegen csinálja, de olyan, mint egy csapágyas porszívó. A sárvédőben van az a tartály, aminek a funkcióját még nem tudom, az csinálja. Találkozott már valaki ilyennel? Tudnátok tanácsot adni? (750i) Köszi
mondjuk ez a nap nagyon ilyen volt. neha lehet erezni hogy olyan mintha mindenkinek elment volna az esze. nem figyelnek, kapkodnak, ossze-vissza valtjak a savot, kiszamithatatlanok. mindig akad egy-egy, de ma ez massziv volt. es meg var ram egy hazaut.
Egyik kamionos haver mesélte, hogy azt figyelik egy emelkedőn felfelé menet pl., mikor vált rosszul a másik..., mennek rögtön kifelé...
Jó esetben a tükröt is figyelik közben...
Bár az M1-es balesetben lehet, hogy előre sem nézett a kamionos.
Viszont... Nem tudom, milyen konkrét körülmények voltak, de :
egy komolyabb jobbra kanyarban, ha elég hosszú a teherkocsi, ha a hátulról jövő autó nagyon gyorsan jön, és ha csak későn húz be a belsőbe..., hát lehet, hogy nem lehet időben észlelni... Ültem kamionban, keskenyek a tükrök látómezői.
Fordítva is igaz: ha jobbkanyarban túl gyorsan, túl későn esek ki egy lassú, de hosszú teherautó mögül a belsőbe, bizony nem látszik előre, mi vár a belső sávban...
Lutri... Kb. 80-100 km-es relatív sebességkülönbség, egy kamionnyi hosszra..., túl sok.
De hát így szokott történni. Több szerencsétlen tényező (hiba) egyszerre elég egy balesethez.
Iyet anno én is majdnem beszoptam:lejtőn lefelé kezdték előzni egymást, amit csak akkor vettem észre amikor a mezőkövesdi emelkedő tetejéről láttam, hogy alig 70m-re 2 kamion versenyében gyönyörködhetek..mondjuk nem is éppen lassan mentem.
Magyar Autóklub tanpálya Bp. IV. kerület: március 8. szombaton, 8 és 13 órai kezdéssel 3,5 órás képzés várható díj: tagoknak 10.000- Ft, NEM tagoknak 15.000-Ft létszám 2 x 10 fő
Próáld ki az OMV Carrera95-öt, csak 5 Ft-al drágább, és nekem 10% körüli fogyasztáscsökkenést okozott autópályán. Városban még nem próbáltam, de a következő tankom az lesz.
szerintem fogyasztasban van jelentos kulonbseg, ki 'fogja a szelet'. a minimalis kulonbseg meg gondolom a sebesseghatarolo miatt van meg a tachometer. mondjuk ehhez legalabbis pofa kell.
megertem a kamionosokat is, igaz csak azota hogy utaskent lattam hogy az milyen, de ez olyan mint a taxi: sokszor ertem mit miert csinalnak, sokszor meg anyazok hogy pofatlanok.
Tudtok nekem ajánlani tisztességes E32 specialistát, lehetőleg Budapesten? Egy 1990-es 750-esem van, szép állapotban, komoly zűr nincs vele, de kellene
nekem egy olyan becsületes szerelő, aki nyakig benne van a témában. Eddig egy
általános BMW-szervizbe hordtam a gépet, de nem értenek hozzá túlzottan és
nem is nagyon akarnak, általában csak a fejüket vakargatják ilyen (régi)
kocsi láttán. Ha alkatrészt akarnak cserélni, akkor ők nagyjából a Wallist
ismerik, ami - természetesen - megfizethetetlen és sokszor felesleges is. Tud valaki tippet adni, kihez, hová vihetném?
de azert tegyuk hozza, ilyen autot nem is nagyon illik letolni :)
Nem hát, de előfordul. Én országúton általában beérem 100-zal, ha meg valaki még gyorsabban akar menni (sokan vannak), van, hogy nem tartja a követési távolságot..
Legutóbb Kerepes után az emelkedőn felfelé bizonyított egy TDCi... :-)
Továbbra is eladó lenne egy szett (két első, két hátsó) APEX rugó E38-hoz (730d, 735i, 740i, sajnos 750 NEM szerepel a TÜV-papírban). Még rajta van a szép sárga festék. Kábé 4 cm-t ültet. Sokkal jobban is néz ki vele a gép, csak én sajna komfortmaximalista vagyok...
Ezenkívül: úgy tudom, létezik kétsoros ill. háromsoros vízhűtő az E38-hoz.
Úgy tűnik, az enyében kétsoros van. Háromsorost keresnék...
de azert tegyuk hozza, ilyen autot nem is nagyon illik letolni :)
autopalyas kalandjaimban az volt a csucs nemregen, amikor ket kamion a szokasos modon elozte egymast 5 percig 90-nel es 91-gyel, es a poen az, hogy tok egyformak voltak, azonos ceg teljesen azonos tipusu kamionjai ugyanolyan festessel. ennek mi ertelme van, nem tudja valaki? altalaban is a kamionos egymast elozeseknek mi ertelme van?
A 7-es méltóságához nem illik holmi utcai párbaj... :-) Már a puszta megjelenése is eleget mond.
Ezenkivül ennek megfelelő sebességgel húzódok le, ha valaki le akar tolni. Egy ekkora/ilyen autóhoz nem illik az egyik sávból a másikba ugrándozás sem..
>koruton 70%-ban en nyerek! es poenbol 7es bmw-ket is ki szoktam hivni
azert ertelmezd ezt a mondatot. 70%-ban nyer, de azt nem irja hogy a nyeresek milyen aranyban vannak. szoval lehet hogy 7-es bmw eseteben vagy bmw eseteben az arany 0 %.
bar amugy erdekes ennek a jelensegnek a ram gyakorolt hatasa. ha valami sportos ficko keveredik mellem a masik savban, akkor en ovatosan direkt kesve indulok es lassabban megyek mint egyebkent. inkabb elrontom a jatekat, az jobban esik.
Más: Végre sikerült egy olyan hétvégét kifogni, amikor nem esett az eső. Levettem az első lökőst, és tényleg el volt szakadva az egyik PDC jeladó kábele. Megforrasztottam, leszigeteltem, és most már tökéletesen üzemel!!!
2 óra szerelés = napon még jó is vezeték forrasztása = 30 cm szigszalag PDC helyes csipogása = FELBECSÜLHETETLEN!!!
Én a bőrápolásnál szoktam káromkodni, hogy még a térképzseb belseje is abból van, meg az ülés hátulja, stb!:-)) (tudja valaki hány vízibölény veszett oda ezért?)
harom dologra szukitenem, gumi, futomu, diffi. a diffit nehez kiszurni, mert hiaba emeled meg, ha jo a sperr, akkor kezzel nehez lekuzdeni a kezdeti 50nm-t vagy mennyi neki az atvitt nyomateka. mondjuk nem tom elkepzelni hogy beallt volna, de nem is zarnam ki.
ha futomu ment el, akkor van egy jo futomuves feluton Pesterzsebet es Soroksar kozott.
Ha gumi? kulso oldalt szemre is lehet ellenorizni, belso oldal macerasabb. Bar en jartam szalszakadt gumival (lehet kovezni), de nem ereztem semmit. Pedig egy irdatlan katyu miatt lett, akar a futomu is elmehetett volna.
Egyáltalán nem nyomom neki, csak nagyon ritkán. Különben nem lenne 13,3 az elmúlt 9000 km átlaga... :) Oksa, megpróbálom, de alacsony sebességnél nincs semmi baja, de tipikusan körforgókban olyan 40 felett már mászik, amit edig 70-nél sem csinált...
A múlt héten egy kicsit elsokaltam egy körforgót, elég nagy tempóval mentem. Húztam vissza az autómatát, hogy legyen motorfék is, egyszercsak elindult a segge! Szerencsétlen kipörgésgátló sikított a műszerfalon, akkor láttam, hogy olyan 80 körül már behúztam kettőbe! Én barom... Végül nemkis gépészkedéssel megfogtam, de azóta instabil lett az autó. Belemegyek egy kanyarba, és minden előjel nélkül egyszer az orrát tolja, egyszer meg ki akar törni. Mit mehetett tönkre benne? Volt már valakinek ilyesmi jelensége?
Egy hibán nincs semmiféle feltételes,oda kell figyelni. Vagy,ha nem sikerült figyelni,akkor nem megsértődni és "miért nézel hülyének" szöveggel kikérni magadnak.
Normális ember,akinek volt gyerekszobája,valahogy így kér segítséget:
"Sziasztok márkatársak! Lenne egy problémám,szeretnék segítséget kérni. Van nekem egy 8x-es E32 750-em.Sajnos lemerült az aksi,mert hosszabban nem használtam,ki kellett venni és feltölteni.Amikor visszaszereltük a belső világítás ütemesen villogott,és hátul az aksi mellett az ülés alatt egy relé ugyanebben az ütemben kattogott,már gyújtás nélkül is.Menni lehetett az autóval,a motor indult,minden működött,csak a világítás nem akarja abbahagyni akármit csinálok. Rémlik,hogy a check is bejelzett valamit,de ez csak most jutott eszembe,nem figyeltem eléggé.Van valami tippetek mi lehet ez,esetleg tudtok valami trükköt,vagy jó autóvillamosságost aki megnézné?esetleg átnézné az autót,hogy a jövőben ne történjenek ilyen meglepetések? Előre is köszönöm ! "
Látom nem értjük egymást. Nos sorban : "ha _attól tönkremegy_,hogy leveszem az aksit,szégyen,stb".. =szitkozódás. "ennyire hülyének nézel"=beszólás "szervizben csak lehuznak"=az összes többi
Cseng vagy nem,van fülem,hallom. Odanézek,ír valamit,elolvasom. Ennyi. Nem egy nagy tudomány. "bevillan a csengetés"?..aha. Na..inkább hagyjuk ennyiben.
Már majdnem azt válaszolnám, hogy bocs, oké, talán csak félreértettük egymást, erre beírsz egy ilyet: "nem szánsz pénzt az időnként a korral előjövő aprócska hibákra,miért jársz ilyen autóval? Ez csak az efféle torzsalkodások és félreértések forrása,amikor beírogatsz egy fórumra előre idegesen,hogy mi van az autóval,szidod a márkát,aki segíteni próbál annak beszólsz,stb."
Mintha bármi fogalmad lenne arról, hogy én mennyi pénzt szánok aprócska hibákra. Főleg, amikor feltételezem, hogy nincs is valódi hiba... Nem írogattam előre idegesen, szépen, normálisan írtam és tettem fel a kérdést. A csilingelés volt az egyetlen, amiben nem voltam biztos, mert csak utólag villant be, és nem tudtam csekkolni. A márkát se szídtam sehol. Neked se szóltam be. De pont ezekre a feltétezesékre gondolok, amikor úgy érzem, hülyének nézel. Ez már beszólás?
Hibakeresés alatt használom a töltőt, itt nem megoldás a levett akkusaru. Amugy ez már tud szintentartást is(programozás közben használjuk ezt a funkcióját)
Hátigen...de ettől ez még mindíg aksitöltő,vagyis áramgenerátor,aminek az a dolga,hogy egy aksiba X áramot küldjön befelé annak a töltési karakterisztikája szerint. Az autónak meg lehetőleg stabil,folyamatos 12-15V feszültségre van szüksége,a töltő meg mindefélet művel a feszültséggel töltés közben,mert ő az áramra "figyel"... Tényleg nem sok értelme van megspórolni azt a két mozdulatot. Oké,5 mozdulatot,ha a géptető alatt a + ről töltögetsz,de szerintem ez kicsit gány,még milliós töltőkkel is. Végesetben elfogadható,pl bezárt és valamiért nyithatatlan autónál amiben megmerült az aksi,de ez azért nem igazán jellemző.
Namost...akkor..nagylevegő.. Sajnálom,hogy segíteni próbáltam,igyekeztelek nem "hülyének nézni". Sosem tudni ki ül a másik oldalon,neki mit jelent a "szabályos időköz",stb. Azt is írtad,csenget,de lehet hogy nem..
Na most akkor hülyének voltál nézve,vagy te voltál bizonytalan még a _hiba leírásában_ is???
A belső világításnak semmi köze semmihez,ez nem agyonszámítógépesített autó még,hogy néha hiba nélkül is "megőrül" és olyankor 10ezrekért mindenféle szoftvercsiribirire van szükség,aztán megint sokáig jó. Ez vagy jó és működik,vagy nem jó,akkor meg kell javítani emi elromlott,és akkor megint nagyon sokáig jó.
Nem az "aksicseréltől romlik el",hanem X év kitudja milyen használattól. Ha te vetted 0 km-esen,akkor ismét bocsánat,bizonyára körültekintően használtad,adott kor után hibák még ekkor is előfordulhatnak.
Még annyit hozzáteszek,ha a szervízt csak lehúzónak tekinted,és nincs megbízható szerelőd+magad sem értessz hozzá,nem szánsz pénzt az időnként a korral előjövő aprócska hibákra,miért jársz ilyen autóval? Ez csak az efféle torzsalkodások és félreértések forrása,amikor beírogatsz egy fórumra előre idegesen,hogy mi van az autóval,szidod a márkát,aki segíteni próbál annak beszólsz,stb.
Szerintem ezen gondolkodj el,mert ez még egy egészen pici hiba,egy kiszáradt kondenzátor vagy most elvált sajnos gyengébb forrasztás okozhatja a komfortmodulban,egy ügyes villamosságis párezerért rendbeteszi.
Vagy veszel egy bontott modult végesetben.Mindenütt kilószám hevernek, mivel pont a fent említett okokból alig valaki jár már ilyen vassal, folyamatosan tele vannak a hirdetések bontásra eladó példányokkal is,stb.
Én mindenesetre szoktam köszönni,ha szembejön egy E32es kollega a városban.Ez mostmár csak kb 3havonta jellemző,mondhatnám lassan rendszámról ismerjük egymást,ha csak látásból is,olyan kevesen vagyunk már.
Tényleg ennyire hülyének nézel? Nem az ajtókapcsoló ment tönkre, hacsak az nem okozhat olyan hibát, hogy szabályos időközönként villogtatni kezdi a belső világítást és nem is hagyja abba.
Amúgy valóban nem akartam barkácsolni, egyrészt mert derogál, másrészt egy akksi ki-be szereléstől nem illene elromlania semminek (ha mégis, akkor az elég nagy csalódás a BMW-re, mint minőségi márkára nézve). Csak annyira gondoltam, hogy valami resetelni kell, kivenni-visszarakni, lopásvédelmet kikapcsolni, vagy pl. a két sarut üresen összeérinteni, amit mondtál, de ami valszeg mégsem fogja megoldani. Na, EMIATT kár volna a szerviznek esélyt adni a lehúzásra.
A bikázással semmi baj,a másik autó aksija nem ad nagyobb feszültséget semmiképpen. Nem is a bikázás maga problémás,hanem aztán úgy használni az autót,hogy egy csontra merült-haldokló aksi van benne,ami alig szűri a feszültséget és iszonyú áramot vesz fel a generátorból. Főleg télen amikor egyébként is nagy a terhelés a generátoron,nem bölcs dolog mélykisült aksit az autóval töltetni közlekedés közben. Ha csak annyira merült meg,hogy nem tudja a blokkot átforítani,de különben minden működik,lámpák égnek,stb akkor rá lehet bikázni nyugodtan,semmi gond. Olyan autót,ahol már alig hunyorog valami,nem illik rábikázással megerőszakolni,ha ilyen történt,hogy csontra merült az aksi,ki kell venni és megpróbálni feltölteni. Normálisan ilyen nem történhet,mert a világítást nem lehet rajtahagyni,a helyzetjelző pedig hetek alatt meríti csak le annyira,hogy "se kép se hang". Az ilyen aksi egyébként amiből lassan kiszívtak minden erőt,hogy egy kis izzó sem megy már róla,jó eséllyel mélykisült és kuka. Soha nem lesz már normálisan használható,még ha sikerül is feltölteni,nem megbízható már.
Nyilván nem az aksit zárod rövidre,mert akkor tüzijáték. Hanem leveszed a + sarut és a - hoz érinted hosszabban. Nyomhatnád a kasztnihoz is,de ott az ülés alatt nem igazán van könnyen elérhető biztosan test fémfelület. Ez egyébként egy rutineljárás,aligha oldja meg a hibát.
A villogó belső világításnál és a csengetésnél is a hiba behatárolása miatt kell kikapcsolni,minden kapcsolóállásbn megnézni,csíkon mit ír odafigyelni,stb,nem azért,hogy így hibásan tudjál járkálni tovább.
Szervizen kívül nemtudom mit tehetnél,ha ilyen egyszerű dolgok megtalálása,(hogy ajtókapcsoló kontakthiba vagy modulhiba) is gondot okoz,aligha sikerül házilag megbarkácsolni az autót.
OK, hát mit mondtam volna, hogy ez melyik áramkör a négyből? Én sem tudom...
Az ülés alatt kattog, az akksi mellett lényegében. Nem értem ezt a letestelést - vegyem le mindkét sarut az akksiról, aztán a pluszost nyomjam a kasznihoz? Vagy csak a pluszost vegyem le, és azt nyomjam a vashoz?
Nem töltöttem a beszerelt akksit. Nem képtelenség a villogó belső világítás, mivel én láttam. Lehet, hogy kikapcsolgathattam volna őket sorban, de úgy gondoltam, nem ez a megoldás. Szervizbe sem akartam vinni emiatt a kocsit, hogy ott aztán azt mondjanak rá, amit akarnak, és kicseréljenek olyan alkatrészeket, amik el se romlottak. Köszi a tippet mindenesetre, csak légyszi tedd még egyértelműbbé, hogy mi a pontos feladat letestelés címszó alatt.
Láma vagyok aksiügyben, de megkérdezem. Oroszrulett a bikázás, ha lemerült és nem indul az autó? Inkább aksi ki és feltölteni otthon? Igaz ez e39-re is?
Érdekes amit irsz jó tudni pedig én is töltögettem nem 2x akkut a + pontról és közvetlenül az ülés alatt eddig nem volt gond sosem, viszont bikázásnál sikerült előző E34en a központizár vezérlőt kissé meghülyiteni volt hogy zárt volt hogy nem.
Mondjuk jófajta régi töltő van itt de ezek után inkább kikapom az akkut :)
Jo napot kivanok!!!Kocsis vagyok Szerbiabol beszeltunk telefonon az autoval kepcsolatban!!kell az auto nekunk es ha megtudnak beszelni ugy h miutan kivettek a motrot szolnanak es jonnek erte!!ha megoldhato lenne!!egy sms is megfelel!sajnos az on telefon elveszitettuk de engem ezeken el tud erni!!+38163337759,vagy 06203382511. udv Kocsis Istvan
Teljesen lemerült vagy halott akksinál akkora kapocsfeszültséget is adhat egy egyszerű töltő,amit az autó elektronikája nem visel el. Hozzájön még a feszültség rossz szűrése,az üres aksi nem jó "puffer",főleg ekkora töltőáram és feszültség esetén. Sajnos az sem garancia semmire,hogy egy töltő "nagyon márkásnak" látszik, és az ára is olyan.. Egy valóban komoly,elektronikával kitömött intelligens szabályzású aksitöltő ára a csillagokat közelítheti már "noname" kivitelben is. Nem is sokat láttam még ilyet kézben,csak nagyobb szervizekben,akkumulátorosoknál. A közkézen forgó átlagos kis töltőkbe belenézve elkeserítően primitív megoldások láthatóak.. De az összes szervízleírásban, sőt talán a kezelési kézikönyvében is megemlítik az autónak,hogy soha ne töltsük az akkut a villamos hálózatra csatlakoztatva. Ez olyan óvatosság,minthogy az autón végzett ívhegesztésnél is le kell venni a sarut.
Azért van vagy 4féle minimum a z E32 750ből is...legalábbis a bentley-ban ennyi elektromos rajz van,de szerintem létezett még jópár variáció.
Valószínű komfortmodul ájult el,amíg nem kapott áramot.Meg kell keresni mi kattog,hol kattog,ülés alatt kattog,műszerfalban kattog,stb. A "csengetést" abszolute nem értem,vagy csenget vagy nem.De ha csenget akkor van üzenet is a "csíkon",mivel a "csengőt" azt a BC és az óracsoport működteti csak.
Lehet esetleg próbálkozni,hátha "észretér",levenni az aksiról és úgy és letestelni a + sarut,hogy minden kondenzátor amiben esetleg marad szufla a modulokban,0ra kisüljön.
Esély csak akkor van,hogyha biztosan nem lett egy pillanatra sem beszerelt aksira rátéve a töltő! Ha mégis ez történt,akkor örülhetsz,ha 1-2 modul cserével vagy javítással megúszod.
A "leállíthatatlanul villogó" belső világítás megintcsak képtelenség,ha a kis kapcsolókkal lekapcsolod a lámpákat (középállás) akkor semmi nem tudja villogtatni,mert meg van az áramkör szakítva. Egy kattogó relével meg már el lehet menni a szervizig.
Ha mindez menet közben van csakis,álló helyzetben nem,akkor csak annyi történt,kontaktos lett valamelyik ajtókapcsoló,(esetleg már össze van gányolva a villamos rendszer kicsit),és ahogy a hátsó üléslapot felvettétek meghúztátok a kábelt ami az oszlopban a zárhoz megy. Ilyenkor érthető,hogy ajtónyitásra állítva be-bevillan a belső villany,meg rádcsilingel 5km/h felett a check,hogy nyitott ajtóval autózol.
Sziasztok! E32-es 750-esemből kiszereltem az akksit töltés idejére. Feltöltöttem, visszakötöttem, erre valami relé hangosan kattog, villogtatja a belső világítást, és asszem csilingel is a kocsi. Mellesleg ettől függetlenül a kocsi most már beindul, de így használhatatlan, le kellett vennem róla az akksit megint, mert nem akarta abbahagyni.
Valószínű egyik szenzorod ment tönkre. Hogy melyik az úgy szoktam megállapítani (én aki nem értek az autószereléshez) hogy motor leállít, gyújtás be, váltó "R" be. Hátra slattyogsz a szenzorokhoz közel hajolsz hozzá és az újad kicsit benyálazva közel teszed a szenzorhoz. Apró pattogásokat fogsz hallani de tényleg halkan és az újadon is érzel kis enyhe bizsergést már ha érzel... (nőgyógyászok előnyben).. Na ha ez megvan akkor az a szenzor jó. Ahol nem érzékeled ott a hiba.
9e körül az ára. Keresd Bömbölöt az e39 en.
vagy a mobilgumi.hu honlapon....
bocs a szakbarbár hibamegállapításért mindenkitől de aki nem profi autószerelő az csak így főz...
nem ertek hozza, megmondtam a szerelonek olyat rakjon bele ami szerinte a motornak jo. bmw longlife III-at kapott, azt mondta az telre pont jo lesz neki.
A 275ezret futott 750i-men eljött az olajcsere ideje. Jelenleg 5W50-es Mobil1 van benne, de szerintem ez túl híg egy ilyen futásteljesítményű autóhoz. Milyen választás szerintetek a gyári BMW 10W40?
97-es E-38 hoz jobb e. ködlámpát vagy ha cserélhető külön üveget keresnék kőfelverődéses amortizáció miatt. Ha valakinek van elfekvőbe ne tartsa magában.
Csak 740 jön szóba? Mert 750-et láttam korrektet, amikor az enyémet kerestem, csak akkor még drágán adták. Mostanra 1,8M lett az ára. Az állapota nem tudom, mennyire romlott, legalább fél éve hirdetik.
Ez kívülről még mindig gyönyörű, de a belseje kizáró ok nálam. Viszont ennyiért ultra hibátlan állapoban kell lennie, tudom régebben is horror áron volt.
talán január végére. Mint kiderült a biztosító nem ajánlottan adta fel a levelét a rendőrségnek és hát nem ért oda....ez ha minden igaz holnap rendeződik és akkor talán még a hónap végére kifizetéshez jut a dolog.
740iA Ezt is megnéztük....hát. Szóval az ár magas, a szélvédő nem gyári és poénra esőszenzoros az autó meg nem, tehát elég bénán is néz ki....a jobbos ülés bőr a varrásnál szétment....bal hátsó lámpa törött...alapnak jó lenne, de ennyiért szerintem sok. A nyáron árulták,akkor még Debreceni tulaj, most a barátja aki Aszód-on van. 1.8-ért odaadná....lesz az még kevesebb is szerintem.
Másik nagy gondom, hogy a hirdetett autók sajna eddig mind sima üvegesek....nem találok duplaüvegest, pedig ahhoz ragaszkodom!
Az autó messze nem ennyit futott, (78eKM) az ajtókárpitok kiszakadva egy két sarkon, a DSP kiszerelve, a CDtár szintén hiányzik. Egy kulcs ami szét van kopva, nyomkodva... Szóval szép hirdetés nem valós állapottal, két áron.
A drágábban hirdető szerint (eredeti tulaj) INDIVIDUAL, valójában nem az.
De nem szeretem az olajvitát, észosztó 5oldalas terjengős cikkeket bírom csak kevésbé..:(
Azon gondolkodjon el mindenki,mi történik ha az egyik hajtókarcsapágyat mindenestül megfúrja,mondjuk egy 3as fúróval... Úgy,hogy az olaj ne csak a beállított hézagon,hanem ezen a "veszteségi helyen" is ömöljön kifelé!
Biztos megjavul annak a csapágynak a kenése,(?) hiszen jóval több olyaj áramlik majd keresztül rajta,az olajnyomás is alaposan leesik az egész rendszerben,dehiszen a cikkíró szerint ez nagyon jó:
"""Például ha egy siklócsapágyban duplájára növeljük az olajáramlást, akkor éppen duplájára nő a felületek közötti elválasztó nyomás. A csapágy belépő olajzó nyílásánál mérhető nyomás ebből a szempontból csak másodlagos tényező."""
Na,aztán majd 10ezer kiadós taposás után szedje szét a bokkot és hasonlítsa össze a csapágyak állapotát.....
Nem esélytelen,csak nem olyan egyszerű.Amikor ilyet csinálnak,egyébként is le szokták húzni az injektorokat,hogy ne kapjon a vas benzint,amikor sok állás után először körbefordul. Azt is szokták még,hogy a gyertyafuraton át olajat csepegtetnek a hengerekbe,hogy az álltában teljesen "leszáradt" hengerfalat ne gyötörje széjjel amíg az olajnyomás és a kenés ki nem alakul. A nyomaték nélküli indítómotorral "átolajzás" inkább a csapágyakat kíméli meg ettől a sokktól.
Az olaj valamelyik tömítés hibája miatt csepeghet,nem azért mert túl vékony.Elképzelhető, hogy akkor jött elő,(általában olajcsere után kezd csepegni,mert az öregebb kissé már "iszapos" olaj betömíti ezeket a picike szivárgásokat),de a megoldás szerintem semmiképp nem az,hogy akkor traktorba való olajat bele.
Egyébként is a 0w olaj a legvékonyabb az 5w egy fokkal vastagabb,stb. Én aztmondom a 0w még ezekbe az újabb motorokba sem való,azt olyan kislöketű (tipikusan pl japán,turbós) motorba találták ki,ahol nyomaték alig van ami "terheli" a leheletvékony olajfilmet,de hétköznapi forgalomban is 3-4ezret pörög állandóan a gép.
Attól meg hülyét kapok,amikor valaki a régi soros vasblokkokba 0w olajat tölt drága pénzért,mert azzal majd milyen jó lesz. Akik olajjal kereskednek,persze más "véleményen" vannak..na vajon miért:(
nos, amikor meglattam a porba irt szoveget, felallt a hatamon a szor, elkepzeltem a sok kis karistolo mocskot a festekbe karcolni, es megkerdeztem magamtol eloszor is: miert?? masodszor is: mier tnem az ablakra???
sok helyen azt olvastam, hogy a motor ujrainditasa elott at kene forgatni az inditorenszer kiiktatasa utan. tehat csak oninditoval forgatni. na most ez nalam teljesen eselytelen mert az inditas automata, akulccsal csak jelet adok, mint itt sokan masok ezen a forumon.
azert eloszor az olajszintet fogom ellenorzni. ugyanis leparkolas elott volt egy olajcsere, es a mindenkori 5x40 helyett 10w40et kapott es azt vettem eszre utolso nap, hogy kicsit csopog. arra gondoltam suritem valamivel. 0w40??
Kondenzárotok száradnak ki benne,más baja nem igazán tud álltában lenni.. ..kendtomi nemtudom jár-e még erre,de szvsz pillanatok alatt megfixálja,ha ráér. Egyébként az ilyen leállítás utáni dolgok erősen függnek attól is,hogyan lett az autó "felkészítve" a hosszú pihenésre,hol állt,kint,bent,melegben,hidegben,stb. Fél év az határeset,annyit talán még a kerekén is elácsorog a gép,de én inkább alábakolnám 6hónapra is,jobb a békesség.
Nekem a km-óra nem tért magához rendesen, kérdezd Oberkellnert, szegény szerintem azóta is bajlódik vele. De ha még ráér, a hó vége felé fogok 4és fél év után beindítani egy Off autót, ami kint állt, és már mohos az oldala!:-)
Itt az elejét nem mutatja,hogy le kell venni a víztartályt,(kis vizet kiengedni célszerű,hogy ne lubickolj) aztán kinyitni a szerelőnyílást a "tűzfalon" és onnantól már hozzáférni a fűtőmotorhoz.
Ez csak kefe csere ami a képeken van,komplett kiszedni onnan a motort nem egyszerű,főleg az összerohadt alkatrészek és elridegült műanyagok okozhatnak problémát.
Egyébként rutinművelet az egész,persze ez is télen pukkad el amikor a hidegben pocsék szerelni.
Nyáron egyszerűen 3perc alatt kiszedek az útból mindent és "befekszem" a motortérbe,10perc alatt kész a csere.
A teljes műszerfal kiszedéshez ez sehol nincs,ahhoz ki kell a teljes köteget kötni és fűzni,(már ha kultúráltan csinálják),csak a munkadíját egy teljes műszerfal ki-be, pl komplett fűtőegység cserének 100e forint köré saccolom szervízben.
Jap, maradok az átverőnél úgy nem kell modic és marad a manuál állítás is. Csak azon sokalltam be tegnap, hogy három emberrel beszéltem és mind mást mondott.
Kicsit pontosítok, de előre közlöm konkrétan semmi sem biztos. :o)
1 Lehet olyan modul amit tényleg nem lehet átállítani. 2 Van olyan modul amit meg lehet átprogramozni. De ennél az alvázszámot meg mindent át lehet írni.
És persze vannak azok a + elektronikák amik átverik az eredeti gyári lámpakontrollt. Na ezt a kütyüt ajánlotta neked a srác.
Utólagos gyári xenon beépítésben van valakinek tapasztalata? Megvettem két fényszórót. Felhívtam a modicos embert, aszondta a halogén modult nem lehet programozni hozzá, kell egy másik. Mondom nem gond, veszek egyet, ebayen 35-40EUR körül mozognak. De akitől a fényszórót vettem aszondja abban is benne van az alvázszám és nyűgje lesz ha kicserélem. De neki van egy kütyüje, amit ár kell forrasztani a tompított tápjára párhuzamosan és minden ok lesz még a halogén magasságállítóm is működni fog. Igazából az idegesít, hogy mindenki mást mond, nem akarok már feleslegesen pénzt kiadni dolgokra. Van vkinek konkrét tapasztalata? Gondolom E46 meg E38 e téren ugyanaz lehet.
ez egy jo oldal ahhoz hogy nagyjabol belodd az arakat: http://www.realoem.com/bmw/select.do (gyakorlatilag egy webes ETK, persze kicsit butabb, de a lenyeget tudja)
itt meg cikkszam alapjan forintban: http://www.bmwteile.hu/onlineteile.php
tobb mint valoszinu hogy egy pdc szenzor meghalt. bar telen olyan is van, hogy rafagy valami es amiatt sipol utana megint megy. modic megmondja hogy melyik a 4bol, de ha van egy tuti jod, akkor 25% esellyel elkezdheted cserelgetni es megtalalod.
nincs pdc-m, nincs tippem, csak ilyen hulyesegeket tudnek kerdezni hogy mittomen elkoszolodott erzekelo okozhat-e hibat. a hosszu sipolas az gondolom azt jelzi hogy valami hibat erzekel a cucc magaban es lekapcsol. de hogy le lehet-e kerdezni hogy mi faj neki, azt sem tudom.
Urak! A PDC-m hátramenetben hosszan sípol (min 5 mp), és utána elhalgat. Se kép, se hang. Aztán lehet billiárdozni... Mi lehet vajon, hol keressem a problémát? Megint bizti? :-)
Nem vészes az új kapcsoló nekem ugyanez volt, check is jelezgetett be bontottat ne vegyél mert nekem az 2 hónap alatt adta meg magát :) Az alsó burkolatban is el tud akadni a pedál kicsit érdemes megnézni helyén van e minden.
nah atmenetileg tunetileg kezeltem a problemat amig uj kapcsolot veszek.
lenyegeben az tortent hogy eloregedett a kapcsolo, es mar nehezebben jar, es raadaskepp bennvolt meg egy felesleges(nek tuno) kapcsolo is amit kiszedtem mert feleslegesen dolgozott ellene a pedal rugojanak. igy most megbizhatoan mukodik (egyelore).
asszem a rugot nem fogom cserelni ha csak nem kenyszerulok ra, eleg kenyelmetlen a muszerfal alatt hanyatt fekve, szamban a bmw elemlampaval, vesemben egy bmw kuszobleccel szerelni.
egy egeszen egyszeru problemat fedeztem fel tok veletlenul: ugy tunik a fekpedal nem ter vissza alaphelyzetbe, ha tul 'finoman' engedem fel -> egve marad a feklampa (tisztan hallatszik hogy az utolso millimeteren kattan a kapcsolo)
Eddig sajna nem sikerült megnézni a ventit, de ma megnéztem. Elkezdtem szétszedni a kesztyűtartó felől, és rájöttem, hogy nem onnan kell, mert ott nincs semmi ventilátorhozférés. Mondom, akkor megnézem a motortérben. Nézelődöm, de csak vakarom a fejem... Biztosítéktábla. Akkor már megnézem. És a 32 -es kiégve-elszenesedve! Rohan, cserél, indít, megy!! egy délelőtt szerelés = 1 nap kényszerszabi egy 30 Amperes biztosíték = 40 Forint az élmény = FELBECSÜLHETETLEN!
(tudom-tudom, barom vagyok, hogy nem ezzel kezdtem...)
Ez az e39nél is folyton kukás, igaz nem így néz ki de hasonló. Hozzáteszem más autókhoz is sűrűn visznek ilyesmit, igaz ugyan hogy fiat boltom van és abba általában csak 6-8000 egy ilyen, de a Scudoba már 45000.... Ilyen idős kocsiknál nem is csoda ha nem bírja az elektronika...
gyasz ebbe a fogyasztoi szerelhetetlen szemleletbe... de most komolyan... dobhatod ki az egesz hobelevancot csak azert mert egy aramkor megpukkant benne...
nem tudom hogy nez ki a vegfok, de mondjuk ha elpukkant rajta ket 400 forintos teljesitmenytranyo, akkor inkabb azt kene kicserelni... lehet hogy nem olyan mint a muszerfal ahol kicserelek 200 forintos aron ot darab kondenzatort, de hatha.
Sajnos a fűtésmotorom nem purcant ki, de mégis cserére szorul (nincs már sok vissza neki), és a szabályzója is megfőtt. A fűtésmotor 41, a végfok csak 40ezer HUF. :-((((((((((((((( A fűtésmotoron préselt csapágyak vannak, tehát hiába zsírkirály a motor maga, a csapágyakat nem tudom megkenni.
ez termeszetesen nem mindig igaz, mint peldaul az en esetemben, aki ropke egy orat hagyta az autot aram nelkul (lehuztam az akksirol), majd eztan allt neki legzsakot matatni, majd amikor osszeraktam, akksi vissza, gyujtas: AIRBAG. es ott ugy ultem mint a farkas a kengyelfuto gyalogkakukkban egy OUTCH! tablaval a kezemben.
Na, akkor megmondom a szerelőmnek, hogy csinálja meg úgy, hogy jó legyen! :)
Most jut eszembe, legutóbb mikor nála állt a kocsi, lemerült az akksim, de nem kért kódot a rádió tehát valszeg nem lesz gond akkor se ha leveszik a sarut.
a biztonsag kedveert en ugy csinalnam, hogy a kormanyoszlop alatt szethuznam a legzsak csatlakozojat, utana dugnam ossze a legzsakot a kormanyon, osszecsavaroznam stb, es utana pedig viszonylagos fedezekbol dugnam ossze ujra a kocsival az egeszet.
Ha a sarut leveszem nem fog lekódolni a rádió? Az a baj, hogy a kártyája megvan, csak nincs rajta kód! :( Modicolnom a xenon miatt valszeg úgyis kell majd egyébként.
Mindenképpen vedd ki a gyújtáskulcsot és lehetőleg az akkusarut is amikor cserélsz, mert különben modicoltathatod ki belőle a légzsák-hiba visszajelzőt!
Cartársak! A légzsákbehelyezésnek van valami trükkje vagy csak bedugom a két stekkert és kész? Páncélt vegyek vagy húzódjak közben fedezékbe? Vagy inkább vigyem el egy értelmes emberhez? :)
Szép az enyém is igy nézett ki reggel jó ideig vertem a jeget róla de mire hazaértem és eltelt 1-2 óra az egészről leolvadt az eső miatt. Mindenesetre jól nézett ki.
eletem elso (akkor meg OFF) autojaval esett meg, hogy az elektromos hutoventillator feladta a nyar kellos kozepen, meghozza nyaralaskor. Keszthely mellett tortent ez, kiszereltem, bevittem Keszthelyre, volt ott valami villanymotor javito mesterember, es kokemeny 400(!) forintert szenkefe, csapagy, mint ha uj lett volna (a tekercs nem egett le).
ugyanakkor engedjetek meg, hogy az autom ma reggelre batmobilszeru jegpancelba burkolozott es szempillakat novesztett. :)
szerintem mindegyik motor javithato lenne, csak ez azert egett le mert kiszaradt/kikopott a csapagya. tehat a tekercselessel onmagaban csak nyersz egy kis idot. nem? ha a csapagyat is felujitana valaki akkor tuti jo lehetne teljesen.
en a csomagterbe raktam olajat, es most mar tokeletesen emel. - eddig egyaltalan vagy csak piszok lassan emelte fel. viszont nem all meg a tetejen, visszamegy ugyanazzal a lendulettel ahogy felment. mi lehet a gond, jo lenne tuti tipp
A csomagtérszervóért kár, azt hiányolom a legjobban, különösen Ausztriában, mivel tiszta retek volt a hátulja a típusnak, és rossz volt benne nyúlkálni. Olyan méltatlan...
Nem lehet, hogy a hátsó toronycsapágyad lett oda? Nekem most cserélték (12ezer a 2db a BMW-nél) és megszűnt az utolsó zajforrásom is. Síri csend honol végre az autóban!
Holnap viszem az autót szervízbe, ahova a 740d-t hordtam, megkérdem a dolgaidat. Megpróbáljuk helyrerakni a hátsó EDC-met, mert nagyon idegesít, hogy pattog a hátulja, meg utánajárunk a szervó-dolognak, és fűtésmotor csere is.
Apropó nem javíthatók ezek a motorok mondjuk egy újratekercseléssel?
Létezik HB3 xenon, én a ködlámpámba akartam szerelni az ünnepek alatt de sajna meghiusult, mert elfogyott a nagykerben. A jövő héten rápróbálok még, ha gondolod lefényképezem és berakom majd ide...
Ez engem is zavart, vettem is még a 740d-be fehér ledet, de egyrészt sokkal kékebb, mint a gyári xenon, másrészt bepittyeg a Standlicht prüfen. De ez jópár éve volt. Ha van már kultúrált megoldás, akkor érdekel engem is! A refibe is szeretnék xenont, de HB3-ban még nem láttam.
Sziasztok! Nincs valakinek a sufniban 4 db felnije valami éppen használható téligumival E32-re? El kellne hoznom egy autót, de nincs rajta kerék....persze valami olcsó megoldás érdekelne. Előre is köszönöm.
szerintem az meg elmegy, az nem kek, csak kekes arnyalatu feher, nem?
en is gondolkoztam a ledes index izzokon, csak valami 2500/db-ert adjak, vagy hogy. es kellene belole 8, gondoltam annyit azert nem er latatlanban, de ha kiprobalnam lehet hogy megtetszene
akkor ez valami jarvany ? ;) az a nyikorgo hang lehetett a ventillator csapagya. lehet hogy az a tanulsag belole, hogy akinek nem nyikorog de 10 eves a kocsija annak is erdemes szetszedni, megnezni/megkenni a csapagyat, vagy kicserelni a ventillatort, hogy ne erje varatlanul a baleset. tuti hugy a legnagyobb melegben/hidegben fog megallni.
enyem meg tegnap este par nap allas utan kiirta hogy gond van a motorral, ovatosan menjek, ne adjak nagy gazt mert gond lesz a katalizatorral. szerintem vagy 3 henger nem ment. szamitogepes ember vagyok, gondoltam ujrainditom. restart utan jo lett. biztosan az akku toltottseggel kapcsolatos a jelenseg.
Pontosan ugyanez a jelenségem nekem is! Még nem néztem meg, mert józanodásos napok voltak, meg mínuszöt. Arra gondolok, hogy nem takarítottam le a havat a motorházról, és nem tudott eleget szívni a saját hűtésére... Majd talán ma meg tudom nézni.
Dec 30-án Ausztriába menet Bp magasságában elkezdett irgalmatlanul nyikorogni a műszerfal közepe. Arra gyanakodtam, hogy a kis ventillátor, ami a hőérzékelőre szívja rá a levegőt. Áttettem szélvédőre, és lám, el is hallgatott. Innentől úgy mentünk, hogy szellőzés kikapcs, ha bepárásodik, akkor fúvatás az ablakra, majd újra kikapcs. Győr körül tankoltam egyet (OMV Carrera 95-öt, mert csak 4Ft-val volt drágább, mint a sima, és frankón bő 1 literrel kevesebbet evett onnantól a gép, ennél csak a sima osztrák nafta volt jobb újabb literrel - rendesen át vagyunk ám b@szva itthon üzemanyagügyben), és utána megint minden rendben volt, egészen az úticélig.
Másnap reggel fűtés nyenya, csak égett szag. Király volt így hazajönni 800km-t. Vettem egy faja rongyot a kúton, felöltöztünk síruhába, aztán uccu, mint régen a kispolskival. Mivel azonban a pára f@szán ráfagyott a szélvédőre, kénytelen voltam alaphelyzetbe visszakapcsolni a fűtést, lesz, ami lesz. Idővel elmúlt az égett szag, lejött a pára az ablakról, és zökkenőmentes volt az út. Persze a ventillátor azóta sem működik, a klímapanelen minden ok, de nem reagál rá.
Egyébként igen elégedett voltam az autóval, abszolút pihentető utunk volt, 125-ös átlagsebességgel, 12,9l/100km odafelé, 12,2l visszafelé (hazafelé úton volt a tetőn 2 síléc mágnestalppal, ami odafelé nem volt).