Keresés

Részletes keresés

TyerCorp01 Creative Commons License 2013.05.06 0 0 17427

Izzók kiégésvédelmére szolgált, elsőlámpában van elhelyezve. Egy ilyen még hiányzik az 550-esemhez.

Előzmény: zerger88 (17424)
1Tamás Creative Commons License 2013.05.06 0 0 17426

Most veszem észre hogy a Jawa 05, Simsonnal megegyező bekötésénél. Rossz a beillesztett kép.

Ezt akartam berakni:

Előzmény: 1Tamás (17421)
1Tamás Creative Commons License 2013.05.06 0 0 17425

Ott van a kép mellett a rajz.

Előzmény: zerger88 (17424)
zerger88 Creative Commons License 2013.05.06 0 0 17424

Erről szivesen megnéznék egy kapcsolási rajzot hogy hol helyezkedik el a tekercs. (Talán előtét ellenállásként szolgálhatott)

 

És jól írja tyer a tekercs nem tud egyenírányítani arra csak a dióda és a komutátor+szénkefe duó képes

Előzmény: 1Tamás (17421)
1Tamás Creative Commons License 2013.05.06 0 0 17423

Lehet hogy plazmagyújtás. :D

Előzmény: TyerCorp01 (17422)
TyerCorp01 Creative Commons License 2013.05.05 0 0 17422

A tekercs nem irányít egyen, inkább szabályzó. Ez a régi típusú gyújtások tartozéka. (Jawa 550-555-05 1964-ig.)

Előzmény: 1Tamás (17421)
1Tamás Creative Commons License 2013.05.05 0 0 17421

Aki még tudja követni a dolgokat, annak itt egy szovjet export Jawa 05 kapcsolási rajz valamiféle egyenírányító (?) tekercsel.

Ez hasonlít az előző hozzászólásban is megjelent kép bal felső sarkában található bekötéssel. Annyi különbséggel hogy itt a gyújtáskapcsoló nem az áramforrás és a 15 között van, hanem az 1-es pontot testeli le.

Ha véletlenül nem zavarodtál még össze, akkor Jawa 05 rajz, angol nyelvű kiadványból. Simsonnal megegyező bekötéssel.

Előzmény: 1Tamás (17417)
1Tamás Creative Commons License 2013.05.05 0 0 17420

Én is raktam már fel Jawa meg Simson trafót minden irányból, be is indult és ugyan úgy ment nem volt különbség. Nem tudom miért, pedig kellett volna.

Előzmény: zerger88 (17418)
garázsharcos Creative Commons License 2013.05.05 0 0 17419

Szétesett a sz.gépem, próbálok éppen visszajutni ide a javítások után.

 

üdv. mindenkinek: R

zerger88 Creative Commons License 2013.05.05 0 0 17418

Ha a simóén tényleg fordítva van biztos hogy megy mustangos féle bekötés szerint is mert az egyik gépemen simson 6 voltos traffó van és az 1-es kivezetés van testen 

Előzmény: 1Tamás (17417)
1Tamás Creative Commons License 2013.05.05 0 0 17417

A trafóbekötés volt a vita tárgya igazából. Jawa és Simson sem teljesen a rajz szerint van bekötve. Rajzodat módosítva, jobb felső a Simson bekötés (15 test). Jobb alsón meg a Jawa (1 test).

Hasonló dolgokról már értekeztél egyszer. http://forum.index.hu/Article/jumpTree?a=110648578&t=9096708

Ezen is egy 1-es testelésű trafó bekötés van.

 

De mivel a kolega Simson trafót vásárolt és a Simsonon ugyanolyan felépítésű gyújtáson a 15-ös van testen. Ezért mondtam hogy a Simon' trafót kösse úgy hogy az 1-es legyen a megszakítón.

 

Ez lett volna a kérdés igazából. Hogy tényleg fordítva kell bekötni a Simson trafót? És van-e különbség a két trafó között?

Előzmény: Jawasaki (17416)
Jawasaki Creative Commons License 2013.05.05 0 0 17416
Előzmény: 1Tamás (17412)
jawa21 Creative Commons License 2013.05.05 0 0 17415

zerger881Tamás köszönöm a válaszokat.Holnap megnézem fordítottan a trafót, meg kicserélem a tekercset.Majd írok ha lesz még problémám.

TyerCorp01 Creative Commons License 2013.05.05 0 0 17414

A jel az alján az NDK-s órákra jellemző, de a legkorábbi Starokon sem ilyen a számlap, talán SR2 (Suhl)-ra tippelnék.
http://simson.hu/index.php?mit1=forum&mit2=listazas&forumtema=1008&start=0&lattamazutolsot=ja#f_0
Őket kérdezd szerintem. 

Előzmény: petrol pet (17397)
petrol pet Creative Commons License 2013.05.05 0 0 17413

Köszönöm!

Előzmény: 1Tamás (17401)
1Tamás Creative Commons License 2013.05.05 0 0 17412

Talán Jawaszaki a tudója ennek a dolognak. Ő épít ilyen agyhullám gerjesztésű ökörsütő gyújtásokat.

1Tamás Creative Commons License 2013.05.05 0 0 17411

Én már minden variációra láttam kapcsolási rajzot. Simson trafó 15-ös testen, Simsonban.

Már nem tudom eldönteni a kérdést. Még azt tudom elképzelni hogy a tekercses gerjesztésű trafókban a primer és a szekunder tekercs egyforma, bár annak semmi értelme nem lenne.

Viszont korábban kötöttem már be mindkét irányból a trafót, semmilyen változás nem volt. Ugyanúgy ment és a szikra is ugyanaz volt.

Előzmény: 1Tamás (17408)
zerger88 Creative Commons License 2013.05.05 0 0 17410
Előzmény: 1Tamás (17409)
1Tamás Creative Commons License 2013.05.05 0 0 17409

Vagy nem. Már 3 féle rajzot láttam erre.

Előzmény: 1Tamás (17408)
1Tamás Creative Commons License 2013.05.05 0 0 17408

De Simson trafója van. Ott az akkumlátor nélküli megszakítós bekötésnél 15-ös a test.

Előzmény: zerger88 (17407)
zerger88 Creative Commons License 2013.05.05 0 0 17407

Igen a bosch számozás szerint 1 es a megszakító, de a jawaé ugymond fordítottt gyújtású.(megszakító elhelyezéseaz autóknál és motoroknál igen  meg az általános megszakító gyújtásnál a bekötése ugy néz ki hogy:

Tekercs,vagy akku---gyújtáskapcsoló---traffó 15ös kivezetés (gyújtás oldali pozitív)---traffó 1kivezetés---megszakító---test (párhuzamosan van egy kondi a megszakítóval)

 

Mustangnal:

tekercs---megszakító(kondi testen párhuzamosan)plusz egy vezeték megy fel a traffó15---traffó1--- test

Nekem így van a gépeimen

 

Ha jól tudom amugy müködik fordítva is ahogyan leírtad (vezeték felcseréléssel is)

 

Mustangnál nem a feltöltött traffó primer körét omoltatjuk össze hanemhírtlen nagy áramot adunk neki és így keletkezik a nagyfesz.

Amugy a feltöltött traffó öszeomlatása jobb gyújtás nem hiába kocsikon már így volt már régen. De én se variáltam meg a gépeimen, mert ugy voltam vele hogyha így találta ki a mérnök akkor maradjon így


Előzmény: 1Tamás (17406)
1Tamás Creative Commons License 2013.05.05 0 0 17406

Rajzon nekem is meg van mindkét féle. De abból indultam ki hogy a Bosch számozás szerint az 1-es a megszakító.

Előzmény: zerger88 (17405)
zerger88 Creative Commons License 2013.05.05 0 0 17405
Előzmény: 1Tamás (17404)
1Tamás Creative Commons License 2013.05.05 0 0 17404

Jól írtam, nézz utána.

Előzmény: zerger88 (17402)
zerger88 Creative Commons License 2013.05.04 0 0 17403

A f@szé nem járok hajdúhadháza fele :(  (még az évjáratot sem tudja)

 

http://www.jofogas.hu/hajdu_bihar/Uzemkepes_allapotba_9503238.htm

zerger88 Creative Commons License 2013.05.04 0 0 17402

Jól írtad, de egy pici pontosítás

 

1 es van a testen és a megszakítótól jön a traffó 15 felé a kábel

 

De tényleg érdekes a gumi+csavar kombó, mert még a csavart sem szigeteled el vele (jawa21)

Előzmény: 1Tamás (17399)
1Tamás Creative Commons License 2013.05.04 0 0 17401
Előzmény: petrol pet (17397)
1Tamás Creative Commons License 2013.05.04 0 0 17400
Előzmény: István Márton (17398)
1Tamás Creative Commons License 2013.05.04 0 0 17399

Gyertyakábeltől meg a pipától is lehet gyengébb szikrád. Nézd meg a kábelt hogy ha letekered róla a pipát utána milyen szikrát ad, egy betekert gyertya végén. Próbáld megtisztítani a megszakító két érinkező felületét. Valamivel zsírtalanítsd le. Gondolom a hézagot és a gyújtást beállítottad a csere után. A trafót bekötését nézd meg hogy 15-ös pont a testen, 1-es a megszakítón legyen. Tekercsnél a légrés ne legyen nagyobb mint 0,3 mm. Gyertyahézagot is meglehet nézni.

A gumi alátétet viszont sehogy se értem, mert igazából nem szigetelsz el vele semmit. Mert a csavar a főtengelybe megy bele, a bütyök meg a főtengelyen van rajta.

Előzmény: jawa21 (17394)
István Márton Creative Commons License 2013.05.04 0 0 17398

Szisaztok!Végre sikerült megcsinálni a motort.Elgyütt a barátom Csicserből,és a megszakitó hézagon álitott egy kicsit és rögtön ment is.Már nem csinálja azt, amit a videoban amit feltettem ide.A szimeringeket is kicseréltük a főtengelynél meg még a kuplungon is állitotta egy kicsit.És utána a mezőn motoroztam 15-20 km-t.Csak egy baj volt egy kis pihenő közben észrevettem hogy a gyertya nem volt rendesen behúzva és a gyertymellett szökott ki a keverék:D amielőtt elindultam gondolkoztam hogy vigyek e gyertakulcsot:D és nem vittem:DÚgy oldottam meg hogy egy papirzsepibe megfogtam a gyertyát és erősen betekertem.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!