Aki még tudja követni a dolgokat, annak itt egy szovjet export Jawa 05 kapcsolási rajz valamiféle egyenírányító (?) tekercsel.
Ez hasonlít az előző hozzászólásban is megjelent kép bal felső sarkában található bekötéssel. Annyi különbséggel hogy itt a gyújtáskapcsoló nem az áramforrás és a 15 között van, hanem az 1-es pontot testeli le.
Ha véletlenül nem zavarodtál még össze, akkor Jawa 05 rajz, angol nyelvű kiadványból. Simsonnal megegyező bekötéssel.
Ha a simóén tényleg fordítva van biztos hogy megy mustangos féle bekötés szerint is mert az egyik gépemen simson 6 voltos traffó van és az 1-es kivezetés van testen
A trafóbekötés volt a vita tárgya igazából. Jawa és Simson sem teljesen a rajz szerint van bekötve. Rajzodat módosítva, jobb felső a Simson bekötés (15 test). Jobb alsón meg a Jawa (1 test).
De mivel a kolega Simson trafót vásárolt és a Simsonon ugyanolyan felépítésű gyújtáson a 15-ös van testen. Ezért mondtam hogy a Simon' trafót kösse úgy hogy az 1-es legyen a megszakítón.
Ez lett volna a kérdés igazából. Hogy tényleg fordítva kell bekötni a Simson trafót? És van-e különbség a két trafó között?
Én már minden variációra láttam kapcsolási rajzot. Simson trafó 15-ös testen, Simsonban.
Már nem tudom eldönteni a kérdést. Még azt tudom elképzelni hogy a tekercses gerjesztésű trafókban a primer és a szekunder tekercs egyforma, bár annak semmi értelme nem lenne.
Viszont korábban kötöttem már be mindkét irányból a trafót, semmilyen változás nem volt. Ugyanúgy ment és a szikra is ugyanaz volt.
Igen a bosch számozás szerint 1 es a megszakító, de a jawaé ugymond fordítottt gyújtású.(megszakító elhelyezése) az autóknál és motoroknál igen meg az általános megszakító gyújtásnál a bekötése ugy néz ki hogy:
Tekercs,vagy akku---gyújtáskapcsoló---traffó 15ös kivezetés (gyújtás oldali pozitív)---traffó 1kivezetés---megszakító---test (párhuzamosan van egy kondi a megszakítóval)
Mustangnal:
tekercs---megszakító(kondi testen párhuzamosan)plusz egy vezeték megy fel a traffó15---traffó1--- test
Nekem így van a gépeimen
Ha jól tudom amugy müködik fordítva is ahogyan leírtad (vezeték felcseréléssel is)
Mustangnál nem a feltöltött traffó primer körét omoltatjuk össze hanemhírtlen nagy áramot adunk neki és így keletkezik a nagyfesz.
Amugy a feltöltött traffó öszeomlatása jobb gyújtás nem hiába kocsikon már így volt már régen. De én se variáltam meg a gépeimen, mert ugy voltam vele hogyha így találta ki a mérnök akkor maradjon így
Gyertyakábeltől meg a pipától is lehet gyengébb szikrád. Nézd meg a kábelt hogy ha letekered róla a pipát utána milyen szikrát ad, egy betekert gyertya végén. Próbáld megtisztítani a megszakító két érinkező felületét. Valamivel zsírtalanítsd le. Gondolom a hézagot és a gyújtást beállítottad a csere után. A trafót bekötését nézd meg hogy 15-ös pont a testen, 1-es a megszakítón legyen. Tekercsnél a légrés ne legyen nagyobb mint 0,3 mm. Gyertyahézagot is meglehet nézni.
A gumi alátétet viszont sehogy se értem, mert igazából nem szigetelsz el vele semmit. Mert a csavar a főtengelybe megy bele, a bütyök meg a főtengelyen van rajta.
Szisaztok!Végre sikerült megcsinálni a motort.Elgyütt a barátom Csicserből,és a megszakitó hézagon álitott egy kicsit és rögtön ment is.Már nem csinálja azt, amit a videoban amit feltettem ide.A szimeringeket is kicseréltük a főtengelynél meg még a kuplungon is állitotta egy kicsit.És utána a mezőn motoroztam 15-20 km-t.Csak egy baj volt egy kis pihenő közben észrevettem hogy a gyertya nem volt rendesen behúzva és a gyertymellett szökott ki a keverék:D amielőtt elindultam gondolkoztam hogy vigyek e gyertakulcsot:D és nem vittem:DÚgy oldottam meg hogy egy papirzsepibe megfogtam a gyertyát és erősen betekertem.