Keresés

Részletes keresés

nopánick Creative Commons License 2011.10.10 0 0 45663

HA ez a félegyházi un. gyémánt lakópark ... akkor érdemes az akkori sajtót átolvasni.

Mostanában kezdték újra hirdetni, hátha már elült a balhé alapon...gondolom.

Előzmény: Törölt nick (45661)
KömKel Creative Commons License 2011.10.10 0 0 45662

Inkább statikus jöhet szóba.

 

Egy lakópark esetében azért ha komoly repedések vannak, az nagyon nagy gázt jelent.

Nagyon gyorstalpaló: 

- ha a repedések függőleges vagy vizszintes irányultságúak, és hajszálrepedések, akkor ott a különböző anyagok összeépitése és mozgása okoz problémát

- ha a repedések függőlegesek, vagy vízszintesek, és nagyobbak a hajszálrepedésnél, ott szerkezeti mozgás van

- ha bármilyen repedés 45 fokos, akkor ott süllyed/mozog az egész épület

Előzmény: Törölt nick (45661)
Törölt nick Creative Commons License 2011.10.10 0 0 45661

Hát azt hogy az alap nem stabil azt nem tudhatom, ez egy lakóprakban van, nincs nagy forgalom pláne nem kamionok, kb 4-5 éve épült, én arra tippelek első körben, hogy mivel még uj volt mozgott stb..és nem glettelték be, sajna a többi helyet nem látni mert fűrészporos tapéta van mindenhol, de korbe minden plafon és az ajtófélfáknál repedés van.

 

kinek a segítségét kérjem egy ház átnézésére, Műszaki ellenőr? statikus? ki az aki ilyenekhez ért és ez a munkája? építész?

Előzmény: elemes2 (45654)
elemes2 Creative Commons License 2011.10.10 0 0 45660

a rajzhoz:

1. a színek nem az anyagot jelképezik, hanem a funkciót.

2. lényeges, hogy a boltív két végének a falazatra kell támaszkodnia (bevésés)

 

a porotherm nyomásra egy irányban sokkal jobban terhelhető, mint az ytong. ha a boltívet poroterm szeletekből építed, akkor a terhelés elsősorban az ív mentén nyomja (egymáshoz) a boltívet tartó elemeket, tehát a porotherm szeleteket úgy kell kivágni, hogy az ív mentén legyen a jobban terhelhető irány. érzésemszerint ilyenkor az ív legfelső szélén akár 6 centire is veheted a boltív vastagságát (ytongból inkább 8-10-et javasolnék).

 

a boltívet alkotó téglák réseit alaposan ki kell tölteni habarccsal. a két "háromszög" kitöltésére tényleg praktikusabb az ytong, sokkal egyszerűbb vágni.

Előzmény: szgb (45658)
elemes2 Creative Commons License 2011.10.10 0 0 45659

...és ha megfelelően rakod ki, akkor nem a habarcs tartja a téglákat, hanem egy "boltív" alakul ki (felül). a "megfelelő" azt jelenti, hogy az ablak fölötti ívnél kell a boltívben egymást megtámasztania a tégláknak, és az így kialakuló ív fölötti két háromszöget kell külön megtölteni.

 

ha a 120x120-as lyukba épp 120 átmérőjű körablak kerül, akkor a boltívnek már nem marad hely (felül is legalább 8-10 centi kellene), még inkább az ytongot javasolom, mert akkor tényleg csak a habarcs húzószilárdsága illetve az ablak kerete fogja tartani a téglákat, és az ytong könnyebb, mint a porotherm.

 

 

Előzmény: szgb (45656)
szgb Creative Commons License 2011.10.10 0 0 45658

Oké, de ha YTONG is lenne amit odateszünk, a stabil és későbbi repedésmentes felfogatás a nagy kérdés.

Előzmény: elemes2 (45657)
elemes2 Creative Commons License 2011.10.10 0 0 45657

ilyen célra 90%-ban ytongot használnak, bármiből is van a falazat többi része.

Előzmény: szgb (45656)
szgb Creative Commons License 2011.10.10 0 0 45656

Sziasztok!

 

Négyzet alakú 120x120-as falnyílásba - ami felett szabályos áthidaló van - körablakot akarnánk rakni. A teendő most nyilván a négy sarok utólagos körívbe rakása lenne, és a két felső sarok csak, ami kérdéses, mert azoknak kell ott valahogy megállni.

Flex-el ívben vágott PTH téglából lenne kirakva (jó kis meló lesz, de tegyük fel, hogy ezzel nem lesz gond) és ezeknek a tégláknak gyakorlatilag az önsúlyukat kell csak megtartani, de csak a malterre nem kellene szerintem bízni.

 

Mi lenne a biztos és később is repedésmentes felfogatás szerintetek:

1. Hilti szalaggal az oldalsó téglákhoz és a felső áthidalók közé megrögzíteni a tégladarabokat, a hilti szalagot is jól bemártva a malterba.

2. Egy pontosan félkörív alakra hajlított lyukocsos vaslemez (kb 3-as, 4-es vastagságban), ami körbe lenne falazva és bele is lenne vakolva a kávába, a félkörív természetesen felül és a két oldalán - ahol a jelenlegi nyílásba beilleszkedik - meg lenne csavarozva a téglához/áthidalóhoz.

 

Vagy felesleges bonyolítani, az önsúlyukat a malterben is megbírják ezek a téglák (természetesen falazáskor kör alakú zsaluval alátámasztva) és tartanak repedésmentesen?

fifty561 Creative Commons License 2011.10.10 0 0 45655

repedhet csak a vakolat is, pl sok kamion húz el a ház előtt, ... 

ha a fal reped akkor baj van, ha csak a vakolat akkor azon lehet segíteni

Előzmény: elemes2 (45654)
elemes2 Creative Commons License 2011.10.10 0 0 45654

ha reped, az nem az ytong hubája. ha az alap nem stabil, a porotherm sem tartja egyben a házat.

Előzmény: Törölt nick (45653)
Törölt nick Creative Commons License 2011.10.10 0 0 45653

És abban a házbanamit néztünk (ytong) a plafon és a fal kozott végig van repedve a ház, meg az ajtófélfáknál is.

az gáz?

Előzmény: Törölt nick (45652)
Törölt nick Creative Commons License 2011.10.10 0 0 45652

értem, de mondjuk mennyivel rosszabb az ytong hőtároló képessége?

 

Előzmény: fifty561 (45650)
A77 Creative Commons License 2011.10.10 0 0 45651

Falazó habarcsra milyen összetétel javasolt?  Nekem a 3:1:0,5  (homok mész cement ) rémlik .

A készre kevert habarcs nem jött be, valamit elronthattam mert több mint kétszer annyi ment al mint az előírt mennyiség, pedig nem is raktam vastagon:(

fifty561 Creative Commons License 2011.10.10 0 0 45650

hali

 

mind a kettő jó, ki erre esküszik ki arra, előnyei hátrányai vannak mind a kettőnek. mind a kettőből van különböző vastagságú ami más-más hang- és hőszigetelő képességet eredményez, ... 

 

fogadj egy kőművest, nekem az nézte át pincétől a tetőig, szigetszentmiklós környékén tudok mondani. 

Előzmény: Törölt nick (45649)
Törölt nick Creative Commons License 2011.10.10 0 0 45649

Sziasztok, használt házakat nézegetünk, és melyik a jobb ytong vagy a protherm?

 

előny hátrány?

 

hogy hivják azokat az embereket akik egy házat ánéznek helyettem? kit kell keressek, hogy megnézze hogy szerkezetileg stb...minden rendben van-e? vagy kispóroltak valamit?

 

előre is köszönöm.

fifty561 Creative Commons License 2011.10.10 0 0 45648

sziasztok,

 

van egy 2 szintes házunk, a 2. szinten egy erkély (az erkély padlója az 1. szint födémje), ezt az erkélyt tavasszal meg akarom szüntetni és kivinni a tűzfalat a födém végéig. Az erkélyhez tartozó fal (jelenleg ez a tűzfal/oromzat) 10-es ytong és nagyon régi és rossz minőségű nyílászárókkal (2 ablak, 1 ajtó), most kezdem érezni mennyire hül tőle az egész 2. szint.

 

mit tudtok tanácsolni mivel tudnám leszigetelni tavaszig ezt a falat, nyílászárókat?

 

Törölt nick Creative Commons License 2011.10.10 0 0 45647

Köszönöm szépen a választ!

 

Műanyag nyílászáró lesz, úgy, hogy a külseje színezett lesz, az összkép miatt. Már csak egy jó helyet kell találnom, ahol megveszem... :)

Kellemes napot nektek!

 

Anhur

Előzmény: Erzsébeti (45591)
nopánick Creative Commons License 2011.10.10 0 0 45646

- perlittel kiegyenlítés éppen síkra (vagy akár homokkal)

- AT100 lépésállóval vastagság növelés (benne csövek ha kell)

- AT-L lépéshangcsökkentővel >> hanggátlás

- szárazpadló (akár gipszrost, akár 2x12 mm MFP/OSB)

- burkolat

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (45645)
Törölt nick Creative Commons License 2011.10.09 0 0 45645

Igen, ezt is néztem, de elég drágának tűnt, ráadásul nekem 12-13cm vastagságot kellene "előállítanom", mert ennyi van a bejárati ajtó alja és a jelenlegi aljzat között, plussz ott vannak a tetőszerkezet oszlopainak a talpai, 12x12 cm gerenda darabok. Azért futok egy kört a szárazpadlóval. Kösz a tippet.

Előzmény: nopánick (45643)
halaloszto Creative Commons License 2011.10.09 0 0 45644

a cucc 500kg/m2 terhelheto. 

 

neked 1m2 padlod osb-vel, laminalttal, rajta allo ket emberrel lesz kb 200kg.

viszont ha monduk 5x5 parnafaid vannak, es 50 centinkent rakod, akkor ez a 200kg ez 0.1m2 feluleten fogja nyomni a lepeshangcsillapito gyapotodat. tehat 2000kg/m2 lesz rajta a terheles.

 

vajk

Előzmény: Törölt nick (45639)
nopánick Creative Commons License 2011.10.09 0 0 45643

... gipszrost lemez szárazpadló ?

 

 

 

RIGIPS >> rigidur

KNAUF >> vidifloor

 

Nem olcsó, de eccerű és naccerű !

Ráadásul házilag rakható, kis ügyességgel.

 

http://www.rigips.hu/uploads/katalogus/kivitelezoi/9fejezet_Rigidur-szarazpadlo.pdf

 

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (45630)
ricsosz Creative Commons License 2011.10.09 0 0 45642

Szia!

 

Azt mondták kb 2-3 nap. a humán tényezőt h mennyi nem is kérdeztem.

 

Egyszerü felrakás lenne...semmi cica v cicoma, egyszinű csempével díszcsmpe/bordür nem köszönöm...

Folyékony fólia nem lesz felkenve... 

Kádat elö kell majd falazni, mert nincs elölapja.

Más extra igény nincs...

 

jah egy vidéki kisvárosról beszélünk... messze a föváros zajától...

Előzmény: ép-it-ész (45632)
ép-it-ész Creative Commons License 2011.10.09 0 0 45641

Na most talán...

Előzmény: KömKel (45636)
KömKel Creative Commons License 2011.10.09 0 0 45640

A homokot elhagynám a francba, nem látom értelmét.

Tudom, hogy kiegyenlitésre szánod, de ahhoz be kéne iszapolni, egyebek, magyarul az alsó szintnek nem igazán jó.

 

A párnafákat ha kiegyelited, akkor arra mehet simán a többi rétegrend. Itt a kiegyenlités a probléma, ugyanis ha valahol nem lesz megfelelően alátámasztva (két "púp" között), akkor az ott huppogni fog, ha rálépnek. Hacsak nem raksz rá 24 mm-es OSB-t, ami viszont költséges mulatság.

 

A bogár-polisztirol részben nem hiszek, mert akkor ez mindenhol problémát jelentene, tehát köztudomású lenne.

Előzmény: Törölt nick (45638)
Törölt nick Creative Commons License 2011.10.09 0 0 45639

Hogy érted, hogy az egész emelet súlya? A tetőszerkezet már készen áll, "csak" be kell építeni. A Tango, amit írtam 500kg/nm -ig jó, nem hinném, hogy ezt meg fogom közelíteni.

Előzmény: halaloszto (45637)
Törölt nick Creative Commons License 2011.10.09 0 0 45638

Kösz ! Emlékezetből írtam a rétegrendet, ezért hibáztam el. A ferdesíkoknál a gipszkarton tartószerkezetét négyszer csináltam újra mire megelégedtem vele, de leglább jó lett. Ennyit a türelemről :-) Inkább a 6 köbméter homok felhordása riaszt vissza az álpadlós megoldástól... A polisztirol szigetelésről pedig azt hallottam, hogy előszeretettel másznak bele a bogarak, aztán egyszercsak megjelennek a lakásban. Erről mi a véleményed?

Előzmény: KömKel (45633)
halaloszto Creative Commons License 2011.10.09 0 0 45637

a parnafasban ott a hiba, hogy az egesz emelet sulya a parnafakon lesz. es a lepeshangszigetelo nem ilyen koncentralt terhelesre van szanva.

 

vajk

Előzmény: Törölt nick (45630)
KömKel Creative Commons License 2011.10.09 0 0 45636

nem jött semmi.

Előzmény: ép-it-ész (45635)
ép-it-ész Creative Commons License 2011.10.09 0 0 45635

Küldtem egy emilt

Előzmény: KömKel (45633)
ép-it-ész Creative Commons License 2011.10.09 0 0 45634

Hali KömKel

 

At hittem egyedüli harcos vagyok jelenleg, de Isten áldjon.

cs

Előzmény: KömKel (45633)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!