Keresés

Részletes keresés

rferi Creative Commons License 2014.01.22 0 0 71390

Így van, de volt egy időszak, amikor többet kellett egységnyi idő alatt tölteni, mint az egyensúlyi helyzetben.

Ezt a többet neveztem többletnek.

Ugyanazt mondjuk mindketten, csak félreértesz :)))

Előzmény: halaloszto (71388)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.22 0 0 71389

Köszi mindhármotoknak.

 

hogy tudom én légteleníteni,mert akiket hívtam elkapkodják,nem foglalkoznak vele.

a radiátorokon fölűl van egy négyzet alakú csavar kis folyókával,alúl meg egy nagyobb imbusz.

kulcsom van mindkettőhöz.

a kazánhoz közel van két szelep fönt

hogy/hol kezdjem?

 

jobban megfigyelve,kb. 52 fokot mutat a kazán(immergas eolo star 23kw),mikor elkezd hangosan pattogni-zörögni-krákogni,és addíg nem szünik meg a hang míg el nem éri a kazánon beállított hőfokot.

A keringetőn lévő fordulatszabályzó feljebb  állítása valóban halkított rajta de úgy is zörög.

halaloszto Creative Commons License 2014.01.22 0 0 71388

van egy lyukas vodor. orankent 1liter folyik ki belole, 5 liter van benne. folyamatosan toltom 1liter/oraval, igy fix a szint. 

 

ha elzarom a csapot, es 10 ora mulva elkezdem 2l/oraval tolteni, a 15-odik orakor 1l/orara csokkentem, akkor midnen helyreallt.

 

az elso esetben a 15 ora alatt 15 liter vizem ment el. a masodik esetben 10.

 

az aranyokat tetszolegesen valtoztatva, mindenkeppen kevesebb lesz az ossz energiaigeny ha egy idore kikapcsoltam a futest.

 

Vajk

Előzmény: rferi (71387)
rferi Creative Commons License 2014.01.22 0 0 71387

Egy helyiséget egy alacsonyabb energiaszintről egy magasabbra akarok hozni.

A kettő között mindenképpen energiaközlésre lesz szükségem.

A szükséges energia egyenlő lesz a két energiaszint közötti különbséggel, plusz még azzal a veszteséggel, ami a felfűtés alatt elvész a hőszigetelésen.

Ez a veszteség a felfűtés alatt folyamatosan nő (még ha kicsivel is), mivel a magasabb hőmérséklethez magasabb veszteség tartozik.

 

Erre gondoltam, mikor többletről beszéltem.

Előzmény: halaloszto (71386)
halaloszto Creative Commons License 2014.01.22 0 0 71386

nincs olyan hogy felfutesi tobblet. csak azt kell potolni ami kiment a falon, es ez midenkepp kevesebb mint ami akkor ment volna ki ha folyamatosan 22 fokos a szoba. 

 

mas kerdes, hogy mennyivel kevesebb. minnel jobb a hoszigeteles, annal kisebb a megtakaritas. nem csak azert mert lassan megy ki, hanem mert lassan eri el az alacsonyabb homersekletet, ahol mar kisebb a veszteseg. a veszteseg nem attol csokken hogy nem futunk, hanem hogy hideg a szoba :-)

 

ha a jo hoszigeteleshez meg nagy a hotarolo tomeg is, az duplan szopas. egyreszt mert hiaba szokik a ho, megis lassan hul az egesz, igy lassan erjuk el azt aaz allapotot ahol mar kisebb a veszteseg.

 

raadasul ha nagy a hotarolo tomeg (padlofutesnel ugye minimum a par tonna beton) akkor mindenkeppen jo sok hot kell visszatolni a homerseklet helyreallitasahoz. ha a jo hoszigeteles miatt kcisi a futes teljesitmeny, hiszen a jolszigetelt hazba nem kell nagy, akkor ez a visszapotolas plane sokaig tart. 

 

es a raadas, hogy a belso falak nem szigeteltek. ha egy szobat sikerul tartosan a szokasos homerseklet alatt tartani, az a szomszedos helyisegek homersekletet/hohaztartasat jol megboritja. az egesz beszabalyozas meg minden arra lett tervezve, hogy a szomszedjai, netan az alatta levo helyiseg futtott helyiseg, nem arra hogy csak temperalt.

 

Vajk

Előzmény: rferi (71385)
rferi Creative Commons License 2014.01.22 0 0 71385

A fogyasztáscsökkenést éppen ki lehetne számolni, és meg lehetne határozni, hogy mennyi az a legrövidebb idő, aminél érdemes lejjebb venni a padló hőfokát.De ez az idő egyre nő, ahogy javul a ház hőszigetelése.

Ha megvannak az épület adatai, akkor kiszámolható, hogy az adott helyiségnek mekkora a vesztesége a kétféle hőmérsékleten.

A két veszteség közötti különbséget tudja megtakarítani a csökkentéssel.

Ugyanakkor a felfűtéshez plusz energiát kell betáplálnia ahhoz képest, mintha hőntartott volna.

Na ennek a plusz energiának kell kevesebb vagy legalább egyenlőnek lennie az előbb említett veszteségkülönbséggel, hogy megérje a kérdéskör. Szerintem akkor érdemes ezzel foglalkozni, ha legalább kétszer-háromszor akkora a veszteségkülönbség, mint a kívánt felfűtési többlet.

 

Viszont ha egy helyiséget nem használnak, csak 2/7 nap, akkor az már elég hosszú időnek tűnik, hogy akár még meg is érje.

 

Számolni kéne a pontos adatokból.

Előzmény: joevagyok68 (71383)
joevagyok68 Creative Commons License 2014.01.22 0 0 71384

Bocs..most olvastam el értő olvasással a hozzászólásod..  _-)

ugyan arról írtál - majdnem - mint én a 71383-ban.. :-)

"ha hagyod rendesen athulni a szobat, jo sokaig fog tartani visszafuteni."

Előzmény: halaloszto (71381)
joevagyok68 Creative Commons License 2014.01.22 0 0 71383

"nem napkozbent irt, hanem hetkoznapot. "

Igaz !  :-)

DE egy jól szigetelt háznál mennyit számít(hat) - gázfogyasztás csökkenésben - az, hogy egy szobában 22 helyett csak 17 fokot tartasz ?

Főleg, hogy CSAK padlófűtésnél,  ha annyit is tartasz hétközben, akkor mikor kell elkezdened tolni a padlónak , hogy mondjuk hétvégére 22 fok legyen a szobába ?

:-))

Előzmény: halaloszto (71381)
gabrielke Creative Commons License 2014.01.22 0 0 71382

Én megcsináltam a körönkénti szabályozást. Kurvára nem olcsó, nem is egyszerű és most szólok, hogy tök fölösleges.

Nekem kb. 200ezer anyagárba meg számolatlan mérnökórába került ez a felfedezés.

Megvan a komplett panel, vezérlés, szoftver, minden.

 

Arról nem is beszélve hogy tényleg baromi lassú a változás, jól szigetelt épületben ha lekapcsolod a fűtést egy nap alatt veszítesz egy fokot, vagy még annyit se, teljesen felesleges a lekapcsolással vesződni, nulla megtakarítást hoz.

 

 

Előzmény: stevemegane (71373)
halaloszto Creative Commons License 2014.01.22 0 0 71381

nem napkozbent irt, hanem hetkoznapot. 

 

szobankent eloremeno homersekletet szabalyozni az horror, meg tan nem is olvastam ilyenrol. 

 

a szokas hogy az oszton koroket ki lehet zarni. vagy hogy alapbol a kor zarva van, es ha az adott helyiseg szobatermosztatja futest ker, akkor nyit a kor. ilyent szokas csinalni. az egyik hatranya, hogy mivel a futes a veszteseg potlasara van meretezve, ha hagyod rendesen athulni a szobat, jo sokaig fog tartani visszafuteni. a masik hogy kell egy varazsdoboz, ami inditja a kazant ha barmelyik szoba futest ker. es ha egyszerre csak egy szoba ker futest, akkor a kazan is szenvedni fog, meg a fix tomegaramu keringeto szivattyu is.

 

Vajk

Előzmény: joevagyok68 (71378)
halaloszto Creative Commons License 2014.01.22 0 0 71380

nem hangol el semmi!

 

a gyujton vannak fojtok, azokkal van a korok ellenallasa beszabalyozva ugy, hogy minden jo legyen. a korok kizarasa az osztora tett motorral/termomotorral tortenik, a fojtok beallitasan nem valtoztat.

 

a korok fojtasa egymashoz kepest szamit. az aranyuk szamit igazabol. igy ha egy kort elzarsz teljesen, akkor a tobbibe tobb viz jut, de mindbe a fojtoja allasanak aranyaban, az aranyok meg nem valtoztak semmit.

 

Vajk

Előzmény: stevemegane (71373)
rferi Creative Commons License 2014.01.22 0 0 71379

Hát bizony, csodák nincsenek

Előzmény: C20NE (71377)
joevagyok68 Creative Commons License 2014.01.22 0 0 71378

""(Mondjuk hétköznap nem lakik benne senki és olyankor nem akarom fűteni.)

Mágnesszelep + időkapcsoló arra a körre és akkor nem megy arra meleg a beállított időben...  :-)

 

Mondjuk az nem értem..

Most építesz majd..

Gondolom jól le lesz hőszigetelve minden

CSAK padlófűtésnél szerinted mit fog számítani, hogy 8-12 órán keresztül nem megy arra "meleg" ?

Esik ott a hőmérséklet vagy 0,5 fokot annyi idő alatt...

 

Mennyit szeretnél ezzel spórolni ?  :-))

Előzmény: stevemegane (71373)
C20NE Creative Commons License 2014.01.22 0 0 71377

Ehhez minden körre kellene egy szivattyú!

Előzmény: rferi (71376)
rferi Creative Commons License 2014.01.22 0 0 71376

Pusztán a padlófűtést szabályozva csak úgy tudsz elérni jó eredményt, ha mindegyik kört lehet saját magában szabályozni automatán.

Tehát mindegyik kör szabályozza saját magának az előremenő hőmérsékletét.

Az egyes szobák hőmérsékletét ezzel az előremenő vízhőmérséklettel tudod majd állítani.

Hidegebbet akarsz, letekered, melegebbet akarsz, feltekered.

Lassú lesz, mint állat, de ezzel kizárva az, hogy egyikbe belenyúlsz, és a másik szoba is elállítódik.

Előzmény: stevemegane (71375)
stevemegane Creative Commons License 2014.01.22 0 0 71375

Köszi.

 

Tetszik is az általad leírt szabályozás.

 

DE. Én azt írtam, hogy padlófűtés lesz és annak a szabályozására tettem fel kérdéseket.

Előzmény: C20NE (71374)
C20NE Creative Commons License 2014.01.22 0 0 71374

Az én megoldásom!

 

Időjáráskövető szabályozás a kazán előremenőjére, ezzel a padlófűtés kiadja a szobák hőigényének 50-75%-át, az osztó sima kézi beszabályozással beállítva, semmi motoros miskulancia.

 

A szobákban thermofejes radiátorok amik a maradék hőszükségletet biztosítják. A padló nem jéghideg és a radiátor végzi a szoba hőmérsékletének finombeállítását, gyorsan (gyorsabban ) alkalmazkodva a változó hőigényhez, mint ha csak a padlót szabályoznám.

Előzmény: stevemegane (71373)
stevemegane Creative Commons License 2014.01.22 0 0 71373

Sziasztok!

 

Tervezem a fűtés felújítás során, hogy padlófűtést fogok készíteni.

Jól megtervezett körök és beszabályzott osztó esetén a helyiségek hőigényét jól be leeht állítani.

 

Azt  viszont nem tudom, hogyan oldjam meg, ha pl az egyik szobában változtatni szeretném a hőmérsékletet. (Mondjuk hétköznap nem lakik benne senki és olyankor nem akarom fűteni.) Az osztón nem akarom ezt a kört fojtani, mert akkor a többi kört is elhangolom.

 

Láttam több verziót (termosztatikus radiátorszelep a szobában, termomotor az osztón, stb...) Ezek mindegyike az adott kört (ahova be van építve) fojtja szükség esetén.

Ezek használahtók úgy, hogy nem teszek be ilyen szelepet mindegyik helyiségbe, hanem csak oda ahol külön szeretnék szabályozni???

Vagy kötelezően kell mindegyik körre tenni, hogy egymáshoz képest ne hangoljam el a rendszert?

 

Milyen módszert és terméket javasoltok. (Az ár fontos tényező.)

 

Köszönöm.

rferi Creative Commons License 2014.01.22 0 0 71372

Kavitál a szivattyú, mert nehezen indul be a rendszerben a víz mozgása.

Csökken a szitu, ha kicsit nagyobb a viz nyomása szivattyún

Előzmény: Törölt nick (71345)
nixon70 Creative Commons License 2014.01.22 0 0 71371

MOFÉM!

Előzmény: Törölt nick (71364)
pajaci Creative Commons License 2014.01.22 0 0 71370

Szerintem meg levegős.

Tomsojer68 Creative Commons License 2014.01.22 0 0 71369

levegősnek tűnik a renszered

Előzmény: Törölt nick (71366)
t.zsolti Creative Commons License 2014.01.22 0 0 71368

elsőre levegőre tippelnek

Előzmény: Törölt nick (71366)
-Tsunami- Creative Commons License 2014.01.22 0 0 71367

Én ilyen RA golyóscspokat szereltem most be itthon, nem tudom hogy mit fog bírni.

Mofém csapokat is érdemes nézegetni a jófogáson, apródon,stb.

http://portal.d-eg.hu/d-eg-ravani-golyoscsapok-es-mechanikus-szelepek/

http://portal.d-eg.hu/gagyi-a-xxi-szazadban-2/

Előzmény: Törölt nick (71364)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.22 0 0 71366

?már krákog a kazán is időnként,mikor 54fok körűl van a víz,de azt is csak 1-2 percíg csinálja...t@k@m tele van már

Előzmény: Törölt nick (71345)
C20NE Creative Commons License 2014.01.22 0 0 71365

MOFÉM!

 

Ha baj van vele a helyén megjavítható kiszerelés nélkül. Gázra is van zárt házas kivitelük, de az nem javítható ha átereszt csak cserélhető.

Előzmény: Törölt nick (71364)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.21 0 0 71364

Kedves fórumozók,

 

Mostanában fogom átalakítani fűtési rendszerünket, elhelyezésre kerül egy 2200 liter körüli puffer a vegyes mellé, de még az is lehet, sikerülne fagázra lecserélni a vegyesünket. Ez nagyon erősen anyagiak  - és asszonyi meggyőzés - függvénye, de van rá halovány remény.....

 

Amiben segítséget szeretnék kérni, az a szerelvények. A korábban használt golyóscsapok és egyebek lekerülnének, mivel teljesen átalakul a rendszer, változnak a csővastagságok is. viszont olyan csapokat szeretnék használni, ami ha nem is 100 évig, de nem három évig bírja. Volt, amivel szerencsém volt és semmi baja, de volt ami igen hamar itt ott eresztett. Jellemzően ezek olcsóbb kategóriájú gömbcsapok voltak.

 

Tudnátok esetleg ajánlani olyan márkát ilyen tekintetben, amivel nem faragok rá nagyon minőség terén? Nagyságrendileg 8-10 golyóscsapról van szó 3/4-es, 1'-os méretben.

 

Mofém? Esetleg Arco? Vagy bármi más? Nyílván a jobb minőség valamivel drágább lesz, de inkább adnék valamivel többet érte, mint hogy később kelljen bontanom. Ez egy bazi nagy puffernél lehet nem is lenne mindig triviális dolog.

 

Szóval milyet vegyek? Illetve szívesen fogadnék Bp.-en bolti ajánlást is, ahol ezek korrekt, normális áron kaphatóak.

 

Mindenkinek köszönöm a segítséget előre is.

t.zsolti Creative Commons License 2014.01.21 0 0 71363

kösd be úgy , hogy egyszerre csak az egyik tudjon üzemelni.

Előzmény: oldcarservice.hu (71354)
t.zsolti Creative Commons License 2014.01.21 0 0 71362

igen

Előzmény: csocsanszkaja (71352)
mjevsrsh Creative Commons License 2014.01.21 0 0 71361

Ha te megtudod csinálni úgy, hogy 22,5kW legyen és a hőigényt fedezi akkor nincs is már probléma. Azért várd meg hátha valaki ír egy kb.-t és akkor "pontosan" tudni fogod hány betét kell.

Előzmény: oldcarservice.hu (71357)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!