Keresés

Részletes keresés

Hajtanyos Creative Commons License 2002.12.02 0 0 7666
Nyár óta új szakszolgálat működik a KEMV múzeumában, mely vezetékes távközléssel foglalkozik, induktoros, tárcsa nélküli helyi telepes telefonkészülékeket javít, újít fel műszakilag. Az állományt 2db fémházas LB24, 2db BUDAVOX, 1 katonai hordozható, 1 csehszlovák készülék alkotja, kettesével párba kapcsolva. Szegiből érkezett egy rossz állapotú robbanásbiztos LB készülék (súlya kb. 20 kg) és egy műanyagházas LB24, üzemképtelen állapotban. Külsőleg nem felújítást nem kaptak, csak működőképessé lettek téve tegnapelőtt. Ezek egyelőre nincsenek összekötve.

A távközlési divíziót támogatják: ZoliBudafok, emká48, Hajtányos

Előzmény: ZoliBudafok (7651)
GYöBa Creative Commons License 2002.12.02 0 0 7665
A Börzsönyben is van egy vonal, ami 9,8 km helyett 12-nek van feltüntetve...
Előzmény: Törölt nick (7662)
Törölt nick Creative Commons License 2002.11.30 0 0 7664
Ma volt a IV. Országos Vasutas Fotópályázat eredményhirdetése és kiállítás-megnyitása Szegeden.

295 képet állítottak ki, köztük számos kisvasutas kép is. Pl. a Szeretfalva-Déda kisvasút, ami a nagyvasút építésében vett részt, de látható egy LÁEV képsorozaton egy számomra eddig ismeretlen, kis négyszemélyes motorkocsi is.

ZoliBudafok Creative Commons License 2002.11.30 0 0 7663
picit OFF

Aki nem csak 1:1-es méret esetén vonzódik a kisvasutakhoz, (hanem 1:10 esetén is) látogasson el dec. 7-15. között Szombathelyre a IX. Vasútmodell Kiállításra!
helyszín: Megyei Művelődési és Ifjúsági Központ Ady Tér 5. II. emeleti kiállítóterem.
Nyitva 10-18 óráig.

Ismét üzembe állnak Sütő Gábor különleges modelljei! Nagyrészük magyar kisvasutak járműve piciben, de van osztrák hatású, és fantáziamodell is. Természetesen a nagy vasutak is szerepelnek, HO, TT, N terepasztalokban is gyönyörködhtenk a látogatók!

Érdemes elmenni, a szombathelyikek kiállításai mindíg színvonalasak!

Baráti üdv! Zoli

Előzmény: Törölt nick (7662)
Törölt nick Creative Commons License 2002.11.29 0 0 7662
Böfenyvesen, sok más kisvasúthoz hasonlóan a távolságok alaposan fel vannak kerekítve. Az a 22 a valóságos adatokkal jó, ha 17-18-19 km/h.

A legjobb ilyen felkerekítés: egy ütközőtől-ütközőig 3,6 km-es erdei vasúti vonal 5 km-nek.

Előzmény: illesf (7659)
illesf Creative Commons License 2002.11.29 0 0 7661
A fenyvesi mozdonyok 25-re vannak vizsgáztatva (gondolom azért, mert sokáig annyi volt a pályasebesség). Menni persze jobban is tudnak, de ez már egy más kérdés :)
Előzmény: HANGÁR (7655)
Törölt nick Creative Commons License 2002.11.29 0 0 7660
A pályát két fő tényező rongálja:
1. az idő
2. a forgalmi terhelés

Akkor szervezik jól egy pálya építését-üzemeltetését, ha a két tényező egyensúlyban van.

Ha olyan nagy egy pálya terhelése, hogy attól pusztán mechanikailag 10 év alatt tönkremegy, akkor oda fölösleges pl. telített talpfát beépíteni, hiszen mire haszna lenne a telítésnek, addigra a vonatok már rég moleklulákra szaggatták - ha ki nem csérélték időben.
Úgyszintén ha a felújított pálya 30-40 év alatt megy tönkre a környezeti hatások miatt (ilyen a böfenyvesi), akkor nincs értelme olyan forgalmimkorlátozásokkal közlekedni, amit az önmagában akár 200 évig elbírna. Úgyis felújítandó lesz 40 év múlva, de így még magunkkal is jól kiszúrtunk.

Előzmény: nohab (7653)
illesf Creative Commons License 2002.11.29 0 0 7659
Ma vettem egy új menetrendet (ami dec. 15-től érvényes), mely szerint a fenyvesi vonatok ettől kezdve is csak Pálmajorig járnak, a 10 kilométeres szakaszon 28 perc lesz a menetidő (~22 km/h átlagsebesség). Szóval most már abszolute nem vagyok képben...
Előzmény: nohab (7653)
Szilis Creative Commons License 2002.11.29 0 0 7658
Félreértés van, itt az a nagy fájdalom, hogy Bf és Pálmajor között (ahol a vastag sínek vannak)miért nem legalább 30-as a pálya.
Továbbá, hogyha alátalpfázzák, meg egy kicsit megszabályozzák a Pálmajor-Somogyszentpál közötti részt (14 kg/fm), akkor miért veszik le az eredeti (tehát bezáráskori) pályasebességet 15 km/h-ról 10-re, pláne, mert annak idején a pálya 25-ös volt.
Előzmény: DLala (7656)
Szilis Creative Commons License 2002.11.29 0 0 7657
Hajlandók. Harminccal mindenképpen.
Előzmény: HANGÁR (7655)
DLala Creative Commons License 2002.11.29 0 0 7656
Nem arról volt szó, hogy Pálmajor-Somogyszentpál között csak talpfacsere lesz meg kis pályasimogatás abból a pénzből, amit megspórolnak Pálmajorban (nem építenek kitérőt) ? Ebből nem sokra telik, főleg nem sínre.
Előzmény: Szilis (7654)
HANGÁR Creative Commons License 2002.11.29 0 0 7655
Hajlandóak az ottani mozdonyok egyáltalán 20 km/h-nál gyorsabban menni?
Előzmény: Szilis (7654)
Szilis Creative Commons License 2002.11.29 0 0 7654
A 3,5 tonna tengelyterhelésű C50-esekkel kis "c" felépítményre (34,5 kg/fm), egyáltalán nem kell "spórolni" a pályával. Ha negyvennel mennének rajta, sem okozna semmiféle "elváltozást".
Előzmény: nohab (7653)
nohab Creative Commons License 2002.11.29 0 0 7653
(Azt nem mertem leírni a cikkben, hogy a kb. 40 milliós pályafelújítás eredményeképp a felújított szakaszon az engedélyezett sebesség - információim szerint - nem több, mint 5, azaz öt kilométer/órával nő, 20 km/h-ra. Az 1990-es évek közepéig a 14 kilós síneken 25-tel mentek a vonatok. A Pálmajor-Somogyszentpál szakasz felújításának eredményeképpen az engedélyezett sebesség pedig 15-ről 10 km/h-ra csökken. Ez egyszerűen hihetetlen. Ezért kár volt ennyi pénzt rákölteni erre az egészre...)

Azért ez messze nem ilyen egyszerű.

Nem lehet tudni, hogy mekkora rizikó volt a régi engedélyezett sebességben (jártam arra az utolsó pár évben minden nyáron; szerintem egyre nagyobb). Nem lehet tudni, hogy mikor lesz legközelebb pénz erre. Lehet, hogy soha. Vagyis a "spórolni" kell a pályával. Ha 30-as sebesség mellett feleannyi ideig bírja, akkor indokolt a 20.

Előzmény: illesf (7596)
ZoliBudafok Creative Commons License 2002.11.28 0 0 7652
December 7-én szombaton MIKULÁS VONATOK közlekednek KEMENCÉN!

A rendezvény 10.00-től 14.00-ig tart és előreláthatólag 140 gyerek vesz részt rajta. Természetesen a Mikulás nem érkezik üres kézzel, és a Kőrózsa Panzióban forró teát is kapnak az utasok!

A helybéliek mellé szívesen látunk távolabbról érkező vendégeket is! Itt az alkalom, hogy a család is megszeresse a KEMVet! Hozzátok el Őket!
14.00 után pedig vasútbarát programok! Ismerkedés az új járművekkel, és különmenetben a Strand-híd beutazása. Bőséges fotózási lehetőség!

Adjátok tovább a nem NETfüggőknek és Gyertek minnél többen!
Baráti Üdv! Zoli

Előzmény: ZoliBudafok (7651)
ZoliBudafok Creative Commons License 2002.11.27 0 0 7651
De nem jött egyedül! Sanyi mint fő szervező és bonyolító gondoskodott róla, hogy legújabb mozdonyunk ne "érezze" magát idegenül.

Négy korábbi "munkatársa" is elkísérte Kemencére.
Jelesül: egy darab, háromszakaszos négytengelyes vas vázas, de fa oldalú népeskocsi (=bánya beli személykocsi), egy Denevér, amely nem repülő kisemlős, hanem 1m3-es billenő csille, de a teknője más formájú és a kereke nagyobb mint a korábban (1997.év) Nádasdladányból megmentett, azonos nagyságúé. Egy bányafás kocsi, kéttengelyes vas kocsi rakoncákkal. És egy karbantartó-műhely kocsi kocsi, kéttengelyes vaskocsi, felépítménye egy vas asztal. Tehát négy új járművel gyarapodtunk. És ezzel 50 +1-re növekedett kemencei járműállományunk! Természetesen Tóth Gabiék "Hamuházi Szigetvasútját" és a felújításon lévőket is számítva. És van még elhozandó jármű! No, majd sorrakerül!

Megérkezett a kis villanymozdony akkutelepének töltője is. Súlyos egyéniség, és teljes felújításra szorul, de megvan. Szintén érkezett számos alkatrész küzöttük két mozdonykerékpár TC-kel szerelve. A leltárt inkább mellőzném, talán elég, ha annyit mondok, hogy teljesen megtöltöttünk egy nyerges RÁBA kamiont!

Természetesen az értékmentő, értékmegőrző tevékenység most sem akadt el a szükséges műszaki eszközöknél. Elhoztuk a kidobásra itélt bányatérképeket, dokumentumokat. Továbbá számos apró bemutatásra, kiállításra való kütyüt.

Egy kis kitérő, de ide illő: Már a megnyitó (2000.júli.29.) előtt terveztük, hogy ha lesz rá mód alkalom és lehetőség készítetünk egy kis tárót a telephely bal oldalánál lévő dombba. Persze nem igazi bányáról lenne szó, hanem egy hosszú pincéről, amelyben akár egy pinceklub is helyet kaphat. Télen itt tárolhatnánk a kisebb járműveket fedett helyen. No erre a "Kemencei Altáróra" is gondoltunk az anyaggyűjtéskor. Nyáron egy újabb különleges bemutatóhely, amely nem is csalás, hiszen a Börzsönyben korábban számos bánya működött. A KEMVen pedig természetesen bányajárművek is helyet kaptak.
Hiszen vasutunk nem "csak" egy erdei vasútüzem, hanem a kisvasutak múzeuma is. Ahol "lélekben" valamennyi kisvasút jelen van. Természetesen a "nagy" kisvasutak akár voltak, akár vannak, járművekkel, eredeti tárgyakkal, fizikailag bajosan lehetnének jelen. De "lélekben" vagyi tablón és fényképeken itt vannak. A kemencei vasútra illő "kis" kisvasúti testvéreik pedig futhatnak is, s így élőben látható, megtapasztalható az erdei mellett a bánya és ipari kisvasutak hangulata.

Ami pedig új védenceinket illeti: Aki a szállításról lemaradt, de szeretne velük közelebbi ismeretséget kötni, már gyűjtheti az erőt és a szabadnapokat! Mind a "mozdony-" mind a "waggon divizionak" bőségesen lesz munkája!

Bár a KBKsok inkább szürke eminenciásként tevékenykednek azért is felsorolom kiknek köszönhetjük a szegi jármű (és anyag) mentést: Csanádi Sándor végezte a munka oroszlánrészét, a szállításnál Gayer Márk Balázs és csekélységem közreműködtünk. Az előkészítésben Pólya Tibor, a kemencei lerakodáskor Fodor Illés vállalt feladatot.
--Zoli

Előzmény: Törölt nick (7637)
illesf Creative Commons License 2002.11.27 0 0 7650
GySEVesek: van még használaton kívüli C-50-es Csömödéren is, a három egykori sárszentmihályi gép, de az ottani főnök nem igazán akar megszabadulni tőlük. Viszont - ha jól tudom -, akkor dolgozik a GySEVnél olyan ember, aki elég jóban van a csömödéri főnökkel. A három említett gépnek az a problémája, hogy eléggé lepusztultak mind motorikusan, mind külsőleg.
Előzmény: illesf (7649)
illesf Creative Commons License 2002.11.27 0 0 7649
Szerintem most Nagycenknek nagyobb szüksége lenne C-50-esre. Viszont időben le kell csapni rá, mert selejtezés előtt gyanítom, hogy alkatrészbázist csinálnak belőle...
Előzmény: Szilis (7643)
illesf Creative Commons License 2002.11.27 0 0 7648
Egyenlőre még csak néhány oldalon van külön nyomtatható formájú menetrend (például Szilvásvárad)), a többit is szeretném megcsinálni, de egyenlőre sajnos semmi időm sincs... A többit is ki lehet nyomtatni, csak kicsit festékpazarló, és körülményes, ahogy írtad...
Előzmény: GYöBa (7635)
emká48 Creative Commons License 2002.11.27 0 0 7647
Vasárnap megérkezett Abasárról Kemencére egy Csepel D414 típusú kompresszoros dízelmotor, mely a felújítás alatt álló Nádasdladányi eredetű PN-3-asba fog bekerülni.
Szilis Creative Commons License 2002.11.27 0 0 7646
Me too.
Előzmény: emká48 (7644)
DGKUm Creative Commons License 2002.11.27 0 0 7645
Ott mást semmit.
Előzmény: division by zero (7642)
emká48 Creative Commons License 2002.11.27 0 0 7644
Szóljunk C50-nek, úgyis akar venni egyet!

Előzmény: Szilis (7643)
Szilis Creative Commons License 2002.11.27 0 0 7643
Ha ez így van, menni kell C50-est venni!
Előzmény: DGKUm (7641)
division by zero Creative Commons License 2002.11.27 0 0 7642
Mit akarnak még Fenyvesen selejtezni???
Előzmény: DGKUm (7641)
DGKUm Creative Commons License 2002.11.27 0 0 7641
A GYSEV fontolgatja, hogy a nagycenki múzeumvasútra beszerez egy kis diesel mozdonyt (valószínűleg C50-est).
Nem tudom, van-e már, Balatonfenyvesen van gazdaságtalannak jelezve a selejtezési listában (24 más társával) a C50,5723 sz. járgány.
Előzmény: Imre GYSEV (7506)
HáBé Creative Commons License 2002.11.27 0 0 7640
Pálinkásat!

"Javaslom, hogy a Mátravasút menetrendjét a www.matrahegy.hu oldalról nyomtasd ki:-)))"

... vagy a http://kisvasut.cyberhungary.net-ről!

HB

Előzmény: ssimi (7636)
emká48 Creative Commons License 2002.11.27 0 0 7639
Ja, és a bányákat szeretők, tisztelők nevében is...
Előzmény: emká48 (7638)
emká48 Creative Commons License 2002.11.27 0 0 7638
A kisvasútbarátok nevében is köszönjük mindekinek, aki lehetővé tette a Szegi járművek megmentését!
Előzmény: Törölt nick (7637)
Törölt nick Creative Commons License 2002.11.26 0 0 7637
Kazánbiztosi vizsgálat volt ma Nagykanizsán, a 490,2004 psz. gőzmozdonyon. Többnyire jó állapotban vannak a kazánlemezek, de sajnos nem teljes egészében: az állókazánban egy kisebb lemezterület cserére szorul.

Közben az utolsó simításokhoz közeledik a paphegyi járműtároló csarnok. A már elhangzott korábbi híresztelésekkel ellentétben sikerült teljesen zártra építeni, a következő évi befejező ütemre csak kisebb munkák maradnak, köztük sajnos a belső világítás kiépítése is.

***

emká48 üzeni: a járművek megérkeztek Kemencére! Közülük az EL-9-es mozdony 2046-kor ért földet, illetve sínt Kemencén.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!