Skacok döglődik a topic!
Na szóval ma este NAPA 500 Californiából kinti idő szerint 14:00 órától.Asszem Rusty Wallace indul az élről de nem biztos.Na folyt.késöbb.
A versenynek vége.A győztes az 55-ös B.Hamilton úgy hogy mindössze csak 3 kőrt vezetett.A további sorrend:2.T.Stewart, 3.K.Busch, 4.M.Martin 5.B.Labonte
Jarret csak a 18.,Gordon sajna csak a 28.Marlin a 23. ugyhogy az élboly nem nagyon fog változni.
Hát nem igazán tetszik a végeredmény de ez van,majd talán jövő héten.
Az infó a nascar.com-on a RaceCast menüről van.Itt elméletileg élőben irják ki a sorrendet és a történéseket.Na csá!
Már javában zajlik az élet Talladegában.Most Bobby Hamilton vezet a 80.körben,még 100 hátra van.Remélem Gordon belehúz mert az elöbb még ő vezetett.G0 #24!!!
Teljesen igazad van, ez az egész annyira jellemzo.
Nincsenek tekintettel arra, hogy ezek a versenyzok is emberek. Bezzeg, ha valamilyen
politikus halna meg, akkor nem mernének abból vicces kis hülye filmet készíteni.
Erre jó példa volt a legutóbbi olimpia: egy csomó
sportolónkra sz*rtak, akik olyan sportokban indultak, mint mondjuk a muúszás, azokról soha semmi hír nem volt; de volt cuki kis filmecske
öt percen át valami rossz zenével ( a riporter szavaival élve: "fiatal munkatársaink zseniális alkotása").
Nem is bánom, hogy a magyar média nem foglalkozik
jobban az amerikai motorsportokkal, úgyis csak megutálnám...
Greg Moore halálával kapcsolatban nekem meg az jut eszembe,mikor a télen a Tv2-nek volt vmi tré
autós műsora,és összeállítottak egy klippet az azévi F1,rally karambolokból.
És beadták Greg balesetét FELGYORSÍTVA VIDÁM KIS
ZENE KÍSÉRETÉBEN !!!
Ennél undorítobbat már el se tudok képzelni :(( !!
Mondjuk az ESPN se volt különb,mikor G.Rodriguez meghalt az edzésen.A verseny előtt volt egy kis megemlékezés,utána meg jött a "fantastic race coming up..." vidáman,fiatalosan mintha semmi se történt volna :(
Mindkét pilótát nagyon sajnáltam,nemcsak Greget !
Gonzalo is nagy tehetség volt,kár érte ...
Kedves Dauby!
Kösz az infót, megtaláltam és elolvastam a topicot. Nagyon szép nekrológot írtál, engedd meg,
hogy gratuláljak. A kereskedelmi televíziózásról
meg csak annyit, hogy megadják a népnek azt, amit
amaz békeidoben hiányol: a Vért.
Én nem olyan rég foglalkozom autósportokkal, de
annál intenzívebben ( foleg CART, F1, F3000,
Nascar - direkt ABC-sorrendben írtam, szerintem nem lehet oket igazán összemérni).
Errol az egészrol van egy jellemzo emlékem: amikor 99-ben G. Moore elhunyt, én este az egyik vezeto magyar TV híradójában láttam a balesetet
(akkor még néztem híradót). Akkor még azt se tudtam, hogy mi az a CART (kövezzetek meg...),
ugyanis a magyar média annyira lesz*rja a tengerentúli motorsportot (sot, általában véve a sportot).De azért szerencsétlen G.M. halálát
berakták az "érdekes hírek" közé: "Nesze, hülye
kispolgár, rémüldözz, ugye milyen rettenetes, borzalmas? Nyám-nyám, csám-csám..." Szóval errol ennyit...
Halihó! Jarrett rulez!
Láttam id. Earnhardt halálát mpg-en.
Szerintetek hogyan halhatott ebbe a karambolba
bele? Ennél sokkal durvábbakat éltek már túl versenyzok...
Szeretném, ha errol valaki felhomályosítana
engem.
Lökdösödni nem szabad, de néha elöfordul, a verseny hevében. Általában azonban nem szándékosak, valamelyik vezetö hibájából történnek a "lökdösödések", hiszen igen közel mennek elég nagy tempóban.
Egyenlö tudásszint: olyan mértéküek a technikai szabályozások, hogy nem léteznek nagy különbségek a csapatok között. Szinte minden porcikájuk adott az autóknak, mást nem lehet felhasználni!!! Ehhez jönnek még a szerelök, akik közel hasonlóan dolgoznak a versenyek közben. Egyébként azért is írtam ezt, mert oválpályákon nincs annyi lehetőség új ívek keresésére-találására, mint utcai vagy egyéb versenypályákon, tehát ez is összébb húzza a mezönyt.
vau1111 : az jó jel ha már nézed :)! Hidd el én is baromi unalmas gondoltam,amíg nem néztem meg pár versenyt !!!
Kb 98-ig nem érdekelt semmilyen pályaverseny,egyszer meg csak nagyon megszerettem
a CART-ot,aztán a NASCAR-t,és csak utána kezdtem el F1-et nézni :) !! A mai napig jobban várok egy
CART futamot.
Mondjuk legjobban a Nascar99-es meg a Nascar3
játék miatt haraptam rá :)
Marha izgalmas centikre egymás mellett száguldani.Egy kis hiba ,és már mész is a falnak.
A közvetítésekről : hát ki kell hogy mondjam,hogy az F1 közvetítése egy NAGY szar az USA közvetítésekhez képest.
Egyszerűen nem értem,miért nem lehet megmutatni a nézőknek,mi a francért kell egy orosz oldalról levenni az izgalmassab jeleneteket ???
Nézz meg egy Nascar versenyt !!
Tele van onboard kamerákkal,verseny közbeni interjúk,folyamatosan kiírják a TELJES mezőnyt !
És akkor még nem is szóltam arról,mikor esti versenyen mutatják a féktárcsát,ahogy fékezésnél izzik,meg szikrázik FENOMENÁLIS :) !
A pályák nagysága változó,általában 1 mérföld hosszú,de van fél mérföldes,és 2 mérföldes pálya is.
Alex6 : Nagyon nem drukkolok senkinek,csak én még nem láttam Ricky-t 8.helyen :)
Egyébként nagyon kapkodtatok a weblappal kapcsolatba,idáig egy levél jött, az se válaszolt vissza.Szal ennyit erről :(
Lesz legalább egy igénytelen oldal,ahol esetleg valótlan dolgokat írok,mert én nem értek annyira a NASCAR-hoz !
u.i. : láttátok már az angol CART pályát ??
Nagyon érdekes alakja van : egy lekerekített kocka.
Ilyen vonalvezetésű pályát én még csak a Craftmans Truck naptárában láttam !
Azt hiszem elég kimerítő a válaszod.
Néhány megjegyzés:
A szabályismertetőd király, de még emésztenem kell. Szabed-e lökdösődni, vagy az már komoly hiba?
A lámpabúra dolgot én is erre tippeltem, csakhát nekem nagyon csúnyának tűnik (törések után olyan hatása van, mint egy rossz grafikájú játékprogramnak)
A pályák mennyire nagyok? A tv-ben aprónak tűnnek (kb. 1 km kerülettel), amitől a néző ugye jól lát, de az összhatás romlik.
Az egyenlő tudásszintről: tudásbeli különbségeknek kell lennie. Amivel mégis aránylag egy szintre lehet hozni a mezőnyt, az a technikai szigorítások, egyszerűbb pálya (én csak ovál pályát láttam, és biztos, hogy nagy tudás kell a versenyzéshez, de ha a pálya üres, akkor bizony sokkal egyszerűbb rajta menni, mint egy kanyargós pályán). A közel azonos szint viszont mindenképpen jó.
1, Alapszabályok alatt pontosan mit értesz? Itt most több oldalban lehetne felölelni őket...az edzéshelyezések határozzák meg a rajtrácson elfoglalt helyet, ám az edzés maga különleges, mert a szabadedzések után az edzés általában egy mért körből áll - azért általában, mert van, ahol kettőből. Ezután következik a verseny, repülőrajttal, zöld zászló lengetésével, előtte olvashatod, hogy a box hivatalosan mikor van nyitva: ez azt jelenti, ekkor lehet kiállni normális esetben szervizelésre. Egyéb esetet okoznak a különféle kicsúszások miatt lengetett sárga zászlók, ekkor is be lehet jönni a boxba. A hosszabb pályákon a célegyenesben van a boxutca, ám szervizelni sárga alatt csak a vezető autóval egy körben lévők tudnak azonnal, a lekörözötteknek erre plusz egy kört várniuk kell. Rövidebb pályákon a célegyenesben vannak a rajtrácson előkelő helyezettek, a hátrébb állók az úgynevezett "backstretch" részen húzódnak meg. Sárga zászló addig tart, amíg a roncsokat el nem vitték és a pályát fel nem takarították, mert különben alkalmatlan a versenyzésre, utána a lekörözött versenyzők a pályaív aljára sorakoznak fel (1 kör hátrány), a vezető körön lévők a felső ívre állnak, és a pacecar kigurulása után újból jön a zöld zászló. Box: minden boxutcának, a pályától függően megszabott sebességlimitje van, melyet manuálisan tartanak a pilóták, nincs Forma1-es gagyi gomb...a szervizelés után és előtt viszonylag nagy a tumultus (mondjuk ki, k*rva nagy!), a pályán az áll majd előrébb, aki a box végi fehér vonalon hamarabb halad át! Ésatöbbi ésatöbbi...más is írjon ide egyebeket.
2, A lámpabúrák azért vannak, mert a sorozat mindig ragaszkodik gyökereihez, ahol átépített szériaautókból készültek az első NASCAR-kocsik. SC: Stock Car, tehát karosszériás autó. Emlékeztet arra, hogyha valaha veszel egy Ford Taunus-t, akkor az kívülről majdnem teljesen olyan, mint a pályákon látott Dale Jarrett vagy Mark Martin kocsija. És ez jó!!! Tehát nem "nem vállalják fel", hanem hagyományőrzés és emlékeztetés a kiinduló modellekre.
3, Azt, hogy idén pl. 36 verseny van, ez majdnem minden hétvégén futamot jelent. Nagyon szimpatikus arcok, iszonyú nagy tudású pilóták állnak rajthoz. Ez a széria a legkompetitívebb a világon, általában a legeslegvégén, 30 verseny után dől el a bajnoki cím sorsa, ebben persze a pontrendszer a 'bűnös'.:) Minden verseny kardélre hegyezett, bárki nyerhet, az autók, a csapatok és a sofőrök is közel azonos tudásúak (ok: vannak gyengébbek), nem arról szól, hogy most Ferrari vagy McLaren a többi meg csak szósznak jó, mert úgyis kiesik. Szóval nincs lefutott verseny, szinte lehetetlen előre megtippelni, ki fog győzni, és ez nagyon jó!!! Számunkra ezek a fiúk a volán mögött nagyobb hősök, mint a Forma1-es fickók. Bizony ám. Gondolj bele, hogy egy-egy verseny 3-4 órája mekkora koncentrációt, erőnlétet igényel: emberfeletti teljesítményekről beszélünk. A balesetek velejárói minden versenynek, hiszen olyan nincs, hogy 43 autó centikre autózzon egymás mellett többszáz mérföldön keresztül, valakik mindig hibáznak, vagy a technika mondja fel a szolgálatot: általában szeretem ezeket is nézni, mert az autók roppant biztonságosak, de nagyon bánkódom, ha valaki megsérül...
4, Egyszerüen: nézni kell és akkor pontosan tudod, ki hogy áll. Ja, és persze ismerni kell az autókat, a rajtfelállást, stb, hogyha netán az összefoglaló ugrik úgy 50 kört, akkor is képben legyél. De általában az amerikai közvetítés vérprofi, mert a képernyőn valahol mindig mutatják az állást (felül szokott futni leggyakrabban).
Eleinte nekünk is okozott gondot a NASCAR, de érdekessége, egyedi varázsa van, feccöltünk bele energiát és időt, megismertük és megszerettük. Ilyen egyszerü.
Rusty elnézte a boxát, azaz annyira be akart már állni, hogy nem vette észre, hogy az, aki előtte haladt előrébb áll a boxutcában, így amikor az ráfordította a kormányt, ő már alatta volt, és a szerelőket csapta el. Őszintén szólva ezt nem értettem, akkor inkább nekimegyek a másik autónak, nem??? De ő meg a szerelőknek ment!!!
Szerintem egyértelműen ő hibázott, hogy idő előtt aláfordult az előtte álló autónak...
Semmi gondom nincs Rusty-val, sőt szeretném, ha végre ő is nyerne, hiszen kedvenc short-track-jein sem tudott idén győzedelmeskedni, de ha valaki ront, akkor ront. És ő rontott.
Lenne néhány hülye kérdésem, de ne utáljatok ki, nem fikázni akarok. (alapállás, hogy nem szeretem a NASCAR-t, de kíváncsi lennék néhány dologra).
1. Mik a pontos szabályok? (én csak azt látom, hogy ovál pálya, kisebb lökdösődés oké, sok kicsúszás, safety car)
2. Nekem úgy tűnt, hogy néhány kiegészítő eszköz (pl. lámpák) csak festve vannak az autókon. Mi ennek az értelme? Ha nem kell lámpa, miért nem vállalják fel?
3. Magyar nézőként mit szerettek benne? (Európában ismeretlen versenyzők, kicsúszások, balesetek inkább az USA-ban népszerűek)
4. Hogy a csudában lehet követni a versenyt? (számomra ahhoz hasonlít, mint amikor láttam egy F1 motorcsónakversenyt élőben, és 2 perc után annyi lekörözés volt, hogy semmit nem lehetett tudni)
Hát szerintem Rickynek '98 után végre járt volna egy győzelem, szegénynek azzal szakadt meg a 16 éves sorozata, és most is pont a csapattársa DJ nyomta le 7(!!) körrel a vége előtt, egyértelmü, hogy a boxban nyert DJ.
Ezek után már nem tudom mit akar, még talán összejöhet neki 4 egyhuzamban (Modern éra rekord, Martin, Gant, Gordon ...).
Hol vannak a régi szép idők????
Old Time Rulezz!!!!!!
#6
U.i: Szekinek - 1.a Euro-n mindig egy hét késésben vannak
2.Nemecheknek nem sok köze van a magyarokhoz(szerintem)
3.az IRL meg már rég elkezdődött, az első futam már régebben volt, a második meg tegnap, egyébként mindkettőt Sam Hornish Jr. nyerte, ha mond ez valamit
4. te Rickynek is drukkolsz?
Dauby : a balesetet én mintha úgy láttam volna,hogy egymás mellett ment két autó,és az lökte meg oldalról,és ez miatt ütötte el a szerelőt.Vagy csak én láttam rosszul ??
8, Rudd - 970 :o) !!
Steve Parknak örülök,hogy ilyen jó helyen van,szimpi csávó !
Na Nemechek-re nem válaszoltatok :)!
Nemecheket egyébként a tavalyi Winston Million óta nem nagyon kedvelem.Nemtudom emlékeztek-e,hogy
akkor mit csinált Steve Park-al ?
A Texasi verseny meg király volt,mikor lesz már
a következő :) ????
Martinsville az a marha kicsi pálya ugye ?
Szerintem jók az ilyen kicsi pályák is,nehéz előzni,ez miatt sokkal több lökdösődés van !!!
Kicsi pályák rulez :) !!
Egy kicsit nem tartozik a témához,de azért megkérdezném,hogy miért nem ad le az idén IRL versenyeket a Eurosport ???
Jól tudom,hogy már voltak versenyek,és eddig nem adta le a Eurosport ?
Szóval megvolt az összefoglaló Texasról, egész jó verseny volt, a végén tényleg izgalmassá is vált. Itt is történt szerelőelcsapás, mégpedig Rusty barátunk tette meg, nem tudom igazán, hova akart ott menni, de olyan prímán felöklelt két szerelőt...elég durva hiba volt, tőle szokatlan.
Közben a hétvégén Martinsville is kitárta kapuit, Jarrett pedig idei harmadik sikerét kasszírozta. Eddig ez az év róla szól. Azért mellékelek egy aktuális tabellát:
Legjobb újonc továbbra is Harvick, most éppen a 12. helyre csúszott vissza. Stewart egyenlőre a 13. helyen szerénykedik,Dale Jr. jön fölfelé, most már 19. összetettben, Bobby Labonte-Mark Martin-Jeff Burton:21-26-29. Ez a trió azért felmutathatna valamit idén.
Na, mostanra ennyi is elég. Azért írjatok, fiúk, ha már beindult ez a téma, ne hagyjuk kihalni!
Fiúk, ezzel az Earnhardt Jr-os álláspontotokkal nem értek egyet.
Azért azt is vegyük hozzá, hogy North Carolinában nekilökték a falnak.
Atlantában akár nyerhetett is volna, ha nem jön közbe a motorhiba!!! Aztán Bristolban szintén az élbolyban autózott végig, amíg szerencsétlen balesetben - önhibáján kívül - össze nem zúzta az autót (utána ment szembe a forgalommal, ilyet még nem láttam). A legutóbbi versenyen Texasban pedig vezetett is kb. 70 kört, a végén pedig 8. lett - emellett edzésen az első helyről indult. Szóval lassan túlteszi magát a traumán és kezdi elkapni a fonalat…én csak remélem, hogy hamarosan ő áll majd a Victory Lane-ben!!!
Nem csak burton es martin, hanem a ket labonte, meg earnhart jr. is nagyon gyengek az iden. Gordon viszont ugytunik, kilabalt a tavalyi hullamvolgybol.