Keresés

Részletes keresés

hókuszpók Creative Commons License 2000.07.11 0 0 3175
T Zolibá!

Ahhoz ,hogy a malév kártérítést fizessen először kárnak kell lennie.(1959 évi IV tv. 339§) Különben a charterszerződést kell vizsgálni az lehet a megoldás.( szerződésszegés vagy sem) Ó repülős jogászok merre vagytok???

Véleményem szerint egy ilyen késés esetén még csak egy-két IC pótjegy ára keletkezhet kárként ( ha a gép nem indul vissza rögtön , de hát át is kell vizsgálni) és ezt lehet ,hogy kifizeti a malév mindenfajta vizsgálódás nélkül.

Nagy a csend a Gripenek körül. Lehet, hogy nem lesz " Mi repülőnk".

Tegnap a TV 1 aktuális című műsorában elhangzott, hogy kapunk volt NDK-s Mig 29 -eket.
(nekem is kell egy tele tankkal!)
Valaki nem tud eladó c-15 ös szárnyat?

Előzmény: zolibá (3171)
Vanek Creative Commons License 2000.07.11 0 0 3173
Erről jut eszembe. Malévosok! Hogyan sikerül(t) megoldani, hogy a hat TU 154-es helyett most öttel kell elvinni az utasokat? Gondolom eleve nem csekély kihasználtság volt betervezve...
zolibá Creative Commons License 2000.07.11 0 0 3172
Utas2: Sajnos az a baj, hogy minden bizonnyal nem csak a repülés területe az, amihez lövésük sincs. Jó lenne már végre, ha a T. médiatársadalom elgondolkodna azon, hogy ha így folytatják, ki fog nekik hinni!

noidea: Igazad van. És itt sem a Tu-154 a hibás. Érdekes, hogy múltkor, amikor az egyik B737-es hajtóműve madarat nyelt és ventillátor (FAN) fokozat lapátcserére szorult, azt valahogy nem teregették így ki. Pedig ott is felszállás után visszajött a gép.

Előzmény: Utas2 (3169)
zolibá Creative Commons License 2000.07.11 0 0 3171
Sziasztok!

Sp:
Gyanítom, hogy az általad említett, AN-224-nek titulált, helyesen AN-225 repülőgép valójában AN-124 lehetett. Az AN-225-ből tudtommal elég keveset (2 db) gyártottak és azok is Zsukovszkijon találhatók. A 124-ből több is készült és azok bérfuvarozást is végeznek. A két gép a következők alapján jól megkülönböztethető:
A 124-nek 4 hajtóműve és egy függőleges vezérsíkja van. A 225-nek 6 hajtóműve és két függőleges vezérsíkja van.

Tu-154 és TV:
Az én zsebemben is kinyílt a bicska. Hangosan káromkodtam a képernyő előtt. A tegnapi RTL Klub Híradó első híre a Rhodos felé menő gép (naná, hogy Tu-154) 10 órás késése volt. Természetesen nem felejtették el közölni, hogy az elmúlt időszakban ez már a harmadik ilyen típusú gép, amivel baj van és, hogy a MALÉV Tu-154 gépeinek átlag életkora 18 év.
Itt a gép típusának semmi köze az egészhez!!! Ha egy gép meghibásodik, azt ki kell javítani, méghozzá annyi idő alatt, amennyi alatt sikerül. (Félmunkát végezni itt nem életbiztosítás.) Normális esetben van cseregép, de a MALÉV (management nyomására megvalósult) szoros járattervezése miatt itt nem volt beállítható gép.
A műsor persze azt is részletezte, hogy a nyaralásukról késő utasok esetleg perelik a MALÉV-ot. Ez is marhaság. A charter járat utasai az utazási irodákkal vannak jogviszonyban. Őket perelhetik. Az meg az utazási iroda dolga, hogy át tudja e hárítani a kártérítést a MALÉV-ra. Az iroda és a MALÉV közötti szerződéstől függ a dolog. Ki tudja, hogy aszerint a felelősség hogyan oszlik meg, illetve milyen kötelezettségek terhelik a légitársaságot?
Szíval undorító volt az egész tálalás.

Tartsátok a frontot! Kb. másfél hétig nem leszek.
Nana!!! Csendesebben tessék fellélegezni! :-))))

noidea Creative Commons License 2000.07.11 0 0 3170
A Danubiusban ma reggel azt mondták (normálisabbnak tűnt) a hírekben, hogy a PannonAir 154-esének nem műszaki hibája volt, hanem egy madár került a hajtóműbe, azt kellett kipiszkálni.
Utas2 Creative Commons License 2000.07.11 0 0 3169
Az a baj, hogy még az írott sajtó is beszáll a hülyeségek tálalásába. Így pl. ma is azt olvastam, hogy az utasokat egy Boeing-34-essel vitték tovább (...), és hasonló marhaságok. Érdekes, hogy a sajtó MENNYIRE NEM ÉRT a repüléshez...
És ezek tálalják nekünk a híreket.
Újlaki Creative Commons License 2000.07.11 0 0 3168
"épp ama pillanatban tünt fel egy szembejövő gép, nemtudom mennyivel alattunk (talán 100m-re? ) , de teljesen jól láttam mindent. Egy 747-es volt.. "

A magasság: Majdnem biztos, hogy 600 méterrel volt alattad, bár akkor tényleg csak néhány másodpercig láthattad. A magas légtérben (egy erre járó irányító megmondja talán, hogy milyen magasságtól felfelé) az elkülönítés 600 méteres lépcsőkben megy, és a páros szintek erre, a páratlanok arra. Ha ennél lejjebb volt, akkor 1800 méterrel kellett lejjebb lennie.

Az idő: az egymással szembe repülő gépek 2 másodperc tesznek meg egymás felé egy kilométert.Legfeljebb néhány kilométer távolságból láthattad meg, úgyhogy valóban csak pillanatok lehettek a szemlélődésre.

A Budapest-Amszterdam-Brüsszel (maléveseknek -Amsterdam-Brussels) útvonal egyébként számomra is igen kedves. Amszterdam olyan vendégszerető, -marasztaló hely, hogy esetenként szinte alig lehet onnan eljönni. Különösen szélnyíráskor...

Előzmény: A Csaszi (3164)
A GTV-s Creative Commons License 2000.07.10 0 0 3165
off:
Üdülni indulók:
Fogadjátok meg egy aránylag sűrűn utazó, a repülőtéri viszonyokat aránylag ismerő ember tanácsát: Nem kell a beszállókártya átvétele után azonnal bemenni a tranzitváróba, hiába terelgetik a népet arra. Kint lehet maradni, csak figyelni kell a táblát. Nem hagynak ott, ha már fent van a csomag és a kézben van a beszállókártya. (Nem szeretnek elvinni gazdátlan csomagot a repülőn, vajon miért?:-))Ráértek akkor bemenni (útlevél, vám security stb.), amikor a Beszállás/Now boarding tábla feljön a járat mellé. Így megelőzhető, elkerülhető a sok órás tipródás hermetikusan elzárva a külvilágtól. Idáig mindenhol bevált, Magyarországon, Görögországban, európai fővárosokban.
on
A Csaszi Creative Commons License 2000.07.10 0 0 3164
Mély tiszteletem az itt egybegyülteknek, nagyon jó "kis" topicot sikerült összehozni itten! :-)

Örömmel mondhatom, hogy sikerült elolvasnom az eddig hozzászólásokat, ami eléggé hosszú ideig tartott (kb. egy hétig) de megérte.

Nem jártam túl soxor a levegő útjait, kívéve Bp. - Brüsszel között, de eme utat legalább 10x megjártam. Néha egyenesen a MALÉV-vel, néha pedig a KLM-el (Amszterdamon át) . Ez utóbbit leginkább azért, mert egy "csakoda" jegyre volt szükségem, s ijent csak a KLM-nél adtak nekem valamiért. Mindig nagyon élveztem a dolgot, mind a felszálláskor bekövetkező lendületes gyorsulást (ijenkor kicsiny avagy nagyobb mosoj ül az arcomon) , mind a fentről látható alant elsuhanó tájat, mind amikor a felhők felett repülvén úgy néz ki a táj mintha egy végtelen hómező felett repülünk.. mind a leszállás ama remek pillanata, amikor bekövetkezik. :)

Élmények, nagyjából összevissza:

- Legelső alkalommal mikor nyílegyenes utam lett volna Brüsszelbe, majdnem sikerült elmennem az (asszem) Amszterdami géppel, pusztán csak azért mert ugyanattól a kaputól indult az is, én meg nem figyeltem arra hogy mit írnak. De szerencsére a gép mellett már rámszóltak névszerint, hogy kissé eltévedtem... s visszahoztak a reptérre.

-A brüsszeli leszállásnál, midőn átjöttünk a felhőkön (fent csodásan sütött a nap) , lent az egész térség eléggé borongós volt, szürkeség mindenfelé. Ami azonban nagyon szép volt, az a felhők piciny résein átsugárzó napfény, aminek az útját is világosan is lehetett látni. Magyarán egy aranysugár a felhő aljáról, le a földre és ott megvilágítva a táj egy szegletét. S ezen sugarakból volt több is, én meg csak lestem, hogy mily szép is ez az effekt. :)

-Nemtudom, hogy Amszterdam v. Brüsszel felé mentünk, az végülis mind1. Eléggé unatkoztam, mert ami olvasnivaló volt azt már meguntam, a hely szűk (ez mondjuk az én hibám, minek nőttem 186cm-re :) , így aztán nézelődtem. De csak a felhők végtelen sorát láttam, mígnem valamiért lenéztem a gép alá, (majdnem) hogy ott mi zajlik. Nagy szerencsémre épp ama pillanatban tünt fel egy szembejövő gép, nemtudom mennyivel alattunk (talán 100m-re? ) , de teljesen jól láttam mindent. Egy 747-es volt.. s bár egy pillanat alatt elhúzott arrafelé ahonnan jöttünk, nagyon jól látszott rajta minden része, csillogott és a hajtóművei húzták az enyhén sötétszűrke csíkot.

Aztán csak néztem bambán, hogy hopp, mit láttam... :-)))

Mivel azonban egyedül voltam, s még csak mellettem sem ült senki, nem volt kinek elmondanom egészen sokáig (míg le nem szálltunk), hogy hú-mit-láttam. De most végre sikerült.

Ha mondjuk nem sikerült volna jól megfogalmaznom a dolgot, én kifejezetten szeretek repülni. :)

Üdvözlettel: A Csaszi

Elnézést ha kissé sok lettem volna.

A GTV-s Creative Commons License 2000.07.10 0 0 3163
Ez is gurulás, csak a levegőben "gurul". A fónia kifejezés erre: "Air-taxi" - "légi gurulás".
Előzmény: luc72 (3162)
luc72 Creative Commons License 2000.07.10 0 0 3162
Hello
Iborli, Zolibá
A mailt meg kaptam köszönöm szépen, hamarosan csörgök.

Mi történik ezekkel a 154-esekel? Most azt olvasom, hogy a Malév többször is késik hajtómű problémák miatt, azért kérdezem mert itt talán pontosabbat tudtok a dologról mint az RTL Klub hablatyhiradoja.
Egyébként ma kint voltam a reptéren és leszállt egy helikopter, úgy mint a repcsik csak ő a pálya felet 1-2 méterrel lebeget majd elrepült a gurulóútig ott be fordult és meg várta „follow me” autót aki után menve be ált a helyére, na ilyet se láttam még.

lborli Creative Commons License 2000.07.10 0 0 3161
Köszönöm soraidat, melyek kellemes melankolikus érzéseket keltettek bennem. Én egyszer, nagyon régen alig úsztam meg a fegyelmit, mert merészeltem felmenni egy cargo B707-re, amely bikákat hozott Ferihegyre. Mitagadás eléggé egyhangú a világ repülőflottája, legalábbis, az a része, melyik rajtunk közlekedik. Irányítóként persze nem olyan rossz ez, mert jobban össze lehet "speed"-elni őket. Csak infóként: pár napja egy IL-18-as repült át felettünk. Évek óta nem volt hozzá szerencsém.
Előzmény: Törölt nick (3157)
Utas2 Creative Commons License 2000.07.10 0 0 3160
Hát, Fóka, megértelek, bár az Il-ek közül nekem csak a 18-ashoz volt szerencsém. Ezért is üdvözlök minden olyan más gépet (pl. Fokker, Saab-2000, Bae-146), amelyek mások, mint az uniformizált Airbus-sorozat, vagy a Boeingek.

1etértek a biztonságról szóló gondolataiddal is. A repülők nem öregednek, ha megfelelően karbantartják őket. Példa erre a DC-3-as, vagy a B-707-es is.

Ez 1x a Malévval is 1etértek, valóban nem szerencsés nyilatkozgatni úgy, hogy nincs tisztázva a dolog - ettől még ez nem ködösítés. És helyeslem azt is, hogy a rögzítőket Némeországban vizsgálják. Pláne, hogy nálunk állam bácsi a Malév tulaja.

Előzmény: Törölt nick (3157)
Hamster Creative Commons License 2000.07.10 0 0 3159
Egyetértek, pedig én már csak a végét kaptam el ennek a korszaknak. Emlékszem, milyen jól néztek ki az Interflug, Tarom, LOT és társai Il-18-asai, Kistuskói, milyen furcsa volt egy-egy 727-es köztük tizenvalahány éve. Egyébként sajnálom, hogy a régi terminál teraszára nem lehet kimenni már, mert onnan sokkal látványosabb volt a 31L-ről való felszállás (tudom, még nem is volt L akkor, amikor tényleg régen volt:): az utasok beszálltak, Ikarus elment, gép nekilódult, és perceken át gurult a pálya végéhez, aztán nekilódult, és a szemlélődőtől nem is olyan messze emelkedett el...

Néhány hete jártam kint Ferihegy 2-n, és való igaz, hogy nem volt vajmi nagy választék: volt 735 Malévként, volt 73NG Tunisair-ként, volt 737-istentudja mi Taromként, volt 732 Olimpicként... Na jó, volt egy rakás Fokker 70, és szerencsére három Tu-154 is, mi több, részese lehettem újra annak az érzésnek, ami akkor keríti hatalmába az embert, amikor a Kistuskó éppen felszáll...

Eszembe jutnak az első budaörsi repülőnapok a nyolcvanas években, ahogy sorba jöttek a Malév gépei, a távolban mindig lehetett látni a következő masina füstjét, az Il-18 utolsó áthúzása alkalmával szívszaggatóan aranyosan integetett a szárnyaival, nem tudjátok, nem esik be néha ilyen gép Ferihegyre? Gazdaságilag biztosan jobb most, de más érzés...

Hamster, aki fiatal kora ellenére örömmel csatlakozik mindenféle nosztalgiázásához :)

PS: Milyen aranyos is volt, ahogy a régi hangárokból kilógott a gépek farokrésze :-)

Előzmény: Törölt nick (3157)
A GTV-s Creative Commons License 2000.07.10 0 0 3158
Fakezű: ..Hááát, valahogy sikerült... Pedig akkoriban nem volt napirenden még a katonai repülőterek polgári célú felhasználása, nem is tetszett nagyon a vizsgabirottságnak.
DAttis Creative Commons License 2000.07.10 0 0 3153
Sziasztok !

Még van egy gondolatom a Tu-154-es esethez.

Hát nekem úgy tűnik, hogy a sajtó, a TV direkt ködösít, az esettel kapcsolatban, tán a MALÉV is.
Azaz nem akarják, hogy a jónép meg tudja valójában mi is történt.
Az RTL-Klub híre meg egyenesen nevetséges volt, mikor bemondta, hogy a szaloniki esetettel kapcsolatosan, illetve annak következtében 1 éven belül megválik Tupoljev gépeitől, erre a riport végén mit mondanak, hogy a szakemberek szerint a Tu-154-es ugyan biztonságos, csak nagyon zajos.

No most mi a probléma? Mi az összefüggés a hajtóműzaj, és a szaloniki majdnem baleset között ?
Mindegy szóval ennyit a médiáról.

Egyébként arra tényleg kiváncs vagyok egy szaki véleményére, hogy lehet az, hogy a gép már a futópálya felett volt és nem volt kint a futó, és ekkor derült ki van még egy gép a pályán.

Mert ha laikus fejjel gondolkodom, nem hiszem, hogy a küszöb felett engednek futót a pilcsik, hanem azért jóval előbb, ha megkapják az engedélyt a megközelítéshez és landoláshoz.

Osztap Bender Creative Commons License 2000.07.10 0 0 3152
Gondolom, erre a magasabb fekvés, ritkább levegô miatt van szükség.

Osztap

Előzmény: Sp (3150)
Sp Creative Commons License 2000.07.10 0 0 3151
"Tán megbolondult, hogy mindent kétszer mond, mindent kétszer mond" mondaná Karinthy; villámgyorsan ki akartam javítani a Mexikóvárosit mexikóvárosira...
Előzmény: Sp (3150)
Sp Creative Commons License 2000.07.10 0 0 3150
Az An-224-hez; májusban itt volt Monterreyben, jóllehet a "Mariano Escobedo" repülôtérnek nincs 4200 m-es kifutópályája, az "csak" 3500 m körüli. A mexikóvárosi nemzetközi reptér kifutója 3889 m hosszú. Mexikóban jelenleg a tolucai nemzetközi repülôtér rendelkezik a leghosszabb, 4500 m-es kifutópályával.
Üdvözlettel
Előzmény: hal9000 (3144)
Sp Creative Commons License 2000.07.10 0 0 3149
Az An-224-hez; májusban itt volt Monterreyben, jóllehet a "Mariano Escobedo" repülôtérnek nincs 4200 m-es kifutópályája, az "csak" 3500 m körüli. A Mexikóvárosi nemzetközi reptér kifutója 3889 m hosszú. Mexikóban jelenleg a tolucai nemzetközi repülôtér rendelkezik a leghosszabb, 4500 m-es kifutópályával.
Üdvözlettel
Előzmény: hal9000 (3144)
Újlaki Creative Commons License 2000.07.10 0 0 3148
Még nem, de a Jak-40-ből (n-1 malévesnek Yak-40-ből) lehet: Fóka (aki az 1 az n-1-ben) meg is tette, pontosabban videókamerával örökítette meg az átrepülést. Lásd valahol egy mélyebb rétegben.

Újlaki Annuska kék szemét viszont becslésem szerint 15-20 fokos szögben lefelé tartott fényképezőgéppel, az oldalablakből is meg lehet örökíteni. Ha biztosra akarsz menni, csinálj egy-két szokatlan, lehetőleg hangos manővert nagyjából az Éles-saroktól kezdve, akkor biztosan kint leszünk a teraszon mind a ketten. Hosszú, fehér ház, a kertben meggyfa.

( - Apa, gyere gyorsan, ez valami szokatlan hajtómű! - szokott figyelmeztetni 1-2 másodperccel azelőtt, hogy magam is meghallanám az Il-62-est vagy az Il-76-ost.)

Előzmény: hal9000 (3147)
hal9000 Creative Commons License 2000.07.10 0 0 3147
Próbáltál már lefelé fényképezni egy olyan gép alján, aminek nincs kivágva egy ablak?
Előzmény: Újlaki (3146)
Újlaki Creative Commons License 2000.07.10 0 0 3146
Télleg az volt, megismerem. ;-) Szép orosz zászló volt rajta, a trikolór fehér színe más árnylatú volt, mint a gép fehér alapfestése, innen nézve olyan gyöngyházszerű csillogása volt. A négyes hajtómű gondoláján egy szegecs feje kicsit ki volt görbülve... De ezt már nem láttam, bár nagyon szép hidegfrontos, tiszta idő volt. Egyből arra gondoltam, hogy ha Hamster és barátja most homokzsákoskodna CommandAirrel, és persze nem lőné el a filmjét mindenféle felesleges vacakra, akkor másnap itt most mindenki látná, ahogy a gépet nézzük a kertből, és milyen szép égszínkék szeme van a lányomnak...
Előzmény: hal9000 (3145)
hal9000 Creative Commons License 2000.07.10 0 0 3145
Ujlaki: Tényleg IL 86-volt? Honnan ismerted meg? Milyen színekben jött?
Előzmény: Újlaki (3141)
hal9000 Creative Commons License 2000.07.10 0 0 3144
Hamster:

Nem az An224-esre gondolsz? Az soha sem fog ferihegyen leszállni, ugyanis rövid néki a beton. Ha jól emléxem az AN224-nek 4200m hosszú kifutópálya szükségeltetik.
Ja és most ért véget az RTL-en a hiradó, ahol közölték, hogy nem fordulhatott volna ilyen eset, ha a légitársaságnak lenne elég pénze "rendes" repülőgépekre. A tu154-es egyébként a szakemberek szerint biztonságos, de nagyon hangos, ezért jövő tavasszal kivonják őket a forgalomból....

Előzmény: Hamster (3139)
Újlaki Creative Commons License 2000.07.09 0 0 3143
"...Jézusom, Te miről beszélgethetsz a szomszédok gyerekeivel a lépcsőn, liftben, játszótéren?"

Mivel a programnyelvek és fordítóprogramok rejtelmeiről hiába beszélnék, amint a Perl vagy a PHP szépségei sem vonzóak ilyenkor még, a hátravetett jelző okozta mókás félreértések is inkább érettebb korban érvényesülnek, marad a cserebogarak halhatatlansága. Egyébként ez volt az első eset, hogy szób akerült közöttünk a repülés, és ő kérdezett. És mindjárt elmesélte, hogy kint voltak megnézni a kényszerleszállt Dzsambót, de csak a hátulját lehetett látni.

A 3 éves kis Balázs a szomszédból egyébként ilyeneket kérdez illetve mond, ha átjön: - Melyik a Volvó kulcsa? Nekem Kolszvágenem lesz! Mi most eladtuk a Pözsót. -, ha pedig rajtakap a repszimultáron: - Te most hol szállsz le? Most nem romlott el a motorod?

Honi berkekben a 8 éves Annával alliteráló szavakkal szoktunk szeszélyesen szólni, szigorúan szórakozásból. Programozni is a bátyja tanította meg, meglepetten mesélte, hogy Anna sokkal hamarabb megérti a lényeget, mint az ő főiskolás évfolyamtársai: a ciklusokat például azonnal megértette, és elsőre hibátlan kettős ciklust írt úgy, hogy a belső ciklus végértéke változó érték volt.

Gondolom, mások az EB-ről, a brazil sorozatokról és hasonlókról beszélgetnek a szomszéd gyerekekkel. Ha egyáltalán.

Előzmény: natlose2 (3142)
natlose2 Creative Commons License 2000.07.09 0 0 3142
Újlaki:
"a szomszéd kislány rá is kérdezett: - Ez egy Dzsambó?"
Jézusom, Te miről beszélgethetsz a szomszédok gyerekeivel a lépcsőn, liftben, játszótéren? Gondolom, a környékeden senkit nem lehet zavarba hozni a Pitot és a Prandt cső közti különbséggel... :)
Előzmény: Újlaki (3141)
Újlaki Creative Commons License 2000.07.09 0 0 3141
Fly, Hamster:

A körítés nem szigorúan repülős kérdés, csak a legközepe: az An-124 és társai történetesen nem orosz gépek, hiszen Ukrajnában készülnek, az Antonov iroda is Ukrajnában van. Érdekes az emberek hozzáállása ehhez a kérdéshez: az, ugye, hogy volt szovjet repülőgépek, kicsit röhejesen hangzik, ráadásul még a Szovjetunió idejében is sokan - nálunk is, külföldön is - egyszerűen csak oroszoknak nevezte a 16 tagköztársaságot tömörítő, de valóban szláv, orosz dominanciájú "szövetséget". A birodalom szétesése nem csak állami és pénzügyi határokat húzott egy addig egybefüggő területen keresztbe-kasba, hanem szétszabdalt egy csomó földrajzilag elosztott rendszert. Ezek egyike az űrkutatás (a kilövőállás "külföldre" került, hiszen Kazahsztánban van), de ilyen a valóban nagy területen elosztott repülőgép-ipar is. Antonovék Ukrajnában, az Il-62 javítóbázis Üzbegisztánban, és még ki tudja, hányfelé szakadt az addig egységes ipar.

Más: valamék nap jött valami szokatlan hang itt nálam, a Lavotta utcánál. Nagy, 4 hajtóműves valami közeledett, már csak a púpját kerestem; a szomszéd kislány rá is kérdezett: - Ez egy Dzsambó? De csak egy Il-86-os volt. Az is elég ritka darab.

szasza_hungary Creative Commons License 2000.07.09 0 0 3140
Kedves Fakezu!

Spainair gépe egy 737-es volt, bár a pilóta közölte velem, hogy üzemanyag problémák miatt szálltunk le Barcelonában - sikerült a földön bejutnom a kapitányi fülkébe, sőt még be is ülhettem a helyébe - Valóban Ök azt monták, hogy Gran Canarian rosszul számolták ki az üzemanyagot és nem töltötték teli.

Tényleg nem hiszed el, a gép elős futója a 13R pálya vége előtt, amikor rá kellett fordulni a terminálhoz vezető utra hirtelen letért nem volt sok kb 1 métert ment fűvön. Előtte hirtelen fékezés volt. Később repülős barátom is csodálkozott, amikor megmutattam a videot, amit készítettem a gépren - ami egyébként tilos leszállásokor úgy tudom.

Sajnos keveset nézem a Forma 1-et, csak a Palik szövegére szoktam emlékzni.

Előzmény: fakezu (3136)
Hamster Creative Commons License 2000.07.09 0 0 3139
Most nem akarok senkit védeni, de azt, hogy milyen ütemben süllyed egy gép, azt nem feltétlenül a pilóta szabja meg, és azt, hogy van-e oka arra, hogy hogyan tegyék, azt meg legritkábban az utas fogja látni :) Hm, Antonovok... 124-est már láttam Ferihegyen, a 225 járt már erre, nem tudja valaki?

Hamster

PS: Épp rutingyakorlaton voltam az autósiskolában a Mogyoródi úton, amikor átment felettünk a 124-es 13R felé süllyedve, akkorát néztem, hogy majdnem én is fűre hajtottam mint az a spanyol gép ;)

Előzmény: Törölt nick (3138)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!