Keresés

Részletes keresés

Hamster Creative Commons License 2000.07.12 0 0 3196
Hümm, én is úgy tudtam, hogy F18-asokkal repülnek, mivelhogy a haditengerészetnél nincsenek F16-osok, de hát újabban nem vagyok vajmi up-to-date :) De az tény, hogy a Thunderbirdsék repülnek Falconnal, viszont ha jól emlékszem a Phantom II brossúrájára, akkor az F-4 óta nem volt alkalom, hogy ugyanazzal a típussal repült volna a két bemutatókötelék. Namármost vagy ez az infó is öreg, vagy áttértek, vagy nem tudom mi van :)

Hamster

Előzmény: KuBa (3194)
hókuszpók Creative Commons License 2000.07.12 0 0 3195
Mózes az mózes az üzlet pedig üzlet.
Az RTL azt adja amit a néző látni szeretne ( vér, brutáliskodás) A TV 2 meg hülye sorozatokat nyugdíjasoknak , kismamáknak.
a Fizetésről annyit ,hogy egy rendszergizda is ennyit keres, de a takarítónő el is végzi a dolgát ( tisztelet a kivételnek)
Tegnap este a Discovery-n volt egy műsor a szuhoj ( sukhoy) tervezőirodáról, csodálatos repülős képekkel... nem látta más csak én? Eredeti orosz felvételek a tesztekről, gyártásról és az iroda történetéről.
Egy repülős ilyeneket nézzen ne pedig a fókuszt és akkor nem háborog mint az előttem szólók.
Előzmény: fülelő (3189)
KuBa Creative Commons License 2000.07.12 0 0 3194
Szinten az Orban-cikk mellekleteben volt/van:
"2000. március: egy amerikai légishow-n a „Blue Angel” bemutató-kötelék egyik F-16-osa zuhant le egy manőver közben, a tapasztalt pilóta életét vesztette."
Javitsatok ki, ha tevedek, de a Blue Angels nem repul es nem repult F-16-ossal.
DAttis Creative Commons License 2000.07.12 0 0 3193
Sziasztok !

Az "új" vadászgép beszerzés kapcsán, az eszembe jutott, hogy azt nem vették tervbe, hogy az cseh Aero-tól kellene beszerezni az új L-159-es ALCA könnyű harci gépet.
Gondolom ennek ára töredéke egy bármilyen más szuperszonikus gép árának, és úgy tudom, könnyű bombázóként is megállja a helyét.
Legalább is amit olvastam róla, meg hallottam, Magyarországnak megfelelne a 29-esek mellett, mondjuk a kivonásra szánt 21-esek helyére.
Aztán nem tudom a 29-eseket meddig szándékoznak üzembe tartani, (tán még 10 év vagy több) és majd utána jöhet (persze ha az ország megengedheti magának) az F16 vagy F18, esetleg a Délibáb azaz a Mirage 2000.

Ökrös Csaba Creative Commons License 2000.07.12 0 0 3192
:)) bocs. ez nagy baki volt, biztos bennem volt meg a tegnapi EAW-jatek :)) Mentsegemre legyen mondva: hasznaltuk ezt a kifejezest is a katapultra.
Előzmény: popeye_p (3190)
noidea Creative Commons License 2000.07.12 0 0 3191
Azt ugye úgy kell, hogy tető fel, kiállsz a peremre egyensúlyozva, majd erőteljes combmozdulattal elrúgod magad? :-)) Bocs, csak elképzeltem a "kiugrást" :-)
Előzmény: popeye_p (3190)
popeye_p Creative Commons License 2000.07.12 0 0 3190
"Az Amerikai Légierő F-16-os az arizóniai sivatag felett zuhant le. A tanulópilóta kiugrott. "
idézet az index 'Orbán nem tárgyalt a Lockheeddel' c. cikkéből:)
fülelő Creative Commons License 2000.07.12 0 0 3189
OFF
Most, hogy felemlegettétek az ominózus MIG-29 lezuhanásának tudósítását, nem tudom megállni, hogy véleményt ne nyilvánítsak. Napokig se köpni se nyelni nem tudtam, hogy micsoda kegyeletsértést követtek el. Ám a hab a tortán egy, néhány hónappal ezelőtti "tudósitás(?)uk" volt, amikor egy fiatal nőt megtaposott egy elefánt, és volt bőr a képükön azt mondani:"A legborzasztóbb az egészben , hogy egy turista képes volt odatolakodni, csak azért, hogy lefényképezze a szerencsétlenült járt nőt". Bezzeg, amikor ők a '29-es pilótájának holttestét akarták mutogatni, és a katonák elzavarták őket, akkor bezzeg képesek voltak egész este a sajtószabadságról papolni! Na meg ez a Tu-154-es dolog. Brrrr!
Már az átkosban is megmondták: Ami nem megy nem szabad erőltetni
SZVSZ, szerintem nem kellene az RTL Klub-nál erőlteti ezeket a hírműsorokat, mert ezek vagy a KACSA, vagy az OLDIES but GOLIDES kategóriába tartoznak. Középút náluk nincs. Azt meg hiába mondod lms, hoyg más a célja. Oké, más, de ehhez muszáj hogy ALJAS,POFÁTLAN,KEGYELETSÉRTŐ,ráadásul sxor HAZUG, és ÁLTUDOMÁNYOS módon érje el a céljait????????????????????
Elnézését kérem az általam nagyrabecsült topic-gazdának az off-kisregényért, de régen sikerült ennyire felhúznom magam.
Megyek is, elszívok egy cigit...
ON
KuBa Creative Commons License 2000.07.12 0 0 3188
Egy picit off leszek, de hozzatartozik a media temahoz, ha mar ennyire szoba kerult.
"A hir szaraz, mint a tevesz@r." A fenti mondat a Nepszabadsag szerkesztosegeben volt/van kifuggesztve. Na mar most ezzel az (egyebkent korrekt) szemlelettel NEM lehet egy kereskedelmi csatorna hiradojat megtolteni... A kovetkeztetest mindenki levonhatja.
S hogy odafenn (na nem a levegoben, annal sokkal lejjebb, a kormanyban :) is eszrevettek, hogy valami nincs rendben bizonyitja az a teny, amit Pokorni jelentett be meg tavalyelott, miszerint a miniszterium elkulonitett egy keretet a tudomanyos-muszaki ujsagiras tovabbfejlesztesere, megfelelo szakemberek kepzesere. Remelhetoleg ebbol latni is fogunk valamit.
Meg egyszer bocs az off-ert.
Újlaki Creative Commons License 2000.07.11 0 0 3186
"Azt miből veszik észre ha elromlik az ILS? Mert egy forgalmas reptéren nem nagyon van még 5 perc sem két leszállás között, tehát elvileg ha gond van, minimum 1-2 gépet érint a dolog landolás közben."

Azt hiszem, hogy a földi állomás kettőzve van, és ha elronlik, azonnal átkapcsol a másikra. Hálózat kettő van, és még ott a dízel-generátor. Szóval complete balckout csak bugyuta amerikai filmekben szokott lenni. Hacsak egy gép el nem viszi az antennát...

A fedélzeti rendszer szintén minimu kettőzött, azaz duplex. A vevő ellenőrző egysége állandóan figyeli a jelet, és ha bármilyen okból az kimarad vagy túl gyenge lesz, akkor a műszeren beugrik a zászló: LOC vagy GS. A pilóta azonnal tudja, hogy nem használhatja tovább. Ha olyan a helyzet, átstartol, elmegy kitérő reptérre, vagy pedig, ha látja a pályát, akkor folytathatja a leszállás vizuálisan.

Ha a leszállást a robot csinálja - az is minimum duplex rendszerű -, akkor a zászló beugrása azonnal lekapcsolja a megközelítést abban a csatornában (t.i. dőlés vagy bólintás), és a robot átmegy valamelyik tartalék üzemmódba: iránytartás, magasságtartás, bólintásiszög-tartás stb. Megint csak van némi idő dönteni.

A legtöbb esetre és helyzetre a légiüzemeltetési utasítás pontosan meghatározza, hogy mi a teendő. Gond inkáb "halmozottan súlyos" helyzetben lehetséges.

Előzmény: Törölt nick (3182)
hal9000 Creative Commons License 2000.07.11 0 0 3185
Sajnos ilyen korokat élünk, hogy a kereskedelmi televiziózás nálunk egyet jelent a hülye bugyuta sorozatokkal, a szenzációhajhász szájtépő tényeknek beállított hazugságokkal, és még sokkal bugyutább reklámokkal. Most ez van, ha nem nézné senki akkor nem lennének ilyenek. De sokszor hallom hogy láttad tegnap a fókuszt, mert benne volt, hogy a gépek TPS felett engedik ki az üzemanyagot, meg má megint új vírus van és feltétlen nézzem meg a gépemet, mert tegan vót a TV-ben. És ebben (sajnos) nem csak az újságíró a hibás. Sajnos az elmúlt negyven évet nem lehet pár év alatt helyrehozni. Kell hozzá még egy csomó idő, hogy egy természetes fejlődésen menjen keresztül társadalmunk, amire eljut egy bizonyos fejlettségi szinvonalra, ahol nem lehet bepalizni mindenféle sz@r műsornak nevezett szeméttel.
De ez már nem egy repülős topicba tartozik :-(
mulatt Creative Commons License 2000.07.11 0 0 3184
Az Rtl csak a pillanatnyi szenzációra megy. az utánna közölt hülyeségeiket sem szégyenlik. sokszor volt olyan, hogy kocsiban az rtl híradó előtt a sufnirádió is korrektebb híreket közölt, mint műhódról (sic) az rtl. Szerintem Az R már régen a rikkancs rövidítést takarja. Anno 30-40-es évek.
Előzmény: popeye_p (3178)
Hamster Creative Commons License 2000.07.11 0 0 3183
Nem megalapozott. Az ugyanis tény, hogy a hiradók ténykét közölnek nem tényeket és megállapításokat, és ezáltal ártanak másoknak, hangulatot keltenek, stb. A zsebtolvajnak pl. az a célfüggvénye, hogy lenyúlja a pénztárcámat, ha sikerül ezt elérnie, akkor szeretnem és tisztelnem kell érte? Ennyi.

Hamster

Előzmény: lms (3181)
lms Creative Commons License 2000.07.11 0 0 3181
Ugyanolyan megalapozatlanul fikazzatok az RTL vagy akarmelyik hirado szerkeszoit, mint ahogy ok probalnak hirt csinalni a szaloniki 154-esbol. Egy kereskedelmi hiradonak mas a celfuggvenye, mint egy vizsgalobizottsagnak. Legnagyobb sullyal szerepel benne a nezettsegi mutato. Ennyi.

Lehet persze fikazni oket, az sem volt szep, amikor egy (off) auto-vonat utkozesnel a sinek menti koveken remego agyvelot mutattak premierplanbol, este fel hetkor, kerdezte a 9 eves fiam, hogy az ott mije a vezetonek. (on) A repulogep esete most friss hir, most lehet nezheto riportokat leadni, a musorszerkeszto a hajara kenheti, hogy par het mulva lesz egy preciz es korrekt jelentes, mert az csak egy szuk reteg igenyeit elegiti ki.

Maradok hatarozottan tartosabb.

popeye_p Creative Commons License 2000.07.11 0 0 3180
Hát új gépekre nincs pénz az biztos. Meg szerintem nem is kell, hogy legyen. Mert minek rokkanjon bele az ország új gépek vásárlásába, mikor sokkal égetőbb gondok is vannak:
lásd egészségügy. Az amcsiknak amúgy is ott állnak lezsírozva a sivatagban az F-16-ostól kezdve mindenféle tipusa, nekik az is jó üzlet lenne, ha a gépeket ideadnák ingyen, és nekünk a 'hozzávalókat' kellene 'csak' beszerezni (lásd NDKs Albatroszok).
A 29-esek lehet hogy a NATOnak nem tetszenek, de attól még a hazai légtér védelmére alkalmasak, és hadvezetésünk volt a hülye, hogy felajánlott belőlük NATO keretbe. De az tény, hogy a 29-esek magukban kevesek, a Szu-22-esek feladatára nincs gépünk. Pedig a légierő légvédelemhez hasonló fontosságú feladata az ellenség mélységben történő megsemmisítése. Erre alkalmas lenne az F-16 és F-18 is. De mivel mi NATO tagok vagyunk, akkor nekünk elméletileg a hátunk mögött áll a
NATO légiereje is, ahonnan támogathatnának minket konfliktus esetén. Hiszen az elsődleges a légifölény megszerzése, amire szűkebb szomszédságunkban a felújított 29-esek bőven megfelelnének.
De Amerika durcás, hogy egy ilyen jó üzlet veszni látszik, pedig tudhatnák, hogy a seggnyaló kormányunk előbb-utóbb úgyis tőlük fog új gépet venni. Addig meg csak nem megy csődbe az USA...
Előzmény: DAttis (3179)
DAttis Creative Commons License 2000.07.11 0 0 3179
Akkor én szerencsére egy hétig nem néztem TV-t (szabin voltam) mármint a MiG-29-es Rácz Zsolt katasztófáját, csak egy helyi rádiadóból hallottam.
Egyébként ilyen szempontból szemét az RTL-Klub.
És ahogy a Tu-154-es ügyét is kezelik.

Na mindegy, ez már úgy se e fórum témája, hogy szidjuk a médiát.

Más, egyébként nem tudom hallottátok-e, hogy a 29-esek felújítása helyett, szóba került használt F-16 vagy F-18 beszerzésére.

Ehhez mi a véleményetek ?

Az amcsi nagykövet szerint nagy hiba lenne, ha az "elavult" technika felújítására költenénk a pénzt.
Már megint kívülről akarnak diktálni nekünk ? Csak most a másik oldalról

Azt tudom, hogy idővel ugy is majd amerikai gyártmányú harcigépeink lesznek, de megint kicsit nem túlzásba viszik az ügyet. (Úgy tudom már három éve meg kellett volna a tenderre kírni a versenyt a pályázó cégeknek)
Az Orbán kormány aztán elhalasztotta a kérdést, és csak nyújtja (Tudom máshova is kellene a pénz egészségügy, oktatás stb)
Aztán ugye volt a Lockheed ügy (botrány)

Én annyira politikát látok mindenben, hogy én már nem is reménykedem semmiben (Lásd 4-es metró off topic)

Előzmény: popeye_p (3178)
popeye_p Creative Commons License 2000.07.11 0 0 3178
Nálam már akkor lejáratta magát az RTL klub, mikor a 29-es lezuhant, és a kameraman odament lefilmezni szegény Rácz Zsolt (nyugodjék békében) összeégett holttestét. Aztán meg csodálkozott, hogy a többi 29-es pilcsi majdnem megverte.
Ha én ott lettem volna, a fejére húztam volna a kameráját az biztos, &#@>~~˘!!
A Tu-154-es hírből meg kevés infóból szenzációt akartak csinálni, ennyi.
Előzmény: DAttis (3177)
DAttis Creative Commons License 2000.07.11 0 0 3177
Tu-154 és TV:
Az én zsebemben is kinyílt a bicska

Az enyémben is.
Igaz én nem szakember vagyok, de tényleg nagyon csúnya volt, ahogy az RTL Klub előadta, nálam tegnap megbukott az RTL-Klub hírműsorának korrektsége.
Nem kellene tisztelt RTL-Klub híradósait, hírszerkesztőit felvilágosítani, hogy egy esetleges műszaki hiba (akár egyszerűbb) egy repülőgépnél (bármilyen típusú is a gép) lényegesebb átvizsgálást igényel mint egy autónál.
Az már más kérdés, hogy ennyi idő alatt nem kerítettek másik gépet

Előzmény: zolibá (3171)
Thomas Creative Commons License 2000.07.11 0 0 3176
Vér- TV-k ügyben, hirtelen felindulásból, közérdekből, ( lásd repülés biztonság növelése - kevésbé ideges személyzet és irányítás stb.) rémhírterjesztés gátlása céljából elkövetett hülye-riporter-sz(t)ar-müsorvezető verés esetén mi jár... (esetleg be lehet kukkantani a pilótafülkébe miután kiengedik az embert....)
Egyebkent lásd mennyit keresnek ezek TV-sek akiknél az átlagkereset 400 eFt/hó takarítónőstül! (topic) hiába a tudást meg kell fizetni....
hókuszpók Creative Commons License 2000.07.11 0 0 3175
T Zolibá!

Ahhoz ,hogy a malév kártérítést fizessen először kárnak kell lennie.(1959 évi IV tv. 339§) Különben a charterszerződést kell vizsgálni az lehet a megoldás.( szerződésszegés vagy sem) Ó repülős jogászok merre vagytok???

Véleményem szerint egy ilyen késés esetén még csak egy-két IC pótjegy ára keletkezhet kárként ( ha a gép nem indul vissza rögtön , de hát át is kell vizsgálni) és ezt lehet ,hogy kifizeti a malév mindenfajta vizsgálódás nélkül.

Nagy a csend a Gripenek körül. Lehet, hogy nem lesz " Mi repülőnk".

Tegnap a TV 1 aktuális című műsorában elhangzott, hogy kapunk volt NDK-s Mig 29 -eket.
(nekem is kell egy tele tankkal!)
Valaki nem tud eladó c-15 ös szárnyat?

Előzmény: zolibá (3171)
Vanek Creative Commons License 2000.07.11 0 0 3173
Erről jut eszembe. Malévosok! Hogyan sikerül(t) megoldani, hogy a hat TU 154-es helyett most öttel kell elvinni az utasokat? Gondolom eleve nem csekély kihasználtság volt betervezve...
zolibá Creative Commons License 2000.07.11 0 0 3172
Utas2: Sajnos az a baj, hogy minden bizonnyal nem csak a repülés területe az, amihez lövésük sincs. Jó lenne már végre, ha a T. médiatársadalom elgondolkodna azon, hogy ha így folytatják, ki fog nekik hinni!

noidea: Igazad van. És itt sem a Tu-154 a hibás. Érdekes, hogy múltkor, amikor az egyik B737-es hajtóműve madarat nyelt és ventillátor (FAN) fokozat lapátcserére szorult, azt valahogy nem teregették így ki. Pedig ott is felszállás után visszajött a gép.

Előzmény: Utas2 (3169)
zolibá Creative Commons License 2000.07.11 0 0 3171
Sziasztok!

Sp:
Gyanítom, hogy az általad említett, AN-224-nek titulált, helyesen AN-225 repülőgép valójában AN-124 lehetett. Az AN-225-ből tudtommal elég keveset (2 db) gyártottak és azok is Zsukovszkijon találhatók. A 124-ből több is készült és azok bérfuvarozást is végeznek. A két gép a következők alapján jól megkülönböztethető:
A 124-nek 4 hajtóműve és egy függőleges vezérsíkja van. A 225-nek 6 hajtóműve és két függőleges vezérsíkja van.

Tu-154 és TV:
Az én zsebemben is kinyílt a bicska. Hangosan káromkodtam a képernyő előtt. A tegnapi RTL Klub Híradó első híre a Rhodos felé menő gép (naná, hogy Tu-154) 10 órás késése volt. Természetesen nem felejtették el közölni, hogy az elmúlt időszakban ez már a harmadik ilyen típusú gép, amivel baj van és, hogy a MALÉV Tu-154 gépeinek átlag életkora 18 év.
Itt a gép típusának semmi köze az egészhez!!! Ha egy gép meghibásodik, azt ki kell javítani, méghozzá annyi idő alatt, amennyi alatt sikerül. (Félmunkát végezni itt nem életbiztosítás.) Normális esetben van cseregép, de a MALÉV (management nyomására megvalósult) szoros járattervezése miatt itt nem volt beállítható gép.
A műsor persze azt is részletezte, hogy a nyaralásukról késő utasok esetleg perelik a MALÉV-ot. Ez is marhaság. A charter járat utasai az utazási irodákkal vannak jogviszonyban. Őket perelhetik. Az meg az utazási iroda dolga, hogy át tudja e hárítani a kártérítést a MALÉV-ra. Az iroda és a MALÉV közötti szerződéstől függ a dolog. Ki tudja, hogy aszerint a felelősség hogyan oszlik meg, illetve milyen kötelezettségek terhelik a légitársaságot?
Szíval undorító volt az egész tálalás.

Tartsátok a frontot! Kb. másfél hétig nem leszek.
Nana!!! Csendesebben tessék fellélegezni! :-))))

noidea Creative Commons License 2000.07.11 0 0 3170
A Danubiusban ma reggel azt mondták (normálisabbnak tűnt) a hírekben, hogy a PannonAir 154-esének nem műszaki hibája volt, hanem egy madár került a hajtóműbe, azt kellett kipiszkálni.
Utas2 Creative Commons License 2000.07.11 0 0 3169
Az a baj, hogy még az írott sajtó is beszáll a hülyeségek tálalásába. Így pl. ma is azt olvastam, hogy az utasokat egy Boeing-34-essel vitték tovább (...), és hasonló marhaságok. Érdekes, hogy a sajtó MENNYIRE NEM ÉRT a repüléshez...
És ezek tálalják nekünk a híreket.
Újlaki Creative Commons License 2000.07.11 0 0 3168
"épp ama pillanatban tünt fel egy szembejövő gép, nemtudom mennyivel alattunk (talán 100m-re? ) , de teljesen jól láttam mindent. Egy 747-es volt.. "

A magasság: Majdnem biztos, hogy 600 méterrel volt alattad, bár akkor tényleg csak néhány másodpercig láthattad. A magas légtérben (egy erre járó irányító megmondja talán, hogy milyen magasságtól felfelé) az elkülönítés 600 méteres lépcsőkben megy, és a páros szintek erre, a páratlanok arra. Ha ennél lejjebb volt, akkor 1800 méterrel kellett lejjebb lennie.

Az idő: az egymással szembe repülő gépek 2 másodperc tesznek meg egymás felé egy kilométert.Legfeljebb néhány kilométer távolságból láthattad meg, úgyhogy valóban csak pillanatok lehettek a szemlélődésre.

A Budapest-Amszterdam-Brüsszel (maléveseknek -Amsterdam-Brussels) útvonal egyébként számomra is igen kedves. Amszterdam olyan vendégszerető, -marasztaló hely, hogy esetenként szinte alig lehet onnan eljönni. Különösen szélnyíráskor...

Előzmény: A Csaszi (3164)
A GTV-s Creative Commons License 2000.07.10 0 0 3165
off:
Üdülni indulók:
Fogadjátok meg egy aránylag sűrűn utazó, a repülőtéri viszonyokat aránylag ismerő ember tanácsát: Nem kell a beszállókártya átvétele után azonnal bemenni a tranzitváróba, hiába terelgetik a népet arra. Kint lehet maradni, csak figyelni kell a táblát. Nem hagynak ott, ha már fent van a csomag és a kézben van a beszállókártya. (Nem szeretnek elvinni gazdátlan csomagot a repülőn, vajon miért?:-))Ráértek akkor bemenni (útlevél, vám security stb.), amikor a Beszállás/Now boarding tábla feljön a járat mellé. Így megelőzhető, elkerülhető a sok órás tipródás hermetikusan elzárva a külvilágtól. Idáig mindenhol bevált, Magyarországon, Görögországban, európai fővárosokban.
on
A Csaszi Creative Commons License 2000.07.10 0 0 3164
Mély tiszteletem az itt egybegyülteknek, nagyon jó "kis" topicot sikerült összehozni itten! :-)

Örömmel mondhatom, hogy sikerült elolvasnom az eddig hozzászólásokat, ami eléggé hosszú ideig tartott (kb. egy hétig) de megérte.

Nem jártam túl soxor a levegő útjait, kívéve Bp. - Brüsszel között, de eme utat legalább 10x megjártam. Néha egyenesen a MALÉV-vel, néha pedig a KLM-el (Amszterdamon át) . Ez utóbbit leginkább azért, mert egy "csakoda" jegyre volt szükségem, s ijent csak a KLM-nél adtak nekem valamiért. Mindig nagyon élveztem a dolgot, mind a felszálláskor bekövetkező lendületes gyorsulást (ijenkor kicsiny avagy nagyobb mosoj ül az arcomon) , mind a fentről látható alant elsuhanó tájat, mind amikor a felhők felett repülvén úgy néz ki a táj mintha egy végtelen hómező felett repülünk.. mind a leszállás ama remek pillanata, amikor bekövetkezik. :)

Élmények, nagyjából összevissza:

- Legelső alkalommal mikor nyílegyenes utam lett volna Brüsszelbe, majdnem sikerült elmennem az (asszem) Amszterdami géppel, pusztán csak azért mert ugyanattól a kaputól indult az is, én meg nem figyeltem arra hogy mit írnak. De szerencsére a gép mellett már rámszóltak névszerint, hogy kissé eltévedtem... s visszahoztak a reptérre.

-A brüsszeli leszállásnál, midőn átjöttünk a felhőkön (fent csodásan sütött a nap) , lent az egész térség eléggé borongós volt, szürkeség mindenfelé. Ami azonban nagyon szép volt, az a felhők piciny résein átsugárzó napfény, aminek az útját is világosan is lehetett látni. Magyarán egy aranysugár a felhő aljáról, le a földre és ott megvilágítva a táj egy szegletét. S ezen sugarakból volt több is, én meg csak lestem, hogy mily szép is ez az effekt. :)

-Nemtudom, hogy Amszterdam v. Brüsszel felé mentünk, az végülis mind1. Eléggé unatkoztam, mert ami olvasnivaló volt azt már meguntam, a hely szűk (ez mondjuk az én hibám, minek nőttem 186cm-re :) , így aztán nézelődtem. De csak a felhők végtelen sorát láttam, mígnem valamiért lenéztem a gép alá, (majdnem) hogy ott mi zajlik. Nagy szerencsémre épp ama pillanatban tünt fel egy szembejövő gép, nemtudom mennyivel alattunk (talán 100m-re? ) , de teljesen jól láttam mindent. Egy 747-es volt.. s bár egy pillanat alatt elhúzott arrafelé ahonnan jöttünk, nagyon jól látszott rajta minden része, csillogott és a hajtóművei húzták az enyhén sötétszűrke csíkot.

Aztán csak néztem bambán, hogy hopp, mit láttam... :-)))

Mivel azonban egyedül voltam, s még csak mellettem sem ült senki, nem volt kinek elmondanom egészen sokáig (míg le nem szálltunk), hogy hú-mit-láttam. De most végre sikerült.

Ha mondjuk nem sikerült volna jól megfogalmaznom a dolgot, én kifejezetten szeretek repülni. :)

Üdvözlettel: A Csaszi

Elnézést ha kissé sok lettem volna.

A GTV-s Creative Commons License 2000.07.10 0 0 3163
Ez is gurulás, csak a levegőben "gurul". A fónia kifejezés erre: "Air-taxi" - "légi gurulás".
Előzmény: luc72 (3162)
luc72 Creative Commons License 2000.07.10 0 0 3162
Hello
Iborli, Zolibá
A mailt meg kaptam köszönöm szépen, hamarosan csörgök.

Mi történik ezekkel a 154-esekel? Most azt olvasom, hogy a Malév többször is késik hajtómű problémák miatt, azért kérdezem mert itt talán pontosabbat tudtok a dologról mint az RTL Klub hablatyhiradoja.
Egyébként ma kint voltam a reptéren és leszállt egy helikopter, úgy mint a repcsik csak ő a pálya felet 1-2 méterrel lebeget majd elrepült a gurulóútig ott be fordult és meg várta „follow me” autót aki után menve be ált a helyére, na ilyet se láttam még.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!