Keresés

Részletes keresés

halaloszto Creative Commons License 2021.01.02 0 0 97698

Pont így van nálam is. Viszont látod lent, hogy vannak akiknél simán kicserélik a kismegszakítót nagyobbra, akár csak azért, mert olyan van kéznél.

Előzmény: C20NE (97697)
C20NE Creative Commons License 2021.01.02 0 0 97697

Világításnak 6A-es B-s kismegszakítóval tökéletes az 1-es vezeték. Szerintem teljesen felesleges 1,5-öst húzni.

Előzmény: halaloszto (97696)
halaloszto Creative Commons License 2021.01.01 0 0 97696

A kritikus pont, amikor

 

 a biztosítékot néha cserélik és nem olyant tesznek be amilyent kellene.

 

Ez ellen azzal kell védekezni, hogy hozzánemértő nem szerelhet villanyt.

 

A másik védekezés meg az, hogy sehova nem tesznek 1.5mm2 alatti vezetéket. Hiába csak 40w izzó lesz rajta, akkor sem. És szabályos kotőelemeket használnak, ha csak a kapuvsengő megy róla, akkor is. És persze az aljzatban nincs kötés sehol. Ez nyilvánvaló.

Előzmény: einohyl (97695)
einohyl Creative Commons License 2021.01.01 0 0 97695

  Ok. tévedtem.

 Valóban a túlterhelés elleni védelem a biztosíték.

 De a biztosítékot néha cserélik és nem olyant tesznek be amilyent kellene.

 

 Ok. a dobozban   kötés meglazulás és egyéb ok. miatt túl melegedés léphet fel.

 Akkor az is fals , hogy a dobozok a kritikus pontok ?

Előzmény: halaloszto (97693)
Yanez. Creative Commons License 2021.01.01 0 0 97694

:) Az a sok szépcső. ahány csövet látsz. Annyi lakásba van leosztva a fővezeték. Nyilvánvalóan ez egy nyolc lakásos társasháznak a villanyszerelése, egy nyolcdarabos villanyóráról. Amit a lépcsőház bejáratánál lehet látni ha belépsz. magánlakáson belül ekkora villanyszerelés nincs, még a mesébe se:)

Előzmény: einohyl (97692)
halaloszto Creative Commons License 2021.01.01 0 0 97693

Túlterhelésnél éppen a kötéseknél lép fel kritikus dolog... jobb az ha 'szem előtt' van.-

 

Túlterhelés ellen biztosítékkal kell védekezni, és kész. Akkora biztosítékot kell tenni, amit a vezeték és a kötés is tuti elvisel. Ennyi. 

Előzmény: einohyl (97691)
einohyl Creative Commons License 2021.01.01 0 0 97692

  Hogy rosszmájú legyek. Az a sok szép  narancssárga cső hová megyen. Sokan vannak,  még  gyors kötővel össze is kötve.

 

 A modern építő iparról.

 

 Az egyik rokon  modern házában az összes  elektromos cső a mennyezet feletti födémben megy.

 Tehát nem a födém felett,  nem alatta, hanem benne.

 Tény hogy a födém  szervetlen gyapottal kitöltve alul gipszkarton fém függesztőkkel, de azért akad szerves anyag is.

 Léc deszka stb.

 Mikor  megkérdezték a kivitelezőt, hogy kötés és   éghető anyag van e ott, hebegett, kitért a válasz elől.

Előzmény: iszp (97690)
einohyl Creative Commons License 2021.01.01 0 0 97691

Lehetni lehet. Hogy szabályos e, nem tudom.

 De mint írta az egyik topiktárs /89 / mi lesz a dobozokkal, amikben a kötések vannak  ?

 

   A dugaljak még csak hagyján a padlótól 10 cm -re, de már egy villanykapcsolónál is kellene  kb. egy m felfelé menni  és a mennyezeti világításnál  meg lényegesen többet.  Nálam pl. az egyik lakásban van vagy  40 doboz. Egyszer egy biztosítási érdeklődésnél  külön kitértem erre, hogy ezt hogyan vesszük a szerződésbe ,   Az ügynök kitért előle én meg nem kötöttem biztosítást.

 Egy másiknál szintén rábeszéltek volna a teljes vezeték cserére.. Nos mondja a 'mester '  a csillárban nagy a terhelés a z  5 db. világítótesttel. Miért   mert ott 5 db  60 -s égő van. De mondom   5 db 15 W -os lesz.  Na szóval nem lett 750 eft-os munka .... a 'mester' nagyon szerette volna. Ahol igazán nagy terhelés volt várható  oda egy   falon kívüli  takart vezetékkel megoldottam.

 A villany egy ravasz dolog.  

 Túlterhelésnél éppen a kötéseknél lép fel kritikus dolog... jobb az ha 'szem előtt' van.-

Előzmény: Indalex (97686)
iszp Creative Commons License 2021.01.01 0 0 97690

Teljesen szabályos,manapság új építésnél szokás így csinálni, példa kép itt. Symalen csőben (ez van a képen is, narancssárga színű erős cső) lehet vezetni, az teljesen alkalmas erre a célra.

Előzmény: Indalex (97686)
Yanez. Creative Commons License 2021.01.01 0 0 97689

Biztos lehet ilyet. ha egyenesen megy a cső/vezeték? De konnektorok? A kapcsolók? Hogyan lesznek leszedve a fővezetékről, ami a betonba lesz? Minden konnektorhoz/kapcsolóhoz. kell egy összekötődoboz. Vagy az is a betonon lesz? A falat mindenképp vésni kell.

Előzmény: Töck Jenő (97688)
Töck Jenő Creative Commons License 2021.01.01 0 0 97688

Föltéve ha nem ütközik más vezetékkel.

Előzmény: Töck Jenő (97687)
Töck Jenő Creative Commons License 2021.01.01 0 0 97687

Hogy szabályos-e abban nem vagyok biztos, de meg lehet csinálni strapabíróan. Acélcsőben, elég nagy sugarú ívben simán vezethető. Végül is a falban is úgy vezetik. Egy elektromos szakembert kell megkérdezni.

Előzmény: Indalex (97686)
Indalex Creative Commons License 2021.01.01 0 0 97686

BuÉK Mindenkinek! Szerintetek épületen belül, mennyire szabályos az aljzatbeton alatt vezetni az áram vezetéket? Lehet jól megcsinálni, megfelelő csövezéssel, vezetékkel? 

Nem szeretném körbe vésni az egész lakást, az aljzat meg ugyis fel van szedve burkolás miatt.

Genezis4 Creative Commons License 2020.12.31 0 1 97685

BÚÉK!

Debrecenbe el mész Házgyári út 11-be

Bádogosterv kft. Lerejzolod mit akarsz meg is csinálják.  Ők kiviteleznek.

Előzmény: krafi1 (97684)
krafi1 Creative Commons License 2020.12.31 0 0 97684

BUÉK

Akkor ezt megbeszéltük, bennem csak a viszonylag nagy falmagasság merült fel a kérdés, de leszigeteljük végülis nem sokat dob időben rajta.

Jász-Nagykun-Szolnok megye és Hajdú-Bihar határán lakom így bármelyik megye szóba jöhet szerintem, még akár Békés is :D

Töck Jenő Creative Commons License 2020.12.31 0 0 97683

Én ugyan nem igazán értek az attika-fal hőszigeteléséhez, de úgy gondolom, hogy jó ha hőszigetelve van a teteje is. Elég nagy a lehűlő felület stb.

Előzmény: krafi1 (97679)
Genezis4 Creative Commons License 2020.12.31 0 0 97682

Ha nem titok,akkor mond meg hol laksz.Mondok boltot,hol tudsz venni bádogot. Ott adnak bádogos embert. Csak az van jövőre indul ez a támogatásos dolog szakem nem igazán fogsz találni. Ha mégis akkor az olyan is.

Előzmény: krafi1 (97677)
sr1 Creative Commons License 2020.12.31 0 0 97681

BUÉK

Egyedi rétegrended van, agyalj még rajta, szerintem az utolsó a pluzibilis és ha keresel kapsz egy jó bádogost, most januárba egy kicsitk leáll az ipar. 

Két nap alatt kész kell legyen, ennyi anyag van készleten egy szakcégnék. 

Mindent a bádogos kell lehajtson, de általába a jobb szakik egy bádogos műhellyel dolgoznak, akiknek van 6 méteres hajlitógépe és mindeféle más gép is.

 

Az Bauder membránost megoldást mindig kiadom egy szakvállakozónak. B@szott drága. A hőszitelelés fele is jön egy aljzatbeton és arra a PVC szigetelés. Arra még egy aljzat, ami védi... de ez járható lapostető rétegrend. 

  

A attika fal tetejét le kell szigetelni. 

Előzmény: krafi1 (97679)
Genezis4 Creative Commons License 2020.12.31 0 0 97680

Szekszárdon az Ady Endrében még tanítják :)

Előzmény: einohyl (97675)
krafi1 Creative Commons License 2020.12.31 0 0 97679

hát még tanakodok, van amelyik kivitelező szerint átereszt annyi párát a pvc amennyi elegendő (osb vel alatta), vagy amelyik azért betenne páraszellőzőt, én most azon gondolkozok, hogy a magas oldalon egy légrést hagyva kiszellőzne a tető.

Gondolom azért van a fórum hogy érdeklődjek, hátha belebotlok valami okos emberbe aki tudja mit beszél, nyilván óvatosan kell kezelni minden információt de nem veszt vele semmit az ember.

Egyébként az attika fal tetejének hőszigeteléséről érdeklődtem, nem a tető rétegrendről ahova végülis eljutottunk.

Előzmény: Töck Jenő (97678)
Töck Jenő Creative Commons License 2020.12.31 0 0 97678

Akkor nem volna jogos az "olyan is lesz" észrevétel ha nem kellene itt érdeklődni és ha nem a kivitelezővel kéne tanakodni. 

Előzmény: krafi1 (97677)
krafi1 Creative Commons License 2020.12.31 0 0 97677

Pontosítok,

 

Beszéltem több tervezővel is, de mivel nem szükséges egyszerű bejelentés így nincs terv. 

 

PVC fedés OSB re teljesen elfogadott az összes PVC vagy akár TPO vagy bármilyen hasonló anyagot előállító gyártó útmutatása alapján. (könnyűszerkezetes lapostetős házak is így készülnek pl...)

 

A tervező is ugyanezt a rétegrendet adja amit én leírtam meg hisz ez egy létező rétegrend amit a lapostetők között kéthéjú hidegtetőként definiálnak. Ezeknek a tetőknek az egyik fontos eleme a szellőzés amelynél már sokszor a tervező is széttárja a kezét, és javasol páraszellőzőt, áttörést az attikán vagy a magas oldalon is kiszellőztetni légréssel. Nálam 20-60 cm magasságú légrés van a szigetelés és a faszerkezet között ami teljesen kielégítő légrés szempontjából, csak a levegő mozgása kérdéses mert 3 oldalról körbe van zárva (a 4. oldal viszont nyitott 10m hosszon).
Volt tervező aki nem a szellőzés kérdését vitte volna tovább, hanem tenne szigetelést (5cm) az OSB és a vízszigetelés közé így megakadályozva a páralecsapódást.

Ezt csak az egyébként nagyon hasznos "Olyan is lesz" komment miatt írtam.. Biztos létezik tervező aki talál megoldást erre a problémára, de én három személlyel már felvettem a kapcsolatot és egyik se volt túl meggyőző. Magam is építőmérnök vagyok bár más vonalon mozgok, de 1-2 anyagot áttanulmányozva semmi újat nem hallottam egyik tervezőtől se. Szóval ha lenne esetleg tervem, és rétegrendem netán megrajzolt csomópontom is, attól még lehet az még olyanabb is mintha magamtól találnám ki esetleg egy tapasztalt kivitelezővel.


 

Előzmény: Töck Jenő (97674)
sr1 Creative Commons License 2020.12.31 0 0 97676

dehogynem....

Előzmény: einohyl (97675)
einohyl Creative Commons License 2020.12.31 0 0 97675

 Magyarországon olyan hogy bádogos szakma  már nem létezik.

Előzmény: krafi1 (97673)
Töck Jenő Creative Commons License 2020.12.31 0 0 97674

"ezért nincs tervező és rétegrend se. Szimplán magam és a kivitelezőkkel együtt agyalok, hogy melyik megoldás legyen. "

 

Olyan is lesz.

Előzmény: krafi1 (97673)
krafi1 Creative Commons License 2020.12.31 0 0 97673

Ez egy 35 éves ház, ami teljes felújításon esik át. Jelenleg 4 fokos szarufákon hullámpala van, és néha intenzív csapadék esetén be is ázik + hőszigeteljük a födémet és attikát így mindenképp lekerül róla. 

 

 

Mivel az ácsszerkezetet elvileg nem módosítjuk csak a fedés anyaga változik így egyszerű bejelentés nélkül menne, ezért nincs tervező és rétegrend se. Szimplán magam és a kivitelezőkkel együtt agyalok, hogy melyik megoldás legyen. 

 

Nyilván a korcolt fedés is egy jó megoldás lehetne, csak igen ahogy mondtad az már attika fal magasítást jelentene + szarufa emelést innentől kezdve meg már egyszerű bejelentés. Egyébként már így is 7,8 m körül van az attika fal teteje a járda szinthez képest :), 

És igen, kellene egy jó bádogos szakember, ami szintén nehéz ügy :D

köszi az útmutató linkjét, áttanulmányozom

 

Előzmény: sr1 (97672)
sr1 Creative Commons License 2020.12.31 0 0 97672

Hát nemtom ki tervezte az a házat, de kitalálhatott volna egy rétegrendet, akkor nem kéne a fórumon megoldást keress....

Láttam pár tervet, egyszerű bejelentésre... hát azzal nem lehet kivitelezni a házat... részletrajzok nincsenek...

 

A PVC fólia inkább irodaépületekre való, ott van belső szellőztető rendszer. Fém födémekre használján, de a csatonázását elég körülményesen lehet megoldani. 

 

Az egyetlen biztos megoldás az klasszikus kettős állókorcos változat.

Asszem annak elvileg 7 fok a minimun, a megy  hajlásszöge 5 fok is, ha nincs tetőáttőrés vagy hózug. Nem tudod kifalazni magassabbra az atikát? A szarufákat meg lehet emelni pár fokot.  

Horganylemezből kéne, de létezik a Lindabnál és a Rukkinál is olyan lágy lemez, aminek minkét oldala festett. Vannak atika és eresz lészletek, amiket ki kell vitelezni szakszerűen, ehhez egy jó bádogos kell, akinek van korcológépe is, és tekercsből egy darabba meg tudja oldani a kb. 9 méteres salnikat. 55cm széles salnikat kell késziteni. 

 

itt vannak részletrajzok is az állókorcos fedésnek. 

Előzmény: krafi1 (97671)
krafi1 Creative Commons License 2020.12.31 0 0 97671

hát igen fém tetőben is gondolkodtam egy darabig de sajnos a szarufák hajlásszöge csupán 4°.

klikkes korcolt lemezek is 7°-ig ajánlottak, persze egyéb kitételekkel amiknek nem felel meg a tető ( minden oldalon túlnyúlás, hossztoldás nélkül stb)

T35 trapézlemez alkalmazható talán 4°-ig ha jól emlékszek a leírásokra, de gondolom az is hossztoldás és attika falak nélkül működne. Ezen sokáig filóztam, hogy legyen akkor ez hiszen olcsó is és egyébként semmi nemlátszik belőle max az udvarlábas szomszéd látja.

De aztán a környéken felkerestem 1-2 háztulajdonost akik hasonló épületnél trapézlemezre váltottak és kiderült, hogy extrém nagy záporoknál (amik mostanában azért vannak sajnos) itt-ott vissza ázik a tető. 

 

 

Ezután jutottam el az OSB-PVC vonalra, az osb párazáró képessége miatt gondoltam már egyébként deszkázatra is de azt meg nem annyira szeretik a szigetelők.. szinte bármelyiket kérdeztem inkább a 22mm osb-t ajánlotta. 

Valóban ezen a pára dolgon lehetne még agyalni, de ha a magas oldalon kapna a PVC egy pár db páraszellőzőt az kevés lenne?

Előzmény: sr1 (97670)
sr1 Creative Commons License 2020.12.31 0 0 97670

Ok, de hova fog távozni az a pára, ami áthatól a betonon?

Ha készitesz egy szinte tőkéletes belső párazárást a födém alatt- amit szerintem nem lehet megcsinálni (amúgy meg lehet, de nincs hozzá elég türelmes szaki), akkor rendbe lenne, de ki kell szellőztetni a párát a belső térből. 

 

Azt a PVC szigetelést az OSB-s lapos tetőre nem tartom jö megoldásnak. 

 

Ha a szarvatara készitesz egy szakszerű kivitelezett korcolt lemezből egy héjazatot és kialakítasz egy 7cm vastag légrést (ledeszkázod a szarufákat, szerelsz rá egy páraáteresztő fóliá), aztán 7cm ellenléc, cserépléc és a korcolt lemez), akkor talán-talán kiszellőzik a pára, anélkül, hogy bárminemű párazárással védnéd le a szigetelést. Persze a légrést az eresznél és a vele szembe levő atikánál ki kell szellőztetni, de valamennyi pára asszem átmegy a korcokon is, ha pl. klikkes gyári korcolt lemez.  

 

Előzmény: krafi1 (97669)
krafi1 Creative Commons License 2020.12.30 0 0 97669

Én a párazárás úgy képzeltem el, hogy a beton födémre teszek valami párazáró fóliát (solflex tél pl) és akkor a hőszigetelés és a "tetőtér" már védve van a belső térből távozó párától. Esetleg még az attika falra is fel lehet hajtani teljesen a tetéjéig a párazárót és akkor a fűtött térből nem kerülhet pára elvileg a tetőtérbe. 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!