Keresés

Részletes keresés

alnibell Creative Commons License 2019.08.07 -1 0 589

Kérdezett valaki? 

Inkább ezen pörögj, hogy jó legyen:

Az ne oktasson térképszerkesztésről, akinek ez éveken át elfogadható megoldás!

Előzmény: annyi baj legyen (588)
annyi baj legyen Creative Commons License 2019.08.07 0 0 588

Teljesen feleslegesen pörögsz ezen: útvonaltervezős útszakaszok fizikailag közös pontjaira kell közös pont. Az útvonaltervezési korlátokat majd az útvonaltervező fogja a gráf éleinek a paraméterei alapján beállítani. Ez az útvonaltervezés alapja, nem egy opcionális dolog. 
Sokan elmondták miért van így, időd is lett volna utánanézni, szóval szakadj le a témáról, és posztolj valami relevánsabbat, ami nem elcseszett adattárolásról, elcseszett térképrajzolási gyakorlatról szól. 
Baszki, ha van egy topik, és te ott megjelensz, rögtön le lehet húzni a wc-n, mert telibeokádod.
Vagy írj topiktémához illő, azok szakmai alapjaival tisztában lévő hozzászólásokat, vagy hallgass, és tanulj.

Előzmény: alnibell (587)
alnibell Creative Commons License 2019.08.07 0 0 587

Fájdalmas a bemutatott erőlködésed, a folytonos terelésed.

 

Az előzetesen általam bejárt útvonalak alapján végrehajtott több száz, kellően részletezett és az elvárt eredményt hozó szerkesztésem talán elég bizonyíték arra, hogy ismerem a digitális térkép TuHu-n belüli  felépítésének mikéntjét, annak okát, feltételeit.

Pont ezek ismeretében kérdeztem, hogy ugyan miért ne alkalmazhatnánk egy másutt már bevett eljárást azokon a helyeken, ahol tiltott a különböző járműtípusokkal az átjárás az egyik fajta útról a másik fajtára és ezzel egyszerűsítenénk, vizuálisan jobban megjeleníthetővé tehetnénk az adott területet?

A többféle elutasító, egyre inkább személyeskedésbe átforduló válaszokat nem részletezem, most visszamentél az utolsó előttihez.

 

Egy tisztességes fórumozó, ha nyilvánvalóvá válik, hogy egy állítása hamis, nem állja meg a helyét, nem vesz elő egy korábbi témát csak azért, hogy elmossa a tévedése, hibája tényét.

(Még hogy helyi kontakt rossz szakaszt nézett meg? Mindenütt azt lehet látni, mint a csatolt képeken.)

Előzmény: turablog (585)
annyi baj legyen Creative Commons License 2019.08.07 0 0 586

Ebben a fázisban még nem :)
Majd, ha már sikerül rávenni az OpenCV-t, hogy megkeresse őket, akkor már igen, de addig kellene sok pozitív minta.

Előzmény: olahtamas (582)
turablog Creative Commons License 2019.08.07 0 0 585
Tehát nem érted a különbséget a gráf csomópontjainak léte/nem léte illetve az élek tulajdonságai között.
A láthatóság/behajtási korlátozás az adott él tulajdonsága, ahhoz tartozik, az utak valóságos, fizikai kapcsolatát pedig a gráf csúcsai jelenítik meg. De szerintem ez is volt már, és ezt sem sikerült megérteni.
Előzmény: alnibell (584)
alnibell Creative Commons License 2019.08.07 0 0 584

"(8) *  Az (1) és a (3) bekezdésben, a (4) bekezdés b) pontjában, valamint a (7) bekezdés b)-f) pontjában foglalt rendelkezéseket a segédmotoros kerékpárok - a quad és a mopedautó kivételével - közlekedésére is alkalmazni kell azzal, hogy

a) lakott területen a kerékpársávon segédmotoros kerékpárral közlekedni,

b) kétkerekű segédmotoros kerékpáron utast szállítani,

c) segédmotoros kerékpárhoz utánfutót kapcsolni

nem szabad."

 

Nem fogom tovább részletezni. Ha akarja, bárki elolvashatja, mit is takarnak a hivatkozott bekezdések és pontok.

 

Értem én, hogy ha így nem, akkor úgy akarsz fogást keresni rajtam. Nem fog sikerülni.

Én a legelején kérdeztem, majd léptem, megindokolva, hogy mit miért. Ugyanakkor jeleztem azt is, hogy hol, meg azt is, hogy nincs akadálya a módosításnak.

Ha nem szólok, a kutya nem veszi észre, még az útvonaltervező sem. 

De már kezd elegem lenni a sorozatos terelésből, mellébeszélésből.

 

Előzmény: kivi000 (583)
kivi000 Creative Commons License 2019.08.06 0 0 583

A kétkerekű segédmotoros kerékpárok közlekedésére külterületen ugyanazok a szabályok vonatkoznak, mint a kerékpárokra.
Hibás az érvelés, nem ír ilyet a törvény. Sőt pl. kerékpárral nem, de segédmotorossal szabad főútról balra kanyarodni lakott területen kívül. S továbbra is áll, hogy a szabályozást nem a rajzban hanem paraméterben kell tárolni. Más szóval, nem téma.

Előzmény: alnibell (581)
olahtamas Creative Commons License 2019.08.06 0 0 582

Az a pár százezer fotó, ami a mapillary-n van az nem elég ? :)

Előzmény: annyi baj legyen (577)
alnibell Creative Commons License 2019.08.06 0 1 581

Átolvastam a vonatkozó paragrafus pontjait.

Így azt is, hogy mikor közlekedhet a kerékpáros belterületen a nem főútvonal jellegű úton ott, ahol külön kerékpárút is van. 
A kétkerekű segédmotoros kerékpárok közlekedésére külterületen ugyanazok a szabályok vonatkoznak, mint a kerékpárokra.
Hibás az érvelés. Más szóval, nem téma.

Előzmény: alnibell (580)
alnibell Creative Commons License 2019.08.06 0 0 580

Gratulálok, újabb csomó keresése a kákán!

Majd akkor lesz aktuális a kérdés, ha az útvonal tervezők fel lesznek készítve a segédmotoros kerékpárral való tervezésre. 

Az állítás az volt, hogy a kerékpáros felhajthat az új 813-as útra. A cáfolat meg illusztrálva.

Egyébként Ferencjóska is adott ki rendeleteket, erre-arra. Talán még a delizsánsz forgalmat is szabályozta.

Előzmény: kivi000 (578)
vjano Creative Commons License 2019.08.06 0 0 579

Kösz.

Előzmény: osm (571)
kivi000 Creative Commons License 2019.08.06 0 0 578

És a kétkerekű segédmotoros kerékpár? Az közlekedhet a kerékpárúton is és a főúton is (a tiltó táblán nincs segédmotoros kerékpár).

Forrás: 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet 54§ (8)

Előzmény: alnibell (576)
annyi baj legyen Creative Commons License 2019.08.06 -1 0 577

Ha valakinek van sok-sok fényképe turistajelzésekről, minél többről, küldje el legyen szíves a heyjoeemail kacskaringósvonal gmail.com címre. Ha kevés van, akkor is jöhet :)

alnibell Creative Commons License 2019.08.06 0 0 576

Mi lenne, ha egyszer nem a mellébeszélés lenne a reakciód?

Mielőtt felszerkesztettem volna a TuHu-ra ezt az utat, előtte bejártam, mind a 12 körforgalmával együtt, oda-vissza.
Minden új építésű szakaszon elhelyezték a tiltó táblákat, ezért is hivatkoztam a táblákra.
Az, hogy valami lehetséges, az nem jelenti azt, hogy megengedett, még akkor sem, ha annak fizikai akadálya nincs.
És az eredeti felvetésem pont ezen alapult, azzal a szerkesztőknek szánt kiegészítő megjegyzéssel, hogy bármikor átalakítható a szerkesztés a korábban megszokott módnak megfelelően. Ez a mai napig olvasható.

Előzmény: turablog (575)
turablog Creative Commons License 2019.08.06 0 0 575
Helyi kontakt rossz szakaszt nézett meg, nekem még nem volt erkezésem arra kódorogni. Az tisztán látszik, hogy a főútnak és a kerékpárútnak van közös pontja, amin bizony az egyikről a másikra át lehet menni.
A közös pont a gráfban, a behajtási tilalom az él tulajdonságaibsn kell, hogy megjelenjen, de ez talán korábban is felmerült.
Előzmény: alnibell (574)
alnibell Creative Commons License 2019.08.06 -1 0 574

Itt egy újabb törölni való ...

Az alábbi két kép bemutatja, hogy mi is a valós helyzet a 813-as út sokat emlegetett körforgalmánál.
Döntsék el, melyik állítás lehet az igaz?

 

Előzmény: turablog (544)
osm Creative Commons License 2019.08.04 0 2 571

Rosszul volt bekötve a kereszteződés bal szára,öt métert a főúton vitt volna bringa tilosban,ezért nem tervezett északról délre.
Javítottam az OpenStreetMapon.

Előzmény: vjano (570)
vjano Creative Commons License 2019.08.04 0 0 570

Sziasztok,

A nagy vita közben hadd kérjek itt egy kis javítást az OMP térképen.... Gyakran tekerek erre, nekem nem gond lényegében, mert fejből megy ...., de másnak talán segítene az útvonaltervezésben. Itt biztos van valaki, aki tudja javítani. biztos nem nagy ügy....kösz.

 

Szárliget, Terv út átkelés az 1-es főúton. Érdekesen tervez a térkép....

alnibell Creative Commons License 2019.08.04 -1 0 569

Ismét átnézve, valóban megfontolandó, hogy Bakonyszombathelyen, a Petőfi u.- Árpád út keresztezésében lévő buszmegállónál, illetve Bakonybánkon, a faluközpontban lévő buszmegállóban tájegységi kódváltás történjen.

Jogos az észrevétel.

 

Emellett az egésznek csak akkor van értelme, akkor érdemes folytatni, ha a gáncsoskodást mellőzve, végre tenni is akarnánk az előterjesztett módon az egységes turistaút nyilvántartás megvalósításáért.

Előzmény: iz11 (568)
iz11 Creative Commons License 2019.08.04 0 1 568

Csak 2 pontosítás, utoljára.

 A BRYGO ismertetőjében csak ennyi szerepel a tájegységekről:

 

„Az azonosító kód első két karaktere azt a tájegységet jelöli, amelyben az út nyomvonala található.”

 

Ezért jeleztem problémának 546. hsz. 4. pontjában, ha egy útszakasz más tájegység kódját kapja.

A leírásban szereplő kijelentés csak úgy tartható, ha az útvonalat feldaraboljuk a határon.

 

A példaként felhozott útvonal 22,5% -a (11.8km) halad a Kisalföld tájegységben, nem 1-2%.

Előzmény: alnibell (567)
alnibell Creative Commons License 2019.08.04 0 0 567

"Nagyon nem csodálom, hogy a tuhuról kivágtak, meg azt sem, hogy jobb esetben mindenki ignorálja azt, amit csinálsz."

Ne fenyegess, cimbora! Ki is írta a fenti mondatot, ki hozta elő a témát?

Látom, kezded elveszíteni a józanságod maradékát is.

Persze, hogy nem leszek Jani, nem annak kereszteltek.

S, hogy ki járatja le magát? Jobban járnál, ha ezt nem feszegetnéd! Nézz egy kicsit körül itt és rájössz.

 

Ha egy túraútvonal, mondjuk 1-2% erejéig átnyúlik egy elméleti jellegű tájegységhatáron, akkor teljesen fölösleges azt egyszer vagy kétszer megszakítani csak azért, hogy külön kódot kapjon. Annak a tájegységnek megfelelő kódot kell kapnia, amelyben a döntő kiterjedésében fekszik. (Ilyen az #546-ban felhozott példa is.)

Ugyanakkor, ha több, ilyen elméleti megfontolású tájegységet érint egy túraútvonal, egymással jól összemérhető hosszakkal, akkor a tájegység határ közelében ott kell kódváltást végrehajtani, ahol a rá- vagy lecsatlakozás életszerűen a legoptimálisabb. (Vasútállomás, települési objektum, útcsatlakozás ...)

Így csináltam és így csinálnám továbbra is. 

Van még, amibe bele akarsz kötni?

turablog Creative Commons License 2019.08.04 0 0 566
Tehát hogyan lesz egyértelmű a jelölésrendszeredben, hogy adott út melyik tájegység hét tartozik? A hangsúly az "egyértelmű"-n van.
Mert erre is csak kitérő választ bírták adni.
Előzmény: alnibell (564)
turablog Creative Commons License 2019.08.04 0 0 565
Kösz viszont. A máshonnan idehozott vitát viszont most zárd le, ne hozakodj vele elő újra, mert hasonló máshonnan idecibált vita miatt innen is vágtak már ki felhasználót. Csak a miheztartás végett...

Most lehet bevágni a sértődött óvodás durcit, de ettől még nemte leszel a Jani. Sőt. De legalább itt is alaposan lejár... Illetve bemutatták magadat...
Előzmény: alnibell (563)
alnibell Creative Commons License 2019.08.04 0 0 564

Ja, míg újra rákérdezel. Nincs semmi gond a tájegységhatáron átnyúló utakkal. A logika mindenre választ ad, többek között arra is, hogy hol célszerű egy túraútvonalat szakaszolni. (Nem, nem a tájegységhatáron.)

Előzmény: alnibell (563)
alnibell Creative Commons License 2019.08.04 -1 0 563

"Aha. Tehát kuss a nevem..."   Igen, nagyjából ez a helyzet. Az egyik oka egy kicsit lejjebb.

Alkalmas az biza', csak az extrára nincs felkészítve. De nem is szükséges, hogy minden extrém helyzetben 100%-ban megfeleljen. 


Ha kell, végtelenül türelmes tudok lenni. Ha más is bír e tulajdonsággal, akkor elég könnyen tisztázhatja magában, hogy ez év májusa óta ki volt tárgyszerű, illetve, hogy kik nem?

 

Nem csodálod? Én sem, mert többnyire a hozzád hasonlóak a leghangosabbak. (És máris annak a bizonyos, szándékosan hosszú, többszörösen összetett mondatnak a tartalma igazolódott.)

Előzmény: turablog (561)
turablog Creative Commons License 2019.08.04 0 0 562
Tehát a terepen lévő állapot leírására alkalmatlan. Segítség nélkül meg nem tudod alkalmassá tenni. Oké. Több tájegységet érintő utak?
Előzmény: alnibell (557)
turablog Creative Commons License 2019.08.04 0 0 561
Aha. Tehát kuss a nevem... Csak az a baj, hogy nem csak én vagyok kíváncsi a válaszaidra, plusz ez egy nyilvános fórum, ahol vannak bizonyos elvárások - na ezeknek sok szempontból nem felelnek meg a reakcióid.
Csak azért nem minősitelek más módon, mert azt se érdemled meg, hogy bármilyen megjegyzéseket elolvassam a jövőben. Nagyon nem csodálom, hogy a tuhuról kivágtak, meg azt sem, hogy jobb esetben mindenki ignorálja azt, amit csinálsz.
Előzmény: alnibell (557)
alnibell Creative Commons License 2019.08.04 0 0 560

"Nem úgy annak az abberált, még a fórumon használt nevét se vállaló hozzászólónak, akinek az volt az önkielégítő 
szórakozása, hogy a nevem alatt helyezett el kommentár tömeget az oldalamon, az itteni hozzászólásaimból kiollózva azokat. 
Ő egy aljas féreg."

 

Játsszál csak cimbora, leld ebben örömöd! A sikerélmény el fog maradni.

Hogy egy tisztességesnek tűnő ábrázat mögött hogyan rejtőzhet ennyi rosszindulat, az számomra rejtély.

alnibell Creative Commons License 2019.08.04 0 0 559

Jelenleg nem.

Ha megkapom az alábbiakban jelzett közreműködői támogatást, akkor már igen.

Előzmény: iz11 (558)
iz11 Creative Commons License 2019.08.04 0 0 558

„S mivel így fogalmaztam, az úgy kell érteni, hogy az észrevételekben megfogalmazott további hiányosságok valójában nem léteznek.”

 

4db problémát, hiányosságot írtam a BRYGO-ról.

Most kiderült, hogy ebből minimum 3db nem létezik.

Ezek szerint rosszul értelmeztem a leírását, ennek lehetőségét előre jeleztem.

 

 

Mátraháza

 

Ezen a 2015-ös képen látható 7db szabványos turistajelzés (azóta volt itt változás, de a darabszám nem változott.)

Jelenleg:  K P S S+ S3 S4 Z4 Vm+

A Mária Úttal most ne foglalkozzunk, mert a BRYGO-ból úgy is hiányzik.

   

Mind a 7db turistautat fel lehetne vinni hiánytalanul a BRYGO rendszerrel?

(A leírásban szereplő módszerrel, adatmezőkkel, nem további bővítésekkel)

Elég egy igen/nem válasz.

 

 kép forrás: mapillary

https://www.mapillary.com/app/?focus=photo&pKey=oxN8ziGs2HEunjOJaqwIdw

 

 

Előzmény: alnibell (553)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!