Azért egy fontos dolgot jegyezzünk meg, ami itt talán még nem hangzott el: Az LCE szárnyait nem levágták, hanem szakemberek leszerelték. Vagyis eredeti formájában helyre állítható, ha a MOK-nak már nincs szüksége a gépre, és ki akarják állítani valahol. Ez azért nem ugyanaz!
Én nem rosszindulattal, hanem aggodalommal állok hozzá a dologhoz. Az utóbbi időben (is) már túl sok visszavonhatatlan döntés születik hirtelen felindulásból, szükséghelyzetben, ha ezt még pártpolitikai szempontok is felerősítik, akkor tényleg van miárt aggódni.
Az megnyugtató, hogy nem dönt senki azonnal, és hogy konzultálni akarnak, a feltétlezésed, úgymint poros raktár, nem igazolható, és nem vagyok hajlandó azonnal rosszhiszeműen gondolkodni a dologról.
Mi ebben a megnyugtató. Ha a közlekedési múzeumnak nincs pénze fenntartani a PeCsa részleget, akkor konyec.
Az nem megnyugtató, ha inkább behányják valamilyen romos raktárba az egészet inkább, minthogy odaadnák egy fityeszes városnak, aki ki tudja miért (pl. a régi igazgató személyes ambiciónak kielégítésére, amit a kutya sem bán, ha tényleg a magyar "boscombdown" vezetője lesz) pénzt invesztálna a dologba.
Nem tudom, röviden beszéltünk, én azt kérdeztem, tudok-e vele interjúzni, és ő türelmet kért, hogy tisztábban lásson, de eléggé keményen beszélt a siófoki verzióról. Ennyit tudok, semmi többet, de mostanság ennyi is elég megnyugtatónak tűnik.
Csak legyen kikkel, legyen milyen szervezettel tárgyalnia - ez már az én magánmegjegyzésem.
Ennél nagyobb kérdés, hogy az egész akcióra van-e pénz? Ha van, elköltésére mindjárt lesznek szervezetek is :-)
Azt nem mondta Kócziánné, hogy ő a Közlekedési Múzeumot átmeneti kipipálandó feladatnak tekinti-e, vagy szívügyének? Mert ugye neki a fél élete a Műszaki Múzeumban van és annak a körülményei százszor rosszabbak a Közlekedési Múzeuménál. Tehát ha ő a pártkapcsolatait kihasználva tud is valami pénzt kisirni, akkor azt vajon melyik "gyermekének" érdekében teszi?
A Közlekedési Múzeum főigazgatónője felhatalmazott, hogy itt is közzétegyem az infót: a Petőfi Csarnokban (és gondolom a ferihegyi skanzenban) lévő gyüjtemény kiköltöztetésének folyamatát, előkészítését felfüggesztették egy hónapra, ezalatt Kócziánné a repülésben érintett civil szervezetekkel is meg szeretné beszélni a gyüjtemény jövőjét! A főigazgatónő a siófoki megoldással a mostani formájában érezhetően nem ért egyet. Csak legyen kikkel, legyen milyen szervezettel tárgyalnia - ez már az én magánmegjegyzésem.
Vgyuri! Szeretnélek arra kérni, hogy hasonlítsd össze az általam javasolt keresőn azonos magasságból a francia és a budaőrsi hangár alapterületét. Ott 2006-ban mintegy 80 gépet tároltak és galéria csak az U alakú épűletrészben van. A napi használtban lévő gépek tárolására területbérleti jogot biztosított a helyi prefektúra /önkormányzat/ 30-40 éves időtartamra sajáterős hangárépítési lehetőséggel. Budaőrsön a jelenleg beszedett bérleti díjjból és az állandóan akadozó üzemanyagforgalmazásból az MRSZ véleményem szerint képtelen fenttartani a b.őrsi létesítményeit és rákényszerűl az állam kegyelemkenyerére, vagyia a mi adóforintjainkra költsévetési kiegészítés formájában. Felteszem a kérdést, érdemes-e továbbra is egy feneketlen kútba dobálni az adóforintjainkat ami egy szűk réteg kedvtelését szolgálja, vagy az országimázst javító tevékenységre fordítani azt?
Érzésem szerint az MRSZ hangár (ha el is zavarnak mindenkit Tökölre) magában kevés a PeCsából kiszedett és még itt-ott fetrengő gépekhez.
Utána jön a CentroPlane épület, ők nem szívesen mennének el és egyébként is ők lehetnének a műszaki háttér a múzeum repülőképes részéhez.
Az utána levő (ex-MÉM RSZ?) épületekben nem tudom mi van most, igencsak arra is szükség lenne.
Úgyhogy további építések nélkül (valahol a Kőérberki út- Repülőtéri út ficakban) szerintem a budaörsi ingatlan kevés a repülőmúzeum végleges megoldásához.
Természetesen a leendő látogatók az üzletközpontok előtti parkolókban és az odavezető utak mentén is tájékoztatva lennének a közelben lévő reptörténeti kiálításról, hasonlóan más országokhoz pl. Franciaország. La-Ferte-Alaisban alapítványi formában működik a repülőmúzeum és az is repülőtéren található ahol szintén lehet a repképes gépcsodákkal sétarepűlni. Közel 80db 1.-2. v.háborús és 1960-ig épített gépük van és ennek több mint fele a mai napig repűl. A kisváros üzleteiben lehet belépőket vásárolni állandóan és egy limtált összeg feletti vásárlás esetén ajándékba belépőt adnak. Az ajándék belépőket a kereskedők a múzeunak nyújtott "anyagi támogatásért" kapják, amiket a saját marketingtevékenységükhöz használnak fel. Láthatóan nagyon jól működik aminek egyik jele, egy DC-3-as kivételével minden kiálított gép fűtött hangármúzeumba van elhelyezve. Egyébként 2006-ban az augusztusi légibemutatóra onnan sikerűlt idecsalogatni a JAK-11-est és a LA-5UM-et.
3. A reptér közvetlen szomszédságában található bevásárló központokkal közösen végzett marketing tevékenységgel véleményem szerint fokozatosan növekvő látogatószámot lehet elérni, ami mindkét félnek gyümölcsöző lenne.
Nézegettem a Repülőtéri út-M1/M7 találkozópontját az iGo autós térképen, de nem látok tisztán. Az Auchan stb. parkolójából nyilik, tehát egy jóképű táblával a parkolóban megállókat oda lehetne terelni a múzeumhoz?
Véleményem szerint is Budaörs lenne a jobbik választás. Rep-air-er nagyon jól megindokolta. Ott van két igazán jó műemléék ami szervesen kapcsolódik a repüléshez, mi kéne még hogy a látogató tényleg repülőtéren érezze magát.
Ha meg még utána a hangárban is kijelölnének egy sétautat látni lehetne a javítási, restaurálási munkákat is. Az angolok mintha hasonlót csináltak volna Duxfordon.
De mi lenne a felszállómezővel, ez érdekelne mert úgy nézem lassan megfolytják a környerző épületek a repteret.
Lehet, hogy hosszabb távon mégis Siófok lenne a nyerő? Már mint ha repülni is akarnak a régi üzemképes gépekkel.
Egy megjegyzés: ha 8 millióból akarják szét-összeszerelni és szállítani a gépeket akkor jobb ha egyből a szemétbe viszik azokat, mert ha barbárok szedik szét és szállítják az rettentő károkat okoz majd a szárnyakban stb.
Emlékeztetnélek kedves Vince, hogy a gép Malév tulajdon.
Ha jártál mostanában arra, akkor úgy néz ki a dolog, hogy csak a bal szárnyát nyesegették meg, így beljebb került az épületekhez a madár. A jövő héten csinálok fotókat és közkinccsé teszem a képes topicban. Ezt hagyjuk meg a tizennyolcasnak.
Az utolsó mondatoddal azonban, teljes mértékben egyetértek. :)
Nem az a gond a PeCsával, hogy nem lehet fűthetővé tenni, hanem az hogy évente horror összeget fizetnek a BÉRLÉSÉRT. Az épület nem a múzeum tulajdona, piaci áron bérlik, több tízmillió Ft-ért! Ha ez a pénz a gépek restaurálására lett volna költve, akkor a repüléstörténeti kiállítás már régen kinőtte volna a PeCsát, ugyanis felújítani való van bőven a raktárakban...
Olvasva repülésszerető sorstársam idézetét, támogatom Vgyuri a repgyűjtemény budaörsi retérre való költöztetésére tett javaslatát. Indokaim: 1. Jelenleg a reptér már három objektuma repűléstörténeti műemlék. A jelenlegi MRSZ hangár, a körépület /mindkettőn emléktábla is van/ valamint a reptér Zsolnai Kerámiával alácsövezett része. 2. Megközelítése az M1-M7 közös ki-bevezető szakaszáról 5 perc. 3. A reptér közvetlen szomszédságában található bevásárló központokkal közösen végzett marketing tevékenységgel véleményem szerint fokozatosan növekvő látogatószámot lehet elérni, ami mindkét félnek gyümölcsöző lenne. 4. Itt székel az ország egyetlen veterán repűlőket üzemeltető alapítványa, ahol megfelelő időjárási körűlmények között lehet sétarepűlni. 5. A hangármúzeum oldalhajói a restaurációs munkáknak ismét alkalmassá tehetők. A hangár beltéri magassága lehetővé teszi a korszerű felső sugárzófűtés beépítésé, ami a téli nyitvatartás egyik feltétele.
Tavaly összesen 8000 ember látta a PECSÁ-ban lévő kiállítást, ami töredéke a Közlekedési Múzeum látogatóinak. Egy repülésbarátnak szerintem tejesen mindegy, hogy hova telepítik át a gyűjteményt, csak jól megközelíthető és egész évben látogatható legyen. Vidéki emberként szívből örülnék, ha nem minden néznivaló a vízfej területén lenne elérhető.