Keresés

Részletes keresés

MGperY Creative Commons License 2005.12.11 0 0 1
0rbán.
Előzmény: KKK09 (-)
KKK09 Creative Commons License 2005.12.11 0 0 0
http://blog.tomcatpolo.hu/
KKK09 Creative Commons License 2005.12.11 0 0 topiknyitó
Karácsonyi roham ide vagy oda, tegnapelõtt letettem kicsit a melót, és ellátogattam az ELTE BTK épületébe, oda, ahol György Péter lakozik. Szólt ugyanis egy kedves olvasóm, hogy nagy kerekasztal-beszélgetés van ott készülõben, különféle híres és hírhedt közéleti személyiségek és taktikai bölcsességvetõk részvételével, a téma pedig a franciaországi zavargások lesznek. Naná, hogy ott a helyem! Majd pont nekem nem... Ezért nem voltam ott egyébként a IX. kerületi tüntetésen, ahol az indiánok az ellen tüntettek, hogy õket kilakoltassák, mert ugye miért pont õket. Elnézést, Superman sem lehet ott mindenhol.

Délután háromkor elhelyezkedtünk Athinával az ELTE BTK 34-es elõadótermének szélsõ helyein, kárörvendõ mosolyt vetettünk a késve érkezõkre, akiknek már csak a lépcsõ meg a padló jutott, s vártuk a látványosság kitörését. Én ugyan nem vettem észre, de kémeim utóbb jelentették, hogy a katedrán gyülekezõ népek között nagy riadalmat okozott megjelenésem, s találgatták, vajon mire készülök, és eltávolítsanak-e. Helyesen vonták le a következtetést, hogy abból kurva nagy balhé lett volna. "Majd én kezelem!" - nyugtatta meg õket a társaság legszélén ülõ emberke, miközben mellette ülõ társa pár másodpercig szemkontaktot létesített velem, majd idétlen vigyorral ide-oda ingatta a fejét. Még nem találtam meg a metakommunikáció tankönyvemben, hogy ez mit jelent.

Cikkemben nem fogom megnevezni a vita résztvevõit. Nem csak azért, mert adott esetben nem tudnám szó szerint idézni, amit mondtak, s ez félreértésekre adhat okot - sajnos a márkás Creative Labs MP3 diktafon ma nem volt hajlandó mûködni - másrészt nem is a személyük fontos, hanem az, amit mondtak. A hosszú asztal körül kilenc személy foglalt helyet: a Moderátortól jobbra három liberális, vagy legalábbis valamennyire annak mondható médiaszemélyiség, akik a turbómagyar zsargonban leginkább a "hazaáruló, nemzetvesztõ, istenkáromló senkiházi" kategóriába esnek, balra pedig öt olyan, akit én vadliberálisként definiálnék, turbómagyar körökben még fejlesztik a megfelelõ kifejezést rájuk, bár egyikük késõbb azt mondta, hogy õ nem is liberális. Fenti urakat a továbbiakban Jobb 1, Jobb 2, Bal 1, Bal 2 és hasonló címkékkel fogom illetni, mégpedig azért hogy a személyektõl elvonatkoztatva lássuk, miféle eszmék jelentek meg ezen a vitaesten.

A mûsor azzal kezdõdött, hogy a Moderátor felkért, hogy vegyem le a Milyen hatmillió? feliratú polót, mert az szerinte provokáció. Az vagy nem az, legyen béke, levettem. Az alatta viselt pulóveremen díszelgõ, vöröscsillagos katona ellen már nem volt kifogása.

Indításként Jobb 1 úr, a számos díjat begyûjtött, veterán publicista, feltette a többség által természetesnek hitt kérdést, miszerint hogy mi a túrót képzelnek ezek a párizsi lázadozók, honnan veszik a pofát, hogy másokat megtámadjanak, otthonukat, vagyonukat tönkretegyék, valami vélt vagy valós sérelem okán. Feltette azt a kérdést is, hogy ha a statisztikáknak hinni lehet, és ezekben a fõleg bevándorlók lakta negyedekben 30% a munkanélküliség, s õk ezért lázadoznak, vajon megkérdezi-e bárki is a maradék 70%-ot, akik értelemszerûen nem munkanélküliek, hogy mit szólnak ahhoz, hogy felgyújtották a nehezen megszerzett kocsijukat, leütötték a családtagjaikat, netán feldúlták az üzleteiket. Mert ugyebár nyilván az õ kocsijaik parkoltak az utcán.

Jobb 2 úr, szintén közismert publicista hozzátette, hogy fenntartja, amit korábban írt, nevezetesen, hogy ezek nem lázadók, hanem barbár csõcselék, és ha valaki szolidaritást vár tõle, hát õ azzal a francia állampolgárral lenne szolidáris, aki az otthonát fenyegetõ fosztogatókat halomra lövi, tegye azt bármilyen alapon álló szociális elkeseredettségbõl. Hozzátette továbbá, hogy õ itt nem vár értelmes vitát, mert nyolc ember, bármennyire kulturált is, vitázni nemigen tud, "bár egy gyújtogatáshoz talán már elegen lennénk", tette hozzá ironikusan. Megjegyezte még, hogy elõbb-utóbb nálunk is várható, hogy cigányzavargások lesznek, mégpedig épp azért, mert a média azt harsogja, hogy nekik ehhez joguk van.

Ezután megtekintettünk egy rövid filmösszeállítást, amely a zavargók kulturális hátterére próbált rávilágítani. A projektornál álló úr elmondta, hogy nagyon nehezen szedett össze olyan tévéfelvételeket, amelyeken valóban látszik valami a gyújtogatásokból, mert a lázadozók szabályosan vadásztak a tévés forgatócsoportokra. A kevés felvételen tizenéves suhancokat láthattunk, akik köveket dobáltak, lángoló autókat táncoltak körbe, majd a kamera elõtt ugráltak, a hiphop-kultúrában közismert jelet mutatva: gyûrûs- és középsõ ujj összezárva, a többi széttárva. "Nézzük csak, hol láthatták ezt!" - mondta az úr, és felvillantott egy közismert képet 2Pac-ról. Aztán egy nyolcvanas évekbeli Wu-Tang Clan klipet mutatott be, ahol a zenészek épp olyan öltözéket - kapucnis pulóver, palesztin kendõ - viseltek, mint ezek a lázongók, vagy leginkább a világ bármelyik nagyvárosában élõ tizenéves fiatalok. Aztán bemutatott egy mostanság keletkezett, francia rap-klipet, amelyben hasonlóan öltözött, egyértelmûen bevándorló családokból származó fiatalok arról gajdoltak, hogy õket elnyomják, ezért majd fel fognak lázadni, felgyújtják a rendõrautókat, megölik a rendõröket, meg egyáltalán mindenkit, és persze minden mást is felégetnek, ami nekik nem tetszik. (A sznob bölcsészkölykök idétlenül vigyorogtak egymásra a francia nyelvû hablatyolás közben, hadd lássa mindenki, hogy ÕK EZT ÉRTIK!!!) A rövid elõadás végén az úr rámutatott, hogy az egykor modern, de mára lepusztult lakótelepeken élõ fiatalok körében szinte értelemszerûen terjednek az amúgy ma már divatjamúlt hiphop-kultúra elemei, és ebbõl az innen-onnan összetákolt egyvelegbõl táplálkozik közösségtudatuk és agressziójuk. A lényeg, hogy õket ezért nem lehet hibáztatni.

Késõbb, amikor a hozzászólások során hozzám került a mikrofon, megjegyeztem, hogy már nem azért, de mifelénk is vannak lepusztult lakótelepek és munkanélküliség, nálunk mégse volt divat nagypofájú rappernek lenni, meg kocsikat felgyújtani, nálunk érdekes módon olyan dalok születtek, hogy:
Vadnak születtünk, az utca nevelt
Senki nem vigyázott ránk
A betonházak között nem várnak csodák
Így lettünk mi megátkozott nemzedék.

Soha nem láthattál könnyet a szemünkben
Ha volt is, észre sem vetted
Ha féltünk, egymástól vártunk biztatást,
Így lettünk mi megátkozott nemzedék.

A fenti idézet a Pokolgéptõl származik, de említettem az Ossiant, az Eddát, az Oment és más, a hiphop-kultúra virágzása idején mifelénk divatos rockzenekarokat. õk éppen hogy nem azt prédikálták, hogy menj és gyújtogass, lopj, ölj, mert téged elnyomnak, és csak ez az út, neked ehhez jogod van. Ilyen szövegeket csak az olyan t. (természetesen "tisztelt") cigány elõadók nyomnak, mint LL Junior, Majka, és a többi alsóbbrendû mocsokfajzat. Ezek a dalok arról szóltak, hogy a szeretet, a hûség, a barátság és a szerelem a legnagyobb érték, és ha szegény vagy is, a szíved legyen acél, ha küzdesz, de olvadjon, ha szeretni kell. Érdekes, nálunk nem is gyújtottak fel kocsikat soha... Egy késõbbi hozzászóló a közönség soraiból felháborodottan leteremtett, hogy én nem is ismerhetem ezeket a lakótelepeket, "elõbb mûvelõdjek", aztán szóljak hozzá. Hát persze, õ az Újlipótvárosból biztos jobban tudja...

A következõ felszólaló, Bal 4 úr a franciaországi lázadozók védelmében szólt. Kifejtette, hogy amit õk csinálnak, ugyan elítélendõ, ezt nem vitatja, mert autókat felgyújtani, mások fejét betörni bizony nem helyes - "kivéve bizonyos eseteket". Hogy ezek mely esetek, azt nem mondta el. Aztán áradozott egy sort a felvilágosodásról, hogy az milyen szép és jó, mert az embereknek állampolgári jogokat adott, mert hiszen elõtte az állampolgári jog kiváltság volt, vagy például még az elsõ világháború elõtt is csak a magyar lakosságnak valami hat százalékának volt választójoga. Kicsit cikizett néhány jobboldali gondolkodót és politikust, hülyén artikulálva neveiket - "Nükolá Szárközé", mondotta, majd vigyorogva hatáspauzát tartott, hogy a kedves közönség megértse, hogy a Mester most viccelt - majd visszatérve a lázongó fiatalokra, elmondta, hogy meg kell érteni, hogy nem ok nélkül pusztítanak, hogy õk szegények, elesettek és félnek, és - idézem szó szerint:

- ... hát nem veszi észre a világ, hogy itt valami KIBASZOTT KURVA NAGY BAJ VAN?!!

Puff, kijött belõle a kultúra. Hát, igen, aki a mocskot szereti...

Rögtön ezután Bal 5 úr ragadta magához a mikrofont, és leteremtette az elõtte szólót.

- Mindjárt azzal kezdeném, hogy válogassuk meg a szavainkat, ez itt mégiscsak egy tudományegyetem...
- Értem, értem, elnézést - szabadkozott Bal 4.
- Nem, nem rád értem, hanem Jobb 2 úrra, aki azt mondta, hogy itt nem lehet vita. Kérem, ez megengedhetetlen...

Tíz percen át fejtegette, hogy ilyet nem lehet mondani egy egyetemen, pláne ha az illetõ - természetesen - rasszista, fasiszta, és a lába is büdös, mert hogy lehet ezeket a kedves, drága gyújtogatókat nem szeretni, csak azért, mert bevándorlók. Mert nem szabad õket származás szerint osztályozni! Mert a francia nép egy közösség, és hogy valakinek mások a nézetei, még nem okvetlenül tartozik más nemzethez! (Nézetkülönbség alatt természetesen azt kell érteni, hogy õ jó szórakozásnak tartja a fél városnegyedet felégetni, míg a franciák nem.)

- Ezek a fiatalok egyszerûen a lázadáshoz való jogukkal élnek! A módszereik vitathatók, de az okon el kell gondolkodni! Mert ez az európai gondolkodás...

Végül ezzel fejezte be:

- Jobb 2 úrnak azt kellett volna írnia, hogy ezek a fiatalok úgy, ahogy vannak, elmehetnek a picsába!!

Na, tehát ennyit arról, hogy a tisztelt mocsokvédelmi szakember mit tart szalonképesnek és mit nem. Káromkodni, autót gyújtogatni tehát, ha nem is elfogadható, de legalábbis érthetõ és gondolkodni kell rajta, de azt mondani, hogy nekem ez nem tetszik, fasiszta bûncselekmény. Itt egyébként már elfogadunk tippeket Bal 5 úr kilétére.

Valaki közbeszúrta, hogy a szegény, szerencsétlen fiatalok nagy része az Antillákról betelepült, fekete keresztény. Kurva sokan lehetnek ott az Antillákon, hogy ennyi jutott belõlük Európába is. Biztos keresztény volt az is, aki tavaly augusztus huszadikán machetével kaszabolt le két magyar fiút a 6-os villamoson. Mert itt mindig a niggerek meg a cigányok a legnagyobb keresztények, a magyarok csak ilyen kriptonáci társaság a kettõs keresztjükkel meg a Nagyboldogasszonyukkal. Szóval helytelen azt mondani, hogy a lázadók muszlimok. A végén eljutottunk oda, hogy ezek itt egész egyszerûen francia állampolgárok, akiknek a származása a látszat ellenére nem megállapítható, de nem is érdekes, mert a jogukkal élnek.

- Elnézést, de én nem ismerek semmiféle lázadáshoz való jogot - felelte Jobb 2.

A bal oldal egymás szavába vágva sorolt fel különféle, több száz éves alkotmányokat, az Aranybullától a kínai császári rendeletekig.

- De azok nincsenek érvényben, ember!!

Magam részérõl annyit szólnék hozzá, hogy létezik egy jogfejlõdés nevû folyamat, ami már tart pár száz éve.

- Egyébként szinte mindegy, mire jutunk itt - foglalta össze Jobb 2. - Az a lényeg, hogy a francia választópolgár mire jut. Ha azt látja, hogy a francia liberális értelmiség hülyeségeket beszél, mert tagadja a mindennapi tapasztalatokat, akkor bizony azt fogja mondani, hogy õk... menjenek a picsába.

Heves tiltakozás a túloldalon.

- Nem vagyok liberális! - reklamált Bal 4 úr. - Bal 5 az, de én nem! Én, emlékeztetnélek, síkra szálltam a nácik szólásszabadságáért is!

A továbbiakban átvettük a muszlim hagyományokat, a csiklókivágástól a paradicsomig. Ezt átugorhatjuk, mert a tisztelt urak a szokásos sablonokat taglalták, az ezekre adni szokásos válaszokkal, talán csak Bal 5 hozzászólását emelném ki, aki szerint Dugovics Titusz is öngyilkos merénylõ volt, tehát ilyet nem csak a muszlimok csinálnak. Hm... Bal 5 egyébként azt is kijelentette, hogy a gyújtogatók a rasszizmus áldozatai, mert nézzük csak meg, más országokban is együtt élnek különbözõ nyelvû és kultúrájú népcsoportok, mint például Romániában, és - kapaszkodni tessék - ezeket az ottaniak soha nem bántották, soha nem üldözték, mindig csak a szegény arabokat meg cigányokat éri atrocitás! Ezt késõbb, amikor szót kaptam az erdélyi, délvidéki, felvidéki és ukrajnai magyarok nevében kikértem. Ez azonban nem segít azon a sajnálatos tényen, hogy egyetemeinken ilyen alakok oktatnak.

Jobb 1 úr még egyszer kifejtette, hogy õ megérti ugyan, hogy miért gyújtogatnak, de akkor is bûnözõnek tartja õket, csõcseléknek, ahogy Jobb 2 fogalmazott. "Az agresszió tanult viselkedés", mondotta, "ezek valahonnan vették ezt a viselkedésmintát, szándékosan, azért, mert ez tetszik nekik. Ráadásul nem is szegények, meg lehet nézni, márkás ruhákban mászkálnak, lakásuk, autójuk van." Majd sajnálatát fejezte ki, hogy csak eddig ért rá, és távozott. Jobb 2 vette át a szót, s megerõsítette, hogy igen, ezek csõcselék, még csak nem is söpredék, ahogy a francia jobboldali sajtó írta. "Nem hiszek a kultúrák egyenjogúságában", mondta erre Jobb 3, és kifejtette pontosan ugyanazt, amit magam is írni szoktam, hogy bizony vannak fejlettebb és kevésbé fejlett kultúrák, amelyek adott esetben hevesen összecsapnak.

- Az európai kultúra termelte ki Adolf Hitlert is! - vágta oda diadalmasan Bal 4.

Na ja, az az európai kultúra, amire õk olyan lelkesen hivatkoznak orrba-szájba, ha toleranciáról van szó.

- De az európai kultúra is fékezte meg - zárta rövidre a kérdést Jobb 3.
- Nincsenek zárt kultúrális miliõk! - replikázott Bal 2. - Nincsen etnogettó! Nincs ilyen, nincs! Homogén kultúra van!!

Mily széles látóköre van a liberális értelmiségnek. Kulturális miliõk nincsenek, kivéve, ha a cigányokat kell védeni, mert azoknak van. Amúgy minden állat egyenlõ. Míg ezt megtudtuk, Bal 5 úr barátságosan cirógatta a mellette ülõ Bal 4 úr hátát, fejét és vállát. Biztosan nagyon szeretik egymást.

Valahogy szóba került még a felvilágosodás nagyszerûsége, hogy az mindenkinek milyen jó kis jogokat adott, a kultúrák sokszínûségével kapcsolatban pedig azt fejtegette Bal 5 - miközben Bal 2 nem szólt közbe, holott az imént mondta, hogy nincsenek is sokszínû kultúrák - hogy a jiddis kultúra például Jobb 3 szerint nem létezhet, mert ha õ harcban álló civilizációkat vizionál, akkor ilyen keveréknyelvek sem jöhetnek létre, vagy a török-német keveréknyelv, amit mostanság Németországban használnak a bevándorlókkal való kommunikációra. Szóba kerültek a cigányok, Jobb 3 megjegyezte, hogy tudományos kutatási eredmények szerint kiugróan magas köztük az unokatestvér-házasságok aránya, s ezáltal a degenerált gyermekeké, mire a bal oldal heves huhogásba fogott,

- Énszerintem meg a magyarok büdösek! - kiáltozta Jobb 5. - Igen, büdösek, mocskosak, és állatokkal hálnak! Mert én meg ilyen statisztikát olvastam!
- Ez rasszizmus! Rasszista szöveg! - óbégatott Jobb 4.

Jobb 2 megjegyezte, hogy a politikai korrektség mai formájában erõsen az utolsókat rúgja, mert ugyan nem volt rossz ötlet létrehozni egy egyfajta íratlan közbeszéd-etikai kódexet, de ahová mára fajult, az már nevetséges. Ezután felállt a közönségbõl egy úriember.

- Én csak azt szeretném mondani, hogy egy kis faluban nõttem fel, ami egy elég elszigetelt közösség volt, úgy ötven évvel ezelõttig. Ott is egymás közt, unokatestvérek közt házasodtak az emberek. És nem voltak cigányok.

A polkorrektség jegyében nevelkedett bölcsészek csillogó szemmel tapsolták meg a zseniális hozzászólást, igen, ez az, ennyit a tudományos tényekrõl. Jobb 3 még egyszer megjegyezte, hogy a cigányokról szóló felmérés tudományos igényességgel készült, mire Bal 5 letorkolta, és közölte, hogy majd mindjárt megadják a szót nekem, mert én úgyis olyan sok statisztikát tudok a cigányokról.

- Azt szeretném elmondani - szólalt fel egy ficsúr ugyanabból a sorból, ahol én ültem - hogy Jobb 2-nek kívánom, hogy egy olyan országban kelljen élnie, ahol lenézik és kiközösítik a bõrszíne miatt! Hogy érezze a saját bõrén, milyen borzalmas ez! És tudja meg, hogy ki fogom törölni a gépemrõl a cikkei bookmark-jait, és soha többé nem fogom olvasni!!

Oldalra sandítottam, hátha látom, ki ez a felháborodott toleranciaharcos. Hiába hajoltam egyre elõrébb, csak a mikrofon végét láttam, és egy igen hosszú orrot. Az orr és a hang tulajdonosa valahol hátrébb helyezkedett el. Ezen orr miatt természetesen én fogok bekerülni az Antiszemita közbeszéd Magyarországon címû remekmû következõ évi kiadásába.

Ezután a mikrofon valahogy hozzám keveredett. Bal 5 és Bal 4 azonnal elkezdtek pofákat vágni, vigyorogtak, röhögtek, fejüket fogták, majd Bal 5 felpattant és kisietett. Eddig terjedt a vitakultúrájuk, és nem tovább. Néhány perces beszédemet folyamatos vigyorgással és grimaszolással kísérték, mint akik egy butuska gyereken nevetgélnek, aki beleokoskodik a felnõttek dolgába. Igazság szerint nem tudom, hogy álltam meg, hogy ne tegyem le a mikrofont, menjek le, és mossak be nekik egyet. Nem, ez nem szóvirág, az én kezem hajlamos eljárni. Bal 5 urat ezúton figyelmeztetem, hogy ez volt az utolsó, és tényleg az utolsó eset, hogy visszafogtam magam.

Nehéz úgy összefogottan beszélni, hogy az embert a két padsorral lejjebb vigyorgó faszparaszt fogsorán elhelyezendõ mae geri kivitelezésének gondolata zavarja. Lényegében annyit kívántam elmondani, hogy jó reggelt, tessék már felébredni: a franciaországi (Los Angeles-i, New Orleans-i, stb) zavargásoknak egyetlen oka van. Az, hogy a világ elfordult attól a dologtól, amit egyesek isteni törvényeknek, mások józan észnek neveznek. Nem a jogok hiányoznak, hanem a tisztesség, s a mocsok nem azért dõl, mert az már csak olyan, hanem mert senkinek eszébe sem jut, hogy talán nem kéne egyre mélyebbre nyomni benne az emberiség fejét. Amióta mindenkinek mindenhez joga van, minden kiváltságot magától értetõdõen osztogatnak, amikor azt sulykolják, hogy NEKED MINDEN JÁR, csak a kezedet kell kinyújtanod a szólásszabadságért, a választójogért, a lázadás jogáért, a kamerás mobilért és en bloc a jóléti államért, azt elfelejtik közölni, hogy az anyagi boldogulásnak van egy bizonyos feltétele: mégpedig a tisztesség és a becsület. Hogy ezt isteni parancsolatnak, emberi törvényeknek vagy józan észnek engedelmeskedve éri el az ember, mindegy. Ezek a gyújtogató fiatalok nem holmi hiphop-kliséknek, hanem politikai ideológiáknak köszönhetõen vannak az utcán: azoknak az ideológiáknak, amelyeket, mint Bal 4 úr volt szíves megjegyezni, az elsõsorban zsidók által létrehozott forradalmi mozgalmak terjesztettek el, a felvilágosodástól a kommunizmusig. Mert ezek a forradalmak voltak azok, amelyek a társadalom mûködtetéséhez évezredek óta elengedhetetlen ép észt, rendet és fegyelmet felrúgták, tagadták. Ezek voltak azok, amelyek könnyen elérhetõ anyagi javakat, felhõtlen boldogságot ígértek a kényelmetlen tisztesség feladása mellett. Mert ahol rend van, ott senki nem kényszerül autót gyújtogatni, hogy felfigyeljenek rá, és mellesleg nem is szabad neki. De mit prédikáltak ezek a nagy-nagy szabadságjogi mozgalmak, már a XVIII. század vége óta? Nem lesz többé rendõr, katona, nem lesz állam, prédikálták a "nagy gondolkodók". De nem értették, hogy nincs civilizáció fegyelem nélkül - és itt nem a rendõrállam szélsõségét kell érteni, hanem a jó értelemben vett fegyelmet, a közrendet, az egymással szembeni kölcsönös jóindulatot, ami kultúremberek közt magától értetõdik. No persze, lázadások ezen eszmék elterjedése elõtt is elõfordultak már, de azok nem tartottak évszázadokig, csak pár hónapig, amíg a józan ész uralma ismét helyre nem billent.

Wass Albert - mert én már csak hivatalból õt látom mindenhová - nagyon szépen írt errõl Adjátok vissza a hegyeimet címû, csodálatos regényében.

- Az még más világ volt akkor - folytatta -, azt szokták mondani reá, hogy úri világ volt, pedig ez nem igaz. A szegény emberek világa volt az, mert még a semmibõl is pénz nõtt az ember tenyerébe, ha akarta. Ha becsületes volt és dolgozott, persze. Azért szidják ma azt a világot, mert lopni nem lehetett akkor. Mert becsületesnek kellett lenni és dolgozni kellett, s ezt a kettõt nem szerették ezek a maiak. Hát ide hallgass: becsületemre mondom, így történt a dolog. Ma már úgy hangzik, mint valami mese. Pedig nem mese volt...

Nem tudtam ezt végigmondani, mert a Moderátor rám reccsent, hogy már két perce beszélek, és fejezzem már be. A mikrofon az egyetem egyik kommunikáció-tanárnõjéhez került, aki azon a sírós-panaszos, korholó hangon szólalt meg, ami a nagy igazságtalanságot elszenvedõk sajátja.

- Nekem jutott a kétes megtiszteltetés, hogy Tomcat után felszólaljak. Egy rasszista után, akinek egyetlen célja, amiért idejött, hogy ezután még több rasszista polót adjon el! Mert õt csak ez érdekli! Hát mi ebbõl köszönjük, nem kérünk...

A csillogó szemû bölcsészek büszkén tapsolták meg a tanárnõt, Bal 5 úr lelkes hívét, aki egyébként elõadásairól kizavarja azt, aki Bal 5-öt kritizálni merészeli, s aki ezennel az antirasszista harc élvonalába került. Odalent Bal 5 és Bal 4 diadalmasan vigyorogtak, a jobb oldalon ülõ urak pedig szomorúan csóválták a fejüket. A tanárnõ ismét elnyomta a szokásos lózungot arról, hogy mindenki rasszista és kirekesztõ, és számomra itt véget ért a mûsor, mert az MTV1 tévéstábja kihívott a folyosóra, hogy beszéljek már nekik is egy kicsit ezekrõl a gondolatokról. Elmondtam nagy vonalakban ugyanazt, mint bent, mire a riporter kislány döbbenten tágra nyílt szemekkel így reagált:

- Ezt az egész úgy hangzik, mintha könyvbõl olvasnád!

És erre igazából nem tudtam mit mondani. Ha az ország legnagyobb tudományegyetemén nyílt történelemhamisítás folyik, az ellenvéleményt elfojtják, a közszolgálati televízió kulturális magazinjának riportere pedig megdöbben azon, hogy valakinek önálló gondolatai vannak, akkor ebben az országban nagyon nagy baj van. Itt valakik rövidesen ki fog irtani valakiket, és én igyekezni fogok, hogy lehetõség szerint a puska megfelelõ oldalán álljak. Mert sajnos Jobb 2 úrnak nem csak abban volt igaza, hogy lesznek még zavargások nálunk is, de abban is, hogy ezek az urak az asztal bal oldalán bizony nem liberálisok, hanem egytõl egyig kommunisták. Lehet, hogy nem - de hogy õk nyomkodják az ostobaság gombjait, az bizonyos, és ezek a gombok az erõszak gépezetébe vannak bekötve.

A mûsor végszavát Jobb 2 mondta ki.

- Európának nem kellene félnie az "ellenségkép" szótól - mondotta. - Elõbb-utóbb elkerülhetetlenül el kell dönteni, mi az ellenség, és mi nem az.
- Booooo! - reagált a közönség.

Köszönöm, Istenem, hogy nem vagyok bölcsész!




Érdekelne a reakciótok. Nem tudom mit várt el...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!