Eredményekben Gazdag,
Boldog Új Évet Kívánok
minden topic lakónak.
Az idei évet egy kis nosztalgiával zárom:
Itt a közelebbi és távolabbi múlt városi közlekedési járműveivel s a lényeg: számos kisvasúti járművel.
"Tulajdonképpen az Andrásnak is van pályaszáma..."
A Kisgyóni Kőszénbányánál nem volt neki, ott végig Andrásként futott ki a pályára. A múzeumnak (Nagycenk) meg nem illik adni utólag. A 492.013 meg különben is foglalt:
Bp 5770/1949 a belgrádi Technopromet részére lett megrendelve, de közben összevesztünk a Jugókkal és
1949.04.30: MÁV 492,013 Nyírbodrogi-Kisvasút, Nyíregyháza
1966.09.07: Selejt, majd szét is vágták.
OFF:
Hogy tudtad ezt a kifejezést 'Nagybörzsönyi Erdei Vasút' egyáltalán kiejteni a szádon, in situ leírni? :-))))))))))))))))))))))))) Hiába na, mindenki változik... :-)
ON:
Köszönöm a gyors infókat. A 394-est én is 1996-ban láttam utoljára Fenyvesen, 97-ben meg Istvántelken. 2000-ben voltam Nagycenken és ott végigfotóztam mindent, de akkor nem volt ott, ezért maradt az utolsó bejegyzés Balatonfenyves. Máris javítottam.
A vidámparki gépet (Vp224.01) kb 10 éve még Zánkán fotóztam, de utánna egy-vagy két évvel később nem volt ott. Akkor azt az infót kaptam, hogy Dunaújvárosba vitték. Ezek szerint az kacsa volt (tényleg nem volt benne semmi logika)
Akkor viszont a dunaújvárosi 285.001 csak az ex OKU 39"-es lehet. A feljegyzéseimben ugyanis van egy infó, hogy egy 633mm-es gőzös Ózdról Dunaújvárosba került. Ott pedig csak egy darab Märkische Lok.fabrik, Schlachtensee (a későbbi Orenstein & Koppel) moci volt: a 67-es gyári számú 1894-ben az Almássy uradalom Gyula-Gyulavári részére gyártott B-n2t 600mm-es 20LE-s. Később a Magyar Föld Uradalom és a Rácz féle Kotróvállalat Miskolc-Zsolca közbeiktatásával 1955 februárjában került Ózdra. Itt átalakították 633mm-esre (lehet, hogy szerkocsit is kapott, mint az OKU 9 és 10). 1957-ben a MÁVAG által gyártott 6988-as kazánt építették bele. Több adatom nincs Ózdon. A többinek van selejtezési dátuma, ennek nincs. Szerintem csak ez lehet a szóban forgó, de azért nem ártana valami megerősítés.
Várom a további infókat!
Ma elment az idei utolsó vonat a Nagybörzsönyi Erdei Vasúton, egy vasútbarátoknak és nagybörzsönyi vasutasoknak rendezett havas különvonat képében, kisirtási paprikáskrumplival és 5 hajtánnyal fűszerezve.
Köszönjük szépen a szervezőknek!
A 394.023 és az András december elején még Sopronban voltak, szokás szerint bevitték őket télire a GySEV fűtőházba. Nem hiszem, hogy levitték volna a 394-est Fenyvesre, bár mindig vannak csodák :)
Éppen ügyelek a munkahelyemen, tehát nincs kisvasutas listám kéznél, ezért csak egy-két hirtelen kiegészítés:
A 394,023 jelen legjobb tudásom szerint, évekkel ezelőtt (1996-ban) volt Balatonfenyvesen vendégségben. Ha esetleg az elmúlt napokban visszakerült kérlek írd meg, hogy pontosan mikor?!
A 285,001 (Vp.285,001) régebben HUNGÁRIA néven a Budapesti Angolpark (újabb időkben) Vidámpark egykori gépe Zánkán van kiállítva. Néhányan vitatják, hogy ide, a kisvasúti mozdonyok közzé tartozik-e, vagy inkább nagyranött modell. Mindenesetre a KBK füzetekben már foglalkoztunk vele, és benne van a kisvasúti listában.
Dunaújvárosban egy 600mm nyomtávú eredetileg Markise (nem tudom hogyan lesz itt umlautos a) Lokomotiv Fabrik gyártmányú gőzős van, de erősen átépített formában. Ö is szerkocsis.
Balatonfűzfőn a NikeTrans telepén egy Röck gyártmányú tűznélküli 600 mm nyomtávú alagúti mozdony van kiállítva.
Pontosabb adatokkal már csak újévkor tudok szolgálni, elsejénél előbb nem jutok géphez.
Sziasztok!
Hagy kívánjak mindenkinek Boldog Új Évet!
A gőzmozdonyos topikon számbavettük az összes még Magyarországon meglevő gőzöst. Már csak a keskenynyomközűek vannak hátra. Kérnék mindenkit, hogy további információkkal járuljatok hozzá a lista teljessé tételéhez!
MÁV számrendszer szerinti mozdonyok:
394,023 Balatonfenyves, üzemel
394,057 Szilvásvárad, üzemel
490,039 Bp Hűvösvölgy, kiállítva
490,041 MÁV Szombathelyi Ig., kiállítva
490,053 Kecskemét, üzemel
490,056 Bp Hűvösvölgy, üzemel
490,057 Nagycenk, kiállítva
490,058 Ópusztaszer, kiállítva
495,5001 Nagycenk, kiállítva
Nem a MÁV számrendszer szerinti mozdonyok:
285.001 Dunaújváros, kiállítva (Basset-Lowke 281mm)
356.301 'Triglav' Nagycenk, kiállítva
357.305 'Muki' Csömödér fatelep, kiállítva
357.314 'Hanyi Istók' Nagycenk, kiállítva
399.068 Bp Közlekedési Múzeum, kiállítva
490.2001 'Karácsony' Kaszó, üzemel
490.2002 'Ábel' Csömödér, üzemel
490.2003 'Rezét' Pörböly, üzemel
490.2004 Nagykanizsa, felújítás alatt
497.040 Diósgyőr Majláth, üzemel
OKU 8 'Bánszállás' Cegléd, magántulajdonban
OKU 9 'Ózd' Ózd Kohászati Muzeum, kiállítva
OKU 10 'Nádasd' Nagycenk, kiállítva
OKU 21 Nagycenk, kiállítva
OKU 30 'Tito' Mosonmagyaróvár, kiállítva magántulajdonban
Kaposv.cukor V Nagycenk, kiállítva
MAK-Tb VIII Tatabánya, kiállítva
MAK-Tb XVI Tatabánya, kiállítva
ANDRÁS Fertőboz, üzemel
BIMBO Pálháza fűrésztelep, torzó
GYŐZŐ Balinka, kiállítva
IMRE Gánt, kiállítva
KINCSES Nagycenk, kiállítva
"Poénból" felhivtam a szilvásváradiakat, azzal, hogy hallottam, hogy fognak üzemelni a két ünnep között. És láss csodát, konfirmáltak. Úgyhogy ezúton közlöm a kedves havas-kisvasút-rajongókkal, hogy visszhangozni fog az Mk48-tól a Szalajka-völgy dec 27-30-ig, naponta kb 10-15h-ig. Én megyek!!! S Ti?
OFF
A Karácsonyt nem lehet megérdemelni. Az mindenkinek jár. Mert ez a szeretet ünnepe, ha igaz még ez a mai globális való világban. A Karácsony nem egy korsó sör, vagy egy ötös a naplóban, amit tényleg megérdemel az ember.
/OFF
Ahogy összevetem a térképtárban levő ábrát az emlékeimmel, eltérés a pályaudvar közepén van, a pár éve épült háromvágányos csarnok vágányzata új.
Egyébként elég nehéz őket követni, mire rajzolsz egy vágányhálózatot, mindig építenek valami újat. Amikor tőlük kértem és kaptam rajzot, még azt is javítanom kellett.
A Csömödér-Lenti vonalról így szóbeli térképként annyit lehet elmondani, hogy a Doboskerti rakodó alatt (a térképen nincs név feltüntetve) deltával csatlakozik a Lenti fővonalba, félúton pedig egy csonkavágány ágazik ki, csúccsal Lenti felé. Ezen túlmenően az erdeti lenti vonalon a katonai ipv. kereszt lenti oldalán egy kétvágányos állomás épült.
Csütörtökön meglátogattam a derék csömödéri végeket. sajnos csak Feketeberegig jutottam el, de odáig sem teljesen. Egy rakás képet készitettem, remélem, meg tudom velük örvendeztetni kisvasútbaráti szivecskéteket igy, Karácsony előtt.
Chikán Gábor rajzait letöltöttem indulás előtt a térképtárból, de utólagos visszaemlékezéseim szerint egy kissé más a helyszinrajza a csömödéri pályaudvarnak. Van valamelyikteknek pontosabb, aktuális helyszinrajza, vágányhálózata? Nagyon megköszönném. És ha szerepelne benne a Lenti-Szilvágyi vonal, az lenne a földi paradicsom.
OFF:
Váci barátom, elékpzelhető, hogy az illető urak alaposan túllőtek a célon, mert utána kellene érdeklődni, hogy azook erdők tényleg magántulajdonban vannak-e, mert még magántulajdonú erdőből sem lehet bárkit csakúgy kitiltani. Van valamilyen "szolgalmi" jog-szerűség, majd utánanézek. Ha konkrétan éppen vadásztak, akkor viszont fel is jelenthetnéd őket, mert a "hajtóknak" naranccsárga mellényben, a területre bevezető összes utat le kellett volna zárniuk, és a vadászatra figyelmeztetniük (mint ahogyan legutóbb velem történt, mikor Hamuháztól jöttem le gyalog a Csarnavögyben, és Vilatinál megállítottak egy háromnegyed órára).
Váci:
Nem teljesen OFF:
Ha jól tudom (találkoztam már hasonlóval kirándulás közben én is) a téli hajtóvadászatok idején a vadásztársaságok kötelesek "figyelő-embereket" kiállítani a vadászterületet érintő utak mellé, és figyelmeztetni az arra járókat.
Mondjuk udvariasabban is lehetett volna, de ez sajna nem elvárás, úgy tűnik.
Teljesen ON.