Papíron az 1,5-ös stabilabb, márha ki lehetne mutatni azt az 5 mm különbséget. De nem lehet. Ugyanakkor az 1,5-ös könnyebb valamivel, ezért kisebb teherbírásu gumi is elég, ebből meg az is következik, hogy kisebb a rugózatlan tömeg, ugye, tehát - megint csak papíron - jobb a rugózási komfortja. Másrészről mivel az 1,9-esnek csak az orra nehezebb, ezért - megint baromira elméletileg - az 1,5-ös nem tolja annyira kifelé az orrát kanyarban tehát "kevésbé" alulkormányzott, mint az 1,9-es. Papíron... Hajlandó vagyok orális szexre azzal a Hősök terén, aki ezt a gyakorlatban is kimutatja. Persze nők jöhetnek csak számításba :-)))
Viszont azért nem lehet feltenni az 1,9 döcire a 15 collos kereket, mert a nagyobb végsebessége miatt nagyobb féktárcsék vannak rajta.
Abban szinte biztos vagyok, hogy a 205x16/55-ös, és a 205x16/60 gumi ára forintra ugyanannyi.
Hát nagyon egyszerű, a peresebb gumival stabilabb les, kisebb hasmagassággal, jobban pörgő és nyomatékosabb motorral, és felfelé csaló kilométeróvál... Ilyesmik...
1. Jó lesz ez a honlap, csakhát tényleg csinálni kellene. Meg kicsit vidámabb, talán barátságosabb lehetne... Mondjuk medvékkel a háttérben :))) Vagy valami... A Scenic tulajdonos vidám ember.
2. Mint én ma. Megvan az új motorom, 1300-as, úgyhogy erősen kell kapaszkodni a kormányba... :))) Miről lehet megismerni a vidám motorost... Muslica van a fogai között... Szóval nekem is lehetnének... Még meg sem néztem tükörben, hogy vannak-e...
3. Riasztót kell még bele szerelnem, szereltetnem... Kezembe nyomták, hogy az ember, aki csinálja, szabira ment... Majd jön... :( Valaki tud jó motorriasztó-beszerelőt???
4. Első utamon felszdtem egy 20mm hosszú facsavart... :( Vissza szalonba, kerék kiszerel, gumi le, javítás, fel, centírozás, kerék vissza, nagy örülés, hogy kész.
5. Téli gumi: Szerintem elég korán elkezdtétek a vesézést nem??? Lényeg a méret: a nagyobb Scenicekre 205/60 R 16-os gumi kell, 15-ös nem fér fel az első féktárcsa miatt. Ebben az a jó, hogy nincs váltómérete. És elég drága is. Én a 3-at fizet, 4-et kap keretében vettem, acélfelnikre szerelve, centírozva... Olyan 200e Ft volt.
"Kicsi" Scenicekre való a 205/55 R16-os, ebből nagyobb a választék és jelentősen olcsóbb is... Sőt, akár 15-ös felnit is szabad venni rá, úgy tudom.
Nincs véleményem, mindenki azt vesz, ami NEKI teccik és KÉSZ! És nekem ez teccett! Írhat bárki bármit...
Egyébként én azzal szopok, hogy a Balkánon autózom 2-od, vagy 3-ad rendű utakon, egész évben. Na ott nem olyan olyan viszonyok vannak, mint amikor síelni mész az osztrák Alpokba. Bármi megtörténhet, egészen május közepéig. A Rodope hegységben még május végén is van hó.
Amikor kinyitod az ajtót, általában egy, vagy két helyen megakad, hogy ne nyiljon tovább. Na ezeken a pontokon nekem kicsit hangosan pattant. Minden kocsiban van ilyen, még a trabiban is. Olyan vékony, kis, félkőr alakú bizbasz. Hogy mondjam.
Lézer zavarót rakattam be, és ezért hosszú madzagokat kellet behúzni. Szegény Peti (a villanyász) egy órát szoptt azzal, hogy bedugta a behúzószálat a gépháztető bowden melett, és fél méter símán elveszett valahol a kocsiban. Nem jött ki a vége. 6-kor ment haza csórikám, úgyhogy nem csoda, hogy mindíg ideges, ha meglát. Általában ilyen ötleteim vannak.
Én megvesztegetnélek, de sajna nem gumival foglalkozink. Apropó gumi:
2 barátnő beszélget:
- Képzeld, rájöttem, hogy a férjem megcsal. - Ne mond! A kurva anyját! - És ráadásul otthonról hordja el a kottont. - A kurva anyját! - De most megszívattam azt a cédát,akivel megcsal. Az összes gumit kilyukasztottam. - A kurva anyádat!
Na, erről az elektromos átalakításról kicsit több infót, plíz! Én is Békésis vagyok, tudjam, hogy mivel lehet őket megkeresni, amit meg kell tudniuk oldani :)))
Más, nem is montam. A mult héten szervizben voltam. Némi elektronyos átalakítással szopattam a Békésiéket. De ha már ott jártam megjegyeztem, hogyan a jobb első ajtóm határolója szerintem hangos. Nosza meg is nézték, és igen az bizony csere, sőt szerintük a baloldali is, mert az is kicsit zajosabb a kelleténél. Szal most várom, hogy megjöjjön a stuff, aztán lefényezik, és csere mind a két ajtóban.
Minden esetre is a te véleményed is mérvadó lehet egy döntés esetén, különösen, ha a másik hasonló kocsit vásárol. Nem zárkózóm el az elől, hogy neked bejött. Sőt, biztosan nem vagy egyedül.
Én azonban félős vagyok. Meg nem szeretek 2x vásárolni. 1x kell, de akkor jót.
Még azt is hozzátenném, neked elhiszem amit mondasz, de az újság teszteknek már régóta nem hiszek. Ennyi munkakerülő, dilletáns faszt az újságokban firkálni, én még nem láttam. Tisztelet a kivételnek. A nyomorult olvasó meg megy "bevásárolni".
Én nem azért védem a misi becsületét, mert nekem az van. Ezen az alapon védhetném a fuldát is (ami valóban nagyon jó volt a zsigámon), az uniroyalt is, ami az r11-emen volt, vagy a kontit, ami a meganomon volt. Én csak nem értek egyet azzal, hogy a drága gumi nem éri meg az árát. Pont. Ez így önmagában demagógia, mert csak a te tapasztalatodon, és azon a tipikus vásárlói téveszmén alapul ,hogy szarból is lehet ostort fonni. Ami önmagában igaz, csak majd nem lehet csattogtatni.
Az meg nem szempont, hogy Pesten mentek egy kört a kicsit havas úton. Majd amikor Knin-nél (tudod hol van?), azon a szerpentinen is tucc vele közlekedni, ahol csak Y-ban tudsz befordulni, közben azért rebegsz imát, hogy a horror emelkedő miatt ne csússzon le a kocsi a szakadékba, vagy ne akadj el, mert az ottani szerbek hamarabb kirabolnak, megölnek és elásnak kocsival együtt, mintsem, hogy segítsenek, akkor majd beszélgethetünk.
Szeretém azt is kihangsúlyozni, hogy 2x is adtam esélyt az olcsó téli guminak, tehát nem vagyok csökönyös. Mind a 2x megbántam.
Persze figyelek! :-) (az enyémnél is ott volt! ;) Valóban, én pont azt az elvet vallom, hogy az ár nem garancia semmire! Ezt tökéletesen látod! És hidd el ez bennem éppen a tapasztalatokra épül. Ezzel szemben elfogadom, hogy Te esküszöl mondjuk a Michelinre, de hidd el, hogy én is teljesen elégedett voltam a saját gumimmal (nem röhög!!!;). Szinte hetente ugrom fel Dobogókőre télen, akármilyen idő van, sőt akkor csak igazán! (Most rossz a saját gépem, majd rakok be képeket...)Szal én el sem tudom képzelni, hogy miben lehetne jobb egy téligumi. Elakadni egyszerűen képtelenség vele, komoly hóban rendes gázzal sem pörög ki induláskor, az aszfalt meg lehet bármilyen nem csúszik meg. Rázni nem rázott egyik sem, pályán a nagy tempónál épp úgy fut mint a nyári, sőt a 215-ösnél jóval halkabb is volt. Annak ellenére viszont, hogy érezhetően nagyon puha, nem kopott különösebben. Szal én ezeket tapasztaltam...Most mit kezdjek vele? ;))
Ugye láttad a szmájlit az alkoholos befojásoltság után?
Másrészt az írásodból az az elv hangsúlyozódik ki, hogy azért mert valami drága, még nem biztos, hogy jó, és az olcsó is lehet jó. Márpedig gumi esetén ez egyértelműen nem így van. Tatrafan (?) írta le az igazat. Sokkal több szempont van egy gumi értékelésénél annál, mint amit a sok dilletáns idióta újságíró összevissza firkál. Itt az egyetlen értékelhető tény (?), ami a saját tapasztalatod, az viszont lehet, hogy egyéni, rossz méretezés, vagy nyomás miatt. Nekem most Michelin Alpine-em van, mostmár a 7. telét fogja szolgálni, ah jó lesz a szenikre. Én valóban kihasználom a téli gumik előnyeit, és csak jót tudok róla írni, miszerint:
- nem csúszik, esőben sem, latyakban sem, nem pattogott el soha - nem hangos, ugyanolyan csendes volt mint a nyári Good Year Eagle, ami köztudottan baromi csendes. - nem fogyasztott többet az autó (én szinte csak országutón járok a kocsiaimmal, a városra ott van a klijó, meg a kangú) - nagyon jó az oldaltartása, az autó nem lett alulkormányozott - simán lehetett vele 2 kilóval menni
Még1x, egy téli gumi nem pattoghat el. A haverodnál komoly gáz lehetett.
Másrészt, ki kell hangsúlyoznom. Az olcsó garnitura kb. 80 ezer, a drága max. 200. Nekem igenis megéri az a 120 ezer különbség, főleg 5-6 évre elosztva (mert eddig biztosan használható egy téli gumi). Dehát nem vagyunk egyformák :-)) (Figyelsz, szmájli, megint)
Ja Alibikém :) innen fúj a szél! Nem tudtam, hogy Michelined van! :-) Bocsánat! Pont az volt a haverom céges Astráján, amikor kipróbálta a Stilon a Dayton-t! Le esett az álla, pedig full téli útviszonyok között próbálgattuk együtt a kettőt! A saját kocsijára eztán a Dayton-t vette. Asszem csak 3x-oros szorzó volt a két gumi ára között.
Ja, és még valami a téli gumiról. Én mindíg egy számmal vékonyabbat használok télen. Tehát 205 helyett 195, vagy 185. Persze megfelelő magassággal. A dákóra 165x13-as kelett, télen meg 145/80x13-al jártam. Úgy nézett ki, mint egy bicikli kerék. De mindehonnan kijött. A legnagyobb hóban is el mertem indulni. Azért a gyalásó bent volt a csomitartóban. :-)