Keresés

Részletes keresés

Auralianus Creative Commons License 2019.04.08 -1 0 347448

Mégis hol látsz invázióval felérő népvándorlást?

 

(nehezen értem miért jött ide ez a téma egyáltalán)

Előzmény: szilvatövis (347445)
JAMIE222 Creative Commons License 2019.04.08 0 0 347447

Telitalat, egyszer elünk, minden le van tojva....

 

 

NINCS erőforrás szűkösség több ezer (talán 8-10 ezer?) repülőgép van egyszerre a levegőben sok helyre eljutsz Európában egy napi magyar átlagkereset árából.  A sötétzöldek fejében van erőforrás szűkösség: még az unokád sem éri meg, hogy kifogyjon pl. az olaj. 

Előzmény: newman2018 (347439)
JAMIE222 Creative Commons License 2019.04.08 -1 0 347446

Annyiban hibas a valasz, hogy nem a 300 pacitol lesz a verda komfortosabb 130-nal, hanem attol, hogy komfortosabbra is csinaljak minden reszleteben.Jo rugozast -zajszigetelest lehetne csinalni 120 loeröhöz is.Az mar csak kis apro reszlet, hogy milyen gyorsan ugrod at a tötymörgöket.

Előzmény: Törölt nick (347440)
szilvatövis Creative Commons License 2019.04.08 0 0 347445

Nem igazán foglalkoztat.

Ha érdemes valminek alaposan utánagondolni akkor az nem az, hogy miképp hat a kisebbség a többségi társadalomra, hanem fordítva. Miképp ha a többségi társadalom a többségi társadalomra egy kisebbségi konfliktushelyzetben? Erre vannak szép történelmi példák.

A népességek biológiai keveredése jó dolog, szükséges és fontos. A kultúrák keveredése lehet jó és lehet rossz, mindenképp vannak vesztesei, de nyerhet vele a többség ha jól működik.

Egy invázióval felérő népvándorlást, idegen kultúrák behatolását és megtelepedését egy másik territóriumba nem lehet jó dolognak tekinteni egyik fél számára sem. Ez nagyon fontos egyik félnek sem jó.

Ez az egyik fele. A másik az, hogy az ember úgy működik mint egy keskenysávú erősítő. Általában tompítja, csillapítva továbbítja az őt ért hatásokat, de van rezonanciája amit fölerősít, Mindenki mást. Van a aki a jót sokszorozza meg és adja tovább, van aki a rosszat. Ez ráadásul dinamikus, függ az aktuális élethelyzettől is.

 

Ha a társadalmat folyamatosan éri valamilyen negatív behatás, még ha az önmagában nem is veszélyezteti, a reakciók felerősíthetik és a negatív hullámok szétterjedve mindenkit elérnek... ha nem is elsődlegesen, de akár a sokadik áttételen keresztül.

 

Bárhol történik valami rossz a világban mindenkit utolér a hatása. Érezzük az ikertornyok lerombolását, a szíriai bombázásokat, vagy akár egy vezető politikus fenyegető nyilatkozatát... az aktuális helyettől függően, elfajulhat ez akár a pillangószárny effektusig.

 

Ha sok... egyere több ember érzi elsődlegesen azokat a negatív hatásokat ami a jelenlegi folyamatokból következik, egyre több negatív hullám szabadul el és nyomja lefelé a társadalom... nem tudok jobb szót... pszichikai szintjét, életérzését.

 

Nem egyértelmű persze a kimenetel, mindig van lehetőség megfordítani az irányt, de a történelem során már sokszor feszültek egymásnak népek úgy, hogy a kis, kezelhető konfliktusok óriásira duzzadtak és csak hatalmas áldozatok után csitultak el a negatív hullámok okzta vihar. A fejekben dől el minden, sajnos nem a többség fejében, hanem azokéban akiknek éppen rezonancián van és a helyezt adott, akik képesek tízszeres, százszoros energiával reflektálni minden hatásra. Ezek fognak a csendes, csillapító többség fölött dominálni.

Valójában effektíve az őslakosok és a bevándorlók is rosszul érzik magukat ebben a szituációban, mindkét fél elégedetlen a "eredménnyel", a valóság nem igazolja a reményeiket, elvárásaikat.

Az őslakos olyan bevándorlóról álmodik, aki olyan mint önmaga, csak szeret dolgozni, tud és akar is. A bevándorló olyan jobb világról álmodik, ami olyan mint ahonnan jött, annak az idealizált másolata, ahova elviszi a saját kis univerzumát, de úgy élhet, olyan színvonalon, mint az ottaniak. Csalódás lesz mindenkinek, csak az a kérdés hogyan oldják fel azt a feszültséget ami ebből származik?

Előzmény: Auralianus (347436)
Auralianus Creative Commons License 2019.04.08 0 0 347444

jó válasz... egy másik - soha fel nem tett -  kérdésre :Đ

 

 

Előzmény: Törölt nick (347443)
Törölt nick Creative Commons License 2019.04.08 0 0 347443

termeszetesen akkor is lehet kulonbseget tenni.

Előzmény: Auralianus (347441)
kobab Creative Commons License 2019.04.08 0 0 347442

A sötétzöldek fejében van erőforrás szűkösség: még az unokád sem éri meg, hogy kifogyjon pl. az olaj. 

 

Nem is kell, hogy kifogyjon, sőt pont az lenne a jó. 

Előzmény: newman2018 (347439)
Auralianus Creative Commons License 2019.04.08 0 0 347441

Szerintem meg pont... 0 a komfortkülönbség ha utazol benne ...  ülj be a hátsó ülésre, tegyél fel egy fülhallgatót és nézz TV-t menet közben...

 

... gyanítom, hogy nem fogsz tudni különbséget tenni... (ha mégis, akkor az üléskényelmesség-optimalizálók szar munkát végeztek)

Előzmény: Törölt nick (347440)
Törölt nick Creative Commons License 2019.04.08 0 0 347440

Mar megint forditva ultok a lovon: ez az egesz sztori a teljesitmennyel a komfortrol szol. nem azert jobb egy 300 lovas auto mint egy 50 lovas, mert az megy 250nel a masik meg nem, hanem azert mert sokkal kenyelmesebb vele 130cal utazni.

Előzmény: Auralianus (347437)
newman2018 Creative Commons License 2019.04.08 0 0 347439

"végül is lenne benne logika, ha nem gyullad meg, akkor hűti a turbót, és a gőze/gáza meg megy az égéstérbe, tehát elvileg hasznosulhat."

 

Ez egy akkora baromság el sem tudom mondani.

 

NEM a kompresszor része melegszik fel a turbónak - tehát NEM azt kellene hűteni - hanem a kipufogó gázzal hajtott része. Ezért nem használnak változó geometriás turbót benzines autókban (kivéve egy két drága tipust pl. Porsche) mert nem bírná a hőt a változó geometria.

 

 

Mekkora késleltetéssel érne az üzemanyag a turbóba: át kell menni a csöveken az IC-n és utána jutna a motorba. A változó levegő mennyiséget (gázpedál állás) nem tudná követni a benzin levegő arány.

 

Most komolyan: olvastál valamit amire halványan emlékszel és okoskodsz amikor láthatóan halvány fogalmad sincs a benzinmotorok működéséről.

 

"7-8kg/kW eszközöket vezettem legalább 100-150 e.km-t,"

 

Gondolom motorkerékpárok voltak nem személygépkocsik mert akkor nem írtad volna, hogy 105-s Skoda elég a közlekedésben a 21. században. 

 

NINCS erőforrás szűkösség több ezer (talán 8-10 ezer?) repülőgép van egyszerre a levegőben sok helyre eljutsz Európában egy napi magyar átlagkereset árából.  A sötétzöldek fejében van erőforrás szűkösség: még az unokád sem éri meg, hogy kifogyjon pl. az olaj. 

Előzmény: orgonatündér (347434)
kobab Creative Commons License 2019.04.08 0 0 347438

Általában meg nem lenne rossz, ha a marketingesek nem elnyomnák, hanem erősítenék az az érzést, hogy létezik az "ELÉG".

 

Ezzel első látásra (ritka kivétel) teljesen egyetértenék, de csak első látásra. Az is egy tévút ha a marketingesek lesznek a feketeseggűek. Ők is rohannak az élet (az üzlet) után, nézd itt pl. mi történt https://totalcar.hu/belsoseg/2019/04/07/igy_lett_a_subaru_a_leszbikusok_kedvence/

 

A marketingesek arra erősítenek rá amit a társadalom akar, (nem fognak társadalom-mérnökösködni, arra ott vannak mostanában a politikusok) a társadalom vágyaiban meg persze ott van a marketingesek munkája is. 

 

A legfontosabb az lenne hogy ezeket a maffiózókat szarrá kellene dugódíjaztatni, ha a városba tévednek, úgy hogy még a bűnöző Család is megérezze, akkora legyen az összege: https://hvg.hu/cegauto/20190403_Ez_lehet_az_oka_hogy_Tiborcz_egy_nemet_rendszamu_luxusterepjaroval_furikazik

 

Az alacsony teljesítménnyel egyetértek, nemrégen hoztam a KERS megoldást, a lítium-ionos zsákutca kikerülésére. Szilvatövis szerint késő. Sztem nem. 

Előzmény: orgonatündér (347434)
Auralianus Creative Commons License 2019.04.08 0 0 347437

"Nem túlzottak a mostani igények?"


De... túlzóak és értelmetlenek is. Létlem, hogy annyival növekedett volna a közlekedés dimanikája ami indokolná a többlet erőforrásfelhasználást minden téren.

 

A legmókásabb, hogy a németeknél is csakaz autósok kb egyharamada megy 130-nál gyorsabban... csináltak egy 10+ éves felmérést és arra jutottak, hogyha

maximálnák a sebességet 130-ban, meg sem érződne a közlekedés dinamikáján (nem lassulna a forgalom összességében).

Előzmény: orgonatündér (347428)
Auralianus Creative Commons License 2019.04.08 0 0 347436

ezt érdekes lenne megnézni a világ BÁRMELY MÁS országában is... ugyanis bevándorló hátterűnek 3 generációra visszamenőleg számít valaki errefelé...

Előzmény: szilvatövis (347410)
mica-r Creative Commons License 2019.04.08 0 0 347435

Ha ismerjük a dízel működését, akkor tudjuk hogy ott ez a dugattyúhűtés nem működik :-)

Szerintem is kb stimmmel a 10kg/le minimum elképzelés. Nem jó az a Skoda 105 teljesítményszint. Nem is takarékosabb valószínűleg. Arról nem is beszélve, hogy a kamionok is letolnának a leállósávba. 

Előzmény: orgonatündér (347434)
orgonatündér Creative Commons License 2019.04.08 0 0 347434

Én csak a benzines, főleg turbós motoroknál hallottam róla ahol az égési csúcshőmérsékletet csökkentik ezzel,  többlet üzemanyagot fecskendeznek az égéstérbe.

  

Kb. 50 éve ismert, amióta bevezették a motalkó helyett ólmozott benzint.

Ahhoz képest olvastam újdonságként a turbó dolgát

végül is lenne benne logika, ha nem gyullad meg, akkor hűti a turbót, és a gőze/gáza meg megy az égéstérbe, tehát elvileg hasznosulhat.

Nyilván az okos kis mikorszámítógép meg élevonja a főinjektortól.

És különben sem számít, mi van a NEFZ-en kívül, ami nem kell a hengernek, az elég a katalizátorban, katalógusfogyasztást meg nem a NEFZ-en kívül mérik. Nyomd a gázt, hadd menjen, ami a csövön kifér!

 

Szerintem a mai forgalomban ill a mai világban egy 10-12 kg/Le kocsi már  a minimális elvárás. 

  

  

Erőforrás-szűkösség van, lófasz az elvárások seggébe!

(Egyébként meg: örök élet, ingyen sör, továbbá olcsó benzin, széles út!)

   

Értem én, hogy a nép ezt akarja (a reklámszakemberek hathatós közreműködésével), de ez nem egy jó akarat.

  

Ha annyit fordítanak annak a marketingjére, mint a mostani igények felkeltésére ("mindenkinek JÁR a gyors kocsi, stb."), akkor majd a nép elfogadja.

Miért ne lenne elég az 1200 zsiguli (teljesítmény)szintje, ha a 105 Skoda is elvitt A-ból B-be?

(Nem az ülést sírom vissza, az mindegyiknél tragikus, már 18 évesen is, nem hogy fájós derekú vénembereknek.)

  

Persze tudom, az a társadalom, ahol gyri visszahívás keretében visszafojtanák a használt - mikrokorom kibocsájtó, stb. - dieseleket (és újbban a benzineseket),

az más lenne (théta azt mondaná: nem más, hanem nagyon más).

  

  

Versenyző nem vagyok ugyan (sosem voltam, bár kiskoromban szerettem volna olyan eszközt, ahol nem kW-ban, hanem tolóerőben számolnak), de 7-8kg/kW eszközöket vezettem legalább 100-150 e.km-t, ha ez érvnek számít a beszélgetésben; de a 15-20-25 kg/kW-ban is találtam és találok élvezetet. Igen, még a Skodában is.

  

Általában meg nem lenne rossz, ha a marketingesek nem elnyomnák, hanem erősítenék az az érzést, hogy létezik az "ELÉG".

 

Előzmény: newman2018 (347429)
;m;1710; Creative Commons License 2019.04.07 0 0 347432

zkhomchi navégre mondtál valamit, mégha nemis örökmozo (mert olyan nincs), de akkoris

Előzmény: zöldkomcsi: (347426)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.04.07 0 0 347431

Nekem 1 Le / kg is bőven elég lenne ha másnak se lenne több mondjuk 2 nél. (-:

Előzmény: newman2018 (347429)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.04.07 0 0 347430

Értem, semmit nem akartam feltalálni, csak mondtam valamit, valami már készből csinálni valamit. Az a többször 100 millió euro volt csak az apropója amit a fiat készül fizetni a teslának. 

De valóban, így bárki hibriddé változtathatja az akár öreg autóját is, ha eladja vagy más okból fenntarthatatlanná válik ezt egyszerűen ki is veheti belőle. Nem megváltás semmire, csak egy dolog.

Előzmény: newman2018 (347427)
newman2018 Creative Commons License 2019.04.07 0 0 347429

"az üzemanyaggal hűtés létező dolog" 

 

Én csak a benzines, főleg turbós motoroknál hallottam róla ahol az égési csúcshőmérsékletet csökkentik ezzel,  többlet üzemanyagot fecskendeznek az égéstérbe. Mivel az üzemanyag disszociál az  égés előtt,  hőt von el. Elégni nem tud teljesen mert nincs annyi oxigén hozzá. ( Nem környezet és üzemanyagfogyasztás barát megoldás de van olyan üzemállapot mikor a motor védelme érdekében szükséges.)  Az én kocsimban is van.

 

 

A Skoda 105-os egy  lassú lomha valami volt már a maga idejében is.

 

Szoktam utazni 99 Le-s  1.3B Toyota Aurisban ill. vezettem is. Egy lassú, baleset veszélyesen gyenge valami. (Városban jó, országúton, emelkedőn, autópályán meghal)

 

Szerintem a mai forgalomban ill a mai világban egy 10-12 kg/Le kocsi már  a minimális elvárás. 

Régen   egy Astra 1000-1100 kg és 100-120 Le volt ( 1.6 és 1.8 ) Manapság egy átlagos családi autó 1200-1400 kg.

Én a túlzott igényeket egy 1.5 tonnás autónál 200Le felett húznám meg. :)  DE nem vagyunk egyformák. 

Azért CSAK a lóerő megadása nem elegendő, kellene a nyomatékról is beszélni helyesebben a motor karakterisztikájáról. Egy 1.3-as szívó benzines 100Le-s kocsi nem úgy megy mint egy 100Le-s turbó dízel.

 

Nem tudom milyen kocsikat vezettél/használsz próbálj ki egy 2-3-400 lóerőset és akkor átértékeled a Skoda 105 elég-e :) 

Előzmény: orgonatündér (347428)
orgonatündér Creative Commons License 2019.04.07 0 0 347428

Az hogy a turbóra üzemanyagot fröcskölnek erőltetett üzemben, nem tudom, hol olvastam. Nem a kisujjamból szoptam, de lehet, hogy  félreérthettem valamit

(az üzemanyaggal hűtés létező dolog; és nem is a részcskeszűrő kiégetésére szánt üzemnyagra gondoltam.)

 

 

Az emlegetett, átlagembernek szánt 1980-as kocsik meg elfogadhatóan mentek 900kg/35kW-al (ez a Skoda 105) 40-45 kW már szinte sportos volt.

Legyen ma a személyautó 1500kg. Miért ne lenne elég az átlagembernek legföljebb 70kW?

 

Lehet, hogy nem fog tartósan 160-170-nel menni vele (egyébként ez majdnem mindenhol tilos is), nem gyorsul úgy a piros lámpánál, és a nagyobb emelkedőn visszavált (tehát lassabban megy fel).

És?

Nem túlzottak a mostani igények?

Előzmény: newman2018 (347414)
newman2018 Creative Commons License 2019.04.07 0 0 347427

Persze, hogy csökkenne az üzemanyagfogyasztás csak épp nem érné meg a ráfordítás azzal a módszerrel amit írsz.  

 

Egyébként van ilyen jármű amiről beszélünk úgy hívják: tölthető hibrid autó. 

 

(Remélem józan vagy mert nem úgy veszem ki a az írásodból. :) ) 

Előzmény: zöldkomcsi: (347426)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.04.07 0 0 347426

Játszak a telón valamit? Azt nem szoktam, unom, ezt nem, csak nem veled kellene beszélgetni.

Ki kellene talán próbálni, beépíteni egyet de nem az 1kWh akkujával hanem vagy 5 el és megnézni mi van az üzemanyag fogyasztással ha mindég feltöltjük külső forrásból. Szerintem változna és csökkenő lenne ha saját teljesítményt soha nem kell fordítson a töltésre mert úgy érzékeli, hogy tele van, de kivenni tud belőle. Nem örökmozgó mert fogatta a villanyórát.

Előzmény: newman2018 (347424)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.04.07 0 0 347425

(-: mond inkább azt, hogy ami egyáltalán szóba jöhet az a hengerenként karburátor de az meg már nem is biztos, hogy olcsóbb mint az injektor. (-:

Előzmény: newman2018 (347423)
newman2018 Creative Commons License 2019.04.07 0 0 347424

Ne meditálj mire lehet egy autógyárnak 100 M Eurót felhasználni mert se te,  se én nem értünk hozzá.

 

Olyanon töprengj amihez értesz. :) 

Előzmény: zöldkomcsi: (347422)
newman2018 Creative Commons License 2019.04.07 0 0 347423

De megéri a fogyasztásért (is) mert rengeteg paramétert tud az injektoros rendszer figyelembe venni amit egy karburátoros nem.

 

A karburátor gépkocsikban halott dolog  , pont úgy mint a kétütemű motor. Nem véletlenül 30 éve kihaltak (nem gyártanak) a karburátoros autók. Olyan mint a VHS szalag vagy 8 colos flopidiszk . :) 

Előzmény: zöldkomcsi: (347421)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.04.07 0 0 347422

Azt nem tudom az akkumulátor ára benne van e, lítiummal ajánlják. Na de akkumulátor kell a hibridbe is és az elektromosba meg pláne. Csak azon meditáltam, hogy 100 millió eurot mire lehet még használni azon kívül, hogy valamennyi darab teslát oda számolni el esetleg fiat emblémával forgalmazni. De fogalmam se mennyi 100 millió az az euro és mit kapnak érte. De el tudom képzelni, hogy ilyesmiben nem is gondolkodtak, mint ötlet se vetődött fel. te persze gyorsba átláttad, de engem nem győztél meg, hogy érdemes e ezen tovább gondolkodni. Az is lehet, hogy nekik a continental nem annyiért adná mint nekem a bárdi autó és ha nem is tesz rá hasznot érdemes. De át se gondoltam nem is tudnám, szerintem te se, hogy hogyan kellene ezt használni fogyasztás csökkentésre. Lehet, hogy sehogy, nem tudom.

Előzmény: newman2018 (347419)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.04.07 0 0 347421

Kevesebbet fogyasztanak a mostaniak, de biztosan volt még tartalék a karburátorban is. Persze az injektor az vezérelt biztos jobb, de azt nyöszörgöm, hogy csak a fogyasztásért nem érné meg, viszont a levegő szennyezésben már 1% fogyasztás is nagyon sok ha minden autónál jelentkezik.

Előzmény: newman2018 (347420)
newman2018 Creative Commons License 2019.04.07 0 0 347420

A Citroened azért fogyasztott keveset mert iciri piciri volt. 

 

Egy mostani alsó közepes autó pl. Focus az kb 2x olyan nehéz, kb 1 méterrel hosszabb és kb fél méterrel nagyobb a tengelytávja. (Szerintem a Zastavára is ez vonatkozik) 

 

Tehát akkor megegyezhetünk, hogy  nem a karburátor miatt fogyasztott keveset hanem azért mert super mini kategória? :) 

Előzmény: zöldkomcsi: (347416)
newman2018 Creative Commons License 2019.04.07 0 0 347419

Nem 250E forint az átalakítás  legyél nyugodt. Az ólom akkumulátor nehéz és hamar tönkremegy a lítiumion akkumulátor pedig drága. Ha a kocsi nem tudja megoldani a rekuperálást - márpedig egyszerű átalakítással nem tudja- akkor nem sokat nyersz. 

Az elektromos és hibrid autóknak az egyik   előnyük: a mozgási energiát el tudják tárolni

akkumulátorban.  

 

 

Mondom ne erőltesd ezt a dolgot. :) 

 

 

Előzmény: zöldkomcsi: (347418)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.04.07 0 0 347418

Irónia akart lenni csak te mivel az autókhoz se igazán értel, a fantáziád viszont szegényes nem értetted.

Egyébként nyugodtan felvehetne ilyen alkatrészt akár melyik autógyár mint rendelhetőséget. Kisebb lesz a csomagtere az akkumulátor miatt. Nem tudom ezt így minek számítanák be, ha rendszeresen feltölti az akkumulátort nyilván annyival kevesebb fogy az üzemanyag tankból. Önmaga nem tudná mozgatni az autót, de megfelelő fordulatszámoknál ha beavatkozik, csak csökken az üzemanyag fogyasztás.

nekem úgy mondták 250 000 ft egy ilyen és a szükséges átalakítás, hogy be kerülhessen a generátor helyére. Több 100 millió euroról van szó, annyiból ki lehet azért fejleszteni valami opcionális kellékeket. A gázos autóknak is csökken a csomagtere még is sokan elfogadják.

Előzmény: newman2018 (347412)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!