Keresés

Részletes keresés

Takyka! Creative Commons License 2017.05.31 0 0 79152

Egy új, általad vásárolt motornál elegendő annyi karbantartást elvégezni, ami a felhasználói kézikönyvben le van írva. De azt akkurátusan el kell végezni! Ha nem teszed, akkor is elmegy 5-10 évig, a nyűgök majd később jönnek.

 

 

Tipikus példa, kihagyod a zsírzást az előírt helyeken. Egy-két évig semmit nem veszel észre, minden finoman siklik. Viszont, a harmadik éven már nem fogja tudni az új zsír teljesen kinyomni a régit. Persze, zsírzáskor valahol majd kibuggyan, úgy gondolod minden rendben, de ott, ahol a megkövült régi zsír bennmaradt, megindul a berágódás.

 

10-15 éves korára meglesz a lötyögős-szorulós, kicsit lefulladós, néha egyhengerezős öregmotor érzés. Aztán a második, harmadik tulaj el sem tudja már képzelni, milyennek is kellene lennie egy jó motornak.

 

A régi motorok nem az üzemszerű elhasználódás miatt szarok, megbízhatatlanok, hanem az elhanyagoltság miatt.

 

T.

Előzmény: Béci 72 (79149)
L_áma Creative Commons License 2017.05.31 0 0 79151

Nincs a lónak túl oldala, ha elég nagy a csomagtartód. :)))

 

Én ugyan nem hordom magammal, de a csónak motorjához azonnalban bármit leveszek itthon a polcról. Ez a biztos. Az egy hete cserélt jeladóból is úton van a pótlás. 

Előzmény: BMW Power (79146)
baal Creative Commons License 2017.05.31 0 0 79150

urak!

Senki ne felejtse, szombaton nyárköszöntő találkozó!

 

Béci 72 Creative Commons License 2017.05.31 0 0 79149

Én pl.olajcserén kívül semmit sem csinálok,mert egyáltalán nem értek hozzá.

Talán még a vízkereket ki fogom cserélni pár év múlva(alaposan megnézem a Youtube-on)

A motorokhoz szerencse is kell.

Előzmény: Takyka! (79148)
Takyka! Creative Commons License 2017.05.31 0 0 79148

Ahogyan azok után a 10 óra karbantartások után majdnem megfőzte a motort a hibás termosztát miatt, ahogyan az AC membrán megadta magát mert elöregedett...

 

T.

 

Előzmény: Béci 72 (79139)
BMW Power Creative Commons License 2017.05.31 0 0 79147

laminálás esetén az esedékes vizsga után +10000Ft a pótlás :) Szóval azt NE !

 

Van ilyen vízálló A4-es vagy kisebb "cipzár" szerűen behúzható tok, nem tudom hogy hívják, én spec abban tartom minden egyéb doksival.  

Előzmény: Kalózita (79145)
BMW Power Creative Commons License 2017.05.31 0 0 79146

:)))))) ez is egyfajta dili, könnyű átesni a ló túloldalára :)

Előzmény: doktor4 (79143)
Kalózita Creative Commons License 2017.05.31 0 0 79145

Jó reggelt! Érdeklődnék hogy Ti hogyan tartjátok vízmentesen a hajólevelet? Összehajtva, lelaminálva, másolatot csak? Enyhén szólva macerás egy A4 lap tárolása egy nyitott hajón. :(

btk53 Creative Commons License 2017.05.31 0 0 79144

Baal ismeri az autóm. Ebben egy 30 !!! éves befecskendezös Szuzuki motor van és a felvétel tavaj összel készült, de már voltam vele az idén is autos találkozon. Köszöni, semmi baja, olajcserén kivül még semmit sem kellett benne cserélni, km-ben cca 300e van benne.

 

https://www.youtube.com/watch?v=XZl2hrInyxk

doktor4 Creative Commons License 2017.05.31 0 0 79143

Most neked autód van vagy alkatrész halmazod ? 😃 egyébként a bmw bizonyos fordításában.....benne minden wacak .... ! 😊 wiccelek üdv doktor4

Előzmény: BMW Power (79141)
baada Creative Commons License 2017.05.31 0 0 79142

ha az is hulyeseg lenne... kis ido utan az osszes csavar, ricni, patent, bolha megadja magat, kieszi az 'anyjat'... lesz belole egy nyoszorgo, zizego, recsego, ropogo ize a vas korul. 

Előzmény: Béci 72 (79139)
BMW Power Creative Commons License 2017.05.31 0 0 79141

áááá az semmi, nálam a kocsiban diag mellett egy vadiúj pót AC, egy nagynyomású szivattyú,  egy hozam szabályozó és egy rail nyomásmérő szelep is utazik. Hajóban dettó, osztófej, ac, trafó, karbi tömítésszett nélkül egy métert sem :) Ez ilyen paranoia, de nincs is tréleres ismerősöm. Szóval maximálisan megértem Bujazliz kollégát. Ha átlátja a motor működését és a diagot egy eszközként használja akkor alap hogy egy injektoros motorhoz kell és kész.  Menyivel egyszerűbb megállapítani egy elszállt pl egy főtengely jeladó mint elcibálni ismeretlen külföldi szervizbe, ahol lehúzzák mint a szart ezer más koholt hibával ....Ennyi pénzért jól tette.

Előzmény: gezaFater (79125)
Béci 72 Creative Commons License 2017.05.31 0 0 79140

Valószínű,azért vette pont ezt,mert jelentősen leárazták(amúgy egy jó motor)

Előzmény: Béci 72 (79139)
Béci 72 Creative Commons License 2017.05.31 0 0 79139

Hogy csúszna le?

Nem ismered Alizt?1 óra hajózásra jut 10 óra karbantartás.

Előzmény: Takyka! (79138)
Takyka! Creative Commons License 2017.05.31 0 0 79138

Ha tartassz az elektronikától, a hasonló, de karburátoros Tohatsuban nem gondolkoztál?

 

Egyébként, én olyan nagyon nem paráznák. Nem ez az első befecskendezős suzuki! Az elektronikától való félelem felesleges. Autókban már húsz éve van tömegesen ECU meg ABS. A legritkább esetben van ezekkel probléma.

 

Az is tény, hogy az új motorod pár évig jóval megbízhatóbb lessz, mint az elhanyagoltságtól, nem megfelelő karbantartástól reszketeg öreg vasad. Aztán majd eljön az idő, amikor ez is lecsúszik oda...

 

T.

Előzmény: Bujazliz (79117)
UNicum Creative Commons License 2017.05.31 0 0 79137

nem ilyen egyszerű :-)

Előzmény: L_áma (79133)
doktor4 Creative Commons License 2017.05.31 0 0 79136

Igazán elismerésre akkor lettél volna méltó ha az AC hibás motort működésre bírod és nem evezel. Persze csak vesz megoldás szinten.üdv doktor4

Előzmény: Bujazliz (79117)
Dooodi Creative Commons License 2017.05.31 0 0 79135

Valószínüleg lemaradtam valamiről, és van egy 4 hengeres Suzukid. Gratula.

( ha mégsem, akkor a diagnosztikális álmaid kb. tizede fog megvalósulni (szerintem))

Előzmény: Bujazliz (79112)
peppino Creative Commons License 2017.05.31 0 0 79134

nem gondolkodtál egy + Minn Kotá-n? Olyankor életmentő lehet, és nem kell evezni...

Előzmény: Bujazliz (79117)
L_áma Creative Commons License 2017.05.31 0 0 79133

Előzmény: UNicum (79131)
L_áma Creative Commons License 2017.05.31 0 0 79132

Ja, persze, de én alíz új motorjának méretében gondoltam.......

Előzmény: baal (79129)
UNicum Creative Commons License 2017.05.30 0 0 79131

Le lehet nullazni az inspekciot 3 sec alatt muszer nelkul is ;-)

Előzmény: Bujazliz (79112)
Béci 72 Creative Commons License 2017.05.30 0 0 79130

"B" kategóriás csónakom nekem is van,mégha viccnek is tekinthető

Előzmény: gezaFater (79122)
baal Creative Commons License 2017.05.30 0 0 79129

Ha lenne a boltban új suzuki, ami a szikrát, és a töltést kivéve semmi villanyost, meg fölöslegest nem használ...... mondjuk 300-ért? 

 

van

5 lovas

Előzmény: L_áma (79126)
baal Creative Commons License 2017.05.30 0 0 79128

na erről nem szól a fáma

Előzmény: gezaFater (79127)
gezaFater Creative Commons License 2017.05.30 0 0 79127

És hánynak húzták le a légtömeg mérő csatiját, és etették meg a palimadarat...:))

Előzmény: baal (79121)
L_áma Creative Commons License 2017.05.30 0 0 79126

Nem téged hibáztatlak, hogy ilyet vettél...... gondolom újban nincs nagyon más lehetőség. Kívánom, sose juss tovább a katalógus olvasással, mint ahol most tartasz.

Tavaly hirdettek egy 15-ös force motort. Abban még a sebességben rántást sem reteszelik. Kb egyetlen + alkatrész nincs benne, mint ami feltétlen szükséges a működéséhez. Na, azt átmatricáztam volna!

 

Ha lenne a boltban új suzuki, ami a szikrát, és a töltést kivéve semmi villanyost, meg fölöslegest nem használ...... mondjuk 300-ért? 

 

:)))

Előzmény: Bujazliz (79117)
gezaFater Creative Commons License 2017.05.30 0 0 79125

Az új motorral teljesen egyetértek, igazad van.

A diagnosztika cucc szerintem marhaság, tévútra vihet, és amúgy sincs nálad 

sem jeladó, sem légtömeg mérő..

Vagy akkor vegyél egy tartalék motort.

Lámától kérhetsz a Forellét, és annak is adhatna egy tartalék Forellét..:)))

Előzmény: Bujazliz (79117)
baal Creative Commons License 2017.05.30 0 0 79124

mondtam én hogy már csak egy ágyu hiányzik a hajójáról:-)))

Előzmény: L_áma (79120)
Sz.G.E270CDI Creative Commons License 2017.05.30 0 0 79123

Én is új motort veszek most már mindig, mert szereltem anno eleget a Dunán, ahelyett, hogy horgásztam volna. Nem kell ezt túlparázni, nagyon jók ezek a motorok, még ha "túlbonyolították" is kicsit.:-)

Nagyon szeretem a Suzukit, idén is első rántásra indult a téli pihenő után a punnyadt benzinnel.:-))

 

Előzmény: Bujazliz (79117)
gezaFater Creative Commons License 2017.05.30 0 0 79122

Ha figyelmesen megnézed a ZAR 61-re feltehető legnagyobb motor 180LE.

De fartükör erősítéssel, CE minősítéssel 200 lesz a maximum.

Ja, és februártól a hajó besorolása változott B-ről C-re !

De, mivel az én hajóm januári, így a besorolása még B kat..:))))

Előzmény: Bujazliz (79114)
baal Creative Commons License 2017.05.30 0 0 79121

az a baj, hogy ezek a diagnosztikai szettek nagyon tévútra tudják vinni a hozzá nem értő műkedvelő szerelőt

autónál ahányan már cseréltek lambda szondát...mert lyukas volt a kipufogójuk...ha annyi tízezresem lenne gazdag lennék

Előzmény: Bujazliz (79112)
L_áma Creative Commons License 2017.05.30 0 0 79120

Más kategóriába sorolok egy 10-20 lovas szezonális gépet, máshova egy 200 lovas szezonálist, máshova egy napi használatú 100-200 lovas autót, és megint máshova egy 500 lovas munkamotort.

Géza kategóriájában már van jogosultsága a 4 ütemnek. De 10-20-30 stb lónál vicc.

Egy 10-20-30 lovas 25-50Kg-os motort, ami átlagosan évi 50-100 órát dolgozik, így telerakni szirszar kütyüvel, az egy hülyeség. Drága lesz tőle, bonyolult, és környezetterhelő. Igaz, divatos is...... 

Előzmény: Bujazliz (79116)
Sz.G.E270CDI Creative Commons License 2017.05.30 0 0 79119

Mondtam én, hogy rajta vagy a hirdetéseken....:-))

Előzmény: L_áma (79102)
gezaFater Creative Commons License 2017.05.30 0 0 79118

Majd kiváncsi leszek, hogy hányszor visznek el az erdőbe a másodlagos, következményes hibakódok.

Szerintem sokszor.

:)

 

Előzmény: Bujazliz (79112)
Bujazliz Creative Commons License 2017.05.30 0 0 79117

Statisztika szerint - amiről én tudok - az új Suzukik meghibásodási aránya nem nagyobb a többi típustól. Nagyon örülök az új motornak, de ilyen elektronikával zsúfolt motorral a hátam mögött tudat alatt azért van egy kis félsz - én nem szégyellem bevallani nem úgy mint oly sokan mások -. Persze ez a félsz sokkal kisebb, mint az öreg kétüteművel a hátam mögött, aminek az alkatrészei akár akarjuk akár nem öregszenek, és nő a meghibásodási kockázat.

A tavalyi közel 1 km-es evezés a tengeren egy nyösszedt AC membrán szakadás miatt, nekem elég volt egy életre. Akkor döntöttem el, hogy ÚJ MOTOR!

Előzmény: L_áma (79115)
Bujazliz Creative Commons License 2017.05.30 0 0 79116

Szerintem gezaFater motorjában legalább kétszer ennyi érzékelő van. A mai autók is sza..rá vannak elektronizálva.

Abban igazad van, hogy a "101 érzékelőből" egynek a meghibásodás valószínűsége nagyságrenddel nagyobb annál, mint amiben egy sincs.

Előzmény: L_áma (79113)
L_áma Creative Commons License 2017.05.30 0 0 79115

Hehe, itt meg felsorolod azokat a /szettel könnyen felderíthető/ hibákat, ami a rengeteg kütyü nélkül nem is léteznének. :))))

Előzmény: Bujazliz (79112)
Bujazliz Creative Commons License 2017.05.30 0 0 79114

Egy kérdésem lenne.

Meglehetősen huncut vagy, mert a - ha nem tévedek - ZAR weblapján a te hajódra 150 lovas motor a maximum.

Egyedi gyártás rendeltél?

Előzmény: gezaFater (79111)
L_áma Creative Commons License 2017.05.30 0 0 79113

Csak azt ne mond, hogy ez egy normális dolog. Mert nem az. Két dugattyúval /már a 4 szelep is hülyeség ebben a kategóriában/, egy porlasztóval, meg némi szikrával ugyan ezt tudja egy motor, és pont annyival füstöl többet, mint amennyit ennek a sok szarnak a legyártása füstölt. Csak legfeljebb máshol, máskor. 

Előzmény: Bujazliz (79108)
Bujazliz Creative Commons License 2017.05.30 0 0 79112

Ez arra jó, hogy ha valami nem stimmel egy kicsit (Béci72 "köhögő" motorja), akkor vissza lehet nézni, hol volt/van a hiba, mire lehet számítani (fúvókacsere, vagy érzékelő csere, stb.) a javításnál.

Ha később nem 100 üzemóránál cserélem az olajat, hanem 80-nál, akkor le lehet nullázni, vagyis nem fog 20 óra múlva olajért sikítozni a motor. Mint kiderült - ha igaz - a moci elektronikája nagyon hosszú ideig tárolja a fordulatszám/időtartam tartományokat. (Vissza lehet keresni a "túlpörgetést").

Még nem jött meg a szett, csak a 119 oldalas leírást tanulmányozgattam eddig.

A szoftvert már megkaptam, 2016 év végi verzió.

Az egymillás motor árához képest a 23 eFt-os szett EU-ból nem is aránytalanul drága. ("Dobtam" már ki többet is sajnos gagyi alkatrész miatt.)

Az autómban is van szélvédőre kivetített OBD display, és már tudom,hogy a hűtővíz érzékelőm kontakhibás (a az autós műszerfalon a rövid jelhiba még nem jelenik meg) , ami sajnos típushiba.

Nyilván cserélnem kell nem sokára.

Előzmény: baal (79110)
gezaFater Creative Commons License 2017.05.30 0 0 79111

de, jó hogy van nála....:))

Tudja miért lesz majd hajótörött..

Előzmény: baal (79110)
baal Creative Commons License 2017.05.30 0 0 79110

és ha a tengeren lerobban a motorod, akkor ütheted a fejedet a diagnosztikai szettel:-)))

Előzmény: Bujazliz (79108)
Béci 72 Creative Commons License 2017.05.30 0 0 79109

Szia!

 

Remélem hosszú évekig csak statisztikai céllal fogod használni ezt a kütyüt,pusztán érdekességként,hogy legyen mit tanulmányozni unalmas téli estéiden.Jó,hogy veszel,így lenne kihez fordulni,ha esetleg mégis előfordulna valami apró probléma:-)

Előzmény: Bujazliz (79108)
Bujazliz Creative Commons License 2017.05.30 0 0 79108

Megrendeltem az új Suzuki DF20A motoromhoz PC-hez csatlakoztatható Suzuki Diagnostic System szettet. (82$)

Megdöbbentett,mennyire elektronizáltak ezek az új motorok.

Egy rakás érzékelő van a mocin beépítve, amit a diagnosztikai szett vizsgál/érzékel:

- Főtengely pozíció érzékelő

- Bütyköstengely (vezérműtengely) pozíció érzékelő

- Gázkar pozíció érzékelő,

- Beömlő levegő hőmérséklet érzékelő,

- Hengerfej hőmérséklet érzékelő,

- Zárt fojtószelep érzékelő

- Szívócsatorna abszolút nyomás érzékelő,

- Befecskendezett üzemanyag mennyiség mérő (milli-köbcenti!)

- Motor fordulatszámmérő (időben tárolt fordulatszám/időtartomány)

- Üzemóra számláló

- Olajszint érzékelő

- Olajhőmérséklet érzékelő

 

Továbbá a szett:

- Hibakód kiolvasó és törlő.

 

Csak kapkodom a fejem, hova jutott a technika még kis motoroknál is.

Itt a barkácsolásnak már nincs helye,lehetősége.

 

 

durkonorbi Creative Commons License 2017.05.30 0 0 79107

Ezt láttad: https://www.jofogas.hu/borsod_abauj_zemplen/Aluminium_csonak_elado_66802821.htm

 

Nem értek az alu csónakokhoz - lehet nem ajánlott típus is... :)

Előzmény: sanyooo1 (79105)
L_áma Creative Commons License 2017.05.30 0 0 79106

:)

Előzmény: sanyooo1 (79105)
sanyooo1 Creative Commons License 2017.05.30 0 0 79105

Ha rám gondoltál, kedves tőled! :)

Tegnap vittek el az orrom elől egy alut Dunaújvárosból, már beletörődtem a 120 ropiba, de megelőztek! 

Ki hitte volna, hogy ilyen jó világ van csonka-Magyarországban? 

A vége az lesz, hogy csak elmegyek Bohács-hoz és veszek pár tábla főzésálló rétegelt lemezt! :( Vagy ősszel meglátjuk, ki mitől akar megszabadulni.

Előzmény: L_áma (79102)
lapar Creative Commons License 2017.05.30 0 0 79104

a másodikra azt hittem az enyém volt, mert a lábrács ismerős volt.

De aztán mégse, mert nekem le volt festve a Romantika. (Bocim volt a neve)

a Vetyit nem tudom, hogy bírja, a Forelle sok volt neki. (vagy az egyhenger)

Előzmény: L_áma (79102)
lapar Creative Commons License 2017.05.30 0 0 79103

"meg még ami marad"

ha meg havária van, ott egy tartalék orr (meg far)

Előzmény: L_áma (79102)
L_áma Creative Commons License 2017.05.30 0 0 79102

Ha én egyedül autóra rakható alu csónakot kerestem volna korábban, és a romantikákkal csak az lett volna a bajom, hogy százhúszért csak 2 + orr a hosszuk, akkor most ezt a kettőt megvenném:

https://auto.jofogas.hu/borsod_abauj_zemplen/Elado_alu_csonak_Vetyerok_motorral_66524228.htm

https://auto.jofogas.hu/szabolcs_szatmar_bereg/Romantika_aluminium_csonak_alucsonak_66866734.htm

Lenne belőle egy eléghosszú ........... meg még ami marad. A vetyiből meg kijön a fuvarköltség.

 

Csak úgy leírtam......

 

:)))

baada Creative Commons License 2017.05.30 0 0 79101

gondolom nem a vadvizi evezos palyan hasznaljak legyezesre, hanem nyugodt vizu tavakon (ha erre valo)

 

mas: nem keresem vissza az eredeti hszt, szonyeg azert van benne, mert nem csuszik vizesen es nem olyan forro nyaron

Előzmény: lapar (79098)
baal Creative Commons License 2017.05.30 0 0 79100

meg a villanyszerelő-az 2 percig megáll a levegőben:-)

Előzmény: battery.low (79095)
durkonorbi Creative Commons License 2017.05.30 0 0 79099

Mint írtam: érezd csak így, és ragaszkodj ehhez! :) Semmiképpen nem akarlak ebből a helyzetedből kimozdítani - egyik állításod tekintve sem! :)

 

Előzmény: marialuiza (79097)
lapar Creative Commons License 2017.05.30 0 0 79098

Ez szerintem egyensúly gyakorlat, semmi más.

Így könnyú, de azért arról megnéznék egy videót, hogyan csinálja, amikor elmegy a Bella Rosa.

Előzmény: battery.low (79095)
marialuiza Creative Commons License 2017.05.30 0 0 79097

Hát ennyi, ha nem tudsz ide passzoló, vagy értelmes választ írni :D 

Az olyan vertikális csalit tudod nem vertikálként is használni, aminek nem csak a hátába hanem az orrába is van beakasztó szem de azt már multivertikálnak hivják. Űbernagy pergető lehecc, amojan divatpergetős aki a netes tapasztalatokat ossza és nem a sajátot. :D 2,7-es botnál nem használok hosszabbat mer nem akarok vazenagyot dobni, inkáb közelebb megyek a ladikkal és baklavát sem húzok a fejemre álcának és a hal az mégis jön! :)

Előzmény: durkonorbi (79090)
durkonorbi Creative Commons License 2017.05.30 0 0 79096

:) :) :)

Előzmény: battery.low (79095)
battery.low Creative Commons License 2017.05.30 0 0 79095

Rákerestem angolul erre a platformra.
Mit ne mondjak... Van mit tanulnunk. :-)
Szobafestő, vagy ács-álványozó szerintem csak ilyenen érzi jól magát peca közben.

Előzmény: baal (79044)
durkonorbi Creative Commons License 2017.05.30 0 0 79094

Szomorú, de nemrégen aktuális diskurzus kapcsán - a tűzoltással kapcsolatban:

 

Kigyulladt csónak video

Hsanty Creative Commons License 2017.05.30 0 0 79093

Mindeközben ez történik kínában.... :)

 

https://youtu.be/hACdd0xHyTo

Boarhunter Creative Commons License 2017.05.30 0 0 79092

Ne foglalkozz vele. Ő az a troll aki mát tucatnyi néven ki lett innen vágva...

Előzmény: durkonorbi (79090)
L_áma Creative Commons License 2017.05.29 0 0 79091

Ő az aki bejön, nem kopog, nem köszön, nem mutatkozik be, csak fikáz.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mindezt úgy hogy még hülyeséget is beszél. 

Előzmény: marialuiza (79081)
durkonorbi Creative Commons License 2017.05.29 0 0 79090

Egy percig elgondolkodtam, írjak-e ide passzoló, vagy értelmes választ, de kétszer is elolvasva amit és ahogy írtál, jobb is ha így gondolkodsz... :) HA esetleg pergetsz, a vertikál csalikat továbbra is csak függőlegesen használd, és dobálj 3 méter feletti botokkal! Több hal marad a vízben! :)

Előzmény: marialuiza (79077)
baal Creative Commons License 2017.05.29 0 0 79089

lesz viz bőven, intézkedtem:-)

Előzmény: süger (79067)
baal Creative Commons License 2017.05.29 0 0 79088

honda

csakis

a honda sose gyártott kétüteműt, csak négyüteműt, kiforrott, jó technológia, csendes, kis fogyasztású-és ha kevesebb a pénzed, akkor a hondából találsz idősebb motorokat emberibb árakon

Előzmény: mazsolafoto (79082)
Törölt nick Creative Commons License 2017.05.29 0 0 79087

Kinek a pap, kinek a paplan. 😁

Előzmény: sanyooo1 (79086)
sanyooo1 Creative Commons License 2017.05.29 0 0 79086

Bocsánat, az két ütemű! 

Igaz, nem tudom megérteni, miért fontos a négy ütem, egy vizsgára nem kötelezett motornál, de én sem tudhatok mindent. 

Szóval, ha szükséges és elengedhetetlen feltétel a négy sztroke :) akkor bocsánat, tévedtem.

Előzmény: Törölt nick (79085)
Törölt nick Creative Commons License 2017.05.29 0 0 79085

A Rotax 4 ütemű?

Előzmény: sanyooo1 (79083)
aamen Creative Commons License 2017.05.29 0 0 79084

mennyi pénz van rá, igazi 10 lovas kell vagy 10-nek látszó

Előzmény: mazsolafoto (79082)
sanyooo1 Creative Commons License 2017.05.29 0 0 79083

Sered kolléga árul egy Rotaxot nagyon olcsón.

Előzmény: mazsolafoto (79082)
mazsolafoto Creative Commons License 2017.05.29 0 0 79082

8-10 LE teljesítményű 4 ütemű csónakmotort szeretnék vásárolni a rocsómhoz. Tudtok valami jó tanácsot ill. ajánlatot adni?

marialuiza Creative Commons License 2017.05.29 0 0 79081

az mög ki?

Előzmény: L_áma (79079)
L_áma Creative Commons License 2017.05.29 0 0 79080

Tegnap mutattuk meg neki a csőrlő használatát. Új teknő. 

Előzmény: Sz.G.E270CDI (79078)
L_áma Creative Commons License 2017.05.29 0 0 79079

Ez mehetett volna "nikonboy" néven is. Pont olyan a tartalma.

Előzmény: marialuiza (79077)
Sz.G.E270CDI Creative Commons License 2017.05.29 0 0 79078

Nagyon szép!  Ott parkol, ahol Te?      (....mert ezt nem láttam.);-)

Előzmény: L_áma (79046)
marialuiza Creative Commons License 2017.05.29 0 0 79077

"amit a "víz szintjén állva" nagyobb távolságba nem tudna jól, eredményesen használni fenéken vagy a vízréteg alsó régióiban (egyes vertikálcsalik, gumik stb."

 

Te se viccelj, mert ez nagyon nagy blődség volt amit írtál! Csalivezetéshez megfelelően hosszú és merevebb pálca kell, nem pedig hegyet mászni! :DDD Vertikál azt jelenti hogy függőlegesen emelgeted a csalit, ehhöz sem kell dúcra mászni! :D

Előzmény: durkonorbi (79058)
L_áma Creative Commons License 2017.05.29 0 0 79076

Beszél itt mindenki minden marhaságot. Látószög, csalivezetés, meg.... lóf...! Gyávák:

 

http://index.hu/kulfold/2017/05/29/felugrott_a_hajora_egy_hatalmas_capa/?token=88cb81cded1af679b03e22f622690c03

 

:))))

Előzmény: Kalózita (79010)
L_áma Creative Commons License 2017.05.29 0 0 79075

Ez egyszerű. Mint a mondás tartja:

Ha egy férfi kinyitja a kocsi ajtaját egy hölgynek, akkor vagy a hölgy új, vagy az autó.

Namármost, mivel a videjó publikus, így lehet tudni, hogy a hajó az új. Akkor meg a matróz már ismerős.

Azt a videjót sosem találjuk meg a jútúbon, amelyiken nem a hajó az új. 

 

:)))))

Előzmény: pityy palko (79073)
süger Creative Commons License 2017.05.29 0 0 79074

Embörök! Bocsánat Doodi tól.:))

De a kastélyon belül is másképpen öltözködünk,mint hivatalosan. Protokoll illem szerint.:)))

pityy palko Creative Commons License 2017.05.29 0 0 79073

Az meg egyenesen elgondolkodtató, hogy miért nem a "Matrózzal" ismerkedik a kajütben? :-)))))

Előzmény: L_áma (79072)
L_áma Creative Commons License 2017.05.29 0 0 79072

Érdekes, hogy a horgonyzáshoz/kikötéshez új egyenruhát húzott a "matróz". :))

Előzmény: Dooodi (79059)
L_áma Creative Commons License 2017.05.29 0 0 79071

Elvieg szériában "mindegyforma".

Bár azt pletykálják itt Baján, hogy Mihályfi mester néha praktizál, néha meg nem. 

Előzmény: durkonorbi (79057)
L_áma Creative Commons License 2017.05.29 0 0 79070

Azt mondta a fickó, jobb szerette volna karosnak, de így vizsgáztatták, hát majd megszokja. Itt mintha olyanokat írtak volna hozzáértők, hogy a 40 ló már csak kormánnyal vizsgázik........ ha jól emlékszem. 

Előzmény: lapar (79060)
süger Creative Commons License 2017.05.29 0 0 79069

Mikor álló helyzetben oda van tolva neki,és a mélybaritontól,ahogy kapaszkodik,és pörög föl egészen a siklási üveghangig.

Szerintem egy műszaki dolgokban jártas embernek zene,mit zene,egyenesen művészet füleinek. :))

Előzmény: süger (79066)
süger Creative Commons License 2017.05.29 0 0 79068

Rosszul fogalmaztam,az ilyen esetekben kellett volna.:)))

Előzmény: süger (79066)
süger Creative Commons License 2017.05.29 0 0 79067

Erősen figyelem a vízállást,mert Pesti 200 alatt 150 ig csak reggel,és este hét órakor van zsilipelés Tass on.:(

süger Creative Commons License 2017.05.29 0 0 79066

Nekem akkor is az a Grand os videó tetszik,amikor mellőletek kilő egy hajó,hondával a farán,na annál gondolom lehet élvezni a gyorsulást.:))

Előzmény: Dooodi (79059)
lapar Creative Commons License 2017.05.29 0 0 79065

Pedig az fontos lenne, ixelgetni, víztérkód, stb. :-)

Előzmény: deltapó (79063)
lapar Creative Commons License 2017.05.29 0 0 79064

Mint a fa ablak, annak sincs értelme.

Előzmény: Kalózita (79062)
deltapó Creative Commons License 2017.05.29 0 0 79063

Íróasztal nincs hozzá?

Előzmény: battery.low (79035)
Kalózita Creative Commons License 2017.05.29 0 0 79062

Pecamódszertől függ, de gyakran jól jön, ha van egységes nagy felület a csónak többi részén a horgászathoz. A kormány állás pedig rabolja a helyet, talán ezért tolják hátra. 

Én ezt a mahagóni fa anyagot nem értem, manapság mi előnye van a modern kompozit testek mellett? Tudom csendesebb, de ennyi. Cserébe viszont nehezebb, pláne ezt húrcolni is kell, drágább, kényes, gondozásigényes, stb.  Olyan mintha manapság csinálnának fából autókasznit, mint azt 50-60 évvel ezelőtt tették. 

 

Előzmény: lapar (79060)
buzase72 Creative Commons License 2017.05.29 0 0 79061

Köszönöm a tanácsokat, segítséget.

lapar Creative Commons License 2017.05.29 0 0 79060

az ilyen kormányállást sose tudtam megérteni. Ha a zember ott ül közvetlen a motor előtt, akkor minek. Szerintem pont az a jó bennem hogy a motor hangjától, rezgésétől kicsit távolabb ül az ember, és jobban belátja a "terepet" előre.

(de lehet, hogy csak savanyú a szőlő ? )

Előzmény: durkonorbi (79057)
Dooodi Creative Commons License 2017.05.29 0 0 79059
durkonorbi Creative Commons License 2017.05.29 0 0 79058

Ne vicceljetek srácok! :)

 

(Mi, az) elszánt pergetőhorgászok sokszor egy 45°dőlésszögű, másfél talpalatnyi helyen is elegyensúlyozunk a sötétben, egy duzzasztó közvetlen alvizén, lámpát nem kapcsolva, ha onnan jönnek a halak! :) Ehhez képest ez a felület nagy és stabil! :)

És persze, egyértelműen nem menet közben használják, hanem leszúrva (pl. egy vagy két    ilyennel   ) - és jellemzően az amcsi nagy tavakon, ahol van pl. 2-3 méteres víz, ameddig a szem ellát...  és hogy magasan van, az nem a hal láthatósága miatt jó, hanem mert nagyobb szögben tudja vezetni a csalit. Így sok olyan csali, technika is használható, amit a "víz szintjén állva" nagyobb távolságba nem tudna jól, eredményesen használni fenéken vagy a vízréteg alsó régióiban (egyes vertikálcsalik, gumik stb.). illetve van olyan ami ilyen szögből sokszor eredményesebb, mert jobb vezethetőséget ad! :) :) :)

 

Előzmény: Kalózita (79042)
durkonorbi Creative Commons License 2017.05.29 0 0 79057

   Itt    van/volt kalapács alatt, ha jól látom! :)

Előzmény: L_áma (79052)
killmark Creative Commons License 2017.05.28 0 1 79056

Ilyet ne csinálj!

Lekopik a körömlakkod.

Előzmény: L_áma (79054)
Hsanty Creative Commons License 2017.05.28 0 0 79055

Ejnye ilyen piszkosan beszállni :D

Előzmény: L_áma (79054)
L_áma Creative Commons License 2017.05.28 0 0 79054

Na jó. Azt álmodtam, lett egy fényesre lakkozott mahagóni csónakom. Elmentem vele pecázni, majd néhány óra sárdagasztás után hazacsónakáztam vele:

:))))

Előzmény: baal (79053)
baal Creative Commons License 2017.05.28 0 0 79053

a faxomat

sok minden alakulhat az életben

merj legalább álmodni!

waze, már megvolt mind a két gyerekem, amikor még egy istálóból átalakitott kis házikóban laktunk

nuku fűtés, a fürdőszoba 4mx 90 cm-es volt.........

álmodni sem mertem volna, hogy lesz egyszer saját normális kecóm

és volt egy púpos wartburgom....

Előzmény: L_áma (79052)
L_áma Creative Commons License 2017.05.28 0 0 79052

Az enyém........ :)))

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Álmodni nem mernék ilyet. Csak láttam, és kattintottam. 

Előzmény: Béci 72 (79050)
baal Creative Commons License 2017.05.28 0 0 79051

mindig mondom hogy a fahajó az igazi

csak az a sok macera ne volna vele

Előzmény: L_áma (79046)
Béci 72 Creative Commons License 2017.05.28 0 0 79050

Szép ez a hajó,és a motor is!

A tied?

Előzmény: L_áma (79046)
pusszmotor Creative Commons License 2017.05.28 0 0 79049

Szervusz

Ügyes vagy ha ebből a székből ülve folyamatosan pergetsz, körbe, előre egyet tudsz dobni, aztán felállsz

ezt valld be, ez a szék meg az enyém is a fenekezésre való, leülsz és iszod a sörödet

A

Előzmény: battery.low (79035)
pusszmotor Creative Commons License 2017.05.28 0 0 79048

Hát pedig tapasztaltam, de nézd végig a videókat

A

Előzmény: Kalózita (79033)
doktor4 Creative Commons License 2017.05.28 0 0 79047

magyarra fordítva......nem olcsó játék hülye gyerekeknek..😊 üdv doktor4

Előzmény: Kalózita (79042)
L_áma Creative Commons License 2017.05.28 0 0 79046

Ja:

L_áma Creative Commons License 2017.05.28 0 0 79045

Azt mondja a hiradó a hátam mögött:

-A Balaton 20 fokos, határeset, de lehet benne fürdeni.-

 

Hát, én ma úsztam egyet a Dunában. Mikor kimásztam, a zasszony elröhögte magát:

-Hehe, én nem ehhez mentem hozzá!-

 

A víz tényleg hideg volt kicsit.......

 

 

 

baal Creative Commons License 2017.05.28 0 0 79044

bonyolult neve van, viszont az elárulja azt is hogy mire használják:-)

stable fishing platform

Előzmény: Kalózita (79042)
L_áma Creative Commons License 2017.05.28 0 0 79043

Tudod sanyooooo, ez az a fajta, aki mikor fennakadt a gáz a zautójában felhívta a 911-et. Meg is halt egy egész család..... :(

Előzmény: sanyooo1 (79032)
Kalózita Creative Commons License 2017.05.28 0 0 79042

Az oké, hogy magasabbról jobban látja hogy hol a hal, de a gond ezzel az, hogy a hal is hamarább kiszúrja és elhúzódik vagy nem?

A másik gond, hogy a biztonságos és felhőtlen pecához túl kicsi az a kakasülő. Aztán ha kapása van, mindig le kell másznia is :)

Egyre inkább az erősödik meg bennem, hogy a sekélyes vízen való sikeres kalauzoláshoz találták ki. 

Valaki ismeri ennek a kakasülőnek az angol nevét?

Előzmény: battery.low (79037)
süger Creative Commons License 2017.05.28 0 0 79041

Mármint a hajóban vája a bevetést.:)

Előzmény: süger (79040)
süger Creative Commons License 2017.05.28 0 0 79040

Az a két karfa a kényelemért pont annyit ér. Nekem kempingszékem van,ami nem használt állapotban összecsukva várja a "bevetést". Az is 4,5 pénz vót. És használom a karfáját.:)

Előzmény: sanyooo1 (79039)
sanyooo1 Creative Commons License 2017.05.28 0 1 79039

Nem szabad így szórni a pénzt! És a vakerán vettem 3 ezerért, igaz nincs karfája, de valódi bőr a kárpítja! Harmadik éve tűri a 120 kilómat! :-)))

Előzmény: battery.low (79035)
többtestű Creative Commons License 2017.05.28 0 0 79038

Távkar bowdenek hosszabbításár felejtsd el.  4 kilences a bukta valószínűsége.

Vegyél megfelelő hosszúságú és fajtájú bowdent. Magából a bowdenból  nincs sok fajta Például C8, C12,C5 stb. Ezeknek a vége más. Ezenkivűl a bowdenekhez vannak csatlakozó szettek, amik viszont már kifejezetten motor és bowden spicifikusak

Nem ismerem azt a távkar típust amit Neked van. Előfordulhat az is hogy nem létezik olyan bowden ami ehhez a távkarhoz és a Yamahához is illeszkedik.

Ha abszolut kezdő vagy, vagy fordulj szakemberhez, vagy menj el egy hajós szaküzletbe kezedben a távkarral, a motor pontos tipusával. Ott biztos segítenek, mert szeretnek eladni. Én ezt javaslom.

Az is kérdés hogy maga a motor fel  van-e készítve távkarhoz. Ezt a Yamahások megtudják mondani, de itt is van bizonyára valaki aki tudja. Én sajnos nem tudom.

A Z kar csatlakozásához tényleg egy fület szoktak használni. Ez a lemezt általában két csavarral fogják fel a motorfogantyújához. (alulról) Ezt lehet barkácsolni, nem nagy ügy.

Csinálj egyet egy rétegelt lemezből és ha megfelelőek a méretek neki állhatsz a végleges darabnak

Előzmény: buzase72 (79034)
battery.low Creative Commons License 2017.05.28 0 0 79037

Magyarázat lehet erre a toronyra, hogy magasról nagyobb területen belát a víz alá és látja hol a hal.
Mert különben sok értelmét nem látom. Viszont jó nagyot lehet onnan tanyázni.

Előzmény: Kalózita (79033)
baada Creative Commons License 2017.05.28 0 0 79036

kormanyzas megoldasa akar, de a gazszektor tul nagy falat lehet foldi halandonak. (zsigulira is fel lehet mekkelni a skoda cuccot, csak nem szokas)

Előzmény: buzase72 (79034)
battery.low Creative Commons License 2017.05.28 0 0 79035

Hülye magyar meg vesz aprópénzért, uraságtól levetett, kényelmes forgószéket Pesten a Déri Miksa u 10-ben és abból perget.
Szinte röstellem, hogy állítható rajta az ülőlap és a háttámla magassága, egymáshoz viszonyított helyzete, dölésszöge, a hátradölés rugóereje, a karfák magassága és vízszintes poziciója - mindez 5.500,-ért.

 

Előzmény: pusszmotor (79025)
buzase72 Creative Commons License 2017.05.28 0 0 79034

Sziasztok

 

Nagyon kezdőként szeretnék kérdezni távkarral illetve kormányzással kapcsolatban.

 

Adott egy yamaha f9.9 AEM 6G8 as motor aminek a vezérlését és irányítását szeretném megoldani. Hozzá jutottam egy MetControl távkarhoz aminek a bowdenje rövid és alapvetően Mercury motorok vezérlésére szolgál.

Kérdés: csak bowden cserével meg tudom e oldani a vezérlést? esetleg a bowden (30 cm rövidebb) hosszabbítóval megoldható e.

 

Kormányzás:

A csónakhoz kaptam kormányszerkezetet és mindent ami kell a tolórudas kormányzáshoz kivéve a z-kart. Azonban akárhogy nézem a motoron nem találom a z kart hová is tudnám beszerelni. A csónak korábbi tulajdonosa azt mondta neki volt egy "fül" a motoron és abba szerelte. Azt szeretném megkérdezni, hogy ez utólag beszerelhető?

 

Köszönöm a válaszokat

Kalózita Creative Commons License 2017.05.28 0 0 79033

Szervusz! Nem gondolom, hogy oda felállnak pergetni, dobálni. Ahhoz túl kicsi a tető területe és túl sok a hambin gyarapodott amcsi pecás! :) Valami más funkciója lehet annak.  Egyik videón látszik hogy áll rajta az ember és rúddal tolja a csónakot, a motor pedig kitrimmelve. Talán erre való, a sekélyes hínaras vizeken.

Előzmény: pusszmotor (79024)
sanyooo1 Creative Commons License 2017.05.28 0 0 79032

B+ én szeretnék olyan "boldog együgyűség"-ben élni, ahol megélek a fizetésemből, félre is tudok tenni, és a mindenkori kormány a kegyeimet lesi, hogy legközelebb is rá szavazzak! Ahol a belső fogyasztásra van felépítve a gazdaság, és még mindig meg tudja venni a paraszt a legújabb 5.000 köbcentis terepjárót, ha arra támad kedve! 

Előzmény: L_áma (79029)
L_áma Creative Commons License 2017.05.28 0 0 79031

Reggel a zasszony odapálmatexezi..... :)))

Előzmény: sanyooo1 (79030)
sanyooo1 Creative Commons License 2017.05.28 0 0 79030

Azért megnézném, hogy áll meg azon a galambdúcon a csorro a Dunán, ha jön felfelé a kitűzőhajó, vagy egy ukrán vondta. 

Előzmény: pusszmotor (79025)
L_áma Creative Commons License 2017.05.28 0 0 79029

!

Nekem onnét van sógornőm. Abban a környezetben ilyen lesz az ember. A boldog együgyűség, és az összeesküvés elméletek furcsa keveréke alakul ki a nem kellőképp dolgoztatott agyban. 

:)

Előzmény: doktor4 (79027)
pusszmotor Creative Commons License 2017.05.28 0 0 79028

Ez nem szeretet kérdése

Az Ő véleményünk szerint Mi is hűjén vagyunk

A

 

 

Előzmény: doktor4 (79027)
doktor4 Creative Commons License 2017.05.28 0 0 79027

sajnos de .Hülyék.😊 üdv doktor4

Előzmény: pusszmotor (79025)
pusszmotor Creative Commons License 2017.05.28 0 0 79026
Előzmény: Kalózita (79010)
pusszmotor Creative Commons License 2017.05.28 0 0 79025

szervusz, itt megtalálod a videok között a használatát

az amerikaiak nem hüjék

 

 

http://www.hewes.com/videos/

Előzmény: Kalózita (79010)
pusszmotor Creative Commons License 2017.05.28 0 0 79024

 

 

 

szervusz

lehetne motorvédő bimini is.

De az egy állvány, ahol a pergető horgász áll.

 

Előzmény: Kalózita (79010)
battery.low Creative Commons License 2017.05.28 0 0 79023

Csak a belső fenék alatt van rétegelt lemez. A gerinc,  a bordák, valamint a csónak peremében van fa. Maga a héj üvegszálas poliészter.

Előzmény: marcibán (79021)
szafero Creative Commons License 2017.05.27 0 0 79022

Ok bekávézunk-:)

Előzmény: baal (79014)
marcibán Creative Commons License 2017.05.27 0 0 79021

Miből van?  Műgyantázott rétegelt lemez?

Előzmény: battery.low (79018)
aamen Creative Commons License 2017.05.27 0 0 79020

"Sima vízen 18 km/h"

tíz éve vettem egy ilyet, igen hasonló konstrukció, és ugyanilyen ötös (csak mariner feliratú) motorral szintén 18 km/h-t ment
azzal a csónakkal két probléma volt: az egyik hogy a gyártó igen spórolt az anyaggal, a másik hogy pár év után a padlója megszívta magát vízzel
és akkor az ötös motor már aligalig siklatta meg...

Előzmény: battery.low (79018)
baal Creative Commons License 2017.05.27 0 0 79019

szépen viszi az 5-ös

elvileg délután csalingázok, rádcsörgök majd

Előzmény: battery.low (79018)
battery.low Creative Commons License 2017.05.27 0 0 79018

Sima vízen 18 km/h. Itt a videón 15-16 km/h. Reggel tuti kint leszek. De összefuthatunk délután, ha gondolod.

Előzmény: baal (79017)
baal Creative Commons License 2017.05.27 0 0 79017

tényleg szépen viszi

mértél sebességet?

Előzmény: battery.low (79015)
baal Creative Commons License 2017.05.27 0 0 79016

holnap nem csobogsz véletlenül a vizen? délután

Előzmény: battery.low (79015)
battery.low Creative Commons License 2017.05.27 0 0 79015

Végre megléptem, amit már régóta tervezek. Omegaplast Sharkot lecseréltem Rikárd 455 Open-re.
Peca közben nem csobognak a hullámok, mint a Shark elején és oldalán, valamint soha többet nek kell az esővízzel törődnöm, mert ebből kifolyik.  5 lovas motorom is szépen viszi. :-)

https://www.youtube.com/watch?v=e7dQ44oq--g

 

baal Creative Commons License 2017.05.27 0 0 79014

szia

voltam

de csak egy keveset

medenc kellett tisztitani

merre jártál?

holnap délután kinn leszek megint

Előzmény: szafero (79011)
dunadelta Creative Commons License 2017.05.27 0 0 79012

Az a bárszék...

Előzmény: Kalózita (79010)
szafero Creative Commons License 2017.05.27 0 0 79011

Szia baal!  Leszel ma vízen?

Kalózita Creative Commons License 2017.05.27 0 0 79010

Szerintem belül a páralecsapódás miatt teszik.

Én pedig azt nem tudom, hogy kümotorok fölé miért tesznek kis tetőt, mint itt is? :)

 1

Olyan meleg lenne az USA partjain, hogy ez nélkül túlmelegedne a motor? És ha igen, akkor miért nincs mindegyiken?

Előzmény: durkonorbi (79005)
L_áma Creative Commons License 2017.05.26 0 0 79009

Smasszer!

Írtál levelet, én meg válaszoltam. Aztán...... ?

pityy palko Creative Commons License 2017.05.26 0 0 79008

Küldtem néked derótpostát. :-)))

Előzmény: többtestű (79007)
többtestű Creative Commons License 2017.05.26 0 0 79007

Soha nem használtam lejárt szavatosságú ragasztót, így nem tudom. Csinálj egy 5 cm2 felületű próbaragasztást,(1-3 mm vastagságút). Ha 3-4 nap kötés után szerszám nélkül szét tudod választani akkor valszeg nem OK. Ha nem nyugodtan használd.

Előzmény: Mészgagéza (79002)
többtestű Creative Commons License 2017.05.26 0 0 79006

Egy laminátumból készült hajónak csak az egyik oldalának a felülete szép. A kárpitozás a legolcsóbb, és leggyorsabb módja egy normálisan kinéző felület kialakításának. Az amcsik mindig is elég praktikusan gondolkoztak. Így nincs csiszolás, nincs por, nincs glettelés, nem kell top-coat stb. Fújható ragasztó, műszálas, nem nedvszívó kárpit, egy éles olló és szike. A szegéshez meg hőlégfúvó. Szerszámigény 6000 Ft, és nem 120 000 Ft. Egy használható csiszolónak ugyanis ennyi az ára.

Előzmény: Mészgagéza (79003)
durkonorbi Creative Commons License 2017.05.26 0 0 79005

Szerintem belül nagyrészt a design - de hasznos is, mert ha pakolsz akkor csendesebb!

Előzmény: Mészgagéza (79003)
baal Creative Commons License 2017.05.26 0 0 79004

jogos kérdés

Előzmény: baada (79001)
Mészgagéza Creative Commons License 2017.05.26 0 0 79003

Kinti csónakos videókat nézvegetve, felmerült bennem, hogy az amcsik miért kárpitozzák ki a csónakokat kívül-belül? Pláne az úgynevezett Bass boat horgászcsónakokat. A csúszás miatt kívül még értem, de hogy mindenhol, belül is, annak mi értelme? 

Mészgagéza Creative Commons License 2017.05.26 0 0 79002

Szia! Köszi a tanácsot! Találtam is a pincébe egy bontatlan tubus Sika 252-őt, de már 3 éve lejárt a szavatossága viszont nincs beszáradva.

Használhatom ezt a ragasztáshoz? Vagy "megromolhatott" a minősége, a lejárt szavatossága miatt?

Előzmény: többtestű (78672)
baada Creative Commons License 2017.05.26 0 0 79001

tisztazzuk mar h.  a test v. a motor neptun...    'nyet vazelin, Vaszilij!'

Előzmény: netraptor (78995)
többtestű Creative Commons License 2017.05.26 0 0 79000

Köszi. Megfelelő időben, és helyen ez egy jó érv lehet.

Előzmény: baal (78977)
baal Creative Commons License 2017.05.26 0 0 78999

de nem az a lényeg milyen tipus

venni, vagy eladni akarod

ha venni, akkor 100-150,futó és motor nélkül

ha ennél drágább akkor az már piaci/feletti ár, és nagyon szépnek kell lennie, hogy megvegyék

Előzmény: netraptor (78995)
baal Creative Commons License 2017.05.26 0 0 78998

csak azt hiszed, hogy megtaláltad

nézd meg jobban:-)

Előzmény: netraptor (78995)
netraptor Creative Commons License 2017.05.26 0 0 78997

Amúgy sztem szép test, és stabil.

baal Creative Commons License 2017.05.26 0 0 78996

bocs, összekeveredtem

Előzmény: feripapa46 (78993)
netraptor Creative Commons License 2017.05.26 0 0 78995

Azt hiszem, megtaláltam.

 

http://alkupiac.com/termekek/1175873_motorcsonak-neptun-23-csonakmotorral

 

Nos ennek fényében mi ennek a reális értéke? Mondjuk, hogy vásárolni szeretnék.

L_áma Creative Commons License 2017.05.26 0 0 78994

Nem. Ha azt akarom bemutatni, hogy ezt is el lehet ba....ni, akkor nem vicc.

Előzmény: feripapa46 (78992)
feripapa46 Creative Commons License 2017.05.25 0 0 78993

A  motor Honda amihez az alkatrész kellene. De köszönöm, hogy szóltál.

Előzmény: baal (78970)
feripapa46 Creative Commons License 2017.05.25 0 0 78992

Az 5 liter víz az ugye vicc?

Előzmény: L_áma (78965)
GYB67 Creative Commons License 2017.05.25 0 0 78991

Lesz harmadik is a társaságban?  :-))  Még ha a zárt orrú kivitelben is...

Láma olcsón vette. De annyiért nem is biztos, hogy igaz...  :-)))))

100 e. környkétől...

Előzmény: netraptor (78978)
baada Creative Commons License 2017.05.25 0 0 78990

neptun orra csapott (lehet nem mindegyike, de en csak olyat lattam) ez ha jol latom 'hegyes orru'

Előzmény: netraptor (78978)
baal Creative Commons License 2017.05.25 0 0 78989

az életben semmi sem muszáj:-))

Előzmény: L_áma (78979)
baal Creative Commons License 2017.05.25 0 0 78988

a fedélzetet ne nézd, abban volt nyitott és zárt kivitel is

Előzmény: netraptor (78987)
netraptor Creative Commons License 2017.05.25 0 0 78987

Valóban hasonlít, de nem ilyen.

Előzmény: baal (78986)
baal Creative Commons License 2017.05.25 0 0 78986
Előzmény: netraptor (78978)
baal Creative Commons License 2017.05.25 0 0 78985
Előzmény: baal (78984)
baal Creative Commons License 2017.05.25 0 0 78984

hajdúszováti mgtsz:-))

Előzmény: netraptor (78983)
netraptor Creative Commons License 2017.05.25 0 0 78983

Ha nem jól gondolom, akkor milyen lehet?

Előzmény: baal (78981)
btk53 Creative Commons License 2017.05.25 0 0 78982

ugyanmár... ráiratja a fia nevére a céget és kéx. )))

Előzmény: baal (78977)
baal Creative Commons License 2017.05.25 0 0 78981

szerintem nem jól gondolod

reális értéke?

attól függ venni, vagy eladni akarod:-)))

Előzmény: netraptor (78978)
L_áma Creative Commons License 2017.05.25 0 0 78980

Mintha mutatna némi hasonlóságit:

Legyen megbocsájtva, ha rosszul látom. Megkóstolotuk a holnapi páleszt.....

Előzmény: netraptor (78978)
L_áma Creative Commons License 2017.05.25 0 0 78979

Mindíg sejtettem, hogy veled sem muszály újjat húzni. :))

Előzmény: baal (78977)
netraptor Creative Commons License 2017.05.25 0 0 78978

Sziasztok

 

Segítséget szeretnék kérni. Jól gondolom, hogy ez egy Neptun test? Mi ennek a reális értéke? Sólyakocsistól, aminek nincs rendszáma.

baal Creative Commons License 2017.05.25 0 0 78977

csak jelzem, hogy a vizirendőrnek nem lehet vízzel kapcsolatos vállalkozása, mivel az idézem

 

A Hszt.65. § (5) bekezdése meghatározza, hogy milyen esetekben tagadható meg az engedély:

 

– a szolgálat kötelességszerű, pártatlan és befolyástól mentes ellátását veszélyezteti.

 

hogy várható el tőle, hogy szolgálatban pártatlanul és befolyástól mentesen intézkedjen a kölcsönző esetleges vizirendészeti ügyeiben, ha tulajdonos is....

 

Előzmény: többtestű (78976)
többtestű Creative Commons License 2017.05.25 0 0 78976

Ha rosszindulatú lennék azt mondanám a vállalkozónak van zséje, a vizisünnek meg némi befolyása a Pmarót környéki vízi életre, A zsétől nem esek hanyatt, ha nem párosul ésszel, akkor rövid életű lesz a dolog. A vízisün más  tészta. Kívánom neki, ne legyen ellensége az őrsön, mert ha van akkor 2019-ben már nem lesz vízi, csak sün. Nem gondolta át milyen veszélyes játékba kezdett. Ha nem bukik meg akkor irigyei lesznek a munkahelyén, ha meg megbukik a vállalkozásuk akkor meg hülyének nézik majd. És elég egy baleset, nem csak kártérítést fizet, hanem állása sem lesz.

Mindegy, ettől a verseny még lehet tisztességes is, majd meglátjuk. 

Előzmény: L_áma (78974)
csoppika Creative Commons License 2017.05.25 0 0 78975

A tisztességes versenyt nagyon nem szeretik ebben a fene piacgazdaságban...

Előzmény: többtestű (78973)
L_áma Creative Commons License 2017.05.25 0 0 78974

Már nem tisztességes...... kicsit az "ötletgazdag" kifejezésből, és a vizisün társból asszociálva. 

Előzmény: többtestű (78973)
többtestű Creative Commons License 2017.05.25 0 0 78973

Attól félek idén se.Tavaly megcsináltam a kishajókölcsönzést Pmaróton idén rám nyitott egy kishajókölcsönzőt egy ötletgazdag építőipari vállalkozó egy vizisünnel karöltve. Ebből még lehet némi pif-puf. Főleg ha úgy érzem hogy a vizisünök basztatják az én hajóimat. Nem szeretném ha nem lenne tisztességes a verseny.

Szóval ücsörgök majd a parton vagy a mentőhajónak kinevezett hajócskámba kezemben a fényképezőgéppel. De ha béke lesz, akkor sem hiszem hogy hosszabb túrára is eljutok. 

Előzmény: L_áma (78968)
L_áma Creative Commons License 2017.05.25 0 0 78972

Ja, és előételnek természetesen valami páleszt is kerítünk valahonnét. 

Előzmény: L_áma (78971)
L_áma Creative Commons License 2017.05.25 0 0 78971

Azért írtam paprikást, mert az a tapasztalatom, hogy így ...... populárisabb. Természetesen kakaspöri /pörkölt/ lesz belőlük.

 

Nokedli, uborkasaláta, meg természetesen sör. :)

Előzmény: Dooodi (78969)
baal Creative Commons License 2017.05.25 0 0 78970
Előzmény: feripapa46 (78948)
Dooodi Creative Commons License 2017.05.25 0 0 78969

Csak halkan jegyzem meg, hogy a kanalas paprikás verzió vége jó esetben pörrkölt, a lecsó szerű paprikás verzió vége a (kakas, harcsa... )paprikás

Előzmény: L_áma (78965)
L_áma Creative Commons License 2017.05.25 0 0 78968

Hát....... tavaly sem jutottál el Bajáig. :))

Előzmény: többtestű (78966)
többtestű Creative Commons License 2017.05.25 0 0 78967

Nézd meg ott ahol a tolóbowden csavarja rá megy a motoron lévő menetes hüvelyre. Előfordul hogy ott van egy 2-3 mm felesleges mozgási lehetőség. Vagy a csavar meghúzása vagy alátét segíthet rajta

Nem vészes ez a holtjáték, de kicsit sok. Z kar nem lötyög sehol?

Előzmény: polysilver (78963)
többtestű Creative Commons License 2017.05.25 0 0 78966

Miután én nem kapok belőle, nem is lehet olyan jó kaja!  :P

Előzmény: L_áma (78965)
L_áma Creative Commons License 2017.05.25 0 0 78965

/zolinak is/

 

Most rikkantott át a szomszéd, hogy kapott két 3 éves kakast. Meg főzöm-e holnap este. /hát persze!/

Ha én  a két összevágott /letollazott, kibelezett, mielőtt valaki hiányolná/ kakast belevágom egy 8 literes fazékba, mellédarabolok 4 fej hagymát, rádobok 3 kanál paprikát, meg némi sót, felöntöm 5 liter vízzel, és addíg főzöm, míg a hús le nem esik a csontról, akkor a végeredmény mérlege, hogy a kakaspaprikás egy szar kaja? Ugye nem.

 

 

 

 

 

Igaz ezzel komoly verést, esetleges száműzetést kockáztatnék. :)))

Előzmény: baada (78964)
baada Creative Commons License 2017.05.25 0 0 78964

igazad van. mindent meg lehet jol es rosszul csinalni. arra celoztam, hogy egy bowdenes-t nagyjabol 'barki' meg tud csinalni es ha lehetne hasznalni, akkor meg is probalnak. egy tolorudast sokkal kisebb valoszinuseggel all neki a mekkmester otthon osszehozni. ill. arra, h. a bowdenesnel tobb olyan pont van a rendszerben, ahol vmi basz elofordulhat a vizen, es ha elofordulhat, akkor elo is fog. sztem ezt akarjak elkerulni. ha mar telik egy olyan hajora, ami 40feleti pacit ohajt, ne azon a nehany tizesen muljon a biztonsag

Előzmény: L_áma (78959)
polysilver Creative Commons License 2017.05.25 0 0 78963

Sziasztok ,most építem rá a motort a hajómra és a kormánymű bekötése után  a holtjáték kb 1/8-ad fordulat a kormányon. Ez mennyire elfogadható? Mi lehet az oka?(tolóbovdenes használt kormány ultraflex -m66 bovden +71rc kormánymű) a motor egy 4 ütemű 60-as mercury .

Előzmény: többtestű (78961)
Béci 72 Creative Commons License 2017.05.25 0 0 78962

Szia!

Az én csónakomon a kormánymű csak 2,5 fordulatot enged.A "z" karon lehet spórolni,töredékéből ki lehet hozni.

Előzmény: többtestű (78961)
többtestű Creative Commons License 2017.05.25 0 1 78961

Az abszolút barkácsolást hagyjuk!!

 

Szerintem a tolóbowdenes minden esetben kevésbé balesetveszélyes, Én egyetértek ezzel a rendelkezéssel, Annyi szart kötelest láttam (sőt egy-kettőt csináltam is), hogy az öt lovasokra is tolóbowdenes kormányt szerelek. De ez nem jelenti azt hogy ne lehetne jó köteles kormányt csinálni. Alacsonyabb az anyagköltség, de a kuncsaft vastagon kifizeti a különbséget a munkadíjnál

 

Normális esetben a tolóbowdenesnél van egy gyári kormánymű, (27000 Ft) egy gyári tolóbowden (30000 Ft hosszfüggő) és az csatlakozik a motoron kialakított hűvelybe, majd egy Z kar (15000 Ft, ezen lehet spórólni) Ebben az esetben nincs mit variálnii, egyszerűen össze kell szerelni.

Ha jól szereli össze mükszik, ha nem jól akkor kezdheti előlről. Nincs meghibásodási lehetőség, miunimális karbantartási igény (némi zsír) és 30 év múlva is ugyanúgy mükszik. Legrosszabb esetben zörögni fog a faszinak.

A kötelesnél általános hiba, a nem megfelelő kötélvezetés, a nem megfelelő vezető csigák használata, a vezető csigák nem megfelelő rögzítése. a kormányagy nem megfelelő áttétele, rossz kötél (bowden) rögzítés stb. Bármelyik meghibásodik a hajó kormányozhatatlanná válik. kész a baj.

 

A verseny motorcsónak kormányzása más dolog. Legelőször is olyanok csinálják akik értenek hozzá, igen fontos a súly, és igen fontos a kis kormánymozdulatokkal való kormányzás, Az átlag tolóbowdenes kormány 3.5 fordulat (vagy 7 fordulat, istenemre nem emlékszem és most nincs is a környékemen hajó, valaki megnézhetné) után mozdul ki egyik végállásból a másikba. Versenynél nincs idő ennyit tekergetni.

Előzmény: L_áma (78959)
doktor4 Creative Commons License 2017.05.25 0 0 78960

Most Te is hasonlóan ervelsz .):😊 üdv doktor4

Előzmény: L_áma (78959)
L_áma Creative Commons License 2017.05.25 0 0 78959

Mutassak? Tolóbovden gyártást, meg javítást, meg beépítést, meg működést?

Egyetlen elfogadható érved, az előírás. A többi duma. Jól megcsinált bármi, az jó. A szarul megcsinált, meg szar. Nem kell egy szarul megcsinált kötelest, egy jól megcsinált tolóshoz hasonlítani. /az eléggé gyártott statisztika szagú/

Egy jól elkészített köteles, sokkal biztonságosabb, mint egy alulméretezett, összetákolt, félmunkás tolóbovdenes.

Ugye? 

Előzmény: baada (78958)
baada Creative Commons License 2017.05.25 0 0 78958

azert egy tolos cuccot senki nem all neki otthon epiteni, csigas-bowdenes cuccot elobb megcsinalnak okosban

Előzmény: lapar (78957)
lapar Creative Commons License 2017.05.25 0 0 78957

"nem lazul meg,"

Rugó van a kötelekbe iktatva.

Előzmény: baada (78954)
lapar Creative Commons License 2017.05.25 0 0 78956

Szinte bármit lehet tákolni, eszkábálni, viszont minél bonyolultabb, annál veszélyesebb lesz a tákolmány. Gondolom, ha szarul csinálják me/szerelik be, akkor a tolóbowdenes is veszélyes lehet.

Előzmény: baada (78954)
doktor4 Creative Commons License 2017.05.25 0 0 78955

Ez is igaz. üdv doktor4

Előzmény: baada (78954)
baada Creative Commons License 2017.05.25 0 0 78954

sztem meg az h. a tolorudas uzembiztosabb. nem ugrik le bowden, nem lazul meg, gyari eloirasoknak megfelel. nem a vizsgaztato felelossege eldonteni a 'josagat'...  a masikat sufniban összetakoljak a mindenhez ertö jo szakik kidobott/fellelhető ócskaságból, ami vagy kibirja a vizen vagy nem

Előzmény: doktor4 (78953)
doktor4 Creative Commons License 2017.05.25 0 0 78953

Szerintem semmi szinte az összes verseny motorcsónak köteles kormanyzasu . Általában két szarv van a motorra szereve es arra van bekötve a bwden .üdv doktor4

Előzmény: Takyka! (78951)
lapar Creative Commons License 2017.05.25 0 0 78952

Ne nevezzük csigás kormányműnek, az a Zsiguliban (is) van.

Előzmény: Takyka! (78951)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!