hát... :) szóval ez már egy kész ház, berendezés, meg minden, bútorok... de ha nincsen más akkor neki kell álljak pancsolni! :)
ha megemelném a rendszerben a nyomást a megengedett legnagyobb értékre? mondjuk 2-2,5 bar köré a jelenlegi 1 helyett, az nem segithetne? az nem tudná a levegőt kinyomni?
azt csináltam, hogy elzártam az összeset, és csak azon a pár problémás körön próbáltam átpréselni a vizet egyenként, de nem ment.
a betonozást mi csináltuk, nagyon ügyeltünk, hogy ne nyomoritsunk meg semmit, valamint a betonozás közben nem tűnt fel seholsem, hogy törés, vagy csavarodás lenne a csövekben (bár ugye elég sok helyen szigetelésben ment a sok cső)
nem lehet, hogy a manométer kicsit szutykos (egyik másiknak kicsit rozsdás szinezete van) és ezért nem mozdul meg, illetve nem dolgozik az a kör? okozhat az dugulást?
Ismét elakadtam kissé a fűtési rendszeremmel, illetve ezen a télen csak most inditottam be egy próba erejéig (passzivház), és hát sajnos lenne vele pár problémám:
A rendszer egy gázkazánról megy, 2 szinten, 2 keringető szivattyúval, az alsó szinten 11 db fűtési kör az emeleten 6 db kör. az emeleten minden tökéletesen üzemel, de az alsó szinten vannak problémák. A kazán hibátlanul működik, a keringető szivattyúk is, de a földszinten az osztó gyűjtőben levő átáramlásmérő skálázott izék közül sajnos nem mindegyik mozdul meg amikor beindul a szivattyú. Amelyik kör jól működik, ott elmozdul, és mutatja, (jobb esetben) hogy kb. 5 liter/perccel áramlik át a viz az adott körben, de van oylan kör ahol szinte meg sem mozdul ez a műszer (a házban vannak oylan helyek ahol nem is melegszik fel a padló, nyilván a melegviz áramlásának hiányában ez nem is fog). ezekhez a körökhöz tartozó nyitó-záró csapokat természetesen tökig kitekertem, meg be is, sőt le is szedtem, és megmozgattam a fém pöcköt fel-le, hátha ott ragadt be valami, de nem! Autómata légtelenitő van az osztó-gyűjtőn, de akad mellette kézi kis légtelenitő is, ezeken szépen buborék nélkül jön ki a viz, nem serceg, vagyis légtelen a rendszer, valamint a szivattyúkat is lelégtelenitettem, és a lehetséges 3 fokozatukból a legnagyobb teljesitményre tettem fel, a rendszer nyomása a kazán manométere szerint a zöld mezőben vagyis 1 bar felett van. A szivattyúk induláskor sem kavitálnak.
nézegettem az előbb a kazánt, és ki van akadva a nyomásmérője. gondolom annak leszerelt állapotban nullán kellene állnia. kezdhetek keresgélni egy nyomásmérőt?
A radiátorok elhelyezésének alapvető szabálya az, hogy az optimális helye az ablakok alatt van, kibővítve a nyílászárók alatt, hiszen radiátor a padlókonvektor is.
A magyarázat egyszerű ebben az esetben is. A forró radiátorról felemelkedő meleg levegő a mennyezet felé törekszik és az idáig langyos levegőt maga előtt tolva a radiátorral átellenes oldalon lefelé kényszeríti a padló irányában. Miközben ez történik, a radiátorról leváló meleg levegő a radiátor aljánál szívó hatást kelt, a padlón elterülő hidegebb levegőt tereli maga felé és keveredik az ablakból lefelé “folyó” hideg levegővel. Az átellenes oldalon lefelé közlekedő langyos levegővel bezárul a kör, így a padló szintjén is langyos, kellemes levegő áramlik. A lényeges tehát az, hogy a nyílászáróról leváló hideget kell gyorsan felmelegíteni. Azért hidegebb a levegő, mert az üveg hővezetése jó, ergo a meleg jobban elszökik rajta, egyszerűen pedig az ablak alatt mindig hideg van. A falak hőszigetelési tulajdonságai majd egy nagyságrenddel jobbak, tehát az üvegfelületek sokkal jobban hűlnek.
Amennyiben a radiátort a nyílászáróval ellenkező falra tennénk, akkor a leváló hideg levegőnek el kell úsznia a padlón a radiátorig, hogy azután felmelegedve a plafon felé mehessen. A padló mentén kúszó, az ablakról, vagy az ajtóról leváló levegő több fokkal hidegebb a helyes elrendezésű megoldástól, akár 4-10°C-al is. Ez azt eredményezi, hogy a láb a hideg levegő miatt mindig fázik, a komfortérzet tova tűnik.
A radiátorok helye tehát a nyílászáról alatt van, az esztétika miatt középen és a padló felett min. 5cm-rel, hogy a felmelegítendő levegő a radiátor körül emelkedhessen felfelé. Az ideális radiátor fekete, de ez nem teljesíthető jobbára, mert ritkán szeretnek fekete dolgokat nézegetni a helyiségekben."
Első szempontok között szerepel az , hogy minél olcsóbban természetesen , és minimális bontással lehessen megoldani a korszerűsítést.(Egyébként most itt helyezkednek el a konvektorok, bármily furcsa is.) A csöveket , műanyag roppantósnak gondoltam , és a fal mellett a régi fapadlót megbontva szépen eldugni, csőhéjjal.
lehet termosztat nelkul, de ilyen kicsi haznal nem tul jo megoldas szerintem. viszonylag keves a viz, eleg surun gyujtana a langot akkor is ha nem kell futeni.
a termofejes kerdesedre az a valasz, hogy a szobatermosztatos helyisegben nincs termofej. ott akkor all le a futes, ha a szobatermosztat szerint eleg meleg van. (meg mondjuk a furdoben sincs, ott nem baj ha pont akar tul meleg van)
Kérdezősködni szeretnék:) Adott egy viszonylag nagy családi ház, egyszintes, szigeteletlen(padlásszigetelés tervben), most mindenhol konvektor üzemel, összesen, 7 közül 3-4 van szobákban , amit intenzíven használunk. A többi általában őrlángon.
Az lenne a kérdésem ,hogy érdemes lenne-e átalakítani radiátoros központi fűtésre a házat?
Kondenzációs kazán esetében , mi az a hőfok ami még jobb hatásfokot produkál a régi kazánoknál radiátoros fűtésnél?
A jobb hatásfok melett érvelve nagyobb radiátorokkal ellensúlyoznám az alacsony fűtővizet. Hányszor akkora radiátor kell ,tegyük fel 75/60 fokos víz helyett 55/40 fokos vízzel?
Csináltam egy egyszerű skiccet a házról , van néhány hely ahol nem méretarányos , de a lényeg rajta van. Minden radiátorra raknék termosztatikus szelepet, és a radiátorok párhuzamosan lennének kötve, úgy ,hogy van 1-1 meleg és hideg fővízcső.
Továbbá érdekelne , hogyha a szelepek mindengyike elzár, akkor mi történik? Ezt hogyan kell megoldani ?Össze kell kötni a meleg és hideg végeket?
A kazánt lehet használni termosztát nélkül? hogy, folyamatosan tartsa a vízhőfokot a főágakba? és hogyha minden radiátor lezár , ergo nem hűl ki a visszatérő víz, akkor a kazán lekapcsol? Vagy milyen egyéb módja van a termosztát nélküli használatnak?
új vagyok ebben a topikban, egyesek ismerhetnek vegyesből és/vagy pufferből.
vettem egy junkers zw20ke kombi kazánt. keresek hozzá használati utasítást, ha lehet magyar nyelvűt, de nem lelek sehol :( visszakerestem itt is junkers kulcsszóval, de nem jártam sikerrel. ha vki tudna ebben segíteni, örömmel fogadnám! vagy ha van vkinek ilyen, vagy hasonló kazánja, szívesen fogadnék pár tanácsot, vagy javaslatot mire figyeltessek oda a szerelővel, bekötés, üzembehelyezés, előtte átvizsgálás, takarítás, stb. computherm q7 termosztáttal szeretném összekovácsolni nem volt még gáz kazánom, szűz vagyok a témában :) ezért előre is bocsánat a laikus buta dolgokért
Most végigmentem minden radiátoron, légtelenítettem, jött is néhol levegő rendesen. Szivattyú forog, zárócsavarnál enyhén csepeg. Most még van benne levegő, néha hallom, ahogy körbeért, remélem hamar kijárja a tágulásinál. Egyelőre azt mondom 95%-os ahogy üzemel, hétvégén alaposan ki fog derülni minden.
Lehet, hogy a szaki csak megtevedt a valaszadasnal a ket csap megnevezesevel, mert azt irtad, hogy lement a nyomas 0-ra, tehat mast nem nyithatott meg.
Hú. Ezt az egész mondatot nem értem. Kiveséznénk (a kedvemért)?
1. Hol írtam én azt, hogy a szerelő ténykedése közben lement a nyomás 0-ra? Igen, rámért a tartály légszelepére, ott 0 volt (nincs légnyomás a tartályban).
2. Melyik két csap megnevezésével tévedett a szerelő? A 24-es kazán leeresztő csap csak akkor férhető hozzá, ha levesszük az előlaplemezt. De azt nem vette le. Amikor a HMV hideg bemeneti csapot elzárta, akkor még nem nyúlt a 23-as feltöltő csaphoz. Ezt onnan tudom, hogy a 24-es elzárót egy mozdulattal el lehet fordítani, de a 23-as feltöltőt 8-10-szer el kell fordítani, hogy kinyíljon.
A rajzon ha kinyitod a 23-as csapot, mikozben a HMV hidegoldalan a halozati vizet lezartad, akkor valoban a melegvizes csap megnyitasaval leuritheted a futokort, de az lehet akar par deci, vagy akar liter viz is, ha jo a tagulasi. Lehet, hogy a szaki csak megtevedt a valaszadasnal a ket csap megnevezesevel, mert azt irtad, hogy lement a nyomas 0-ra, tehat mast nem nyithatott meg.
Hajdu bojler csepegtetőjét cseréltem ki, és a cseredarab is ugyanazt a tünetet produkálja. Csurog, ha nyomás alatt van a rendszer. A nyomáscsökkentő lenne rossz? Egy használaton kívüli bojlerről szereltem le az új csepegtetőt, tehát az se volt új, de az eredeti helyén nem folyt. Persze filléres tétel, de tanácstalan vagyok, melyikből vegyek újat, a csepegőből, vagy a nyomásszabályzóból.