Keresés

Részletes keresés

KömKel Creative Commons License 2011.10.26 0 0 45895

Szerintem gyakorlati oka van.

Ugyanis ha nem vízszintes valami miatt a födémed alulról, akkor ugye 

 

- kétszeres lécezésnél csak a méterenkénti léceket kell vízbe lőni, és utána ész nélkül lehet felszórni erre a következő lécezést

- egyszeres lécezésnél viszont minden egyes lécet be kell lőni szinbe nagyon pontosan (dupla munka, kb 3x annyi direktfüggesztővel)

 

Ráadásul ugye a mennyezeti vezetékeknek a dupla lécezésnél van lehetősége átbújni, a szimplánál nincsen, hacsak meg nem szakitod a tartólécet (természetesen ez akkor áll fent, ha nullára rakod a fafödémtől a léceket)

Előzmény: epitkezunk (45893)
KömKel Creative Commons License 2011.10.26 0 0 45894

"Gyakorlati síkon pedig úgy tűnik, hogy mégis működik.."

 

Szerintem órisái mázli, hogy működik. Abszolút épületfüggő a dolog, én nem biznám rá a sok pénzért megépitett álmennyezetet. A direktfüggesztőből kell kb 4 db m2-ként, darabja 40-50 Ft.

Tehát ha a dupla lécezést nem is csinálja meg, a direkfüggesztők kihagyásával 200 Ft/m2 spórolhat. Én nem kockáztatnék... (nem is tettem)

Előzmény: epitkezunk (45892)
epitkezunk Creative Commons License 2011.10.26 0 0 45893

Acél profilnál is van egyszeres és kétirányú bordavázra szerelt szerkezet, de arról sem találtam infót, hogy miért jobb a kétirányban futó profilos szerkezet?

Valami okának lenni kell, mert ott is több anyag, több munka.

Előzmény: KömKel (45889)
epitkezunk Creative Commons License 2011.10.26 0 0 45892

"Én a gerendák közé beszabogattam keresztben a tetőléceket, kétoldalról egy egy facsavarral rögzítve. A gk táblákat így hol a gerendához, hol a tetőléchez csavaroztam."

 

Elméleti síkon szerintem a leg-repedésveszélyesebb pedig ez a verzió, mert az esetleges födémmozgást egy-az-egyben átveszik a gipszkarton táblák és repedhetnek. Gyakorlati síkon pedig úgy tűnik, hogy mégis működik..

Előzmény: pajaci (45891)
pajaci Creative Commons License 2011.10.26 0 0 45891

Én a gerendák közé beszabogattam keresztben a tetőléceket, kétoldalról egy egy facsavarral rögzítve. A gk táblákat így hol a gerendához, hol a tetőléchez csavaroztam.

Hat éve így van, nem repedt meg sehol.

Előzmény: epitkezunk (45888)
''Energy'' Creative Commons License 2011.10.26 0 0 45890

Köszi, Pesten hol lehet ilyet kapni? OBI?

Előzmény: joevagyok68 (45886)
KömKel Creative Commons License 2011.10.26 0 0 45889

Meg lehet végülis egy tetőléccel is csinálni, csak drágább mulatság lesz, ugyanis akkor a sűrűbb tetőlécezést kell direktfüggesztőznöd, tehát abból kell dupla mennyiség.

Nem szokták egyébként a szimpla megoldást alkalmazni, de most hirtelen nem találok fánál észérvet rá, hogy miért :)

Előzmény: epitkezunk (45888)
epitkezunk Creative Commons License 2011.10.26 0 0 45888

A legkisebb lehetséges lelógatás érdekelne, a maximális elérhető belmagasságot szeretném kihasználni.

A Te verziódban duplán kell tetőlécezni, ha jól értelmezem, mi ennek az előnye? (Dupla anyag, dupla munka és még bukok is a belmagasságból 3cm-t a plusz tetőléc miatt.)

 

Egy sor tetőléccel nem lehet korrektül megoldani, hogy az acél direkt függesztő a gerendát a tetőléccel kötné közvetlenül össze?

Előzmény: KömKel (45887)
KömKel Creative Commons License 2011.10.26 0 0 45887

Méterenként a gereandákra merőlegesen direkt függesztővel felcsavarozol tetőléceket, majd ezekhez már közvetlenül csavarozhatod az újabb tetőléceket 55-60 centinként, ahogy a gipszkarton táblamérete kiadja.

 

Ha nem akarod nagyon lelógatni az álmennyezetet, akkor a direkt függesztő a jobb, ez kb 10 cm-t enged.

Hosszabb lelógásnál a pálcás függesztés kell.

Előzmény: epitkezunk (45884)
joevagyok68 Creative Commons License 2011.10.26 0 0 45886

rakjál alá geotextíliát

http://geotextilia.firmcenter.com/

Előzmény: ''Energy'' (45883)
nopánick Creative Commons License 2011.10.26 0 0 45885

Jól mondod...

Előzmény: epitkezunk (45884)
epitkezunk Creative Commons License 2011.10.26 0 0 45884

 

Akkor az a verzió felejtős, hogy tetőléceket (3cmx5cm-es) közvetlenül a födémgerendákhoz csavarozni 40 cm-enként, majd a tetőléchez fogatni a kartont?

 

Maradva a favázas verziónál, helyette szárított lécek (tényleg, kb 3-4 hónap szárítás elég?) és valamilyen acél függesztő a fa födémgerenda és a párnafa közé?

 

Előzmény: nopánick (45882)
''Energy'' Creative Commons License 2011.10.26 0 0 45883

Egy ötletet szeretnék kérni tőletek

 

A temetőben nálunk néha tökig érő gaz szokott burjánozi és ezt szeretném meggátolni kaviccsal vagy fenyőkéreggel.

 

Melyik a célszerűbb hogy a sírok előtti területet felszórjam ilyesmivel, illetve (mivel ritkán megyünk a temetőbe) melyik a tartósabb? 

 

Ha ilyen zsákos kavicsot veszek mondjuk az OBI-ban, akkor azt hogy kell felszórni, célszerű ilyen fekete fóliát leteríteni a földre és arra a kavicsot? (régebben egy kis szakaszt felszórtam fólia nélkül, de nem sok értelme volt)

 

Köszi előre is a tippeket

nopánick Creative Commons License 2011.10.26 0 0 45882

Akár fa akár fémváz a gerendázathoz RUGALMASAN kell kapcsolni.

Erre való a helyzettől függően az un.

- akusztikus kengyel

- vagy a direkt függesztő

- ill. fal-padló csatlakozásnál, az öntapadós habszalag

 

http://www.rigips.hu/index2.php?pid=tartalom&id=124

http://www.rigips.hu/index2.php?pid=tartalom&id=123

 

Plusz pár videót megnézel a youtube.com -on és képben leszel.

 

 

 

Előzmény: boxer-gs (45879)
KömKel Creative Commons License 2011.10.26 0 0 45881

Jah, még annyi, hogy a faváz kb feleárban van a fémhez képest (ha jól emlékszem).

Előzmény: KömKel (45880)
KömKel Creative Commons License 2011.10.26 0 0 45880

Ácsi! A legritkább esetben szabad csak közvetlenül a fafödémhez rakni a gipszkarton álmennyezet tartószerkezetét, pont az általad is irt utólagos mozgások miatt.

 

Vagy pálcás vagy direktfüggesztős rögzités az ajánlott. Mindkettőnél megvan a lehetősége a gipszkartonnak és a fafödémnek (minimálisan) külön mozogni. Ez különösen akkor fontos, ha beépitett a tetőtér felette.

Az 1 centis elhagyás meg hülyeség, max fél centi kell, az is kinyomva szilóval és befestve.

Ennek a függesztett rendszernek az is az előnye, hogy a hangot sem továbbitja a másik helyiségbe, hanem tompitja azt. (egyik korábbi hozzászólásomban már leirtam, hogy ezért fontos, hogy HELYISÉGENKÉNT KÜLÖN legyen az álmennyezet, tehát a válaszfalak e fölé menjenek pár centivel)

Előzmény: boxer-gs (45879)
boxer-gs Creative Commons License 2011.10.26 0 0 45879

A korábban a tetőmet készítő ács ajánlja nagyon a fát (nyílván fával szeret dolgozni és a beszerzési forrásai is ott adnak lehetőséget a jobb nyereségre). Én imádom a fát, de ugye egy gipszkartonos álmennyezetnél nem fogom látni, tehát a fő szempont a stabilitás és ahogy írtad, a mérettartás.

Bár mivel a födém is fagerendás, lehet hogy a faváz mellett szólhat a rugalmasság esetleg. Mert végül is a fa födémgerendák is szenvedhetnek némi alakváltozást idővel és egy hozzá csatlakozó fémváz bizonyára kevésébé tolerálná ezeket a mozgásokat.

 

Még úgyis tisztáznom kell vele a részleteket, mert nem mindent értettem az építési folyamatról, amit mondott. Valami rémlik, hogy a falak mentén egy centis rés maradna a dilatáció miatt, de ezt egyelőre nem vágom, hogy hogyan is nézne ki. Gondolom, nem egy relatíve lebegő és a falhoz nem kötött rendszerről beszélt...

Előzmény: KömKel (45877)
halaloszto Creative Commons License 2011.10.26 0 0 45878

ez a dolog nem tul bonyolult, HA van hozzavalo celszerszamod. anelkul nagyon bonyolult. 

regebben volt valami alapitvany, ahol lehetett ilyen gepet kolcsonozni.

 

ha pesti vagy, akkor Ökoszolgálat: http://okoszolgalat.hu/szigeteles-fillerekbol-ablakszigetelo-gep-kolcsonzes/

 

vajk

Előzmény: ZolKa (45874)
KömKel Creative Commons License 2011.10.26 0 0 45877

Rövidebb az élettartama, meg ha nem kiszáritott a faanyag, akkor vetemedhet (mivel ugyen folyamatosan szárad).

 

Ezenkivül "természetesen" nem olyan nyílegyenes, mint a fémváz.

 

Ettől függetlenül én is favázasra csináltam, ráadásul egy igen bonyolult ágyvéggel és ágy feletti rejtett világitásos dobozzal. Szóval nem ritka a fás megoldás sem :)

(de ha lehet impregnáltat tegyél be)

Előzmény: boxer-gs (45875)
boxer-gs Creative Commons License 2011.10.26 0 0 45876

Ja, fafödém alá készülne, ha ez számít valamit.

Előzmény: boxer-gs (45875)
boxer-gs Creative Commons License 2011.10.26 0 0 45875

Sziasztok!

 

A fa stafnikból készülő tartószerkezetű álmennyeztnek van valami előnye a fémvázassal szemben? Vagy hátránya? Melyiket válasszam?

ZolKa Creative Commons License 2011.10.25 0 0 45874

Sok mindent megcsinálok házilag és nem néz ki olyan túl bonyolultnak, szóval megpróbálok nekiugrani én. Nem szeretek minden kis dologgal mesterhez szaladgálni.

 

Előzmény: nopánick (45873)
nopánick Creative Commons License 2011.10.25 0 0 45873

Vidd el inkább asztaloshoz a szárnyakat... jobban jársz.

Van gépe is, tömítője is, ért is hozzá, gyakorlata is van.

Vagy rendeld oda. ill a hirdetési újságokban szoktak lenni erre szakosodott emberkék...

 

Az illesztési hibát is érdemesebb asztalossal megcsináltatni.

A farost lemez nem vízálló, nem fog tartós megoldást adni.

...és alighanem, más korrekcióra-javításra is szükég lesz, ha már idáig fajult a dolog.

Előzmény: ZolKa (45872)
ZolKa Creative Commons License 2011.10.25 0 0 45872

Sziasztok!

 

A lakásomban szeretném a régi nyílászárókat leszigetelni ezzel a bemarásos szilikon tőmítő anyagos eljárással.

 

Észerevettem hogy a dupla szárnnyas ablakoknál a bal oldali szárny (amelyikben nincs zár) nem feszül rendesen az ablakkeretnek mert a másik szárny nem nyomja oda rendesen.

Ezt úgy gondoltam megoldani, hogy a záró szárnyra rakok egy csík farostlemezt hogy rendesen nekinyomja a keretnek.

Ez így jó vagy valami más módszerrel kell megoldani?

 

 

A másik kérdésem magával a szigeteléssel kapcsolatos. Kerestem több kölcsönzőben de sehol sem találtam egyenes horonymarót amivel a hornyot ki tudnám marni a szigetelésnek.

 

Ezt a hornyot nem lehet valahogy kivésni kézi módszerrel valamiylen vésővel?

 

Válaszotokat előre is köszönöm!

A77 Creative Commons License 2011.10.25 0 0 45871

Kétszárnyú bejárati kaput (1.5 m széles 1. 65 magas/szárny)    min. milyen méretű  zártszelvényt igényel?  40x20 vagy 30x30-ra gondoltam , csak nem tudom 20-asba lehet-e olyan keskeny zárat kapni.

betondoktor Creative Commons License 2011.10.25 0 0 45870

Ha valóban csak egy helyen (és ritkán) jelentkezik a probléma, érdemes elgondolkozni ezen a megoldáson:

http://hu-hu.sopro.com/products/bcp/baustoffe/bzf/specialis-habarcsok-es-anyagok/30932/kapillaris_kitolto.html

 

Én már dolgoztam vele, jónak tűnik, ettől függetlenül a biztos megoldás az, amit nopánick írt.

 

A műszaki adatlapot mindenképp olvasd végig figyelmesen!

Előzmény: salvatore406 (45869)
salvatore406 Creative Commons License 2011.10.25 0 0 45869

Köszönöm szépen a kimerítő választ! Profi leírás :) Az XPS nélküli verziót mondták nekem is, télen nem lakott a nyaraló, esetleg ősszel-tavasszal pár nap a fűtés. Az a baj, nem akartunk nagy felújítást, és ázás igazából a szobákban csak 1 helyen volt 3 év alatt, az egyik sarokban. A konyhában már alá van szigetelve a beton bitumennel, ez látszik. A meglévő beton és fal közötti résben éppen az a tervem, hogy összekössem a fal szigetelését a betonnal. Ez így nem kivitelezhető valami jó folyékony bitumennel? (ha van ilyen) A konyha-fürdő részben az általad írt megoldás lesz, hétvégén szedem ki a követ és földet.

Előzmény: nopánick (45868)
nopánick Creative Commons License 2011.10.25 0 0 45868

A kőműves jól mondja, csak az még kevés...

 

A tökéletes megoldás, hogy

 

- betont felverni

- a leendő végleges padlószint alatti 42 cm-ig kiszedni a földet is

- a föld felületet tömöríteni, padlószint alatti 43-44 cm-ig

- falat letakarítani, hogy a vízszigetelés rendesen tapadjon rá

- a fal-alap közti bitumenes szigetelést, belül felvezetni a falon, padlószint alatti 4 cm-ig

- kavicsfeltöltés terítése, a kiszedett föld helyett (~ 17-18 cm-t kell teríteni)

- kavicsfeltöltés tömörítése padlószint alatti 28 cm-ig

- 10 cm vastag XPS (csak ez jó ide) hőszigetelő habtáblák a kavicsra, hézagmentesen

- nejlon fólia terítés a habra (beton lefolyása ellen)

- ~10 cm vashálóval erősített szerelő beton a fóliára+habra, padlószint allati 9 cm-ig

- VÍZSZIGETELÉS a szerelő betonra, ÖSSZEKÖTVE a korábban a falra felvitt vízszigeteléssel,

  a beton-fal sarokban HOLKER-rel összekötve!!! és nem ám sarkosan fordulva a szigeteléssel (sarkosan >> elszakad idővel)

- 6-7 cm aljzatbeton a burkolat alá (burkolat vastaságtól függ a vastagsága)

- padló burkolás...

 

Aligha készülsz ekkora melóra, de sajnos ez a jó megoldás, ha már felújítasz, rendbe raksz dolgokat.

 

A padló alá is kell a vízszigetelés! ami össze van kötve a fal alatt lévővel résmentesen.

Így a ház padlój alól ÁLLANDÓAN érkező pára nem tud a falnál nedvesedést okozni,

mint most tette, mert ez padló alól a fal meletti résen távozó pára áztatja el a fal alját!

Hiába látod majd aljzatbeton nélkül szárznak a falat... amint lesz alzjatbeton... ismét újra ázni fog.

Ez ellen kell a megszakítá snélküli padló-fal vízszigetelés....

 

A hőszigetelés pedig, nagyon jót fog tenni a fűtés számlának!!! illetve

sokkal kevésbé fogod hidegenek érezni a padlót, ha cipő-papucs nélkül

járkálsz rajta, és nem fogja a hideget sugározni, hideg érzetet okozva.

 

A kavics feltöltés pedig, a talaj nedvességet-párát tartja távol a padló rétegrend aljától...

 

Ha, magas a lábazat (több mint ~félméter) és TÉNYLEG jó száraz a föld a padló alatt, akkor a kavics feltöltés kihagyható.

Értelemszerűen, ekkor ennyivel kevesebb földet kell kiszedni...

 

------

 

Lehet a hőszigetelést is elhagyni, de nagyon nem ésszerű...

(mondhatni hülyeség kihagyni, hisz mindössze ~ 3000 Ft/m2 többlet

az XPS hab ára és ezt a fűtés költség csökkenlés cirka 4 év alatt kitermeli,

majd utána a hőszigetelés már minden évben továb sporól... örök időkig)

 

A vízszigetelés (és emiatt a dupla beton réteg) viszont elhagyhatatlan.

 

Így a minimális teendők...

 

- betont felverni

- a leendő végleges padlószint alatti ~17 cm-ig kiszedni a földet is

- a föld felületet tömöríteni, padlószint alatti 19 cm-ig

- falat letakarítani, hogy a vízszigetelés rendesen tapadjon rá

- a fal-alap közti bitumenes szigetelést, belül felvezetni a falon, padlószint alatti 4 cm-ig

- ~10 cm vashálóval erősített szerelő beton a fóliára+habra, padlószint allati 9 cm-ig

- VÍZSZIGETELÉS a szerelő betonra, ÖSSZEKÖTVE a korábban a falra felvitt vízszigeteléssel,

  a beton-fal sarokban HOLKER-rel összekötve!!! és nem ám sarkosan fordulva a szigeteléssel (sarkosan >> elszakad idővel)

- 6-7 cm aljzatbeton a burkolat alá (burkolat vastaságtól függ a vastagsága)

- padló burkolás...

 

 

salvatore406 Creative Commons License 2011.10.25 0 0 45867

Hozzáértő segítségét kérném. ( én ebben a témában nem vagyok az) A nyaralót újítjuk fel, ami egy kb 50 éves ház. A konyha és fürdő részben fel kell szednem a követ, mert homok van alatta és kell egy aljzatbeton amire majd lehet burkolni. Úgy nézett ki idén tavasszal a dolog, hogy vizes a vakolat is. Most hogy megbontottam, látszik hogy a tégla fal alatt van bitumenes szigetelés, de mélyebben mint ahogy a kő volt, és a vakolat aláment kőnek. ugyanez van a szobákban is, csak ott beton van. A vakolat leverése után a télák száraznak tűnnek. ( most tavaszig így lesz, így remélem meglátom mi lesz a téglákkal: ha szárazak akkor jó kell legyen a szigetelés, gondolom én)

A kérdésem a következő? Tudok-e úgy szigetelni - átkötni a fal szigetelését a betonig (kb 1-2 cm-es rés van a fal és beton között ha kiszedem a vakolatot), hogy a kitisztított résbe bitumenes anyagot töltök ami éri a fal szigetelését és a beton oldalát is, majd utána felvakolni? Jövő héten lesz fotó hogy érthetőbb legyek, lehet hogy így nem tiszta mit szeretnék. (azt hogy a vakolat ne vizesedjen) A kőműves felverné mindenhol a betont, de én nem akarom mert a beton száraz volt.)

elemes2 Creative Commons License 2011.10.25 0 0 45866

...azért ne pont csőtörésre méretezd a falat :-) de az ytong ebből a szempontból nem különbözik más falazóanyagtól. könnyebb benne helyet vésni a vízvezetékeknek (amelyeket azonban érdemes legalább vékonyabb fajta szigetelőcsőbe húzni). soronként vasdrót a habarcsba fontos, a vízmelegítőt pedig érdemes átmenő csavarral szerelni (vagy inkább a vízmelegítőt tartó átmenő csavarokat beépíteni a vakolás előtt -- ehhez persze ismerned kell a pontos méreteket). a fal teteje és a mennyezet közötti 1 centis rést pedig purhabbal zárd: amikor megdagad, nekifeszül a falnak és a mennyezetnek (merevít), de megmarad a szükséges rugalmassága.

Előzmény: viharvili (45865)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!