Mi a baj a 2,3 as Mazda motorral ami a Fordban van?Ez a Motor van a Galaxiban (Sharanban, Alhambrában nem volt benne)is ,meg a Scorpioban ,más fordban nincs.
A Renault jobb mint egy Mazda?
Lehet Dízelt gázosítani,én mondjuk csak lpg-ről hallottam de az továbbra is dízel marad mert gázolaj egy részét váltja ki az LPG.
Külföldön fillérekért van CNG-s autó,még regadó sincs a tgk-ra.
Kis pontosítás: a Fiat Multiplából a Bipower az, aminek van egy kb.45 literes benzintankja + CNG, míg a Bluepower tisztán CNG üzemelésű. Utóbbi ritka, mint a fehér holló. Az előbbi nem annyira. Pl.nekem is van egy :) Csak én nem tudom a cng részét használni...
OFF Ez teljes mértékben így van, hiszen ha minden hatásfokot (erőmű, villamosenergia rendszer, akku töltése, kocsi hajtása) beleszámolunk akkor közel ugyanott vagyunk mint a hagyományos motorokkal. Inkább a közlekedési szokásokon (nem mindenhova autóval) illetve a módokon kellene változtatni. Kandó Kálmán óta a vasút villamosítása egyszerűen megoldott, inkább ezt kellene előtérbe helyezni a közúti áruszállítással és közlekedéssel szemben. A személyautóknál viszont még számos probléma vár leküzdésre. Úgy vélem, hogy bizonyos körök érdeke az, hogy ne is történjen ezügyben semmiféle előrelépés a közeli jövőben. Sajnos ez nem csak a villanyra hanem a CNG-re is igaz. De akár az LPG-re is: hány gyárilag LPG-s autót adnak el? Ritka mint a fehér holló. Pedig ott a kúthálózat megvan, a lobbi mégis a benzin/dízel mellett szól, a környezetvédelem csak huszadrangú kérdés.
ON
Amit elfogadhatónak tartanék jelen helyzetben az egy flexi fuel rendszer, tehát a hagyományos üzemanyagok (dízel, benzin, (E85)) mellett CNG-vel is üzemelne, pontosan úgy, ahogy az LPG-s autóknál is megoldott az átkapcsolás lehetősége. Létezik gyárilag ilyenre kialakított autó, vagy mindenképpen utólag kell átalakítani? Ha igen, kb milyen áron lehet hozzájutni? Az üzemanyagok közötti átváltási lehetőség mennyire megoldott, tehát ha elfogy a gáz akkor tudok tovább haladni benzinnel?
szóval az LPG-s autóval is el lehet menni 18 forintból 100 kilómétert mindenféle szarozás nélkül 3 perces tankolással ,és nem csak otthon vagy 3 helyen az országban.
A 206-os hozzászólásban szerintem a levegőre való búvárkompresszorok ára van megadva. Lásd
"Az LW100E1 - 6m3/h, 220Bar, 230V-os: 2540€ + Áfa
Az LW280EC - 17m3/h, 220 Bar, 400V-os: 7800€ + Áfa
Ezek gyári formájukban levegőkompresszorok.
Van Atex minősítéssel rendelkező, gyári CNG töltő berendezésünk is.
Műszakilag az eltérések a következők:
- robbanásbiztos elektromos szerelvények
- zárt rendszerű kondenzátum gyűjtő rendszer
- zárt rendszerű biztonsági szelepek
- cng töltésvezérlő elektronika
- beépített puffertartály"
Na most az utóbbiak mennyit tesznek rá az árra ez a kérdés.
Egy magánembernek nyilván sokat kell autóznia ahhoz, hogy megtérüljön. De kisebb-nagyobb flottáknak mint taxisok, pékségek, futárok már megéri elgondolkodni rajta. Egy ilyen kis kompresszor ki tud szolgálni jó időelosztással 3-4 autót. Jelenleg CNG-vel az üzemanyag kb 16-18 Ft/km-re jön ki vezetékes gázárral és a villamos energiát beszámítva, kompresszor szervíz és amortizáció nélkül. Benzinnel a km költség megvan úgy 35-40 Ft/km. Ha valaki egy évben megy 60 ezret mint én is, akkor 15 Ft/km árelőnnyel az évi 900 000 Ft megtakarítás. Ha van 4 autód ugyanilyen futásmennyiséggel, akkor már 3,6 millió. Lehet finomítani a számítást, de nyilvánvaló a megtakarítás. És akkor még nem beszéltünk róla, hogy a környezet is "védve vagyon", lásd szmogriadó. Egy CNG autó gyárilag (a jobbak) alapból EEV emisszió kategóriás. DE az átalakítottak is minimum EURO 5 amennyire én tudom.
Nyilván ritka az olyan beruházás ami másnapra megtérül. Befektetés, kockázat és fáradság nélkül nincs haszon.