Keresés

Részletes keresés

Albertus Creative Commons License 2003.01.14 0 0 7933
Egyik oldaladdal kapcsolatban küldtem egy e-mailt. Légy szíves, nézd meg a leveleidet, és javítsd ki a kifogásolt oldalt!
Előzmény: kisvasutak (7932)
kisvasutak Creative Commons License 2003.01.14 0 0 7932
Üdv mindenkinek! Egy kicsit dolgozgattam...
www.tar.hu/vonat
S-L-V Creative Commons License 2003.01.13 0 0 7931
Szerintem meg normál nyomközű, de tényleg elég picik a kocsik. Ha normálnyomközű akkor nagyvasút...
Előzmény: illesf (7927)
ZoliBudafok Creative Commons License 2003.01.13 0 0 7930
Fincsi képek!

De mégiscsak szebb egy kisvasút élőben!

Szombat-vasárnap (jan.18-19.) KBK klubnap a Királyréti Erdei Vasúton! Kisvasútbemutatás, élménybeszámolók, diavetítés stb. Szállás, túrista módon, biztosítható.
Szállásbiztosítás, és további részletek:
FODOR ILLÉS tel:06/20/4-47-47-91.
Zoli

Előzmény: Törölt nick (7929)
Törölt nick Creative Commons License 2003.01.11 0 0 7929
nyomdász Creative Commons License 2003.01.11 0 0 7928
Sziasztok!

Nagyon szépen köszönöm a képeket.
Hétfőn postázom a Turista Magazinokat, de előtte értékelek, a magam szemszögéből.
-ny-

illesf Creative Commons License 2003.01.11 0 0 7927
Azt nem tudom, hogy kisvasút-e, de első ránézésre keskeny nyomközű...
Előzmény: Albertus (7923)
Szilis Creative Commons License 2003.01.10 0 0 7926
Úgy látszik mára lefáradtam:-))

Link harmadszor :-)

Előzmény: Szilis (7925)
Szilis Creative Commons License 2003.01.10 0 0 7925
Elcsesztem, sorry. Tehát errőla mozdonyról van szó.
Előzmény: Szilis (7924)
Szilis Creative Commons License 2003.01.10 0 0 7924
Észrevetéttek, hogy htmlennek a gépnek hegyes az orra? :-))
A nagysebességű 492-es, hihetetlen! :-)))
Előzmény: etwg (7919)
Albertus Creative Commons License 2003.01.10 0 0 7923
Szilis Creative Commons License 2003.01.10 0 0 7922
Vettem.
Előzmény: etwg (7921)
etwg Creative Commons License 2003.01.10 0 0 7921
Nincs egy szoval sem több a szlovák szövegben, söt szeptemberben jártam arrafelé, még nyoma sem igen volt a jövöbeli kisvasutnak. Csak a jármüvek voltak már az uj helyen.
Előzmény: Szilis (7920)
Szilis Creative Commons License 2003.01.10 0 0 7920
Köszönöm etwg!

Valamilyen oknál fogva én pont az angol leírásra nem találtam rá, biztosan figyelmetlen voltam. Viszont azaz odavetett egy mondat az angol leírásban, hogy majd tervezik valamikor a jövőben, nem elégíti ki a kiváncsiságomat. :-)
Ezért Illésf továbbra is áll a nagy-nagy feladat, hátha a tót szövegben több konkrétumra bukkansz! :-)

Előzmény: etwg (7919)
etwg Creative Commons License 2003.01.09 0 0 7919
Sziasztok

itt van a link:

http://www.home.sk/web/liptovskyhradok/plz.html

valamint itt képes beszámolot a hurcolkodásrol:

http://www.lhradok.sk/

és itt az angol, német és szlovák leirás:

http://lhradok.sk/muzeum/skanzen-de.html

Előzmény: Szilis (7918)
Szilis Creative Commons License 2003.01.09 0 0 7918
Illésf!

A gőzös topikon felmerült a szlovákiai 492-esek helyzete. Már valaki betett ide egy linket arról, hogy Liptóújvárról elköltöztek a gépek Pribylinába. Sajnos én nem tudok tótul, Te valamennyire értesz, a legközelebbi találkozónkkor tudnál arról bármit mondani, hogy mi lesz a sorsuk ezeknek az igen értékes járműveknek (köztük 3 magyar gőzös, egy Rába)?
Pribylina, járműlista

HANGÁR Creative Commons License 2003.01.08 0 0 7917
Két másik iromány a Magyar Nemzetből:
http://mn.www2.mno.hu/index.mno?cikk=101318&rvt=5&rvt2=29&s_text=kisvas%FAt&s_texttype=&norel=1
http://mn.www2.mno.hu/index.mno?cikk=102710&rvt=5&rvt2=29&s_text=kisvas%FAt&s_texttype=
Albertus Creative Commons License 2003.01.08 0 0 7916
Mondjuk egy hónap teszt vezetés a Szilvásváradi ÁEV-n novemberben vagy februárban sima ügy lehet.

Félretéve a tréfát. Mondjuk olyan vasúton, amelyik reggel-este fordul egyet, ott egészen mást jelent az egy hónap gyakorlás, mint mondjuk a Gyermekvasúton, ahol reggel másfél órában megtolatod a fűtőházat, hogy legyen szerelvényed, fordulsz ötöt, közben háromszor becserélsz egy-két kocsit, mert éppen kisütött a Nap vagy eleredt az eső, felviszed a szalonkocsit, lehozod a laborkocsit, este pedig kihúzod a gőzöst a sor végéről, mert másnap reggel jönnek befűteni.

Előzmény: DGKUm (7908)
HANGÁR Creative Commons License 2003.01.08 0 0 7915
Néhány cikk a Népszabadságból:
http://www.nepszabadsag.hu/Default.asp?DocCollID=83089&DocID=78365#78365
http://www.nepszabadsag.hu/Default.asp?DocCollID=81923&DocID=77351#77351
http://www.nepszabadsag.hu/Default.asp?DocCollID=78551&DocID=74442#74442
http://www.nepszabadsag.hu/Default.asp?DocCollID=77705&DocID=73714#73714
vitéz Matschkássy Izidor Creative Commons License 2003.01.08 0 0 7914
600 méter
Előzmény: HANGÁR (7913)
HANGÁR Creative Commons License 2003.01.08 0 0 7913
Hát még a pécsi...
Előzmény: vitéz Matschkássy Izidor (7912)
vitéz Matschkássy Izidor Creative Commons License 2003.01.08 0 0 7912
A tiszakécskei még rövidebb :O)
Előzmény: GYöBa (7906)
Zolcsi67 Creative Commons License 2003.01.08 0 0 7911
Nem vagyok ilyen nagyigényű. Normális tempó, mondjuk 30-nál nagyobb sebesség.
Előzmény: etwg (7910)
etwg Creative Commons License 2003.01.08 0 0 7910
Mit értesz ez alatt - más helyeken a normális tempo 1435 mm 140-200 között - hol van ilyen Mo-n?

Ha erre megtalálod a választ akkor ez elmagyarázza azt is, hogy miert lehet 1000 mm, 760 mm stb. 20-50 km/h val rohangálni....

Előzmény: Zolcsi67 (7898)
etwg Creative Commons License 2003.01.08 0 0 7909
Söt a Ganz féle elektromos motorvonatok szintén egyméteren elérik a 120 km/h-t (csak az embere már nem bir az üllésen maradni.....
Előzmény: illesf (7889)
DGKUm Creative Commons License 2003.01.08 0 0 7908
...a hatósági vasúti járművezetői vizsga rendeletben meghatározott előfeltétele legalább 3.200 km felügyelet alatti járművezetés...
Az országos közforgalmú dízel, illetve villamos mozdonyvezetői vizsgát letevő felügyeleti dolgozóknak kell ennyit vezetniük. A leendő mozdonyvezetőkre más vonatkozik, a munkagépvezetőkre szintén más.
A helyi közforgalmú, illetve sajáthasználatú vasutakon más a vezetési gyakorlatra vonatkozó előírás, tessék megnézni a Közlekedési Főfelügyelet vizsgaszabályzatát!
Előzmény: GYöBa (7906)
Albertus Creative Commons License 2003.01.08 0 0 7907
Az egy hónap és a 3200 km tulajdonképpen ugyanaz: egy hónapban 15 szolgálattal számolva szolgálatonként 213 km vezetést jelent.
Előzmény: GYöBa (7906)
GYöBa Creative Commons License 2003.01.08 0 0 7906
Egy MÁV Rt-s illetékestől hallottam, hogy a hatósági vasúti járművezetői vizsga rendeletben meghatározott előfeltétele legalább 3.200 km felügyelet alatti járművezetés.
Hogy is van ez?
Kremencén megy a játékos 800 kört, kucorogva Valaki mellett, majd mehet vizsgázni?

2-3 éve a KF-en azt mondták, hogy egy hónap műhely, egy hónap tekerés kell...

GYöBa Creative Commons License 2003.01.08 0 0 7905
Jajdejó az utasítás 2. rész

"2. Az utasítás tartalma."
(cím után nem teszünk pontot, de hát klasszikusoktól csak PONTosan)
Naon érdekes ez a sok kivétel a kiskocsikra vonatkozólag. Rájuk csak azok a jelzések érvényesek, amelyiknél ezt külön előírják.
Én nem akarok a hatalmas népességű hajtányos, meg "kis motorkocsis" (aki kitalálja kitől származik, kap egy hangszórót) táborral vitázni, de nem volna egyszerűbb, ha játszós napokon kiadnának külön végrehajtási utasítást az ő közlekedésükre vonatkozóan?

"A forgalmi szakszolgálat valamennyi dolgozója az utasításból teljes vizsgára kötelezett."
Hát igen, félig levizsgázni elég gáz...
De! A MÁV Rt-nél az egész forgalmi utasításra kiterjedő vizsgát nem minden FSZI-s dolgozónak (most már pályavasút...) kell letennie. Anno volt külön F3-as a vonatszemélyzetnek, meg F4-es a térközőröknek és a bakteroknak. Pl. az F3-asban nem voltak benne olyan dolgok, hogy a vágányútbeállítás bejelentése, amit a kallernak jó esetben nemigen kell tudnia.
Az ÁEV-utasítás szerint a többi szakszolgálathoz tartozó dolgozónak csak a rá vonatkozó dolgokat kell tudnia. Tehát a favágónak, aki időnként kocogtatja is a síneket, nem kell tudnia, hogy mi az a fekete-fehérre mázolt gerenda, vagy síndarab, amiben a két vágány között naponta 3-szor hasraesik. Egyszer csak megunja, felszedi és hazaviszi...

Szilis Creative Commons License 2003.01.08 0 0 7904
Szó volt az András kapcsán a 492. sor. mozdonyokról (85-ös szerkezetszám). Tulajdonképpen jó tulajdonságaik miatt nagyon kedveltek voltak, és szégyen, hogy egy példány maradt belőle az országban. A Berzászkáról eladott gépek között kettő ilyen mozdony is van: 764-222, illetve 764-243-as pályaszámú. A kérdésem az, hogy nem lenne-e az országban egy olyan vállalkozó szellemű kisvasút, aki az egyiket visszavásárolja az osztrákoktól, mert úgy tudom, hogy mind a kettőnek eléggé rendezetlen a sorsa. A 764-222-esről itt láthattok egy fotót, ez egy olyan múzeumban van elhelyzve, ahol eleve 600 mm a nyomtáv, így a mozdony csak kiállítási darabként jöhet szóba.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!