Szombat-vasárnap (jan.18-19.) KBK klubnap a Királyréti Erdei Vasúton! Kisvasútbemutatás, élménybeszámolók, diavetítés stb. Szállás, túrista módon, biztosítható.
Szállásbiztosítás, és további részletek:
FODOR ILLÉS tel:06/20/4-47-47-91.
Zoli
Nincs egy szoval sem több a szlovák szövegben, söt szeptemberben jártam arrafelé, még nyoma sem igen volt a jövöbeli kisvasutnak. Csak a jármüvek voltak már az uj helyen.
Valamilyen oknál fogva én pont az angol leírásra nem találtam rá, biztosan figyelmetlen voltam. Viszont azaz odavetett egy mondat az angol leírásban, hogy majd tervezik valamikor a jövőben, nem elégíti ki a kiváncsiságomat. :-)
Ezért Illésf továbbra is áll a nagy-nagy feladat, hátha a tót szövegben több konkrétumra bukkansz! :-)
A gőzös topikon felmerült a szlovákiai 492-esek helyzete. Már valaki betett ide egy linket arról, hogy Liptóújvárról elköltöztek a gépek Pribylinába. Sajnos én nem tudok tótul, Te valamennyire értesz, a legközelebbi találkozónkkor tudnál arról bármit mondani, hogy mi lesz a sorsuk ezeknek az igen értékes járműveknek (köztük 3 magyar gőzös, egy Rába)?
Pribylina, járműlista
Két másik iromány a Magyar Nemzetből:
http://mn.www2.mno.hu/index.mno?cikk=101318&rvt=5&rvt2=29&s_text=kisvas%FAt&s_texttype=&norel=1
http://mn.www2.mno.hu/index.mno?cikk=102710&rvt=5&rvt2=29&s_text=kisvas%FAt&s_texttype=
Mondjuk egy hónap teszt vezetés a Szilvásváradi ÁEV-n novemberben vagy februárban sima ügy lehet.
Félretéve a tréfát. Mondjuk olyan vasúton, amelyik reggel-este fordul egyet, ott egészen mást jelent az egy hónap gyakorlás, mint mondjuk a Gyermekvasúton, ahol reggel másfél órában megtolatod a fűtőházat, hogy legyen szerelvényed, fordulsz ötöt, közben háromszor becserélsz egy-két kocsit, mert éppen kisütött a Nap vagy eleredt az eső, felviszed a szalonkocsit, lehozod a laborkocsit, este pedig kihúzod a gőzöst a sor végéről, mert másnap reggel jönnek befűteni.
Néhány cikk a Népszabadságból:
http://www.nepszabadsag.hu/Default.asp?DocCollID=83089&DocID=78365#78365
http://www.nepszabadsag.hu/Default.asp?DocCollID=81923&DocID=77351#77351
http://www.nepszabadsag.hu/Default.asp?DocCollID=78551&DocID=74442#74442
http://www.nepszabadsag.hu/Default.asp?DocCollID=77705&DocID=73714#73714
...a hatósági vasúti járművezetői vizsga rendeletben meghatározott előfeltétele legalább 3.200 km felügyelet alatti járművezetés... Az országos közforgalmú dízel, illetve villamos mozdonyvezetői vizsgát letevő felügyeleti dolgozóknak kell ennyit vezetniük. A leendő mozdonyvezetőkre más vonatkozik, a munkagépvezetőkre szintén más.
A helyi közforgalmú, illetve sajáthasználatú vasutakon más a vezetési gyakorlatra vonatkozó előírás, tessék megnézni a Közlekedési Főfelügyelet vizsgaszabályzatát!
Egy MÁV Rt-s illetékestől hallottam, hogy a hatósági vasúti járművezetői vizsga rendeletben meghatározott előfeltétele legalább 3.200 km felügyelet alatti járművezetés.
Hogy is van ez?
Kremencén megy a játékos 800 kört, kucorogva Valaki mellett, majd mehet vizsgázni?
2-3 éve a KF-en azt mondták, hogy egy hónap műhely, egy hónap tekerés kell...
"2. Az utasítás tartalma."
(cím után nem teszünk pontot, de hát klasszikusoktól csak PONTosan)
Naon érdekes ez a sok kivétel a kiskocsikra vonatkozólag. Rájuk csak azok a jelzések érvényesek, amelyiknél ezt külön előírják.
Én nem akarok a hatalmas népességű hajtányos, meg "kis motorkocsis" (aki kitalálja kitől származik, kap egy hangszórót) táborral vitázni, de nem volna egyszerűbb, ha játszós napokon kiadnának külön végrehajtási utasítást az ő közlekedésükre vonatkozóan?
"A forgalmi szakszolgálat valamennyi dolgozója az utasításból teljes vizsgára kötelezett."
Hát igen, félig levizsgázni elég gáz...
De! A MÁV Rt-nél az egész forgalmi utasításra kiterjedő vizsgát nem minden FSZI-s dolgozónak (most már pályavasút...) kell letennie. Anno volt külön F3-as a vonatszemélyzetnek, meg F4-es a térközőröknek és a bakteroknak. Pl. az F3-asban nem voltak benne olyan dolgok, hogy a vágányútbeállítás bejelentése, amit a kallernak jó esetben nemigen kell tudnia.
Az ÁEV-utasítás szerint a többi szakszolgálathoz tartozó dolgozónak csak a rá vonatkozó dolgokat kell tudnia. Tehát a favágónak, aki időnként kocogtatja is a síneket, nem kell tudnia, hogy mi az a fekete-fehérre mázolt gerenda, vagy síndarab, amiben a két vágány között naponta 3-szor hasraesik. Egyszer csak megunja, felszedi és hazaviszi...
Szó volt az András kapcsán a 492. sor. mozdonyokról (85-ös szerkezetszám). Tulajdonképpen jó tulajdonságaik miatt nagyon kedveltek voltak, és szégyen, hogy egy példány maradt belőle az országban. A Berzászkáról eladott gépek között kettő ilyen mozdony is van: 764-222, illetve 764-243-as pályaszámú. A kérdésem az, hogy nem lenne-e az országban egy olyan vállalkozó szellemű kisvasút, aki az egyiket visszavásárolja az osztrákoktól, mert úgy tudom, hogy mind a kettőnek eléggé rendezetlen a sorsa. A 764-222-esről itt láthattok egy fotót, ez egy olyan múzeumban van elhelyzve, ahol eleve 600 mm a nyomtáv, így a mozdony csak kiállítási darabként jöhet szóba.