Rusty Fannal már beszéltem magánban, de nem tudott segíteni, ezért megkérdeznélek Titeket is, hogy egészen véletlenül nem vette-e fel valaki a Best of-ot az AB Moteurs csatornáról. Én sajnos nem tudom fogni, de rettentő módon érdekelne a dolog.
Elkezdődtek a tesztek Daytona Beach-en. Az első napon a rookie Jimmy Johnson volt a legjobb, mögötte az A. J. Foyt autóban Stacy Compton (a srácnak nincsenek kvalifikációs gondjai a superspeedwayeken). Jó látni az első 10-ben Geoffrey Bodine-t, de jól ment még Ward Burton, a Gordonok, T. Labonte, Earnhardt, K. Wallace és Marlin is. Persze ezek "csak" tesztek. Marcis a 12. a 26-ból, idejével tavaly a 7. helyről rajtolhatott volna...
Apropó újoncok. Idén legalább hárman lesznek: Johnson, Ryan Newman és Shawna Robinson(!). A Nascar "első nője" új csapatában legalább 26 versenyen szeretne rajtolni a Winston Cup-ban.
A rajtig ajánlom figyelmetekbe Tom Wolfe: Kandírozott mandarinzselé színű áramvonal című könyvét (ha eddig még nem olvastátok). Könyvében az 1966-os Grand National évadnak szentel 1 fejezetet, benne sajátos infó a kezdetekről, Junior Johnsonról és másokról...
Ez új nekem, hogy Pemberton PE-nél, Rusty csak azért nem akarta megtartani vmi irodában, mert nem volt rá elég pénze ...
A dolgok Roush-nál is rendeződhetnének, remélem fognak is, de hamar eltelt az offseason nagyrésze, hejjj már nincs 1 hónap !!!!
A gyári tesztnapok hamarosan indulnak Daytonában, nomeg T. Wayne Robertson Winston Cup preview, az idénykezdet hivatalosan ... Jan 19
Hát igen, ez az, amiről már korábban is gagyogtam, ez már fel sem tűnik. Nálunk mostanában kevés helyen írnak a NASCARról (sajnos), de '98-ban több helyen lehetett róla olvasni, azaz több volt a hülyeség is.
A nascar.com-on lassan vége a 10 leg... "sorozatnak" (bár szerintük is szar volt # 5, # 77 festése /ez legyen a legnagyobb bajuk/, meg a legnagyobb blama Harvick "tündöklése" Sears Point-ban (miatta nem nyert R. Gordon) blablablabla...), szóval lassan kezdődik az évad (tesztek...).
A Petty Enterprises-nál úgy tűnik, rendeződnek a dolgok: a Király második embere nem fia (Kyle), hanem Rusty volt crew chief-e, Robin Pemberton(!) lett. Robin alelnöki tisztét szeretné a nyugdíjig kihúzni. Nagyon fogadkoznak, hogy most aztán megmutatják a jó motorral + a régi-új Pemberton tapasztalatával. Másfél hónap múlva kiderül az igazság...
A tegnapi vasárnapi bikkben volt egy összeállitás olyan Best of szerü valami.
Ami nekem felkeltette az érdeklődésemet.
egy kép az Iroc-ról, Jeff Burton neki megy a falnak, alatta a képaláirás.
A Daytonai az egyik legrangosabb verseny a világon.... Jeff Burton nem a hagyományos módon hivta fel magára a figyelmet, győzelmeivel, hanem azzal, hogy végiggyalulta autójának oldalát. Pechjére az IROC nevü sorozat egyik sztárját Dale Earnhardtot is magával sodorta a 43 daytona 500 versenyen.
A 14 eves fiam nyuzza a progit (es engem).
Csinalhatunk egy magyar oldalt.
Ha kell akkor megcsinalom a neten.
Varom a javaslatokat.
Referencianak ajanlom a vasutas oldalt.
Nem tudom ismeritek-e az American Classic Cars című magazint, de érdemes figyelni. Amerikai autós kultúrával foglalkoznak benne, de Nascarról még nem sok szó esett. Most szereksztőket keresnek, szerintem vevők lennének a témára, de nekem sajnos most nincs időm. Ha valakit érdekel tudok adni címet és telefonszámot.
Lehet kicsit régi leszek, de Junior is ama dicső #3 Chevy-vel ment a Busch szériában, mint a fater, csak Junior szponzora az Ac Delco volt, és a kocsi kék volt ...
Jól hangzik az online liga, csakhát a N4-hez legfontosabb egy jó kormány, ami nekem nincs ...
Üdvözlet mindenkinek!!!!!!!!Örömmel értesültem arról hogy kicsiny hazánkban is dúl némi NASCAR láz.Nem akarom hosszúra nyújtani (majd meglátjátok :)) ) mondanivalómat,csupán annyit szeretnék hogy éppen azon fáradozom hogy egy jó kis NASCAR csapatot szervezzek azokkal az emberekkel akiknek megvan a NASCAR4 és van internet kapcsolatuk.Nagyon szeretném ha lennének olyanok akik nagyon komolyan játszanak a játékkal.Én minden nap ott lógok a szerveren (persze ez csak eredeti játékkal lehetséges esetleg akinek megvan annak nem kell taglalnom a többit a magyarnyelvű kézikönyv mindent elárul!!!) )és 20-55 évesig játszottam emberekkel akik mellesleg nagyon profik.Iszonyatosan jó futamokban volt részem és mindet fel is vettem 20-200 körösig.PL:volt olyan futamom is ahol 40 körön keresztül kb 50-60 centire voltak egymástól a kocsik és kb 3 kanyaronként oda-vissza előzgettük egymást.Bár ezt szavakkal nem tudom leírni de ha annyit mondok hogy a kormányomon a tenyerem alól szabályosan folyt a veríték és átázott a póló ami rajtam volt akkor azt hiszem mindent elárulok.
Thrustmaster Modena Force Feedback kormány + kuplungpedál + gázpedál + fékpedál+ H (4) sebességes váltó....szóval én elég komolyan "játszom" ezt a játékot.
Ha esetleg valaki vagy valakik késztetést éreznek aziránt hogy szervezzünk egy jó magyar 10-20 esetleg 30 fős csapatot kérlek írjatok.(ilyen versenyélményt soha nem adott egyetlen F1 játék sem ezt garantálom)
előre is köszönöm mindenkinek aki meghallgatott.
emilem: rieltai@chello.hu ja és az itt használt felhasználónéven szerepelek a nascar4 szerverén is!
ui:a szerveren valódi hús-vér NASCAR pilóták is játszanak!!!!! pl Dale Earnhardt Jr. is (ez komoly)
Új szabály, hogy csak 18. életévtől vezethetnek a nascarban. Így Kyle Busch (Kurt Busch öccse, össz.16 éves) terveinek befellegzett, pedig már szerződése volt Roushéknál a 99-es pick-upra.
Hát, Dave Marcisnak nagyon kell nyomnia a gázt, ha ott akar lenni a rajtnál Daytonában. Felgyorsultak és sokan is vannak a többiek: '96: 15., '97-ben: 17., '98: 36., '99: 16., de az utóbbi 2 évben nem tudott elindulni (nem volt az első 15-ben és gyors kört sem ment, provisional meg szóba sem jöhetett nála). Azért reménykedem, hogy sikerül neki. Annak idején Darrell Waltripért a szívem szakadt meg, mikor az utolsó őszi bristoli versenyén viszonylag jó helyről egy Mark Martin nevű tag épphogy hozzáért hátulról... "Mosolyembernek" folytak a könnyei, de nem volt mérges, hisz jobbaknál nem ez a divat. Nehéz lehetett neki, ő a bristoli csúcstartó (14 win) és végre egyszer jól is ment. De hát ez az élet...
Csak hogy a Nascar-nál maradjunk, megjött Marcis utolsó Paint schemje, különleges ezüstös az utolsó tiszteletére, remélem meglesz a búcsúztatás, mint Dw-nek.
off
hi! Akkor én a nemzetek versenyét láttam: ott a döntőbe jutásnál sajna felborult, de a másik két srác is kikapott (nem igazán ismerem őket, nem volt köztük Sullivan). Végül a spanyolok nyertek (Puras, Alonso...)(Olivier Jacques meg hozta a formáját: legalább 4 autót tönkretett.
on
A ROC -ot láttam az ESport -on.
Marha jó volt. Azért Robby nem borult ám fel...
A legjobb nyolc között volt! Igaz nem ő jött a "legmesszibről", mert
egy bizonyos Valentino Rossi is ott tekerte a kormányt.
Robby a négy közé jutásért nyomult, amikor egy kanyar (balkanyar) elnézése után
átugrott az ellenfélhez :)! Aztán "dobott egy műsort" a közönségnek, és visszaugratott.
Itt európában (mégha ugye ez a Kanári szigetek is...) tovább öregbítette az
"őrüt amerikai autóversenyzők" hírnevét. Ezaz Robby, Király vagy !!!
Sajnos a korábbi évekkel ellentétben, idén nem mutatták a nemzetek versenyét.
Nem tudjátok kik voltak még az USA -ból?
Gondolom Danny Sullivan idén sem hagyta ki a mókát :).
Terry Labontenak is új crew chief-e van: Jim Long, aki Ruddnak, Bobby Allisonnak, Geoff Bodinenak és Kyle Pettynek is dolgozott, elég sikeres a fickó. Visszahozhatnák a Kellog's kakast, Terry is az, azzal jobban is ment. :) Ez a tigris olyan jellegtelen.
Hamilton Jr. 2002-ben a Busch szériában versenyez majd, a # 25 Chevyt vezeti (www.bobbyjronline.com:)). Érdekesség, hogy Dale Earnhardt mellett Kerry Earnhardt is fog indulni 20 versenyen a Buschban. Kíváncsian várom...
Kicsit off leszek: Robby Gordon a kanári-szigeteki ROC (Race Of Champion) rali mesterek tornáján is elindult. 1 Seat Cordobát hajtott, nem kímélte a gépet... Az összes induló közül ő futotta a leggyorsabb időt (még Grönholmnál is jobbat!!!), minden futamot megnyert (itt 1 pár rajtol, de biztos tudjátok). Sajnos az utolsónál felborult... Nagyon klassz volt látni, hogy a híresztelésekkel ellentétben az amerikai pilóták nemcsak folyamatosan balra tudják tekerni a kormányt. Robby meg fantasztikusan vezetett, nagyon látványos volt. Talán látható még az AB Moteurs-on. Hát ennyi. Sziasztok!
/"Ganassinak Mayfield kell..." - ez egy rossz vicc volt.../
A C.I. a cubic inch rövidítése, ami Amerikában a motorok méretének a mértékegysége (Európában köbcenti vagy liter). 426 ci kb. 7 liternek felel meg, 358 az úgy 6 l körül lehet. Eléggé brutális. A mai Nascar autóknak tudtommal 5,9 l-es a motorjuk. A 60-as 70-es években dúlt a Muscle Car láz, amikor az autóknál az elsődleges szempont a motor mérete volt és nem feltétlenül az aerodinamika. Ez mára persze megváltozott, mert az utcai autóknál a fogyasztás előtérbe került.
Lenne két kérdésem. Az egyik aktuális, a másik "historiális".
1. Bobby Hamilton Jr.? Mi van (lesz) a sráccal? Idén is érdekes volt az "apja kocsijában".
2. A kezem (monitorom) ügyébe került pár régi kép.
Az '60 -es, '70 -as években az autók motorháztetőjén "különös" számok, meg betűjelek
voltak festegetve. Mik ezek? Három példa. (Már ha le tudom egyáltalán olvasni...)
Mario Rossi #22 Dodge Charger 426 C.I.
Benny Parsons #72 Chevy 358 C.I.
David Pearson #17 Ford 429 C.I.
De szép autók...
Remélem nem túl gagyi kérdés.
Ha az, akkor bocsánat a tudatlanságomért.
Megjegyezném, hogy Dale Junior a Buschban a # 2 AC Delco-s Chevyt hajtotta. Viszont 2002-ben újra indul a Buschban, bár más színű autóval, de ugyanolyan 3-as rajtszámmal, mint amilyen az édesapja autóján volt. Talán pár év múlva a Winstonban is láthatjuk így.
Nagy a mozgás a háttérben, DJ-nek is más crew chief-je lesz: a sikeres Todd Parrot helyére Jimmy Elledge érkezik. Elledge az Andy Petree Racingnél felelt az 55-ös autóért (Kenny Wallace és Bobby Hamilton vezettek neki). Rustynak is új crew chiefje lesz, Robin Pemberton elfáradt, Bill Wilburn veszi át a helyét a csapaton belül. Ezek a helycserék sokat számítanak, gondoljatok csak Gordon tavalyi viszonylag szerényebb évére Loomis-szal. Aztán összerázódtak...
Stacy Compton jövőre az 59-es Chevyt vezeti a Buschban. Élete első Busch futamán Homesteadben 10. lett novemberben. Nem is tudtam, hogy ő lett '98-ban a legnépszerűbb pilóta a pick-upoknál. Szimpatikus dolgokat írnak róla, csak nem bírja az 500 mérföldes távokat. :)
És végül még egy hír: Jason Leffler jövőre a Craftsman Truckban vezeti a # 2-es Dodge-ot. Ganassinak Mayfield kell...
Azert DW nem a #17-ben lett hires, csak 2-3 evet ult abban a kocsiban. Ha jol emlexem, akkor a #11-es kocsiban volt bajnok.
Hulyesenek tartom en is a #3-as kocsi visszavonultatasat. Earnhardt Jr.-nak kene ulnie benne ! Az alacsonyabb katgoriaban eppen Jr. ult ugyanolyan kulseju 3as szamu kocsiban.
Innye, ez a cikk eleg sz@rra sikerult, Stephen Thomas ritkan ir ilyen szemetet, par helyen eleg csiposen fogalmaz (enyhen szolva ...) kikerem magamnak jopar versenyzo neveben (Andretti anonymus??)
#3 - Childress mar korabban bejelentette, jovore nem inditjak a #3-t, de szerintem nem kell visszavonultatni, ugy jobban esne, ha kozottunk lenne minden versenyen Earnhardt szelleme, no meg a szam, pl R. Petty utan sem vonult vissza a #43, meg DW utan #17, sorolhatnank meg, es ez igy van jol (szerintem) ...
Egyebkent a szamok felett a NASCAR rendelkezik, ok mondjak ki a vegso szot, nem a csapat
Annyi biztos : black #3 GM Goowrench Chevy nem lesz tobbe, meg Junior-ral sem