Ez a fogyasztás téma a főnök vesszőparipája volt . Már én is qrvára untam a hülyeségét . :)
De igaz ami igaz tényleg többet evett koszosabb szűrővel ,de nem kell itt nagy dolgokra gondolni ,napi szinten pár deciről van szó. :-)
Elég jól mérhető volt ,mert sokszor bejött a telepre kb. azonos vastágságú és fafajú rönkből 30-40 köbméter egyszerre.
Egy tankot kivágva "mérhető" volt az összevágott fa mennyisége oly módon hogy -hasítás után- megdobtuk a kisteherautót (1,8köb) ,és megnéztük mennyi fa maradt meg .Tiszta szűrőnél maradt jócskán ,kissé koszosnál épphogy megvolt ,koszosnál nem volt elég egy fuvarhoz. Mindez egy napon belül ,..és ez nap-napután.
Ha nem vagyok ott lehet hogy én is megkérdőjelezném ezt. :)
Úgy 3 hónap után az új garanciális gép tartalékos állományba került .
Lényegében ez volt a fő dolog amiért félre lett rakva ,..és voltak még más gondok amik most nem jutnak eszembe. :)....Vagy mégis ?:
Említették itt előbb ezt a tankszuszogó dugulást . Nekem a Makitánál is rémlik ilyen probléma,..mindha az utolsó napokban állandóan lazítgattam volna a kupakot. De melyiket is ?..,lehet hogy az olajzásét ? :)
A 365 gyári szűrőjét én lecseréltem a legfinomabbra. Hogy miért? Mert az jobb! :) Egyébként fillérek kínaiba, gyáriba meg 3.500 Ft körül van, ha jól emlékszem.
-a Hq 365-ből kinyomtam már 8 tanknyi üa-t, de a légszűrő olyan, mintha nem is használtam volna gépet.Akácot és tölgyet vágtam vele, szárazat is.
-a Solo 651sp légszűrője is filces volt, nap végén kellett takarítani, néha szétszedni, de nem átkozom ezért.A benzintank szuszogójának ismételt eltömődéséért már inkább.Levettem a szuszogót, tettem a levegőztető csőbe egy hernyócsavart, de az sem segített.A szuszogó körüli környék mindig finom porral volt szennyezett.
Ha annak idején előszőr nem Husi kerül a kezembe, hanem.... :D
Szóval akkor most 261-em, (550 XP helyett) meg 441-em (365 helyett) lenne. :) Azok a gépek nekem is tetszenek, bár bevallom őszintén nem ismerem őket annyira.
No meg a megalománia, hát persze, hogy valami 660 is. :)
A Husik tényleg jó ergonómiája, pörgős, harapós, pattogós motorjaik első perctől lenyűgöztek. Arról nem is beszélve, hogy mindet használtan JÓ állapotban és JÓ áron tudtam megvenni.
Amióta Husik vannak, a légszűrő takarítás is csak napvégén, a rutin miatt van. A Soloval azért coptam kicsit etéren. :)
A Dolmárok gyengeségei a bakok, azokat szaggatják ki rendszeresen, mert agyatlanul életlen lánccal nyomják neki. Ha jól emlékszem a gázbowden hajlamos szálasodni.
Én erről tudok. Mondjuk NEM termelésben, otthoni felhasználás esetén egyik gond sem gond. A bowdeneket minden egyes takarításnál egy-két csepp olajjal meg szoktam kenni.
Mondjuk az igaz, hogy én szeretek elpepecselni, szöszölni a gépekkel, hogy azok karban legyenek. Nem azért mert Husik, hanem azért, mert ilyen vagyok.
A Stihl fűszegélynyíróm pont ugyanilyen babusgatásban részesül. :)
Páran már jártak nálam, és legtöbbje azt mondta, ha eladó lesz valamelyik gépem, megvenné. :DD
Én a gépeket általában szeretem. Az embereket általában nem. Ilyen vagyok. :)
Annyit tudok erről mondani ,hogy vágás közben volt egy reccsenés és a motor megállt .
Főnök elvitte szervízbe ,..sajnos nem emlékszek mi tört el ,de azt tudom hogy kibaxta az egyik blokkfelet is és az olajszivattyú is kuka lett .Gazdaságtalan lett volna megcsináltatni ,ekkor lett véve hirtelen felindulásból a Makita.
Végül is 3 évig folyamatosan kuglizva volt vele ,..de ennek ellenére jó erőben volt...