Keresés

Részletes keresés

YCbCr Creative Commons License 2013.10.31 0 0 17036

Ha lehet egy kissé off kérdésem: extrudált (hengerelt) vagy öntött plexi lemez?

Előzmény: anemo (17035)
anemo Creative Commons License 2013.10.31 0 0 17035

Üdv! Köszönöm mindenkinek a korábbi segítséget, a plexi elkészült és tökéletesen passzol a 3 mm-es vastagságával.

Törölt nick Creative Commons License 2013.10.23 0 0 17034

"Én arra jártam nap, mint nap, de a jelzők nem mentek sehová, 3a-6a-nál biztos nem"

 

 

Ideiglenes jelleggel a ezek a jelzők voltak áthelyezve a megcsúszási távolság biztosítása érdekében:

V10, V6a, K6a, K5a, V6. Ezek azóta visszakerültek az eredeti helyükre.

Előzmény: r1232 (17033)
r1232 Creative Commons License 2013.10.23 0 0 17033

Én arra jártam nap, mint nap, de a jelzők nem mentek sehová, 3a-6a-nál biztos nem, viszont a T1-T2-nél jobban belegondolva...

Máshol nem valószínű, mert már 1m-rel arrébb helyezett jelzőről is értesíteni kell a vonatszemélyzetet, ilyen értesítés viszont nem volt.

Előzmény: Törölt nick (17032)
Törölt nick Creative Commons License 2013.10.23 0 0 17032

"Szvsz valamit elnézhettél, mert ott nem vátozott a jelzők helye,"

 

Ami azt illeti nem nézte félre, ugyanis volt olyan építési fázis a vonal és a váltókörzet átépítése során, hogy bizonyos jelzők hátrébb lettek helyezve, hogy meglegyen az 50m-es megcsúszási távolság. Mondjuk visza is alakították a régi állapotra ezután. Úgyhogy a tisztelt topictárs jól látta a jelzőtalpakat.

Előzmény: r1232 (17029)
_Nyuszi Creative Commons License 2013.10.23 0 0 17031

Mivel változtak a vágánykapcsolatok, készült új vonalas függőségi terv is.

A D70-es fővizsgák hoszza az utóbbi időben új elméleti alapokra került, így lényegesen rövidült a szükséges időtartam és lényegesen kevesebbet kell kooperálni a forgalmi személyzettel (bővebben lásd: Vezetékek Világa, talán 2013/2). - de ezt sztem te is tudod.

Előzmény: anemo (17030)
anemo Creative Commons License 2013.10.23 0 0 17030

Ahhoz a biztbert is át kellene alakítani, a függőségeket kivenni. Nyomvonalasnál nem tudom milyen szinten kellene belenyúlni.

Másrészt új menetterv kell, meg szerintem egy ilyen átalakítás (amire nemigen van példa) egy új fővizsgával is jár, ami KL esetében nem 1 nap lenne.

 

De mint mondtam, ilyen példával még nem találkoztam, szóval csak tapogatózom.

Előzmény: gysevic (17028)
r1232 Creative Commons License 2013.10.23 0 0 17029

Szvsz valamit elnézhettél, mert ott nem vátozott a jelzők helye, el sem lettek bontva.

Előzmény: gysevic (17028)
gysevic Creative Commons License 2013.10.23 0 0 17028

" Kelenföldön nem helyeztek át egy jelzőt sem. "

 

Akkor miért került le több "jelzőalap" is a peronokhoz közelebbi váltókörzetben? Ráadásul mindegyik "kijjebb",mint az elődje volt. (Nem egy-két méterről van szó,a 3a-4a-5a-6a felújításakor szinte mindegyik "Kxa" jelzőnél új alaptestet láttam letéve,új kábelezéssel,a régi helyüktől majd tíz méterrel a végpont felé...) De ha valóban csak álmodtam és tényleg nem költözött egy jelző sem(pedig egy angolváltó is bekerült pluszban a hárosi irányba),akkor inkább úgy szól a - szerintem jogos - kérdés,hogy: Ha már felújították-átrendezték a környéket,akkor miért nem gondoltak erre és tették arrébb azt a pár jelzőt? (Pont olyan,mint amennyi értelme volt a metrótelep vágánykapcsolatához azt a gyakorlatilag használhatatlan felsővezeték-szakaszocskát kiépíteni.) Nem jellemző akkora szerelvények közlekedése,hogy ne férjenek el,a szükséges távolság is meglenne és talán nem kellene feleslegesen percekkel többet ácsingózni a be/kijáraton...

Előzmény: r1232 (17024)
hnorbi Creative Commons License 2013.10.22 0 0 17027

Sziasztok!

 

Lehet nem a legalkalmasabb topic erre, de talán... Szóval, KÖFE-FET kézikönyve/felh. leírása/kezelési utasítása akadna-e valakinek?

 

Köszi

Norbi

Ferenc1361 Creative Commons License 2013.10.21 0 0 17026

Sziasztok!  

Tudom,de kérlek titeket ne harapjátok le a fejemet,de csak ez az a topic,amelyen nagyobb az esélyem,hogy értékesíteni tudjam!!

Nemrégi szerzemény,  remélem sikerül a dolog!

Szovjet tipusú 1963-ban gyártott biztosítóberendezéseknél,jelfeladásra alkalmas mechanikus működőképes ütemadó eladó!Ár megegyezés szerint!

  

Ferenc1361 Creative Commons License 2013.10.21 0 0 17025

     Sziasztok!  

Tudom,de kérlek titeket ne harapjátok le a fejemet,de csak ez az a topic,amelyen nagyobb az esélyem,hogy értékesíteni tudjam!!

Nemrégi szerzemény,  remélem sikerül a dolog!

Szovjet tipusú 1963-ban gyártott biztosítóberendezéseknél,jelfeladásra alkalmas mechanikus működőképes ütemadó eladó!Ár megegyezés szerint!

r1232 Creative Commons License 2013.10.19 0 0 17024

Kelenföldön nem helyeztek át egy jelzőt sem.

Előzmény: gysevic (17023)
gysevic Creative Commons License 2013.10.19 0 0 17023

" A V6 és a 19a váltó biztonsági határjelzője között nincs meg a min. 50m-es megcsúszási távolság, így oldalvédelmi célkizárás miatt nem lehet vonatvágányutat állítani a V6-os jelzőhöz, ha a 19a váltó balra vágányútban le van zárva. Lásd: Kelenföld állomás függőségi terv. "

 

Ez már csak azért is érdekes,mert jónéhány jelzőt átpakoltak az átépítéskor. Akkor miért pont ezeket nem helyezték át a megfelelő helyre? A végén még kiderül,hogy tervezési hiba miatt néztek farkasszemet a vonatok...

Előzmény: aruzsi (17010)
anemo Creative Commons License 2013.10.18 0 0 17022

Hello!

 

Köszönöm a tanácsokat. A pult működik, minden eleme eredeti, így utólagosan LED-es csere kizárt. Másrészt az egyedi ba7s foglalatú ledek beszerzése eléggé költséges.

A plexinél én is számoltam a hőtágulással, ezért minden nyomógombnál van hézag. Oktatói pultról van szó, ezért nem állandó az üzemelése, így a hőtágulás esélye is alacsony.

 

A plexi valójában nem kopás miatt kerül rá, hanem a felhasználótól való védelem miatt (rakjuk át ezt ide, zárjuk össze ezt-azt stb.).

Előzmény: tono60 (17021)
tono60 Creative Commons License 2013.10.18 0 0 17021

Szia!

 

Tapasztalat alapján adnék néhány tanácsot a plexizéssel kapcsolatban.

Érdemes lenne az izzókat LED-esre kicserélni! (Megszünik a hőleadás)

Ellenkező esetben (ha maradnak az izzók) a hőterheléstől a kockák deformálódnak, sőt szinte el is porladhatnak (sajnos spiáterből készülnek). Valamint a plexinek elég nagy a hőtágulási együtthatója. Egy nagyobb pultnál a izzók melegétől képes mm-eket megnyúlni. Tehát ha mégis maradnak az izzók, nem érdemes túl passzosra készíteni.

Annak idején csináltuk úgy is hogy csak a pult alsó részét plexiztük le ahol a nyomógombok nagy része van, úgy is ez a rész van a kopásnak legjobban kitéve.

Előzmény: anemo (17020)
anemo Creative Commons License 2013.10.17 0 0 17020

Köszönöm a válaszokat, a 3 mm akkor jó lesz. Lemértem, a 4 mm már sok, mert a zárszerkezetet már nem lehetne elfordítani miatta.

 

A fúrkálást rábízom a gyártó cégre. Egyrészt a plexi könnyen elpattan, másrészt nincsenek megfelelő szerszámom és tapasztalatom hozzá. Az új pultoknál a véletlen benyomásos gombok 40 mm átmérőjű furatot kapnak, ahhoz meg végképp nincs anyagom.

 

kerala Creative Commons License 2013.10.17 0 0 17019

Mi 3 mm-esből csináltunk nemrég, teljesen jó.

Előzmény: anemo (17013)
Vendégsín Creative Commons License 2013.10.17 0 0 17018

vastagságú plexiket kapnak a Domino pultok

 

Amilyen épp kéznél van, amikor van kedve fúrkálni valamelyik műszerésznek.

Előzmény: anemo (17013)
YCbCr Creative Commons License 2013.10.17 0 0 17017

Ránézésre 3 mm-t mondanék (de nem zárnám ki a 4-et sem, robusztusnak is kell lennie ugye).

Előzmény: anemo (17013)
Törölt nick Creative Commons License 2013.10.17 0 0 17016

Tisztelt Topiktársak!

Valaki el tudná nekem küldeni a FOSZTER-t? Elveszett a rendszer újratelepítésekor.

Előre is köszönöm.

anemo Creative Commons License 2013.10.17 0 0 17015

Köszi, de a védőborításra gondoltam, nem a fénycsatorna üvegeire.

Előzmény: _Nyuszi (17014)
_Nyuszi Creative Commons License 2013.10.17 0 0 17014

A vörös színű íves 1,5 mm vastag.

Előzmény: anemo (17013)
anemo Creative Commons License 2013.10.16 0 0 17013

Sziasztok!

 

Nem tudjátok véletlenül milyen vastagságú plexiket kapnak a Domino pultok (2-3 mm)? Most kell vennem egyet, és nincs nálam "kéznél".

 

Gondolom nem mindegy a vastagság az izzók hőleadása miatt. Köszi.

aruzsi Creative Commons License 2013.10.14 0 0 17012

Nem tudom.

 

Ma a Tettye IC ment ki előttünk a XV.-ről a P jelzőn át a helyére.

Mögötte a dunaújvárosi személy.

 

A V5a jelzőn S-S volt, amíg az IC ki nem mászott a T1-ből.

De ezt eddig is tudta a verkli. Ha a CR megvolt a H jelzőnél, akkor már lökte a szabadot a V5a-ra. Hogy ez miért jó, azt nem tudom.

Előzmény: CKD Kombinát (17011)
CKD Kombinát Creative Commons License 2013.10.14 0 0 17011

Ez eddig rendben van, meg is beszéltük, hogy ezek tiltott egyidejű menetek (ha bejárat van Háros vagy Albertfalva felől).

De alapesetben miért is nem lehet V5a-V6 vágányutat lezárni úgy, hogy a V6-on vörös fény van?

Előzmény: aruzsi (17010)
aruzsi Creative Commons License 2013.10.14 0 0 17010

A V6 és a 19a váltó biztonsági határjelzője között nincs meg a min. 50m-es megcsúszási távolság, így oldalvédelmi célkizárás miatt nem lehet vonatvágányutat állítani a V6-os jelzőhöz, ha a 19a váltó balra vágányútban le van zárva. Lásd: Kelenföld állomás függőségi terv.

Előzmény: CKD Kombinát (17007)
anemo Creative Commons License 2013.10.13 0 0 17009

Akkor sem lehet kinyomni ilyen start+cél kombóval.

Előzmény: CKD Kombinát (17007)
CKD Kombinát Creative Commons License 2013.10.12 0 0 17008

Az a betűs jelzők az első kijárati jelzők, ezek vannak közelebb a peronokhoz. :P
Így lehet V5a-V6 vágányút simán. :)

A fékúttal kapcsolatos megállapítások lásd előbb. :P

Előzmény: Muki95 (17005)
CKD Kombinát Creative Commons License 2013.10.12 0 0 17007

40-re megvan a fékút. Számtalanszor mentünk már itt ilyen menettel. Rendes lezárt vágányúton, első kijárati jelzőn két sárga, másodikon vörös.

Előzmény: anemo (17002)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!