az általad írt méretek két méret alapján lehet 4,6 ill. 5 kg/fm-es sínszál. tudtommal kis hazánkban egyedül a csömödéri kisvasúton van üzemben (mármint ahol mozdony is közlekedik) ilyen kisméretű felépítmény, ott is egy rövid szakaszon, már-már muzeális jelleggel.
Talpszélesség 4 cm, magasság 6 cm, fejszélesség 2 cm (hacsak nem kevertem össze az első kettőt). Akkor ez most lehet lóvasúti sínszál? Ja és rosszul írtam: kettő van beépítve, kettő pedig szabadon a gazban, kb. 2 méter/darab körüli hosszal.
Rendben, akkor ez megvan. Legyen részemről lóüzemű kisvasút... rövidítve lóvasút...
21 mm - es fejszélesség lehet lóvasúti sínszál? Vagy más lehet ez a vas? Az a baj, hogy szállítójármű híján lehet kénytelen leszek görkorcsolyával elhozni a 3 méteres vasamat, fotót majd az átszállítás után tudok mellékelni.
Nekem kisvasút a lórévasút is. Meg kisvasút az én fogalmaim szerint az üzemekben lévő 10-20-50 méter hosszú, esetleg még váltót vagy ívet sem tartalmazó szállítópálya, melyen csak kézi erővel tolják az egyetlen kiskocsit.
Ja, ez esetben csak akkor kisvasút, ha nyomkarimás kereke van. Még ha a sínek csupán betonba ágyazott "L" szelvények is...
...persze ez az én gondolkodásom. Ha minden keskeny nyomközű vasút kisvasút, akkor igen, a lóvasút is az... ez esetben pedig kisvasúti sínszálaim lehetnek...
Lehet rosszul fogalmazom meg a dolgot, de nekem vasútból van nagy és kicsi. Nagyvasút - asszem - 1435 mm - es nyomtávval, kisvasút pedig szintén vasút, de kisebb nyomtávval. Nekem ennyi a különbség, annyira nem ásom bele magam a dologba.
Ebből kiindulva az általam tulajdonolt sínféleség még a kisvasútinál is keskenyebb fejszélességgel bír. Értsük: keskenyebb, mint egy kisvasúti sínszál. Aztán ha - feltehetően - lóréból jött ki ez a vas, akkor a lóré vasa a kisvasúténál is keskenyebb, s akkor a lóvasút nem egyenlő a kisvasúttal. Persze lehet rosszul gondolkodom...
A bétai szárny mellett mintha kifordított jelzőtalapzatot láttam volna. Nem tudom, milyen biztosítással üzemelt a vasút, viszont tény, hogy a Köves-tetői kővasút csatlakozásánál, Hársas-telep fölött egyértelműen látszanak a lefűrészelt jezőcsonkok és jópár vonóvezetéktartó.
Koszonyatetőt mindenképp gyalog ajánlanám. Bár Béta felől asszem nincs lezárva, de a burkolat kritikán aluli, normál személyautóval én nem forszíroznám. Abban a szép bevágásban, meg az egykori koszonyatetői útátjáró után van egy-egy áteresz, ami említésre méltó. Innen nyugat felé talán 1 km-re van a Hármas-aknai iszapológát maradványa, ezen a szakaszon olyan széles az alépítmény, hogy még normálból is simán rá tudok képzelni 2 vágányt... Talán kitérő lehetett.
A mondatot úgy értettem, hogy a kisvasútinál is keskenyebb... bocsánat, rosszul fogalmaztam.
Az adatokat köszönöm. Egyedül a fejszélességet mértem, az 20 - 21 mm. Jelzést nem láttam rajtuk... a többi méretet is ellenőrzöm majd, amint időm engedi.
Település Vésztő, tippem a Kótpuszta - Kertmeg lóré, mely (információm szerint) 1911 - 1949 között működött, 8 km hosszon (de talán a városban meg tudják mondani a hivatalosok, honnan került a házba ez a vasdarab).