Keresés

Részletes keresés

erdőszéli Creative Commons License 2010.11.22 0 0 17869

az általad írt méretek két méret alapján lehet 4,6 ill. 5 kg/fm-es sínszál. tudtommal kis hazánkban egyedül a csömödéri kisvasúton van üzemben (mármint ahol mozdony is közlekedik) ilyen kisméretű felépítmény, ott is egy rövid szakaszon, már-már muzeális jelleggel.

Előzmény: Kéri Petya (17867)
TEE Creative Commons License 2010.11.22 0 0 17868

Ez 5kg/fm-es.

Előzmény: Kéri Petya (17867)
Kéri Petya Creative Commons License 2010.11.22 0 0 17867

'estét,

telefonos képek a vasdarabról. 

Talpszélesség 4 cm, magasság 6 cm, fejszélesség 2 cm (hacsak nem kevertem össze az első kettőt). Akkor ez most lehet lóvasúti sínszál?
Ja és rosszul írtam: kettő van beépítve, kettő pedig szabadon a gazban, kb. 2 méter/darab körüli hosszal. 

Előzmény: Törölt nick (17839)
Kéri Petya Creative Commons License 2010.11.22 0 0 17866

Rendben, akkor ez megvan. Legyen részemről lóüzemű kisvasút... rövidítve lóvasút...

21 mm - es fejszélesség lehet lóvasúti sínszál? Vagy más lehet ez a vas?
Az a baj, hogy szállítójármű híján lehet kénytelen leszek görkorcsolyával elhozni a 3 méteres vasamat, fotót majd az átszállítás után tudok mellékelni.

Előzmény: Törölt nick (17854)
Felek Ferenc Creative Commons License 2010.11.21 -1 0 17865

Még gőzüzemű 600 mm kisvasút is!

Előzmény: Törölt nick (17860)
Rbatka Creative Commons License 2010.11.21 0 0 17864

Igen, ezek harmatgyenge tippek...

Előzmény: Törölt nick (17861)
TEE Creative Commons License 2010.11.20 0 0 17863

Elhozzam neked? Az egyik még megvolt a kettőből.

Ha mégsem találna gazdára én jelentkeznék rá!

Előzmény: i d ő u t a z ó (17843)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.20 0 0 17862

Öööö...

Láttál már cukorgyárat vasúti kapcsolat nélkül?

(ja, és ha ilyet kérdezel, akkor ezexerint már nincs meg az iparvágány)

Előzmény: Törölt nick (17860)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.20 0 0 17861

De miért alkalmaztak volna Baján olyan alátétlemezeket és hevedercsavarokat, amik az S49-es rendszerű német sínhez valók?

Előzmény: Lovrin (17858)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.20 0 0 17860

Szolnokon a cukorgyárban volt iparvágány?

M47-1239 Creative Commons License 2010.11.20 0 0 17859

Én is erre tippelek.

Előzmény: Lovrin (17858)
Lovrin Creative Commons License 2010.11.20 0 0 17858

Baja-Gara/Hercegszántó vonalakból megmaradt vágány végénél?

Előzmény: Rbatka (17855)
Baszajev Creative Commons License 2010.11.20 0 0 17857

Biztos.

Előzmény: Törölt nick (17835)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.20 0 0 17856

Az alátétlemezekből ítélve valahol Kismagyarország határain kívül.

Előzmény: Rbatka (17855)
Rbatka Creative Commons License 2010.11.20 0 0 17855

Hol vesztem el?

 

 

 

 

 

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2010.11.20 0 0 17854

Nekem kisvasút a lórévasút is. Meg kisvasút az én fogalmaim szerint az üzemekben lévő 10-20-50 méter hosszú, esetleg még váltót vagy ívet sem tartalmazó szállítópálya, melyen csak kézi erővel tolják az egyetlen kiskocsit.

Ja, ez esetben csak akkor kisvasút, ha nyomkarimás kereke van. Még ha a sínek csupán betonba ágyazott "L" szelvények is...

Előzmény: Kéri Petya (17853)
Kéri Petya Creative Commons License 2010.11.19 0 0 17853

...persze ez az én gondolkodásom. Ha minden keskeny nyomközű vasút kisvasút, akkor igen, a lóvasút is az... ez esetben pedig kisvasúti sínszálaim lehetnek...

Előzmény: Kéri Petya (17852)
Kéri Petya Creative Commons License 2010.11.19 0 0 17852

Lehet rosszul fogalmazom meg a dolgot, de nekem vasútból van nagy és kicsi. Nagyvasút - asszem - 1435 mm - es nyomtávval, kisvasút pedig szintén vasút, de kisebb nyomtávval. Nekem ennyi a különbség, annyira nem ásom bele magam a dologba.

Ebből kiindulva az általam tulajdonolt sínféleség még a kisvasútinál is keskenyebb fejszélességgel bír. Értsük: keskenyebb, mint egy kisvasúti sínszál. Aztán ha - feltehetően - lóréból jött ki ez a vas, akkor a lóré vasa a kisvasúténál is keskenyebb, s akkor a lóvasút nem egyenlő a kisvasúttal. Persze lehet rosszul gondolkodom...

 

Előzmény: Törölt nick (17851)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.19 0 0 17851

A mondatot úgy értettem, hogy a kisvasútinál is keskenyebb... bocsánat, rosszul fogalmaztam.

 

A kisvasútinál már csak a modellvasúti sín keskenyebb. Kezdem azt hinni, nem egy és ugyanaz dolgot értjük kisvasút alatt.

Neked mi a kisvasút? Mert nekem kisvasút elsősorban a keskenynyomközű vasút. A lórévasút is kisvasút számomra.

Előzmény: Kéri Petya (17844)
Papa83 Creative Commons License 2010.11.19 0 0 17850

A bétai szárny mellett mintha kifordított jelzőtalapzatot láttam volna. Nem tudom, milyen biztosítással üzemelt a vasút, viszont tény, hogy a Köves-tetői kővasút csatlakozásánál, Hársas-telep fölött egyértelműen látszanak a lefűrészelt jezőcsonkok és jópár vonóvezetéktartó.

Előzmény: i d ő u t a z ó (17848)
Papa83 Creative Commons License 2010.11.19 0 0 17849

Koszonyatetőt mindenképp gyalog ajánlanám. Bár Béta felől asszem nincs lezárva, de a burkolat kritikán aluli, normál személyautóval én nem forszíroznám. Abban a szép bevágásban, meg az egykori koszonyatetői útátjáró után van egy-egy áteresz, ami említésre méltó. Innen nyugat felé talán 1 km-re van a Hármas-aknai iszapológát maradványa, ezen a szakaszon olyan széles az alépítmény, hogy még normálból is simán rá tudok képzelni 2 vágányt... Talán kitérő lehetett.

Előzmény: i d ő u t a z ó (17847)
i d ő u t a z ó Creative Commons License 2010.11.19 0 0 17848

Korabeli térkép szerint:

 

 

Előzmény: i d ő u t a z ó (17847)
i d ő u t a z ó Creative Commons License 2010.11.19 0 0 17847

Petőfi aknáról elindulva Béta akna és Koszonya-tető.

Főleg ezt a környék:

És ezt:

Előzmény: Papa83 (17845)
Sinbiciklis1 Creative Commons License 2010.11.19 0 0 17846

A 2ik képen láttam. Vannak Pécsen olyanok, akik járnak Kemencére, és 1 múzeumvasúton, mindig lehet helyet találni relikviáknak

Előzmény: i d ő u t a z ó (17843)
Papa83 Creative Commons License 2010.11.19 0 0 17845

Melyik szakaszt célzod meg? Hátha engem is érdekelne a dolog...

Előzmény: i d ő u t a z ó (17795)
Kéri Petya Creative Commons License 2010.11.19 0 0 17844

A mondatot úgy értettem, hogy a kisvasútinál is keskenyebb... bocsánat, rosszul fogalmaztam.

Az adatokat köszönöm. Egyedül a fejszélességet mértem, az 20 - 21 mm. Jelzést nem láttam rajtuk... a többi méretet is ellenőrzöm majd, amint időm engedi.

Település Vésztő, tippem a Kótpuszta - Kertmeg lóré, mely (információm szerint) 1911 - 1949 között működött, 8 km hosszon (de talán a városban meg tudják mondani a hivatalosok, honnan került a házba ez a vasdarab).

Előzmény: Törölt nick (17839)
i d ő u t a z ó Creative Commons License 2010.11.19 0 0 17843

Elhozzam neked? Az egyik még megvolt a kettőből.

Előzmény: Sinbiciklis1 (17842)
Sinbiciklis1 Creative Commons License 2010.11.19 0 0 17842

Viszont, azt a világító "Vágány vége" jelzőt valaki haza vihetné a kertjébe.

Előzmény: i d ő u t a z ó (17840)
i d ő u t a z ó Creative Commons License 2010.11.19 0 0 17841

És a bontott anyag:

Előzmény: i d ő u t a z ó (17840)
i d ő u t a z ó Creative Commons License 2010.11.19 0 0 17840

Mára ez lett belőle.

Itt a kiágazás (Pécs-Külváros állomás nyugati oldalán):

 

Mára már be is aszfaltozták a vágányok helyét:

 

Az egykori rakodó:

 

És a bontott anyag:

Előzmény: Törölt nick (17827)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!