Mivel műhelyként is funkcionálna talán emiatt gondoltam ekkorát. Tavaly nyáron csináltattam egy beton teraszt kb 30nm2 lett. És 500k volt a végén durván. És szeretném egyrészt olcsóbban megcsinálni másrészt meg lehet nem tudnám szintbe húzni egykönnyen.
Na kérem a magyar építőipar dicsőségére a következőket.. Adva van egy Balaton parti üdülő övezet a híres , de inkább hírhedt építőipari cég soklakásos üdülőket épített és mindet el is adta. . Minden csurom víz a földszinten. Megy a vita a talajvíz fogalmáról és szintjéről.
Azon megy a vita továbbra is , hogy az építő azon mondatát hogyan kell értelmezni.
Le van írva a műleírásban, hogy " a területre jellemző talajvízszint " a belső padlószinthez viszonyítva - 0,5 m... a belső padlószint pedig - 0,35 m.
A szakértői véleményben az egyik készítő, H-né P.J. mint személyes véleményt /megjegyzést / leírja , hogy
"50 éve vagyok Zamárdiban ingatlan tulajdonos és szinte minden évben megtelnek az árkok csordultig vízzel, tehát a talajszinten jelenik meg. Ennek függvényében furcsa , hogy az épületet a talajszint alá süllyesztették, de bizonyára ez építészeti koncepció volt "
Nem kellett volna ennyiért szakértőt fogadni, hanem ahol nád/sás nől, csak azt megvenni ami kb. 1 m-re van megemelve.
A kérdezőnk nem vásárolni fog egy kész faházat, hanem építeni.
Ha vásárolna pl. egy ennél azért szerényebb méretű valamit... szép fából, azt ráhelyezhetné bizonyos számú beton túskóra .
Hogy mennyi az a túskó szám ... hát a mérettől függ. Na meg a szállított faház alsó szerkezetétől. Egy 2 x3 m -es kalyibát pl rárakhatunk 9 db . tuskóra vagy annyira amennyit a gyártó előír.
Hogy azért alulról ne rohadjon az a drága építmény és a víz se follyon bé.
Amúgy a Balaton partján neves ( ??? ) építőipari cégek a terepszint alá is viszik néhol az méregdrága építményeiket és még el is tudják adni a palira vett polgároknak.
Ha az erődet és az anyagiakat nem kíméled akkor hatalmas alapot készítesz.
De mivel ez egy könnyűszerkezetes ház lesz /konkrétan faház /, sőt csak házikó, a minimális alap elég.
Hogy mekkora az a talajviszonyoktól függ.
Elsőre egy sávalap mondjuk 60 cm -re leásol egy ásó nyomra és kitöltöd egy kommersz betonnal, ha van beton törmelék is az is mehet bele... csínján.
Ez 22 fm. Ki kell ásni ennyi árkot kb. 4,2 m3 föld megmozgatás és valamivel több beton... konkrétan 5,5 m3 megfelelő minőségű beton.
A talaj viszonyokon kívűl ismerni kellene a belvíz viszonyokat is valamicske emelés is kell. 1 esetleg 2 lépcső fok.
Legyen 1 , tehát kb. 18 cm -rel a terepszint főlé mégy (még ha műhely is ). Ez plusz 1.7 m3 beton.
Az a kitermelt föld már adott... igaz a belső részre , az 4.2 m3 szétterítve csak 17 cm.. némi pótás kell het, de ha víz és hőszigeteled az aljzatot nagyjából elég.
Ha van vasad és nem idegenkedsz a vasalástól lehet vasalni is .
Ja most jön a nagykönyv szerinti elképzelés. A faház és ha műhely a cél, megfelel. Némi fagy mozgás meg se kottyan ilyen szerkezetnek.
Vagy egy vb. lemez vasalva ahhoz is kell 3 -4 m3 beton némi kavics ágyra. Plusz sok -sok vas. Azaz beton acél.
A sávalap ugyan olyan rendes alap mint a lemezalap. A talaj teherbírása miatt teljesen elegendő egy 40cm széles sávalap. Ezt azonban nehéz kiásni, 50 cm széles gond nélkül építhető (kényelmes). Ha az épületnek lesz padlója is akkor a lemezalap sokkal célszerűbb összevasalva a fagygerendával. Kérdés, hogy miből lesznek a falak és a tető. Ez abból a szempontból számít, hogy ha túl könnyű akkor elfújhatja a szél. Bárki bármit is mond...
Nem tudom jó helyre írok e. Sávalap vagy alap készítésében kérnék tanácsokat. Tavasszal szeretnék építeni egy faépületet műheéynek és tárolónak. Mivel várhatóan minden olyan szaki akit megbíznék ezzel el lesz foglalva az épitési támogatás miatt. Így muszáj leszek magam végezni.
Egy kb 5x6m-es épületet szeretnék. Ennek elég lenne sávalapot készíteni vagy rendes 6x5m-es alapra van szükség.
A vékony 1-es vezetéket kár, fölösleges nagyobb megszakítóra cserélni. Mert túlterhelés esetén. A vékonyvezeték ég el. Nem a bíztit veri le. (hosszútávon gondoltam)
a biztosítékot néha cserélik és nem olyant tesznek be amilyent kellene.
Ez ellen azzal kell védekezni, hogy hozzánemértő nem szerelhet villanyt.
A másik védekezés meg az, hogy sehova nem tesznek 1.5mm2 alatti vezetéket. Hiába csak 40w izzó lesz rajta, akkor sem. És szabályos kotőelemeket használnak, ha csak a kapuvsengő megy róla, akkor is. És persze az aljzatban nincs kötés sehol. Ez nyilvánvaló.
:) Az a sok szépcső. ahány csövet látsz. Annyi lakásba van leosztva a fővezeték. Nyilvánvalóan ez egy nyolc lakásos társasháznak a villanyszerelése, egy nyolcdarabos villanyóráról. Amit a lépcsőház bejáratánál lehet látni ha belépsz. magánlakáson belül ekkora villanyszerelés nincs, még a mesébe se:)
De mint írta az egyik topiktárs /89 / mi lesz a dobozokkal, amikben a kötések vannak ?
A dugaljak még csak hagyján a padlótól 10 cm -re, de már egy villanykapcsolónál is kellene kb. egy m felfelé menni és a mennyezeti világításnál meg lényegesen többet. Nálam pl. az egyik lakásban van vagy 40 doboz. Egyszer egy biztosítási érdeklődésnél külön kitértem erre, hogy ezt hogyan vesszük a szerződésbe , Az ügynök kitért előle én meg nem kötöttem biztosítást.
Egy másiknál szintén rábeszéltek volna a teljes vezeték cserére.. Nos mondja a 'mester ' a csillárban nagy a terhelés a z 5 db. világítótesttel. Miért mert ott 5 db 60 -s égő van. De mondom 5 db 15 W -os lesz. Na szóval nem lett 750 eft-os munka .... a 'mester' nagyon szerette volna. Ahol igazán nagy terhelés volt várható oda egy falon kívüli takart vezetékkel megoldottam.
A villany egy ravasz dolog.
Túlterhelésnél éppen a kötéseknél lép fel kritikus dolog... jobb az ha 'szem előtt' van.-
Teljesen szabályos,manapság új építésnél szokás így csinálni, példa kép itt. Symalen csőben (ez van a képen is, narancssárga színű erős cső) lehet vezetni, az teljesen alkalmas erre a célra.
Biztos lehet ilyet. ha egyenesen megy a cső/vezeték? De konnektorok? A kapcsolók? Hogyan lesznek leszedve a fővezetékről, ami a betonba lesz? Minden konnektorhoz/kapcsolóhoz. kell egy összekötődoboz. Vagy az is a betonon lesz? A falat mindenképp vésni kell.
Hogy szabályos-e abban nem vagyok biztos, de meg lehet csinálni strapabíróan. Acélcsőben, elég nagy sugarú ívben simán vezethető. Végül is a falban is úgy vezetik. Egy elektromos szakembert kell megkérdezni.
BuÉK Mindenkinek! Szerintetek épületen belül, mennyire szabályos az aljzatbeton alatt vezetni az áram vezetéket? Lehet jól megcsinálni, megfelelő csövezéssel, vezetékkel?
Nem szeretném körbe vésni az egész lakást, az aljzat meg ugyis fel van szedve burkolás miatt.
Ha nem titok,akkor mond meg hol laksz.Mondok boltot,hol tudsz venni bádogot. Ott adnak bádogos embert. Csak az van jövőre indul ez a támogatásos dolog szakem nem igazán fogsz találni. Ha mégis akkor az olyan is.
Egyedi rétegrended van, agyalj még rajta, szerintem az utolsó a pluzibilis és ha keresel kapsz egy jó bádogost, most januárba egy kicsitk leáll az ipar.
Két nap alatt kész kell legyen, ennyi anyag van készleten egy szakcégnék.
Mindent a bádogos kell lehajtson, de általába a jobb szakik egy bádogos műhellyel dolgoznak, akiknek van 6 méteres hajlitógépe és mindeféle más gép is.
Az Bauder membránost megoldást mindig kiadom egy szakvállakozónak. B@szott drága. A hőszitelelés fele is jön egy aljzatbeton és arra a PVC szigetelés. Arra még egy aljzat, ami védi... de ez járható lapostető rétegrend.
hát még tanakodok, van amelyik kivitelező szerint átereszt annyi párát a pvc amennyi elegendő (osb vel alatta), vagy amelyik azért betenne páraszellőzőt, én most azon gondolkozok, hogy a magas oldalon egy légrést hagyva kiszellőzne a tető.
Gondolom azért van a fórum hogy érdeklődjek, hátha belebotlok valami okos emberbe aki tudja mit beszél, nyilván óvatosan kell kezelni minden információt de nem veszt vele semmit az ember.
Egyébként az attika fal tetejének hőszigeteléséről érdeklődtem, nem a tető rétegrendről ahova végülis eljutottunk.