A rugó tekercsrészét nem bántottam, csak a kampót vettem kicsit rövidebbre a végén, elvileg vissza tudom játszani, már ha ez lesz a bajság. Lehet rugót rendelni hozzá egyébként.
A karbit brigéciollal, féktisztítóval, finom rézkefével, sűrített levegővel tisztítottam teljes szétszereléssel.
Én a rugóhoz semmiképen nem nyúltam volna. Ha van rá mód próbálj egy új rugót beszerezni a briggs motorokhoz kapható nem tudom a hondával hogy állnak a kereskedők.
Másik hogy tisztítottad a karburátort mit használtál a tisztításhoz?
Miért adna kipufogó ütemben szikrát? Egy négyütemű motor két főtengely fordulatonként ad egy szikrát. A kétütemű motornál minden főtengely fordulatra jut egy szikra.
Egy kis segítséget szeretnék kérni Honda FG314 kapálógéppel kapcsolatosan...
Használtan vettem patent állapotban 10 üzemórával (gyakorlatilag új volt), én tettem bele még kb. 30-40 üzemórát, aztán tavasszal rotálás közben egyszercsak fulladni kezdett és leállt. Szivatóval ment. Karbi koszolódásra gyanakodtam, így nekiláttam kipucolni. Honda GC 135 motor van rajta. Elég hülye megoldás, hogy az atyaúristem is két hosszú csavarra van ráfűzve, le kell szedni még a tankot is, szóval elég macerás volt szétszedni és összerakni. Fényképezgettem közben, hogy mindent jól rakjak össze, elvileg így is történt. Amint összeraktam, működött, elindult szépen. Egyből, még mielőtt élesben kipróbáltam volna, ráellenőriztem a fordulatszámára, mert ha jól emlékszem 3450 1/min volt ráírva a táblájára, de ennél kevesebben pörgött maxon, ha jól emlékszem csak 3000-3100 között. A képen jelölt rugó kampóját finoman addig hajtogattam, mindig csak egy picit, hogy a fordulatszám felmenjen a gyári 3450-re. Ekkor elraktam a gépet és csak hetekkel később vettem elő, hogy használjam. Akkor tapasztaltam azt, hogy erős fáziskéséssel szabályozza csak a fordulatszámot, lomha lett a szabályozás nagyon. Ez abban mutatkozik meg, hogy lassan is pörög fel a gép, illetve ha rotálás közben a kuplungot oldom, akkor hirtelen felpörög a motor, majd úgy ejti vissza a fordulatot. Illetve, ha gyorsan veszem vissza a gázt alapjáratra, akkor leáll, ha viszont lassan veszem el a gáz, akkor szépen beáll alapjáratra. Nagyon lomha lett.
Megszegtem a szabályt, hogy egyszerre csak egy dolgot bolygatunk a rendszeren és egyszerre csináltam a karbi pucolás miatti szétszedést és összerakást, illetve a fordulatszám beállítást.
Költői kérdésem volna. Jól sejtem, hogy a Honda GCV 160-s motornál a kipufogó ütembe is ad szikrát a gyújtásmodul? Csak annyiban érdekes, hogy meg akarom mérni az üzemi fordulatát, olyan eszközzel, ami a gyújtáskábelről veszi le a jelet.
Nékem ugyszintén Oleo Mac Am 150-esem volt kb 20 évig. Kifogástalan állapotban adtam el nem a távolság bűvölete miatt váltottam Cifarellire hanem azért mert sajnos mára már a diófáimat is kell permetezni és oda kevés volt.
Vigyázz rá nagyon jó gép!Nekem is évtizedeken keresztül a kedvencem volt!Sokan a távolság bűvöletébe esnek,és elájulnak a hosszútávra hordó gépektől,pedig a permetezés másról szól!A szőlő,vagy normálisan kezelt metszett gyümölcsfák szórásához elég egy max 6,méter hatótávú gép.Nem a Tescos szemetekre gondolok,vagy egyébb kínai csodákra.
Amúgy jó és megbízható gépek ezek az oleók,nagyon sok van itt a környékben,igazából csak az van,meg egy öreg maruyama md 150 és pár régi solo.Az oleók 5-20 évesek,teszik a dolgukat,igaz egyik sem sokat van használva,mindenki a maga kis szőlőjét,gyümölcsösét fújja vele.
Tegnap este és ma reggel végre volt szerencsém közvetlenül egymás után kipróbálni és ezáltal összehasonlítani a cifarelli és az oleo mac AM 190 motoros permetezőket.Nagyon jó az az oleo mac,de kérek mindenkit,hogy ne említsük egy lapon a cifarellivel,mert nagyon de nagyon messze vannak egymástól.Az oleo pontosan olyan,ahogy már a kaszáinál is megszokhattuk-nyugodt,brummogós kissé lagymatag amolyan langyos víz-a cifarelli hozzá képest atomtámadás.Félgázon is csúnyán elveri.Csak érdekesség képpen írtam ezen sorokat.
A négykerekű lombszívót úgy hívják, hogy honda hrx 537 :)
Mi a lombszívót döntően apró nyesedék kavics vagy murva mulcs közül történő felszippantásra használjuk, pl. puszpáng sövény nyírásakor. (Bár ahogy a puszpángok alakulnak, jövőre már láncfűrésszel fogjuk őket formára nyírni :)))
Sehogy.A hátiakhoz nincs is gyűjtőzsák.Én csak a kézieket próbáltam,de nem sok jó eredményem született.A fűből csak kínlódás,onnét mi is lombseprűvel szedjük...pedig van egy négykerekű lombszívóm is,a fűben az is halott....:-(((
Erősebbek jóval.Ha tényleg nagy placcokat kell rendben tartani,akkor jó egy háti,de pár száz m2-es parkolókhoz,járdákhoz felesleges.Mire felveszed a hátadra már a felét lefújtam a kézivel....nem beszélve arról,hogy mennyivel macerásabb a szállítása,ki-be pakolása.
A kézit lehet a lejobban kihasználni,a sorrend(szerintem):1. Makita bhx 2500,2.Hitachi rb 24e,3.Husqvarna 125 bvx(a stihl bg ugyanazt tudja pontosan mint a husi).